abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 5 oktober 2011 @ 17:37:16 #276
168804 Buitendam
Commissaris.
pi_102740855
quote:
19s.gif Op dinsdag 4 oktober 2011 16:18 schreef kingmob het volgende:
Ik ben letterlijk nog nooit iemand tegengekomen die afwijzend stond tegenover mijn keuze om geen kinderen te nemen eerlijk gezegd. Verbazing is er vaak wel, omdat ik 'goed' ben met kinderen, maar dat kan ik wel begrijpen. Volgens mij bestaat dit probleem amper.

Het echte probleem (voor mij dan iig) is dat de maatschappij zodanig is ingesteld op het krijgen van kinderen, dat je daar als kinderloze enorm veel nadeel van ondervind (of mensen met kinderen voordeel, maar dat is eigenlijk hetzelfde). Kritiek op dergelijke zaken lijkt altijd nog taboe, terwijl kinderen krijgen tegenwoordig natuurlijk nog altijd een keuze is en je niet 'overkomt'. Ik begrijp nooit waarom daar overheidsgeld aan besteed dient te worden...
Een goeie populatie in het land is op veel gebieden wel heel wenselijk. Ik begrijp ergens de toejuiching er wel van.
Dit, dus.
pi_105054419
quote:
0s.gif Op maandag 26 september 2011 13:58 schreef Blueberry85 het volgende:
Als mensen horen dat ik geen kinderwens heb reageren ze vaak heel raar en geforceerd. Zo van dat komt nog wel of je weet niet wat je mist...
Mijn argumenten noemen ze overdreven of egoistisch :%

Ik vind namelijk dat deze wereld nou niet bepaald erop vooruit gaat...en in wat voor wereld zet je een kind?
Het 2e grote punt is dat ik mijn vrijheid niet kwijt wil,ik zie het totaal niet zitten om 18 jaar van mijn leven te wijden aan een kind. Ben dol op de kinderen van een ander maar ik zelf hoef niet zo nodig....De meeste mensen vinden dat dus egotripperij...maar ik vind het in deze tijd nogal egoistisch of 4 kinderen de wereld op te schoppen....
Hoe denken jullie hierover?
Helemaal mee eens!
Ik vind het eerder egoïstisch om een of meerdere kinderen te nemen omdat een vrouw dat nu eenmaal zo graag wil... Voor mij is het nooit echt 100 % duidelijk waarom eigenlijk?
Omdat het zo gezellig is... Of, omdat je dan later niet alleen bent,.. Of, omdat zwanger zijn zo leuk is!! -O-
Of, omdat je gewoon gezinsuitbreiding wil.. Ja, maar waaróm wil iemand dat?
Ik bedoel, je zet neem ik aan geen kinderen op de wereld omdat je het zo gezellig vind om met een groot gezin op zondag ochtend aan de ontbijt tafel te zitten? :{

De argumenten om WEL aan kinderen te beginnen vind ik vaak minder overtuigend als de argumenten om NIET aan kinderen te beginnen.
Ik kan zo 10 punten opnoemen waarom ik ze niet wil! En dan kom ik niet aan met:"Het lijkt me gewoon niet zo gezellig"
Het punt wat bovenaan staat met hoofdletters is dat ik de verantwoordelijkheid niet wil en ik vrij wil zijn. Het blijft geen lief klein babytje...
Reken maar uit wanneer je kind ooit eens uit huis gaat, als je geluk hebt rond zijn of haar 20e,
en daarna houden de zorgen ook niet op.
Ik vind dat je een stabiele basis moet hebben waarin je je kindje alles kan geven en vaak zie ik dat toch anders.. en dat vind ik dan zielig voor het kindje, want die heeft er niet voor gekozen.

Daarnaast, het zal echt niet in elk gezin voorkomen, maar ik zie bij veel stellen de relatie veranderen of kapotgaan door de komst van een kindje.
Soms zie je ook situaties waarbij ik het idee krijg dat de vrouw het NET iets liever wil als de man en dat gaat uiteindelijk altijd fout.
(man die ineens weer wil stappen enz omdat hij zijn vrijheid te vroeg is verloren)
Zoiets moet je 100 % SAMEN beslissen.
Dit zijn nu allemaal vrij negatieve situaties, tuurlijk kan het ook postief zijn!
Maar ik heb teveel dingen gezien in mijn omgeving om te kunnen zeggen: "Oke, dat wil ik dus NIET" :')

Mensen in mijn omgeving hebben het van me geaccepteerd :)
Sterker nog, mijn ouders vinden het een verstandige en bewuste keuze, die hebben mij daar altijd in gesteund.
Ik vind dat iedereen zelf moet bepalen wat hij of zij met zijn leven doet, dat moet je ook respecteren, maar dat neemt niet weg dat ik het soms wel jammer vind dat ik in de minderheid ben....
Ik ken maar heel weinig vrouwen die er hetzelfde over denken als ik, dus soms voel ik me daar eerlijk gezegd best wel alleen in!

Maar ik krijg altijd spontaan een smile op mijn gezicht als ik op kraamvisite ben geweest en daarna heerlijk op de bank zit met een wijntje en besef dat ik vrij ben *O*

[ Bericht 2% gewijzigd door Groenevlinder op 01-12-2011 16:05:11 ]
  Moderator vrijdag 2 december 2011 @ 13:49:26 #278
5428 crew  miss_sly
pi_105095007
quote:
0s.gif Op donderdag 1 december 2011 15:17 schreef Groenevlinder het volgende:

De argumenten om WEL aan kinderen te beginnen vind ik vaak minder overtuigend als de argumenten om NIET aan kinderen te beginnen.
Helemaal mee eens!

Wij hebben een dochter en we zijn er ontzettend blij mee. Waarom wilden we een kind? Daar zijn geen rationele argumenten voor, dat was puur uit gevoel.

Ik vind het prima als iemand geen kinderen wil, ook prima als iemand 1, 2, of hoeveel dan ook kinderen wil. Ik vind het vooral erg naar als mensen elkaars wens niet accepteren. En dat zie je ook weer in dit topic, aan beide kanten. Het één is niet beter dan het ander, welke kant je wens ook opgaat.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_105095116
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 december 2011 13:49 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Helemaal mee eens!

Wij hebben een dochter en we zijn er ontzettend blij mee. Waarom wilden we een kind? Daar zijn geen rationele argumenten voor, dat was puur uit gevoel.

Ik vind het prima als iemand geen kinderen wil, ook prima als iemand 1, 2, of hoeveel dan ook kinderen wil. Ik vind het vooral erg naar als mensen elkaars wens niet accepteren. En dat zie je ook weer in dit topic, aan beide kanten. Het één is niet beter dan het ander, welke kant je wens ook opgaat.
Ligt er maar net aan waarom je niet of wel kinderen neemt. Ik neem ze niet omdat er al veel te veel mensen zijn en vindt het uitermate asociaal van mensen die wel kinderen nemen, zeker als ze er meer dan 1 nemen.
  Moderator vrijdag 2 december 2011 @ 13:56:13 #280
5428 crew  miss_sly
pi_105095240
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 december 2011 13:52 schreef stbabylon het volgende:

[..]

Ligt er maar net aan waarom je niet of wel kinderen neemt. Ik neem ze niet omdat er al veel te veel mensen zijn en vindt het uitermate asociaal van mensen die wel kinderen nemen, zeker als ze er meer dan 1 nemen.
Dat mag je best vinden, maar je kunt of je mening voor je houden (je mag alles zeggen, maar het hoeft niet per se altijd) of je mening in ieder geval op een normale manier geven.

En zoals ik al postte: er is maar één reden waarom wij een kind hebben: omdat wij dat graag wilden, gevoelsmatig. Ik kan er geen enkele rationeel argument voor geven en ik vind dat ook niet nodig.
pi_105095526
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 december 2011 13:56 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Dat mag je best vinden, maar je kunt of je mening voor je houden (je mag alles zeggen, maar het hoeft niet per se altijd) of je mening in ieder geval op een normale manier geven.

En zoals ik al postte: er is maar één reden waarom wij een kind hebben: omdat wij dat graag wilden, gevoelsmatig. Ik kan er geen enkele rationeel argument voor geven en ik vind dat ook niet nodig.
Waarom moet ik mijn mening voor me houden of ernstig verzwakken, terwijl ik de andere kant meerdere keren per dag keihard in mijn face gedrukt krijg?

En dan verzwak ik hem al enorm. Als ik net zoveel en zo uitgebreid mijn mening liet horen, als dat andere mensen met hun pro-kind mening rond strooien, dan heb ik een groot probleem. Onterecht uiteraard.
  Moderator vrijdag 2 december 2011 @ 14:08:18 #282
5428 crew  miss_sly
pi_105095709
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 december 2011 14:03 schreef stbabylon het volgende:

[..]

Waarom moet ik mijn mening voor me houden of ernstig verzwakken, terwijl ik de andere kant meerdere keren per dag keihard in mijn face gedrukt krijg?

En dan verzwak ik hem al enorm. Als ik net zoveel en zo uitgebreid mijn mening liet horen, als dat andere mensen met hun pro-kind mening rond strooien, dan heb ik een groot probleem. Onterecht uiteraard.
Wat post ik nou??
Lezen is een vak, zullen we maar zeggen.

quote:
0s.gif Op vrijdag 2 december 2011 13:49 schreef miss_sly het volgende:
Ik vind het vooral erg naar als mensen elkaars wens niet accepteren. En dat zie je ook weer in dit topic, aan beide kanten. Het één is niet beter dan het ander, welke kant je wens ook opgaat.
Net zo min als jij altijd je mening hoeft te verkondigen, hoeven anderen dat.
pi_105095759
Wat maakt het uit dat je geen kinderwens hebt? Laat anderen lullen en doe wat je zelf wilt.
pi_105096115
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 december 2011 14:08 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Wat post ik nou??
Lezen is een vak, zullen we maar zeggen.

[..]

Net zo min als jij altijd je mening hoeft te verkondigen, hoeven anderen dat.
Ja, jij vind dat erg als mensen dat niet accepteren. Maar je moet accepteren dat het soms gebeurt en dat daar niks mis mee is.
  Moderator vrijdag 2 december 2011 @ 14:25:20 #285
5428 crew  miss_sly
pi_105096271
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 december 2011 14:20 schreef stbabylon het volgende:

[..]

Ja, jij vind dat erg als mensen dat niet accepteren. Maar je moet accepteren dat het soms gebeurt en dat daar niks mis mee is.
Ow, dat moet ik dan weer wel accepteren :')

maar goed, ik wilde helemaal niet specifiek met jou in discussie. Liever niet zelfs, dus daar hou ik mee op :)
pi_105096343
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 december 2011 14:25 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Ow, dat moet ik dan weer wel accepteren :')

maar goed, ik wilde helemaal niet specifiek met jou in discussie. Liever niet zelfs, dus daar hou ik mee op :)
ga vrolijk verder met de wereld te overbevolken :W
  vrijdag 2 december 2011 @ 14:27:27 #287
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_105096358
quote:
0s.gif Op maandag 26 september 2011 15:04 schreef stbabylon het volgende:

[..]

Ik moest heel even kijken of dit niet een topic was van mijzelf. Zegt dat genoeg?
Ik zat al te kijken of je gereageerd had :+
  Moderator vrijdag 2 december 2011 @ 14:38:00 #288
5428 crew  miss_sly
pi_105096756
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 december 2011 14:27 schreef stbabylon het volgende:

[..]

ga vrolijk verder met de wereld te overbevolken :W
nee hoor, wij houden het bij een kind.
pi_105097752
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 december 2011 14:38 schreef miss_sly het volgende:

[..]

nee hoor, wij houden het bij een kind.
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 december 2011 14:25 schreef miss_sly het volgende:
Gaat goed he? ^O^
  vrijdag 2 december 2011 @ 15:18:48 #290
303996 Saarbarbaar
Panic Chaos Disaster ^^
pi_105098200
Überhaupt 'gevoelsmatig' een kind willen? Dat vind ik nou absurd. 'Gewoon, omdat het leuk is'. Ja whatever :') Als mens is het dan ook verstandig om te kijken of je 'gevoelsmatig' genoeg geld in je portemonnee hebt, en er voor over hebt om een paar jaar van je leven in te leveren door alle stress die je meemaakt om zo'n kind :r Mij niet gezien hoor :N
Life is crap. And then you die ._.
pi_105118484
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 december 2011 15:18 schreef Saarbarbaar het volgende:
Überhaupt 'gevoelsmatig' een kind willen? Dat vind ik nou absurd. 'Gewoon, omdat het leuk is'. Ja whatever :') Als mens is het dan ook verstandig om te kijken of je 'gevoelsmatig' genoeg geld in je portemonnee hebt, en er voor over hebt om een paar jaar van je leven in te leveren door alle stress die je meemaakt om zo'n kind :r Mij niet gezien hoor :N
Haha. "jaren van je leven inleveren" je bent niets kwijt hoor. Het is alleen anders.
En gevoelsmatig klopt he. Zo werkt de mens enzo

Portomonee ook onzin. Een kind is helemaal niet zo duur als ze schetsen. Zeker de eerste jaren niet

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 02-12-2011 23:00:13 ]
pi_105123907
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 december 2011 22:50 schreef TheFrankey het volgende:

Portomonee ook onzin. Een kind is helemaal niet zo duur als ze schetsen. Zeker de eerste jaren niet
Luiers kosten niks idd :Z
pi_105126204
quote:
2s.gif Op zaterdag 3 december 2011 01:11 schreef Kper_Norci het volgende:

[..]

Luiers kosten niks idd :Z
Dat is dan wel prijzig ja. Maar betaalbaar voor iedereen. Daarnaast kan je kind zindelijk zijn bij een leeftijd van 2.

Kijk een kind als je diep in de schulden zit is allicht niet handig. Edoch als je gewoon een baan hebt en een huisje en geen grote schulden is er niets aande hand. Je hoeft het opvoeden van een kind niet door te rekenen.
pi_105126571
quote:

[..]

Haha. "jaren van je leven inleveren" je bent niets kwijt hoor. Het is alleen anders.

25% van je bruto gezinsinkomen, zoveel kost het eerste kind. Nee, dat is bijna niks.
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 3 december 2011 @ 09:26:54 #295
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_105126672
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 december 2011 13:52 schreef stbabylon het volgende:

[..]

Ik heb er lekker 3!! Die gaan jouw resources lekker opmaken.
  zaterdag 3 december 2011 @ 09:29:18 #296
262 Re
Kiss & Swallow
pi_105126700
stabylon doet alles op zijn 80ste nog in zijn uppie natuurlijk.. daar heeft tie niemand bij nodig
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_105126716
quote:
14s.gif Op zaterdag 3 december 2011 09:29 schreef Re het volgende:
stabylon doet alles op zijn 80ste nog in zijn uppie natuurlijk.. daar heeft tie niemand bij nodig
Ja, want dan ben ik de enige persoon op de wereld. Ik MOET kinderen maken, anders is er niemand om mee te praten of om de dingen om mij heen te regelen. Helemaal waar.
  zaterdag 3 december 2011 @ 09:33:05 #298
262 Re
Kiss & Swallow
pi_105126747
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 december 2011 09:30 schreef stbabylon het volgende:

[..]

Ja, want dan ben ik de enige persoon op de wereld. Ik MOET kinderen maken, anders is er niemand om mee te praten of om de dingen om mij heen te regelen. Helemaal waar.
het gaat om het argument :ga maar lekker "overbevolken" en nee als niemand kinderen maakt blijft er weinig over om voor je te zorgen later, kan zijn dat het je geen flikker boeit en je een kogel door je kop jaagt als je 50 wordt, ook prima verder natuurlijk, last zullen we dan niet van je hebben :)

oftewel, moet je nou zo lekker grof discussiëren, nergens voor nodig
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_105126792
quote:
0s.gif Op maandag 26 september 2011 13:58 schreef Blueberry85 het volgende:
Als mensen horen dat ik geen kinderwens heb reageren ze vaak heel raar en geforceerd. Zo van dat komt nog wel of je weet niet wat je mist...
Mijn argumenten noemen ze overdreven of egoistisch :%

Ik vind namelijk dat deze wereld nou niet bepaald erop vooruit gaat...en in wat voor wereld zet je een kind?
Het 2e grote punt is dat ik mijn vrijheid niet kwijt wil,ik zie het totaal niet zitten om 18 jaar van mijn leven te wijden aan een kind. Ben dol op de kinderen van een ander maar ik zelf hoef niet zo nodig....De meeste mensen vinden dat dus egotripperij...maar ik vind het in deze tijd nogal egoistisch of 4 kinderen de wereld op te schoppen....
Hoe denken jullie hierover?
Ik denk dat een kinderwens net zo goed egotripperij is.
Waarom gaan mensen een discussie met je aan, daarover? Wat kan hun het schelen?

En wie weet, krijg je nog wel eens nestdrang. Nou, dat zien we dan wel weer. :P
pi_105126968
quote:

[..]

Paar honderd per maand aan kinderopvang, daarnaast kleding, 80 euro per maand minimaal, voeding, twee euro aan potjes per dag, luiers en ga maar door. Daarnaast mis je een (deel) van het tweede inkomen, ook een paar honderd euro.

Kinderen zijn behoorlijk duur, vooral als je hard werkt, anders krijg je bijna alles van de overheid terug.
Dit is een grondig beargumenteerde post met veel toegevoegde waarde.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')