abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 28 september 2011 @ 06:46:56 #226
313372 Linkse_Boomknuffelaar
Stop de wapenlobby. Vrede!
pi_102466646
quote:
9s.gif Op maandag 26 september 2011 14:21 schreef Dimens het volgende:

[..]

Dat is nog niet eens zo erg, wanneer ze geboren worden en je moet gaan liegen over hoe mooi het baby'tje wel niet is, dat is pas vervelend.
Meeste baby's zijn inderdaad afzichtelijk lelijk, blijkbaar valt iedereen dat op, behalve de moeder in kwestie. :')

Het is dan wel erg moeilijk om toneel te spelen voor me. En hoe vind je haar/hem? Ik denk dan: "Wat een afzichtelijk mormel, dat je daarmee over straat durft". ;( Maar goed, dat zeg je dan natuurlijk niet, want die waarheid kan erg hard aankomen bij een moeder. :P
  woensdag 28 september 2011 @ 07:36:17 #227
356451 Heinlein
Realiteit, I has it
pi_102466904
Wanneer het een mooi kindje is, dan zeg je "wat een mooi kindje!"
En als dat niet zo is, dan zeg je "wat een lief kindje!"
De waarheid is hard, maar dat maakt het niet minder waar
  woensdag 28 september 2011 @ 07:37:35 #228
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_102466914
Goh, die kenden we nog niet.
The love you take is equal to the love you make.
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 28 september 2011 @ 07:53:30 #229
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_102467061
Ah, de discussie is nu alweer van "IK heb geen kinderwens!!" (prima) verzand in "Kinderen nemen is egoistisch en slecht voor de wereld en we gaan allemaal deaud door mensen met kinderen!!!11einz!!"

En dan nog beweren dat het vragen of er een kinderwens is geforceerd is :')
pi_102467514
Het is zo'n persoonlijke beslissing dat ik sowieso niet begrijp waarom je over het hoe en waarom van die keuze met jan en alleman zou moeten praten. Het is net zo iets als met mensen gaan praten over waarom je wel of niet in God gelooft. Argumenten zijn daarbij helemaal niet relevant. Het draait uiteindelijk allemaal om gevoel. Mensen die zulke keuzes als rationeel presenteren, en het uitgebreid gaan onderbouwen met argumenten zijn meestal vooral bezig zichzelf te overtuigen.
The real is always way ahead of what we can imagine.
pi_102467585
dan blijf je toch lekker alleen, zonder nazaat of wat dan ook.

Over 40 jaar is iedereen je vergeten en ben je een hoopje stof
Nothing to see here, carry on
pi_102467686
quote:
0s.gif Op woensdag 28 september 2011 08:37 schreef RijstNatie het volgende:

Kinderen nemen zodat je niet eenzaam bent in het bejaardenhuis. Ik snap dat sommige mensen moeilijk vrienden kunnen maken, maar zo moeilijk... wow...
pi_102467718
quote:

Ik zie het probleem niet zo.

Bovendien, wat heb je eraan als mensen nog aan je denken als je dood bent? :')
pi_102467897
quote:

en? heb je daar last van als je dood bent, denk je? :')
pi_102467953
Waarom het niet willen van een kind egoïstisch zou zijn is mij niet helemaal duidelijk.

Maar hopelijk krijg je die kinderwens niet pas op een erg late leeftijd, dat zou vervelend zijn.
pi_102468001
quote:
2s.gif Op woensdag 28 september 2011 08:33 schreef mane het volgende:
Het is zo'n persoonlijke beslissing dat ik sowieso niet begrijp waarom je over het hoe en waarom van die keuze met jan en alleman zou moeten praten. Het is net zo iets als met mensen gaan praten over waarom je wel of niet in God gelooft. Argumenten zijn daarbij helemaal niet relevant. Het draait uiteindelijk allemaal om gevoel. Mensen die zulke keuzes als rationeel presenteren, en het uitgebreid gaan onderbouwen met argumenten zijn meestal vooral bezig zichzelf te overtuigen.
uiteindelijk is het een persoonlijke beslissing, maar in de praktijk speelt het ook vaak een sociale rol. het zijn juist anderen die menen zich met jouw keuze daarin te moeten bemoeien of er in ieder geval over te oordelen.
En dat was vroeger trouwens ook zo met het geloof. en daaruit hebben we ons bevrijd door veel en vaak heftige argumentatie.
pi_102468035
quote:
0s.gif Op woensdag 28 september 2011 08:59 schreef -Strawberry- het volgende:
Maar hopelijk krijg je die kinderwens niet pas op een erg late leeftijd, dat zou vervelend zijn.
Dat is het vervelende ervan idd. Je hebt maar beperkte tijd om zo'n belangrijke keuze te maken.
pi_102468114
quote:
Ik voel persoonlijk niet erg de behoefte om er met jan en alleman over te praten. Maar als je 34 bent en geen kinderen hebt, brengen jan en alleman het zelf nogal eens ter sprake.
pi_102468124
quote:
0s.gif Op woensdag 28 september 2011 09:03 schreef Julius.Strandjutter het volgende:

[..]

Dat is het vervelende ervan idd. Je hebt maar beperkte tijd om zo'n belangrijke keuze te maken.
Als vrouw ja. Als man kun je op je 98 ook nog wel een kind verwekken.
pi_102468989
Het is inderdaad zo dat andere mensen er juist vaak over beginnen en een discussie willen. Sommige mensen willen dat ook met gelovigen, of met vegetariërs.
Alleen valt er niet over te discussieren, het is gewoon een keuze hoe je je leven wil leiden. De één doet het zus, de ander zo. So be it. Over eigen persoonlijke levenskeuzes zou je je nooit moeten hoeven verantwoorden en verdedigen naar anderen toe.

Sommige mensen hebben gewoon altijd wel wat op te merken.
Geen kind --> wanneer komen de kindjes?? zijn jullie al bezig??
Geen 2e kind --> wanneer komt de 2e? blijft hij alleen? wat zielig!
2e kind te snel --> nou jullie laten er ook geen gras over groeien zeg, zielig voor de oudste!
2e kind te langzaam --> zielig zeg nu kunnen ze niet samen spelen door het leeftijdsverschil
2e kind zelfde geslacht --> wat jammer dat het weer een meisje/jongetje is he

enz enz enz.

met zulke mensen ga je toch niet in discussie?! :')
  woensdag 28 september 2011 @ 09:55:57 #241
81882 Lips
Een vrouwtje
pi_102469064
quote:
0s.gif Op woensdag 28 september 2011 09:52 schreef Blossom86 het volgende:
Het is inderdaad zo dat andere mensen er juist vaak over beginnen en een discussie willen. Sommige mensen willen dat ook met gelovigen, of met vegetariërs.
Heb ik weer, ik eet vegetarisch en wil geen kinderen :D

Wat ik met vegetarisch eten altijd zeg als mensen de discussie uitlokken is "als jij niet moeilijk doet over dat ik geen dode beesten eet, zal ik niet moeilijk doen over dat jij dat wel doet" :P
Miauw
Op dinsdag 21 juni 2011 21:42 schreef Jajong het volgende: I stand corrected; ik zou nooit vreemdgaan, behalve als mijn vriendin zo dom zou zijn als Lips.
pi_102469094
quote:
0s.gif Op woensdag 28 september 2011 09:55 schreef Lips het volgende:

[..]

Heb ik weer, ik eet vegetarisch en wil geen kinderen :D

Wat ik met vegetarisch eten altijd zeg als mensen de discussie uitlokken is "als jij niet moeilijk doet over dat ik geen dode beesten eet, zal ik niet moeilijk doen over dat jij dat wel doet" :P
Insgelijks! Leuk he, die discussies!
En dat is inderdaad een mooie reactie. :)
  Moderator woensdag 28 september 2011 @ 10:44:02 #243
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_102470194
quote:
Gevoel is voor mij nog nooit een goede raadgever geweest. Ik vind dit soort topics altijd mooi om andere argumentatie te vinden maar in dit geval lijkt het erop dat de meeste mensen geen redenen hebben om kinderen te krijgen maar het gewoon doen. En daar kan ik mij niet zo goed in verplaatsen. Maar het is inderdaad een keuze die aan een ieder is. Ik heb ook geen probleem met mensen met kinderen.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  woensdag 28 september 2011 @ 10:49:01 #244
81882 Lips
Een vrouwtje
pi_102470327
quote:
2s.gif Op woensdag 28 september 2011 10:44 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Gevoel is voor mij nog nooit een goede raadgever geweest.
:? seriously?
Gevoel is mijn beste raadgever (of is dat dan weer een vrouwending)
Miauw
Op dinsdag 21 juni 2011 21:42 schreef Jajong het volgende: I stand corrected; ik zou nooit vreemdgaan, behalve als mijn vriendin zo dom zou zijn als Lips.
  woensdag 28 september 2011 @ 10:53:01 #245
165924 msnk
AliceWonder <3
pi_102470422
quote:
0s.gif Op woensdag 28 september 2011 10:49 schreef Lips het volgende:

[..]

Hoor het wel vaker uit de mond van vrouwmenschen :P
AFC AJAX
  Moderator woensdag 28 september 2011 @ 10:55:24 #246
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_102470500
quote:
0s.gif Op woensdag 28 september 2011 10:49 schreef Lips het volgende:

[..]

Ja serieus als ik iets op gevoel doe, doe ik het veels te impulsief. Ik heb mezelf geleerd om eerst goed voors en tegens op een rijtje te zetten en goed na te denken over mogelijke gevolgen van mijn acties. Als ik dingen op gevoel zou doen dan zou ik veel meer mensen voor het hoofd stoten, en een nog minder prettig mens worden.
  woensdag 28 september 2011 @ 10:56:37 #247
81882 Lips
Een vrouwtje
pi_102470535
quote:
2s.gif Op woensdag 28 september 2011 10:55 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Ja serieus als ik iets op gevoel doe, doe ik het veels te impulsief. Ik heb mezelf geleerd om eerst goed voors en tegens op een rijtje te zetten en goed na te denken over mogelijke gevolgen van mijn acties. Als ik dingen op gevoel zou doen dan zou ik veel meer mensen voor het hoofd stoten, en een nog minder prettig mens worden.
Niet alles is met ratio te benaderen. Daarnaast stoot je misschien mensen voor het hoofd maar je gevoel volgen heeft ook heel veel van eerlijkheid in zich.

En ik stoot liever iemand anders voor het hoofd dan dat ik m'n eigen hoofd stoot omdat ik m'n gevoel niet heb gevolgd.
Miauw
  Moderator woensdag 28 september 2011 @ 11:02:11 #248
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_102470720
quote:
0s.gif Op woensdag 28 september 2011 10:56 schreef Lips het volgende:

[..]

Niet alles is met ratio te benaderen. Daarnaast stoot je misschien mensen voor het hoofd maar je gevoel volgen heeft ook heel veel van eerlijkheid in zich.

En ik stoot liever iemand anders voor het hoofd dan dat ik m'n eigen hoofd stoot omdat ik m'n gevoel niet heb gevolgd.
Tja ik niet, ik kan niet zoveel met gevoel. Maar misschien is het een mannen/vrouwen ding maar ik vind gevoel een veel te vluchtig iets om keuzes op te baseren. Het ene moment voel je iets 2 sec later niet meer om daar nou mijn handelen op te baseren.

Trouwens vind ik het niet oneerlijk tegenover mijzelf dat ik dit doe.
  woensdag 28 september 2011 @ 11:14:35 #249
7091 punchdrunk
The occasional acid flashback.
pi_102471095
quote:
2s.gif Op dinsdag 27 september 2011 16:57 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Ik las laatst nog op fok dat een verschil tenopzichte van de jaren 90 was dat het minder gaat.
Dat WAT minder gaat? leven we minder lang? is er meer oorlog? zijn mensen ongelukkiger?
je gaat me toch niet vertellen dat je op basis van conjunctuurschommelingen concludeerd dat de wereld de prullenbak ingaat?

quote:
Een moeder realiseerde zich dat haar kinderen het waarschijnlijk slechter gaan hebben dan zij. En ik denk dat dat zeker voor nederlanders gaat gelden, kijk naar de sociale zekerheid die omlaag is, de pensioen leeftijd die omhoog is, etc etc. Het gaat niet altijd maar beter er zijn ook periodes van achteruitgang.
dan realiseerde ze zich dat verkeerd. net als heel veel bangerikken. de pensioenleeftijd is omhoog ja. maar vergeet je even niet dat mensen ook veel langer leven? ik ga liever op mijn 70ste met pensioen en leef tot mijn 90ste dan dat ik op mijn 60ste kan stoppen met werken en op mijn 70ste omklap.

ja, er zijn periodes van achteruitgang. iedere generatie maakt dat mee. maar is dat een reden om niet geboren te worden? het idee dat ooit, als je 40 bent, je misschien wel eens een jaar werkeloos zou kunnen zijn? of dat je op je 25ste een keer rood staat op de bank?

quote:
Ik ben geen geschiedkundige maar ik denk dat je dat in de geschiedenis ook wel gezien heb de gouden eeuw ten opzichte van de jaren 30 van de vorige eeuw. Het gaat niet per definitie altijd maar beter.
tuurlijk. er is een economie, en die schommelt. maar als je even wat verder kijkt, voorbij de oppervlakkige economische schommelingen, dan kun je toch niet anders dan stellen dat we de laatste 2000 jaar steeds prettiger zijn gaan leven? langer, gezonder, rijker en vrijer. dat er af en toe een oorlog of crisis tussendoor fietst, tja, dat is het leven.
If you can lie on the floor without holding on, you're not really drunk
  woensdag 28 september 2011 @ 11:20:46 #250
81882 Lips
Een vrouwtje
pi_102471298
De economie, sociale zekerheid en pensioenen zijn voor mij geen maatstaaf over hoe het gaat met de wereld. Ik kijk zelf dan eerder naar de manier waarop mensen tegenwoordig met elkaar omgaan. In mijn ogen is er meer agressie, gebrek aan tolerantie en respect en is de bereidheid elkaar te helpen steeds minder.
Miauw
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')