Meeste baby's zijn inderdaad afzichtelijk lelijk, blijkbaar valt iedereen dat op, behalve de moeder in kwestie.quote:Op maandag 26 september 2011 14:21 schreef Dimens het volgende:
[..]
Dat is nog niet eens zo erg, wanneer ze geboren worden en je moet gaan liegen over hoe mooi het baby'tje wel niet is, dat is pas vervelend.
Kinderen nemen zodat je niet eenzaam bent in het bejaardenhuis. Ik snap dat sommige mensen moeilijk vrienden kunnen maken, maar zo moeilijk... wow...quote:Op woensdag 28 september 2011 08:37 schreef RijstNatie het volgende:
dan blijf je toch lekker alleen, zonder nazaat of wat dan ook.
Over 40 jaar is iedereen je vergeten en ben je een hoopje stof
Ik zie het probleem niet zo.quote:Op woensdag 28 september 2011 08:37 schreef RijstNatie het volgende:
en? heb je daar last van als je dood bent, denk je?quote:Op woensdag 28 september 2011 08:37 schreef RijstNatie het volgende:
uiteindelijk is het een persoonlijke beslissing, maar in de praktijk speelt het ook vaak een sociale rol. het zijn juist anderen die menen zich met jouw keuze daarin te moeten bemoeien of er in ieder geval over te oordelen.quote:Op woensdag 28 september 2011 08:33 schreef mane het volgende:
Het is zo'n persoonlijke beslissing dat ik sowieso niet begrijp waarom je over het hoe en waarom van die keuze met jan en alleman zou moeten praten. Het is net zo iets als met mensen gaan praten over waarom je wel of niet in God gelooft. Argumenten zijn daarbij helemaal niet relevant. Het draait uiteindelijk allemaal om gevoel. Mensen die zulke keuzes als rationeel presenteren, en het uitgebreid gaan onderbouwen met argumenten zijn meestal vooral bezig zichzelf te overtuigen.
Dat is het vervelende ervan idd. Je hebt maar beperkte tijd om zo'n belangrijke keuze te maken.quote:Op woensdag 28 september 2011 08:59 schreef -Strawberry- het volgende:
Maar hopelijk krijg je die kinderwens niet pas op een erg late leeftijd, dat zou vervelend zijn.
Ik voel persoonlijk niet erg de behoefte om er met jan en alleman over te praten. Maar als je 34 bent en geen kinderen hebt, brengen jan en alleman het zelf nogal eens ter sprake.quote:Op woensdag 28 september 2011 08:33 schreef mane het volgende:
Het is zo'n persoonlijke beslissing dat ik sowieso niet begrijp waarom je over het hoe en waarom van die keuze met jan en alleman zou moeten praten. Het is net zo iets als met mensen gaan praten over waarom je wel of niet in God gelooft. Argumenten zijn daarbij helemaal niet relevant. Het draait uiteindelijk allemaal om gevoel. Mensen die zulke keuzes als rationeel presenteren, en het uitgebreid gaan onderbouwen met argumenten zijn meestal vooral bezig zichzelf te overtuigen.
Als vrouw ja. Als man kun je op je 98 ook nog wel een kind verwekken.quote:Op woensdag 28 september 2011 09:03 schreef Julius.Strandjutter het volgende:
[..]
Dat is het vervelende ervan idd. Je hebt maar beperkte tijd om zo'n belangrijke keuze te maken.
Heb ik weer, ik eet vegetarisch en wil geen kinderenquote:Op woensdag 28 september 2011 09:52 schreef Blossom86 het volgende:
Het is inderdaad zo dat andere mensen er juist vaak over beginnen en een discussie willen. Sommige mensen willen dat ook met gelovigen, of met vegetariërs.
Insgelijks! Leuk he, die discussies!quote:Op woensdag 28 september 2011 09:55 schreef Lips het volgende:
[..]
Heb ik weer, ik eet vegetarisch en wil geen kinderen
Wat ik met vegetarisch eten altijd zeg als mensen de discussie uitlokken is "als jij niet moeilijk doet over dat ik geen dode beesten eet, zal ik niet moeilijk doen over dat jij dat wel doet"
Gevoel is voor mij nog nooit een goede raadgever geweest. Ik vind dit soort topics altijd mooi om andere argumentatie te vinden maar in dit geval lijkt het erop dat de meeste mensen geen redenen hebben om kinderen te krijgen maar het gewoon doen. En daar kan ik mij niet zo goed in verplaatsen. Maar het is inderdaad een keuze die aan een ieder is. Ik heb ook geen probleem met mensen met kinderen.quote:Op woensdag 28 september 2011 08:33 schreef mane het volgende:
quote:Op woensdag 28 september 2011 10:44 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Gevoel is voor mij nog nooit een goede raadgever geweest.
Hoor het wel vaker uit de mond van vrouwmenschenquote:Op woensdag 28 september 2011 10:49 schreef Lips het volgende:
[..]seriously?
Gevoel is mijn beste raadgever (of is dat dan weer een vrouwending)
Ja serieus als ik iets op gevoel doe, doe ik het veels te impulsief. Ik heb mezelf geleerd om eerst goed voors en tegens op een rijtje te zetten en goed na te denken over mogelijke gevolgen van mijn acties. Als ik dingen op gevoel zou doen dan zou ik veel meer mensen voor het hoofd stoten, en een nog minder prettig mens worden.quote:Op woensdag 28 september 2011 10:49 schreef Lips het volgende:
[..]seriously?
Gevoel is mijn beste raadgever (of is dat dan weer een vrouwending)
Niet alles is met ratio te benaderen. Daarnaast stoot je misschien mensen voor het hoofd maar je gevoel volgen heeft ook heel veel van eerlijkheid in zich.quote:Op woensdag 28 september 2011 10:55 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Ja serieus als ik iets op gevoel doe, doe ik het veels te impulsief. Ik heb mezelf geleerd om eerst goed voors en tegens op een rijtje te zetten en goed na te denken over mogelijke gevolgen van mijn acties. Als ik dingen op gevoel zou doen dan zou ik veel meer mensen voor het hoofd stoten, en een nog minder prettig mens worden.
Tja ik niet, ik kan niet zoveel met gevoel. Maar misschien is het een mannen/vrouwen ding maar ik vind gevoel een veel te vluchtig iets om keuzes op te baseren. Het ene moment voel je iets 2 sec later niet meer om daar nou mijn handelen op te baseren.quote:Op woensdag 28 september 2011 10:56 schreef Lips het volgende:
[..]
Niet alles is met ratio te benaderen. Daarnaast stoot je misschien mensen voor het hoofd maar je gevoel volgen heeft ook heel veel van eerlijkheid in zich.
En ik stoot liever iemand anders voor het hoofd dan dat ik m'n eigen hoofd stoot omdat ik m'n gevoel niet heb gevolgd.
Dat WAT minder gaat? leven we minder lang? is er meer oorlog? zijn mensen ongelukkiger?quote:Op dinsdag 27 september 2011 16:57 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Ik las laatst nog op fok dat een verschil tenopzichte van de jaren 90 was dat het minder gaat.
dan realiseerde ze zich dat verkeerd. net als heel veel bangerikken. de pensioenleeftijd is omhoog ja. maar vergeet je even niet dat mensen ook veel langer leven? ik ga liever op mijn 70ste met pensioen en leef tot mijn 90ste dan dat ik op mijn 60ste kan stoppen met werken en op mijn 70ste omklap.quote:Een moeder realiseerde zich dat haar kinderen het waarschijnlijk slechter gaan hebben dan zij. En ik denk dat dat zeker voor nederlanders gaat gelden, kijk naar de sociale zekerheid die omlaag is, de pensioen leeftijd die omhoog is, etc etc. Het gaat niet altijd maar beter er zijn ook periodes van achteruitgang.
tuurlijk. er is een economie, en die schommelt. maar als je even wat verder kijkt, voorbij de oppervlakkige economische schommelingen, dan kun je toch niet anders dan stellen dat we de laatste 2000 jaar steeds prettiger zijn gaan leven? langer, gezonder, rijker en vrijer. dat er af en toe een oorlog of crisis tussendoor fietst, tja, dat is het leven.quote:Ik ben geen geschiedkundige maar ik denk dat je dat in de geschiedenis ook wel gezien heb de gouden eeuw ten opzichte van de jaren 30 van de vorige eeuw. Het gaat niet per definitie altijd maar beter.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |