lol, jij voelt je echt enorm aangesproken, he.. :pquote:Op woensdag 28 september 2011 15:28 schreef Goofy88 het volgende:
[..]
Gelukkig, hier is dan eindelijk de wijsheid - NOT -
Wat is er mis met de kapper die je een verzorgd uiterlijk verschaft in ruil voor een financiele vergoeding waar hij netjes belasting over afdraagt waar een sociaal vangnet van gesubsidieerd wordt evenals ontwikkelingshulp, zorg voor ouderen enz. ?
De relatie met shownews ontgaat mij volledig... (trouwens bij wel meer -lees: bijna alle - punten)
"fijn meedoen aan je leven wegwerken voor een bedrijf dat je eigenlijk geen reet interesseerd" Misschien zijn er ook mensen die het wel iets doet en wel plezier hebben in werken, (kan je het je voorstellen of niet) en in NL zijn meer ZZPers dan in ieder ander land. En hoe zet je alle mensen weg die in de zorg werken? Zeker voor het grote geld...?
Wat is er mis met in de pas lopen?
Wat doen krakers dan precies meer dan politici?
Ik zal niet ontkennen dat een mooie auto mij idd trekt, so? Ik ben prima tevreden met mijn vriendin (volgens mij leest ze geen Viva maar je weet maar nooit) en who cares of je een poedel, een vuilnisbak, een labrador of een herder hebt? (laatste opvallend vaak bij krakers)
Waar maak je uit op dat ik zeur bij de koffieautomaat?
Alles wat er mis is negeren... gebasseerd op?
Dat doen die vieze hippies maar? Ik wou dat ik daar eens op kon vertrouwen? De laatste keren dat ik iets hoorde van die groeperingen hadden ze iemands gebouw gestolen of stonden ze boe te roepen omdat er ergens op bezuinigd werd!
Dat je veel domme dingen hebt geroepen op fok! tja... ik kan niet anders dan me daar bij aansluiten.
Andermans eigendommen dien je met je handjes van af te blijven, heeft niets met levensstijl te maken. Iedereen mag anders denken en doen als ik zolang dit met voldoende fatsoen gaat. Met je handjes aan andermans eigendommen komen hoort daar dus niet bij.quote:Op woensdag 28 september 2011 16:12 schreef okiokinl het volgende:
[..]
lol, jij voelt je echt enorm aangesproken, he.. :p
lekker schelden op krakers maar als iemand iets van jouw levensstijl zegt, dan ga je protesteren?
heb gewoon wat respect voor mensen die anders denken en doen als jij, lijkt mij het beste. en als je ze niet begrijpt, probeer dan wat te leren in plaats van een beetje dom te gaan lopen oordelen.
freedom in your thoughts moet je lekker zo houden maar ook jij, lekker van die spulletjes afblijven. Is niet van jou en als je dat wilt veranderen moet je daarvoor een overeenkomst met de eigenaar zien te bereiken. Als dat niet lukt wordt het niet van jou ook en blijf je er dus van af.quote:Op woensdag 28 september 2011 16:18 schreef ViezeFur het volgende:
"Your dumb self can't appreciate the freedom in my thoughts, the weak sense of autonomy when i'm trippin' in my squat"
gay of nazi...:S Licht even toe ajb waarom en wat er mis is met gay... doe kraker jongens waren toch van de vrijheid blijheid ieder z'n waarden enzo...?quote:Op woensdag 28 september 2011 16:43 schreef Golden_Pauper het volgende:
krakers vind ik meestal wel chille mensen en veel liever/toffer dan de gemiddelde kantoorklerk met leasebak van de zaak of de gemiddelde zuipstudent. Is natuurlijk subjectief maar ik vind het gewoon fijne/echte mensen.
Alleen de doorgenakte speed/keta krakers zijn soms gewoon straight up junks. Maar dat is wat teveel harddrugs met je doet en met teveel bedoel ik elke dag speedontbijt.
krakersfeestjes voor de win, de sfeer en instelling op dat soort parties doet zoveel meer dan welk ander clubnicht of festival dan ook wat zich aan de regeltjes moet houden. Al kunnen de meeste mensen zoveel vrijheid natuurlijk niet aan of willen liever alles tot in de puntjes geregeld hebben.
Mijn partyparadigma is in ieder geval al zo fucked up dat ik de meeste uitgaansgelegenheden gewoon gay of nazi vind.
met gay bedoel ik mietjes zooi. bv. je moet bepaalde kleren dragen, bepaalde attitude hebben. En alle mensjes daarbinnen vinden het zo'n geweldig hippe club blabla daar walg ik een beetje van. Met nazi bedoel ik dat ze je van top tot teen fouilleren, geen rugzak mee naar binnen mogen nemen. Als er zulk beleid wordt gevoerd hoef ik je dancing niet eens in.quote:Op woensdag 28 september 2011 16:46 schreef Goofy88 het volgende:
[..]
gay of nazi...:S Licht even toe ajb waarom en wat er mis is met gay... doe kraker jongens waren toch van de vrijheid blijheid ieder z'n waarden enzo...?
je laat de kern van kraken volledig buiten beschouwing. dat is, verzet tegen leegstand terwijl er vele mensen woningzoekende zijn. en de echte krakers kraken onder dit motto, en bezetten dus panden die anders zouden verkrotten, geven ze een woonbestemming.quote:Op woensdag 28 september 2011 16:43 schreef Goofy88 het volgende:
[..]
Andermans eigendommen dien je met je handjes van af te blijven, heeft niets met levensstijl te maken. Iedereen mag anders denken en doen als ik zolang dit met voldoende fatsoen gaat. Met je handjes aan andermans eigendommen komen hoort daar dus niet bij.
Van iemand die dat wel doet valt niets te leren omdat hij dat wel doet.
Nee op een kraakfeestje moet je zeker geen bepaalde kleding dragen?quote:Op woensdag 28 september 2011 16:53 schreef Golden_Pauper het volgende:
[..]
met gay bedoel ik mietjes zooi. bv. je moet bepaalde kleren dragen, bepaalde attitude hebben. En alle mensjes daarbinnen vinden het zo'n geweldig hippe club blabla daar walg ik een beetje van. Met nazi bedoel ik dat ze je van top tot teen fouilleren, geen rugzak mee naar binnen mogen nemen. Als er zulk beleid wordt gevoerd hoef ik je dancing niet eens in.
Dit is gewoon bullshit. Want krakers kraken nooit die leegstaande panden in Oost-Groningen, het moet ALTIJD midden in de binnenstad van bv A'dam zijn.quote:Op woensdag 28 september 2011 16:54 schreef okiokinl het volgende:
[..]
je laat de kern van kraken volledig buiten beschouwing. dat is, verzet tegen leegstand terwijl er vele mensen woningzoekende zijn. en de echte krakers kraken onder dit motto, en bezetten dus panden die anders zouden verkrotten, geven ze een woonbestemming.
dat zijn panden van de gemeente, waar niks mee gedaan wordt, of panden van speculanten, die aleen geinteresseerd zijn in de grond, die ze in waarde laten groeien en dan verkopen als er een plan komt om wat met de grond te doen, dan verkopen ze het voor vette winst. vroeger gingen hele buurten hieraan kapot, werden huizen van particulieren in dit soort afbraakbuurten onverkoopbaar en had dus juist de huizenbezitter baat bij kraken.
Goed... Gay = mietje... stom dat ik dat niet zelf had verzonnen!quote:Op woensdag 28 september 2011 16:53 schreef Golden_Pauper het volgende:
[..]
met gay bedoel ik mietjes zooi. bv. je moet bepaalde kleren dragen, bepaalde attitude hebben. En alle mensjes daarbinnen vinden het zo'n geweldig hippe club blabla daar walg ik een beetje van. Met nazi bedoel ik dat ze je van top tot teen fouilleren, geen rugzak mee naar binnen mogen nemen. Als er zulk beleid wordt gevoerd hoef ik je dancing niet eens in.
Als je daar dan zo graag wilt wonen, los het dan op met een tijdelijk huurcontract. Net zo'n verzet tegen leegstand maar dan met fatsoen. Volgens jou formulering zijn er zoals Die_Hofstadtgruppe al zegt nog maar heeeel weinig echte krakers.quote:Op woensdag 28 september 2011 16:54 schreef okiokinl het volgende:
[..]
je laat de kern van kraken volledig buiten beschouwing. dat is, verzet tegen leegstand terwijl er vele mensen woningzoekende zijn. en de echte krakers kraken onder dit motto, en bezetten dus panden die anders zouden verkrotten, geven ze een woonbestemming.
dat zijn panden van de gemeente, waar niks mee gedaan wordt, of panden van speculanten, die aleen geinteresseerd zijn in de grond, die ze in waarde laten groeien en dan verkopen als er een plan komt om wat met de grond te doen, dan verkopen ze het voor vette winst. vroeger gingen hele buurten hieraan kapot, werden huizen van particulieren in dit soort afbraakbuurten onverkoopbaar en had dus juist de huizenbezitter baat bij kraken.
Bullshit. Ruigoord, bijvoorbeeld, lag al een eind buiten centrum Amsterdam. En zo zijn er nog vele voorbeelden.quote:Op woensdag 28 september 2011 16:59 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
Dit is gewoon bullshit. Want krakers kraken nooit die leegstaande panden in Oost-Groningen, het moet ALTIJD midden in de binnenstad van bv A'dam zijn.
Daar heb je een punt, er zit (zat) steeds meer tuig tussen de goedbedoelende krakers. Uiteindelijk hebben die freeloaders het voor de rest verpest.quote:En tegenwoordig is het gros van buitenlandse afkomst, dat heeft al helemaal geen fuck met 'tegen leegstand' zijn te maken.
quote:Op woensdag 28 september 2011 16:58 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Nee op een kraakfeestje moet je zeker geen bepaalde kleding dragen?
Vandaar dat ze allemaal in dezelfde shit lopen
Jullie zijn de 1e die tegen mensen in andere kleding moeilijk beginnen te doen (bv uitschelden voor nazi).
quote:Op woensdag 28 september 2011 16:59 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Dit is gewoon bullshit. Want krakers kraken nooit die leegstaande panden in Oost-Groningen, het moet ALTIJD midden in de binnenstad van bv A'dam zijn.
En tegenwoordig is het gros van buitenlandse afkomst, dat heeft al helemaal geen fuck met 'tegen leegstand' zijn te maken.
http://www.google.nl/sear(...)ial&client=firefox-aquote:Op woensdag 28 september 2011 16:59 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
En tegenwoordig is het gros van buitenlandse afkomst, dat heeft al helemaal geen fuck met 'tegen leegstand' zijn te maken.
pff das niet waar, die parties zijn juist voor iedereen die zich niet met dat soort onzinnige dingen wil bezighouden. Ik zie mensen die ontzettend netjes gekleed gaan en lui die er als zwervers bijlopen, maakt allemaal niet uit. Maar zodra je ongewenst gedrag vertoond zoals andere mensen schade toedoen op wat voor manier dan ook word je erop aangesproken.quote:Op woensdag 28 september 2011 16:58 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Nee op een kraakfeestje moet je zeker geen bepaalde kleding dragen?
Vandaar dat ze allemaal in dezelfde shit lopen
Jullie zijn de 1e die tegen mensen in andere kleding moeilijk beginnen te doen (bv uitschelden voor nazi).
Daarom is er ook nooit ME noch een schoonmaakploeg te bekennen als ze hun huis verlaten.quote:Op woensdag 28 september 2011 03:12 schreef Nikmans het volgende:
[..]
Wat interesseert het mij dat er krakers in mijn pand zitten als ik het toch niet gebruik? Zolang ze alles netjes achterlaten en opbokken als ik daarom vraag zou het me werkelijk niet boeien.
Hij verwees natuurlijk niet voor niks naar het figuur dat tegenstanders van het kraken als "gay en nazi" omschreef. (waar hij me bedoelde mietje en een raar verhaal over kleding stijl en hippe club) --> Ik wacht trouwens nogsteeds op de toelichting mbt het verbandend tussen gay en mietje, en nazi en kledingstijl/hippe clubquote:Op woensdag 28 september 2011 17:25 schreef Golden_Pauper het volgende:
[..]
pff das niet waar, die parties zijn juist voor iedereen die zich niet met dat soort onzinnige dingen wil bezighouden. Ik zie mensen die ontzettend netjes gekleed gaan en lui die er als zwervers bijlopen, maakt allemaal niet uit. Maar zodra je ongewenst gedrag vertoond zoals andere mensen schade toedoen op wat voor manier dan ook word je erop aangesproken.
En je andere punt is ook onzin want ik ken zat krakers die gewoon buitenaf kraken en gewoon ruimte willen.
Het is natuurlijk zo dat sommige ´krakers´ er een teringzooi van maken, huizen strippen, en bij een duidelijke uitspraak van een pand wat een herbestemming krijgt, er graag een rommeltje van maken of lekker gaan barricaderen.quote:Op woensdag 28 september 2011 19:30 schreef rekenwonder het volgende:
[..]
Daarom is er ook nooit ME noch een schoonmaakploeg te bekennen als ze hun huis verlaten.
Het is wel wat moeilijker, maar het hangt van de stad af waar je het wilt doen, en hoe goed de eigenaar is geïnformeerd. Je hebt nu meerdere obstakels voordat je zo´n regeling met de eigenaar kunt treffen, maar het is nog steeds prima mogelijk.quote:Op dinsdag 27 september 2011 15:44 schreef Jeff89 het volgende:
[..]
Dat wás altijd wel zo ja, maar ik ga er vanuit dat dit sinds het kraakverbod niet meer zo makkelijk gaat.. Misschien heb ik 't mis tho.
Gaat helemaal niet om meer rechten hebben omdat je werkt, het gaat om niet het recht hebben met je handjes aan andermans spullen te komen, of je nou werkt of niet. En werken zie ik overigens, mits mogelijk (en dat is al snel), wel als een maatschappelijke plicht ja.quote:Op donderdag 29 september 2011 10:37 schreef Pipo1234 het volgende:
Niets mis met kraken zolang een gebouw toch leeg staat... Gezeur van al die rechtse stakkers die vinden dat ze meer rechten hebben omdat ze werken.
Wat een rechts gezever. Niet werken is een keus die je zelf moet maken, zolang je maar niet gaat profiteren...quote:Op donderdag 29 september 2011 10:53 schreef Goofy88 het volgende:
[..]
Gaat helemaal niet om meer rechten hebben omdat je werkt, het gaat om niet het recht hebben met je handjes aan andermans spullen te komen, of je nou werkt of niet. En werken zie ik overigens, mits mogelijk (en dat is al snel), wel als een maatschappelijke plicht ja.
ik heb genoeg boerderijtjes in oost groningen in mn kraaktijden gekraakt, en ik was zeker niet de enige. waar baseer je het op dat alle krakers op A lokatie willen zitten?quote:Op woensdag 28 september 2011 16:59 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Dus roken mag ook niet binnen. Wat een nazi feestjes.quote:Op woensdag 28 september 2011 17:25 schreef Golden_Pauper het volgende:
[..]
pff das niet waar, die parties zijn juist voor iedereen die zich niet met dat soort onzinnige dingen wil bezighouden. Ik zie mensen die ontzettend netjes gekleed gaan en lui die er als zwervers bijlopen, maakt allemaal niet uit. Maar zodra je ongewenst gedrag vertoond zoals andere mensen schade toedoen op wat voor manier dan ook word je erop aangesproken.
En je andere punt is ook onzin want ik ken zat krakers die gewoon buitenaf kraken en gewoon ruimte willen.
Je begrijpt wat ik bedoel en zo niet, helaas. En financiële schade telt natuurlijk niet want om geld geven wij nietquote:Op donderdag 29 september 2011 11:15 schreef Aardwetenschapper het volgende:
[..]
Dus roken mag ook niet binnen. Wat een nazi feestjes.
En andere mensen schade toe brengen op wat voor manier dan ook, bedoel je daar dan ook financiële schade mee? En schade aan de toekomstige generaties door het vuil dat je achterlaat na zo'n feestje?
Daarnaast noemde iemand net Ruigoord en wat een zooitje is/was dat. Vrije denkers hoeven zeker hun eigen rotzooi/vuil niet op te ruimen.
En daarom vallen krakers dus onder de catagorie uitschot en parasieten van de samenleving. En je was toch van iedereen respecteren zoals hij/zij is enzo... Als de eigenaar van dat huis nou wel om zijn centen geeft... dan hoef je dat niet te respecteren omdat het je ff niet goed uitkomt en je zijn huis wel hebben wilt...?quote:Op donderdag 29 september 2011 14:30 schreef Golden_Pauper het volgende:
KRAKEN GAAT DOOR, alles naar de kanker en we betalen helemaal nergens meer voor.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |