Er is evn een verschil tussen een volksopstand en wat demonstranten.quote:Op zondag 2 oktober 2011 20:09 schreef Weltschmerz het volgende:
Het NOS-journaal heeft het ook door, twee weken geleden begonnen zeggen ze er eerlijk bij. Waar waren zij 2 weken geleden? Als het op Wall Street is waar ze elke dag over berichten hebben ze het pas na 2 weken door, maar als het in Cairo of Libië is zitten ze er de volgende dag bovenop. Ik blijf het vreemd vinden.
Enkel het verschil tussen een boom en een zaadje.quote:Op zondag 2 oktober 2011 20:56 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Er is evn een verschil tussen een volksopstand en wat demonstranten.
Je hebt helemaal gelijkquote:Op zondag 2 oktober 2011 21:06 schreef ZoKanIkHetOok het volgende:
[..]
Enkel het verschil tussen een boom en een zaadje.
Umm..quote:Op zondag 2 oktober 2011 21:16 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Je hebt helemaal gelijk
Cairo, machtige eiken
NY, stelletje eikels.
quote:Op zondag 2 oktober 2011 21:16 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Je hebt helemaal gelijk
Cairo, machtige eiken
NY, stelletje eikels.
Je hebt werkelijk geen idee hoeveel vrijheden je hebt.quote:Op zondag 2 oktober 2011 21:32 schreef ZoKanIkHetOok het volgende:
Het lijkt me trouwens niet makkelijk om in de Westerse wereld mensen aan je zijde proberen te krijgen. Je vecht niet alleen tegen datgene waar je demonstratie over gaat, maar ook tegen het idee dat we toch al in een vrije wereld leven en dat demonstreren iets voor hippies is omdat we toch al al onze vrijheden hebben.
Doe ik, hoor, iedere dag.quote:Op zondag 2 oktober 2011 21:37 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Je hebt werkelijk geen idee hoeveel vrijheden je hebt.
Maak er wat van.
Wat doe JIJ eraan anders dan een beetje zeiken op een forum?quote:Op zondag 2 oktober 2011 21:40 schreef ZoKanIkHetOok het volgende:
[..]
Doe ik, hoor, iedere dag.
Also, way to prove my point. Zo'n 'je hebt al vrijheden genoeg'-houding. Alsof je dan ook maar meteen wanbeleid moet accepteren.
Waaraan? Aan wat van mijn vrijheden maken?quote:Op zondag 2 oktober 2011 21:50 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Wat doe JIJ eraan anders dan een beetje zeiken op een forum?
QEDquote:Op zondag 2 oktober 2011 21:53 schreef ZoKanIkHetOok het volgende:
[..]
Waaraan? Aan wat van mijn vrijheden maken?
En my my. Touchy aren't we?
quote:Betogers Wall Street laten zich niet afschrikken door arrestaties
Amerikaanse activisten die zich hebben verenigd in de beweging Occupy Wall Street zeggen deze week opnieuw te gaan betogen, ondanks de massale arrestaties dit weekeinde. De protesten tegen het Amerikaanse financiële systeem gaan nu hun derde week in.
Ongeveer 800 demonstranten hebben een tentenkamp opgeslagen in een park in de New Yorkse wijk Manhattan. 'Arresteer een van ons en er verschijnen twee nieuwe betogers. We zijn een legioen', aldus Robert Camisos, een 49-jarige voormalige bouwvakker. Hij werd zaterdag aangehouden toen circa 3000 mensen demonstreerden tegen de bankreddingen en de invloed van bedrijven op het Amerikaanse beleid.
Een aantal demonstranten heeft aangekondigd de hele winter in het park te blijven. Er zijn inmiddels soortgelijke protesten in andere steden. In Boston is een kamp opgeslagen tegenover het gebouw van de Federal Reserve. Aan de westkust in San Francisco betoogden honderden mensen voor een filiaal van Chase Bank. In Washington eisten activisten zaterdag de arrestatie van Ben Bernanke, de voorzitter van de Federal Reserve, het stelsel van centrale banken.
De betogers brengen het grootste deel van hun tijd door in het park. Ze slapen op luchtbedden en houden bijeenkomsten om hun doelen te bespreken. De afgelopen twee zaterdagen organiseerden de betogers een mars naar andere delen van New York. Daarbij kwam het tot een confrontatie met de politie.
Tijd en verspreiding van het nieuws is vaak het verschil. In Noord-Afrika waren de media er als de kippen bij om het nieuws te verspreiden, hier niet. Dat vind ik raar. En hoe verklaar jij dat de NYT het bericht zo wijzigt?quote:Op zondag 2 oktober 2011 20:56 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Er is evn een verschil tussen een volksopstand en wat demonstranten.
Het is fijn dat je naar mij komt voor antwoord op je problemen, maar heb niet de illusie dat ik ze altijd zo maar heb voor je. Verder betwijfel ik of ze er in Noord Afrika zo snel bij waren. Ik begrijp van vrienden uit Tunesie dat het er al jaren rommelde en ze namen al jaren hun vrouw en kinderen niet meer mee als ze hun ouders daar gingen bezoeken.quote:Op maandag 3 oktober 2011 10:21 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Tijd en verspreiding van het nieuws is vaak het verschil. In Noord-Afrika waren de media er als de kippen bij om het nieuws te verspreiden, hier niet. Dat vind ik raar. En hoe verklaar jij dat de NYT het bericht zo wijzigt?
Het helpt natuurlijk dat de propagandazender FOX News pal achter de Tea Party demonstranten stond. Zonder de hulp van FOX News was het nooit gelukt denk ik. Door in het begin te manipuleren met beelden en montage, door de aantallen betogers ver te overdrijven en reclame te maken hebben ze de beweging groot gemaakt. Het zou me niet verbazen als ze ook met geld en in de organisatie hebben geholpen.quote:Op zondag 2 oktober 2011 10:16 schreef Pietverdriet het volgende:
Ontevreden linkse amerikanen
Wallstreet, protest, mep mep, huil, huil, niemand onder de indruk
Ontevreden rechtse amerikanen
Teaparty opricht, gevestigde orde scared shitless
Wie is er nu dom bezig?
Kortom, voer liever een media offensief dan op straat te schreeuwen.quote:Op maandag 3 oktober 2011 12:41 schreef Premium_Quality het volgende:
[..]
Het helpt natuurlijk dat de propagandazender FOX News pal achter de Tea Party demonstranten stond. Zonder de hulp van FOX News was het nooit gelukt denk ik. Door in het begin te manipuleren met beelden en montage, door de aantallen betogers ver te overdrijven en reclame te maken hebben ze de beweging groot gemaakt. Het zou me niet verbazen als ze ook met geld en in de organisatie hebben geholpen.
Heb je al door dat de meeste mensen daar een camera hebben?quote:Op maandag 3 oktober 2011 12:59 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Kortom, voer liever een media offensief dan op straat te schreeuwen.
Zelfs een van de rijkere mensen ter wereld heeft al sympathie voor deze protesten.quote:Superbelegger Soros heeft sympathie voor betogers Wall Street
Laatste update: 3 oktober 2011 18:56 info
Bekijk op de kaart .NEW YORK - Superbelegger George Soros zei maandag sympathie te hebben voor de anti-Wall Street-demonstranten in New York.
Volgens hem zijn de protesten het gevolg van de hoge bonussen die banken uitkeren.
''Ik denk dat ik sympathie heb voor hun standpunten'', zei Soros. De politie arresteerde zaterdag op de Brooklyn Bridge in het centrum van New York meer dan 700 betogers.
.Het protest was onder meer gericht tegen de macht van de grote particuliere ondernemingen in de VS.
Als jij tekenend bent voor deze beweging zal het nooit wat wordenquote:Op maandag 3 oktober 2011 14:17 schreef Odysseuzzz het volgende:
[..]
Heb je al door dat de meeste mensen daar een camera hebben?
Of wilde je graag een anti-corporate beweging met iedere 10 minuten een reclameblok?
Lekker voor de tv met wat popcorn?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |