abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_102919850
quote:
0s.gif Op maandag 10 oktober 2011 15:08 schreef Gray het volgende:

[..]

Occupy Den Haag stelt:

[..]

Neem daarbij dat in Nederland geen (volledige) transparantie van partijgelden bestaat:
http://www.depers.nl/binn(...)id-partijgelden.html
http://www.joop.nl/politi(...)id_van_partijgelden/
http://forum.fok.nl/topic/1135530/1/30

En dat grote bedrijven als Facebook, Microsoft en Google openlijk politieke partijen steun bieden:
http://www.nu.nl/internet(...)olitici-steunen.html

Zouden banken, oliebedrijven, farmaceutische bedrijven, wapenfabrikanten en verzekeringsmaatschappijen ook dergelijke constructies hebben om invloed uit te oefenen op politiek? Ik denk van wel. Ook denk ik dat hierdoor regelmatig het belang van de commercie, namelijk winst, verstrengeld raakt met de taak van de politiek, namelijk volksvertegenwoordiging.
Ik weet het wel zeker, en als verkiezingen daarbij teveel in de weg zitten dan verplaats je macht gewoon naar de EU waarbij de kiezer helemaal niks in te brengen heeft. Naarmate democratie gebrekkiger is is de macht van het grote geld veel groter.

Alleen mijn vraag is dan of je wel bij de politiek moet zijn, of dat het al zover is dat je een stapje hoger kunt, en naar de bazen van de politici stapt, de bedrijven dus. En zoals in de VS, Wall Street dus. Uiteindelijk zal de politiek het moeten oplossen, maar als je vaststelt dat de politici handlangers zijn van Wall Street, dan vind ik het logisch om tegen Wall Street te gaan demonstreren.

Je kunt wel naar de politiek stappen, maar dan stap je ook weer meteen in die box van democraten die de republikeinen de schuld geven en andersom, terwijl het probleem natuurlijk beiden betreft en dat is dat ze met hun hele box naar de pijpen van degenen die hen betalen dansen. Daarom is tegen Wall Street demonstreren een fraai staaltje out of the box denken.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_102923013
Ik betrap mezelf erop steeds meer te sympathiseren met deze geluiden :@
Op woensdag 23 januari 2013 16:22 schreef gnaeus het volgende:[/b]
Je denkt serieus dat een goede opvoeding dit kan voorkomen ? Het is juist vaak de oorzaak van misdragingen.
pi_102923704
quote:
0s.gif Op maandag 10 oktober 2011 18:20 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
Je zou je eerder moeten schamen als je dat niet zou doen, tenzij je 'n CEO ofzo bent.
IMHO verschilt Europa niet zoveel van de USA. hier leven dezelfde onderbuikgevoelens.

Flinke winst Shell, PVV wil onderzoek ,overheid DE dief bij brandstof.
En o.a. de Nigerianen laten ze in de teringzooi zitten.

quote:
Zo'n 600 bankiers, waarvan 200 in Nederland, krijgen te veel. ING, Rabobank, ABN Amro haalden de afgelopen jaren regelmatig het nieuws omdat er hoge salarissen en bonussen werden betaald. Onder druk van publiek en politiek spraken de banken een code af, waarin onder meer de afspraak werd gemaakt dat bonussen niet hoger mogen zijn dan de vaste salarissen. Als een bankier een vast salaris heeft van 500.000 euro, mag zijn bonus niet hoger zijn dan dat bedrag. Maar daar houden de banken zich niet aan, zegt de commissie die bijhoudt of de banken de code wel naleven.
http://rtl.nl/components/(...)derlandse-banken.xml
quote:
“De totale beloning van de bestuurders nam vorig jaar met 16 procent toe, naar gemiddeld 3,1 miljoen euro”, blijkt uit onderzoek van de Volkskrant.
http://www.duurzaamleven.biz/weer-hoge-bonussen-topbestuurders/
quote:
Probleem zijn de bonussen

"Het grootste probleem zijn niet eens de basissalarissen, maar de stijging van de bonussen", zegt de Jong. De bonus van Van Houten kan inderdaad oplopen tot 200 procent van het jaarsalaris, schreef Philips zaterdag op haar website. Dat betekent dat de topman 3,3 miljoen krijgt, als hij al zijn doelen haalt. Heineken verhoogt de maximale bonus van Van Boxmeer tot 140 procent in plaats van 100 procent van het basissalaris. De Jong: "Het getuigt van weinig respect en waardering voor de werknemers."
http://www.fnvbondgenoten(...)24018_topbeloningen/
Na het zuur komt het.... right.... maar niet voor iedereen.
We must guard against the aquisition of unwarranted influence, whether sought or unsought, by the military-industrial complex.
We must never let the weight of this combination endanger our liberties or democratic processes.
Eisenhower1961.
pi_102924491
quote:
0s.gif Op maandag 10 oktober 2011 18:20 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
Zodra de gewone man in opstand komt tegen het grote geld, hoef ik mij niet eens af te vragen waar mijn sympathie ligt. Ik ben in de verste verte geen communist, anarchist of anti-kapitalist, maar de compleet doorgedraaide, perverse wereld van Wallstreet en de Europese equivalenten daarvan mogen wat mij betreft tot de grond toe afgebrand en opnieuw opgebouwd worden. Kanker bestrijd je nl. ook met iets agressiefs als chemotherapie...
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
  maandag 10 oktober 2011 @ 19:34:32 #280
244521 Schenkstroop
De Echte! sinds 1985
pi_102926012
heksehiel: Je hebt gelijk. Het gaat wel degelijk ook om het uiterlijk! Een mooi innerlijk word ik niet geil van namelijk.
P.F: Als ik 50+ ben doe ik het ook wel voor het innerlijk, maar nu het nog kan, ga ik ook voor uiterlijk
pi_102927704
quote:
1s.gif Op maandag 10 oktober 2011 19:01 schreef DDDDDaaf het volgende:

[..]

Zodra de gewone man in opstand komt tegen het grote geld, hoef ik mij niet eens af te vragen waar mijn sympathie ligt. Ik ben in de verste verte geen communist, anarchist of anti-kapitalist, maar de compleet doorgedraaide, perverse wereld van Wallstreet en de Europese equivalenten daarvan mogen wat mij betreft tot de grond toe afgebrand en opnieuw opgebouwd worden. Kanker bestrijd je nl. ook met iets agressiefs als chemotherapie...
Mee eens. Ik ben economisch duidelijk kapitalist. Maar het geld met geld met geld en de eeuwige jacht op groei groei groei kan gewoon niet goed gaan.
En wat me het meest steekt is dat de winsten de afgelopen decennia lekker in hun zakken gegaan zijn en nu er verliezen zijn ze opeens met ons gedeeld moeten gaan worden. Ja rot lekker op zeg.
Kijk een hersenchirurg mag, nee moet, veel meer verdienen dan een vuilnisman. Maar het is niet goed te praten dat mensen die geen ene flikker aan echt werk doen en met pensioen- en spaargelden van anderen gaan zitten gokken, daar jarenlang stinkend rijk van worden en dan opeens is het feest afgelopen en dan mogen wij gaan zitten bijspringen! WTF?
Je denkt serieus dat een goede opvoeding dit kan voorkomen ? Het is juist vaak de oorzaak van misdragingen.
pi_102928209
Nu net ook weer. Jezus die fout was nb 1 vd hoofdoorzaken waarom de crash van de jaren 30 zo erin hakte: Belgische gemeenten hebben met geleend geld in Dexia geïnvesteerd :')
pi_102929891
quote:
Wat een held is het ook: "Do your homework mainstream media, that might help".
pi_102932569
quote:
15s.gif Op maandag 10 oktober 2011 20:19 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
Nu net ook weer. Jezus die fout was nb 1 vd hoofdoorzaken waarom de crash van de jaren 30 zo erin hakte: Belgische gemeenten hebben met geleend geld in Dexia geïnvesteerd :')
Maar we pikken het gewoon, en de Belgen ook.

quote:
The main problem with the bonuses is that the banks in question were all to some extent bailed out by the federal and the Flemish governments in the financial crisis of 2009, and some of the aid still has to be repaid. In addition, trade unions noted that large bonuses for bankers come as a slap in the face to ordinary staff who are being asked to accept caps on pay rises as a result of the economic situation.
http://www.zerohedge.com/(...)nment-guarantee-and-
quote:
Pierre Mariani, CEO van Dexia, zou een bonus van 600.000 euro krijgen voor zijn prestaties in 2010. De bonus zou bovenop zijn vaste salaris van 1 miljoen euro en een pensioenstorting van circa 200.000 euro komen. Enkele dagen nadat een meerderheid in het Belgische parlement was overeengekomen dat banken die overheidssteun (dus steun van de modale belastingbetaler) hadden ontvangen die nog niet teruggevloeid was zich niet aan bonussen zouden bezondigen, zet de Raad van Bestuur van Dexia onder leiding van Jean-Luc Dehaene de parlementaire democratie in de wind. Maar de parlementaire democratie blaft zonder bijten
http://www.hetgrotegeld.be/index.php/het_grote_geld/detail/454
Dweilen met de kraan open, maar dan toch 'n geniale ingeving van de politiek:

quote:
DEN HAAG - Bestuurders van financiële instellingen die staatssteun hebben gekregen, kunnen binnenkort geen bonus meer krijgen.
http://www.nu.nl/economie(...)sgesteunde-bank.html
Nog even en ze gaan staken... :+
We must guard against the aquisition of unwarranted influence, whether sought or unsought, by the military-industrial complex.
We must never let the weight of this combination endanger our liberties or democratic processes.
Eisenhower1961.
pi_102933711
quote:
0s.gif Op maandag 10 oktober 2011 21:25 schreef Resonancer het volgende:

[..]

Nog even en ze gaan staken... :+
Het zou mooi zijn als ze dan met zijn allen op het Malieveld bij elkaar zouden komen, dat maakt het voor ons een stuk makkelijker om een een hartig woordje met de heren en dames te spreken... >:)
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
pi_102943107
Oud filmpie, maar nog steeds actueel:

Wel actueel:
quote:
Democrats embrace Occupy Wall Street as GOP strikes

In an email to supporters, Robby Mook, executive director of the Democratic Congressional Campaign Committee, wrote: “Protestors are assembling in New York and around the country to let billionaires, big oil and big bankers know that we’re not going to let the richest 1% force draconian economic policies and massive cuts to crucial programs on Main Street Americans.”
knip

For their part, Republicans have argued that the protests are a natural occurrence of what they see as Obama’s denigration of the wealthy.
http://www.latimes.com/ne(...)t=Google+Feedfetcher
grinnik..
Eisenhower1961.
  † In Memoriam † dinsdag 11 oktober 2011 @ 01:45:31 #287
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_102943444
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 oktober 2011 00:56 schreef Resonancer het volgende:

Democrats embrace Occupy Wall Street

Doet denken aan "Republicans embrace the Tea Party".

Denk dat het dit keer wat lastiger zal gaan.

quote:
Dems backing Occupy Wall St. are funded by Wall St.

A lot has been made in the last few days of increasing Democratic Party support for Occupy Wall Street. Some within the movement have expressed fears of co-optation. Some on the right have argued that the Dems are blundering by throwing in their lot with a group of putative radicals. And so on.

The irony is that the same elected Democrats singing the praises of Occupy Wall Street are themselves major recipients of money from … Wall Street!
Op een enkeling als Dennis Kucinich na kan niemand zijn/haar gezicht laten zien. Allemaal vieze handen. Zou het wel eens willen meemaken dat Pelosi er heen zou gaan. Ze zou weggehoond worden. :)
pi_102943552
Wat dacht je van onze Jan Hommen van de ING? Die wilde een miljoen euro bonus in zijn zak steken terwijl de bank pas van de ondergang was gered. Goldman Sachs maakte het helemaal bond. Het bedrijf deelde $5 miljard aan bonussen uit aan 1000 bankiers (5 miljoen per bankier gemiddeld) terwijl het bedrijf vlak daarvoor voor $20 miljard was gered. Dit terwijl huiseigenaren het huis uitgezet werden. Miljonairs werden gered, de burgers niet.
pi_102943597
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 oktober 2011 01:45 schreef NorthernStar het volgende:

[..]

Doet denken aan "Republicans embrace the Tea Party".

Denk dat het dit keer wat lastiger zal gaan.

[..]

Op een enkeling als Dennis Kucinich na kan niemand zijn/haar gezicht laten zien. Allemaal vieze handen. Zou het wel eens willen meemaken dat Pelosi er heen zou gaan. Ze zou weggehoond worden. :)
En hij misschien:

Alhoewel hij 'n btje verrast/overrompeld lijkt te zijn.
http://www.rawstory.com/r(...)a-legitimate-effort/
Tja, de man weet/beseft immers al jaren dat de VS tot op de bodem leeggeroofd en uitgehold is, waarom juist nu...
Eisenhower1961.
pi_102943643
quote:
0s.gif Op maandag 10 oktober 2011 20:10 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:

[..]

Mee eens. Ik ben economisch duidelijk kapitalist. Maar het geld met geld met geld en de eeuwige jacht op groei groei groei kan gewoon niet goed gaan.
En wat me het meest steekt is dat de winsten de afgelopen decennia lekker in hun zakken gegaan zijn en nu er verliezen zijn ze opeens met ons gedeeld moeten gaan worden. Ja rot lekker op zeg.
Dit dus. Mensen hebben heerlijk eraan verdiend en nu krijgen we te horen: "ja die banken kunnen we niet laten vallen. Dus moeten we redden. Anders wordt het nog erger". Vervolgens mag de belastingbetaler de aankomende 40 jaar aan het infuus gaan liggen om die miljarden erin te pompen om die banken levend te houden. Want het is duidelijk dat deze hele crisis van de een naar de ander rolt. En de mensen die verantwoordelijk ervoor waren? Waar hangen die nu uit met hun lekker verdiende geld? Zij zitten veilig. De middenklasse die hard moet werken om rond te komen krijgt de rekening op het bordje. Bezuinigingen, ziekenfondsen wordt verder uitgemelkt wat er in het pakket zit, nieuwe belastingen bij gevonden om extra geld naar die overheid te krijgen, etc etc.

En Amerika is nog 20 tanden erger.
Oorlog is de verderzetting van de politiek maar met andere middelen - Clausewitz
pi_102943748
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 oktober 2011 02:07 schreef polderturk het volgende:
Wat dacht je van onze Jan Hommen van de ING? Die wilde een miljoen euro bonus in zijn zak steken terwijl de bank pas van de ondergang was gered. Goldman Sachs maakte het helemaal bond. Het bedrijf deelde $5 miljard aan bonussen uit aan 1000 bankiers (5 miljoen per bankier gemiddeld) terwijl het bedrijf vlak daarvoor voor $20 miljard was gered. Dit terwijl huiseigenaren het huis uitgezet werden. Miljonairs werden gered, de burgers niet.
T is idd om te kotsen :N
"An educated citizenry is a vital requisite for our survival as a free people."
  † In Memoriam † dinsdag 11 oktober 2011 @ 04:07:19 #292
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_102943776
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 oktober 2011 02:20 schreef Resonancer het volgende:

[..]

En hij misschien:

Alhoewel hij 'n btje verrast/overrompeld lijkt te zijn.
http://www.rawstory.com/r(...)a-legitimate-effort/
Tja, de man weet/beseft immers al jaren dat de VS tot op de bodem leeggeroofd en uitgehold is, waarom juist nu...
Ron Paul kan er zonder problemen naartoe. Maar als de Democraten denken dat ze politiek mee kunnen liften op de OWS beweging zullen ze van een kouwe kermis thuiskomen. Obama had de kans maar heeft het laten liggen.

Vandaag alweer een mooi voorbeeld:

quote:
Bank of America Corp will pay $11 million to ousted executives Joe Price and Sallie Krawcheck, a large payout at a time when banks face protests over pay but smaller than the eight-figure packages some executives received before the financial crisis.

Krawcheck will receive a one-time payment of $5.15 million. Price, a Bank of America veteran, gets $4.15 million. Each will also receive $850,000 over a one-year period.

11 miljoen voor twee executives die er een blauwe maandag hebben gewerkt. Terwijl de bank staatssteun nodig heeft om niet om te vallen en met dingen komt als dat klanten met een debitcard (debit, dus je hebt geld op je rekening) 5 dollar per maand worden aangeslagen. :')

This is Why They Hate You and Want You to Die

Elevenmilliondollars? What the hell world are you inhabiting? Eleven million dollars for two departing executives because things didn't work out? Is that why there are severance deals like this in place? Or are you just completely psychotic?
  † In Memoriam † dinsdag 11 oktober 2011 @ 04:24:40 #293
21290 NorthernStar
Insurgent
  dinsdag 11 oktober 2011 @ 04:52:32 #294
298713 SemperSenseo
Een geniale ramp
pi_102943824
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 oktober 2011 04:07 schreef NorthernStar het volgende:

[..]

Ron Paul kan er zonder problemen naartoe. Maar als de Democraten denken dat ze politiek mee kunnen liften op de OWS beweging zullen ze van een kouwe kermis thuiskomen. Obama had de kans maar heeft het laten liggen.

Vandaag alweer een mooi voorbeeld:

[..]

11 miljoen voor twee executives die er een blauwe maandag hebben gewerkt. Terwijl de bank staatssteun nodig heeft om niet om te vallen en met dingen komt als dat klanten met een debitcard (debit, dus je hebt geld op je rekening) 5 dollar per maand worden aangeslagen. :')

This is Why They Hate You and Want You to Die

Elevenmilliondollars? What the hell world are you inhabiting? Eleven million dollars for two departing executives because things didn't work out? Is that why there are severance deals like this in place? Or are you just completely psychotic?
Dit dus. Nepotisme ten top.

Er zijn trouwens genoeg voorbeelden in de geschiedenis, waarbij, als dit soort flagrante handelingen en figuren niet werden aangepakt, de bevolking het heft zelf in handen nam en er voor zorgde dat er koppen gingen rollen (letterlijk). Gelukkig zijn we daar nog ver van verwijderd.
"Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein (1879 - 1955)
"A fool thinks himself to be wise, but a wise man knows himself to be a fool." - William Shakespeare (1564 - 1616)
pi_102943962
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 oktober 2011 04:52 schreef SemperSenseo het volgende:

[..]

Dit dus. Nepotisme ten top.

Er zijn trouwens genoeg voorbeelden in de geschiedenis, waarbij, als dit soort flagrante handelingen en figuren niet werden aangepakt, de bevolking het heft zelf in handen nam en er voor zorgde dat er koppen gingen rollen (letterlijk). Gelukkig zijn we daar nog ver van verwijderd.
Mochten we dat stadium echter wèl gaan bereiken, dan kan ik daar ook niet bepaald rouwig om zijn. Als je je zelfs nu nog sans scrupules miljoenenbonussen toebedeeld, heb je ofwel jezelf een delirium gesnoven of je hebt totaal geen geweten.
  † In Memoriam † dinsdag 11 oktober 2011 @ 06:55:39 #296
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_102944002
Situatie in Boston is gespannen. De vergunning voor het protest liep af om 12 uur (6 uur onze tijd). De politie is een paar straten verderop in riotgear aanwezig. Ze hebben de pers opgeroepen het kamp te verlaten en er is een eerste hulp tent opgezet. Onduidelijk wat er gaat gebeuren.

In Atlanta is een zelfde soort situatie.
  dinsdag 11 oktober 2011 @ 11:07:45 #297
163768 Happel
Je Suis Roi
pi_102947631
quote:
Goldman Sachs, Lockheed pay Congress supercommittee members in charge of cutting budget
By Mark Frauenfelder at 9:12 am Monday, Oct 10
Keeping things honest, Washington style.
Deep-pocketed corporate interest are writing big checks to members of the supercommittee, the group of 12 senators and members of Congress who have been tasked with coming up with a plan to cut over $1 trillion from the budget in the next decade.
Ten members of the committee got $83,000 from some of the biggest corporate donors in the country in the three-week period in August that is covered in the latest federal election filings, according to a new analysis by the Sunlight Foundation.
Elite
Feyenoordsupporters gaan naar de hemel, als er in de hel geen plaats meer is
Tegen TTIP
  dinsdag 11 oktober 2011 @ 12:04:56 #298
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_102949155
quote:
http://www.bbc.co.uk/news/world-us-canada-15250485

Debate over the movement's merits - or otherwise - began on US talk shows on Sunday.

"There's nothing that makes you angrier than not being able to provide for your family or understand what your prospects are for the future," Democrat Nancy Pelosi, minority leader for the House of Representatives, told ABC News.

"I support the message to the establishment, whether it's Wall Street or the political establishment and the rest, that change has to happen," she said.

Meanwhile, Republican presidential hopeful Herman Cain criticised similar demonstrations in Washington, calling protesters jealousy-stricken Americans who wanted to "take somebody else's" Cadillac.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  dinsdag 11 oktober 2011 @ 12:46:59 #299
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_102950425
quote:
http://www.nakedcapitalis(...)n-nypd-uniforms.html

And it turns out that big financial service firms have also been buying protection via the NYPD. Literally.

Pam Martens in Counterpunch (hat tip reader 1sk) describes a program which allows private firms to pay the city to put a cop on the street to police for them. I am not making this up. Oh, and the white shirted cops that seem to be more aggressive in going after protestors (most notably, the one that infamously maced a group of women?) The assumption has been that they are supervisors. Martens suggests they are in the employ of businesses:
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_102950456
quote:
Meanwhile, Republican presidential hopeful Herman Cain criticised similar demonstrations in Washington, calling protesters jealousy-stricken Americans who wanted to "take somebody else's" Cadillac.
Een Cadillac? Die man leeft in het verleden. Wie wil er nog een Cadillac? Mensen met geld willen een Mercedes of een Lexus. Die zijn namelijk niet in elkaar geschroefd door onopgeleide, onderbetaalde loonslaven in hun tweede baan, omdat van de CEO de aandelenkoers snel moest stijgen zodat hij na een jaar werken wel 300 mercedessen kon kopen.

Die ongeduldige hebzucht waar juist tegen geprotesteerd wordt is debet aan de teloorgang van Cadillac en nog vele andere industriën. Een substantieel van de Amerikaanse economie is geldhandel, afgeleide economie, parasitaire bedrijvigheid, laat een motor uit de jaren 60 zo goedkoop mogelijk op een vrachtwagenchassis uit de jaren 50 schroeven en verkoop het als exclusief en dat gaat even goed en dan heb je snelle winst door dat men verwacht dat het goed blijft gaan. Maar intussen maak je wel een merk en een reputatie stuk door daar roofbouw op te plegen en is de innovatie nul.

Was een Cadillac nog maar een object van begeerte, dan had hij een argument gehad voor hoe goed dit ongebreidelde kapitalisme van de plutocratie werkt.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')