abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 25 september 2011 @ 19:45:29 #1
344173 VladimirPoetin
is geen Poetin-fan
pi_102370979
quote:
NY police arrest 80 Wall St. protesters

The New York police have arrested at least 80 people protesting against Washington's management of the American financial system as well as Wall Street practices.

The demonstrators took to the streets Saturday during the “Occupy Wall Street” protest and gathered near the New York Stock Exchange, the Associated Press reported.

The demonstrations, which began about a week ago, have brought hundreds of Americans to the most important US financial district, protesting against a number of economic issues, including bank bailouts, home loan crisis, and the widening gap between the very rich and those struggling in the aftermath of the US financial crisis.

"We've got a whole bunch of people sitting in Washington that can't figure it out," said Bill Csapo, a protest organizer.

As of June 16, 2011, according to the Federal Deposit Insurance Corporation (FDIC), 395 banks have been seized by the US government. At least 46 US banks have failed in 2011 so far, compared to 157 in 2010, 140 in 2009, and 25 in 2008.

Another incident that provoked protesters into action was the Wednesday execution of Troy Anthony Davis, an African American, in the State of Georgia over his alleged role in the 1989 killing of an off-duty police officer.

His execution by lethal injection took place despite many legal holes in his case as well as Davis's insistence until his execution that he did not commit the alleged murder.

The police forces tried to corral the demonstrators using orange plastic nets at Manhattan's Union Square.

According to police sources, most of the arrests were made for blocking traffic, though one person has been charged with attacking an officer.

Protest spokesman Patrick Bruner has lambasted the police response as "exceedingly violent,” emphasizing that protesters sought to remain peaceful.

"They're being very aggressive ... half the people here have no idea what's going on ... I'm actually very ashamed to be a New Yorker," said Ryan Alley, a New York resident.

Statistics published by the Stolen Lives Project estimate that the number of cases in the United States relating to police brutality has reached thousands.

Most Americans that suffer abuse by the police do not report the case. Those who do file complaints, soon discover that police departments tend to be self-protective and that the general public tends to side with the police.

In 2010, there were at least 2,541 reports of misconduct and brutality perpetrated by US police.
http://www.presstv.ir/detail/201028.html

Die reden dan ook om ze te arresteren, dat ze het verkeer blokkeren. Net of de protesteerders dat in andere landen niet doen, maar dan schendt de politie mensenrechten als ze ingrijpen...

[ Bericht 1% gewijzigd door VladimirPoetin op 25-09-2011 19:52:29 ]
  zondag 25 september 2011 @ 19:47:28 #2
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_102371051
Is dit de eerste keer dat de mainstream media over Occupy WallStr. berichten?
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_102372073
quote:
13s.gif Op zondag 25 september 2011 19:45 schreef VladimirPoetin het volgende:

[..]

http://www.presstv.ir/detail/201028.html

Die reden dan ook om ze te arresteren, dat ze het verkeer blokkeren. Net of de protesteerders dat in andere landen niet doen, maar dan schendt de politie mensenrechten als ze ingrijpen...
Eh, nee. In andere landen schieten ze met kogels op demonstranten. Zie je het verschil?
Zonder kogels vs. met kogels.
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
  zondag 25 september 2011 @ 20:12:30 #4
344173 VladimirPoetin
is geen Poetin-fan
pi_102372223
quote:
0s.gif Op zondag 25 september 2011 20:09 schreef waht het volgende:

[..]

Eh, nee. In andere landen schieten ze met kogels op demonstranten. Zie je het verschil?
Maar wel mensen die onschuldig zijn arresteren arresteren.
  zondag 25 september 2011 @ 20:14:24 #5
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_102372343
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  zondag 25 september 2011 @ 20:16:12 #6
344173 VladimirPoetin
is geen Poetin-fan
pi_102372446
https://occupywallst.org/

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_102372602
quote:
2s.gif Op zondag 25 september 2011 20:12 schreef VladimirPoetin het volgende:

[..]

Maar wel mensen die onschuldig zijn arresteren arresteren.
Ze waren kennelijk schuldig aan het blokkeren van verkeer. Krijgen demonstranten een vrijbrief om te doen wat ze willen? Neen. Ze krijgen een vrijbrief om te demonstreren daar waar ze anderen niet te veel hinderen. Zeker als ze met maar een handjevol zijn.
pi_102372867
quote:
0s.gif Op zondag 25 september 2011 20:18 schreef waht het volgende:

[..]

Ze waren kennelijk schuldig aan het blokkeren van verkeer. Krijgen demonstranten een vrijbrief om te doen wat ze willen? Neen. Ze krijgen een vrijbrief om te demonstreren daar waar ze anderen niet te veel hinderen. Zeker als ze met maar een handjevol zijn.
De politie heeft ook de verplichting om haar geweldsmonopolie zeer discreet in te zetten. Het gebruik van pepper spray en fysiek geweld valt daar mijns inziens niet onder wanneer slechts het verkeer gehinderd wordt. Aangezien ik slechts 1 nieuwsberichtje gelezen heb kan ik niet beoordelen of hier sprake was van discreet gebruik van geweld, maar op het eerste gezicht lijkt het er niet op. En dat zou heus niet de eerste keer zijn.
pi_102372920
Dat Amerikaanse politie-agenten niet echt discreet omgaan met geweldsmiddelen mag duidelijk zijn. Praat ik niet goed.
pi_102372965
quote:
0s.gif Op zondag 25 september 2011 20:23 schreef Thomas B. het volgende:

[..]

De politie heeft ook de verplichting om haar geweldsmonopolie zeer discreet in te zetten. Het gebruik van pepper spray en fysiek geweld valt daar mijns inziens niet onder wanneer slechts het verkeer gehinderd wordt. Aangezien ik slechts 1 nieuwsberichtje gelezen heb kan ik niet beoordelen of hier sprake was van discreet gebruik van geweld, maar op het eerste gezicht lijkt het er niet op. En dat zou heus niet de eerste keer zijn.
Politie verzoekt ze weg te gaan. Doen ze dat niet dan krijg je klappen.

Heel normale zaak.
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_102373818
quote:
1s.gif Op zondag 25 september 2011 20:25 schreef Caland het volgende:

[..]

Politie verzoekt ze weg te gaan. Doen ze dat niet dan krijg je klappen.

Heel normale zaak.
Ja Mubarak deed dat ook toch?
Op zondag 5 februari 2012 19:00 schreef Voorschrift het volgende:
Welk sprookjespompoen kom jij uitgestapt?
pi_102373918
quote:
0s.gif Op zondag 25 september 2011 20:40 schreef De_Nuance het volgende:

[..]

Ja Mubarak deed dat ook toch?
In elk land werkt dat zo. Ook in Nederland.

Protesten zijn geen vrijbrief om rotzooi te trappen.
VBL SC influencer
Left, right, behind
  zondag 25 september 2011 @ 20:44:51 #13
344173 VladimirPoetin
is geen Poetin-fan
pi_102374006
quote:
1s.gif Op zondag 25 september 2011 20:42 schreef Caland het volgende:

[..]

Maar als Gadaffi dat doet of Moebarak is dat fout?
pi_102374111
quote:
2s.gif Op zondag 25 september 2011 20:44 schreef VladimirPoetin het volgende:

[..]

Maar als Gadaffi dat doet of Moebarak is dat fout?
Ligt eraan wat voor middelen ze gebruiken om het protest de kop in te drukken.

Ik lees hier alleen wat klapjes met de stok en wat pepperspray. Nou, boo fucking hoo :')
VBL SC influencer
Left, right, behind
  zondag 25 september 2011 @ 20:51:09 #15
68091 borbit
Is dit het begin van een pr0n?
pi_102374362
quote:
0s.gif Op zondag 25 september 2011 20:09 schreef waht het volgende:

[..]

in andere landen maken ze demonstranten monddood. Zie jet het verschil?
Monddood maken vs. monddood maken.
pi_102374867
quote:
1s.gif Op zondag 25 september 2011 20:42 schreef Caland het volgende:

[..]

Jij vindt een beetje verkeershinder voldoende reden om mensen te slaan en pepper spray in hun gezicht te spuiten?

(Ik zeg dit dus puur op basis van de informatie die ik nu heb. Geen idee hoe volledig dit is, maar het gaat nu om het principe.)
pi_102375084
quote:
0s.gif Op zondag 25 september 2011 20:58 schreef Thomas B. het volgende:

[..]

Jij vindt een beetje verkeershinder voldoende reden om mensen te slaan en pepper spray in hun gezicht te spuiten?

(Ik zeg dit dus puur op basis van de informatie die ik nu heb. Geen idee hoe volledig dit is, maar het gaat nu om het principe.)
Ja. Ze blokkeren een belangrijke straat. Gaan niet weg terwijl de politie dat vraagt. Dan naar kwaadschiks.
VBL SC influencer
Left, right, behind
  zondag 25 september 2011 @ 21:04:30 #18
113650 maniack28
Dresden Dolls O+
pi_102375224
quote:
1s.gif Op zondag 25 september 2011 21:02 schreef Caland het volgende:

[..]

Ja. Ze blokkeren een belangrijke straat. Gaan niet weg terwijl de politie dat vraagt. Dan naar kwaadschiks.
Ik zie die vrouwen nergens traffic blocken, jij wel?

Politie in Amerika = facisme...
Cause I'd rather continue my trip to the top of the mountain then freeze to death in the valley.
pi_102375598
quote:
1s.gif Op zondag 25 september 2011 21:02 schreef Caland het volgende:

[..]

Maar ben je het met me eens dat dat een glijdende schaal is? De grens tussen toelaatbaar geweldsgebruik en dictatoriale opressie wordt wel erg dun als autoriteiten een beetje verkeershinder als excuus kunnen gebruiken om geweld te legitimeren imo. Je zou kunnen stellen dat die mensen dan maar even om moeten rijden of even geduld hebben. In feite stel je nu dat eventjes moeten wachten voor een file, omdat mensen hun constitutionele rechten gebruiken, erger is dan gemazed worden door de politie.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 25-09-2011 21:12:35 ]
pi_102378207
quote:
0s.gif Op zondag 25 september 2011 21:11 schreef Thomas B. het volgende:

[..]

Maar ben je het met me eens dat dat een glijdende schaal is? De grens tussen toelaatbaar geweldsgebruik en dictatoriale opressie wordt wel erg dun als autoriteiten een beetje verkeershinder als excuus kunnen gebruiken om geweld te legitimeren imo. Je zou kunnen stellen dat die mensen dan maar even om moeten rijden of even geduld hebben. In feite stel je nu dat eventjes moeten wachten voor een file, omdat mensen hun constitutionele rechten gebruiken, erger is dan gemazed worden door de politie.
In Nederland heb je ook gewoon een vergunning nodig voor een demonstratie, zal daar ook wel zo zijn. Ik denk dat anders elke dag wel gedemonstreerd zou worden op Wall Street door één of andere maffe actiegroep :')
pi_102378784
quote:
0s.gif Op zondag 25 september 2011 21:51 schreef DonJames het volgende:

[..]

In Nederland heb je ook gewoon een vergunning nodig voor een demonstratie, zal daar ook wel zo zijn. Ik denk dat anders elke dag wel gedemonstreerd zou worden op Wall Street door één of andere maffe actiegroep :')
Het recht op demonstratie is constitutioneel, zowel in Nederland als in de VS. Vergunningen vallen onder algemene plaatselijke verordeningen. In principe mag jij overal waar je wilt gaan staan demonstreren zonder vergunning. De politie mag geweld gebruiken bij een demonstratie als de openbare veiligheid in het geding is. Nogmaals, ik weet niet in hoeverre hiervan sprake was in dit geval. Maar verkeersdoorstroming is voor zover ik weet geen legitimering voor het gebruik van geweld. Uiteraard kun je beargumenteren dat ze de doorgang van veiligheidsdiensten als ambulances ed. belemmerden. Maar daar waren die betogers vast wel voor aan de kant gegaan.
pi_102378863
Dus dan kunnen elke dag willekeurige mensen het verkeer gaan blokkeren? Mooi zooitje gaat dat worden :')
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_102378997
quote:
0s.gif Op zondag 25 september 2011 22:02 schreef Caland het volgende:
Dus dan kunnen elke dag willekeurige mensen het verkeer gaan blokkeren? Mooi zooitje gaat dat worden :')
Je gaat niet in op m'n punt.
pi_102379116
quote:
0s.gif Op zondag 25 september 2011 22:03 schreef Thomas B. het volgende:

[..]

Je gaat niet in op m'n punt.
Zoals ik al zei. Demonstraties zijn geen vrijbrief om de boel te verzieken. Verkeersontstoppingen te veroorzaken of wat dan ook.
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_102379265
quote:
18s.gif Op zondag 25 september 2011 22:05 schreef Caland het volgende:

[..]

Zoals ik al zei. Demonstraties zijn geen vrijbrief om de boel te verzieken. Verkeersontstoppingen te veroorzaken of wat dan ook.
Zoals ik al zei. Is een beetje verkeersopstopping een legitimering om mensen te slaan en pepper spray in hun gezicht te spuiten? Dan kun je iedere dag je lol op op in het centrum van Amsterdam als politieagent.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 25-09-2011 22:08:02 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')