Ik speel het spel als sinds de release vorig jaar en begon met een geleende gitaar van een vriend en heb later een eigen gitaar gekocht, puur omdat het spel goed werkte.
Als beginner kan je heel simpel beginnen, dan wordt het steeds wat moeilijker, dan speel je de mini-game Ducks om wat meer handigheid te krijgen in het 'blind' aanspelen van een bepaalde fret, en uiteindelijk speel je een heel nummer al redelijk makkelijk (met weinig noten natuurlijk).
Later krijg je automatisch akkoorden (of gewoon 2 verschillende snaren tegelijk), nog meer mini-games die ideaal zijn om bepaalde dingen te oefenen, en kan je gewoon heel veel nummers proberen.
Ik had eerst dus nooit gitaar gespeeld maar nu speel ik gewoon een heel nummer met akkoorden tussendoor, hammer-on's en alles. Ik heb trouwens niet een heel jaar door gespeeld, maar gewoon met een paar weken elke dag een beetje spelen kom je al op een goed niveau. Ik stopte steeds weer een tijdje op dat niveau waardoor ik niet echt beter word/werd...

Wat betreft de moeilijkheidsgraad, het is op zich wel jammer dat het zich steeds aanpast zonder dat je het kan vastzetten (behalve in de oefen-modus). Elk nummer is opgedeeld in stukjes, net als bij Guitar Hero je die percentages per sectie ziet heb je hier er een stukje voor met eigen moeilijksheidsgraad. Zo kan ik Kryptonite van 3 Doors Down nu redelijk goed spelen, dat wilde ik laten zien aan iemand, maar vervolgens werd het niveau van het middenstuk moeilijker gemaakt omdat ik het begin goed speelde, en toen kreeg ik akkoorden erbij die ik nog niet zo snel achter elkaar kon spelen, vervolgens mistte ik flink wat noten, en daardoor werden de stukken erna weer makkelijker gemaakt. Nogal een afgang dus, maar het irritantste is dus dat je niet gewoon wat fout kan spelen en dan toch gewoon verder op dat niveau zoals bij Guitar Hero.
Jullie hebben op zich wel geluk, er zijn echt héél veel nummers als DLC te krijgen waarvan er een best aantal gewoon bekende/goede/leuke nummers zijn, en de patch sinds de Bass DLC heeft ook wat verbeteringen gebracht waar iedereen eigenlijk al een jaar op zat te wachten (scrollen door de songlist duurde 10-15 seconden als je alle DLC had, zat geen versnelling in). Daarnaast ook de Bass DLC gratis op de disc, je kan met een normale gitaar ook de bass-mode spelen, dan worden er gewoon 2 snaren niet gebruikt.
Voor beginners is het een ideaal spel om het te leren, maar ik denk dat het als enige leermiddel niet helemaal genoeg is, je leert namelijk wel spelen maar alle informatie achter de technieken of echte trucjes leer je niet. Voor experts is het ook wel mooi, maar zal het meer een soort digitale tabs-game zijn.
Vragen kan ik wel beantwoorden trouwens, maar er is niet zoveel te vragen denk ik

.
Elke electrische gitaar (incl. basgitaar) werkt erop, en ook akoestische gitaren met een pickup. Normale akoestische gitaren dus niet.
Je hebt de speciale Rocksmith Realtone-kabel nodig, een normale midi/jack-to-usb werkt niet.
Ik heb trouwens de meest standaard simpele Stratocaster gekocht op Thomann.de, was 99 euro gewoon nieuw met 3 jaar garantie, 30 dagen geld-terug-garantie, etc, en na toevoegen van 6 plectrums zat ik boven de 100 euro en had ik geen verzendkosten naar Nederland met UPS.
Disclaimer: ik werk niet voor Ubisoft of Thomann
[ Bericht 8% gewijzigd door MacorgaZ op 22-09-2012 17:22:23 ]