abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_117009518
quote:
0s.gif Op woensdag 19 september 2012 23:48 schreef qu63 het volgende:

[..]

Als je gewoon kwaliteitsspul koopt is het een prima winkel, klaar :P

Ik heb er al meerdere keren wat besteld, zonder problemen :)
Niks klaar. Internet staat er vol mee.
  woensdag 19 september 2012 @ 23:52:42 #202
62215 qu63
..de tijd drinkt..
pi_117009645
quote:
0s.gif Op woensdag 19 september 2012 23:49 schreef Godtje het volgende:

[..]

Niks klaar. Internet staat er vol mee.
Kabels laat ik wel versturen, maar een versterker of gitaar haal ik toch liever in de winkel hoor..
It's Time To Shine
[i]What would life be like without rhethorical questions?[/i]
pi_117012455
quote:
0s.gif Op woensdag 19 september 2012 23:16 schreef Godtje het volgende:

[..]

Voor dat geld beter een 2e hands kopen. Een Epi ofzo
Dat heb ik dan ook gedaan.
Op dinsdag 21 februari 2012 22:30 schreef JoanFranka het volgende:
PINGUINS RULEREN!! Dat zijn echt een van de grappigste dieren op aarde hahahaa
pi_117012502
ook in die video "this game makes it fun to play guitar"... Fuck you rocksmith, muziek maken met een gitaar makes it fun to play guitar, daar heb je geen spel voor nodig
<hr>
pi_117015166
quote:
0s.gif Op donderdag 20 september 2012 06:19 schreef Dawnbreaker het volgende:
ook in die video "this game makes it fun to play guitar"... Fuck you rocksmith, muziek maken met een gitaar makes it fun to play guitar, daar heb je geen spel voor nodig
_O-
QFT!
Op donderdag 14 juni 2012 15:25 schreef Rossdale het volgende:
Ik vind je meer een met testosteron gevulde teddybeer :D
  zaterdag 22 september 2012 @ 17:10:14 #206
222292 MacorgaZ
Computer says no.
pi_117119625
Ik speel het spel als sinds de release vorig jaar en begon met een geleende gitaar van een vriend en heb later een eigen gitaar gekocht, puur omdat het spel goed werkte.
Als beginner kan je heel simpel beginnen, dan wordt het steeds wat moeilijker, dan speel je de mini-game Ducks om wat meer handigheid te krijgen in het 'blind' aanspelen van een bepaalde fret, en uiteindelijk speel je een heel nummer al redelijk makkelijk (met weinig noten natuurlijk).
Later krijg je automatisch akkoorden (of gewoon 2 verschillende snaren tegelijk), nog meer mini-games die ideaal zijn om bepaalde dingen te oefenen, en kan je gewoon heel veel nummers proberen.
Ik had eerst dus nooit gitaar gespeeld maar nu speel ik gewoon een heel nummer met akkoorden tussendoor, hammer-on's en alles. Ik heb trouwens niet een heel jaar door gespeeld, maar gewoon met een paar weken elke dag een beetje spelen kom je al op een goed niveau. Ik stopte steeds weer een tijdje op dat niveau waardoor ik niet echt beter word/werd... :')

Wat betreft de moeilijkheidsgraad, het is op zich wel jammer dat het zich steeds aanpast zonder dat je het kan vastzetten (behalve in de oefen-modus). Elk nummer is opgedeeld in stukjes, net als bij Guitar Hero je die percentages per sectie ziet heb je hier er een stukje voor met eigen moeilijksheidsgraad. Zo kan ik Kryptonite van 3 Doors Down nu redelijk goed spelen, dat wilde ik laten zien aan iemand, maar vervolgens werd het niveau van het middenstuk moeilijker gemaakt omdat ik het begin goed speelde, en toen kreeg ik akkoorden erbij die ik nog niet zo snel achter elkaar kon spelen, vervolgens mistte ik flink wat noten, en daardoor werden de stukken erna weer makkelijker gemaakt. Nogal een afgang dus, maar het irritantste is dus dat je niet gewoon wat fout kan spelen en dan toch gewoon verder op dat niveau zoals bij Guitar Hero.

Jullie hebben op zich wel geluk, er zijn echt héél veel nummers als DLC te krijgen waarvan er een best aantal gewoon bekende/goede/leuke nummers zijn, en de patch sinds de Bass DLC heeft ook wat verbeteringen gebracht waar iedereen eigenlijk al een jaar op zat te wachten (scrollen door de songlist duurde 10-15 seconden als je alle DLC had, zat geen versnelling in). Daarnaast ook de Bass DLC gratis op de disc, je kan met een normale gitaar ook de bass-mode spelen, dan worden er gewoon 2 snaren niet gebruikt.

Voor beginners is het een ideaal spel om het te leren, maar ik denk dat het als enige leermiddel niet helemaal genoeg is, je leert namelijk wel spelen maar alle informatie achter de technieken of echte trucjes leer je niet. Voor experts is het ook wel mooi, maar zal het meer een soort digitale tabs-game zijn.

Vragen kan ik wel beantwoorden trouwens, maar er is niet zoveel te vragen denk ik :P.
Elke electrische gitaar (incl. basgitaar) werkt erop, en ook akoestische gitaren met een pickup. Normale akoestische gitaren dus niet.
Je hebt de speciale Rocksmith Realtone-kabel nodig, een normale midi/jack-to-usb werkt niet.

Ik heb trouwens de meest standaard simpele Stratocaster gekocht op Thomann.de, was 99 euro gewoon nieuw met 3 jaar garantie, 30 dagen geld-terug-garantie, etc, en na toevoegen van 6 plectrums zat ik boven de 100 euro en had ik geen verzendkosten naar Nederland met UPS.

Disclaimer: ik werk niet voor Ubisoft of Thomann 10.gif

[ Bericht 8% gewijzigd door MacorgaZ op 22-09-2012 17:22:23 ]
Op zondag 2 augustus 2015 22:19 schreef Qwea het volgende:
Mijn kut smaakt minder zuur dan dit bier.
  zondag 23 september 2012 @ 20:16:31 #207
62215 qu63
..de tijd drinkt..
pi_117165763
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 september 2012 17:10 schreef MacorgaZ het volgende:
[knip]
Dat zijn bemoedigende woorden! :D

Nog maar 4 dagen! *O*
It's Time To Shine
pi_117169642
quote:
0s.gif Op zondag 23 september 2012 20:16 schreef qu63 het volgende:

[..]

Nog maar 4 dagen! *O*
Als PC moet ik toch wat langer wachten helaas. Ziet er veel goed uit!
  zondag 23 september 2012 @ 23:54:58 #209
222292 MacorgaZ
Computer says no.
pi_117178488
quote:
0s.gif Op zondag 23 september 2012 20:16 schreef qu63 het volgende:

[..]

Nog maar 4 dagen! *O*
Verwacht trouwens niet dat het een wondermiddel is he, gitaar leren spelen blijft gitaar leren spelen, het blijft moeilijk en je moet doorzettingsvermogen hebben om te blijven spelen, ook als het niet lukt. Daarna wordt het iets beter, en een dag daarna weer een klein beetje beter, en zo maar door.
Ik zou wel wat lessen van vingerplaatsing op YouTube kijken, anders blijf je waarschijnlijk alles met je wijsvinger proberen te doen, in het begin lukt het wel maar daarna worden sommige dingen veel te moeilijk en moet je dat afleren.

Daarnaast een belangrijke tip: ik zou de snaren-layout meteen op inverted zetten, dan heb je de layout zoals je bij de normale guitar tabs ook hebt, als je van plant bent om dus ook gewoon nummers of stukjes te spelen zonder Rocksmith veel handiger dus.
  maandag 24 september 2012 @ 10:15:44 #210
62215 qu63
..de tijd drinkt..
pi_117184054
quote:
0s.gif Op zondag 23 september 2012 23:54 schreef MacorgaZ het volgende:

[..]

Verwacht trouwens niet dat het een wondermiddel is he, gitaar leren spelen blijft gitaar leren spelen, het blijft moeilijk en je moet doorzettingsvermogen hebben om te blijven spelen, ook als het niet lukt. Daarna wordt het iets beter, en een dag daarna weer een klein beetje beter, en zo maar door.
Ik zou wel wat lessen van vingerplaatsing op YouTube kijken, anders blijf je waarschijnlijk alles met je wijsvinger proberen te doen, in het begin lukt het wel maar daarna worden sommige dingen veel te moeilijk en moet je dat afleren.

Daarnaast een belangrijke tip: ik zou de snaren-layout meteen op inverted zetten, dan heb je de layout zoals je bij de normale guitar tabs ook hebt, als je van plant bent om dus ook gewoon nummers of stukjes te spelen zonder Rocksmith veel handiger dus.
Ik kan al wel iets spelen, alleen de vingervlugheid en het wisselen van akkoorden wil er bij mij niet in. RS zou dus een welkome aanvulling zijn :)
It's Time To Shine
pi_117184179
quote:

[..]

Ik heb altijd tabs gebruikt om nummers te leren en ben dus ook de volgorde van de snaren zo gewend, maar ik denk dat het voor dat spel wel fijner is om de dikste snaar boven te hebben voor mijn gevoel...

maar dat moet je denk ik maar ondervinden als je het eenmaal speelt.
pi_117184468
quote:

[..]

Bedoel je met inverted dat het van rechts naar links is ipv links naar rechts qua toonhoogte?
pi_117184486
quote:
0s.gif Op maandag 24 september 2012 10:34 schreef ikveranderhemniet het volgende:

[..]

Bedoel je met inverted dat het van rechts naar links is ipv links naar rechts qua toonhoogte?
nee van boven naar beneden of andersom
pi_117184533
zegmaar dikste snaar boven of onder.
pi_117184680
quote:
99s.gif Op maandag 24 september 2012 10:37 schreef Furdinand het volgende:
zegmaar dikste snaar boven of onder.
Ah zo! Goede tip ^O^

Wie heeft hem al gepre-ordered?
Ben van plan om bij wehkam-p (haha, geen reclame) te kopen voor ¤ 46.04. Goedkoopste tot nu toe.
  maandag 24 september 2012 @ 11:05:48 #216
62215 qu63
..de tijd drinkt..
pi_117185275
quote:
0s.gif Op maandag 24 september 2012 10:44 schreef ikveranderhemniet het volgende:

[..]

Ah zo! Goede tip ^O^

Wie heeft hem al gepre-ordered?
Ben van plan om bij wehkam-p (haha, geen reclame) te kopen voor ¤ 46.04. Goedkoopste tot nu toe.
Ik heb em gepreorderd bij bol.com voor de ps3. Ik hoop em dus deze week in huis te hebben :)
It's Time To Shine
pi_117190045
Nog nummers waar je niet op kan wachten om te spelen? http://rocksmith.ubi.com/rocksmith/nl-NL/tracklist/index.aspx

Ik wacht vooral op:
THE STROKES Under Cover Of Darkness
THE CURE Boys Don't Cry

LYNYRD SKYNYRD Sweet Home Alabama lijkt me ook wel leuk.
pi_117240796
nog 2 *O*
pi_117243316
Zavvi:

Rocksmith [PS3] Despatched
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 26 september 2012 @ 12:41:01 #220
2057 Tokus
whale oil beef hooked
pi_117268981
Ik denk dat het nu eindelijk tijd wordt om de gebroken snaar op mijn gitaar te vervangen, en dan dit weekend Rocksmith proberen.
Nothing lasts forever but the certainty of change
  donderdag 27 september 2012 @ 10:57:26 #221
62215 qu63
..de tijd drinkt..
pi_117305496
Pakketje is onderweg! *O*
It's Time To Shine
pi_117306353
Zit de basgitaar versie hier nou ook bij? :O
  donderdag 27 september 2012 @ 12:23:14 #223
62215 qu63
..de tijd drinkt..
pi_117308311
quote:
0s.gif Op donderdag 27 september 2012 11:23 schreef blessed19 het volgende:
Zit de basgitaar versie hier nou ook bij? :O
Er is geen aparte bas-versie, dat zit gewoon in het spel..

It's Time To Shine
  donderdag 27 september 2012 @ 14:02:08 #224
222292 MacorgaZ
Computer says no.
pi_117311244
Inderdaad, in de Europese versie zit de Bass-ondersteuning gewoon standaard in het spel, de oudere Amerikaanse versie van vorig jaar heeft die natuurlijk niet en daarvoor moet je de Bass DLC kopen.
In het spel heb je 2 verschillende carrieres, 1 voor de normale gitaar en 1 voor de basgitaar. Zo kan je alsnog simpel met de bass beginnen als je al een expert bent in het normale gedeelte ;).
Zelf gisteren ook even de bass geprobeerd maar vond het niet echt leuk, gewoon normaal het echte (melodie) nummer spelen is mooier.
  donderdag 27 september 2012 @ 21:48:09 #225
62215 qu63
..de tijd drinkt..
pi_117331561
Hij is binnen! *O*

Mijn gitaar kan er iig mee overweg, nu ik nog met mijn gitaar...
It's Time To Shine
pi_117332719
Bij freerecordshop was hij al uitverkocht en bij geen enkele andere winkel hadden ze 'm. ;(
Morgen maar even bij een andere freerecordshop proberen. kan toch pas overmorgen spelen.
pi_117333112
Moet nog steeds een gitaar bestellen... Denk een Telecaster te nemen.
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 28 september 2012 @ 02:02:08 #228
2057 Tokus
whale oil beef hooked
pi_117340383
quote:
0s.gif Op donderdag 27 september 2012 21:48 schreef qu63 het volgende:
Hij is binnen! *O*

waarom zou je gitaar er niet mee overweg kunnen? Het is dan eerder het spel dat niet met je gitaar overweg kan. Maar dat vangt gewoon het signaal op dat normaal naar de versterker gaat. Dat verschilt niet van gitaar tot gitaar. Alleen het geluid.
  vrijdag 28 september 2012 @ 10:37:35 #229
62215 qu63
..de tijd drinkt..
pi_117344368
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 september 2012 02:02 schreef Tokus het volgende:

[..]

waarom zou je gitaar er niet mee overweg kunnen? Het is dan eerder het spel dat niet met je gitaar overweg kan. Maar dat vangt gewoon het signaal op dat normaal naar de versterker gaat. Dat verschilt niet van gitaar tot gitaar. Alleen het geluid.
Ja, dat bedoelde ik ook eigenlijk ;)

Ik had toch verhalen gelezen van mensen die hun gitaar niet goed aan kon sluiten hoor..
It's Time To Shine
pi_117346019
quote:
0s.gif Op donderdag 27 september 2012 21:48 schreef qu63 het volgende:
Hij is binnen! *O*

Nice! Have fun..

Ik moet nog wachten op Zavvi.. Kan nog wel even duren ben ik bang.. ;( Maar! Heb hem wel voor een spotprijsje :)
pi_117386979
quote:
0s.gif Op donderdag 27 september 2012 14:02 schreef MacorgaZ het volgende:
Inderdaad, in de Europese versie zit de Bass-ondersteuning gewoon standaard in het spel, de oudere Amerikaanse versie van vorig jaar heeft die natuurlijk niet en daarvoor moet je de Bass DLC kopen.
In het spel heb je 2 verschillende carrieres, 1 voor de normale gitaar en 1 voor de basgitaar. Zo kan je alsnog simpel met de bass beginnen als je al een expert bent in het normale gedeelte ;).
Zelf gisteren ook even de bass geprobeerd maar vond het niet echt leuk, gewoon normaal het echte (melodie) nummer spelen is mooier.
Mijn god! Ik was bang dat ik ook nog de DLC ervan moest kopen. Ben zelf bassist. Hoop trouwens dat er ook een motown pack uit is/uit zal komen. Dat zou het helemaal compleet maken!
  zaterdag 29 september 2012 @ 14:01:28 #232
62215 qu63
..de tijd drinkt..
pi_117387686
Over die DLC he, die valt me nog best tegen eigenlijk..

Een handvol losse tracks en dat is het! Geen packs te vinden en ook amps zijn niet te koop.

Maar dan kijk je bij bijvoorbeeld 3 Doors Down (bovenaan de lijst) dan staat er dat het nummer ook beschikbaar is in een song pack.. Niet dus.. -O-

Hopen dat de rest van de tracks, packs en amps snel online komt!
It's Time To Shine
  zaterdag 29 september 2012 @ 14:07:29 #233
222292 MacorgaZ
Computer says no.
pi_117387896
Ja, raar genoeg hebben ze een verdeling gemaakt, die 50 DLC-nummers die er in Amerika al zijn heb je nog niet allemaal in Europa... Licenties weer :r
En die amps enzo unlock je in het spel, maar heel langzaam, ik heb best lang gespeeld en 3 miljoen score (trouwens niet zoveel), en zelfs nu nog unlock ik een amp en een gitaar, de unlocks zitten té verdeeld over de hele carriere. Je kan wel zo'n compleet unlock-all-amps-pack kopen voor 4 euro toch? :')
  zaterdag 29 september 2012 @ 15:03:45 #234
62215 qu63
..de tijd drinkt..
pi_117389551
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 september 2012 14:07 schreef MacorgaZ het volgende:
Ja, raar genoeg hebben ze een verdeling gemaakt, die 50 DLC-nummers die er in Amerika al zijn heb je nog niet allemaal in Europa... Licenties weer :r
En die amps enzo unlock je in het spel, maar heel langzaam, ik heb best lang gespeeld en 3 miljoen score (trouwens niet zoveel), en zelfs nu nog unlock ik een amp en een gitaar, de unlocks zitten té verdeeld over de hele carriere. Je kan wel zo'n compleet unlock-all-amps-pack kopen voor 4 euro toch? :')
Mja, geen idee dus, hij zegt bij mij dat er geen packs en amps te koop zijn..

Wil zo snel mogelijk een vintage AC30 en Boss trebble booster zodat ik de Queen nummers goed kan spelen ;)

De gitaar heb ik al namelijk :P
It's Time To Shine
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 29 september 2012 @ 17:26:45 #235
2057 Tokus
whale oil beef hooked
pi_117394117
zo, spel gekocht, gitaar aangesloten, en de 1e achievement al unlocked. maar ja, dat is het stemmen van de gitaar :D
  zaterdag 29 september 2012 @ 17:43:40 #236
62215 qu63
..de tijd drinkt..
pi_117394638
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 september 2012 17:26 schreef Tokus het volgende:
zo, spel gekocht, gitaar aangesloten, en de 1e achievement al unlocked. maar ja, dat is het stemmen van de gitaar :D
Ik kreeg er ook al een voor het maken van lawaai geloof ik :P

Een van de makkelijkste technieken om goud mee te krijgen is trouwens 'sustain', zeker met mijn gitaar:

En eigenlijk hoef je de snaar dus niet nog extra te bewegen om veel sustain te krijgen :P
Ik heb alleen een goedkope variant van de gitaar..
It's Time To Shine
pi_117396051
Waar hebben jullie hem gekocht? De MM had hem helaas niet..
pi_117396363
quote:
13s.gif Op zaterdag 29 september 2012 18:24 schreef Yari het volgende:
http://www.budgetgaming.nl/games/1/rocksmith/console-all.html
pi_117398812
Ik heb de kabel al besteld, nu nog wachten op de pc versie :P.
Geen referral hier.
pi_117399218
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 september 2012 19:40 schreef Phaelanx_NL het volgende:
Ik heb de kabel al besteld, nu nog wachten op de pc versie :P.
Kun je de PC versie los kopen dan?
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 29 september 2012 @ 19:50:46 #241
2057 Tokus
whale oil beef hooked
pi_117399244
quote:
13s.gif Op zaterdag 29 september 2012 18:24 schreef Yari het volgende:
hier wel.
pi_117399324
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 september 2012 19:50 schreef ikveranderhemniet het volgende:

[..]

Kun je de PC versie los kopen dan?
Soort van.
Geen referral hier.
pi_117399916
Het is nog best pittig om wat er op je beeld verschijnt te vertalen naar de gitaar. maar wel een tof spel. _O_
pi_117461037
Inderdaad, de interface is wel erg wennen. Maar gelukkig is er een riff repeater, dan kan ik lastige stukken eerst ontleden. Top game, nu al! Heb nog maar iets van 1,3 miljoen RSP, maar dat gaan er flink meer worden.
"It doesn't matter who wins here. Our fight will continue. The loser will be liberated from the battlefield, and the survivor will live out the rest of his days as a soldier"
pi_117483553
En hoe gaat het met de PS3 bezitters? Maken jullie al progres? als ik filmpjes kijk op youtube gaat het op een gegeven moment wel erg snel :P
  dinsdag 2 oktober 2012 @ 15:31:43 #246
111656 Poit
12-08-12
pi_117506539
Krijg hem net binnen van Zavvi!
Zo eens kijken.
  dinsdag 2 oktober 2012 @ 15:33:01 #247
106133 SpankmasterC
BOOMSHAKALAKA
pi_117506602
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 oktober 2012 15:31 schreef Poit het volgende:
Krijg hem net binnen van Zavvi!
Zo eens kijken.
*O*
Op woensdag 30 juli 2014 17:12 schreef Nebo het volgende:
Jouw lul is jongvolwassen en in de bloei van zijn leven Spankster.
pi_117506629
Demo op PC aan het downloaden, hoop dat die kabel vandaag binnenkomt.
Geen referral hier.
  dinsdag 2 oktober 2012 @ 16:21:20 #249
111656 Poit
12-08-12
pi_117508765
Ok, zojuist eerste Gig en Encore gespeeld en ik ben hooked!
Super leuke manier om nummer mee te spelen!

Ik ben fan!
  dinsdag 2 oktober 2012 @ 16:28:29 #250
62215 qu63
..de tijd drinkt..
pi_117509093
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 oktober 2012 16:21 schreef Poit het volgende:
Ok, zojuist eerste Gig en Encore gespeeld en ik ben hooked!
Super leuke manier om nummer mee te spelen!

Ik ben fan!
Ik heb er al 3 gigs + encores op zitten! Hoe t me lukt is me nog steeds een raadsel, ik bak er namelijk niets van geloof ik :D
It's Time To Shine
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')