Ik lees graag een boek van Hermans ter ontspanning. Buiten dat het gewoon buitengewoon sterke boeken zijn, leest het ook gewoon lekker weg.quote:Op zondag 25 september 2011 11:54 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ik vraag me bij dit soort lijsten altijd af of dit nou ECHT de boeken zijn die iemand goed vindt of de boeken waarvan hij/zij wil dat andere mensen denken dat hij ze leest / gelezen heeft. Ik kan me dus echt niet voorstellen dat iemand ter ontspanning een lettertje Hermans of Mulisch gaat zitten lezen.
deze 3 titels vallen niet onder wetenschappelijke boeken.quote:Op zondag 25 september 2011 14:53 schreef Beardy het volgende:
WAAROM TELLEN WETENSCHAPPELIJKE BOEKEN *** NIET MEE?!?!?!?!?!?!?!?
Ik zet dus drie wetenschappelijke boeken bovenaan. Begin ik met een Nederlands boek, ook nog (hoewel dat boek van Dawkins op 3 veel beter is).
1.) *** Dick Swaab 'wij zijn ons brein'
2.) *** Daniel Dennett 'Darwin's dangerous idea'
3.) *** Richard Dawkins 'Climbing mount improbable'
Mwah, als je 'wij zijn ons brein' gaat goedkeuren, maak je het criteria wel heel ruim. Dan is iets als 'Einde van de standaardtaal' en 'In Europa' ook goed.quote:Op zondag 25 september 2011 23:44 schreef prupke het volgende:
[..]
deze 3 titels vallen niet onder wetenschappelijke boeken.
Deze titels krijgen de aanduiding : A van Algemeen.
Dus zouden ze gewoon in de lijst mogen staan.
@damart, ik kan het zo nakijken als er twijfel is van wetenschappelijke dan wel studieboeken...indien gewenst:)
Ik vond onder professoren echt een heel erg leuk boek van hermans.quote:Op zondag 25 september 2011 11:54 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ik vraag me bij dit soort lijsten altijd af of dit nou ECHT de boeken zijn die iemand goed vindt of de boeken waarvan hij/zij wil dat andere mensen denken dat hij ze leest / gelezen heeft. Ik kan me dus echt niet voorstellen dat iemand ter ontspanning een lettertje Hermans of Mulisch gaat zitten lezen.
Lolita heeft geen boek over Vladimir Nabokov geschreven.quote:Op zondag 25 september 2011 12:34 schreef Silv het volgende:
1. Lee Harper - To kill a mockingbird
2. John Irving - A prayer for Owen Meany
3. Lolita - Vladimir Nabokov
4. William Shakespeare - Macbeth
5. Oscar Wilde - The picture of Dorian Gray
Christiane F. was zelf niet de schrijfster van het boek, dat waren Kai Hermann en Horst Rieck.quote:Op maandag 26 september 2011 16:25 schreef ValHallen het volgende:
25. Christiane F. - Wir Kinder von Bahnhoff Zoo
Dat boek staat nog steeds op mijn lijstje om eens aan te schaffenquote:Op dinsdag 27 september 2011 21:08 schreef Fip het volgende:
[..]
Christiane F. was zelf niet de schrijfster van het boek, dat waren Kai Hermann en Horst Rieck.Zeer aangrijpend verhaal overigens, staat ook in mijn lijst.
Woeps, je hebt gelijkquote:Op dinsdag 27 september 2011 21:08 schreef Fip het volgende:
[..]
Christiane F. was zelf niet de schrijfster van het boek, dat waren Kai Hermann en Horst Rieck.Zeer aangrijpend verhaal overigens, staat ook in mijn lijst.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |