abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_102338447
In een hoop topics op 40+ komen nostalgische momenten voorbij van muziek tot sport en van motoren tot TV-series.

Ook populair was het spel triviant en het lijkt me leuk om een variant hiervan hier te gaan spelen. Geen blokjes en speelbord, maar dan digitaal en zonder punten. Iedereen mag meedoen en ik wou het principe simpel houden. Er wordt een vraag gesteld uit wat voor categorie dan ook die betrekking heeft op de periode van voor 1990.

Google maakt het natuurlijk helemaal niet leuk, maar dat is oncontroleerbaar, dus ik ga maar uit van het goede in de mens en als iemand plezier haalt uit een goed antwoord door het op te zoeken, dan uhh.... :6

Degene die het antwoord goed heeft, stelt de volgende vraag. Als dat te lang duurt (en geef iemand even de tijd), dan kan een ander ook een vraag stellen.

Aanpassingen/suggesties altijd welkom!

TS begint:

Pipo de Clown had ook een zus die een jaar of 5 mee deed in de serie. Wat is haar naam?

Regels (nog onderwerp van discussie, dus kunnen nog aangepast worden)

Geef slechts één antwoord per keer. Pas wanneer de vraagsteller aangeeft dat het niet juist is, mag je opnieuw een antwoord geven.

Bewerk je antwoord niet. Spelfouten, toevoegingen of verbeteringen zijn geen geldige redenen om je antwoord te editten. Wanneer een post bewerkt blijkt te zijn, is deze ongeldig.

Opzoeken is niet toegestaan. Het gebruik van internetpagina's, encyclopedieën, platenhoezen, boeken en elke andere bron is absoluut niet toegestaan.

Wees soepel met spellingsfouten. Als overduidelijk is wat er bedoelt wordt, keur het antwoord dan goed. Het is geen spellingswedstrijd.

Degene die het juiste antwoord gegeven heeft, stelt ook de nieuwe vraag. Als dat langer dan een half uur duurt, mag ook iemand anders een vraag stellen.

[ Bericht 7% gewijzigd door Kingstown op 25-09-2011 17:40:46 ]
pi_102338652
Plom
pi_102338702
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 september 2011 19:41 schreef Habbefrats het volgende:
Plom
^O^
  zaterdag 24 september 2011 @ 22:30:28 #4
21153 RAVW
Alleen maar feiten
pi_102343843
als er niemand wat vraagt dan heb ik er wel een........

Welke bekende filmsterren reden er met dit nummerboord: 537 ONN rond :)
"Als mannen sneller als risico worden gezien en vrouwen overal mee wegkomen, dan verliezen we de nuance en rechtvaardigheid in het gesprek over grensoverschrijdend gedrag.
Dat is geen bescherming meer.
Dat is machtsmisbruik vermomd als moraal."
pi_102344904
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 september 2011 22:30 schreef RAVW het volgende:
als er niemand wat vraagt dan heb ik er wel een........

Welke bekende filmsterren reden er met dit nummerboord: 537 ONN rond :)
:@ heb het opgezocht

Starsky and Hutch
OpperHeks van de vliegende bezemsteel te Amsterdam
pi_102344951
Volgende vraag...................

Hoelang bestaat FOK dus hoeveel jaar, weken en dagen.............. :P
pi_102345322
Ik weet wel een vraag:

In welke tv-serie kwam "De man in de witte regenjas" voor?
Ik ga gaten graven! Want waar gaten zijn is hoop!
pi_102346331
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 september 2011 22:57 schreef Deisyy het volgende:
Ik weet wel een vraag:

:+ plus witte jas........

maar eerst mijn vraag.................
pi_102346501
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 september 2011 23:20 schreef Toverheks het volgende:

[..]

:+ plus witte jas........

maar eerst mijn vraag.................
Origineel gevonden, Heks, maar niet goed (8>

Het antwoord op jouw vraag weet ik niet en het zal best wel ergens te vinden zijn, maar ik heb mezelf verboden het op te zoeken -O-

Meerdere vragen tegelijk open staan lijkt mij juist wel leuk.
  Moderator zondag 25 september 2011 @ 00:15:33 #10
9859 crew  Karina
Woman
pi_102348506
Leuk idee King! Ik ben nu te moe om te denken, morgen nog even kijken :)
Op donderdag 15 mei 2014 22:18 schreef sp3c het volgende:
niet zo tof doen
pi_102351637
Wie is mijn favoriete zanger...........wanneer geboren en helaas te vroeg overleden......wat vind ik zijn mooiste, zijn aller aller aller mooiste nummer ...........als je me een beetje gevolgd hebt leppel je het zo op...................... >:) *O*
pi_102352567
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 september 2011 22:49 schreef Toverheks het volgende:

[..]

:@ heb het opgezocht

o|O

Eerlijk dat je het zegt, maar dat is juist niet de bedoeling. Opzoeken kan iedereen en dan is de lol er snel af. ;)
pi_102352663
De Algemene Kennisquiz voor 40+, goed idee Kingstown :Y
Misschien even de spelregels uit dat topic overnemen, en in de OP zetten, dan is meteen duidelijk wat de bedoeling is :)
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_102352680
quote:
0s.gif Op zondag 25 september 2011 08:07 schreef miss_sly het volgende:
De Algemene Kennisquiz voor 40+, goed idee Kingstown :Y
Misschien even de spelregels uit dat topic overnemen, en in de OP zetten, dan is meteen duidelijk wat de bedoeling is :)
Die quiz ken ik niet. Heb je een linkje voor me? :)
pi_102352845
Met dank aan miss_sly heb ik het topic voor de Algemene kennisquiz gekregen.
[AKQ] #2423: Algemene Kennis Quiz

Eens kijken wat we daar wel en niet uit over kunnen nemen. Aangezien het hier niet zo druk is en de regels daar wel erg strak zijn. Suggesties zijn meer dan welkom. :)

Ik verwacht niet dat het tempo net zo hoog zal liggen als daar, dus we hoeven de opzet niet 1 op 1 over te nemen, maar als uitgangspunt wel handig.

De vragen dikgedrukt stellen en het niet opzoeken vind ik sowieso wel prima, maar verder benieuwd naar jullie ideeën.

Wel of geen punten bijhouden?
Vragen door elkaar stellen of wachten op volgende vraag tot juiste antwoord er is?
Andere elementen?

Was eigenlijk de opzet om het relaxed te houden en niet al te veel gedoe er van te maken, maar een paar basisregels zijn natuurlijk wel handig. :)
pi_102352886
De basisregels dat vragen dikgedrukt moeten worden gesteld en dat er niet opgezocht wordt, ben ik het helemaal mee eens. Wat is er nou leuk aan om op te zoeken? Graaf dat geheugen maar eens helemaal uit :P

Punten bijhouden vind ik persoonlijk niet zo interessant, maar ik ben dan ook niet competetief ingesteld ;)

Ik vind het zelf wel leuker als er pas een nieuwe vraag komt als de oude is beantwoord. Voor het overzicht, maar ook omdat het leuk is om te zien hoe lang een vraag open kan staan en wat voor antwoorden er dan op komen. En als het werkelijk te lang duurt, kunnen we natuurlijk bepalen dat de vragensteller het antwoord geeft en een nieuwe vraag stelt.
  zondag 25 september 2011 @ 09:00:07 #17
279726 Robijn48
Music was my first love
pi_102352896
quote:
0s.gif Op zondag 25 september 2011 02:38 schreef Toverheks het volgende:
Wie is mijn favoriete zanger...........wanneer geboren en helaas te vroeg overleden......wat vind ik zijn mooiste, zijn aller aller aller mooiste nummer ...........als je me een beetje gevolgd hebt leppel je het zo op...................... >:) *O*
MJ?
Leef en Laten Leven
pi_102352921
Leuk idee!! Ik ben zelf 38 maar lurk veel bij jullie veertigers en de toon hier, en de onderwerpen, spreken mij wel aan.
pi_102352990
quote:
0s.gif Op zondag 25 september 2011 08:57 schreef miss_sly het volgende:
De basisregels dat vragen dikgedrukt moeten worden gesteld en dat er niet opgezocht wordt, ben ik het helemaal mee eens. Wat is er nou leuk aan om op te zoeken? Graaf dat geheugen maar eens helemaal uit :P

Punten bijhouden vind ik persoonlijk niet zo interessant, maar ik ben dan ook niet competetief ingesteld ;)

Ik vind het zelf wel leuker als er pas een nieuwe vraag komt als de oude is beantwoord. Voor het overzicht, maar ook omdat het leuk is om te zien hoe lang een vraag open kan staan en wat voor antwoorden er dan op komen. En als het werkelijk te lang duurt, kunnen we natuurlijk bepalen dat de vragensteller het antwoord geeft en een nieuwe vraag stelt.
Die punten boeien mij ook niet zo, maar als anderen dat wel graag willen ook goed, maar dan moet het ook allemaal bijgehouden gaan worden en dat ga ik iig niet doen. :s)

Het probleem zie je meteen bij mijn vraag in de OP over Pipo de Clown. Iemand die amper post op FOK! geeft het goede antwoord en om dan een eeuwigheid te wachten is ook zowat, dus daar moet ergens een prettige balans in worden gevonden.

quote:
0s.gif Op zondag 25 september 2011 09:05 schreef _Joy_ het volgende:
Leuk idee!! Ik ben zelf 38 maar lurk veel bij jullie veertigers en de toon hier, en de onderwerpen, spreken mij wel aan.
Er posten ook weleens jongeren op 40+ en met 38 behoor je natuurlijk gewoon tot de doelgroep! :7
pi_102353235
Ja, haha, daar was ik al bang voor ;) Nou bij deze dan, vanaf nu kom ik uit lurk modus.
pi_102353318
Ik heb een paar aanpassingen gedaan in de OP en daar zullen nog wel aan paar bij gaan komen al discusserende....ondertussen staat deze vraag van Deisyy sowieso nog.

quote:
Ik weet wel een vraag:

Heb zelf geen flauw idee.
pi_102353338
quote:
Ik weet wel een vraag:

De onzichtbare man?
  Moderator zondag 25 september 2011 @ 10:03:33 #23
184769 crew  Deisyy
pi_102353453
Het juiste antwoord zit er nog niet bij :)

Leuk dat er een paar regeltjes zijn afgesproken, er wordt dus 1 vraag tegelijk gesteld, ook prima.
  zondag 25 september 2011 @ 10:06:15 #24
279726 Robijn48
Music was my first love
pi_102353485
quote:
Ik weet wel een vraag:

Columbo?

Leuk topic inderdaad :)
Leef en Laten Leven
  Moderator zondag 25 september 2011 @ 10:09:56 #25
184769 crew  Deisyy
pi_102353528
Hint: Het was een Nederlandse jeugdserie.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')