Ja ik moest ook denken aan Fringe, pilot daar beloofde ook erg veel en uiteindelijk groeide die serie iedere aflevering dus daarom wil ik deze serie absoluut ook een kans geven.quote:Op zaterdag 24 september 2011 17:41 schreef Glenn0 het volgende:
Pilot gisteren gezien, heeft zeker potentie!
Caviezel speelt redelijk koeltjes, maar neem aan dat dit net zoals Olivia in Fringe wel los gaat lopen gedurende de show vordert. Hopelijk wordt het als Seam zegt wel een serie waarin veel mythology afleveringen voorkomen, maar volgens mij heb ik ergens gelezen dat J.J. zei dat dit wel een case of the week style serie gaat worden. Past ook wel meer bij de series die CBS uitzendt natuurlijk (had daarom wat mij betreft beter op Fox gepast).
Ratings vallen lichtjes tegen. Wel veel kijkers, maar relatief weinig mensen in 18-49 range.
Hopelijk kan het een beetje groeien, ben namelijk wel benieuwd waar ze heen willen met het sci-fi deel van de show.
Hier ben ik 't wel mee eens. Het kijkt leuk weg, maar je bent het ook direct weer vergeten. Waarschijnlijk maak ik 't seizoen af, maar of ik nog aan een tweede seizoen ga beginnen, weet ik niet. De vergelijking met Batman had ik ook al een paar keer gemaakt in m'n hoofd. Finch speelt dan natuurlijk de rol van Oracle (incl. de handicap). Misschien krijgen we over een tijdje wel een jongen erbij die Reese gaat helpenquote:Op zondag 23 oktober 2011 13:00 schreef VacaLoca het volgende:
Aflevering 5 was wel weer goed opzich, maar ik heb hetzelfde gevoel; het is an sich goed maar het heeft niets speciaals, geen x-factor zeg maar. Het is vlak, statisch... de hoofdrolspelers spreken met een robotische stem en hoe Reese elke keer als een soort Batman achter iemand opduikt is maar duf.
Maar tja dit soort series doen het wel goed in Amerika; makkelijk te volgen, geen doorlopende verhaallijnen, het plot wordt elke aflevering weer even herhaald. Zo kan iedereen een aflevering aanzetten zonder voorgeschiedenis nodig te hebben.
Hoezo niet? Die agente word er elke aflevering toch weer bij gehaald. Dat stuk met dat mes? Dat is toch de doorlopende verhaallijn?quote:Op maandag 24 oktober 2011 00:51 schreef anoniemelurker het volgende:
Valt me inderdaad vooral op dat er de laatste paar afleveringen helemaal geen aandacht meer is besteed aan dat wat op een doorlopend verhaal begon te lijken...
Dat lijkt me een slecht teken![]()
Lijkt mij ook een leuk personage voor een terugkerende rol. Ze heeft tenslotte een soortgelijke beroepskeuzequote:Op zaterdag 29 oktober 2011 21:07 schreef Tazmaniac het volgende:
Leuke aflevering deze week
Paige Turco mag van mij een recurring role krijgen.
46 jaar en er dan nog zo uitzien
Het erbij halen van een vast karakter zou ik niet echt een doorlopende verhaallijn durven noemen...quote:Op zondag 30 oktober 2011 08:30 schreef dyonvbaal het volgende:
Hoezo niet? Die agente word er elke aflevering toch weer bij gehaald. Dat stuk met dat mes? Dat is toch de doorlopende verhaallijn?
Dat klopt, het gaat alleen heeeel langzaam.quote:Op zondag 30 oktober 2011 08:30 schreef dyonvbaal het volgende:
Hoezo niet? Die agente word er elke aflevering toch weer bij gehaald. Dat stuk met dat mes? Dat is toch de doorlopende verhaallijn?
LOL, hoe langer ik er over na denk, hoe meer Batman analogieën ik zie. De agente wordt uiteindelijk Gordon, en deze dame is Catwoman (en kan dus vaker terugkomen).quote:Op zondag 30 oktober 2011 08:30 schreef dyonvbaal het volgende:
[..]
[..]
Lijkt mij ook een leuk personage voor een terugkerende rol. Ze heeft tenslotte een soortgelijke beroepskeuze
Andere hacker? Gewoon dezelfde als in heel de aflevering toch?quote:Op zondag 5 februari 2012 12:20 schreef InTrePidIvity het volgende:
Toffe twist in E13, met die andere hacker![]()
Ik blijf het met plezier kijken, toffe serie!
'Andere' als in naast Finchquote:Op maandag 6 februari 2012 19:33 schreef Nickske1912 het volgende:
[..]
Andere hacker? Gewoon dezelfde als in heel de aflevering toch?
Aflevering 13 was wel weer sterk. Volledig terecht dat de serie zo goed scoort qua kijkcijfers.
Dit inderdaad, maar in Nederland zijn ze nooit zo snel!quote:Op zondag 19 februari 2012 16:38 schreef sitting_elfling het volgende:
Serie scoort aardig in Amerika maar in Nederland onder de internet gebruikers nog niet zo bekend? Tis ook mijn enige serie die ik eigenlijk elke week wel ff meepik.
En dan praat Jim Caviezel ook nog eens met zo'n fluisterstemquote:Op zondag 19 februari 2012 18:09 schreef epicbeardman het volgende:
[..]
Dit inderdaad, maar in Nederland zijn ze nooit zo snel!
Breaking Bad bijvoorbeeld is ook pas later "bekend" geworden en dat was ook echt zo met Dexter.
Ik vind het ook nog een beetje overkomen als Batman, alleen het pak en de auto missen nogals je bedenkt dat de broer Jonathan Nolan natuurlijk ook mee geschreven heeft met The Dark Knight verbaast me het niet. (werd ook al eerste post gezegd natuurlijk)
De scene met de grenadelauncher deed me echt denken aan die film op een of andere manier.
Heb je wel gelijk in, die zaken vielen me ook op. Ook jammer dat die mooie vrouw niet meer terug is gekomen (die ze eerst geholpen hadden en later Finch en Reese hielp en later wel op date wilde met Reese). Maar goed, ik kijk desondanks wel weer uit naar een nieuwe ep.quote:Op woensdag 22 februari 2012 14:16 schreef RanTheMan het volgende:
Ik kijk ook met plezier, maar vind t toch lastig een rode draad te herleiden, want iedere keer als ik denk dat is het gaat t weer over iets anders.. Een voorbeeld:
- Eerst Enrico Colantoni als maffia kingping, kwam er 3 afleveringen in voor, niks meer van gehoord
- De hackster met de zwarte nagellak, 2 afleveringen en die zie ik voorlopig ook niet terug komen
- De doodsbange vrouw die die zoon ging opzoeken en kennelijk doodsbang voor finch is, die verwacht ik voorlopig ook niet terug
- Het feit dat de computer de partner van finch als treath had geindentificeerd ging ook niet verder, of althans indirect, maar krijgt geen echt stevig vervolg, alleen dat gedoe met die zoon, maar dat lijkt ook afgekapt nu..
Daarnaast lag zijn hele systeem volledig plat kon die niks, maar kwam hij wel met een nummer op de proppen, dus of er is ergens een back-up systeem of de nummers komen helemaal niet uit de machine. Reese maakt daar nog een opmerking over maar ook dat krijgt tot op heden geen vervolg..
Ik vind het wel aardig om te volgen, maar de echte rode lijn zie ik nog niet direct...
Ik ga er van uit dat dit nog wel een keer terugkomt, maar zoals al was uitgelegd moet hij zich nu koest houden omdat het boven water was gekomen. Ben het wel met je eens dat dat me ook wel onbevredigd achterliet, ik vond het een toffe story arcquote:Op woensdag 22 februari 2012 14:16 schreef RanTheMan het volgende:
Ik kijk ook met plezier, maar vind t toch lastig een rode draad te herleiden, want iedere keer als ik denk dat is het gaat t weer over iets anders.. Een voorbeeld:
- Eerst Enrico Colantoni als maffia kingping, kwam er 3 afleveringen in voor, niks meer van gehoord
Ik denk zelf dat die hackster zich later aansluit bij Finch & Reese, nadat ze hen in de gaten heeft gehouden zonder dat Finch het door had.quote:- De hackster met de zwarte nagellak, 2 afleveringen en die zie ik voorlopig ook niet terug komen
Die vrouw is net geïntroduceerd d.m.v. het plot van die zoon, maar dat krijgt ongetwijfeld nog wel een staartje. Hetzij in flashbacks, hetzij in de huidige situatie. Je kan moeilijk verwachten dat ze de hele geschiedenis in één aflevering behandelen. Zelfde geldt voor het 'gevaar' van de partner.quote:- De doodsbange vrouw die die zoon ging opzoeken en kennelijk doodsbang voor finch is, die verwacht ik voorlopig ook niet terug.
- Het feit dat de computer de partner van finch als treath had geindentificeerd ging ook niet verder, of althans indirect, maar krijgt geen echt stevig vervolg, alleen dat gedoe met die zoon, maar dat lijkt ook afgekapt nu..
Dat werd verklaard door Finch: "The library may have been compromised, but I can assure you the machine has not."quote:Daarnaast lag zijn hele systeem volledig plat kon die niks, maar kwam hij wel met een nummer op de proppen, dus of er is ergens een back-up systeem of de nummers komen helemaal niet uit de machine. Reese maakt daar nog een opmerking over maar ook dat krijgt tot op heden geen vervolg..
Dat verhaal wordt langzaam ontrafeld door Fusco, maar ik ben inderdaad benieuwd hoe hij dat voor elkaar krijgt. Dat eerdere dubbelleven bij die verzekeringsmaatschappij (?) was ook vrij goed gebouwd, getuige wat Reese te horen kreeg op het kantoor.quote:Daarnaast zat een paar afleveringen terug Finch opeens in een kantoor om die zoon te ontvangen, terwijl dat zeker niet hetzelfde kantoor is als waar hij destijds als loonslaaf zichzelf verstopte..
Hij speelde daar de directeur met een secretaresse en allemaal lui in een grote zaal. maar het is niet aannemelijkd at hij daar vaak zit, dus waarom was niemand in die zaal naar hem aan het staren?
Uiteindelijk ben ik het wel met je eens; er zijn een hoop verhaallijnen die nu opgezet zijn, maar ik vind het nog niet hinderlijk genoeg om niet meer te blijven kijken. Het zijn niet (allemaal) zulke grote dingen als bij Lost, waar je eigenlijk antwoord op had moeten krijgen.quote:Ik vind het wel aardig om te volgen, maar de echte rode lijn zie ik nog niet direct...
*13.quote:Op woensdag 22 februari 2012 16:55 schreef Stefan het volgende:
Er waren eerst 14 afleveringen besteld, pas daarna besloten ze verder te gaan, het is nu geweldadiger
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Burnt to the core but not broken
quote:Op vrijdag 24 februari 2012 22:38 schreef PPL het volgende:
Interressante aflevering.Dude , kijk ep 6 ongeveer ff terugSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
“It's gonna be legend-... wait for it... and I hope you're not lactose intolerant because the second half of that word is DAIRY!”
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Where's my cow? Is that my cow?
It goes, 'Hruuuugh!' It is a hippopotamus!
That's not my cow!
Dat was dus sneller dan ik dachtquote:Op woensdag 22 februari 2012 15:34 schreef InTrePidIvity het volgende:
[..]
Ik ga er van uit dat dit nog wel een keer terugkomt, maar zoals al was uitgelegd moet hij zich nu koest houden omdat het boven water was gekomen. Ben het wel met je eens dat dat me ook wel onbevredigd achterliet, ik vond het een toffe story arc
nou idd, maar wat ik wel opmerkelijk vind, hij was vroeger een straat schoffie en opgeklommen tot maffia baas die kingpin wilde worden.. En deze keer liep die rond als een kingpin op wallstreet met ambtenaren in zn zak, autoriteiten en verschrikkelijk veel cash om op zo'n schaal te gaan handelen.. Das wel een beetje apart vind ikquote:Op zaterdag 25 februari 2012 09:53 schreef InTrePidIvity het volgende:
Wat een tof einde![]()
[..]
Dat was dus sneller dan ik dacht
op bierdopje.com staat nog eentje... aflevering 17 op 8 maart.quote:Op maandag 27 februari 2012 18:52 schreef VacaLoca het volgende:
Zeer toffe aflevering. Hoeveel volgen er nog?
Er is een case-of-the-week, maar wel met een doorlopende verhaallijn. Vooralsnog is er geen echte rode draad, maar er zijn wel terugkerende elementen.quote:Op woensdag 29 februari 2012 00:09 schreef tompsv18 het volgende:
Zag gister toevallig de trailer, is dit een serie met een duidelijke rode draad? Of staat iedere aflevering op zichzelf?
Echt een übertypische case of the week show. 39 minuten case of the week, 3 minuten rode draad. Af en toe een uitzondering. Niet zo erg als een CSI, maar wel zoals het gros van de series.quote:Op woensdag 29 februari 2012 00:09 schreef tompsv18 het volgende:
Zag gister toevallig de trailer, is dit een serie met een duidelijke rode draad? Of staat iedere aflevering op zichzelf?
Toch is het wel de moeite waard hoorquote:Op woensdag 29 februari 2012 00:58 schreef tompsv18 het volgende:
Oke dan ga ik er niet aan beginnen, bedankt voor de reacties.
het enige is dat er diverse potentiële rode draadjes zijn en ik geen idee heb welke t gaat worden of dat ze allemaal bij elkaar gaan komen op een vreemde manier, al lijkt me dat ernstig onwaarschijnlijk..quote:Op woensdag 29 februari 2012 09:21 schreef InTrePidIvity het volgende:
[..]
Toch is het wel de moeite waard hoor
ik zie dat wel gebeuren. Ook al zou dat het grootste toeval zijn dat er kan bestaan.quote:Op woensdag 29 februari 2012 09:24 schreef RanTheMan het volgende:
[..]
het enige is dat er diverse potentiële rode draadjes zijn en ik geen idee heb welke t gaat worden of dat ze allemaal bij elkaar gaan komen op een vreemde manier, al lijkt me dat ernstig onwaarschijnlijk..
Kijk die hacker kan best samenwerken met die maffioso, maar je kan me met de beste wil van de wereld niet wijsmaken dat dat een direct verband heeft met het ongeluk van Finch, de dood van zijn zakenpartner, en dan ook nog eens met de ex van Reese en zijn oude vrouwelijke baas die kennelijk vermoord is, en een stel corrupte CIA mannekes die afgelopen aflevering nog één van hun eigen vermoorden, laat staan dat er dan ook nog een direct verband is met de gewone corrupte agenten en dhr Fusco..quote:Op woensdag 29 februari 2012 09:37 schreef dyonvbaal het volgende:
[..]
ik zie dat wel gebeuren. Ook al zou dat het grootste toeval zijn dat er kan bestaan.
Dat is waar die zoon mee had afgesproken in het parkje, die ergens was gaan wonen waar geen telefoon en internet was. Die weet meer over de machine en de dood van Finch zn zakenpartner en is doodsbang voor Finch die ze verder niet kent, of ooit van hem had gehoord, t was een beetje vaag en verder amper uitgediept helaasquote:
daar wil ik wel om wedden dat dat zeker niet t geval is!quote:
Is seizoen 2 al bevestigd dan?quote:Op zondag 11 maart 2012 12:23 schreef sitting_elfling het volgende:
Cker, hoop dat in seizoen 2 wel iets je meer op het verhaal wordt gespitst. Aflevering over z'n oude FBI makkers of met Elias hebben toch wel mn voorkeur
Of seizoen 2 bevestigd is, geen idee, maar dit is wat gezegd wordt:quote:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 | 5/17/12 (Th.) 9:00 PM CBS (#1??) (Projected Date) 5/10/12 (Th.) 9:00 PM CBS (#1??) (Projected Date) 5/3/12 (Th.) 9:00 PM CBS (#1??) (Projected Date) 4/26/12 (Th.) 9:00 PM CBS (#1??) (Projected Date) 4/19/12 (Th.) 9:00 PM CBS (#1??) (Projected Date) (R) 4/12/12 (Th.) 10:00 PM CBS (#110) Number Crunch (R) 4/5/12 (Th.) 9:00 PM CBS (#1??) (Projected Date) (R) 3/29/12 (Th.) 9:00 PM CBS (#118) Identity Crisis 3/8/12 (Th.) 9:00 PM CBS (#117) Baby Blue 3/1/12 (Th.) 9:00 PM CBS (#109) Get Carter (R) 2/23/12 (Th.) 9:00 PM CBS (#116) Risk 2/18/12 (Sa.) 8:00 PM CBS (#103) Mission Creep (R) 2/16/12 (Th.) 9:00 PM CBS (#115) Blue Code 2/9/12 (Th.) 9:00 PM CBS (#114) Wolf and Cub 2/2/12 (Th.) 9:00 PM CBS (#113) Root Cause 1/26/12 (Th.) 9:00 PM CBS (#108) Foe (R) 1/19/12 (Th.) 9:00 PM CBS (#112) Legacy 1/12/12 (Th.) 9:00 PM CBS (#111) Super 1/5/12 (Th.) 9:00 PM CBS (#107) Witness (R) 12/29/11 (Th.) 9:00 PM CBS (#102) Ghosts (R) 12/22/11 (Th.) 9:00 PM CBS (#105) Judgment (R) 12/15/11 (Th.) 9:00 PM CBS (#110) Number Crunch 12/8/11 (Th.) 9:00 PM CBS (#109) Get Carter 12/1/11 (Th.) 9:00 PM CBS (#104) Cura Te Ipsum (R) 11/27/11 (Su.) 10:00 PM CBS (#106) The Fix (R) 11/27/11 (Su.) 9:00 PM CBS (#101) Pilot (R) 11/24/11 (Th.) 9:00 PM CBS (#103) Mission Creep (R) 11/17/11 (Th.) 9:00 PM CBS (#108) Foe 11/10/11 (Th.) 9:00 PM CBS (#102) Ghosts (R) 11/3/11 (Th.) 9:00 PM CBS (#107) Witness 10/27/11 (Th.) 9:00 PM CBS (#106) The Fix 10/20/11 (Th.) 9:00 PM CBS (#105) Judgment 10/13/11 (Th.) 9:00 PM CBS (#104) Cura Te Ipsum 10/6/11 (Th.) 9:00 PM CBS (#103) Mission Creep 9/29/11 (Th.) 9:00 PM CBS (#102) Ghosts 9/24/11 (Sa.) 8:00 PM CBS (#101) Pilot (R) 9/22/11 (Th.) 9:00 PM CBS (#101) Pilot |
Ik kom niet verder dan nog maar één aflevering te gaan in dat schema.quote:Op zondag 11 maart 2012 21:28 schreef BrandX het volgende:
Dus nog tot en met mei afleveringen, de volgende nu echter pas 29 maart (ivm march madness)
quote:Op woensdag 14 maart 2012 20:56 schreef SjaakBauer het volgende:
Tweede seizoen is bevestigd! Goede zaak, erg toffe serie waar ik altijd weer uitkijk naar de volgende aflevering
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |