abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 12 november 2011 @ 15:03:44 #126
359381 malleable
a/b should be solve(bx = a)
pi_104286056
quote:
0s.gif Op donderdag 10 november 2011 13:17 schreef GoudIsEcht het volgende:

[..]

Dat zal een aardige sjouwpartij zijn geweest dan die taxatie. Pas maar op voor je rug.
Je begrijpt vast dat een taxatie niet bedoeld is om het gewicht vast te stellen, een weegschaal gebruiken kan ik zelf ook nog wel.
pi_104296950
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 november 2011 11:48 schreef RobbieD het volgende:

Gold-rush.nl
Als ik nu kijk zie ik voor een 50-grams plaatje 2046,34 bij Gold-rush en 'minimaal 2044,92' bij Amsterdam Gold. Het ontloopt elkaar dus niet of nauwelijks. Ik vind dat overigens uiterst nette prijzen, ze liggen heel dicht tegen de spot price, en méér dan dat kun je nou eenmaal nergens krijgen (totdat de echte 'gold rush' begint en men voor direct leverbaar fysiek goud graag een premie over spot betaalt).
  zondag 13 november 2011 @ 19:35:24 #128
301866 RobbieD
The Final Countdown
pi_104326497
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 november 2011 21:19 schreef dvr het volgende:

[..]

Als ik nu kijk zie ik voor een 50-grams plaatje 2046,34 bij Gold-rush en 'minimaal 2044,92' bij Amsterdam Gold. Het ontloopt elkaar dus niet of nauwelijks. Ik vind dat overigens uiterst nette prijzen, ze liggen heel dicht tegen de spot price, en méér dan dat kun je nou eenmaal nergens krijgen (totdat de echte 'gold rush' begint en men voor direct leverbaar fysiek goud graag een premie over spot betaalt).
Nou, dan moeten we daar (voorlopig?) tevreden mee zijn.
Toch: Linders/Goldrush verkoopt 13 euro voordeliger en biedt 1,32 meer bij terugkopen.
Mmm... 14,32 voordeliger. Ik blijf maar lekker bij ze.
Onder welke omstandigheden zou men bereid zijn een premie over spot te betalen?
In Gold we trust
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 13 november 2011 @ 21:13:15 #129
862 Arcee
Look closer
pi_104331480

'Gold is not anywhere near a bubble' (vanaf 3:06)
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
pi_104341799
quote:
0s.gif Op zondag 13 november 2011 19:35 schreef RobbieD het volgende:

Onder welke omstandigheden zou men bereid zijn een premie over spot te betalen?
Wanneer er in de kleinhandel lange wachttijden optreden of handelaren zelfs 'uitverkocht' moeten verkopen. Dat is de afgelopen jaren al een paar keer in lichte mate voorgekomen. Je kunt op dat moment geen fysiek goud meer in handen krijgen tegen de actuele koers (behalve via Bullionvault e.d.), dus als je perse wat wilt hebben zul je méér moeten bieden. Met name op munten en kleine baren gaat de premium dan omhoog.

Als de crisis echt doorzet, denk aan nieuwe faillissementen onder grootbanken of als bv. een significant land als Italië uit de euro treedt, zou die schaarste zich ook naar de groothandel kunnen verplaatsen omdat de paniek onder het gepeupel dan ook overslaat op grote beleggings- en pensioenfondsen, banken en dergelijke. Immers, wanneer zelfs 'degelijke' valuta en staatsschuld voor hen geen veilig toevluchtsoord meer zijn, blijft er weinig anders voor ze over, dan om snel te diversificeren in fysiek goud. Er zal dan al snel weer backwardation optreden (dat is ook al een paar keer gebeurd), d.w.z. dat de spot price hoger wordt dan de prijs voor levering op termijn, en als de grote bullion banks dan pech hebben zullen ze gedwongen worden om hoeveelheden goud te leveren die ze niet in voorraad hebben en die ze ook van niemand meer kunnen kopen, of alleen nog tegen een absurde premium. Als de goudbanken dat overleven, zullen ze in ieder geval heel snel moeten deleveragen (hun shortposities afbouwen) met alle positieve gevolgen van dien voor de goudprijs.
pi_104348670
quote:
0s.gif Op donderdag 10 november 2011 08:49 schreef malleable het volgende:

[..]

Mijn 'familie zilver' is laatst toch op een niet te verwaarlozen bedrag getaxeerd. Mag ik mijn voorouders toch dankbaar voor zijn. Niet dat ik het ga verkopen maar ik zou er een mooie auto voor kunnen rijden.
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 november 2011 15:03 schreef malleable het volgende:

[..]

Je begrijpt vast dat een taxatie niet bedoeld is om het gewicht vast te stellen, een weegschaal gebruiken kan ik zelf ook nog wel.
Mooi is dat.

Eerst lopen blaten dat je familiezilver zo geweldig waardevol zou zijn, blijkt later dat de waarde vooral in esthetische aspecten en niet in het zilver zelf zit.

Roep dan niets of ga op een kunstforum kletsen.
  maandag 14 november 2011 @ 13:45:30 #132
301866 RobbieD
The Final Countdown
pi_104350354
quote:
0s.gif Op maandag 14 november 2011 12:45 schreef GoudIsEcht het volgende:

[..]

[..]

Mooi is dat.

Eerst lopen blaten dat je familiezilver zo geweldig waardevol zou zijn, blijkt later dat de waarde vooral in esthetische aspecten en niet in het zilver zelf zit.

Tjee GoudisEcht toch!!
Al lees ik je doorgaans met veel interesse (en heb je in dit commentaar ook weer gelijk), soms ben je toch wel wat erg kort aangebonden.

[ Bericht 0% gewijzigd door RobbieD op 14-11-2011 13:46:43 ("je" toegevoegd) ]
In Gold we trust
  maandag 14 november 2011 @ 13:49:43 #133
359381 malleable
pi_104350507
quote:
0s.gif Op maandag 14 november 2011 12:45 schreef GoudIsEcht het volgende:

[..]

[..]

Mooi is dat.

Weet je wat, ik zal mijn gouden sieraden ook maar even omsmelten dan mag ik tenminste weer posten.

Ik bewaar mijn goud/zilver liever in een mooie en soms zelfs praktische vorm dan in een baar waar je geen moer aan hebt. En het is dan zelfs nog meer waard ook, lijkt mij een win win.
pi_104350640
Iedereen --> weer over het onderwerp, en niet over elkaar, graag?
  maandag 14 november 2011 @ 20:16:01 #135
301866 RobbieD
The Final Countdown
pi_104367446
quote:
0s.gif Op maandag 14 november 2011 13:49 schreef malleable het volgende:

[..]

Weet je wat, ik zal mijn gouden sieraden ook maar even omsmelten dan mag ik tenminste weer posten.

Ik bewaar mijn goud/zilver liever in een mooie en soms zelfs praktische vorm dan in een baar waar je geen moer aan hebt. En het is dan zelfs nog meer waard ook, lijkt mij een win win.
Je slaat de plank toch wel behoorlijk mis.
Wat las gister nog ik op de poster van een goud inkoper:
"¤ 25,00 per gram voor uw oude goud" - tel uit je verlies.
Als je redeneert vanuit het standpunt dat je gouden sieraden vanwege hun bizonderheid veel geld waard zijn, dan heb je het over een toch wel kleine groep van eventuele kopers (waarmee je ook nog eens flink moet onderhandelen).
Wij hebben het op dit forum over de goudwaarde zoals die wereldwijd geldt en door iedereen wordt aanvaard.Hierover valt weinig te onderhandelen. Sieraden, mooi en/of praktisch of niet, vallen hier buiten, baren, plaatjes en munten er binnen.
GoudisEcht heeft gelijk, dit is niet het juiste forum voor jou.

[ Bericht 0% gewijzigd door RobbieD op 14-11-2011 20:18:36 (Twee dubbel getypte woorden) ]
In Gold we trust
pi_104377937
quote:
0s.gif Op maandag 14 november 2011 20:16 schreef RobbieD het volgende:

GoudisEcht heeft gelijk, dit is niet het juiste forum voor jou.
Of misschien ook wel als hij nog wat wil leren.
  dinsdag 15 november 2011 @ 10:52:14 #137
359381 malleable
pi_104387848
quote:
0s.gif Op maandag 14 november 2011 22:40 schreef GoudIsEcht het volgende:

[..]

Of misschien ook wel als hij nog wat wil leren.
Ik leer graag, vertel mij eens wat drijft de vraag naar goud?

pi_104391321
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 november 2011 10:52 schreef malleable het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
goud heeft een vrij constante koopkracht zo door de tijd heen. ecb gaat straks heul veel geld creeeren uit het niets, en daar beschermen mensen zich tegen door goudbezit.
pi_104393110
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 november 2011 10:52 schreef malleable het volgende:

[..]

Onproductieve (en dus waardeloze) schuld drijft de vraag naar goud omdat goud vrij van schuld is.

Je plaatje is onzin, er liggen bakken goud stof te vergaren bij mensen die hun koopkracht willen behouden, en er wordt heel veel goud ongeregistreerd verhandeld.

Dat de geregistreerde handel dan tot zo'n plaatje leidt zegt dus niet zoveel voor wie werkelijk wil begrijpen wat er speelt. Bovendien is het van de ETFS nog altijd maar de vraag hoeveel goud er ligt en wie dat uiteindelijk gaat krijgen; het is een papierspel.

Graag gedaan.
pi_104393567
42 k per kilo, gaat de goede kant weer op voor de goudbezitters.
ik zit trouwens nog op verlies heb aangekocht op het hoogste punt tot nog toe :') timing *G*
  dinsdag 15 november 2011 @ 14:25:02 #141
352371 ComplexConjugate
Are you for real?
pi_104393995
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 november 2011 12:56 schreef FkTwkGs2012 het volgende:

[..]

goud heeft een vrij constante koopkracht zo door de tijd heen. ecb gaat straks heul veel geld creeeren uit het niets, en daar beschermen mensen zich tegen door goudbezit.
Dat is natuurlijk een mythe... goud heeft helemaal geen constante koopkracht en al het geld dat bijgeprint wordt komt niet terecht in de reele economie. In de VS print men aardig bij maar het heeft geen economische groei tot gevolg m.a.w. het is met name om de balansen op te poetsen.

Wat Malleable zegt is gewoon waar... het zijn speculanten die de vraag naar goud opdrijven en daarmee hun eigen bubble creeren, wel op tijd uitstappen hè want anders zijn een hoop beleggers hun geld kwijt. Als het fiat geldsysteem crashed komt daar gewoon een ander systeem voor terug en het is dan maar de vraag of er mensen zijn die met dat geld jouw goud willen kopen. Waar kan je tegenwoordig nog betalen met goud.....?
"No, I do not believe in patents. I believe that patents make other people dis-incentied in coming up with new thing" - Thomas Peterffy
pi_104394061
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 november 2011 14:25 schreef ComplexConjugate het volgende:

[..]

Dat is natuurlijk een mythe... goud heeft helemaal geen constante koopkracht en al het geld dat bijgeprint wordt komt niet terecht in de reele economie. In de VS print men aardig bij maar het heeft geen economische groei tot gevolg m.a.w. het is met name om de balansen op te poetsen.

Wat Malleable zegt is gewoon waar... het zijn speculanten die de vraag naar goud opdrijven en daarmee hun eigen bubble creeren, wel op tijd uitstappen hè want anders zijn een hoop beleggers hun geld kwijt. Als het fiat geldsysteem crashed komt daar gewoon een ander systeem voor terug en het is dan maar de vraag of er mensen zijn die met dat geld jouw goud willen kopen. Waar kan je tegenwoordig nog betalen met goud.....?
geld creatie is in feite waardevernietiging. dat het niet bijdraagt in dit geval aan de economische groei klopt, maar het devalueert de munteenheid evengoed.
  dinsdag 15 november 2011 @ 14:39:09 #143
352371 ComplexConjugate
Are you for real?
pi_104394572
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 november 2011 14:26 schreef FkTwkGs2012 het volgende:

geld creatie is in feite waardevernietiging. dat het niet bijdraagt in dit geval aan de economische groei klopt, maar het devalueert de munteenheid evengoed.
Als geld creatie in verhouding gaat met de creatie van reële welvaart en zijn koopkracht behoud is er geen sprake van geldontwaarding. Wat daar voor nodig is is een continue groei en dat laatste is nu net het probleem... de wereld heeft maar een beperkte productiecapaciteit. Het is echter niet zo dat goud ooit weer terug komt als monetaire eenheid, daar kan de wereld simpelweg niet meer naar terug. Fiat geldsystemen zijn de enige optie in een monetair systeem. De waardering van goud is gewoon sterk conjunctuur gevoelig en 'in the eye of the beholder'. Van een metaal als Gallium is vele malen minder voorraad en toch ligt de prijs daarvan onder die van zilver. Met de zeldzaamheid heeft het dus helemaal niets te maken. Goud is goud waard omdat er mensen zijn die er dik voor willen betalen, zo simpel is het.
"No, I do not believe in patents. I believe that patents make other people dis-incentied in coming up with new thing" - Thomas Peterffy
  dinsdag 15 november 2011 @ 14:40:17 #144
352371 ComplexConjugate
Are you for real?
pi_104394620
We zijn geindoctrineerd om goud als waardevol te beschouwen... op dezelfde manier dat we waarde hechten aan fiat geld. Zo simpel steekt onze realiteit in elkaar :)
  dinsdag 15 november 2011 @ 14:48:17 #145
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_104394955
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 november 2011 14:40 schreef ComplexConjugate het volgende:
We zijn geindoctrineerd om goud als waardevol te beschouwen... op dezelfde manier dat we waarde hechten aan fiat geld. Zo simpel steekt onze realiteit in elkaar :)
Op dezelfde manier als we 'geindoctrineerd' zijn om bepaalde kunstwerken als zeer waardevol te bestempelen.. Of bepaalde zeldzame postzegels.. Of zeldzame oude auto's.. Etc, etc?

Het is niet bepaald indoctrinatie, maar echt een kwestie van vraag en aanbod. Dat er veel vraag naar goud is, is wel cultureel bepaald (in bijna alle culturen wordt goud al eeuwen als waardevol gezien). Maar juist omdat de vraag naar goud zo universeel is, is goud een betrouwbare 'store of value'.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_104395160
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 november 2011 14:40 schreef ComplexConjugate het volgende:
goud is relatief lastig te maken (euro's veel makkelijker en goedkoper), oxideert niet als je het thuis bewaart, en is 1 van de duurdere metalen. dat het zo geaccepteerd is heeft natuurlijk idd met de historie van goud te maken, blijft overeind dat ik je kan verzekeren dat goud over 10 jaar nog wat waard is als je naar de koopkracht kijkt, waar je dat van een 50 eurobiljet - zeker op dit moment - wel in twijfel kan trekken.
  dinsdag 15 november 2011 @ 15:04:11 #147
352371 ComplexConjugate
Are you for real?
pi_104395525
Sinds goud geen geld meer is heeft het anders aardig aan waarde moeten inboeten, veel mensen zouden het niet als betaalmiddel accepteren. Dat speculanten daar anders over denken doet daar niet zoveel aan af. Natuurlijk zijn er mensen die uit paniek of angst voor een systeemcrash gaan beleggen in goud, dat is volgens mij de voornaamste reden dat goud in waarde stijgt.

Wat nu als blijkt dat de systeemcrash niet komt? Wat gaat de waarde van goud dan doen?
  dinsdag 15 november 2011 @ 15:07:21 #148
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_104395647
Gokken dat goud de komende jaren alleen maar in waarde stijgt is ook echt precies dat: gokken..

Als je denkt dat je 't beter weet dan de markt in zijn geheel, dan is er (zoals overal waar je de markt te slim af bent) wat mee te verdienen.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_104395763
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 november 2011 15:07 schreef Perrin het volgende:
Gokken dat goud de komende jaren alleen maar in waarde stijgt is ook echt precies dat: gokken..

Als je denkt dat je 't beter weet dan de markt in zijn geheel, dan is er (zoals overal waar je de markt te slim af bent) wat mee te verdienen.
gokken dat je spaargeld in waarde stijgt is ook puur een gok.
pi_104395805
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 november 2011 15:04 schreef ComplexConjugate het volgende:
Sinds goud geen geld meer is heeft het anders aardig aan waarde moeten inboeten, veel mensen zouden het niet als betaalmiddel accepteren. Dat speculanten daar anders over denken doet daar niet zoveel aan af. Natuurlijk zijn er mensen die uit paniek of angst voor een systeemcrash gaan beleggen in goud, dat is volgens mij de voornaamste reden dat goud in waarde stijgt.

Wat nu als blijkt dat de systeemcrash niet komt? Wat gaat de waarde van goud dan doen?
zo zwart wit is het allemaal niet. het is risico indekking, en dat risico is niet van de 1 op de andere dag volkomen weg. de prijs zal ook nooit van dag 1 op dag 2 zwaar kelderen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')