Van wie moet dat? Als genoeg mensen het daar mee eens zijn dan gebeurd dat toch gewoon?quote:Op vrijdag 23 september 2011 17:34 schreef hydroven het volgende:
[...]
Als Wilders minder minaretten wil hebben moet hij toch sterkere argumenten hebben dan:
1) De minaretten doen pijn aan de ogen.
2) Het zijn torens van een oprukkende woestijnideologie.
[...]
Nee. De uitslag van een referendum is niet leidend.quote:Op vrijdag 23 september 2011 17:52 schreef Robus het volgende:
[..]
Van wie moet dat? Als genoeg mensen het daar mee eens zijn dan gebeurd dat toch gewoon?
Voorbeeld:quote:Op vrijdag 23 september 2011 17:52 schreef Robus het volgende:
[..]
Van wie moet dat? Als genoeg mensen het daar mee eens zijn dan gebeurd dat toch gewoon?
Omdat Nederland niet Zwitserland is. Daar heb je een andere culturele mentaliteit dan hier.quote:Op vrijdag 23 september 2011 17:59 schreef Robus het volgende:
Wat is dan het verschil met het referendum in Zwitserland? Daar kon het blijkbaar wel.
Misschien omdat daar andere wetten gelden? Hier in Nederland kan de regering zich houden aan de uitslag van een referendum maar moet dat niet.quote:Op vrijdag 23 september 2011 17:59 schreef Robus het volgende:
Wat is dan het verschil met het referendum in Zwitserland? Daar kon het blijkbaar wel.
Ja, tuurlijk gelden hier andere wetten. Maar door wie worden de wetten gemaakt en voor wie zijn ze? De bevolking. Via verschillende kanalen kan de bevolking macht uitoefenen en veerkrachtig zijn om zo resultaat te boeken.quote:Op vrijdag 23 september 2011 18:08 schreef -Techno- het volgende:
[..]
Misschien omdat daar andere wetten gelden? Hier in Nederland kan de regering zich houden aan de uitslag van een referendum maar moet dat niet.
Ja moeten. Je kunt toch moeilijk een standpunt innemen zonder een degelijke inhoud/mening.quote:Op vrijdag 23 september 2011 18:18 schreef Robus het volgende:
Het ging mij om het woordje moet in de openingspost. Waarom moet Wilders met betere argumenten komen, volgens TS, als hij minder minaretten wil.
Dus jij persoonlijk vindt het geen goede argumenten. Ik denk dat hij heel wat draagvlak zal hebben voor dit idee.quote:Op vrijdag 23 september 2011 18:23 schreef hydroven het volgende:
[..]
Ja moeten. Je kunt toch moeilijk een standpunt innemen zonder een degelijke inhoud/mening.
Als Wilders zegt dat hij minder minaretten wil omdat het voor hem "pijn doet in zijn ogen", kun je dit moeilijk aan de straatstenen verkocht zien geraken.
Omdat hij zegt dat hij pijn heeft in zijn ogen, heeft zijn achterban ook pijn in hun ogen?quote:Op vrijdag 23 september 2011 18:27 schreef Robus het volgende:
[..]
Dus jij persoonlijk vindt het geen goede argumenten. Ik denk dat hij heel wat draagvlak zal hebben voor dit idee.
Niet letterlijk nemen natuurlijk...quote:Op vrijdag 23 september 2011 18:29 schreef hydroven het volgende:
[..]
Omdat hij zegt dat hij pijn heeft in zijn ogen, heeft zijn achterban ook pijn in hun ogen?
Ja, zo dom ben ik nu net niet. Ik weet wel dat het figuurlijk is wat Wilders zeiquote:Op vrijdag 23 september 2011 18:30 schreef Robus het volgende:
[..]
Niet letterlijk nemen natuurlijk...
De stem van Wilders doet pijn aan mijn oren.quote:Op vrijdag 23 september 2011 18:49 schreef hydroven het volgende:
[..]
Ja, zo dom ben ik nu net niet. Ik weet wel dat het figuurlijk is wat Wilders zei![]()
Mijn punt is: als Wilders (figuurlijk) pijn heeft aan zijn ogen i.v.m. die gebouwen, moet hij toch overtuigender zijn dan dat.
Ik geef een ander voorbeeld:
Marianne Thieme zegt dat slachthuizen pijn aan haar ogen doen.
Moeten dan alle slachthuizen dan weggaan?
Nee, maar dat is mijn punt. Zijn punt is totaal niet onderbouwd genoeg om iets aan te tonen.quote:Op vrijdag 23 september 2011 19:11 schreef stekelzwijn het volgende:
[..]
De stem van Wilders doet pijn aan mijn oren.
Moet Wilders dan ook weg?
Nou jij hebt zeker nog nooit te maken gehad met de welstandscommissie?quote:Op vrijdag 23 september 2011 17:56 schreef hydroven het volgende:
[..]
Voorbeeld:
Als ik het huis van mijn buur weg wil omdat het "pijn doet aan mijn ogen", moet ik dit kunnen aantonen waarom het pijn doet aan mijn ogen. De argumentatie moet beter zijn dan dat, want zo kun je vanalles zeggen zonder argumentatie/inhoud.
Nogmaals, van wie moet dat? Van jou? Ik denk dat Wilders (en iedereen die het met hem eens zijn) daar niet wakker van zal liggen.quote:Op vrijdag 23 september 2011 18:49 schreef hydroven het volgende:
[..]
Ja, zo dom ben ik nu net niet. Ik weet wel dat het figuurlijk is wat Wilders zei![]()
Mijn punt is: als Wilders (figuurlijk) pijn heeft aan zijn ogen i.v.m. die gebouwen, moet hij toch overtuigender zijn dan dat.
Slecht voorbeeld. Wilders pleit er niet voor dat alle minaretten moeten verdwijnen.quote:Ik geef een ander voorbeeld:
Marianne Thieme zegt dat slachthuizen pijn aan haar ogen doen.
Moeten dan alle slachthuizen dan weggaan?
Grapjasquote:Op vrijdag 23 september 2011 19:15 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Nou jij hebt zeker nog nooit te maken gehad met de welstandscommissie?
Van mij, anderen mogen gerust een andere mening hebben.quote:Op vrijdag 23 september 2011 19:24 schreef Robus het volgende:
[..]
Nogmaals, van wie moet dat? Van jou? Ik denk dat Wilders (en iedereen die het met hem eens zijn) daar niet wakker van zal liggen.
Ja, sommige dan. Discussie blijft dezelfde.quote:[
Slecht voorbeeld. Wilders pleit er niet voor dat alle minaretten moeten verdwijnen.
In concreto (nog) niet.quote:Op vrijdag 23 september 2011 19:24 schreef Robus het volgende:
Slecht voorbeeld. Wilders pleit er niet voor dat alle minaretten moeten verdwijnen.
Nee, natuurlijk zijn het geen goede argumenten. De volgende keer ben jij aan de beurt omdat je "pijn doet aan iemands ogen".quote:Op vrijdag 23 september 2011 18:27 schreef Robus het volgende:
[..]
Dus jij persoonlijk vindt het geen goede argumenten. Ik denk dat hij heel wat draagvlak zal hebben voor dit idee.
want?quote:Op vrijdag 23 september 2011 22:56 schreef eight het volgende:
Het komt niet vaak voor dat ik het eens ben met de PVV maar eigenlijk voel ik wel wat voor een minarettenverbod en dus ook voor een referendum.
Omdat een her-religieuzering van de maatschappij onwenselijk is misschien?quote:
Ik vind het niet passen bij de Nederlandse identiteit. Wat er nu staat kan wat mij betreft blijven staan, maar zie liever niet dat er nog minaretten bijkomen.quote:
Ik vind jou niet passen bij "de Nederlandse identiteit", wat dat in godsnaam mag wezen. En nu? Elkaar de hersens inslaan tot er één over blijft?quote:Op vrijdag 23 september 2011 23:10 schreef eight het volgende:
[..]
Ik vind het niet passen bij de Nederlandse identiteit. Wat er nu staat kan wat mij betreft blijven staan, maar zie liever niet dat er nog minaretten bijkomen.
De middeleeuwen? Oh, die tijd dat ketterij verboden was? Een beetje zoals nu islamitische symbolen zoals minaretten verboden worden?quote:Op vrijdag 23 september 2011 23:05 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Omdat een her-religieuzering van de maatschappij onwenselijk is misschien?
Heb jij zin om terug te gaan naar de middeleeuwen?
ah, een agressieveling. jij komt er welquote:Op vrijdag 23 september 2011 23:56 schreef Poppenkastpop het volgende:
Ik vind jou niet passen bij "de Nederlandse identiteit", wat dat in godsnaam mag wezen. En nu? Elkaar de hersens inslaan tot er één over blijft?
Je snapt duidelijk mijn punt niet. En je leest blijkbaar geen vraagtekens.quote:Op zaterdag 24 september 2011 00:22 schreef eight het volgende:
[..]
ah, een agressieveling. jij komt er wel
Jawel hoor en je weet verdomd goed wat ik bedoel met de Nederlandse identiteit.quote:Op zaterdag 24 september 2011 00:25 schreef Poppenkastpop het volgende:
[..]
Je snapt duidelijk mijn punt niet. En je leest blijkbaar geen vraagtekens.
Dat interesseert me niet, want dat is persoonlijk. Iedereen kan wel zeggen "zus of zo druist tegen de Nederlandse identiteit in".quote:Op zaterdag 24 september 2011 00:34 schreef eight het volgende:
[..]
Jawel hoor en je weet verdomd goed wat ik bedoel met de Nederlandse identiteit.
Jij je zin. Anders geformuleerd: Nederland is een christelijk land en ondanks dat wij een multiculturele samenleving hebben zou ik het niet prettig vinden als het landschap straks voor een deel gedomineerd wordt door minaretten. Aangezien het katholieke geloof sterk afneemt maar de islam wel nog steeds erg populair is dit zeker geen ondenkbaar scenario.quote:Op zaterdag 24 september 2011 00:36 schreef Poppenkastpop het volgende:
[..]
Dat interesseert me niet, want dat is persoonlijk. Iedereen kan wel zeggen "zus of zo druist tegen de Nederlandse identiteit in".
Dat begreep ik ja, omdat het voor jou geen goede argumenten zijn. In dat geval heb je de mogelijkheid om tegen te stemmen.quote:Op vrijdag 23 september 2011 20:30 schreef hydroven het volgende:
Van mij, anderen mogen gerust een andere mening hebben.
Als Thieme dat wil dan mag ze dat ook willen inderdaad. Of het haalbaar is is iets anders.quote:Ja, sommige dan. Discussie blijft dezelfde.
Geen goede argumenten voor jou. Ook jij kan in zo'n geval tegen stemmen.quote:Op vrijdag 23 september 2011 22:53 schreef Poppenkastpop het volgende:
[..]
Nee, natuurlijk zijn het geen goede argumenten.
Versieringen op gebouwen vind ik niet te vergelijken met mensen...quote:De volgende keer ben jij aan de beurt omdat je "pijn doet aan iemands ogen".
De invloed van de islam beperken is heel iets anders dan de islam uitbannen uit de samenleving. Het is gewoon een grens trekken. Blijkbaar zijn we toch niet zo tolerant in ons land als je denkt, veel mensen tolereren een andere mening over minaretten niet.quote:Op vrijdag 23 september 2011 21:15 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
In concreto (nog) niet.
Maar in principe wilt hij islam en islamieten uitbannen uit de samenleving.
Het is godsdienstonderdrukking wat Wilders wilt en een verbod is zwaar in strijd met de grondwet en een heel stel andere wetten. En de goede moraal over hoe we een samenleving willen we inrichten
De oplossing is dat mensen toleranter moeten worden en accepteren dat andere mensen zulke gebouwen willen bouwen.
Je kunt beide doelstellingen samenvatten in de categorie godsdienstonderdrukking, vrije meningsuiting uithollen, minderheden vervolgen.quote:Op zaterdag 24 september 2011 02:06 schreef Robus het volgende:
[..]
De invloed van de islam beperken (2) is heel iets anders dan de islam uitbannen uit de samenleving. (1)
In dit specifieke geval denk ik dat het idd wel zo kan werken.quote:Op vrijdag 23 september 2011 18:27 schreef VladimirPoetin het volgende:
Ik zie het probleem niet? Het is hier toch een democratie, nou als de meerderheid van het Nederlandse volk dit wil, dan zou het toch moeten gebeuren?
Misschien moet je dan eens zelf naar de kerk gaan als dat christelijke je zo aan gaat. Of als je dat al doet, je meer inspannen voor de kerk. Ipv zeuren over een ander geloof.quote:Op zaterdag 24 september 2011 00:50 schreef eight het volgende:
[..]
Jij je zin. Anders geformuleerd: Nederland is een christelijk land en ondanks dat wij een multiculturele samenleving hebben zou ik het niet prettig vinden als het landschap straks voor een deel gedomineerd wordt door minaretten. Aangezien het katholieke geloof sterk afneemt maar de islam wel nog steeds erg populair is dit zeker geen ondenkbaar scenario.
Ok, de volgende keer is jouw huis aan de beurt ....quote:Op zaterdag 24 september 2011 01:57 schreef Robus het volgende:
[..]
Geen goede argumenten voor jou. Ook jij kan in zo'n geval tegen stemmen.
[..]
Versieringen op gebouwen vind ik niet te vergelijken met mensen...
Ik kan en wil niet discussiëren met iemand die telkens maar met aannames komt. Dat soort aannames zijn namelijk een zwaktebod.quote:Op zaterdag 24 september 2011 11:42 schreef Poppenkastpop het volgende:
[..]
Misschien moet je dan eens zelf naar de kerk gaan als dat christelijke je zo aan gaat. Of als je dat al doet, je meer inspannen voor de kerk. Ipv zeuren over een ander geloof.
Je zegt toch dat je het belangrijk vindt dat Nederland een christelijk land blijft?quote:Op zaterdag 24 september 2011 12:29 schreef eight het volgende:
[..]
Ik kan en wil niet discussiëren met iemand die telkens maar met aannames komt. Dat soort aannames zijn namelijk een zwaktebod.
Mocht je het nu nog niet begrijpen lees dan mijn handtekening.
tuurlijk is dat al gebeurd, alleen die hoor je natuurlijk niet, net zoals je de protestanten, gereformeerden, katholieken hoortquote:Op zaterdag 24 september 2011 12:59 schreef Terreros85 het volgende:
Uiteindelijk seculariseren de moslims ook (als dat al niet gebeurd).
Bron?quote:Op vrijdag 23 september 2011 21:15 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
In concreto (nog) niet.
Maar in principe wilt hij islam en islamieten uitbannen uit de samenleving.
Bron?quote:Het is godsdienstonderdrukking wat Wilders wilt en een verbod is zwaar in strijd met de grondwet en een heel stel andere wetten.
WE?????????? Wie is 'we'?quote:En de goede moraal over hoe we een samenleving willen we inrichten
quote:De oplossing is dat mensen toleranter moeten worden en accepteren dat andere mensen zulke gebouwen willen bouwen.
Wat denk je zelf.quote:Op zaterdag 24 september 2011 14:02 schreef DanielBackward het volgende:
Moet volgens Wilders het referdum bindend worden? Of alleen een 'advies' geven.
Vraag het de voor iedereen behalve de heilige moslims geldende welstandscommissie.quote:Op zaterdag 24 september 2011 14:07 schreef BASBRO het volgende:
Toch gaat er een zekere mate van infantiele achterlijkheid uit van de wens een bepaalde bouwstijl te verbieden.
Kan iemand mij vertellen welke bouwstijlen wel cultureel compatible geacht mogen worden met onze zompige Hollandsche ondergrond?
Ach als het in Zwitserland ook mag, zal het best kunnen. One way or the other.quote:Op zondag 25 september 2011 10:03 schreef timmmmm het volgende:
Waarom zouden we daar een referendum over houden? Of de meerderheid het wil of niet, laten we eerst maar eens kijken of het grondwettelijk mag.
Want het recht van de sterkste (de meerderheid) telt niet in een constitutionele democratie, de grondwet is er juist om minderheden (zoals moslims die minaretten willen in hun moskees) te beschermen.
De regels voor ondernemers en burgers zijn anders ook zeer streng. Bij het minste of geringste wordt al beoordeelt dat het niet bij het straatbeeld past of niet mogelijk is vanwege het bestemmingsplan.quote:Op zaterdag 24 september 2011 14:07 schreef BASBRO het volgende:
Toch gaat er een zekere mate van infantiele achterlijkheid uit van de wens een bepaalde bouwstijl te verbieden.
Kan iemand mij vertellen welke bouwstijlen wel cultureel compatible geacht mogen worden met onze zompige Hollandsche ondergrond?
Is er een wet die stelt dat gebouwen met een gebruik binnen religieuze sferen een ontheffing hebben mbt bestemmingsplannen, of een besluit over het al dan niet binnen de omgeving passen van het gebouw?quote:Op zondag 25 september 2011 15:09 schreef eight het volgende:
[..]
De regels voor ondernemers en burgers zijn anders ook zeer streng. Bij het minste of geringste wordt al beoordeelt dat het niet bij het straatbeeld past of niet mogelijk is vanwege het bestemmingsplan.
Waarom moeten gelovigen dan wel een free pass krijgen?
Krijgen ze dat dan?quote:Op zondag 25 september 2011 15:09 schreef eight het volgende:
[..]
De regels voor ondernemers en burgers zijn anders ook zeer streng. Bij het minste of geringste wordt al beoordeelt dat het niet bij het straatbeeld past of niet mogelijk is vanwege het bestemmingsplan.
Waarom moeten gelovigen dan wel een free pass krijgen?
Dat die wet niet bestaat lijkt mij duidelijk en misschien zou het beter zijn als Wilders zich niet zou beperken tot minaretten maar op alle gebouwen die een bepaald geloof uitstralen.quote:Op zondag 25 september 2011 16:25 schreef BASBRO het volgende:
[..]
Is er een wet die stelt dat gebouwen met een gebruik binnen religieuze sferen een ontheffing hebben mbt bestemmingsplannen, of een besluit over het al dan niet binnen de omgeving passen van het gebouw?
Zo nee, dan lijkt me van een free pass geen sprake en is er dus blijkbaar sprake van een specifiek op minaretten gericht voorstel van Wilders. Dat staat dan dus los van bestemmingsplanen en welstandscommissies. Dan blijven we dus ook zitten met de vraag welke bouwstijlen judeochristelijk geacht mogen worden en derhalve gebouwd mogen worden op onze van judeochristelijkheid verzadigde drassige Hollandsche grond.
Zo ja, dan heeft Wilders een punt.
Hoe zie jij het onderhouden van oude molens of grachtenpanden?quote:Op zondag 25 september 2011 18:12 schreef eight het volgende:
[..]
Het kost de samenleving veel geld om deze kerken te kunnen onderhouden terwijl het volstrekt zinloos is.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |