abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_102304331
De PVV wil een referendum onder de bevolking houden over een verbod op de bouw van nieuwe minaretten. PVV-leider Geert Wilders diende daar vandaag tijdens de algemene beschouwingen een initiatiefwetsvoorstel voor in.

'De minaretten doen pijn aan de ogen. Het zijn torens van een oprukkende woestijnideologie', zei Wilders. Hij verwees naar Zwitserland, waar een referendum is gehouden en een meerderheid zich achter een verbod op de bouw van nieuwe minaretten schaarde.

Turkije
Wilders wil verder dat premier Mark Rutte in actie komt om Turkije uit de NAVO te laten gaan vanwege dreigementen aan het adres van Israël. Anders loopt Nederland volgens hem het risico dat het door de afspraken binnen het militaire bondgenootschap genoodzaakt is om straks Turkije te steunen in een strijd tegen Israël.

'En dat gaan we natuurlijk nooit doen', aldus Wilders. Binnen de NAVO geldt dat een aanval op een lidstaat wordt opgevat als een aanval op alle. (ANP / Redactie)

Bron

Als Wilders minder minaretten wil hebben moet hij toch sterkere argumenten hebben dan:

1) De minaretten doen pijn aan de ogen.
2) Het zijn torens van een oprukkende woestijnideologie.

Nederland is Zwitserland niet. Elk land heeft zijn eigen mentaliteit/culturele diversiteit en daar moet je ook rekening mee houden, met elkaar!
pi_102304896
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 september 2011 17:34 schreef hydroven het volgende:
[...]

Als Wilders minder minaretten wil hebben moet hij toch sterkere argumenten hebben dan:

1) De minaretten doen pijn aan de ogen.
2) Het zijn torens van een oprukkende woestijnideologie.

[...]
Van wie moet dat? Als genoeg mensen het daar mee eens zijn dan gebeurd dat toch gewoon?
  vrijdag 23 september 2011 @ 17:54:57 #3
231576 -Techno-
De kracht van herhaling
pi_102304998
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 september 2011 17:52 schreef Robus het volgende:

[..]

Van wie moet dat? Als genoeg mensen het daar mee eens zijn dan gebeurd dat toch gewoon?
Nee. De uitslag van een referendum is niet leidend.
We stoppen niet met spelen omdat we oud worden.... We worden oud omdat we stoppen met spelen.
pi_102305085
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 september 2011 17:52 schreef Robus het volgende:

[..]

Voorbeeld:

Als ik het huis van mijn buur weg wil omdat het "pijn doet aan mijn ogen", moet ik dit kunnen aantonen waarom het pijn doet aan mijn ogen. De argumentatie moet beter zijn dan dat, want zo kun je vanalles zeggen zonder argumentatie/inhoud.
pi_102305176
Wat is dan het verschil met het referendum in Zwitserland? Daar kon het blijkbaar wel.
pi_102305354
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 september 2011 17:59 schreef Robus het volgende:
Wat is dan het verschil met het referendum in Zwitserland? Daar kon het blijkbaar wel.
Omdat Nederland niet Zwitserland is. Daar heb je een andere culturele mentaliteit dan hier.
  vrijdag 23 september 2011 @ 18:08:49 #7
231576 -Techno-
De kracht van herhaling
pi_102305491
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 september 2011 17:59 schreef Robus het volgende:
Misschien omdat daar andere wetten gelden? Hier in Nederland kan de regering zich houden aan de uitslag van een referendum maar moet dat niet.
We stoppen niet met spelen omdat we oud worden.... We worden oud omdat we stoppen met spelen.
  vrijdag 23 september 2011 @ 18:14:16 #8
262 Re
Kiss & Swallow
pi_102305659
Wilders kan zoveel willen, maar dit komt er niet. Ernstiger is zijn obsessie voor het dienen van israel
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_102305793
Het ging mij om het woordje moet in de openingspost. Waarom moet Wilders met betere argumenten komen, volgens TS, als hij minder minaretten wil.
pi_102305922
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 september 2011 18:08 schreef -Techno- het volgende:

[..]

Misschien omdat daar andere wetten gelden? Hier in Nederland kan de regering zich houden aan de uitslag van een referendum maar moet dat niet.
Ja, tuurlijk gelden hier andere wetten. Maar door wie worden de wetten gemaakt en voor wie zijn ze? De bevolking. Via verschillende kanalen kan de bevolking macht uitoefenen en veerkrachtig zijn om zo resultaat te boeken.
pi_102305955
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 september 2011 18:18 schreef Robus het volgende:
Het ging mij om het woordje moet in de openingspost. Waarom moet Wilders met betere argumenten komen, volgens TS, als hij minder minaretten wil.
Ja moeten. Je kunt toch moeilijk een standpunt innemen zonder een degelijke inhoud/mening.
Als Wilders zegt dat hij minder minaretten wil omdat het voor hem "pijn doet in zijn ogen", kun je dit moeilijk aan de straatstenen verkocht zien geraken omdat zijn mening onvoldoende onderbouwd is.
pi_102306054
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 september 2011 18:23 schreef hydroven het volgende:

[..]

Ja moeten. Je kunt toch moeilijk een standpunt innemen zonder een degelijke inhoud/mening.
Als Wilders zegt dat hij minder minaretten wil omdat het voor hem "pijn doet in zijn ogen", kun je dit moeilijk aan de straatstenen verkocht zien geraken.
Dus jij persoonlijk vindt het geen goede argumenten. Ik denk dat hij heel wat draagvlak zal hebben voor dit idee.
  vrijdag 23 september 2011 @ 18:27:48 #13
344173 VladimirPoetin
is geen Poetin-fan
pi_102306061
Ik zie het probleem niet? Het is hier toch een democratie, nou als de meerderheid van het Nederlandse volk dit wil, dan zou het toch moeten gebeuren?
pi_102306119
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 september 2011 18:27 schreef Robus het volgende:

[..]

Dus jij persoonlijk vindt het geen goede argumenten. Ik denk dat hij heel wat draagvlak zal hebben voor dit idee.
Omdat hij zegt dat hij pijn heeft in zijn ogen, heeft zijn achterban ook pijn in hun ogen?
pi_102306141
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 september 2011 18:29 schreef hydroven het volgende:

[..]

Omdat hij zegt dat hij pijn heeft in zijn ogen, heeft zijn achterban ook pijn in hun ogen?
Niet letterlijk nemen natuurlijk...
pi_102306803
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 september 2011 18:30 schreef Robus het volgende:

[..]

Niet letterlijk nemen natuurlijk...
Ja, zo dom ben ik nu net niet. Ik weet wel dat het figuurlijk is wat Wilders zei :P

Mijn punt is: als Wilders (figuurlijk) pijn heeft aan zijn ogen i.v.m. die gebouwen, moet hij toch overtuigender zijn dan dat.

Ik geef een ander voorbeeld:

Marianne Thieme zegt dat slachthuizen pijn aan haar ogen doen.

Moeten dan alle slachthuizen dan weggaan?

[ Bericht 0% gewijzigd door hydroven op 23-09-2011 19:06:38 ]
pi_102307463
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 september 2011 18:49 schreef hydroven het volgende:

[..]

Ja, zo dom ben ik nu net niet. Ik weet wel dat het figuurlijk is wat Wilders zei :P

Mijn punt is: als Wilders (figuurlijk) pijn heeft aan zijn ogen i.v.m. die gebouwen, moet hij toch overtuigender zijn dan dat.

De stem van Wilders doet pijn aan mijn oren.
Moet Wilders dan ook weg?
pi_102307498
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 september 2011 19:11 schreef stekelzwijn het volgende:

[..]

De stem van Wilders doet pijn aan mijn oren.
Moet Wilders dan ook weg?
Nee, maar dat is mijn punt. Zijn punt is totaal niet onderbouwd genoeg om iets aan te tonen.
pi_102307561
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 september 2011 17:56 schreef hydroven het volgende:

[..]

Voorbeeld:

Als ik het huis van mijn buur weg wil omdat het "pijn doet aan mijn ogen", moet ik dit kunnen aantonen waarom het pijn doet aan mijn ogen. De argumentatie moet beter zijn dan dat, want zo kun je vanalles zeggen zonder argumentatie/inhoud.
Nou jij hebt zeker nog nooit te maken gehad met de welstandscommissie?
Op woensdag 23 januari 2013 16:22 schreef gnaeus het volgende:[/b]
Je denkt serieus dat een goede opvoeding dit kan voorkomen ? Het is juist vaak de oorzaak van misdragingen.
pi_102307835
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 september 2011 18:49 schreef hydroven het volgende:

[..]

Nogmaals, van wie moet dat? Van jou? Ik denk dat Wilders (en iedereen die het met hem eens zijn) daar niet wakker van zal liggen.
quote:

Slecht voorbeeld. Wilders pleit er niet voor dat alle minaretten moeten verdwijnen.
pi_102308090
Ik pleit voor een minarettengebod.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_102310517
quote:
9s.gif Op vrijdag 23 september 2011 19:15 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:

[..]

Nou jij hebt zeker nog nooit te maken gehad met de welstandscommissie?
Grapjas :P
pi_102310579
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 september 2011 19:24 schreef Robus het volgende:

[..]

Nogmaals, van wie moet dat? Van jou? Ik denk dat Wilders (en iedereen die het met hem eens zijn) daar niet wakker van zal liggen.
Van mij, anderen mogen gerust een andere mening hebben.

[..]
quote:
[
Slecht voorbeeld. Wilders pleit er niet voor dat alle minaretten moeten verdwijnen.
Ja, sommige dan. Discussie blijft dezelfde.
pi_102312711
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 september 2011 19:24 schreef Robus het volgende:

In concreto (nog) niet.
Maar in principe wilt hij islam en islamieten uitbannen uit de samenleving.
Het is godsdienstonderdrukking wat Wilders wilt en een verbod is zwaar in strijd met de grondwet en een heel stel andere wetten. En de goede moraal over hoe we een samenleving willen we inrichten
De oplossing is dat mensen toleranter moeten worden en accepteren dat andere mensen zulke gebouwen willen bouwen.
pi_102317728
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 september 2011 18:27 schreef Robus het volgende:

[..]

Nee, natuurlijk zijn het geen goede argumenten. De volgende keer ben jij aan de beurt omdat je "pijn doet aan iemands ogen".
pi_102317874
Het komt niet vaak voor dat ik het eens ben met de PVV maar eigenlijk voel ik wel wat voor een minarettenverbod en dus ook voor een referendum.
Never argue with idiots. First they will lower you to their level then beat you with experience.
pi_102318161
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 september 2011 22:56 schreef eight het volgende:
Het komt niet vaak voor dat ik het eens ben met de PVV maar eigenlijk voel ik wel wat voor een minarettenverbod en dus ook voor een referendum.
want?
pi_102318358
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 september 2011 23:01 schreef Poppenkastpop het volgende:

[..]

want?
Omdat een her-religieuzering van de maatschappij onwenselijk is misschien?
Heb jij zin om terug te gaan naar de middeleeuwen?
Je denkt serieus dat een goede opvoeding dit kan voorkomen ? Het is juist vaak de oorzaak van misdragingen.
pi_102318621
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 september 2011 23:01 schreef Poppenkastpop het volgende:

want?
Ik vind het niet passen bij de Nederlandse identiteit. Wat er nu staat kan wat mij betreft blijven staan, maar zie liever niet dat er nog minaretten bijkomen.
Never argue with idiots. First they will lower you to their level then beat you with experience.
pi_102320767
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 september 2011 23:10 schreef eight het volgende:

[..]

Ik vind het niet passen bij de Nederlandse identiteit. Wat er nu staat kan wat mij betreft blijven staan, maar zie liever niet dat er nog minaretten bijkomen.
Ik vind jou niet passen bij "de Nederlandse identiteit", wat dat in godsnaam mag wezen. En nu? Elkaar de hersens inslaan tot er één over blijft?
pi_102320903
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 september 2011 23:05 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:

[..]

Omdat een her-religieuzering van de maatschappij onwenselijk is misschien?
Heb jij zin om terug te gaan naar de middeleeuwen?
De middeleeuwen? Oh, die tijd dat ketterij verboden was? Een beetje zoals nu islamitische symbolen zoals minaretten verboden worden?
pi_102321833
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 september 2011 23:56 schreef Poppenkastpop het volgende:

Ik vind jou niet passen bij "de Nederlandse identiteit", wat dat in godsnaam mag wezen. En nu? Elkaar de hersens inslaan tot er één over blijft?
ah, een agressieveling. jij komt er wel
pi_102321940
quote:
14s.gif Op zaterdag 24 september 2011 00:22 schreef eight het volgende:

[..]

ah, een agressieveling. jij komt er wel
Je snapt duidelijk mijn punt niet. En je leest blijkbaar geen vraagtekens.
pi_102322318
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 september 2011 00:25 schreef Poppenkastpop het volgende:

[..]

Je snapt duidelijk mijn punt niet. En je leest blijkbaar geen vraagtekens.
Jawel hoor en je weet verdomd goed wat ik bedoel met de Nederlandse identiteit.
pi_102322375
quote:
10s.gif Op zaterdag 24 september 2011 00:34 schreef eight het volgende:

[..]

Jawel hoor en je weet verdomd goed wat ik bedoel met de Nederlandse identiteit.
Dat interesseert me niet, want dat is persoonlijk. Iedereen kan wel zeggen "zus of zo druist tegen de Nederlandse identiteit in".
pi_102322790
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 september 2011 00:36 schreef Poppenkastpop het volgende:

[..]

Dat interesseert me niet, want dat is persoonlijk. Iedereen kan wel zeggen "zus of zo druist tegen de Nederlandse identiteit in".
Jij je zin. Anders geformuleerd: Nederland is een christelijk land en ondanks dat wij een multiculturele samenleving hebben zou ik het niet prettig vinden als het landschap straks voor een deel gedomineerd wordt door minaretten. Aangezien het katholieke geloof sterk afneemt maar de islam wel nog steeds erg populair is dit zeker geen ondenkbaar scenario.
pi_102323901
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 september 2011 20:30 schreef hydroven het volgende:
Van mij, anderen mogen gerust een andere mening hebben.
Dat begreep ik ja, omdat het voor jou geen goede argumenten zijn. In dat geval heb je de mogelijkheid om tegen te stemmen.
quote:
Ja, sommige dan. Discussie blijft dezelfde.
Als Thieme dat wil dan mag ze dat ook willen inderdaad. Of het haalbaar is is iets anders.
pi_102323935
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 september 2011 22:53 schreef Poppenkastpop het volgende:

[..]

Nee, natuurlijk zijn het geen goede argumenten.
Geen goede argumenten voor jou. Ook jij kan in zo'n geval tegen stemmen.
quote:
De volgende keer ben jij aan de beurt omdat je "pijn doet aan iemands ogen".
Versieringen op gebouwen vind ik niet te vergelijken met mensen...
pi_102324069
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 september 2011 21:15 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

In concreto (nog) niet.
Het is godsdienstonderdrukking wat Wilders wilt en een verbod is zwaar in strijd met de grondwet en een heel stel andere wetten. En de goede moraal over hoe we een samenleving willen we inrichten
De oplossing is dat mensen toleranter moeten worden en accepteren dat andere mensen zulke gebouwen willen bouwen.
De invloed van de islam beperken is heel iets anders dan de islam uitbannen uit de samenleving. Het is gewoon een grens trekken. Blijkbaar zijn we toch niet zo tolerant in ons land als je denkt, veel mensen tolereren een andere mening over minaretten niet.
pi_102327039
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 september 2011 02:06 schreef Robus het volgende:

[..]

De invloed van de islam beperken (2) is heel iets anders dan de islam uitbannen uit de samenleving. (1)
Je kunt beide doelstellingen samenvatten in de categorie godsdienstonderdrukking, vrije meningsuiting uithollen, minderheden vervolgen.
In concreto komt de PVV met doelstelling 2, maar het is al lang duidelijk dat dit voortkomt uit doelstelling 1.
Ik geloof dat in Mein Kampf ook geen concrete voorstellen zijn gezet om Joden uit te bannen, en nog minder allemaal te vermoorden, maar die richting ging het wel op toen men voldoende macht had.
  zaterdag 24 september 2011 @ 11:14:44 #41
355513 BASBRO
Waarom spelen we niet meer...?
pi_102327118
quote:
2s.gif Op vrijdag 23 september 2011 18:27 schreef VladimirPoetin het volgende:
Ik zie het probleem niet? Het is hier toch een democratie, nou als de meerderheid van het Nederlandse volk dit wil, dan zou het toch moeten gebeuren?
In dit specifieke geval denk ik dat het idd wel zo kan werken.

Maar een moderne democratie houdt ook in dat minderheden worden beschermd. Het is dus niet per definitie zo dat wanneer de meerderheid iets wil, het ook gebeuren zal.
pi_102327725
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 september 2011 00:50 schreef eight het volgende:

[..]

Jij je zin. Anders geformuleerd: Nederland is een christelijk land en ondanks dat wij een multiculturele samenleving hebben zou ik het niet prettig vinden als het landschap straks voor een deel gedomineerd wordt door minaretten. Aangezien het katholieke geloof sterk afneemt maar de islam wel nog steeds erg populair is dit zeker geen ondenkbaar scenario.
Misschien moet je dan eens zelf naar de kerk gaan als dat christelijke je zo aan gaat. Of als je dat al doet, je meer inspannen voor de kerk. Ipv zeuren over een ander geloof.
pi_102327741
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 september 2011 01:57 schreef Robus het volgende:

[..]

Geen goede argumenten voor jou. Ook jij kan in zo'n geval tegen stemmen.

[..]

Versieringen op gebouwen vind ik niet te vergelijken met mensen...
Ok, de volgende keer is jouw huis aan de beurt ....
pi_102328633
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 september 2011 11:42 schreef Poppenkastpop het volgende:

[..]

Misschien moet je dan eens zelf naar de kerk gaan als dat christelijke je zo aan gaat. Of als je dat al doet, je meer inspannen voor de kerk. Ipv zeuren over een ander geloof.
Ik kan en wil niet discussiëren met iemand die telkens maar met aannames komt. Dat soort aannames zijn namelijk een zwaktebod.

Mocht je het nu nog niet begrijpen lees dan mijn handtekening.
pi_102328733
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 september 2011 12:29 schreef eight het volgende:

[..]

Ik kan en wil niet discussiëren met iemand die telkens maar met aannames komt. Dat soort aannames zijn namelijk een zwaktebod.

Mocht je het nu nog niet begrijpen lees dan mijn handtekening.
Je zegt toch dat je het belangrijk vindt dat Nederland een christelijk land blijft?
  zaterdag 24 september 2011 @ 12:38:38 #46
262 Re
Kiss & Swallow
pi_102328830
belangrijker lijkt me wat er in die moskeeën wordt gepredikt ipv je mening moeten geven over wat architectonische nonsense
pi_102329262
Uiteindelijk seculariseren de moslims ook (als dat al niet gebeurd).
De zwemmer zwemt, hij zwemt in zee
  zaterdag 24 september 2011 @ 13:07:54 #48
262 Re
Kiss & Swallow
pi_102329472
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 september 2011 12:59 schreef Terreros85 het volgende:
Uiteindelijk seculariseren de moslims ook (als dat al niet gebeurd).
tuurlijk is dat al gebeurd, alleen die hoor je natuurlijk niet, net zoals je de protestanten, gereformeerden, katholieken hoort

men hangt zich graag op aan de extremen want die zijn veel tastbaarder om tegen te ageren
pi_102330510
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 september 2011 21:15 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

In concreto (nog) niet.
Bron?
quote:
Het is godsdienstonderdrukking wat Wilders wilt en een verbod is zwaar in strijd met de grondwet en een heel stel andere wetten.
Bron?
quote:
En de goede moraal over hoe we een samenleving willen we inrichten
WE?????????? Wie is 'we'?
quote:
:D
Ah, die kon ik nog niet. Tolerantie tegen intoleranten respect voor respectlozen.
pi_102330568
Wat is er "intolerant" en "respectloos" aan een gebouw bouwen, Dr Nikita?
pi_102330638
Moet volgens Wilders het referdum bindend worden? Of alleen een 'advies' geven.
"The problem with socialism is that eventually you run out of other people's money."
  zaterdag 24 september 2011 @ 14:07:21 #52
355513 BASBRO
pi_102330713
Toch gaat er een zekere mate van infantiele achterlijkheid uit van de wens een bepaalde bouwstijl te verbieden.

Kan iemand mij vertellen welke bouwstijlen wel cultureel compatible geacht mogen worden met onze zompige Hollandsche ondergrond?
pi_102330787
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 september 2011 14:02 schreef DanielBackward het volgende:
Moet volgens Wilders het referdum bindend worden? Of alleen een 'advies' geven.
Wat denk je zelf.
  zaterdag 24 september 2011 @ 14:10:35 #54
123341 penny-wise
Cliniclown-aspirant
pi_102330795
En als de uitslag van het referendum nee zou zijn, zegt dat nog niks hier in Nederland.

Ik noem een referendum van een paar jaar geleden over de Europese grondwet.
pi_102353092
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 september 2011 14:07 schreef BASBRO het volgende:
Toch gaat er een zekere mate van infantiele achterlijkheid uit van de wens een bepaalde bouwstijl te verbieden.

Kan iemand mij vertellen welke bouwstijlen wel cultureel compatible geacht mogen worden met onze zompige Hollandsche ondergrond?
Vraag het de voor iedereen behalve de heilige moslims geldende welstandscommissie.
  zondag 25 september 2011 @ 10:03:36 #56
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_102353456
Waarom zouden we daar een referendum over houden? Of de meerderheid het wil of niet, laten we eerst maar eens kijken of het grondwettelijk mag.

Want het recht van de sterkste (de meerderheid) telt niet in een constitutionele democratie, de grondwet is er juist om minderheden (zoals moslims die minaretten willen in hun moskees) te beschermen.
Laffe huichelaar
pi_102353576
quote:
1s.gif Op zondag 25 september 2011 10:03 schreef timmmmm het volgende:
Waarom zouden we daar een referendum over houden? Of de meerderheid het wil of niet, laten we eerst maar eens kijken of het grondwettelijk mag.

Want het recht van de sterkste (de meerderheid) telt niet in een constitutionele democratie, de grondwet is er juist om minderheden (zoals moslims die minaretten willen in hun moskees) te beschermen.
Ach als het in Zwitserland ook mag, zal het best kunnen. One way or the other.
  zondag 25 september 2011 @ 11:48:29 #58
3542 Gia
User under construction
pi_102355395
Och, sowieso hebben gelovigen een bouwvergunning nodig om iets te mogen bouwen.
Als een gemeente een bepaald gebouw niet vindt passen in de omgeving, hoeven ze geen bouwvergunning te verstrekken.

Het is niet zo dat moslims maar raak mogen bouwen.

Lijkt me dat de gemeentes hier een mooie taak hebben: Moslims die een moskee willen, kunnen een leeggelopen kerk inrichten als moskee.

Hier worden kerken die niet meer gebruikt worden als gebedshuis overigens voor vanalles gebruikt. Er is er één waar een supermarkt in zit. In een andere zit een gezondheidscentrum, allerlei disciplines onder één kerkdak. Zo blijven de gebouwen in elk geval staan.
pi_102361787
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 september 2011 14:07 schreef BASBRO het volgende:

De regels voor ondernemers en burgers zijn anders ook zeer streng. Bij het minste of geringste wordt al beoordeelt dat het niet bij het straatbeeld past of niet mogelijk is vanwege het bestemmingsplan.
Waarom moeten gelovigen dan wel een free pass krijgen?
  zondag 25 september 2011 @ 16:25:16 #60
355513 BASBRO
pi_102364129
quote:
0s.gif Op zondag 25 september 2011 15:09 schreef eight het volgende:

[..]

De regels voor ondernemers en burgers zijn anders ook zeer streng. Bij het minste of geringste wordt al beoordeelt dat het niet bij het straatbeeld past of niet mogelijk is vanwege het bestemmingsplan.
Is er een wet die stelt dat gebouwen met een gebruik binnen religieuze sferen een ontheffing hebben mbt bestemmingsplannen, of een besluit over het al dan niet binnen de omgeving passen van het gebouw?

Zo nee, dan lijkt me van een free pass geen sprake en is er dus blijkbaar sprake van een specifiek op minaretten gericht voorstel van Wilders. Dat staat dan dus los van bestemmingsplanen en welstandscommissies. Dan blijven we dus ook zitten met de vraag welke bouwstijlen judeochristelijk geacht mogen worden en derhalve gebouwd mogen worden op onze van judeochristelijkheid verzadigde drassige Hollandsche grond.

Zo ja, dan heeft Wilders een punt.
pi_102365409
quote:
0s.gif Op zondag 25 september 2011 15:09 schreef eight het volgende:

[..]

Krijgen ze dat dan?
pi_102367634
quote:
0s.gif Op zondag 25 september 2011 16:25 schreef BASBRO het volgende:

[..]

Is er een wet die stelt dat gebouwen met een gebruik binnen religieuze sferen een ontheffing hebben mbt bestemmingsplannen, of een besluit over het al dan niet binnen de omgeving passen van het gebouw?

Zo nee, dan lijkt me van een free pass geen sprake en is er dus blijkbaar sprake van een specifiek op minaretten gericht voorstel van Wilders. Dat staat dan dus los van bestemmingsplanen en welstandscommissies. Dan blijven we dus ook zitten met de vraag welke bouwstijlen judeochristelijk geacht mogen worden en derhalve gebouwd mogen worden op onze van judeochristelijkheid verzadigde drassige Hollandsche grond.

Zo ja, dan heeft Wilders een punt.
Dat die wet niet bestaat lijkt mij duidelijk en misschien zou het beter zijn als Wilders zich niet zou beperken tot minaretten maar op alle gebouwen die een bepaald geloof uitstralen.
Steeds meer kerken moeten de deuren sluiten, maar ze mogen niet worden afgebroken omdat het onder monumentenzorg valt. Het kost de samenleving veel geld om deze kerken te kunnen onderhouden terwijl het volstrekt zinloos is. Wie zegt dat dit straks niet met moskeeën gaat gebeuren?
pi_102369705
quote:
0s.gif Op zondag 25 september 2011 18:12 schreef eight het volgende:

[..]

Het kost de samenleving veel geld om deze kerken te kunnen onderhouden terwijl het volstrekt zinloos is.
Hoe zie jij het onderhouden van oude molens of grachtenpanden?
pi_102369860
En waarom zou je burgers niet mogen laten zien wat je gelooft en misschien hun overhalen je kerk/moskee/synagoge binnen te stappen en mag je wel mensen lokken met reclame om hamburgers te eten etc.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')