abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_102604125
Nee, is allemaal geïntegreerd. Nou ja, terug naar Windows dan maar.

Moet wel zeggen dat ik nieuw respect heb gekregen voor Microsoft na dit uitstapje naar ubuntu. Sinds de installatie loop je overal tegen problemen aan. Eerst doet de wifi het niet, dan doet de touchpad het niet meer na een suspend, dan logt ie uit als je video's fullscreen wil bekijken, enz.

Allemaal bekende bugs met halfslachtige en arbeidsintensieve "probeer dit eens, probeer dat eens"-workarounds die ergens in de krochten van internet verstopt zitten. Zelfs in de help-sectie van ubuntu.com staan dingen als "Pas op: deze informatie is sterk verouderd en zelfs wij begrijpen de beschreven stappen niet".

Ik was altijd al benieuwd naar Linux en vond dat ik het een keer geprobeerd moest hebben om een mening te vormen. Die heb ik nu: Microsoft is op vrijwel alle fronten superieur aan linux. Ok, je moet een beetje meer energie steken in je beveiliging, maar dat weegt niet op tegen bijv. nieuwe onderdelen kopen omdat linux de ventilator niet correct aanstuurt en de boel onherstelbaar oververhit raakt (je komt wat Ubuntu-horrorverhalen tegen in de hulpforums).

_O_ Microsoft _O_
pi_102604484
quote:
0s.gif Op zondag 2 oktober 2011 10:09 schreef Symer het volgende:

Moet wel zeggen dat ik nieuw respect heb gekregen voor Microsoft na dit uitstapje naar ubuntu. Sinds de installatie loop je overal tegen problemen aan. Eerst doet de wifi het niet, dan doet de touchpad het niet meer na een suspend, dan logt ie uit als je video's fullscreen wil bekijken, enz.

Allemaal bekende bugs met halfslachtige en arbeidsintensieve "probeer dit eens, probeer dat eens"-workarounds die ergens in de krochten van internet verstopt zitten. Zelfs in de help-sectie van ubuntu.com staan dingen als "Pas op: deze informatie is sterk verouderd en zelfs wij begrijpen de beschreven stappen niet".

Ik was altijd al benieuwd naar Linux en vond dat ik het een keer geprobeerd moest hebben om een mening te vormen. Die heb ik nu: Microsoft is op vrijwel alle fronten superieur aan linux. Ok, je moet een beetje meer energie steken in je beveiliging, maar dat weegt niet op tegen bijv. nieuwe onderdelen kopen omdat linux de ventilator niet correct aanstuurt en de boel onherstelbaar oververhit raakt (je komt wat Ubuntu-horrorverhalen tegen in de hulpforums).

_O_ Microsoft _O_
Bij mij werkt Ubuntu installeren zelfs makkelijker dan Windows, bij Windows moest ik eerst nog een wifi driver gaan zoeken omdat de normale niet werkt voor 64 bits en ook op de site van Linksys stond niks voor 64 bits, en naar veel gedoe kwam ik er achter dat ik bij de chipfabrikant de driver moest halen. Terwijl bij zowel Ubuntu als Fedora me wifi kaart gelijk werkte.
pi_102604495
-

[ Bericht 99% gewijzigd door Boomstronk- op 02-10-2011 10:32:55 (dubbel) ]
  zondag 2 oktober 2011 @ 10:40:11 #156
107418 wdn
Elfen lied O+
pi_102604608
quote:

_O_ Microsoft _O_
Ik heb geen problemen. Maar ja koop dan ook geen chipsets waar Microsoft voor heeft betaald om ze niet in Linux te laten werken ;)

En 'doei' dan maar.

Je weet dat je voor windows 8 je al je software opnieuw moet kopen (of de wet overtreden)?
Beatus vir qui suffert tentationem.
PSN Rinzewind en Cadsuana Melaidhrin
Stellar Blade *O* Sea of Stars *O* Trails Daybreak *O*
pi_102604656
quote:
0s.gif Op zondag 2 oktober 2011 10:40 schreef wdn het volgende:

[..]

Ik heb geen problemen. Maar ja koop dan ook geen chipsets waar Microsoft voor heeft betaald om ze niet in Linux te laten werken ;)

En 'doei' dan maar.

Je weet dat je voor windows 8 je al je software opnieuw moet kopen (of de wet overtreden)?
? Al de software die in Windows 7 werkt die werkt ook gewoon in Windows 8.
  zondag 2 oktober 2011 @ 10:51:58 #158
158136 Joooo-pi
Do you want a balloon...
pi_102604794
quote:

_O_ Microsoft _O_
De buigingen vind ik echt overdreven hoor. Er zijn genoeg acties van microsoft die afkeurenswaardig zijn.

Daarbij: een beetje respect voor gratis software dat door veel vrijwilligers wordt ontwikkeld ;).
heitieh
  zondag 2 oktober 2011 @ 11:35:27 #159
231576 -Techno-
De kracht van herhaling
pi_102605577
quote:
0s.gif Op zondag 2 oktober 2011 10:31 schreef Boomstronk- het volgende:

[..]

Bij mij werkt Ubuntu installeren zelfs makkelijker dan Windows, bij Windows moest ik eerst nog een wifi driver gaan zoeken omdat de normale niet werkt voor 64 bits en ook op de site van Linksys stond niks voor 64 bits, en naar veel gedoe kwam ik er achter dat ik bij de chipfabrikant de driver moest halen. Terwijl bij zowel Ubuntu als Fedora me wifi kaart gelijk werkte.
Hier liep ik dus ook van de week tegenaan..... W7 installeren bij een maat van me, werkt wifi niet. En dat OS moet dan zogenaamd geld kosten :')
We stoppen niet met spelen omdat we oud worden.... We worden oud omdat we stoppen met spelen.
pi_102605609
quote:

_O_ Microsoft _O_
Ja en jij bent gewoon dom.
Op vrijdag 22 juli 2011 00:30 schreef yvonne het volgende:
Ja DE Ik houd nog heel veel van je
  zondag 2 oktober 2011 @ 11:41:06 #161
136730 PiRANiA
All thinking men are atheists.
pi_102605684
Whehe, die Symer. Wat een goede manier van discussiëren!
  zondag 2 oktober 2011 @ 11:41:40 #162
107418 wdn
Elfen lied O+
pi_102605696
quote:
0s.gif Op zondag 2 oktober 2011 10:43 schreef Boomstronk- het volgende:

[..]

? Al de software die in Windows 7 werkt die werkt ook gewoon in Windows 8.
Hey JIJ begon met onredelijke argumentatie >:)
pi_102605909
quote:
0s.gif Op zondag 2 oktober 2011 11:41 schreef wdn het volgende:

[..]

Hey JIJ begon met onredelijke argumentatie >:)
Nee hoor ik had hele redelijke argumentatie.
  zondag 2 oktober 2011 @ 12:16:08 #164
107418 wdn
Elfen lied O+
pi_102606406
quote:
7s.gif Op zondag 2 oktober 2011 11:54 schreef Boomstronk- het volgende:

[..]

Nee hoor ik had hele redelijke argumentatie.
Jij verwacht dat VIA werkt onder Linux. Noem ik niet redelijk :+)
pi_102606714
quote:
0s.gif Op zondag 2 oktober 2011 12:16 schreef wdn het volgende:

[..]

Jij verwacht dat VIA werkt onder Linux. Noem ik niet redelijk :+)
Waar zeg ik dat dan?
pi_102606771
Ergens heeft ie zeker een punt. Als je geen interesse hebt in dit soort materie en je nog nooit commandline gebruikt hebt of wil gebruiken dan kan je er gewoon te weinig mee.

Iedereen wil je helpen en 't is allemaal op te lossen maar niemand zou 't z'n moeder aanraden.
Op maandag 30 november 2009 19:30 schreef Ian_Nick het volgende:
Pietje's hobby is puzzelen en misschien ben jij wel het laatste stukje O+
  zondag 2 oktober 2011 @ 13:19:19 #167
24329 KNAK
ff w88,......
pi_102608221
Zo niet, dan niet...

:')
Mai pben rai~!
  zondag 2 oktober 2011 @ 13:46:40 #168
158136 Joooo-pi
Do you want a balloon...
pi_102609154
quote:
2s.gif Op zondag 2 oktober 2011 12:30 schreef PietjePuk007 het volgende:
Ergens heeft ie zeker een punt. Als je geen interesse hebt in dit soort materie en je nog nooit commandline gebruikt hebt of wil gebruiken dan kan je er gewoon te weinig mee.

Iedereen wil je helpen en 't is allemaal op te lossen maar niemand zou 't z'n moeder aanraden.
Niet mee eens :)

Ik installeer ubuntu in de familie juist wel. De truc is dat je het goed neerzet. Het voordeel is dan dat er bijna nooit problemen zijn, daarna.
heitieh
  zondag 2 oktober 2011 @ 16:54:11 #169
231576 -Techno-
De kracht van herhaling
pi_102615737
quote:

Wat doen moeders dan op een pc wat Ubuntu niet kan? Mijn moeder is erg blij met Ubuntu, ik ook want troubleshooten is veel minder nodig nu :)
We stoppen niet met spelen omdat we oud worden.... We worden oud omdat we stoppen met spelen.
  zondag 2 oktober 2011 @ 19:15:36 #170
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_102620387
quote:
99s.gif Op zondag 2 oktober 2011 10:51 schreef Joooo-pi het volgende:
Daarbij: een beetje respect voor gratis software dat door veel vrijwilligers wordt ontwikkeld ;).
Toch brengt dat ook een hoop problemen met zich mee. Ontwikkelaars die op universiteiten zitten, opeens een groot afstuudeerproject hebben, en de software die door honderdduizenden wordt gebruikt voor anderhalf jaar op versie 0.5alpha is blijven steken, en uiteindelijk.... hebben de ontwikkelaars geen zin meer om het op te pakken, en verwaterd het project...... dan zijn er natuurlijk wel weer alternatieven die je een tijdje kan gebruiken, etc.

Voordeel van vrijwilligers = gratis.
Nadeel van vrijwilligers = "hmmpf, we devven als we zin hebben ok, val ons niet lastig".
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
  zondag 2 oktober 2011 @ 19:48:29 #171
24329 KNAK
ff w88,......
pi_102621616
Lijkt mij dat Ubuntu al te ver heen is dat devvers het er zo bij laten. Ik weet geen cijfers maar lijkt mij dat er miljoenen gebruikers zijn. Kan het natuurlijk helemaal fout hebben :p

Uiteindelijk is het gratis. Er zijn nog wat nadelen maar als deze verholpen worden zou ik zo een volgende laptop Windows-vrij willen hebben (en 100eur o.i.d goedkoper uit zijn)

Mensen die het niets vinden kunnen beter geen commentaar leveren en zich gewoon richten tot wat ze wel willen. Tegenwoordig moet je overal voor betalen (simpele apps/tools voor wat dan ook, debiele spelletjes etc etc) dus het is best wel merkwaardig dat je gewoon een heel OS voor naks kan downloaden... ik ben er blij mee ook al irriteer ik me scheel dat m'n batterij binnen een uur leeg is :')
Mai pben rai~!
pi_102625385
quote:
2s.gif Op zondag 2 oktober 2011 19:15 schreef maartena het volgende:

[..]

Toch brengt dat ook een hoop problemen met zich mee. Ontwikkelaars die op universiteiten zitten, opeens een groot afstuudeerproject hebben, en de software die door honderdduizenden wordt gebruikt voor anderhalf jaar op versie 0.5alpha is blijven steken, en uiteindelijk.... hebben de ontwikkelaars geen zin meer om het op te pakken, en verwaterd het project...... dan zijn er natuurlijk wel weer alternatieven die je een tijdje kan gebruiken, etc.

Voordeel van vrijwilligers = gratis.
Nadeel van vrijwilligers = "hmmpf, we devven als we zin hebben ok, val ons niet lastig".
Daarom is het ook goed dat er een organisatie als Canonical in het spel is, die zo af-en-toe gewoon de portemonnee trekt en zegt: "Zo, jij gaat komende maand dit en dat ontwikkelen en hier is je salaris".
Alleen jammer dat ze dat momenteel voornamelijk in een shell stoppen waar ik het nut niet van in zie ;(
  zondag 2 oktober 2011 @ 21:02:13 #173
158136 Joooo-pi
Do you want a balloon...
pi_102625919
quote:
0s.gif Op zondag 2 oktober 2011 19:48 schreef KNAK het volgende:
Lijkt mij dat Ubuntu al te ver heen is dat devvers het er zo bij laten. Ik weet geen cijfers maar lijkt mij dat er miljoenen gebruikers zijn. Kan het natuurlijk helemaal fout hebben :p

Uiteindelijk is het gratis. Er zijn nog wat nadelen maar als deze verholpen worden zou ik zo een volgende laptop Windows-vrij willen hebben (en 100eur o.i.d goedkoper uit zijn)

Mensen die het niets vinden kunnen beter geen commentaar leveren en zich gewoon richten tot wat ze wel willen. Tegenwoordig moet je overal voor betalen (simpele apps/tools voor wat dan ook, debiele spelletjes etc etc) dus het is best wel merkwaardig dat je gewoon een heel OS voor naks kan downloaden... ik ben er blij mee ook al irriteer ik me scheel dat m'n batterij binnen een uur leeg is :')
Die 100 euro kun je wel vergeten :P
heitieh
pi_102626039
Weet iemand trouwens of het mogelijk is te FTPS'en vanuit nautilus? Met een addon ofzo?

Zit nu de hele tijd met filezilla maar da's irritant want iedere keer dat je een bestand opslaat moet je in filezilla ook nog een keer zeggen dat'ie het weer moet uploaden...
  zondag 2 oktober 2011 @ 21:17:18 #175
24329 KNAK
ff w88,......
pi_102626901
quote:
1s.gif Op zondag 2 oktober 2011 21:02 schreef Joooo-pi het volgende:

[..]

Die 100 euro kun je wel vergeten :P
Ik heb op fora gelezen dat men er in is geslaagd Windows er af te laten halen en kaal ontvangt. De prijs van Windows werd van laptop prijs afgetrokken

Ergens op tweakers was dat
Mai pben rai~!
  zondag 2 oktober 2011 @ 22:06:16 #176
346888 Superthomas
Codename Metawolf
pi_102630477
de 11.10 release komt in de buurt!
spannond!
pi_102631195
quote:
0s.gif Op zondag 2 oktober 2011 21:17 schreef KNAK het volgende:

[..]

Ik heb op fora gelezen dat men er in is geslaagd Windows er af te laten halen en kaal ontvangt. De prijs van Windows werd van laptop prijs afgetrokken

Zijn waarschijnlijk verhalen over Dell. Die deden dat vroeger nog wel heel netjes ja.

Tegenwoordig krijg je overal de volledige 80 euro terug als je de EULA weigert, op 79,99 euro "administratiekosten" na. Kortom het is niet de moeite waard.
pi_102632607
quote:
5s.gif Op zondag 2 oktober 2011 21:03 schreef KomtTijd... het volgende:
Weet iemand trouwens of het mogelijk is te FTPS'en vanuit nautilus? Met een addon ofzo?

Zit nu de hele tijd met filezilla maar da's irritant want iedere keer dat je een bestand opslaat moet je in filezilla ook nog een keer zeggen dat'ie het weer moet uploaden...
http://tombuntu.com/index(...)nautilus-ftp-client/
Google -> Nautilus ftp (Bij port dan sftp port instellen)
pi_102633552
sftp weet ik ja, maar ik heb ftps nodig.
pi_102634106
quote:
3s.gif Op zondag 2 oktober 2011 22:54 schreef KomtTijd... het volgende:
sftp weet ik ja, maar ik heb ftps nodig.
Dan moet je bij Service Type gewoon SSH selecteren, user name invullen en connecten.
pi_102634915
Waar kun jij een service type selecteren?
  maandag 3 oktober 2011 @ 08:26:52 #182
158136 Joooo-pi
Do you want a balloon...
pi_102640208
quote:
14s.gif Op zondag 2 oktober 2011 22:16 schreef KomtTijd... het volgende:

[..]

Tegenwoordig krijg je overal de volledige 80 euro terug als je de EULA weigert, op 79,99 euro "administratiekosten" na. Kortom het is niet de moeite waard.
_O-
heitieh
  maandag 3 oktober 2011 @ 08:55:05 #183
107418 wdn
Elfen lied O+
pi_102640486
quote:

Nee, voor iemand zonder kennis van computers (mijn mam bijvoorbeeld en mijn buren) is Ubuntu juist vele malen handiger. Die willen maar een beperkt aantal programma's (omdat ze niet beter weten).

Mijn buren (70+; computer is om hun kleinkinderen rustig te houden (ik heb daar een aantal games uit USC geinstalleerd)) mogen me 2x per week lastig vallen met vragen (meestal gaat dat vanaf het balkon ;) of ik krijg een briefje in de bus (jaaaaaaaa mailen kunnen ze niet )).

quote:
0s.gif Op zondag 2 oktober 2011 21:17 schreef KNAK het volgende:

[..]

Ze zijn het allemaal verplicht om te doen maar geen bedrijf wil er de moeite voor doen (kost ze trouwens hun bonus dus kan het wel begrijpen).... sticker verwijderen aan de onderkant is genoeg trouwens (Windows hoeven ze er niet af te halen, dat is aan jou).
  maandag 3 oktober 2011 @ 09:39:33 #184
158136 Joooo-pi
Do you want a balloon...
pi_102641147
Leuk om te lezen dat een aantal ubuntu ook bij familie/kennissen installeren :D
heitieh
  maandag 3 oktober 2011 @ 09:44:11 #185
24329 KNAK
ff w88,......
pi_102641240
quote:
0s.gif Op maandag 3 oktober 2011 08:55 schreef wdn het volgende:

[..]

[..]

Ze zijn het allemaal verplicht om te doen maar geen bedrijf wil er de moeite voor doen (kost ze trouwens hun bonus dus kan het wel begrijpen).... sticker verwijderen aan de onderkant is genoeg trouwens (Windows hoeven ze er niet af te halen, dat is aan jou).

Sticker alleen? Lijkt mij dat ze een HD format moeten doen. Ik heb een recovery partitie en heb tot op heden geen serial nummer hoeven invoeren, ook niet na herinstallatie (via Recovery) :P
Mai pben rai~!
pi_102650162
quote:
5s.gif Op zondag 2 oktober 2011 23:23 schreef KomtTijd... het volgende:
Waar kun jij een service type selecteren?
http://tombuntu.com/index(...)nautilus-ftp-client/
"Click Places>Connect to Server and fill in the connection information."
pi_102651808
...en bij jou kun je daar kiezen voor FTPS? Wat heb je daarvoor geinstalleerd dan?
  maandag 3 oktober 2011 @ 17:02:26 #188
107418 wdn
Elfen lied O+
pi_102653978
quote:
0s.gif Op maandag 3 oktober 2011 09:44 schreef KNAK het volgende:

[..]

Sticker alleen? Lijkt mij dat ze een HD format moeten doen. Ik heb een recovery partitie en heb tot op heden geen serial nummer hoeven invoeren, ook niet na herinstallatie (via Recovery) :P
Ja, alleen de sticker is afdoende. Een format is geen vereiste.

Overigens zou ik er dan een andere (lege) HDD in stoppen (en de disc met Windows in een andere machine stoppen ;) ) en niet formatteren (want die is soms ook ongedaan te maken ;) )
  maandag 3 oktober 2011 @ 17:20:32 #189
24329 KNAK
ff w88,......
pi_102654589
Weer iets om later over na te denken. Heb een jaar oude Vaio waar ik me nog heel erg mee vermaak en daar zat Win7 bij dus dat gaat nog wel even duren :P

Over iets anders, ik heb een aantal externe HD's, waaronder WD, Western Digital. Ubuntu herkent deze niet. Hoe dit op te lossen?
Mai pben rai~!
pi_102655376
quote:
0s.gif Op maandag 3 oktober 2011 16:01 schreef KomtTijd... het volgende:
...en bij jou kun je daar kiezen voor FTPS? Wat heb je daarvoor geinstalleerd dan?
My bad, ik dacht dat sftp en ftps goed in mijn hoofd zaten. :|W
pi_102655384
quote:
0s.gif Op maandag 3 oktober 2011 17:02 schreef wdn het volgende:

[..]

Overigens zou ik er dan een andere (lege) HDD in stoppen (en de disc met Windows in een andere machine stoppen ;) ) en niet formatteren (want die is soms ook ongedaan te maken ;) )
Wat is daar het nut van?
  maandag 3 oktober 2011 @ 17:52:20 #192
24329 KNAK
ff w88,......
pi_102655629
Dat je een machine met windows en een machine met Ubuntu hebt?
Mai pben rai~!
  maandag 3 oktober 2011 @ 17:56:56 #193
158136 Joooo-pi
Do you want a balloon...
pi_102655778
quote:
0s.gif Op maandag 3 oktober 2011 17:20 schreef KNAK het volgende:

Over iets anders, ik heb een aantal externe HD's, waaronder WD, Western Digital. Ubuntu herkent deze niet. Hoe dit op te lossen?
Zou gewoon moeten werken. Zo niet, kom dan met wat info, want dit klinkt meer als "Mijn auto is stuk, hoe kan ik dit oplossen".
heitieh
  maandag 3 oktober 2011 @ 18:14:06 #194
24329 KNAK
ff w88,......
pi_102656273
:') das waar

Mijn WD heeft een password en normaal na het aansluiten komt er een unlock window in Windows. Nu kan ik echter geen gebruik maken van die unlock functie, geen window komt opzetten en Unlock.exe doet ook weinig. Wat ik verder kan doen, of kan vertellen erover weet ik niet. :)
Mai pben rai~!
  maandag 3 oktober 2011 @ 18:15:16 #195
231576 -Techno-
De kracht van herhaling
pi_102656305
quote:
5s.gif Op maandag 3 oktober 2011 17:44 schreef KomtTijd... het volgende:

[..]

Wat is daar het nut van?
Dat is alleen handig als je zelf geen Windows dvdtje hebt en toch Windows achter de hand wilt houden.
  maandag 3 oktober 2011 @ 18:17:35 #196
231576 -Techno-
De kracht van herhaling
pi_102656383
quote:
0s.gif Op maandag 3 oktober 2011 18:14 schreef KNAK het volgende:
:') das waar

Mijn WD heeft een password en normaal na het aansluiten komt er een unlock window in Windows. Nu kan ik echter geen gebruik maken van die unlock functie, geen window komt opzetten en Unlock.exe doet ook weinig. Wat ik verder kan doen, of kan vertellen erover weet ik niet. :)
Is ie wel gemount? Zo gek is het trouwens niet dat unlock.exe niet werkt....
  maandag 3 oktober 2011 @ 18:27:25 #197
24329 KNAK
ff w88,......
pi_102656687
Dat mounten via terminal gelukt, in launcher nu een icon ervoor. Echter is dit hetzelfde als wanneer ik dus die USB er in stop en dan ga kijken naar Home Folder, links in Places stond ie daar al, echt met alleen de Windows - icons, kan dat wachtwoord programma niet aan de gang krijgen.

Ik zal wel even aan Google gaan slingeren
Mai pben rai~!
  maandag 3 oktober 2011 @ 18:30:29 #198
231576 -Techno-
De kracht van herhaling
pi_102656780
quote:
0s.gif Op maandag 3 oktober 2011 18:27 schreef KNAK het volgende:
Dat mounten via terminal gelukt, in launcher nu een icon ervoor. Echter is dit hetzelfde als wanneer ik dus die USB er in stop en dan ga kijken naar Home Folder, links in Places stond ie daar al, echt met alleen de Windows - icons, kan dat wachtwoord programma niet aan de gang krijgen.

Ik zal wel even aan Google gaan slingeren
Gaat ook niet gebeuren... Gooi dat hele unlock gebeuren van je WD af via Windows en probeer het dan eens.
  maandag 3 oktober 2011 @ 18:32:25 #199
24329 KNAK
ff w88,......
pi_102656826
Ik wilde dat net al gaan typen, even snel gekeken en overal zegt men dit of raadt men aan Virtualbox aanslingen.
Duidelijk dat het niet werkt wanneer er een wachtwoord opzit :)
Mai pben rai~!
pi_102658080
Gisteren Ubuntu maar weer eens geinstalleerd. Heb naast mijn server al een tijd geen Linux meer gebruikt en was benieuwd of het eea al gebruiksvriendelijker zou zijn.

Ik heb het op mijn laptop (aspire one 721) geïnstalleerd en moet zeggen dat het erg goed werkt. Alle hardware werd meteen herkend en werkt zonder probleem.

Heb er zojuist KDE opgezet en vind het al met al erg fijn werken.
  maandag 3 oktober 2011 @ 19:46:58 #201
158136 Joooo-pi
Do you want a balloon...
pi_102660213
Ik vind dat unity wel sterk verbeterd wordt in 11.10.

- Het shutdownknopje heeft betere functionaliteit. (=nu meer een "system" menu knopje geworden)
- Het system settings menu is nu zoiets als het "configuratiescherm" in windows. Echt goed gedaan!
- De taken in de balk hebben pijltjes voor actieve gemaximaliseerde (rechts) en geminimaliseerde(links) windows.
- Bij een taak met een statusbalk, verschijnt een ministatusbalkje in de knop in de balk
- Social media functionaliteit in de balk is weer net wat logischer, bijvoorbeeld de status staat nu ook echt onder het envelopje, ipv los daarvan.
- lightDM ziet er mooi uit, hoewel ik dat nog niet hebben kunnen proberen. Werkt op een of andere manier niet.
heitieh
  maandag 3 oktober 2011 @ 20:05:46 #202
158136 Joooo-pi
Do you want a balloon...
pi_102661356
Vraagje:
Ik heb ubuntu bij iemand in de familie geinstalleerd en zo nu en dan check ik even met ssh of alles nog draait.

Nu zie ik steeds zombie processes lopen. Wat is het en wat moet ik er aan doen?
heitieh
  maandag 3 oktober 2011 @ 20:09:33 #203
136730 PiRANiA
All thinking men are atheists.
pi_102661574
quote:
99s.gif Op maandag 3 oktober 2011 20:05 schreef Joooo-pi het volgende:
Vraagje:
Ik heb ubuntu bij iemand in de familie geinstalleerd en zo nu en dan check ik even met ssh of alles nog draait.

Nu zie ik steeds zombie processes lopen. Wat is het en wat moet ik er aan doen?
Zombie's zijn processen die dood zouden moeten gaan maar niet dood wíllen :+.

Welke processen zijn het?
  maandag 3 oktober 2011 @ 20:14:59 #204
158136 Joooo-pi
Do you want a balloon...
pi_102661840
quote:
14s.gif Op maandag 3 oktober 2011 20:09 schreef PiRANiA het volgende:

[..]

Zombie's zijn processen die dood zouden moeten gaan maar niet dood wíllen :+.

Welke processen zijn het?
zeitgeist-datah nu

edit: heb al iets gevonden:
https://bugs.launchpad.net/ubuntu/+source/zeitgeist/+bug/739780

quote:
Have a heart for that poor zombie process and just wait for oneiric to hunt it to death ;-)
heitieh
pi_102672437
quote:
0s.gif Op maandag 3 oktober 2011 17:52 schreef KNAK het volgende:
Dat je een machine met windows en een machine met Ubuntu hebt?
...Dat heb je niet, want die windows is niet meer geldig.
(en gaat sowieso ook niet werken in een andere computer)

[ Bericht 5% gewijzigd door KomtTijd... op 04-10-2011 00:57:21 ]
  dinsdag 4 oktober 2011 @ 01:07:19 #206
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_102675236
quote:
14s.gif Op maandag 3 oktober 2011 19:04 schreef The_Terminator het volgende:
Gisteren Ubuntu maar weer eens geinstalleerd. Heb naast mijn server al een tijd geen Linux meer gebruikt en was benieuwd of het eea al gebruiksvriendelijker zou zijn.
Linux heeft in de afgelopen jaren grote sprongen gemaakt wat betreft gebruikersvriendelijkheid.

Nu nog een fatsoenlijke flash, want die zit nog steeds vol met bugs.... (maar dat is Adobe's fout natuurlijk.) ;)
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
pi_102676754
quote:
2s.gif Op dinsdag 4 oktober 2011 01:07 schreef maartena het volgende:

[..]

Linux heeft in de afgelopen jaren grote sprongen gemaakt wat betreft gebruikersvriendelijkheid.

Nu nog een fatsoenlijke flash, want die zit nog steeds vol met bugs.... (maar dat is Adobe's fout natuurlijk.) ;)
Wat voor bugs dan? Hier werkt flash goed bij YouTube en Uitzending Gemist, hoewel de HTML5 player van YouTube nog beter werkt.
  dinsdag 4 oktober 2011 @ 09:06:02 #208
107418 wdn
Elfen lied O+
pi_102677795
quote:
5s.gif Op maandag 3 oktober 2011 17:44 schreef KomtTijd... het volgende:

[..]

Wat is daar het nut van?
Dan hoef je als verkoper die schijf maar in een ander systeem te stoppen (scheelt een paar uurtjes werk ;) )
quote:
2s.gif Op dinsdag 4 oktober 2011 01:07 schreef maartena het volgende:

[..]

Hmm? Flash 10 zit in de repo's en werkt naar mijn idee goed (of vergis ik me nu?)
pi_102686960
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 oktober 2011 09:06 schreef wdn het volgende:

[..]

Hmm? Flash 10 zit in de repo's en werkt naar mijn idee goed (of vergis ik me nu?)

Het werkt prima maar vraagt alleen idioot veel processorkracht.
Da's op windows ook wel een beetje zo maar op linux (en mac) nog erger.
  dinsdag 4 oktober 2011 @ 16:11:15 #210
107418 wdn
Elfen lied O+
pi_102691655
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 oktober 2011 14:18 schreef KomtTijd... het volgende:

[..]

Het werkt prima maar vraagt alleen idioot veel processorkracht.
Da's op windows ook wel een beetje zo maar op linux (en mac) nog erger.
Oh? Ik zal het eens in de gaten houden :) :)
Gebruik niet zo vaak sites met flash erop en bij een paar youtube video's die ik heb gekeken niet echt gemerkt dat het zoveel gebruikt.

Edoch ben ik het niet eens met je argumentatie... processor kracht en geheugen zijn er om gebruikt te worden mocht dat op dat moment vrij zijn. Een CPU die altijd 50% idle is of memory wat maar voor 50% gebruikt wordt is is weggegooid geld ;)
pi_102692827
Mwah, als ik een flashfilmpje kijk is mijn accu binnen 3 kwartier leeg. Tegenover 2-3 uur zonder flash. Niet mee eens dus.
  donderdag 6 oktober 2011 @ 18:04:52 #212
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_102778443
Kubuntu.

Heb eigenlijk al ruim 2 jaar niet meer gekeken naar de KDE variant, maar heb em gisteren even in een VirtualBox gegooid..... en dat ziet er toch heel gelikt uit. (iig beter dan Unity/Gnome 3)

Wellicht toch weer eens proberen, dat KDE..... hoe zien julie KDE?
-
  donderdag 6 oktober 2011 @ 18:14:22 #213
24329 KNAK
ff w88,......
pi_102778759
KDE vaak voorbij zien komen, weet tot op het heden niet eens wat het is :') Distrio variant? Als dat zo is zijn er teveel, kan het niet bijbenen allemaal :P
Mai pben rai~!
pi_102779481
KDE is de andere grote grafische desktop voor linux. Concurrentje van Gnome dus.
  donderdag 6 oktober 2011 @ 18:38:19 #215
158136 Joooo-pi
Do you want a balloon...
pi_102779572
quote:
0s.gif Op donderdag 6 oktober 2011 18:14 schreef KNAK het volgende:
KDE vaak voorbij zien komen, weet tot op het heden niet eens wat het is :') Distrio variant? Als dat zo is zijn er teveel, kan het niet bijbenen allemaal :P
het is een andere desktop omgeving.

zeg maar een andere gui.
heitieh
  donderdag 6 oktober 2011 @ 19:24:38 #216
107418 wdn
Elfen lied O+
pi_102781238
quote:
0s.gif Op donderdag 6 oktober 2011 18:14 schreef KNAK het volgende:

Volgende week krijg je een overhoring >:)
  donderdag 6 oktober 2011 @ 19:48:48 #217
24329 KNAK
ff w88,......
pi_102782460
wtf :') minuut moeten zoeken naar Ubuntu.
Mai pben rai~!
  donderdag 6 oktober 2011 @ 19:54:02 #218
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_102782746
quote:
0s.gif Op donderdag 6 oktober 2011 19:24 schreef wdn het volgende:
[ afbeelding ]
Volgende week krijg je een overhoring >:)
Post eens niet zulke oude, achterhaalde troep. :{w

:D
-
  donderdag 6 oktober 2011 @ 20:01:11 #219
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_102783116
Grappig trouwens dat er van Ubuntu een "Christian Edition", een "Muslim Edition", en, jawel, een "Satanic Edition" bestaat. :D
-
  donderdag 6 oktober 2011 @ 20:04:51 #220
107418 wdn
Elfen lied O+
pi_102783296
maartena! die is voor VOLGENDE week.

En mocht iemand denken dat deze van maartena groot is. Die met de UNIX varianten erbij is pas absurd.

Ja die satanic edition was ik bij toen die 'geboren' werd (was een aankondiging op ubuntuforums met het verzoek om afbeeldingen te maken :D )
  donderdag 6 oktober 2011 @ 20:26:49 #221
231576 -Techno-
De kracht van herhaling
pi_102784508
quote:
2s.gif Op donderdag 6 oktober 2011 18:04 schreef maartena het volgende:
Kubuntu.

Heb eigenlijk al ruim 2 jaar niet meer gekeken naar de KDE variant, maar heb em gisteren even in een VirtualBox gegooid..... en dat ziet er toch heel gelikt uit. (iig beter dan Unity/Gnome 3)

Wellicht toch weer eens proberen, dat KDE..... hoe zien julie KDE?
KDE... grafisch een mooie desktop environment. Veel opties zijn via de GUI in te stellen. Dit is zowel een pluspunt als een minpunt. Vaak zijn de opties goed/onlogisch verstopt maar zodra je er gewend aan bent geraakt is dat niet echt een probleem.
Persoonlijk heb ik liever KDE dan Gnome, puur vanwege de visuele pracht die KDE (met plasma) met zich meebrengt.

Digibeten :)

[ Bericht 18% gewijzigd door -Techno- op 06-10-2011 20:35:47 ]
  donderdag 6 oktober 2011 @ 20:37:44 #222
107418 wdn
Elfen lied O+
pi_102785112
quote:
0s.gif Op donderdag 6 oktober 2011 20:26 schreef -Techno- het volgende:

[..]

KDE... grafisch een mooie desktop environment. Veel opties zijn via de GUI in te stellen. Dit is zowel een pluspunt als een minpunt. Vaak zijn de opties goed/onlogisch verstopt maar zodra je er gewend aan bent geraakt is dat niet echt een probleem.
Persoonlijk heb ik liever KDE dan Gnome, puur vanwege de visuele pracht die KDE (met plasma) met zich meebrengt.

Digibeten :)
Het is ook wel eens voorgekomen dat `dezelfde` optie op 2 verschillende plekken instelbaar was maar het dan niet deed omdat de ene optie voorrang kreeg over de andere optie en op een andere plek het weer andersom was.
  donderdag 6 oktober 2011 @ 20:40:58 #223
231576 -Techno-
De kracht van herhaling
pi_102785292
quote:
0s.gif Op donderdag 6 oktober 2011 20:37 schreef wdn het volgende:

[..]

Het is ook wel eens voorgekomen dat `dezelfde` optie op 2 verschillende plekken instelbaar was maar het dan niet deed omdat de ene optie voorrang kreeg over de andere optie en op een andere plek het weer andersom was.
Ja KDE is ook niet perfect. Maar het is wel een prima alternatief als je geen Gnome wilt.
  donderdag 6 oktober 2011 @ 20:42:46 #224
107418 wdn
Elfen lied O+
pi_102785385
quote:
0s.gif Op donderdag 6 oktober 2011 20:40 schreef -Techno- het volgende:

[..]

Ja KDE is ook niet perfect. Maar het is wel een prima alternatief als je geen Gnome wilt.
Absoluut!
  donderdag 6 oktober 2011 @ 20:51:15 #225
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_102785825
Hmm.

Misschien dat ik toch maar weer eens aan de slag ga met Kubuntu. Even de 11.10 beta 2 downloaden. :)
-
pi_102790715
quote:
2s.gif Op donderdag 6 oktober 2011 19:54 schreef maartena het volgende:

[..]

Post eens niet zulke oude, achterhaalde troep. :{w

[ afbeelding ]

:D
Dit is eigenlijk zo triest dat het weer grappig is. Als je nou eens flink zou kunnen snoeien in het aantal forks, dan heb je een veel grotere userbase en developmentbase per distro. Bundel de krachten en ga samen eens aan usability werken, daar valt nog enorm veel winst te behalen.

Het punt is echt dat al die forks ontstaan zijn vanwege ego'tjes en verschillende denkwijzen dat het praktisch gezien al onmogelijk om zoiets voor elkaar te kunnen krijgen.