Kaart ligt al in 2 stukkenquote:Op vrijdag 23 september 2011 11:47 schreef ondeugend het volgende:
Die uitgaven die je zegt te hebben bereiken lang niet de 1500 euro.. ergens verdwijnt er geld als sneeuw voor de zon. Schrijf maar eens per dag op wat je uitgeeft.
Je zou zat moeten kunnen sparen van dat loon en die vaste lasten.
Oh ja ... blokkeer die CC.
Dat wat je uitgegeven hebt, zul je moeten betalen natuurlijk.quote:Op vrijdag 23 september 2011 11:50 schreef lipjes het volgende:
[..]
Kaart ligt al in 2 stukken
Maar kan je ook blokkeren dat er nog geld vanaf geschreven wordt dan?
Is een ANWB Visa kaart
is die auto dat wel waard?quote:Op vrijdag 23 september 2011 11:50 schreef lipjes het volgende:
Ik hoop natuurlijk voor het eind van het jaar een hoop bereikt te hebben, ben er ook weer over na aan het denken om eventueel weer de ochtendkrant te gaan bezorgen, alle kleine beetjes helpen.
En wat betreft de financien, als het al een lange tijd neit lukt om het op orde de krijgen (afgelopen jaar meer dan 4000e aan de auto uitgegeven om hem goed rijdend te houden) dan gaat het vanzelf knagen en knagen.
Maar ik zal in ieder geval beter mijn best gaan doen, nog beter dan dat ik al deed.
125 p.w. voor 1 persoon en hij woont nog thuis??quote:Op vrijdag 23 september 2011 12:34 schreef Heinlein het volgende:
Het is een uitgavenprobleem, simple as that.
Tim zuigt, want heel veel pinbetalingen herkent hij niet, en kunnen niet gecategoriseerd worden, dus er staat een post van 30-40% op onbekend.
Dus wat doe je: je pint voortaan elke maandag 125 euro, en dat is wat je maximaal mag uitgeven deze week. Niet mijn idee, gestolen van iemand die mensen met schulden helpt.
da's ons hele boodschappenbudget voor de hele week voor een gezin met 2 kinderenquote:Op vrijdag 23 september 2011 16:24 schreef Probability het volgende:
[..]
125 p.w. voor 1 persoon en hij woont nog thuis??
zou eerder aan 75 euro denken. en op zich moet 35 euro ook nog wel lukken (is 5 euro per dag)quote:Op vrijdag 23 september 2011 16:25 schreef simmu het volgende:
[..]
da's ons hele boodschappenbudget voor de hele week voor een gezin met 2 kinderen
je weet toch wel hoe vaak je moet werken? dan kun je ook uitrekenen wat je per week/maand kwijt bent aan benzine..quote:Op vrijdag 23 september 2011 16:26 schreef lipjes het volgende:
heb inderdaad ook wel eens geprobeert om mezelf 50 euro per week te geven
rest op de spaarrekening
maar met benzine e.d. was dat ook geen succes
Dat heb ik ook altijd gedaan in de maanden waarin ik krap zat.quote:Op vrijdag 23 september 2011 12:34 schreef Heinlein het volgende:
Dus wat doe je: je pint voortaan elke maandag 125 euro, en dat is wat je maximaal mag uitgeven deze week. Niet mijn idee, gestolen van iemand die mensen met schulden helpt.
Maar ze begrijpen de situatie inmiddels?quote:Op maandag 26 september 2011 15:11 schreef lipjes het volgende:
vandaag gesprek gehad op kantoor, voor mij echt niet prettig om het te vertellen want voor mij is het sowieso al lastig.
Voorstel voor een budgetcoach heb ik dan ook graag aangenomen.
Verder ook nog een cursus zelfreflectie als ik die wil, ook geen slecht idee om eerlijk te zijn.
Wel prettig dat ze met je meedenken, budgetcoach lijkt me zeer zinvol ook.quote:Op maandag 26 september 2011 15:11 schreef lipjes het volgende:
vandaag gesprek gehad op kantoor, voor mij echt niet prettig om het te vertellen want voor mij is het sowieso al lastig.
Voorstel voor een budgetcoach heb ik dan ook graag aangenomen.
Verder ook nog een cursus zelfreflectie als ik die wil, ook geen slecht idee om eerlijk te zijn.
Ja, maar willen nog wel verbetering zien.quote:Op maandag 26 september 2011 15:16 schreef Crutch het volgende:
[..]
Maar ze begrijpen de situatie inmiddels?
Vind ik ook fijn, en lijkt mij ookquote:Op maandag 26 september 2011 15:21 schreef cinnamon_M het volgende:
[..]
Wel prettig dat ze met je meedenken, budgetcoach lijkt me zeer zinvol ook.
Ik zat dat stuk ook met grote verbazing te lezen en ben erg benieuwd. Hoe TS ooit op zichzelf kan wonen is me een groot raadsel.quote:Op vrijdag 23 september 2011 10:06 schreef Sjeen het volgende:
Je woont thuis en kunt met een nettosalaris van 1500 euro geen schuld van 2500 euro aflossen? Wat heb je in hemelsnaam aan vaste lasten dan?
Dat is tezamen amper 600 euro. Waar blijft de rest van het geld dan?quote:Op vrijdag 23 september 2011 10:17 schreef lipjes het volgende:
Auto: benzine 3x 80e per maand.
en onderhoud, deze maand in ieder geval apk, geen idee wat daar nog bij gaat komen
Telefoon 50e
zorgverzekering 90e
Zo af en toe eens een dagje weg (1x p/m) +/- 100e
Sigaretten 3x 6.80 x4weken = 81.60
en dan nog 200 per maand aan ouders afbetalen, en deel aan de CC
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |