Auto: benzine en onderhoud (heeft die veel nodig)quote:Op vrijdag 23 september 2011 10:06 schreef Sjeen het volgende:
Je woont thuis en kunt met een nettosalaris van 1500 euro geen schuld van 2500 euro aflossen? Wat heb je in hemelsnaam aan vaste lasten dan?
Eigenlijk wel, probeer echt mijn uiterste best te doen.quote:Op vrijdag 23 september 2011 10:09 schreef kovenant het volgende:
vraag ik me ook af, ik hoor alleen maar smoesjes.
je wilt niet echt veranderen.
zet daar eens bedragen achter...quote:Op vrijdag 23 september 2011 10:09 schreef lipjes het volgende:
[..]
Auto: benzine en onderhoud (heeft die veel nodig)
Telefoon, zorgverzekering.
Zo af en toe eens een dagje weg (1x p/m)
Sigaretten.
En kreeg voor deze maand weer een brief binnen van de belastingdienst, of ik even 200e wil terug betalen.
Dat probeer ik ook, had vorige maand ruim 500e overgemaakt.quote:Op vrijdag 23 september 2011 10:11 schreef U.N.K.L.E. het volgende:
Kom op dude. 2500 euro is echt geen groot bedrag. Gewoon als je je salaris krijgt zoveel mogelijk overmaken en je bent er binnen een paar maandjes vanaf. Koppie omhoog, even doorbijten, en je bent klaar
Dan moet je dus even accepteren dat je soms zonder geld zit, om je schuld af te lossen.quote:Op vrijdag 23 september 2011 10:14 schreef lipjes het volgende:
[..]
Dat probeer ik ook, had vorige maand ruim 500e overgemaakt.
om 2 weken later zonder geld te zitten.
auto laten staan en met de fiets. desnoods verkoop je de auto en schaf je een brommer aanquote:Op vrijdag 23 september 2011 10:09 schreef lipjes het volgende:
[..]
Sigaretten.
En kreeg voor deze maand weer een brief binnen van de belastingdienst, of ik even 200e wil terug betalen.
werk al wel langer dan een jaar, fulltime.quote:Op vrijdag 23 september 2011 10:14 schreef Id_do_her het volgende:
2500 euro.![]()
Werk gewoon een jaar en zet wat geld opzij en je bent er vanaf.
ook al eens geprobeert, maar tot op heden zonder resultaat.quote:Op vrijdag 23 september 2011 10:15 schreef Espex het volgende:
Geef je ouders eens je bankpas voor de komende 3 maanden. Laat hen beslissen wat wel en wat niet en laat ze je een soort van budget voor de week geven qua uitgaan en andere dingen.
Ik denk dat je dan weer in de plus zit. Ik heb hetzelfde gedaan maar dan omgedraaid. Had de bankpassen van mijn ma zodat ze eens minder uitgaf en voila. ze gaf minder uit.
Klopt, maar ik kan niet met het OV bij mijn werk komen, en met de fiets is het ook niet te doen.quote:Op vrijdag 23 september 2011 10:16 schreef U.N.K.L.E. het volgende:
[..]
Dan moet je dus even accepteren dat je soms zonder geld zit, om je schuld af te lossen.En dat is helemaal niet erg als je thuis woont.
Voor auto, zie boven.quote:Op vrijdag 23 september 2011 10:17 schreef simmu het volgende:
[..]
auto laten staan en met de fiets. desnoods verkoop je de auto en schaf je een brommer aan
telefoon; downgraden naar een goedkoper abo
dagjes weg hoeven niet veel geld te kosten
sigaretten; stoppen danwel je eigen sigaretten draaien (dat laatste alleen al scheelt je een bak geld)
en dan nog even voor deze maand 200 euro wat naar de belastingdienst moet + een boete van 70 euro (ja eigen schuld, maar altijd als je net eens 1 keertje te hard rijd....)quote:Op vrijdag 23 september 2011 10:18 schreef U.N.K.L.E. het volgende:
Ik kom met jouw berekening op zo'n 800 euro per maand, incl. aflossing aan je ouders.
Dus 700 euro over voor je schuld
Je creditcardrekening bedraagt 750 euro?quote:Op vrijdag 23 september 2011 10:17 schreef lipjes het volgende:
Auto: benzine 3x 80e per maand.
en onderhoud, deze maand in ieder geval apk, geen idee wat daar nog bij gaat komen
Telefoon 50e
zorgverzekering 90e
Zo af en toe eens een dagje weg (1x p/m) +/- 100e
Sigaretten 3x 6.80 x4weken = 81.60
en dan nog 200 per maand aan ouders afbetalen, en deel aan de CC
Nee, hoefde bijvoorbeeld deze maand maar 61 terug te betalen, maar heb een eerste overboeking van 100e gedaan om te kijken hoe ik de rest van de maand uitkom als alle rekeningen weer binnen zijnquote:Op vrijdag 23 september 2011 10:21 schreef Sjeen het volgende:
[..]
Je creditcardrekening bedraagt 750 euro?
Ik heb thuis Personal finances pro, ook gebruikt maar toch, het blijft voor mij ook raarquote:Op vrijdag 23 september 2011 10:21 schreef Crutch het volgende:
Aha!
Wordt het niet eens tijd om te inkomsten en uitgaven eens op een rijtje te zetten.
Er is een website waarmee je dat gratis kunt doen d.m.v. je bankafschriften van internetbankieren te downloaden.
Zoek maar even op online huishoudboekje.
Weet je meteen waar die overige 700 euro aan opgaat.
Nee niks raars aan, je hebt geen overzicht.quote:Op vrijdag 23 september 2011 10:22 schreef lipjes het volgende:
[..]
Ik heb thuis Personal finances pro, ook gebruikt maar toch, het blijft voor mij ook raar
Dan is het best falend dat die schuld er nog staat, als je een beetje verstandig met de euro's omgegaan was had je schuld al weg kunnen zijn.quote:Op vrijdag 23 september 2011 10:19 schreef lipjes het volgende:
[..]
werk al wel langer dan een jaar, fulltime.
Klopt weet ik, vandaar ook al de 2e regel, weet dat het mijn eigen schuld is.quote:Op vrijdag 23 september 2011 10:24 schreef Id_do_her het volgende:
[..]
Dan is het best falend dat die schuld er nog staat, als je een beetje verstandig met de euro's omgegaan was had je schuld al weg kunnen zijn.
Tijdje geprobeert om shag te roken, maar vind het meer vervelend.quote:Op vrijdag 23 september 2011 10:24 schreef kovenant het volgende:
dus ipv sigaretten of stoppen of shag gaan roken.
12 pakjes peuken in de maand dat is 240 sigaretten ofzo ?
dat is 5 pakjes shag scheelt je al eurotje of 40 p maand.
maar dan nog lijkt erop dat je makkelijk overhoud.
ik woon op mezelf verdien hetzelfde en ga toch paar keer per jaar op vakantie laatst nieuwe scooter gekocht en 0 schuld en niks op afbetaling, en ik denk dat ik meer keer per maand avondje weg ga .
Precies. En anders bezuinig je maar op sigaretten, kom op zeg.quote:Op vrijdag 23 september 2011 10:28 schreef Ralphmeister het volgende:
Allemaal mooie tips over hoe die op die kosten kan besparen maar met de 700 euro die er nog over is zou hij heel goed het een en ander moeten kunnen betalen.
Precies! Waar is die 700 euro?quote:Op vrijdag 23 september 2011 10:25 schreef Stokstaart het volgende:
We missen 700 euro.
En zolang je rookt is het een luxe-probleem.
Je hebt een rekening bij ING toch? Inloggen en Tim (links in het menu) activeren.quote:Op vrijdag 23 september 2011 10:22 schreef lipjes het volgende:
[..]
Ik heb thuis Personal finances pro, ook gebruikt maar toch, het blijft voor mij ook raar
Nou, als je al weet wat je fout hebt gedaan moet het niet te veel moeite zijn om nu alsnog die schuld weg te werken.quote:Op vrijdag 23 september 2011 10:26 schreef lipjes het volgende:
[..]
Klopt weet ik, vandaar ook al de 2e regel, weet dat het mijn eigen schuld is.
En heb ik zojuist geactiveerd, nu nog wachten tot het actief isquote:Op vrijdag 23 september 2011 10:38 schreef zarGon het volgende:
[..]
Je hebt een rekening bij ING toch? Inloggen en Tim (links in het menu) activeren.
dat is door zon beetje iedereen al geroepen...quote:Op vrijdag 23 september 2011 11:11 schreef vampireDKC het volgende:
Meer dan de helft van de mensen in dit topic heeft het over besparing op dingen die hij doet.
Maar deze mensen hebben niet in de gaten dat TS 700Euro per maand kwijt is.
Dan zal ik dat er bij zettenquote:Op vrijdag 23 september 2011 11:16 schreef kovenant het volgende:
als je een goede werkgever hebt ja zeker wel.
je kan niet verwachten dat ze jou extra betalen maar misschien wel ondersteuning bieden
Mijn auto is al zo goedkoop, 11 jaar oud en probeer zo veel mogelijk onderhoud zelf te doen.quote:Op vrijdag 23 september 2011 11:16 schreef Danbo het volgende:
Die auto wegdoen, omruilen voor goedkopere.
1x per maand dag weg voor 100 euro is wel erg veel!
Blijf vooral nog even bij je ouders wonen want alleen wonen gaat je zeker nog niet lukken met zo'n instelling..
En wat zeg je hier van? Nou dan zet je misschien nog 200 euro opzij elke maand voor onverwachte uitgaven, dan kun je in 5 maanden van je schuld afzijn. En je kan nog gewoon alles doen. Ben wel bang dat je het heel moeilijk gaat krijgen mocht je ooit op jezelf gaan wonen met alle vaste lasten die daar nogbij komen.quote:Op vrijdag 23 september 2011 10:18 schreef U.N.K.L.E. het volgende:
Ik kom met jouw berekening op zo'n 800 euro per maand, incl. aflossing aan je ouders.
Dus 700 euro over voor je schuld
Kaart ligt al in 2 stukkenquote:Op vrijdag 23 september 2011 11:47 schreef ondeugend het volgende:
Die uitgaven die je zegt te hebben bereiken lang niet de 1500 euro.. ergens verdwijnt er geld als sneeuw voor de zon. Schrijf maar eens per dag op wat je uitgeeft.
Je zou zat moeten kunnen sparen van dat loon en die vaste lasten.
Oh ja ... blokkeer die CC.
Dat wat je uitgegeven hebt, zul je moeten betalen natuurlijk.quote:Op vrijdag 23 september 2011 11:50 schreef lipjes het volgende:
[..]
Kaart ligt al in 2 stukken
Maar kan je ook blokkeren dat er nog geld vanaf geschreven wordt dan?
Is een ANWB Visa kaart
is die auto dat wel waard?quote:Op vrijdag 23 september 2011 11:50 schreef lipjes het volgende:
Ik hoop natuurlijk voor het eind van het jaar een hoop bereikt te hebben, ben er ook weer over na aan het denken om eventueel weer de ochtendkrant te gaan bezorgen, alle kleine beetjes helpen.
En wat betreft de financien, als het al een lange tijd neit lukt om het op orde de krijgen (afgelopen jaar meer dan 4000e aan de auto uitgegeven om hem goed rijdend te houden) dan gaat het vanzelf knagen en knagen.
Maar ik zal in ieder geval beter mijn best gaan doen, nog beter dan dat ik al deed.
125 p.w. voor 1 persoon en hij woont nog thuis??quote:Op vrijdag 23 september 2011 12:34 schreef Heinlein het volgende:
Het is een uitgavenprobleem, simple as that.
Tim zuigt, want heel veel pinbetalingen herkent hij niet, en kunnen niet gecategoriseerd worden, dus er staat een post van 30-40% op onbekend.
Dus wat doe je: je pint voortaan elke maandag 125 euro, en dat is wat je maximaal mag uitgeven deze week. Niet mijn idee, gestolen van iemand die mensen met schulden helpt.
da's ons hele boodschappenbudget voor de hele week voor een gezin met 2 kinderenquote:Op vrijdag 23 september 2011 16:24 schreef Probability het volgende:
[..]
125 p.w. voor 1 persoon en hij woont nog thuis??
zou eerder aan 75 euro denken. en op zich moet 35 euro ook nog wel lukken (is 5 euro per dag)quote:Op vrijdag 23 september 2011 16:25 schreef simmu het volgende:
[..]
da's ons hele boodschappenbudget voor de hele week voor een gezin met 2 kinderen
je weet toch wel hoe vaak je moet werken? dan kun je ook uitrekenen wat je per week/maand kwijt bent aan benzine..quote:Op vrijdag 23 september 2011 16:26 schreef lipjes het volgende:
heb inderdaad ook wel eens geprobeert om mezelf 50 euro per week te geven
rest op de spaarrekening
maar met benzine e.d. was dat ook geen succes
Dat heb ik ook altijd gedaan in de maanden waarin ik krap zat.quote:Op vrijdag 23 september 2011 12:34 schreef Heinlein het volgende:
Dus wat doe je: je pint voortaan elke maandag 125 euro, en dat is wat je maximaal mag uitgeven deze week. Niet mijn idee, gestolen van iemand die mensen met schulden helpt.
Maar ze begrijpen de situatie inmiddels?quote:Op maandag 26 september 2011 15:11 schreef lipjes het volgende:
vandaag gesprek gehad op kantoor, voor mij echt niet prettig om het te vertellen want voor mij is het sowieso al lastig.
Voorstel voor een budgetcoach heb ik dan ook graag aangenomen.
Verder ook nog een cursus zelfreflectie als ik die wil, ook geen slecht idee om eerlijk te zijn.
Wel prettig dat ze met je meedenken, budgetcoach lijkt me zeer zinvol ook.quote:Op maandag 26 september 2011 15:11 schreef lipjes het volgende:
vandaag gesprek gehad op kantoor, voor mij echt niet prettig om het te vertellen want voor mij is het sowieso al lastig.
Voorstel voor een budgetcoach heb ik dan ook graag aangenomen.
Verder ook nog een cursus zelfreflectie als ik die wil, ook geen slecht idee om eerlijk te zijn.
Ja, maar willen nog wel verbetering zien.quote:Op maandag 26 september 2011 15:16 schreef Crutch het volgende:
[..]
Maar ze begrijpen de situatie inmiddels?
Vind ik ook fijn, en lijkt mij ookquote:Op maandag 26 september 2011 15:21 schreef cinnamon_M het volgende:
[..]
Wel prettig dat ze met je meedenken, budgetcoach lijkt me zeer zinvol ook.
Ik zat dat stuk ook met grote verbazing te lezen en ben erg benieuwd. Hoe TS ooit op zichzelf kan wonen is me een groot raadsel.quote:Op vrijdag 23 september 2011 10:06 schreef Sjeen het volgende:
Je woont thuis en kunt met een nettosalaris van 1500 euro geen schuld van 2500 euro aflossen? Wat heb je in hemelsnaam aan vaste lasten dan?
Dat is tezamen amper 600 euro. Waar blijft de rest van het geld dan?quote:Op vrijdag 23 september 2011 10:17 schreef lipjes het volgende:
en onderhoud, deze maand in ieder geval apk, geen idee wat daar nog bij gaat komen
Telefoon 50e
zorgverzekering 90e
Stap 1: stoppen met rokenquote:Op vrijdag 23 september 2011 10:09 schreef lipjes het volgende:
[..]
Sigaretten.
Nou snap ik waarom jij geen geld hebt wow. Ik geef minder uit en ik woon op mezelfquote:Op vrijdag 23 september 2011 10:17 schreef lipjes het volgende:
Telefoon 50e
zorgverzekering 90e
Heel goed!quote:Op donderdag 29 september 2011 09:27 schreef lipjes het volgende:
Nou alle kleine beetjes helpen zullen we maar zeggen he.
Zo een blik sigaretten (dus zelf maken) scheelt me zo een 17 cent per sigaret heb ik even uitgerekend.
Tevens ook mijn telefoon abbo veranderd
1000smsjes á 9.95 eruit gemikt.
Verstuur er toch maar gemiddeld 100 p/m
Ben nog bezig met dat TiM gebeuren, maar is best vervelend.quote:Op donderdag 29 september 2011 09:36 schreef bioloogje het volgende:
[..]
Heel goed!
Weet je al waar de rest van je geld blijft?
Dit dus. Ik heb dit topic met stijgende verbazing zitten te lezen, en ik twijfel tussen eenquote:Op donderdag 29 september 2011 10:17 schreef Kandijfijn het volgende:
Grow some fucking balls, echt waar. Ik wil je wel een serieuze tip proberen te geven maar ik kom niet verder dan.
Come dude je houdt 600 euro per maand over met gemak wanneer je echt zou willen. Ga naar een psycholoog ofzo of nog beter vraag als je vader je een keer dwars door zijn huis wil schoppen omdat je een lamzak bent.
Ok, gast, dat is echt een achterlijke opmerkingquote:Op donderdag 29 september 2011 10:50 schreef Kandijfijn het volgende:
Om het nog erger te maken ik krijg iets van 1680 netto per maand en houdt meer over dan jij per maand. Terwijl ik huur, gas, water electra en al die shit moet betalen.
Misschien moet je zelfmoord overwegen omdat je zeer waarschijnlijk de rest van je leven in de schuldsanering zal blijven.
Niet roken scheelt nog veel meer.quote:Op donderdag 29 september 2011 09:27 schreef lipjes het volgende:
Nou alle kleine beetjes helpen zullen we maar zeggen he.
Zo een blik sigaretten (dus zelf maken) scheelt me zo een 17 cent per sigaret heb ik even uitgerekend.
Tevens ook mijn telefoon abbo veranderd
1000smsjes á 9.95 eruit gemikt.
Verstuur er toch maar gemiddeld 100 p/m
Op bash opmerkingen e.d. reageer ik vandaar ook niet, nuttige tips zoals tim e.d. ga ik zeker mee aan de slag, evenals alles op een rijtje zettenquote:Op donderdag 29 september 2011 10:52 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Ok, gast, dat is echt een achterlijke opmerking
Klopt, weet ik.quote:Op donderdag 29 september 2011 10:53 schreef Id_do_her het volgende:
[..]
Niet roken scheelt nog veel meer.
Dat bedoel ik dus met excusen hebben voor alles. Je wil helemaal niet van je schuld af.quote:Op donderdag 29 september 2011 11:10 schreef lipjes het volgende:
Klopt, weet ik.
Maar voel momenteel nog niet de drang om te stoppen.
Over te stappen naar iets wat goedkoper is vind ik daarintegen wel weer prima.
Vind dat je moet stoppen als je jezelf er prettig bij voelt
Juist wel, ben niet voor niks al het onnodige eruit aan het gooienquote:Op donderdag 29 september 2011 11:14 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Dat bedoel ik dus met excusen hebben voor alles. Je wil helemaal niet van je schuld af.
In het licht van de inkomsten en de schuld die hij heeft wel. Maar, stoppen met roken is hoe dan ook nooit verkeerd, en die auto is een bodemloze put waar ie afgelopen jaar al 4000 euro in gestoken heeft om 'm rijdend te houden. Iemand zonder schuld met wat verstand zou die auto nog weg doen, en dit is iemand die duidelijk niet kan omgaan met geld en mét schuld.quote:Op donderdag 29 september 2011 11:25 schreef Cue_ het volgende:
Moet zeggen dat er ook 'overdreven' tips worden gegeven. Waarom zou hij z'n auto weg moeten doen nu??
Hij houdt voldoende geld over dus daar moet ie eens naar gaan kijken waar dat blijft en daar wat aan gaan doen. En gewoon lekker in t begin van zijn salaris groot gedeelte aflossen en dan zit ie maar 2 weken zonder geld, overleeft TS ook wel.
Maar om gelijk te stoppen met roken/auto weg te doen terwijl hij eig geld zat heeft vind ik wat overdone voor TS.
Ben t met je eens dat het lijkt alsof TS hem het liefst ziet verdwijnen gewoon uit het niets (wie wil dat nu niet), maar echt alleen aanpassingen doet in het kleine. Zoals ze wel eens zeggen, bezuinigen op afwasmiddel en wcpapier. Terwijl dat pas nodig is als je echt, maar dan ook echt op de kleintjes moet letten, doet.quote:Op donderdag 29 september 2011 11:32 schreef CoolGuy het volgende:
In het licht van de inkomsten en de schuld die hij heeft wel. Maar, stoppen met roken is hoe dan ook nooit verkeerd, en die auto is een bodemloze put waar ie afgelopen jaar al 4000 euro in gestoken heeft om 'm rijdend te houden. Iemand zonder schuld met wat verstand zou die auto nog weg doen, en dit is iemand die duidelijk niet kan omgaan met geld en mét schuld.
Daarbij, TS opent een topic over het feit dat ie heel graag van zn schuld af wil, heeft enkele grote kostenposten waarbij die auto de grootste is, maar die 'laat ie dan wat meer staan' maar hij doet wel z'n sms bundel van een tientje per maand de deur uit omdat ie er maar 100 stuurt. Als 1 smsje 25 cent kost bespaart ie op die manier 7,50, terwijl ie aan de andere kant 4000 euro afgelopen jaar in die auto heeft gestoken![]()
Daarom zeg ik; TS wil helemaal niet serieus van z'n schuld af want échte stappen ondernemen doet ie niet. Het is allemaal maar wat reactief en afwachtend.
Ben ik zoveel mogelijk mee bezigquote:Op donderdag 29 september 2011 12:04 schreef Cue_ het volgende:
Maar ondertussen zijn we al 6 dagen verder. Heb je je bankrekeningen al langs gekeken en lijstjes gemaakt waar je geld naartoe is gegaan?
En al resultaten? Want in een half uurtje moet je redelijk wat inzicht kunnen krijgen lijkt mequote:Op donderdag 29 september 2011 12:04 schreef lipjes het volgende:
[..]
Ben ik zoveel mogelijk mee bezig
probeer het van meedere maanden terug te doen om zo een goed overzicht te krijgen
Ik zeg toch, het blijft allemaal vaag.quote:Op donderdag 29 september 2011 12:07 schreef Cue_ het volgende:
[..]
En al resultaten? Want in een half uurtje moet je redelijk wat inzicht kunnen krijgen lijkt me
Scherp!quote:Op donderdag 29 september 2011 15:39 schreef kruidkoekje het volgende:
Ik wist me nog net wat te herinneren toen ik op wgr een keer keek omdat ik iets wilde weten.
Gokwinsten op rekening storten
Misschien je gokwinsten niet op maken maar 1. gewoon niet gaan 2. wat je gewonnen heb uitgeven aan je schulden.
moet ik wel een half uurtje hebben, want ben pas net 5 minuten thuis en ga nu mijn bed in.quote:Op donderdag 29 september 2011 12:07 schreef Cue_ het volgende:
[..]
En al resultaten? Want in een half uurtje moet je redelijk wat inzicht kunnen krijgen lijkt me
Volgens mij ben je gewoon een trollquote:Op donderdag 29 september 2011 23:39 schreef lipjes het volgende:
[..]
moet ik wel een half uurtje hebben, want ben pas net 5 minuten thuis en ga nu mijn bed in.
en wat betreft dat gokken, ook daar moet ik wel tijd voor hebben en dat heb ik de laatste tijd niet, dus daar ga ik niet heen.
dus daar is het de laatste tijd ook niet heengevlogen.
Plus daarbij, als ik niet rond kom dan ga ik ook niet naar een casino.
Ik had toen die vraag gesteld wegens een ander topic wat ik las
Dat ja, ik kan dit niet geloven. Maar een beetje saaie troll wel.quote:Op vrijdag 30 september 2011 00:00 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Volgens mij ben je gewoon een trollWant we zijn al 6 dagen verder, en je hebt nog helemaal 0 resultaat.
krijg je geen reisvergoeding van het werk?quote:Op donderdag 29 september 2011 12:03 schreef lipjes het volgende:
auto kan ik helaas ook niet weg doen, OV is niet de doen naar mijn werk, evenals fietsen.
Verder gaat het met de auto momenteel wel redelijk goed, hoop dat deze morgen door de APK heenkomt en dan voorlopig niks insteken.
En wat betreft de kleding, nee, ik heb een schurfthekel aan winkelen
Als ik wat nodig heb, ga ik naar de stad, haal ik dat en ben ik weer weg.
En wat betreft het gat, ben aan het zoeken zoveel als ik kan
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |