abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_102281358
Heeft ze dan niet toevallig ook een stem in haar hoofd die verstand van dergelijke dingen heeft?
pi_102281489
quote:
9s.gif Op donderdag 22 september 2011 22:46 schreef Poepoog het volgende:
Heeft ze dan niet toevallig ook een stem in haar hoofd die verstand van dergelijke dingen heeft?
Wacht we vragen het grote smurf wel even.
pi_102281550
quote:
12s.gif Op donderdag 22 september 2011 22:43 schreef gekki het volgende:
Als ze dat toch allemaal al kan, kan ze net zo goed gaan werken toch!
Ik had het over een uitkering aanvragen bij het UWV en een keuringsarts bezoeken.

Maar nu je er toch over begint: je hebt mij idd ook nog niet overtuigd dat ze niet kan werken. Maar dan meer uit oogpunt dat ze onlangs wel een opleiding heeft kunnen volgen.
r_one in WGR / [WGR] Feedback
.
Op vrijdag 20 juni 2025 08:15 schreef VEM2012 het volgende:
Misschien moet je juridische discussies gewoon overlaten aan juristen. Want je begrijpt er overduidelijk niets van.
pi_102281759
quote:
0s.gif Op donderdag 22 september 2011 22:49 schreef r_one het volgende:

[..]

Ik had het over een uitkering aanvragen bij het UWV en een keuringsarts bezoeken.

Maar nu je er toch over begint: je hebt mij nog niet overtuigd dat ze niet kan werken. Maar dan meer uit oogpunt dat ze ook een opleiding heeft kunnen volgen.
Als je had gelezen kon je zien dat we haar gedwongen/gelokt hebben naar de huisarts, anders was ze zelf niet gegaan. Een een tandartsbezoek is geen dagelijkse bezigheid.
En om het je nog duidelijker te maken, ze toont geen initiatief/ziet het leven niet eens zitten (om maar niet over haar andere problemen te praten). Vandaar ook misschien dat ze medicatie krijgt?

En wie ben jij dat ik je moet overtuigen? ;)

[ Bericht 3% gewijzigd door gekki op 22-09-2011 23:02:22 ]
pi_102282809
quote:
0s.gif Op donderdag 22 september 2011 22:53 schreef gekki het volgende:
En wie ben jij dat ik je moet overtuigen? Nobody ;)
Maar lieve meid, je hoeft mij niet te overtuigen hoor, als je daar problemen mee hebt. Ik post hier met de intentie om iemand zo goed mogelijk van advies te dienen, ook al is mijn standpunt niet altijd hetgeen de vraagsteller graag wil horen.

Maar trek voor mijn part gerust een blik ja-knikkers open, het is mij om het even :*
.
Misschien moet je juridische discussies gewoon overlaten aan juristen. Want je begrijpt er overduidelijk niets van.
pi_102282862
quote:
0s.gif Op donderdag 22 september 2011 23:14 schreef r_one het volgende:

[..]

Maar lieve meid, je hoeft mij niet te overtuigen hoor, als je daar problemen mee hebt. Ik post hier met de intentie om iemand zo goed mogelijk van advies te dienen. ook al is mijn standpunt niet altijd hetgeen de vraagsteller graag wil horen.

Maar trek voor mijn part gerust een blik ja-knikkers open, het is mij om het even :*
Dus je wilt zeggen dat TS niet echt anders is dan vele andere TS'en in WGR? :P
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_102283186
quote:
0s.gif Op donderdag 22 september 2011 23:14 schreef r_one het volgende:

[..]

Maar lieve meid, je hoeft mij niet te overtuigen hoor, als je daar problemen mee hebt. Ik post hier met de intentie om iemand zo goed mogelijk van advies te dienen, ook al is mijn standpunt niet altijd hetgeen de vraagsteller graag wil horen.

Zo beperkt mogelijk reageren, goedzo!
pi_102283499
quote:
0s.gif Op donderdag 22 september 2011 23:21 schreef gekki het volgende:

[..]

Zo beperkt mogelijk reageren, goedzo!
Wat wil je nou graag van me horen dan?
.
pi_102283514
quote:
2s.gif Op donderdag 22 september 2011 23:15 schreef bijdehand het volgende:

[..]

Dus je wilt zeggen dat TS niet echt anders is dan vele andere TS'en in WGR? :P
Quot capita tot sensus :P
.
  vrijdag 23 september 2011 @ 00:46:35 #85
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_102286517
Ze is één keer bij die psychiater geweest en hij heeft die ene keer zowel de diagnose gesteld als medicijnen voorgeschreven?
Die werkt lekker snel ^O^
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  vrijdag 23 september 2011 @ 08:24:40 #86
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_102288706
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 september 2011 00:46 schreef Leandra het volgende:
Ze is één keer bij die psychiater geweest en hij heeft die ene keer zowel de diagnose gesteld als medicijnen voorgeschreven?
Die werkt lekker snel ^O^
ik zei toch dat die hele geestelijke gezondheidszorg één en al kwakzalverij is!
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
  vrijdag 23 september 2011 @ 09:05:57 #87
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_102289444
quote:
0s.gif Op donderdag 22 september 2011 20:25 schreef gekki het volgende:

[..]

Uhh bron? Hoe weet je dit, lijkt me super vervelend, wat n domme regel zeg.
Wat een domme opmerking.....
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_102289766
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 september 2011 09:05 schreef sanger het volgende:

[..]

Wat een domme opmerking.....
Ze bedoelt natuurlijk rechtvaardigere regel :)
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_102290148
Je zus kan wel zo veel niet willen, maar die optie zit er niet meer in. Heel hard, maar zeg haar duidelijk dat als ze geen actie gaat ondernemen, en hulp meer als huisarts gaat zoeken (rekeningen op orde, psychiater voor een volledige diagnose, aanvragen van een uitkering) Dat jullie je handen van haar af trekken.
Kost als familie moeite, maar als iemand echt niet wil is het trekken aan een dood paard.
Soms moeten mensen nog even dieper in de shit raken voordat ze wat gaan doen.
Grote talenten weten wanneer ze moeten stoppen
pi_102290176
Geen enkele. geef die meid een trap onder haar kont, uitvreters zijn er al genoeg
Rik: Hey guys, wouldn't it be AMAZING if all this money was real?
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
  vrijdag 23 september 2011 @ 10:46:09 #91
65960 sanger
pi_102291707
Overigens, net alsof je kan kiezen welke uitkering je krijgt :D
pi_102293880
Wat wil je nou van ons horen TS? Diverse mensen hebben al aangegeven dat je zus er moeite voor zal moeten doen om een Wajong te krijgen en als ze die moeite niet wil doen ze de uitkering niet zal krijgen. In tegenstelling wat sommigen denken op FOK! krijg je de uitkering nou eenmaal niet na een telefoontje van een familielid naar het UWV. Ze zal een dossier moeten opbouwen en uiteraard kunnen jullie, als familie haar daarbij helpen maar ze zal in actie moeten komen. Mocht dit allemaal ijdelijke hoop zijn voor je zus dan is het wellicht tijd om als familie het roer voor haar over te nemen en haar onder toezicht te laten plaatsen om zo je zus wel kunnen te vertegenwoordigen met dit soort dingen. Aan jullie de keuze wat je wilt doen.
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
  vrijdag 23 september 2011 @ 12:32:10 #93
65960 sanger
pi_102294850
En als je wilt weten wat je allemaal moet doen om voor een uitkering in aanmerking te komen zou ik je zus bij het UWV langssturen. Die beoordelen/bepalen of ze in aanmerking komt en voor welk soort uitkering.
pi_102294931
Ik wil ook wel gratis geld!
pi_102295494
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 september 2011 12:34 schreef BertusG het volgende:
Ik wil ook wel gratis geld!
Ga je oma beroven. :{w :W
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
pi_102301818
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 september 2011 12:53 schreef trovey het volgende:

[..]

Ga je oma beroven. :{w :W
Hahahaha :D
  vrijdag 23 september 2011 @ 20:16:35 #97
331563 Graslul
Spuit het uit:
pi_102309897
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 september 2011 16:20 schreef gekki het volgende:

[..]

Hahahaha :D
Volgens mij hebben je zusje en jij veel gemeen, succes met de uitkering.
pi_102310368
Wat een hatelijke mensen toch weer. Het lijkt me niet meer dan juist dat iemand met stemmen/psychose een Wajong krijg. Je zou toch ook niet willen dat zo'n persoon gaat werken, met alle gevolgen van dien? ("Oh, de stem in mijn hoofd zei dat ik aan de noodrem moest trekken!" of andere gevaarlijke danwel suïcidale acties...)

En ja, ze gaan steeds meer kijken naar wat iemand wél kan. Da's ook niet erg. Ik kan me niet voorstellen dat tot je 68ste in de WAjong zitten zo'n leuk vooruitzicht is. Het is juist goed dat, als het zusje van TS straks weer wat beter functioneert, men met haar gaat kijken naar wat ze kan doen, om zo weer in het werkende leven te komen. Maar laat 'r eerst maar werken aan die stemmen/psychose, daar is iedereen op lange termijn bij gebaat.
pi_102312746
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 september 2011 20:26 schreef Sushimonster het volgende:
Wat een hatelijke mensen toch weer. Het lijkt me niet meer dan juist dat iemand met stemmen/psychose een Wajong krijg. Je zou toch ook niet willen dat zo'n persoon gaat werken, met alle gevolgen van dien? ("Oh, de stem in mijn hoofd zei dat ik aan de noodrem moest trekken!" of andere gevaarlijke danwel suïcidale acties...)

En ja, ze gaan steeds meer kijken naar wat iemand wél kan. Da's ook niet erg. Ik kan me niet voorstellen dat tot je 68ste in de WAjong zitten zo'n leuk vooruitzicht is. Het is juist goed dat, als het zusje van TS straks weer wat beter functioneert, men met haar gaat kijken naar wat ze kan doen, om zo weer in het werkende leven te komen. Maar laat 'r eerst maar werken aan die stemmen/psychose, daar is iedereen op lange termijn bij gebaat.
Bedankt meid, gelukkig is niet iedereen zo kortzichtig!
  vrijdag 23 september 2011 @ 22:02:08 #100
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_102315079
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 september 2011 21:15 schreef gekki het volgende:

[..]

Bedankt meid, gelukkig is niet iedereen zo kortzichtig!
Jouw zus wel, maak dat haar maar eens duidelijk. Als ze nog bij d'r ouders woont is wajong de enige optie. Sowieso is het gevaarlijk om iemand met psychoses thuis te houden, ik heb legio verhalen gehoord van mensen die dan helemaal doordraaiden of gingen inbreken bij anderen of ze geweld toe gingen brengen, dus ik denk dat je maar eens moet regelen dat ze gedwongen opgenomen wordt in een inrichting.
Overigens vind ik het wel slecht van jullie dat jullie haar rekeningen laten opstapelen. Een beetje familielid betaalt die rekeningen gewoon voor elkaar. Het is niet alleen de taak van de staat om voor jouw zusje te zorgen, dat is ook de taak van jou en je ouders.
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')