abonnement Unibet Coolblue
pi_102266117
Over Roaccutane:

quote:
Voor wie is deze behandeling bedoeld
Roaccutane (werkzame stof, isotretinoïne) wordt gebruikt bij ernstige vormen van acne (zoals nodulaire acne of acne conglobata of acne met het risico van blijvende littekens) die niet verholpen konden worden door andere behandelingen, waaronder die met orale antibiotica.

Roaccutane wordt al vele jaren en door miljoenen patiënten overal ter wereld gebruikt. Het wordt door artsen beschouwd als één van de meest effectieve methoden die er bestaan bij het behandelen van ernstige vormen van acne. U moet echter weten dat Roaccutane een aantal ernstige bijwerkingen kan hebben en u moet de ernst van uw acne en de mogelijke voordelen en bijwerkingen van Roaccutane samen met uw arts bespreken, voordat u besluit dit middel te gebruiken. Het is belangrijk dat u weet hoe u het moet gebruiken en wat u ervan mag verwachten.

Wat houdt de behandeling in
WERKING
De werkzame stof isotretinoïne, is afgeleid van vitamine A. Vitamine A heeft in hoge doseringen een gunstig effect op ziekten waarbij de verhoorning van de huid gestoord is, maar veroorzaakt ook ernstige bijwerkingen. Isotretinoïne heeft een andere chemische samenstelling en daardoor een betere werking dan het oorspronkelijke vitamine A. Sinds 1984 is Roaccutane in Nederland verkrijgbaar. Roaccutane heeft een uniek viervoudig werkingsmechanisme. Het remt de overvloedige vorming van talg en voorkomt het groter worden van de talgklier. Hierdoor komt er minder talg vrij, zodat de afvoerkanaaltjes van de talg niet verstopt raken. Er worden geen nieuwe puistjes of mee-eters meer gevormd. Roaccutane zorgt er verder voor dat de mee-eters loslaten van de huid en vervolgens verdwijnen. Bovendient remt roaccutane de ontstekingsreactie (die gepaard gaat met roodheid) en zorgt het ervoor dat de bacterie die de ontsteking veroorzaakt langzaam maar zeker verdwijnt.

HOE MOET IK ROACCUTANE INNEMEN?
- De dosis Roaccutane die uw arts u heeft voorgeschreven (het aantal capsules dat u neemt) is speciaal -afgestemd op uw behoefte en kan tijdens de behandeling worden veranderd. Breng geen verandering aan in de dosis tenzij uw arts u dat vertelt.
- Roaccutane wordt gewoonlijk één of twee keer per dag ingenomen. Dit moet tijdens een maaltijd gebeuren. Het is echter mogelijk dat uw arts u een ander advies heeft gegeven en u dient het advies van uw arts op te volgen.
- Als u een dosis bent vergeten, neem deze dan zo snel mogelijk alsnog in. Als het alweer bijna tijd is voor uw volgende dosis, sla dan de vergeten dosis over en ga verder met uw normale doseringsschema. Neem nooit een dubbele dosis van Roaccutane om zo de vergeten dosis in te halen.
- U dient uw arts te consulteren zoals voorgeschreven om ervoor te zorgen dat de behandeling veilig verloopt. In enkele gevallen kan Roaccutane bijwerkingen hebben die alleen aan te tonen zijn in een bloedonderzoek en daarom vindt er bij enkele van deze consulten mogelijk een bloedonderzoek plaats. Vrouwelijke patiënten dienen maandelijks een bezoek aan hun arts te brengen waarbij altijd een zwangerschapsonderzoek zal plaatsvinden.

Wat zijn de resultaten van de behandeling
Het resultaat van de behandeling hangt af van een aantal factoren, zoals de aard en de ernst van de acne, de dosering, het al dan niet optreden van bijwerkingen, etc. De individuele gevoeligheid kan van patiënt tot patiënt verschillen. Meestal treedt de eerste verbetering pas in de derde of vierde week op (in de eerste 2-3 weken kan zelfs een tijdelijke verergering van de acne optreden).
Het “maximale” resultaat kan men pas na twee tot drie maanden verwachten. Bij een goede indicatiestelling en adequate begeleiding leidt gebruik van Roaccutane tot een goed tot zeer goed resultaat bij ongeveer 95% van de patiënten. Een groot aantal van deze patiënten (65%) is na 1 kuur zelfs jarenlang klachten vrij.
LAPO vorige topic:
quote:
0s.gif Op donderdag 22 september 2011 17:32 schreef kiaora het volgende:
Hallo iedereen,

Heb me zonet geregistreerd op dit forum
Ik ben 24 jaar oud en loop al jaren te tobben met m'n huid, heb alles wat betreft acné medicatie, dieet, cremes, al gehad en ben nu sinds 10 dagen aan de Isotretinoïne 20mg/d. Vond het wel een moeilijke beslissing. Vooral vanwege de bijwerking spier/gewrichtspijn en neerslachtigheid.. Ik ben pianiste en heb een blessure aan m'n handen, doe verder ook aan sport.
De afgelopen week merkte ik al dat ik erg moe ben, slecht concentreren en meer pijn na het sporten.

Vandaag leek ook het wel winter...m'n lippen waren voor het eerste helemaal open met velletjes.

Hoe zit heb met jullie haar? Is dat dunner geworden of veranderd?
Ik slik nu extra Biotine. Heb altijd mooi/dik haar gehad (nooit snel vet, terwijl veel mensen met acne ook vet haar hebben) en ik zou dat graag zou houden.

Mijn acne op het moment bestaat vooral uit vreselijk veel verstopte poriën/comedonen (niet veel ontstekingen) en roodheid/vlekken/rosacea op m'n wangen en kin. M'n huid is al wel wat droger maar er komen nog steeds nieuwe bij. Mijn probeem is ook dat ik altijd zit te knijpen.

Groetjes!


[ Bericht 48% gewijzigd door -Strawberry- op 22-09-2011 17:38:10 ]
pi_102266256
De afgelopen week merkte ik al dat ik erg moe ben, slecht concentreren en meer pijn na het sporten.

Vandaag leek ook het wel winter...m'n lippen waren voor het eerste helemaal open met velletjes.


Moet wel zeggen dat het allemaal nog wel meevalt en als de bijwerkingen zo zullen blijven valt ermee te leven.
pi_102271123
quote:
0s.gif Op donderdag 22 september 2011 17:36 schreef kiaora het volgende:
De afgelopen week merkte ik al dat ik erg moe ben, slecht concentreren en meer pijn na het sporten.

Vandaag leek ook het wel winter...m'n lippen waren voor het eerste helemaal open met velletjes.


Moet wel zeggen dat het allemaal nog wel meevalt en als de bijwerkingen zo zullen blijven valt ermee te leven.
Goed bezig, bijwerkingen kunnen wel erger worden.
Heb je al spul voor je lippen?
pi_102272725
Ja een lippenbalsem die ik al had. Aloe lips heet het met jojoba.

Wat gebruiken jullie? Vaseline?
pi_102273509
ondertussen iets meer dan 1 maand aan de gang, tot nu toe is het resultaat goed, maar ik heb wel wat last van de bijwerkingen. Ontzettend droge lippen waarvoor ik een middel heb, ontzettend droge huid rond de mond en sneller last van hoofdpijn, spierpijn en slechte concentratie. Maargoed tot nu toe valt het nog wel mee, echter weet ik dat het erger zal worden. Op dit moment gebruik ik dove body lotion wat ik op mijn gezicht smeer een paar keer per dag voor het hydrateren. Mijn gezicht kan nog wel wat extra verzorgen gebruiken. Weet iemand nog een goede dagcreme om te gebruiken daarvoor?
pi_102273684
Hoeveel mg slik je?

Is het zeker dat de bijwerkingen na een maand nog erger gaan worden?
pi_102273686
quote:
0s.gif Op donderdag 22 september 2011 20:21 schreef kiaora het volgende:
Ja een lippenbalsem die ik al had. Aloe lips heet het met jojoba.

Wat gebruiken jullie? Vaseline?
Blistex, doe het 1 keer per dag voor het slapen gaan heel dik op.
Geen last meer van droge of scheuren in de lippen.
pi_102277908
quote:
0s.gif Op donderdag 22 september 2011 20:40 schreef kiaora het volgende:
Hoeveel mg slik je?

Is het zeker dat de bijwerkingen na een maand nog erger gaan worden?
2x20mg per dag, maar dit word nog opgehoogd, dus waarschijnlijk zullen de bijwerkingen nog wel een stuk erger worden ja. Vandaar dat ik op zoek ben naar een goede gezichtscreme.
pi_102380934
quote:
0s.gif Op donderdag 22 september 2011 20:37 schreef patrickpsv het volgende:
Mijn gezicht kan nog wel wat extra verzorgen gebruiken. Weet iemand nog een goede dagcreme om te gebruiken daarvoor?
Ik gebruikte La Roche-Posay Effaclar H. Dat is een crème die speciaal gemaakt is voor een huid die droog is door acné-medicatie. Te koop bij veel apotheken. Als ik het 's ochtends opsmeerde had ik de hele dag geen last van een droge huid, terwijl ik zonder iets te smeren zo'n droge huid had dat er allemaal witte schilfertjes op mijn gezicht zaten. Het is ook niet zo duur vergeleken met die crèmes die ze bij parfumeries hebben (12 euro voor een tubetje waar je behoorlijk lang mee doet omdat je er maar weinig van hoeft te gebruiken).
pi_102383933
quote:
0s.gif Op donderdag 22 september 2011 20:21 schreef kiaora het volgende:
Ja een lippenbalsem die ik al had. Aloe lips heet het met jojoba.

Wat gebruiken jullie? Vaseline?
Ik gebruik een lippenbalsem van De Tuinen. Weet niet hoe het heet..
pi_102383962
quote:
0s.gif Op donderdag 22 september 2011 20:40 schreef kiaora het volgende:
Hoeveel mg slik je?

Is het zeker dat de bijwerkingen na een maand nog erger gaan worden?
Dat is wel mijn ervaring.
pi_102384066
quote:
0s.gif Op donderdag 22 september 2011 20:37 schreef patrickpsv het volgende:
ondertussen iets meer dan 1 maand aan de gang, tot nu toe is het resultaat goed, maar ik heb wel wat last van de bijwerkingen. Ontzettend droge lippen waarvoor ik een middel heb, ontzettend droge huid rond de mond en sneller last van hoofdpijn, spierpijn en slechte concentratie. Maargoed tot nu toe valt het nog wel mee, echter weet ik dat het erger zal worden. Op dit moment gebruik ik dove body lotion wat ik op mijn gezicht smeer een paar keer per dag voor het hydrateren. Mijn gezicht kan nog wel wat extra verzorgen gebruiken. Weet iemand nog een goede dagcreme om te gebruiken daarvoor?
Ik had zo'n hydraterende, niet-comedonaal (of hoe schrijf je het), hypoallergene crème van vichy.

Sowieso wat je ook neemt erop letten dat het niet-comedonaal is (meeëters-veroorzakend).

[ Bericht 0% gewijzigd door -Strawberry- op 27-09-2011 15:04:59 ]
pi_102402589
Bedankt voor de tips allebei. Ik ben vandaag naar de apotheek geweest, heb beide crèmes bekeken en ben uiteindelijk voor La Roche gegaan. Nu maar afwachten of ik de goede heb en of het het gewenste effect heeft voor mijn huid.
pi_102404312
Goed spul voor je lippen is sos lip & skin repair van Dr. Swaab.

pi_102429652
Vandaag naar de dermatoloog.
Ik denk de laatste keer *O*
Op maandag 11 maart 2013 21:24 schreef Kally het volgende:
Ga jij lekker met je mini spelen }:|
pi_102438631
Ik heb nu al 2 dagen geen pillen meer. :') Vandaag gelukkig nieuwe gekregen.

Beetje stom, maar dat krijg je als je een afspraak moet verzetten.
pi_102441324
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 september 2011 10:28 schreef Miniem het volgende:
Vandaag naar de dermatoloog.
Ik denk de laatste keer *O*
Klaar met Roaccutane. *O*
Ik was na 3 minuten weer weg bij de derma.
Freedom :P
7 maanden geduurd.
Alleen het rode moet nog wat wegtrekken maar dat komt door de medicijnen :Y
Op maandag 11 maart 2013 21:24 schreef Kally het volgende:
Ga jij lekker met je mini spelen }:|
pi_102441358
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 september 2011 16:15 schreef Miniem het volgende:

[..]

Klaar met Roaccutane. *O*
Ik was na 3 minuten weer weg bij de derma.
Freedom :P
7 maanden geduurd.
Alleen het rode moet nog wat wegtrekken maar dat komt door de medicijnen :Y
Nu hopen dat het niet terugkomt en je geen vervolgkuur hoeft hè. :P
pi_102441408
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 september 2011 16:16 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Nu hopen dat het niet terugkomt en je geen vervolgkuur hoeft hè. :P
Kans is maar 10%.
Op maandag 11 maart 2013 21:24 schreef Kally het volgende:
Ga jij lekker met je mini spelen }:|
pi_102448525
quote:
7s.gif Op zondag 25 september 2011 23:36 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Dat is wel mijn ervaring.
Ook wanneer je op dezelfde dosering blijft?
Ik zie trouwens nog niet veel verbetering, zit nu 2,5 week op 20 mg/d. Heb ontzettend veel mee-eters en mn poriën naast mn neus zie je heel duidelijk. Vraag me af of die zo blijven omdat ze beschadigd/vergroot zijn.
pi_102473141
Hey,

Ben nu 3 dagen bezig. Heb ook net een kuur vab antibiotica afgerond, van 6 weken zonder echt resultaat (met die week wachtijd er tussen, anders mag je niet beginnen).
Dus mijn weerstand was een beetje bagger, daarom nu ook nog eens griepig er bij... Dus of ik last van bijwerkingen heb geen idee. Na hoelang merkte jullie bijwerkingen op?

Al wel vast een grote bus Cold cream - bodylotion (Avène) gehaald, aangezien ik weet dat ik goed tegen dat merk kan EN dat het tenminste intrekt.. (dove, nivea enz blijft als een soort laagje op de huid zitten en trekt er niet in :P)
pi_102482764
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 september 2011 19:16 schreef kiaora het volgende:

[..]

Ook wanneer je op dezelfde dosering blijft?
Ik zie trouwens nog niet veel verbetering, zit nu 2,5 week op 20 mg/d. Heb ontzettend veel mee-eters en mn poriën naast mn neus zie je heel duidelijk. Vraag me af of die zo blijven omdat ze beschadigd/vergroot zijn.
Mijn bijwerkingen zijn nu wel erger dan in het begin ja. :)

2,5 week is heel weinig. De echte verschillen zou je na 3 maand moeten zien.

De poriën op mijn neus zijn ook nogal duidelijk. :{ Maar je hebt daar wel crèmes voor.
  Licht Ontvlambaar woensdag 28 september 2011 @ 17:54:49 #23
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_102483511
Gisteren toevallig wat pre-Roa foto's van mijn rug gezien... Het is het zo ontzettend waard geweest :Y
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
pi_102492476
Hallo iedereen, ik ben nieuw hier.

even voorstellen, Ik ben een jongen van 17 jaar, en heb van ongeveer mijn 13de last van puistjes, vooral aan de onderkant van mijn gezicht( kin ) en op mijn rug.
als tiener vind ik het heel moeilijk om met puistjes te leven, ben zelf ook heel verlegen, wat het nog erger maakt.
elke schooldag is een hel voor mij, ik kijk gewoon altijd naar beneden van schaamte, ik wil niet dat mensen me zo zien...

nu ben ik bij een dermatoloog geweest, en ben vanaf 20 september 2011 begonen met Isocural 20mg, 2 pilletjes per dag.
en nu lijkt het alsof mijn puisten erger worden(?) niet meer puistjes, maar veel dikkere, en ik zie het echt niet zitten als je die verhalen hoort over uitbrekingen van acné.

Ik ga me hier proberen een beetje te mengen in deze gesprekken, en zal elke dag eens komen checken hier, alvast iedereen bedankt om jullie verhalen te delen hier.
pi_102493732
Isocural?

Bij Roaccutane is het wel normaal dat het de eerste 3 weken erger wordt. Zwaar kut, maar het daarna dubbel en dwars waard. Daar moet je echt even doorheen.
pi_102494177
quote:
0s.gif Op woensdag 28 september 2011 22:06 schreef -Strawberry- het volgende:
Isocural?

Bij Roaccutane is het wel normaal dat het de eerste 3 weken erger wordt. Zwaar kut, maar het daarna dubbel en dwars waard. Daar moet je echt even doorheen.
Dat is bij iedereen anders, het hoeft niet perse. En het is het inderdaad waard! nog 3
weken 2go, en dan mag ik stoppen.

succes iedereen!
pi_102494188
@KnownStranger

De beginperiode is inderdaad klote, maar bedenk je dat het maar een paar maanden is. Ik heb jarenlang last gehad van puistjes wat mijn zelfvertrouwen erg beperkte. En tijdens de beginperiode van de kuur heb ik ook dagen gehad dat ik de deur echt niet uit wilde. Maar inmiddels ben ik al bijna 8 maanden volledig clean, mijn zelfvertrouwen is hoger dan ooit tevoren dus het is het allemaal dubbel en dwars waard geweest. Je moet maar zo denken: liever een paar weken/maanden verergering met uitbraken en daarna de rest van je leven clean, dan nog jarenlang last van puistjes. Succes met je kuur!
pi_102494328
quote:
0s.gif Op woensdag 28 september 2011 21:42 schreef KnownStranger het volgende:
Hallo iedereen, ik ben nieuw hier.

even voorstellen, Ik ben een jongen van 17 jaar, en heb van ongeveer mijn 13de last van puistjes, vooral aan de onderkant van mijn gezicht( kin ) en op mijn rug.
als tiener vind ik het heel moeilijk om met puistjes te leven, ben zelf ook heel verlegen, wat het nog erger maakt.
elke schooldag is een hel voor mij, ik kijk gewoon altijd naar beneden van schaamte, ik wil niet dat mensen me zo zien...

nu ben ik bij een dermatoloog geweest, en ben vanaf 20 september 2011 begonen met Isocural 20mg, 2 pilletjes per dag.
en nu lijkt het alsof mijn puisten erger worden(?) niet meer puistjes, maar veel dikkere, en ik zie het echt niet zitten als je die verhalen hoort over uitbrekingen van acné.

Ik ga me hier proberen een beetje te mengen in deze gesprekken, en zal elke dag eens komen checken hier, alvast iedereen bedankt om jullie verhalen te delen hier.
Succes, het is de moeite waard en het KAN verergeren (tijdelijk) ff door zetten en goodluck.

Je hebt tevens een goede datum uitgekozen namelijk september dus weinig last van de zon die de komende maanden komen.
pi_102494419
quote:
0s.gif Op woensdag 28 september 2011 22:14 schreef HMF1643 het volgende:

[..]

Dat is bij iedereen anders, het hoeft niet perse. En het is het inderdaad waard! nog 3
weken 2go, en dan mag ik stoppen.

succes iedereen!
Ik zeg ook niet dat het altijd gebeurt, maar wel dat het normaal is als het gebeurt.
pi_102495919
ja bij mij op het doosje staat isocural, en niet roaccutane...

als je isocural googled, is dit het enige forum waarover het gaat, dus veronderstel dat het hetzelfde is? als ik verkeerd ben zeg het maar
pi_102496055
@Dumstic ja je hebt gelijk, paar maanden doorbijten, en dan kan ik eindelijk voor het eerst in mijn leven eens zelfzeker voelen.
pi_102496198
@HMF1643 dus die uitbarstingen MOETEN niet expliciet komen? het kan ook zijn dat ik die utibarstingen minder erg, of zelfs niet krijg?
pi_102508471
quote:
0s.gif Op woensdag 28 september 2011 22:48 schreef KnownStranger het volgende:
ja bij mij op het doosje staat isocural, en niet roaccutane...

als je isocural googled, is dit het enige forum waarover het gaat, dus veronderstel dat het hetzelfde is? als ik verkeerd ben zeg het maar
Nou die van mij heet gewoon Isotretinoine, maar die verschillende namen komt.
De isocural en roaccutane zijn merknamen. De werkzame stof is Isotretinoïne.
Na een bepaalde tijd mogen ook anderen deze pillen uitschrijven.

De Isotretinoine van PCH zijn te krijgen in 20mg en 10mg capsules.
Denk dat het ook aan de dosis die je moet krijgen welke je krijgt..

quote:
0s.gif Op woensdag 28 september 2011 22:54 schreef KnownStranger het volgende:
@HMF1643 dus die uitbarstingen MOETEN niet expliciet komen? het kan ook zijn dat ik die utibarstingen minder erg, of zelfs niet krijg?
In mijn bijsluiter staat zelfs dat eerste en uitbarsting komt. Maar ook mijn dermateloog waarschuwde mij er voor. Want alles wat je nog in je huid zit (diep en onzichtbaar) komt dan tegelijk omhoog.
Maar als je denkt dat het te extreem is of dat je het niet vertrouwd, gewoon even de dokter waar je onder controle staat even bellen. Die kan je dan misschien geruststellen of even er na kijken...
pi_102524426
dag 10 ROA kuur van KnownStranger

deze morgen opgestaan met de hoop dat het weer wat beter werd. maar valse hoop, nog geen verbetering( is ook normaal ).
enkel verslechtering, heb een aantal puistjes in mijn nek( achterkant en beetje de zijkant), wat ik normaal niet heb, is wel vervelend, voor de rest best tevreden, heb voor het eerst niet aan de paar witte puntjes zitten pulken.
maar toch nog steeds EEN HELE opluchting als ik terug thuis ben en niet op school met de genante puistjes.
er is een nieuw meisje in de klas, ze mag er zeker wezen, kan niet wachten om mijn slag te slaan als ik ervan verlost ben, nu gaat gewoon nog niet.

tot slot, dag 10 is best goed gedaan( ik ga vanaf nu elke dag hier komen vertellen hoe mijn dag was in de ROA kuur, voor wie het dan ook intreseert)
pi_102527823
Vandaag de laatste pil van mijn tweede kuur ingenomen. Hopelijk blijft het nu wél weg.
pi_102538964
@KnownStranger,
ik heb nu net voor dag 5 ingenomen.
Hoe ervaar jij de bijwerkingen?
Ach resultaat verwacht ik pas over een maand of 1-2.. Die extra maandjes die kunnen wel op komen op die 11-12 jaar dat ik er al last van heb...

Op dit moment ben ik aan het vervellen op mijn neus, heb rode vlekjes op mijn rug (kwam mijn vader mee gisteren, toen ik vroeg of die even mijn rug wilde insmeren). en een paar op mijn armen.
Zon daar blijf ik heel ver weg van (krijg hoofdpijn dan, had ook al 6 weken antibiotica op, 1 rustweek, maar die veroorzaakte ook al zonneallergie).
EN ik blij allegiesch voor de lipbalsem die ik had gekocht (purol bee, word er misselijke en benouwd van). Straks maar ff kijken op station of ze nog andere hebben. Misschien een die enkel uit vasaline of cacaoboter bestaat...
pi_102557986
Dag 11 ROA-kuur van KnownStranger
@isillavendel
heb niet echt last van de bijwerkingen (voorlopig)
aleen dat ik soms best vermoeid ben, geen fut meer. weetniet of dat aan de pillen ligt, maarja.

enja als je allergisch bent, best nieuwe halen ja:P
wat zeer goed helpt bij mij is s'avonds voor het slapen gaan heel dik smeren op je lippen( die lippenbalsem)

voor de rest smeer ik niets op mijn lippen, enkel s'avonds dus.
(als je iets wilt weten, ik kijk elke dag hierop)
pi_102559057
Dag 5
De hoofdpijn neemt weer af :D, gewoon zonnebril op in de felle zon.

@KnowStranger
Denk dat ik gewoon wat meer last van bijwerkingen heb omdat ik NET een antibioticakuur er op had zitten. Slechts 7 dagen er tussen (is de minmale tijd die er tussen moet zitten). Dus mijn lichaam was al overgevoeldig voor zon, en beetje alles binnen in dood gemaakt :P.
Nouja zolang het enkel hoofdpijn en af en toe beetje missselijke is het prima te doen..
Heb nu pure vasaline gekocht voor mijn lipjes, vanmiddag gelijk ff geprobeerd niet gelijk een reactie.. dus denkd at het wel goed komt.. heb wel echt droge lippen voor mijn gevoel.. Maar natuurlijke let je er nu ook meer op :P
pi_102562907
@isillavendel
echt eens doen, zo s'avonds voor het slapen gaan dikker smeren dan normaal
en je lippen gaan echt niet meer zo droog zijn

BTW zit je nog op school of niet? leeftijd? als ik mag weten
pi_102582803
Wat ik vooral vervelend vind is dat m'n mondhoeken continu velletjes hebben, en dit haal ik dan weg want dat staat niet en dan is het weer rood en schraal..
pi_102587203
droge lippen en die velletjes vind ik het minst erg vanalles.
pi_102587595
Ik heb geen uitbarsten gehad, het is gewoon heelemaal weg, nog 1 maand en ik ben klaar.
pi_102589698
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 oktober 2011 18:51 schreef HMF1643 het volgende:
Ik heb geen uitbarsten gehad, het is gewoon heelemaal weg, nog 1 maand en ik ben klaar.
geen uitbarstingen? dus het ging gewoon van hoe het was en telkens beter? nice!

en hoe is het eigenlijk als alles weg is? ik bedoel zie je echt gewoon een zachte gladde huid? of zie je littekens een beetje?
pi_102591890
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 oktober 2011 18:34 schreef KnownStranger het volgende:
droge lippen en die velletjes vind ik het minst erg vanalles.
Ja het is ook niet zo erg maar heb verder nog niet veel last van andere bijwerkingen. Alleen erg moe en spierpijn.

Wat vind jij het vervelendste dan?
pi_102595730
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 oktober 2011 21:16 schreef kiaora het volgende:

[..]

Ja het is ook niet zo erg maar heb verder nog niet veel last van andere bijwerkingen. Alleen erg moe en spierpijn.

Wat vind jij het vervelendste dan?
ik vind het vooral vervelend dat het erger word IPV beter, maarja hoort erbij... die paar maanden heb ik er wel voor over om het nooit meer te hebben
pi_102603421
@ KnownStranger, ik ben studente, loop op dit moment stage. En ben 23 jaartjes jong.

@Kiaora, gewoon gelijk wat vaseline er op doen OF er van afblijven.
En hoelang slik jij ze al?

De bijwerking waar ik het meest nu van baal.. is die van de zon.. Krijg echt hoofdpijn als ik te lang in de zon blijft… (zonnebril + zonnebrand f30) Maar het is oktober, dus de zon zou minder warm moeten worden…
Ben al wat aan het vervellen in mijn gezicht.. Maar lijkt nu net of het van zonnebrand is. Dus valt het niet zo op :D

Na 7 dagen na begin. Mijn huid is wel onrustiger. Maar veel kleinere ontstekingen. Heb geen grote ontstekingen die bijna paars kleuren van de druk die er onder zit.
pi_102607457
ONGELOOFLIJK!

ik word wakker en plots het merendeel van mijn linkerkant is gewoon weg!
echt raar...

maar ziet wel niet uit nu zo rechts wel puistjes en links niet :P
pi_102631557
@issila: ik slik het nu 21 dagen.
pi_102632823
quote:
0s.gif Op zondag 2 oktober 2011 12:54 schreef KnownStranger het volgende:
ONGELOOFLIJK!

ik word wakker en plots het merendeel van mijn linkerkant is gewoon weg!
echt raar...

maar ziet wel niet uit nu zo rechts wel puistjes en links niet :P
Had ik ook, maand later was alles weer rot. :'(

Maar geniet er nog even van. :D
pi_102656375
Hebben jullie wel eens olijfolie geprobeerd op gezicht/lippen?
pi_102658121
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 oktober 2011 23:04 schreef KnownStranger het volgende:

[..]

ik vind het vooral vervelend dat het erger word IPV beter, maarja hoort erbij... die paar maanden heb ik er wel voor over om het nooit meer te hebben
Ja, het ging steeds beter, ik heb nog wel zo nu en dan een puistje, maar en de littekens blijf ik nog wel zien.
pi_102658809
@strawberry een maand? een dagje en het komt al terug, die 29-30 dagen waren overbodig blijkbaar :P

kiaora, olijfolie? nee ik niet, gewoon labello
pi_102667726
Ja, olijfolie is goed voor een droge huid en loshangende velletjes. Ik ga het de komende dagen proberen en zal laten weten hoe het bevalt.
Mijn huid is nog niet rustig en vooral rond m'n mond niet. Daar zitten sowieso al erge littekens en rode vlekken van voormalige ontstekingen.

Hopelijk snel verbetering!
pi_102670090
mijn huid is ook niet rustig, jammer genoeg.
pi_102711002
Zitten jullie trouwens aan de versie Roaccutane of een merkloze/goedkopere variant?
Ik zit namelijk aan de versie van Actavis want de apotheek had alleen maar die, maar las vandaag ergens dat alleen de Roaccutane goed werkt...ik hoop niet dat hier waarheid in zit.
pi_102716758
het heeft allemaal verschillende namen geloof ik, ik ben bij een dermatoloog langsgewwest, en zei zegt dat na 6 maanden, ik geen puistjes meer zal hebben. ( net zoals Roaccutane) en het heet isocural.

ik denk gewoon dat er meerdere namen van de pillen bestaan.
pi_102727602
ik heb Isotretinoine van PCH (PCH dat is het bedrijf die ze op de markt brengt :P maar heb vaak producten van dat merk... geloof dat het de eerste keuze is van de apotheek, tenzei er een allergie is).

Nu 10 dagen. Mijn huid is nog niet rustig (Had ik ook lang niet verwacht) maar de vuurigheid is nog wel steeds aanwezig. Maar kleiner en zonder onstekingen :D. Vooral bij me mond heb ik er meer last nu van. Maar dat is ook heel goed te verklaren als je steeds vasaline op je lippen smeert (ze zijn echt zo droog, anders heb ik last van velletjes :P) smeer je ook de porieen en talgklieren daar dicht :P.

EN geloof dat ik nu spontaan allegrisch voor honing ben geworden... De lippenbalsum die ik gebruikte zat honing in, van de week broodje brie met honing gehad.. die viel ook al niet zo...

Maar weten jullie wat tegen de jeuk?? behalve insmeren en niet krabben :P
pi_102732883
@Isillavendel:

Waar heb je jeuk?
Ik heb (nog) geen last van jeuk, dus kan je hier niet mee helpen.

Ik heb zojuist Vaseline gekocht, want vandaag zijn m'n lippen echt veel erger.

Mijn huid is wel wat rustiger, maar als ik ergens heb geknepen dan komt er gelijk een wondje/korst die lang blijft zitten.
pi_102738113
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 oktober 2011 21:58 schreef kiaora het volgende:
Zitten jullie trouwens aan de versie Roaccutane of een merkloze/goedkopere variant?
Ik zit namelijk aan de versie van Actavis want de apotheek had alleen maar die, maar las vandaag ergens dat alleen de Roaccutane goed werkt...ik hoop niet dat hier waarheid in zit.
Lijkt me dat de samenstelling gewoon hetzelfde is? Zelfde product, andere naam.
pi_102739678
Dit las ik op een site erover:

Martin on 27 maart 2011 om 7:05 PM zei:

Beste mensen,

Ik gebruik zelf ook roaccutane en wil jullie er op wijzen dat er 2 soorten roaccutane in de handel zijn in Nederland. Een hiervan is de echte roaccutane die in ongeveer 98% van alle gevallen ook daadwerkelijk helpt. De andere is een GOEDKOPERE versie hiervan, vaak proberen verzekeringen/apothekers deze te verkopen. Mocht je deze krijgen weiger dit dan en vraag om de echte. De echte roaccutane heeft op het doosje ook roaccutane staan in dikke letters. De andere heeft dit niet. Ze hebben beide dezelfde werkzame bestanddelen maar toch is de samenstelling van de echte (de iets duurdere) vele malen werkzamer. Vraag voor de zekerheid aan je dermatoloog of je daadwerkelijk de echte roaccutane krijgt en niet de goedkope namaak. Mocht je dermatoloog zeggen dat dit niets uitmaakt, dan raad ik je aan om direct naar een andere te gaan. Ik ben zelf medisch student dus ik weet wel ongeveer waar ik het over heb. Dit is ook bewezen door meerdere onderzoeken. Tevens heeft mijn broer 6 jaar voor mij roaccutane geslikt. En hij had dus de goedkopere versie van de roaccutane. En het heeft bij hem niet geholpen, alleen kreeg hij een droge huid/lippen en andere bijwerkingen. Dus alsjeblieft mensen vraag aan je dermatoloog of je de echte krijgt, want anders slik je het misschien wel voor niets. En het enige wat je dan krijgt zijn de bijwerkingen…

Ps: vertel dit alsjeblieft door, dat niet nog meer mensen hetzelfde verhaal als mijn broer krijgen.
pi_102742144
quote:
0s.gif Op woensdag 5 oktober 2011 17:01 schreef kiaora het volgende:
Dit las ik op een site erover:

Martin on 27 maart 2011 om 7:05 PM zei:

Beste mensen,

Ik gebruik zelf ook roaccutane en wil jullie er op wijzen dat er 2 soorten roaccutane in de handel zijn in Nederland. Een hiervan is de echte roaccutane die in ongeveer 98% van alle gevallen ook daadwerkelijk helpt. De andere is een GOEDKOPERE versie hiervan, vaak proberen verzekeringen/apothekers deze te verkopen. Mocht je deze krijgen weiger dit dan en vraag om de echte. De echte roaccutane heeft op het doosje ook roaccutane staan in dikke letters. De andere heeft dit niet. Ze hebben beide dezelfde werkzame bestanddelen maar toch is de samenstelling van de echte (de iets duurdere) vele malen werkzamer. Vraag voor de zekerheid aan je dermatoloog of je daadwerkelijk de echte roaccutane krijgt en niet de goedkope namaak. Mocht je dermatoloog zeggen dat dit niets uitmaakt, dan raad ik je aan om direct naar een andere te gaan. Ik ben zelf medisch student dus ik weet wel ongeveer waar ik het over heb. Dit is ook bewezen door meerdere onderzoeken. Tevens heeft mijn broer 6 jaar voor mij roaccutane geslikt. En hij had dus de goedkopere versie van de roaccutane. En het heeft bij hem niet geholpen, alleen kreeg hij een droge huid/lippen en andere bijwerkingen. Dus alsjeblieft mensen vraag aan je dermatoloog of je de echte krijgt, want anders slik je het misschien wel voor niets. En het enige wat je dan krijgt zijn de bijwerkingen…

Ps: vertel dit alsjeblieft door, dat niet nog meer mensen hetzelfde verhaal als mijn broer krijgen.
Lijkt me onzin, ik heb isotretinoine en als mijn huisarts het de 1e kuur goed afgehandeld had was ik er nu gewoon vanaf geweest. En nu tijdens de 2e kuur lijkt het ook vrij snel te gaan. Ben benieuwd welke onderzoeken dit dan bewijzen. Wel moet ik erbij zeggen dat ik niet de meest erge vorm van acne heb.
pi_102748745
quote:
0s.gif Op woensdag 5 oktober 2011 18:17 schreef patrickpsv het volgende:

[..]

Lijkt me onzin, ik heb isotretinoine en als mijn huisarts het de 1e kuur goed afgehandeld had was ik er nu gewoon vanaf geweest. En nu tijdens de 2e kuur lijkt het ook vrij snel te gaan. Ben benieuwd welke onderzoeken dit dan bewijzen. Wel moet ik erbij zeggen dat ik niet de meest erge vorm van acne heb.
Lijkt mij ook, aangezien ze dat bij de pil ook doen.. Enkel ik kan niet tegen een hulpstof die in de goedkope zit |:( Alles was echt het zelfde enkel zat er een ander coting stof omheen...

Envooral de gene die ik heb want die heet gewoon zoals de werkzame stof :P Dus daar zal die stof echt wel in zitten..
(die pillen van mij zijn rood :P hoezo zien ze er als M&M uit :P)
pi_102748995
quote:
0s.gif Op woensdag 5 oktober 2011 13:57 schreef kiaora het volgende:
@Isillavendel:

Waar heb je jeuk?
Ik heb (nog) geen last van jeuk, dus kan je hier niet mee helpen.

Ik heb zojuist Vaseline gekocht, want vandaag zijn m'n lippen echt veel erger.

Mijn huid is wel wat rustiger, maar als ik ergens heb geknepen dan komt er gelijk een wondje/korst die lang blijft zitten.
Aan mijn oor.. op mijn hoofd, in mijn elleboog en op mijn rug.
En blaren en schuurplekjes op mijn voeten van de schoenen.
Moet wel toegeven dat ik van nature al vrij droge huid heb. Dus vermoed dat ik er daarom zo last van heb.. dat die zo droog is..

Je mag ook niet knijpen :P wondjes genezen minder goed.
pi_102765474
Vervelend van die jeuk. Mijn huid wordt ook steeds droger, ook op mijn rug/schouders voelt het droog aan.

Hoeveel mg slikte jij? Ook 20?

Ik weet dat ik niet zou moeten knijpen...maar ik ga dan alle mee-eters weghalen...want die drogen uit en dan wil ik ze weg hebben.

Kan jij er afblijven?

Ik heb geen ontstekingen maar heb een hele verstoorde talgproduktie met heel veel talgpropjes (en die worden nu verminderd...voorhoofd en wangen zijn al beter).
pi_102801402
quote:
0s.gif Op donderdag 6 oktober 2011 11:15 schreef kiaora het volgende:
Vervelend van die jeuk. Mijn huid wordt ook steeds droger, ook op mijn rug/schouders voelt het droog aan.

Hoeveel mg slikte jij? Ook 20?

Ik weet dat ik niet zou moeten knijpen...maar ik ga dan alle mee-eters weghalen...want die drogen uit en dan wil ik ze weg hebben.

Kan jij er afblijven?

Ik heb geen ontstekingen maar heb een hele verstoorde talgproduktie met heel veel talgpropjes (en die worden nu verminderd...voorhoofd en wangen zijn al beter).
ik slik 2x20 dus per dag 40 mg.
Ik denk als je de mee-eters gaat weg halen dat je het beste even naar een schoonheidspecialist kan gaan, en daar vermelden wat je slikt, die kan het veel voorzichtiger dan dat je het zelf kan doen. Neem aan dat je niet nog meer littekens wil.

Heb nu veel last van rode vlekken die spontaan op komen (rug/borst) en dan even jeuken en later weg trekken.

De ontstekingen zijn weg.. nu is het her en der een klein puistje...en geen bulten meer :D. Maar de mee-eeters beginnen nu zeer langzaam ook weg te trekken.. ze zijn lang niet zo zwart meer :D eerder licht bruinig.
Van een afstand lijkt me huid veel gezonder :P dichtbij moet er nog veel gebeuren :P

Er afblijven, dat kan ik vrij goed, behalve als het een grote witte kop heeft maar dan druk ik voorzichtig met de zijkanten van mijn vinger of met een cocourne lepeltje.. en ook niet te hard, hij moet vanzelf eigenlijke knappen als je er net tegen aan komt. (denk dat dat ook de rede is dat ik nu bijna geen littekens heb :P kon er altijd wel afblijven behalve op mijn kin :P)
pi_102807275
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 oktober 2011 11:05 schreef isillavendel het volgende:

[..]

ik slik 2x20 dus per dag 40 mg.
Ik denk als je de mee-eters gaat weg halen dat je het beste even naar een schoonheidspecialist kan gaan, en daar vermelden wat je slikt, die kan het veel voorzichtiger dan dat je het zelf kan doen. Neem aan dat je niet nog meer littekens wil.

Heb nu veel last van rode vlekken die spontaan op komen (rug/borst) en dan even jeuken en later weg trekken.

De ontstekingen zijn weg.. nu is het her en der een klein puistje...en geen bulten meer :D. Maar de mee-eeters beginnen nu zeer langzaam ook weg te trekken.. ze zijn lang niet zo zwart meer :D eerder licht bruinig.
Van een afstand lijkt me huid veel gezonder :P dichtbij moet er nog veel gebeuren :P

Er afblijven, dat kan ik vrij goed, behalve als het een grote witte kop heeft maar dan druk ik voorzichtig met de zijkanten van mijn vinger of met een cocourne lepeltje.. en ook niet te hard, hij moet vanzelf eigenlijke knappen als je er net tegen aan komt. (denk dat dat ook de rede is dat ik nu bijna geen littekens heb :P kon er altijd wel afblijven behalve op mijn kin :P)
Ok, jij zit dus aan 2x zo hoge dosering. Ik denk dat de dermatoloog me 30mg gaat voorschrijven volgende week. Gaat allemaal langzamer met 20mg natuurlijk.
Ik heb altijd moeite gehad met het afblijven en zeker als er een witte kop op zit dan moet het weg. Die heb ik nu niet, maar de mee-eters heb ik wel weggehaald. Die er nu nog zitten ga ik afblijven :).

Van een afstand lijkt me huid veel gezonder :P dichtbij moet er nog veel gebeuren :P


Herkenbaar! ;)
pi_102807320
Gisteren had ik wat kleine bobbeltjes op m'n wang, richting m'n slaap, en daar kwam talg uit. De volgende morgen zit er ineens een korstje/wondje (van zoiets kleins al..) en volgens mij beetje ontstoken.

Nice.
pi_102807594
Ik knijp alles tot wondjes, hoe stom ben je dan.
Ik ben een knappe meid met een probleemhuid voor 4 jaar.

Hopelijk ga ik over een tijdje rust krijgen, niet alleen een rustige huid, maar ook geen aanleiding meer om te vaak close-up in de spiegel te kijken, uitknijpen etc.
pi_102807794
Ik weet dat heel veel mensen problemen hebben met eraan zitten. Op acne.org heb je ook een apart subforum daarvoor.

Ik heb de littekentjes en pigmentvlekken zeker verergerd bij mezelf en dat vind ik wel jammer. Heb een hele vlekkerige huid. Maar daar kan (moet) ik wel mee leven als er geen acne meer is.
pi_102811973
Kan best dat die (niet-pigment)vlekjes nog weggaan. Bij mij is dat iig wel zo. De huid doet er ook iets van een jaar over om helemaal te vernieuwen en herstellen. Gewoon even afwachten dus. :)
pi_102812027
Is er een wondermiddel tegen grote poriën?

Die op mijn neus zijn nu huge, kan me niet herinneren dat dat altijd al zo was. :'(

Met mijn wangen gaat het goed en ik ben weer ongesteld geworden na 4 maand. ^O^
pi_102813099
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 oktober 2011 21:58 schreef kiaora het volgende:
Zitten jullie trouwens aan de versie Roaccutane of een merkloze/goedkopere variant?
Ik zit namelijk aan de versie van Actavis want de apotheek had alleen maar die, maar las vandaag ergens dat alleen de Roaccutane goed werkt...ik hoop niet dat hier waarheid in zit.
Ik zat eerst ook lang aan een goedkopere variant. Toen dit toevallig een keer ter sprake kwam zei mijn dokter dat de echte variant inderdaad iets beter werkt (hij zei iets van 10%) en dat je hiermee minder last had van bijwerkingen. Sindsdien schrijft hij op elk recept dat het medisch noodzakelijk is dat ik de goede variant krijg.

Ik krijg nu trouwens Roaccutane van Roche
er staat nog wel isotretionoine onder. Weet iemand van jullie of deze goed is?

@isillavendel
die van PCH had ik dus eerst. Ik zou ook overstappen als ik jou was
pi_102813232
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 oktober 2011 17:08 schreef jut23 het volgende:

[..]

Ik zat eerst ook lang aan een goedkopere variant. Toen dit toevallig een keer ter sprake kwam zei mijn dokter dat de echte variant inderdaad iets beter werkt (hij zei iets van 10%) en dat je hiermee minder last had van bijwerkingen. Sindsdien schrijft hij op elk recept dat het medisch noodzakelijk is dat ik de goede variant krijg.

Ik krijg nu trouwens Roaccutane van Roche
er staat nog wel isotretionoine onder. Weet iemand van jullie of deze goed is?
Ok, ik ga het ook vragen aan mijn dermatoloog volgende week of ik de versie van Roche kan krijgen.
pi_102813275
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 oktober 2011 16:36 schreef -Strawberry- het volgende:
Is er een wondermiddel tegen grote poriën?

Die op mijn neus zijn nu huge, kan me niet herinneren dat dat altijd al zo was. :'(

Met mijn wangen gaat het goed en ik ben weer ongesteld geworden na 4 maand. ^O^
Bij mij zijn mijn poriën ook verwijd en goed zichtbaar op neus en ernaast.
Fijn dat je weer ongesteld bent geworden!
Ik had een hele onregelmatige menstruatie een tijd geleden, maar nu niet meer. Slik ook elke dag Teunisbloemolie wat goed is voor je menstruatie.

Weet je waarom je zolang niet ongesteld bent gewordeN?
pi_102813330
Er zijn btw toch geen risico's met het gebruiken van hoestdrank terwijl je dit medicijn slikt?
pi_102815544
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 oktober 2011 17:15 schreef jut23 het volgende:
Er zijn btw toch geen risico's met het gebruiken van hoestdrank terwijl je dit medicijn slikt?
Nee hoor, neem aan van niet.
pi_102819761
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 oktober 2011 17:13 schreef kiaora het volgende:
Weet je waarom je zolang niet ongesteld bent gewordeN?
Nou normaal was ik altijd gewoon om de 4 weken, regelmatig dus. Sinds de Roa niet meer ongesteld geweest, tot vandaag. Het komt door de roaccutane denk ik, maar ik heb het niet laten checken. Er staat bij de bijwerkingen wel iets van menstruatiestoornissen, dus dat zal dat het zijn. Ik maak me er niet erg druk over.
pi_102833938
Als je pigmentvlekjes hebt van de (vorige acne) acne vraag je huisarts gelijk om hydrochinon.
Daarmee smeer je ze in 2 weken helemaal weg.
pi_102837043
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 oktober 2011 01:28 schreef xChar het volgende:
Als je pigmentvlekjes hebt van de (vorige acne) acne vraag je huisarts gelijk om hydrochinon.
Daarmee smeer je ze in 2 weken helemaal weg.
Hydrochinon? Wat voor soort creme is dat en is dat veilig?
Ik heb sowieso een vlekkerige met wat sproetjes huid.
pi_102837091
Sinds gisteravond voel ik me kut en zwaarmoedig. Ik had sowieso al neiging tot depressieve gevoelens vanwege bepaalde dingen in mijn leven, dus de Roaccutane maakt het er niet beter op.
Volgende week moet ik ook ongesteld worden dus het is een combinatie van factoren.

Is dit herkenbaar voor iemand van jullie?
pi_102839370
veel vrouwen hierop zie ik...

waarschijnlijk is het voor vrouwen/meisjes een stuk erger? omdat die meer op hun uiterlijk letten en er meer op beoordeeld worden?
ben ik dus al blij om, alhoewel het voor jongens ook zeer moeilijk is hoor.

PLUS ik had een serieuze vraag voor hier, er zit namelijk een jongen op mijn school en hij zit echt helemaal onder de acne( echt niet normaal) heel zijn gezicht, zijn nek zelfs, hoogstwaarschijnlijk ook zijn rug en borstkast. en ik wil hem wel eens aanspreken en hem vertellen over roacuttane en mijn dermatoloog en dat het niet ZO duur is. maar zou dat onbeleefd zijn? zou hij verkeerd denken?
pi_102839498
quote:
PLUS ik had een serieuze vraag voor hier, er zit namelijk een jongen op mijn school en hij zit echt helemaal onder de acne( echt niet normaal) heel zijn gezicht, zijn nek zelfs, hoogstwaarschijnlijk ook zijn rug en borstkast. en ik wil hem wel eens aanspreken en hem vertellen over roacuttane en mijn dermatoloog en dat het niet ZO duur is. maar zou dat onbeleefd zijn? zou hij verkeerd denken?
Als je hem op een goede manier erover aanspreekt lijkt het me juist heel meelevend van jou. Misschien gewoon eerst eens vragen of hij al met medicatie of iets bezig is, of heeft geprobeerd?
pi_102841320
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 oktober 2011 10:13 schreef kiaora het volgende:
Sinds gisteravond voel ik me kut en zwaarmoedig. Ik had sowieso al neiging tot depressieve gevoelens vanwege bepaalde dingen in mijn leven, dus de Roaccutane maakt het er niet beter op.
Volgende week moet ik ook ongesteld worden dus het is een combinatie van factoren.

Is dit herkenbaar voor iemand van jullie?
Ik zou daar wel mee opppassen, als je merkt dat je depressieve gevoelens erger worden door Roa.
pi_102841346
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 oktober 2011 12:10 schreef KnownStranger het volgende:
veel vrouwen hierop zie ik...

waarschijnlijk is het voor vrouwen/meisjes een stuk erger? omdat die meer op hun uiterlijk letten en er meer op beoordeeld worden?
ben ik dus al blij om, alhoewel het voor jongens ook zeer moeilijk is hoor.

PLUS ik had een serieuze vraag voor hier, er zit namelijk een jongen op mijn school en hij zit echt helemaal onder de acne( echt niet normaal) heel zijn gezicht, zijn nek zelfs, hoogstwaarschijnlijk ook zijn rug en borstkast. en ik wil hem wel eens aanspreken en hem vertellen over roacuttane en mijn dermatoloog en dat het niet ZO duur is. maar zou dat onbeleefd zijn? zou hij verkeerd denken?
Het wordt sowieso toch vergoed?

Tja als je die jongen verder niet kent dan lijkt het me een beetje raar als je daarover begint.
pi_102845660
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 oktober 2011 12:10 schreef KnownStranger het volgende:
veel vrouwen hierop zie ik...

waarschijnlijk is het voor vrouwen/meisjes een stuk erger? omdat die meer op hun uiterlijk letten en er meer op beoordeeld worden?
ben ik dus al blij om, alhoewel het voor jongens ook zeer moeilijk is hoor.

PLUS ik had een serieuze vraag voor hier, er zit namelijk een jongen op mijn school en hij zit echt helemaal onder de acne( echt niet normaal) heel zijn gezicht, zijn nek zelfs, hoogstwaarschijnlijk ook zijn rug en borstkast. en ik wil hem wel eens aanspreken en hem vertellen over roacuttane en mijn dermatoloog en dat het niet ZO duur is. maar zou dat onbeleefd zijn? zou hij verkeerd denken?
Roaccutane wordt volledig vergoed, je hoeft alleen je eigen risico te betalen (as usual), mits je die nog niet had opgebruikt.
pi_102846986
Mijn huid begint er voor mijn gevoel gelukkig steeds schoner uit te zien, het blijft vlekkerig, maar met een goede verzorging en wat geduld gaat dat waarschijnlijk goed komen. Ik ben me mezelf al wat meer aan het verdiepen in huidverzorging en problemen na de kuur te voorkomen. Nadeel is wel dat ik weer heel wat bleker ben geworden door gebrek aan zon, waardoor de rode vlekken beter zichtbaar zijn.
pi_102856702
Dat verhaal dat alleen de originele Roaccutane goed zou zijn is echt onzin. Ik heb de variant van PCH gebruikt en heb sinds het eind van de kuur geen enkel puistje meer gehad. Alle 'namaak'-medicijnen worden uitvoerig getest door het College ter Beoordeling van Geneesmiddelen en mogen alleen verkocht worden als ze dezelfde werkzame stof hebben in dezelfde sterkte, onder dezelfde vorm en in dezelfde toedieningswijze. Alleen de hulpstoffen mogen verschillen, wat invloed kan hebben op de mate van de bijwerkingen en soms belangrijk is voor mensen met een allergie. Hier kun je er wat meer over lezen:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Generiek_geneesmiddel
pi_102866317
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 oktober 2011 17:08 schreef jut23 het volgende:

@isillavendel
die van PCH had ik dus eerst. Ik zou ook overstappen als ik jou was
Deze werkt op zich goed.. Mijn lichaam kan heel slecht tegen veranderanderingen als ik naar een ander medicijn ga.. En heb naast jeuk (door het vervellen) en soms spontaane rode vlekken eigenlijke geen bijwerkingen meer. Dus denk dat mijn lichaam er wel tegen kan. Dat ik slecht tegen veranderingen kan weet ik :P ooit eens met de pil gehad, moest ik naar een local preperaat.. ben 3 maand ziek geweest en half jaar in de war (heb zelfs toen 2 maand een zwaardere pil moeten slikken).

quote:
0s.gif Op zaterdag 8 oktober 2011 12:10 schreef KnownStranger het volgende:
veel vrouwen hierop zie ik...

waarschijnlijk is het voor vrouwen/meisjes een stuk erger? omdat die meer op hun uiterlijk letten en er meer op beoordeeld worden?
ben ik dus al blij om, alhoewel het voor jongens ook zeer moeilijk is hoor.

PLUS ik had een serieuze vraag voor hier, er zit namelijk een jongen op mijn school en hij zit echt helemaal onder de acne( echt niet normaal) heel zijn gezicht, zijn nek zelfs, hoogstwaarschijnlijk ook zijn rug en borstkast. en ik wil hem wel eens aanspreken en hem vertellen over roacuttane en mijn dermatoloog en dat het niet ZO duur is. maar zou dat onbeleefd zijn? zou hij verkeerd denken?
Nouja ik had er al 12 jaar last van dan wil je het wel eens kwijt :P maar de pukkels werden op een moment echt ontstekingen (EN die wil je niet in je gezicht hebben).
Maar dat het veel vrouwen zijn viel mij ook al op :P. Had juist verwacht meer mannen, aangezien de bijwerkingen (en dat gedoe van elke maand een zwangerschapstest).

Als je er zelf ook erg hebt, en nog redelijke zichtbaar hebt, zou je hem gewoon eens kunnen vragen. Niet op dringend, maar meeer zo van van wat doe jij er nu aan, alsof je tips wil hebben. Maar let wel op dat je hem prive aan spreekt, vermoed dat die er niet echt over wil hebben. Of vraag even of je hem kan spreken, omdat je wat prive wil vragen als die in een groepje loopt.
Maar sommige mensen houden niet van bemoeinis van anderen, maar je kan het proberen.
Dus let wel op wat je zegt :P
pi_102867985
quote:
7s.gif Op zaterdag 8 oktober 2011 13:20 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Ik zou daar wel mee opppassen, als je merkt dat je depressieve gevoelens erger worden door Roa.
Ja, zal het maandag ook met de dermatoloog erover hebben.
pi_102870224
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 oktober 2011 22:08 schreef Durnstic het volgende:
Dat verhaal dat alleen de originele Roaccutane goed zou zijn is echt onzin. Ik heb de variant van PCH gebruikt en heb sinds het eind van de kuur geen enkel puistje meer gehad. Alle 'namaak'-medicijnen worden uitvoerig getest door het College ter Beoordeling van Geneesmiddelen en mogen alleen verkocht worden als ze dezelfde werkzame stof hebben in dezelfde sterkte, onder dezelfde vorm en in dezelfde toedieningswijze. Alleen de hulpstoffen mogen verschillen, wat invloed kan hebben op de mate van de bijwerkingen en soms belangrijk is voor mensen met een allergie. Hier kun je er wat meer over lezen:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Generiek_geneesmiddel
Helemaal correct.
pi_102886267
Als de bijwerkingen minder zijn geef mij dan maar de duurdere variant hoor :p. En ik denk dat er meer meisjes zijn omdat het voor jongens misschien moeilijker is om een stap naar de dokter te maken voor hun acne
pi_102893656
quote:
0s.gif Op zondag 9 oktober 2011 20:08 schreef jut23 het volgende:
Als de bijwerkingen minder zijn geef mij dan maar de duurdere variant hoor :p. En ik denk dat er meer meisjes zijn omdat het voor jongens misschien moeilijker is om een stap naar de dokter te maken voor hun acne
Jongens mogen eerder aan de roa dan meisjes. Bij meisjes worden toch liever andere medicijnen gebruikt.
pi_102948067
Ik heb sinds gister de Roaccutane van Roche (ipv merkloze variant). De dermatoloog had het op het recept geschreven.
pi_102992726
ik heb geen probleem om goedkopere te slikken, vooral omdat ik nu bijna geen bijwerkingen heb naast een extreem droge huid (al van nature droge huid, dus nu ff lekker erger) en droge lippen.
En mensen die mij gezien hadden toen ik begon en nu zien al toch het verschil...

MIjn moeder merkte gisteren op dat het leek of ik gewoon in de zon had gezeten :P, dat ik gewoon bruiner en minder bleek was als eerst :P Zal dat onder het laagje gezeten hebben die nu verveld is :P
pi_102999903
Dat is fijn dat je minder bleek ziet dan eerst!

Ja, het is ook geen probleem als je de goedkopere versie slikt, mijn dermatoloog zei dat alleen een enkeling (1 % ofzo) verschil merkt.

Ik ben eigenlijk wel benieuwd hoe iedereens huid eruit ziet, voor en tijdens/na roaccutane..
dat kan je op zo'n forum helaas niet zien :)
pi_103029741
Maand 2 zit erop, vanochtend weer naar de derma geweest. Het is nu een paar dagen iets erger geworden, maar het valt nog mee. Ik krijg nu voor 2 maanden een hogere dosis van 50mg per dag, dus ik ben benieuwd hoe het gaat mbt. de bijwerkingen en het resultaat.

Overigens werkt de La Roche Effaclar H creme wel heel goed, totaal geen last meer van een droge huid.
pi_103032222
Kon het niet laten op één uit te drukken, meteen weer zo'n grote plek op m'n wang door de dunne huid. :') Maar het pukkeltje is wel weg.
pi_103074878
quote:
0s.gif Op donderdag 13 oktober 2011 11:51 schreef -Strawberry- het volgende:
Kon het niet laten op één uit te drukken, meteen weer zo'n grote plek op m'n wang door de dunne huid. :') Maar het pukkeltje is wel weg.
Ik heb zonet ook weer heel erg aan m'n gezicht gezeten en mee-eters uitgeknepen vooral op kin... baal er wel een beetje van want m'n gezicht ziet er nu uit als een oorlogsveld met rode vlekken.
Die vlekken gaan wel weer weg, dat is niet het punt, maar de huid beschadigt.
pi_103083911
Vandaag weer maandelijkse controle gehad. Wat een feest toch, die zwangerschapstest. :')
pi_103084290
Moeten de vrouwen nou ook elke maand gezellig op gesprek met de apotheker :P ?
pi_103084381
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 oktober 2011 18:48 schreef jut23 het volgende:
Moeten de vrouwen nou ook elke maand gezellig op gesprek met de apotheker :P ?
Op gesprek met de apotheker :?
pi_103084545
Oh ik dacht dat vrouwen elke maand een gesprek moest hebben over het gebruik van voorbehoedsmiddelen. Of is dat slechts eenmalig
pi_103084676
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 oktober 2011 18:54 schreef jut23 het volgende:
Oh ik dacht dat vrouwen elke maand een gesprek moest hebben over het gebruik van voorbehoedsmiddelen. Of is dat slechts eenmalig
Het enige wat ik maandelijks heb is controle derma, bloedonderzoek en zwangerschapstest.
  vrijdag 14 oktober 2011 @ 19:00:39 #104
300815 Sasman
Kijk en leer...
pi_103084793
Vandaag met mijn allereerste kuur begonnen. Kben 16 jaar. Mijn dermatoloog zei dat ik best begon met 10 mg 's morgens en 20 mg s' avonds. En dan om achter 1 maand te kijken als we de dosis verhogen naar 20/20 denk ik. Het enigste probleem zijn de bijwerkingen. Merkte in de gym er nog niet te veel van en ik hoop dat het zo blijft. Maar anders hebben de pillen toch wel voorkeur zeker als ik zie dat ze werken. Trouwens hoe zit het met de littekens?
Trotse Belg.
pi_103132650
Weten de users hier iets wat je kan doen tegen de roodheid van het gezicht?

En dan bedoel ik niet door vlekjes of ontstekingen, maar puur roodheid door doorbloeding die komt door de pillen.
  zondag 16 oktober 2011 @ 11:49:50 #106
300815 Sasman
Kijk en leer...
pi_103142594
Doorbloeding?
Trotse Belg.
pi_103143776
Ik had al nooit vet haar, gewoon normaal, maar sinds de Roaccutane is mijn hoofdhuid heel droog geworden (veel schilfers). Heeft iemand hier nog tips voor hoe ik dit kan verminderen?

Ik ga vanaf nu voor het wassen m'n hoofdhuid insmeren met olijfolie ofzo.

[ Bericht 18% gewijzigd door kiaora op 16-10-2011 13:09:09 ]
pi_103155589
quote:
11s.gif Op zondag 16 oktober 2011 11:49 schreef Sasman het volgende:
Doorbloeding?
Ja?

Je hebt altijd doorbloeding natuurlijk, maar door de pillen valt de roodheid extra op (misschien door dunnere huid of zo?). Mijn broertje bijv werd in de winter helemaal paars van kleur. :')
  zondag 16 oktober 2011 @ 19:04:55 #109
300815 Sasman
Kijk en leer...
pi_103156551
quote:
0s.gif Op zondag 16 oktober 2011 12:46 schreef kiaora het volgende:
Ik had al nooit vet haar, gewoon normaal, maar sinds de Roaccutane is mijn hoofdhuid heel droog geworden (veel schilfers). Heeft iemand hier nog tips voor hoe ik dit kan verminderen?

Ik ga vanaf nu voor het wassen m'n hoofdhuid insmeren met olijfolie ofzo.
Heeft je derma geen zalfje voorgeschreven? Zonee, de volgende keer direct vragen.De mijne heeft ' effaclar H ' voorgeschreven.
Trotse Belg.
pi_103156581
quote:
0s.gif Op zondag 16 oktober 2011 18:37 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Ja?

Je hebt altijd doorbloeding natuurlijk, maar door de pillen valt de roodheid extra op (misschien door dunnere huid of zo?). Mijn broertje bijv werd in de winter helemaal paars van kleur. :')
Volgens heeft het meer te maken met histamine, je kan een anti-histanicum proberen. Geen idee of je dit naast roa kan gebruiken.
pi_103156608
quote:
0s.gif Op zondag 16 oktober 2011 19:05 schreef Diabox het volgende:

[..]

Volgens heeft het meer te maken met histamine, je kan een anti-histanicum proberen. Geen idee of je dit naast roa kan gebruiken.
Oh nou ja, het gaat wel weer weg na de kuur.
pi_103156656
quote:
0s.gif Op zondag 16 oktober 2011 19:06 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Oh nou ja, het gaat wel weer weg na de kuur.
Niet altijd, heeft bij mij aangehouden na de kuur, wel minder gelukkig, maar lang niet zoals het voor de kuur was.
pi_103164264
quote:
2s.gif Op zondag 16 oktober 2011 19:04 schreef Sasman het volgende:

[..]

Heeft je derma geen zalfje voorgeschreven? Zonee, de volgende keer direct vragen.De mijne heeft ' effaclar H ' voorgeschreven.
Nee, ben vorige week geweest maar ben vergeten dit te zeggen.. Kan je dat dan gratis krijgen of niet?
pi_103167909
quote:
0s.gif Op zondag 16 oktober 2011 18:37 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Ja?

Je hebt altijd doorbloeding natuurlijk, maar door de pillen valt de roodheid extra op (misschien door dunnere huid of zo?). Mijn broertje bijv werd in de winter helemaal paars van kleur. :')
Heb je dit vooral met kou of warmte?

Ik heb na het sporten (zumba) een superrood gezicht, echt niet normaal. Voor de rest is m'n huid wel iets sneller rood, maar vooral nadat ik in de zon ben geweest (ook met zonnebrand).
pi_103168916
quote:
0s.gif Op zondag 16 oktober 2011 22:24 schreef kiaora het volgende:

[..]

Heb je dit vooral met kou of warmte?

Ik heb na het sporten (zumba) een superrood gezicht, echt niet normaal. Voor de rest is m'n huid wel iets sneller rood, maar vooral nadat ik in de zon ben geweest (ook met zonnebrand).
Ik heb het met warmte. Tijdens het werken, sporten en als het gewoon warm is.
  dinsdag 18 oktober 2011 @ 16:47:21 #116
300815 Sasman
Kijk en leer...
pi_103239201
quote:
0s.gif Op zondag 16 oktober 2011 21:26 schreef kiaora het volgende:

[..]

Nee, ben vorige week geweest maar ben vergeten dit te zeggen.. Kan je dat dan gratis krijgen of niet?
Nee, maar dit kost maar 13 euro dacht ik. Maar toch zouw ik het eerst vragen aan je derma.
Trotse Belg.
pi_103256321
quote:
0s.gif Op zondag 16 oktober 2011 22:40 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Ik heb het met warmte. Tijdens het werken, sporten en als het gewoon warm is.
Vervelend.

Ik had zelf vandaag ook heel erg last van roodheid op m'n wangen (had ik voorheen nooit) en het ging ook niet weg, voelde ook die warmte.
  woensdag 19 oktober 2011 @ 13:07:16 #118
300815 Sasman
Kijk en leer...
pi_103276001
Trouwens is het normaal dat het de eerste 2 weken feller wordt?
Trotse Belg.
pi_103293637
Vannacht om half 5 weer een bloedneus gehad door de Roa.

Was het aan de ene kant eindelijk opgehouden met bloeden na 20 minuten, begon het aan de andere kant. :r Alles onder het bloed, hele bed. Ik wilde wel iets van toiletpapier halen maar elke keer als ik op wilde staan werd ik hee duizelig en moest ik bijna flauwvallen. Heel apart.
pi_103293677
quote:
0s.gif Op woensdag 19 oktober 2011 13:07 schreef Sasman het volgende:
Trouwens is het normaal dat het de eerste 2 weken feller wordt?
Ja, bij mij was het de eerste maand dat het erger werd. Is dat je niet verteld dan?
  woensdag 19 oktober 2011 @ 20:13:09 #121
300815 Sasman
Kijk en leer...
pi_103294580
quote:
0s.gif Op woensdag 19 oktober 2011 19:54 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Ja, bij mij was het de eerste maand dat het erger werd. Is dat je niet verteld dan?
Niet echt. Maar paar keer gelezen dat het na een maandje toch beter word. Positief denken.
Trotse Belg.
pi_103300684
Weet iemand of ik kan drinken na de kuur (alcohol)? en dan moet opbouwen ofzo?
pi_103302072
quote:
0s.gif Op woensdag 19 oktober 2011 21:58 schreef HMF1643 het volgende:
Weet iemand of ik kan drinken na de kuur (alcohol)? en dan moet opbouwen ofzo?
Na de kuur lijkt me dat geen probleem. Tijdens de kuur mag ook gewoon, mits niet teveel.
pi_103306732
quote:
0s.gif Op woensdag 19 oktober 2011 21:58 schreef HMF1643 het volgende:
Weet iemand of ik kan drinken na de kuur (alcohol)? en dan moet opbouwen ofzo?
Afhankelijk van je bloedresultaten, in overleg met je dermatoloog doen.
pi_103320130
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 september 2011 16:16 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Nu hopen dat het niet terugkomt en je geen vervolgkuur hoeft hè. :P
Nu hopen dat het wegblijft (positief gezien) en je voor de rest van je leven een mooie egale huid hebt. Kans is 90%
live & love
pi_103320327
@kiaora: Voor je hoofdhuid kan je het beste Jojoba olie gebruiken. Dit is heel geschikt voor droog haar of een hele droge hoofdhuid.

Succes met je kuur verder!

Ik ben er nu al een aantal maanden vanaf en mijn huid is nog mooi egaal :)

[ Bericht 2% gewijzigd door Essentials84 op 20-10-2011 23:59:04 ]
live & love
pi_103334350
Ik zit niet bij de dermtoloog, gewoon huisarts mijn bloed was goed dus ik denk dat het wel kan.
pi_103347580
quote:
0s.gif Op zondag 16 oktober 2011 12:46 schreef kiaora het volgende:
Ik had al nooit vet haar, gewoon normaal, maar sinds de Roaccutane is mijn hoofdhuid heel droog geworden (veel schilfers). Heeft iemand hier nog tips voor hoe ik dit kan verminderen?

Ik ga vanaf nu voor het wassen m'n hoofdhuid insmeren met olijfolie ofzo.
Ik heb nu een duur hoofdmasker (decubal hoofdhuidkuur) gekocht :D Het is echt niet fijn op je hoofd maar zorgt wel dat je minder last van schilvers en jeuk hebt. De 2 min die je het op je hoofd moet hebben staat je hoofd in brand (vooral als je net zo als mij het openkrapt) omdat er mentol in zit.... Zorg dat je het echt goed uitspoeld.. en de jeuk wordt minder... En mijn zwarte kleren werden niet meer extreem wit door die "roos".

Maar van de derma vandaag ook nog lotion gekregen :P Goh volgens mij heb je eceem op je hoofd van de pillen.. goh daar was ik nog niet achter.. Maar heb topicorte gekregen..
Voordeel is volgende keer hoef ik enkel ff bij de balie de prikkaart en recept op te halen als mijn bloed nu geen afwijkingen heeft :D.. scheeld weer 30 min wachten :P
pi_103381941
quote:
12s.gif Op donderdag 20 oktober 2011 12:29 schreef Essentials84 het volgende:
@kiaora: Voor je hoofdhuid kan je het beste Jojoba olie gebruiken. Dit is heel geschikt voor droog haar of een hele droge hoofdhuid.

Succes met je kuur verder!

Ik ben er nu al een aantal maanden vanaf en mijn huid is nog mooi egaal :)
Ik heb vanmiddag jojoba olie gekocht :).

Fijn dat het allemaal goed gaat na je kuur.
  zondag 23 oktober 2011 @ 17:16:14 #130
300815 Sasman
Kijk en leer...
pi_103459560
Pff...Net iets meer als een week de pillen en het nemen en de witten kopjes blijven maar komen.
Trotse Belg.
pi_103464130
Ik heb echt de hele tijd spierpijn in mn kont ;(

Door de roa denk ik, nog nooit zo erg gehad.
pi_103464168
quote:
0s.gif Op zondag 23 oktober 2011 17:16 schreef Sasman het volgende:
Pff...Net iets meer als een week de pillen en het nemen en de witten kopjes blijven maar komen.
Volhouden. ;) Ik was in die weken dat het erger werd best wel depri, maar als je dan straks een gave huid hebt is het het zo waard.
  zondag 23 oktober 2011 @ 21:43:48 #133
300815 Sasman
Kijk en leer...
pi_103473619
Duwen jullie de witten kopjes dan ook uit?
Trotse Belg.
pi_103478539
quote:
0s.gif Op zondag 23 oktober 2011 21:43 schreef Sasman het volgende:
Duwen jullie de witten kopjes dan ook uit?
Dat deed ik wel, maar kan je beter niet doen in verband met littekenvorming en dat je door de roa een dunne huid krijgt waardoor er echt een wondje ontstaat. En dat wondje doet er meestal langer over om weg te trekken en je ziet het duidelijker.

Als je het wel doet dan met een watje of papiertje, niet met je blote vingers. En niet met je nagels.

Ik heb er overigens geen littekens aan overgehouden, maar vooral in de latere weken ging er echt veel huid af bij het uitdrukken dus dat heb ik snel afgeleerd. Veel te gevoelig.
pi_103561848
quote:
0s.gif Op zondag 23 oktober 2011 21:43 schreef Sasman het volgende:
Duwen jullie de witten kopjes dan ook uit?
Enkel als door minmale druk ze knappen, dus met de zijkant van mijn vingers druk zetten en knapt.. Maar je zit dan wel gauw een weekje met een korstje waar je vanaf meot blijven....

Nieuwe bijwerking:
Bloedneus (15 min), vandaag na presies 1 maand, een flinke bloedneus op mijn werk gehad.... Gelukkig stond ik niet alleen.. ben er wel een paar uur dizie van geweest...
Maar vermoed dat het mede komt door de verwarming/acro dat flink in me gezicht zat te blazen, dus de rest van de middag zonder verwarming gedaan :P.. gelukkgi stond ik na 11 uur allen dus kon ik ze uitzetten...

Bijwerkingen tot nu tot: jeuk, droge huid, eceem, kapote lippen, bloedneus (1x)
Hoe gaat het met de rest??
pi_103581686
quote:
0s.gif Op zondag 23 oktober 2011 19:12 schreef -Strawberry- het volgende:
Ik heb echt de hele tijd spierpijn in mn kont ;(

Door de roa denk ik, nog nooit zo erg gehad.
Het gekke is dat ik ook vaak spierpijn in m'n kont heb, en laatst heel erg. Maar ook na het sporten (Zumba) heb ik vooral spierpijn in m'n kont...
:)
  woensdag 26 oktober 2011 @ 19:40:51 #137
300815 Sasman
Kijk en leer...
pi_103594736
Vooral last van mijn lippen en droge huid. Soms hier een daar eens rugpijn maar dat komt misschien eerder door naar de gym te gaan.

Maar waarom moet je van die korstjes afblivjen?
Trotse Belg.
pi_103601397
quote:
0s.gif Op woensdag 26 oktober 2011 19:40 schreef Sasman het volgende:
Vooral last van mijn lippen en droge huid. Soms hier een daar eens rugpijn maar dat komt misschien eerder door naar de gym te gaan.

Maar waarom moet je van die korstjes afblivjen?
Omdat je dan de kans op een litteken nog groter maakt. En duurt het nog langer voordat het genezen is..

Maar in tegenstelling tot de meeste geen last van spierpijn :P (vandaag met 2e maand begonnen).
pi_103601518
quote:
0s.gif Op woensdag 26 oktober 2011 21:42 schreef isillavendel het volgende:

[..]

Omdat je dan de kans op een litteken nog groter maakt. En duurt het nog langer voordat het genezen is..

Maar in tegenstelling tot de meeste geen last van spierpijn :P (vandaag met 2e maand begonnen).
Komt misschien nog. :P Heb het nu ook pas sinds kort (4 maanden)
  donderdag 27 oktober 2011 @ 11:29:07 #140
310522 lieveliesje90
http://tinyurl.com/weblogROA
pi_103617751
Door problemen op mijn vorige website ben ik aan het verhuizen naar: http://roaccutane.tumblr.com/ Ik zal daar al mijn oude posts weer plaatsen!

Ik ben nu 2 weken gestopt met Roa en voel me super! Mijn huid hersteld echt super!!
Lees ook mijn weblog : http://lisetterozenberg.web-log.nl
pi_103694045
Hoe zit het nou precies met die bloedprikken met dit middel?!
''ladies and gentlemen, we've got him''
pi_103752977
Ik heb ineens weer twee onderhuidse ontstekingen. Tussen m'n wenkbrauwen en op m'n slaap. Zit nu 7 weken aan de Roac.
pi_103753026
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 oktober 2011 00:13 schreef OomBrouwer het volgende:
Hoe zit het nou precies met die bloedprikken met dit middel?!
Wat snap je er niet aan? :P

Maandelijks bloedprikken om leverwaarden te controleren, omdat roa nogal belastend is voor je lever.
pi_103753049
quote:
0s.gif Op zondag 30 oktober 2011 19:08 schreef kiaora het volgende:
Ik heb ineens weer twee onderhuidse ontstekingen. Tussen m'n wenkbrauwen en op m'n slaap. Zit nu 7 weken aan de Roac.
Geheel normaal. Ik kreeg in de 2e maand ook onderhuidse ontstekingen. :Y

Zie het als verstoppingen die er al zaten en nu naar boven komen.
pi_103753291
quote:
0s.gif Op zondag 30 oktober 2011 19:10 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Geheel normaal. Ik kreeg in de 2e maand ook onderhuidse ontstekingen. :Y

Zie het als verstoppingen die er al zaten en nu naar boven komen.
Ja.. Ze gaan wel sneller weer weg geloof ik.
Ik slik maar 20mg per dag trouwens.
pi_103753467
quote:
0s.gif Op zondag 30 oktober 2011 19:17 schreef kiaora het volgende:

[..]

Ja.. Ze gaan wel sneller weer weg geloof ik.
Ik slik maar 20mg per dag trouwens.
In totaal of per capsule?

Ik slik 2x 20mg per dag.
pi_103753645
quote:
0s.gif Op zondag 30 oktober 2011 19:20 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

In totaal of per capsule?

Ik slik 2x 20mg per dag.
In totaal, 1 capsule per dag.
  maandag 31 oktober 2011 @ 22:20:38 #148
300815 Sasman
Kijk en leer...
pi_103810670
Begin heel lichtjes verbetering te zien. Allée de witten worden minder en minder.
Trotse Belg.
pi_103871353
Hallo allen,

Na enkele bezoekjes bij de dermatoloog heb ik deze eindelijk kunnen overtuigen van het feit dat ik een tweede kuur nodig heb. De eerst was mij ondanks de bijwerkingen heel goed bevallen en resulteerde in ruim een half jaar een 'babyface'.

Wat ik wel opvallend vond, was dat er blijkbaar nieuwe literatuur was, waarin beschreven stond dat een tweede kuur niet zo lang hoeft te duren als de eerste. Mijn dermatoloog wist niet meer precies hoe het zat en zou mij dat vertellen als hij volgende week belt voor de uitslag van het bloedonderzoek.
  woensdag 2 november 2011 @ 13:22:47 #150
300815 Sasman
Kijk en leer...
pi_103872032
Hoe oud ben je?
Trotse Belg.
  woensdag 2 november 2011 @ 13:45:41 #151
300815 Sasman
Kijk en leer...
pi_103872776
Ik ben trouwens bezig aan mijn 3de week. Volgende week terug naar derma om te kijken om dosis met 10mg te verhogen. Zou er dan weer zo'n uitbarsting komen? Iemand hier al ervaring mee?
Trotse Belg.
pi_103872959
quote:
0s.gif Op woensdag 2 november 2011 13:45 schreef Sasman het volgende:
Ik ben trouwens bezig aan mijn 3de week. Volgende week terug naar derma om te kijken om dosis met 10mg te verhogen. Zou er dan weer zo'n uitbarsting komen? Iemand hier al ervaring mee?
Kan voorkomen bij dosisverhoging ja.
pi_103877270
Wang voelt zo heerlijk glad en zacht nu. O+
pi_103899476
quote:
0s.gif Op woensdag 2 november 2011 13:22 schreef Sasman het volgende:
Hoe oud ben je?
20

Ben echt eens benieuwd naar de de duur van de kuur die ik moet gaan volgen. Het zou ideaal zijn als ik in voor april klaar zou zijn ermee, zodat mijn huid genoeg hersteld is om de zomer aan te kunnen.
pi_103946724
Bloedneuzen,

Wat een ramp zeg. heb er nu in 2 dgen tijd 4 gehad... waarvan 3 toch flinke jongens waren..

vrijdag 28-10: de eerste op mijn werk.. deze duurde ca 15-20 min
donderdag 2-11: weer op mijn werk (gelukkig was ik vrij en stond ik gewoon nog even na te praten, zeer zware die zeker 10-15 min duurde. De tweede nog geen 10 min na dat de eerste gestopt was, maar dat kan ook omdat ik me neussnoot, aangezien ik aan de andere kant verkouden ben.. Daarna snachts na ca 2 uur slapen weer een een zware die 10 min duurde.
Bij zware bedoel ik dat het er echt uitloopt met druppels en als je het op je hand opvangt deze binnen de korste keren een heel plasje bloed op licht...

En vanacht 4-11, weer een na ca 2 uur slapen. deze was gelukkig kort maar wel even heel veel...
En het is steeds het zelfde neusgat....

Eimand enig idee waneer het tijd is om contact op te nemen met een dokter, aangezien ze wel vermeld staan in de bijsluiter :P, en dan huisarts of derma (onderbehandeling)?

PS: ben ook stront verkouden er bij.. geweldige combi als beter is dat je niet snuit...

[ Bericht 2% gewijzigd door isillavendel op 04-11-2011 08:00:13 ]
pi_103948110
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 november 2011 07:46 schreef isillavendel het volgende:
Bloedneuzen,

Wat een ramp zeg. heb er nu in 2 dgen tijd 4 gehad... waarvan 3 toch flinke jongens waren..

vrijdag 28-10: de eerste op mijn werk.. deze duurde ca 15-20 min
donderdag 2-11: weer op mijn werk (gelukkig was ik vrij en stond ik gewoon nog even na te praten, zeer zware die zeker 10-15 min duurde. De tweede nog geen 10 min na dat de eerste gestopt was, maar dat kan ook omdat ik me neussnoot, aangezien ik aan de andere kant verkouden ben.. Daarna snachts na ca 2 uur slapen weer een een zware die 10 min duurde.
Bij zware bedoel ik dat het er echt uitloopt met druppels en als je het op je hand opvangt deze binnen de korste keren een heel plasje bloed op licht...

En vanacht 4-11, weer een na ca 2 uur slapen. deze was gelukkig kort maar wel even heel veel...
En het is steeds het zelfde neusgat....

Eimand enig idee waneer het tijd is om contact op te nemen met een dokter, aangezien ze wel vermeld staan in de bijsluiter :P, en dan huisarts of derma (onderbehandeling)?

PS: ben ook stront verkouden er bij.. geweldige combi als beter is dat je niet snuit...
Als het bloeden niet stopt. :P

En je kan het bij de volgende derma afspraak aangeven.
  zaterdag 5 november 2011 @ 10:53:39 #157
300815 Sasman
Kijk en leer...
pi_103990011
Pff...Pak het nu al 3 weken en zie nog steeds geen reet verbetering eerder verslechtering en volgende week een verhoging van de dosis dus dan zal ik nog wel uitbarstingen krijgen. Hier word je niet echt blij van.
Trotse Belg.
pi_103990418
Ik heb nu al weken problemen met slapen.
Mijn lichaam is doodmoe maar kan niet genoeg slapen...

Iemands ook slaapproblemen?
  zaterdag 5 november 2011 @ 13:22:05 #159
300815 Sasman
Kijk en leer...
pi_103993737
Niet echt. Hvl mg pak je? Ik pak ook maar 30 mg ga volgende week naar 40 mg.
Trotse Belg.
pi_103997943
quote:
8s.gif Op zaterdag 5 november 2011 10:53 schreef Sasman het volgende:
Pff...Pak het nu al 3 weken en zie nog steeds geen reet verbetering eerder verslechtering en volgende week een verhoging van de dosis dus dan zal ik nog wel uitbarstingen krijgen. Hier word je niet echt blij van.
Dat is normaal. Als je na 3 weken verbetering had verwacht ben je niet goed geinformeerd...

Klote is het wel ja.
pi_104000587
quote:
0s.gif Op zondag 18 september 2011 18:16 schreef plopmelk het volgende:
ff men verhaal voor de geintreseerde.

Heb 8 maand lang roaccutane genomen, begonnen met 40mg per dag. (2de kuur.)
Daarna zo'n 5 maand 100mg per dag.
Had lastige acne, heb al alles geprobeerd, benzogell, antibiotica etc.
Vooral op men schouders/rug, men gezicht viel nog goed mee.

Onlangs gestopt(2 weken geleden) en het heeft goed geholpen, niet alles is weg, op men schouders/rug zijn er nog overblijvselen.

Nu heb ik last van zeer kleine puistjes in men gezicht, maar dat valt reuze goed mee als ik kijk wat het in het begin was.

ik moet er wel bij zeggen, ik dronk er op los, alcohol.

Bijwerkingen:
Zeer droge lippen , tot bloedens toe.
zeer droge huid, 2 keer per dag insmeren met nivea.
zeer snel wondjes, ook in het gezicht, soms was slapen op een hoofdkussen al genoeg om rode plekke van het schuren te doen ontstaan.

Ik kijk of de acne nog erger gaat worden, dan doe ik binnen 2 maand mss een tweede kuur.
Wat ik als ik jou was als eerste zou doen is je nivea crème weggooien.. Gebruik je dat ook op je gezicht? De ingrediënten van Nivea sluiten je huid af, waardoor juist acne kan ontstaan of verergeren. Op mijn blog kan je veel lezen over schadelijke ingrediënten in huidverzorgingsproducten.

Je kan beter zuivere olie gebruiken, het beste is jojoba of argan olie om je huid te hydrateren. Dit heeft dezelfde eigenschappen als talg, waardoor je lichaam dat zelf niet meer hoeft aan te maken en je huid kan blijven ademen.
live & love
pi_104000755
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 oktober 2011 18:09 schreef kiaora het volgende:

[..]

Ik heb vanmiddag jojoba olie gekocht :).

Fijn dat het allemaal goed gaat na je kuur.
Mooi! En merk je dat het werkt? Ik zou het dan wel regelmatig gebruiken, is ook nog goed voor je haar :)
Je kan het zelfs gebruiken voor je gezicht ipv een dag of nachtcrème. Bij mij werkt het super!
live & love
pi_104141396
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 november 2011 09:26 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Als het bloeden niet stopt. :P

En je kan het bij de volgende derma afspraak aangeven.
Soort van gestop, bloed soms nog wel wat (bij neussnuit zie ik soms nog wat bloedsporen) maar het loopt er niet meer als een gek uit..

quote:
0s.gif Op zaterdag 5 november 2011 16:58 schreef Essentials84 het volgende:

[..]

Wat ik als ik jou was als eerste zou doen is je nivea crème weggooien.. Gebruik je dat ook op je gezicht? De ingrediënten van Nivea sluiten je huid af, waardoor juist acne kan ontstaan of verergeren. Op mijn blog kan je veel lezen over schadelijke ingrediënten in huidverzorgingsproducten.

Je kan beter zuivere olie gebruiken, het beste is jojoba of argan olie om je huid te hydrateren. Dit heeft dezelfde eigenschappen als talg, waardoor je lichaam dat zelf niet meer hoeft aan te maken en je huid kan blijven ademen.
Ik ben zelf ook geen fan van nivea, ik heb nu van de apotheek voor hypoalgeene huid.. Daar zit zo minmogenlijke slechte stoffen... als je liever creme gebruikt...
pi_104149693
Ik heb op de eerste hulp gezeten door een bloedneus, had het in m'n tweede maand roa. Bloedde hevig in het begin, werd gelukkig minder, maar bleef doorgaan voor anderhalf uur. Werd vrij bleek.

Moest eerst bellen voordat ik bij de eerste hulp terecht kon (als je niet van tevoren belt ben je 100,- kwijt, had ik al eerder gehad :P), gaat zo'n tuthola aan de lijn zeggen dat ik goed moet snuiten als het stopt met bloeden, anders blijven er grote bloedresten achter, ja godverdomme, meld net dat ie al 1 1/2 uur bloed en dat ik nogal bleek begin te worden :')
pi_104247295
Ik heb zoveel onderhuidse talgpropjes, als ik erin knijp komt het soms naar buiten maar meestal niet. IS DUS NIET VERSTANDIG. maar nu vroeg ik me af of ik tijdens Roac naar een schoonheidsspecialiste kan gaan?
Anders gaan die onderhuidse toch niet vanzelf weg als het nooit gaat ontsteken of afgevoerd kan worden?
pi_104247358
Ook na een ontsteking blijft er verhard talg achter..
pi_104247581
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 november 2011 15:03 schreef kiaora het volgende:
Ik heb zoveel onderhuidse talgpropjes, als ik erin knijp komt het soms naar buiten maar meestal niet. IS DUS NIET VERSTANDIG. maar nu vroeg ik me af of ik tijdens Roac naar een schoonheidsspecialiste kan gaan?
Anders gaan die onderhuidse toch niet vanzelf weg als het nooit gaat ontsteken of afgevoerd kan worden?
Bespreek het met je dermatoloog (of huisarts) die heeft er verstand van. Ik denk dat het door je dunne huid niet verstandig is. Dan kan je het beter doen na je kuur. Maar je kan het dus even navragen. Niet zelf mee gaan lopen kutten.
pi_104247601
Ik ga van 40mg naar 60mg sinds vandaag.
pi_104247794
Ja, alleen de afspraak met de dermatoloog is voorlopig nog niet maar kan misschien wel bellen.
pi_104248174
Ik zit nog steeds op 20 mg, zal daar ook op blijven geloof ik.
Maarja ik heb regelmatig nog een ontsteking en daarna een wondje, en veel talgpropjes onderhuids.

Zit 9 weken aan de Roac.

[ Bericht 5% gewijzigd door kiaora op 11-11-2011 15:35:22 ]
pi_104257195
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 november 2011 15:16 schreef kiaora het volgende:
Ja, alleen de afspraak met de dermatoloog is voorlopig nog niet maar kan misschien wel bellen.
Bellen kan ook. Maar sowieso zou ik afwachten hoe het er na 3/4 maanden uitziet. Dan is het meestal stukken beter. Waarom mag je maar 20 mg eigenlijk?
  vrijdag 11 november 2011 @ 20:11:58 #172
300815 Sasman
Kijk en leer...
pi_104260479
Ik ga volgende week naar 50mg. Hopelijk heeft dat iets meer nut.
Trotse Belg.
pi_104260613
quote:
14s.gif Op vrijdag 11 november 2011 20:11 schreef Sasman het volgende:
Ik ga volgende week naar 50mg. Hopelijk heeft dat iets meer nut.
Je zit nog maar in je 4e week of zo, wacht nou gewoon rustig af.

[ Bericht 8% gewijzigd door -Strawberry- op 11-11-2011 20:25:37 ]
  vrijdag 11 november 2011 @ 20:28:13 #174
300815 Sasman
Kijk en leer...
pi_104261267
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 november 2011 20:14 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Je zit nog maar in je 4e week of zo, wacht nou gewoon rustig af.
Kweet het. Maar met die kop waarmee ik nu mee rondloop word je gewoon depressief.
Gellukkig heb ik nog goeie vrienden die het niks boeit en trek ik mij er niet zoveel vanaf. Maar toch...
Trotse Belg.
pi_104261497
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 november 2011 20:28 schreef Sasman het volgende:

[..]

Kweet het. Maar met die kop waarmee ik nu mee rondloop word je gewoon depressief.
Gellukkig heb ik nog goeie vrienden die het niks boeit en trek ik mij er niet zoveel vanaf. Maar toch...
Ja dat is ook wel zo. Het is geen snelle fix die roa, heb je wel geduld voor nodig. In de weken dat het bij mij erger werd, wilde ik het liefste mijn bed niet uit komen. Maar na 3 maanden was mijn huid helemaal glad en zacht. Hopelijk komt het bij jou sneller. :)
  vrijdag 11 november 2011 @ 20:38:58 #176
300815 Sasman
Kijk en leer...
pi_104261841
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 november 2011 20:32 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Ja dat is ook wel zo. Het is geen snelle fix die roa, heb je wel geduld voor nodig. In de weken dat het bij mij erger werd, wilde ik het liefste mijn bed niet uit komen. Maar na 3 maanden was mijn huid helemaal glad en zacht. Hopelijk komt het bij jou sneller. :)
Bwaa...Mij stoort het super veel maar fijn is anders natuurlijk.
Trotse Belg.
pi_104355402
Haha, gisteren begonnen met mijn tweede kuur en de vellen hangen nu al aan mijn lippen :P

Ik ben overigens benieuwd of ik een uitbraak krijg. Bij de eerste kuur was mijn acne, zonder een uitbraak gehad te hebben binnen een maand bijna volledig weg, met af en toe wat schommelingen. We zullen zien!
pi_104355468
quote:
0s.gif Op maandag 14 november 2011 16:15 schreef mestreech91 het volgende:
Haha, gisteren begonnen met mijn tweede kuur en de vellen hangen nu al aan mijn lippen :P

Ik ben overigens benieuwd of ik een uitbraak krijg. Bij de eerste kuur was mijn acne, zonder een uitbraak gehad te hebben binnen een maand bijna volledig weg, met af en toe wat schommelingen. We zullen zien!
Kwam het weer terug dat je een tweede kuur nodig hebt?
pi_104367043
quote:
0s.gif Op maandag 14 november 2011 16:16 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Kwam het weer terug dat je een tweede kuur nodig hebt?
Ongeveer een half jaar na het stoppen met de kuur kwam het bij mij terug. Het half jaar daarvoor nergens last van gehad, nog niet eens één kleine ontsteking. Wat was dat genieten!

Daarbij moet ik wel toegeven dat ik ongeveer 100mg per kilo lichaamsgewicht heb binnengekregen toen, en niet de aanbevolen 120.
pi_104407319
Hallo allemaal,

Toevallig kwam ik dit forum tegen toen ik op Roaccutane zat te googlen. Fijn om te lezen dat meerdere mensen deze medicatie slikken en samen daar over praten... Daarom mij ook maar aangemeld om dingen eventueel te kunnen delen!

Sinds zaterdag ben ik begonnen. Tot nu toe (kan ook niet anders) geen klachten o.i.d.
  dinsdag 15 november 2011 @ 21:25:01 #181
300815 Sasman
Kijk en leer...
pi_104413169
Ik begin de verbetering te zien :).
Trotse Belg.
pi_104426688
Ik heb na 2 maanden Roac nog steeds ontstekingen. Wel is de rest van m'n huid en poriën gladder en rustiger maar zo nu en dan een flinke onderhuidse ontsteking op m'n wang of kaaklijn.
Je ziet het super goed, op m'n linkerwang heb ik 2 rode plekken...

Hoelang zou ik aan de Roac moeten als ik 20mg per blijf slikken? Ik ben 67 kg.
  woensdag 16 november 2011 @ 13:18:02 #183
300815 Sasman
Kijk en leer...
pi_104433182
Ik ben 70 kg en ik doe nu aan 50 mg. Ben eerst maandje met 20 begonnen om mijn lichaam er aan aaan te passen maar nu doe ik 50. Mss een vragen aan derma?
Trotse Belg.
pi_104433643
quote:
0s.gif Op woensdag 16 november 2011 09:13 schreef kiaora het volgende:
Ik heb na 2 maanden Roac nog steeds ontstekingen. Wel is de rest van m'n huid en poriën gladder en rustiger maar zo nu en dan een flinke onderhuidse ontsteking op m'n wang of kaaklijn.
Je ziet het super goed, op m'n linkerwang heb ik 2 rode plekken...

Hoelang zou ik aan de Roac moeten als ik 20mg per blijf slikken? Ik ben 67 kg.
Lang. Er is een bepaalde drempel die je moet halen. Daarbij zit ik met 40mg nu na ongeveer 5 maanden op de helft. Ik krijg een verhoging om het allemaal wat te versnellen. Overigens was de 2e maand voor mij een helse periode, ook met dikke onderhuidse ontstekingen. Hou vol!
pi_104433657
quote:
0s.gif Op woensdag 16 november 2011 13:18 schreef Sasman het volgende:
Ik ben 70 kg en ik doe nu aan 50 mg. Ben eerst maandje met 20 begonnen om mijn lichaam er aan aaan te passen maar nu doe ik 50. Mss een vragen aan derma?
Wacht...je bent zelf maar wat aan het aankloten, en je loopt niet bij een derma? Enorm stom bezig in dat geval, maar het verklaart het een en ander van je posts.

50mg op 70kg na een maand is behoorlijk veel.
pi_104436603
quote:
0s.gif Op woensdag 16 november 2011 13:32 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Lang. Er is een bepaalde drempel die je moet halen. Daarbij zit ik met 40mg nu na ongeveer 5 maanden op de helft. Ik krijg een verhoging om het allemaal wat te versnellen. Overigens was de 2e maand voor mij een helse periode, ook met dikke onderhuidse ontstekingen. Hou vol!
Thanks. Dan moet ik straks wel een jaar eraan zitten, en ik ben liever voor de zomer er klaar mee.
Maar dan zou ik aan een hogere dosis moeten..
maar hij zei dat ik in 8 maanden klaar zou zijn (maar misschien was dat gebaseerd op 30mg, en ik heb nu 20 mg)
Hoe veel weeg jij?
  woensdag 16 november 2011 @ 16:19:40 #187
300815 Sasman
Kijk en leer...
pi_104439826
quote:
0s.gif Op woensdag 16 november 2011 13:32 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Wacht...je bent zelf maar wat aan het aankloten, en je loopt niet bij een derma? Enorm stom bezig in dat geval, maar het verklaart het een en ander van je posts.

50mg op 70kg na een maand is behoorlijk veel.
Kga wel degelijk naar de derma hoor. En ik ondervind geen problemen van 50 mg op 70 kg dus waarom niet?En er was niks mis met mijn bloedwaarden?
Trotse Belg.
pi_104445017
quote:
0s.gif Op woensdag 16 november 2011 16:19 schreef Sasman het volgende:

[..]

Kga wel degelijk naar de derma hoor. En ik ondervind geen problemen van 50 mg op 70 kg dus waarom niet?En er was niks mis met mijn bloedwaarden?
Dus de derma schrijft je 50mg per dag voor dan?
pi_104445169
Ik maak me zelf nu een beetje zorgen dat mijn bloedwaarden niet goed waren. Ben vanaf maandag (en dan zou de derma bellen als iets niet goed was) gebeld door een +31 nummer. :') In college kon ik natuurlijk niet opnemen, maar ik heb er nooit zo bij nagedacht dat het wel eens de derme zou kunnen zijn. Kut.
pi_104446490
Ik heb zo'n 2 jaar geleden een kuur gehad. Wat heb ik me trots gevoeld toen alle acné was verdwenen! Helaas heb ik nu sinds een half jaar weer last van een uitbraak. Alleen op totaal andere plekken dan eerst. Nu zit het vooral op mijn kaaklijn en in mijn nek.
Wat ik wel zelf ervaar is dat bij stress de acné zoveel erger is. Als ik minder stress heb zakt het ook vrij snel af, echter blijven er harde rode bultjes (onderhuids) over die niet wegtrekken.
Via de huisarts heb ik nu weer een kuur minocycline gekregen en zij adviseerde mij een zwaardere pil ivm hormonen. Daar reageer ik wel heel heftig op, jankbuien, me dik voelen enz. Daarnaast reageerde mijn acné er heftiger op in plaats van minder te worden.

Nu ik bezig ben met de stress gerelateerde dingen aan te pakken, merk ik dat het minder word, dus ik wil nog niet aankloppen bij de dermatoloog voor een 2e kuur.
Heeft iemand van jullie ook ervaring met minocycline en een zwaardere pil?
pi_104448131
quote:
0s.gif Op woensdag 16 november 2011 19:07 schreef Smokey-eyes het volgende:
Ik heb zo'n 2 jaar geleden een kuur gehad. Wat heb ik me trots gevoeld toen alle acné was verdwenen! Helaas heb ik nu sinds een half jaar weer last van een uitbraak. Alleen op totaal andere plekken dan eerst. Nu zit het vooral op mijn kaaklijn en in mijn nek.
Wat ik wel zelf ervaar is dat bij stress de acné zoveel erger is. Als ik minder stress heb zakt het ook vrij snel af, echter blijven er harde rode bultjes (onderhuids) over die niet wegtrekken.
Via de huisarts heb ik nu weer een kuur minocycline gekregen en zij adviseerde mij een zwaardere pil ivm hormonen. Daar reageer ik wel heel heftig op, jankbuien, me dik voelen enz. Daarnaast reageerde mijn acné er heftiger op in plaats van minder te worden.

Nu ik bezig ben met de stress gerelateerde dingen aan te pakken, merk ik dat het minder word, dus ik wil nog niet aankloppen bij de dermatoloog voor een 2e kuur.
Heeft iemand van jullie ook ervaring met minocycline en een zwaardere pil?
Geen ervaring met combinatie Minocycline en zwaardere pil.
Wel ervaring met alleen Minocyline. Bij mij helpt het tijdelijk. Tijdens gebruik ziet de huid er perfect uit, maar na 2 maand stoppen komt alles weer (ernstiger) terug.
pi_104452010
Wanneer kunnen de bijwerkingen optreden? Ik heb nu 60 mg per dag, maar na 7 dagen nog helemaal geen bijwerkingen.
pi_104453602
Ik heb wel ervaring met tetracycline. Inderdaad tijdens gebruik een gave huid, maar daarna komt het weer terug. Bij een tweede kuur werkte het minder goed (ivm resistentie denk ik).

Misschien leuk om wat foto's ter vergelijking te posten. Zo ziet mijn huid er nu uit:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Redelijk gaaf dus. Alleen nog maar vlekjes, die zullen wegtrekken.
pi_104455146
Ik heb ook Minocycline gehad, maar de acne bleef bij mij gewoon. Ontstekingen werden wel minder en werden onderdrukt maar de rest niet (mee-eters etc).

Antibiotica werkt dan ook alleen tegen bacterïen en werkt ontstekingsremmend. Het doet niets tegen de vergrote en overproducerende talgklieren.

[ Bericht 17% gewijzigd door kiaora op 16-11-2011 22:12:33 ]
pi_104467575
Mijn huisarts geeft aan dat het vooral om hormonen bij mij gaat, vandaar ook de zwaardere pil, daar ben ik inmiddels wel mee gestopt ivm die heftige reactie daarop.

Vanaf het moment dat ik bij haar in de praktijk ben staat mijn history vol met vragen over mijn acné. Nu dus zo'n 10 jaar. Alles is begonnen na de geboorte van mijn zoontje en het gebruik van de mirena (anti-conceptie).In mijn eerste jaar acné had ik hele grote "heuvels" op mijn voorhoofd die onmogelijk open gingen en voor zo'n twee maanden bleven zitten en dan pas wegtrokken.Hierna is de acné zich gaan uitbreiden naar mijn wangen en kwam er elke dag wel ergens een pukkel bij.

In die tien jaar heb ik als behandelingen cremes, lotion, tetracycline, antibiotica, en roaccutane gehad.Daarnaast slikte ik de diane pil.

Het valt ook wel op dat als ik stress heb de acné weer erg heftig word, en wanneer de stress zakt de acné ook wegtrekt, maar de harde bultjes blijven. Is dat dan de ontsteking die dan niet weg kan? De dermatoloog heeft een aantal van die bultjes weggebrand, waarna ik weer littekentjes kreeg. Daar wordt ik dus ook niet vrolijk van.

Nu even een andere vraag aan voornamelijk de meiden in dit topic. Welke make-up gebruiken jullie? Of juist helemaal niets? En voornamelijk dan de camouflage en foundation? Ik ben echt een meisje-meisje, en soms word ik zo hopeloos van die rode vlekken in mijn gezicht....
Tis af en toe echt een strijd, die ^&@^$)*@ acné!!!
pi_104469488
quote:
0s.gif Op woensdag 16 november 2011 21:33 schreef -Strawberry- het volgende:
Ik heb wel ervaring met tetracycline. Inderdaad tijdens gebruik een gave huid, maar daarna komt het weer terug. Bij een tweede kuur werkte het minder goed (ivm resistentie denk ik).

Misschien leuk om wat foto's ter vergelijking te posten. Zo ziet mijn huid er nu uit:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Redelijk gaaf dus. Alleen nog maar vlekjes, die zullen wegtrekken.
Mijn huid ziet er al een tijdje ongeveer zo uit, bijna geen nieuwe puisten, alleen nog maar die rode vlekken, maar die gaan wel erg traag weg.

Zit nu mijn in mijn 4e maand, volgende maand zal de dosis weer meer worden. Op zich valt de droogheid mee zolang ik elke dag een creme gebruik en vaak vaseline voor mijn lippen. Aangezien ik nog een paar maanden heb zal de roodheid nog wel weggaan, mijn huid begint er in ieder geval beter uit te zien.

Heeft er iemand ervaring met een hoge eiwit inname en acne? Ik doe namelijk aan fitness/bodybuilding, waarbij ik nog vrij veel eet, vooral eitwit en vette producten als pindakaas bijvoorbeeld. Ik krijg regelmatig te horen dat dit waarschijnlijk ook invloed heeft, tijdens de kuur merk ik dit niet, maar is er dan een kans dat de acne om die reden na het stoppen met roa terugkomt?
pi_104491461
Hallo,

Ik zal me even voorstellen ik ben Cees 21 jaar oud en heb sinds mij 17e last van acne,
sinds 12 september ben ik begonnen met isotretinoine 2x 20mg per dag.
Zoals vele hier zie ik dingen die bij mij ook van kracht zijn namelijk een aantal dingen.
Spierpijn: vooral heb ik vaak last van mijn rug
Moeheid: Na een lange dag heb ik het vaak vroegtijdig gehad en lig dan ook vaak rond 10 uur al te slapen.
Droge lippen: hele droge lippen, purol werkt bij mij erg goed.
Roodheid van de huid: Ik krijg vaak een soort wondjes die dan moeten herstellen.
Verder heb ik weinig/geen bijwerkingen ondervonden. Echter heb ik wel gemerkt dat het de ene dag beter is dan de ander en de ene week beter is dan de ander. Dus mensen wees niet bang dat het erger wordt of nooit meer weggaat want het verschilt echt zo erg per keer!

Ik slik nu ruim 9 weken de medicijnen en heb toch zeker vanaf de 3e week al verbetering. Puistjes die ontstonden gingen eerder weg echter kreeg ik er wel een klein beetje wat meer maar dat werd na 2 weken alweer minder. echter heb ik ook een aantal keren gemerkt dat ik te vroeg ging juichen omdat er dan toch weer hele erge droogheid ontstond waardoor er wat rode vlekken waren waar ik me erg aan irriteerde. Hiervoor kreeg ik koel-zalf en gebruik ik veel vocht inbrengende creme wat heel veel helpt! Echter zei mijn dermatoloog dat het niet echt uitmaakte dat je vette creme's gebruikt en zo.. omdat toch alles vanuit binnen wordt gedaan en dus die zalf alleen maar kan helpen ipv tegenwerken, echter vind ik zelf ook niet dat de vette creme's en zalfjes tegenwerken tegen mijn acne.. het zorgt er meer voor dat ik geen schilfers krijg en dergelijke dingen.

Ik zal vanaf nu wat vaker hier te zien zijn om gesprekken over dit medicijn met andere te ondergaan
pi_104492171
Owja.. en wat ook zeker helpt tegen hele droge huid.. baby olie en minder WARM douche.. dit zorgt ervoor dat je huid droger wordt!! ik douche op 32 graden en dat bezorgt me een stuk minder droge huid
pi_104504406
Hai Cees,
Ik heb veel baat gehad bij een creme van Eucerin, dat is verkrijgbaar bij je apotheek. Deze creme word vaak gebruikt bij mensen die een kuur tegen acné gebruiken. De creme zorgt ervoor dat de huid gehydrateerd word, en dat de rode vlekken minder zichtbaar zijn, en sneller verdwijnen. Mijn dermatoloog raadde juist een goede creme aan, om zo je tere huid ( want die heb je tijdens de kuur!) van buitenaf goed te verzorgen. Misschien is dit ook een tip voor jou?
pi_104516244
Mijn Dermatoloog zei juist dat ik helemaal geen crème meer moet gebruiken...."alles verstopt de poriën", zei hij. Op dit moment gebruik ik dan ook niets. Bij mijn volgende afspraak ga ik het toch nog een navragen...
pi_104516951
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 november 2011 15:58 schreef Miep5423 het volgende:
Mijn Dermatoloog zei juist dat ik helemaal geen crème meer moet gebruiken...."alles verstopt de poriën", zei hij. Op dit moment gebruik ik dan ook niets. Bij mijn volgende afspraak ga ik het toch nog een navragen...
Alles?

Mij werd aangeraden om geen crèmes te nemen op oliebasis. Dus alleen niet-comodogene crèmes. Maar liever nog geen, zodat de huid kan vervellen. Dat was juist goed volgens haar.
pi_104517697
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 november 2011 16:15 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Alles?

Mij werd aangeraden om geen crèmes te nemen op oliebasis. Dus alleen niet-comodogene crèmes. Maar liever nog geen, zodat de huid kan vervellen. Dat was juist goed volgens haar.
Mijn dermatoloog zei ook geen cremes, maar ik gebruik wel een moisturizer..
pi_104517703
Zou het echt beter zijn om je huid helemaal te laten uitdrogen/vervellen?
pi_104521268
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 november 2011 16:15 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Alles?

Mij werd aangeraden om geen crèmes te nemen op oliebasis. Dus alleen niet-comodogene crèmes. Maar liever nog geen, zodat de huid kan vervellen. Dat was juist goed volgens haar.
Jup. Alles.... Maar uit jouw reactie lees ik, dat jouw dermatoloog het dus ook afraadt. Jij gebruikt wel een crème?
pi_104521625
Dus als je hebt gedoucht smeer je dan ook niets op je gezicht? Ik werd helemaal gek van dat trekkende gevoel!
pi_104521783
Nee, smeer niets.
Tja, wat beftreft het trekkende gevoel... Het valt nu nog mee (afkloppen). Ben ook nog maar net begonnen.... Ik heb daar niet zo'n probleem mee.
pi_104521893
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 november 2011 18:25 schreef Miep5423 het volgende:

[..]

Jup. Alles.... Maar uit jouw reactie lees ik, dat jouw dermatoloog het dus ook afraadt. Jij gebruikt wel een crème?
Nauwelijks. In de tijd van enorm droge plekken en vervellen wel (van vishy). Nu niet meer. :)
pi_104521909
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 november 2011 18:35 schreef Smokey-eyes het volgende:
Dus als je hebt gedoucht smeer je dan ook niets op je gezicht? Ik werd helemaal gek van dat trekkende gevoel!
Hmm nee, geen last van eigenlijk.
pi_104550257
ik wrod gek van jeuk en spierpijn..
Overal op mijn kamers (heb rode vloerbedekking) liggen zitten vlekken.. zit steed velletjes te trekken, vooral van mijn lippen af (dus nu ook al 4! wondjes er door)..
vervel nu echt enkel in mijn gezicht.. smeer enkel als het echt te gek word en ik vellen heb hangen... Mijn handen en de rest moet ik vaker doen aangezien ik ook een soort contact eceem heb.. waaardoor mij handen al sneller vervellen... (vooral recatie op sommige soorten zeep)... dus nu hoef ik maar mijn hand te stoten tegen een klein beetje scherp randje en ik heb al een schaafwond soms haal ik het zelfs zo open...dus die smeer ik wel goed in...

Moet deze week mijn 3e maand keur op halen.. Maar kan nergesn meer mijn briefje vinden.. dus nog ff zoeken (had er 2 mee gekregen aangezien mijn apotheek geen herhaal wil geven, en mijn bloedwardes gewoon goed waren....) Maar ik heb geen idee meer waar ik hem heb gelaten.. weet dat ik hem in een la heb gelegd maar daar licht die niet meer in PFFF

Mijn huid knapt niet echt op meer.. hij blijf nu beetje hangen, het zijn geen joekels van ontsekingen meer maar wel alle maal pultjes waar heel langzaam een koje op komt:P en als hem dan laat knappen (ja soms druk ik ze uit met zo haakje omdat de druk de pijn doet) dan schieten ze er uit...

Misschien volgende maand met de derma overleggen of ik misschien hoger moet... Hoewel dat misshien niet zo goed is voor de bijwerken (heb geen spontaane bloedneuzen meer die echt lopen... enkel nog wat bloedkosrtjes als ik snuit)...
pi_104584985
Hey,

ik ben nieuw hier en ik wil mijn verhaal ook even delen. Ik heb het hele forum over roa al gelezen en ik vind het fijn dat mensen erover kunnen praten hier. Ik heb er ook heel erg nood aan nu. Ik ben nu ongeveer 1 maand roa aan het nemen, 30 mg/dag. Eerste drie weken waren hel, had het nog nooit zo erg gehad, vol grote rode pijnlijke ontstekingen en dat over heel mijn wangen. Ik wou echt niet meer buiten komen, werd er echt depressief van. Eens de derde week voorbij was begon het een beetje te beteren, nu dus ook nog steeds aan beteren. Het gaat wel traag... Ik heb nu minder grote ontstekingsbulten. Maar het is nog steeds heel rood enal. Ik hoopte voor ik eraan begon dat het tegen kerstmis al een stuk beter zou zijn, dan ben ik 2 maanden en een paar dagen bezig. Maar is dat wel realistisch, denken jullie dat het tegen dan al een stuk minder erg zal zijn?
Pff, dit is echt geen leven meer, heb me nog nooit zo onzeker gevoeld en heb nergens meer zin in :N ... Ik hoop echt dat de roa binnenkort wonderen gaat verrichten...
pi_104585312
quote:
9s.gif Op zondag 20 november 2011 14:05 schreef Saaa het volgende:
Hey,

ik ben nieuw hier en ik wil mijn verhaal ook even delen. Ik heb het hele forum over roa al gelezen en ik vind het fijn dat mensen erover kunnen praten hier. Ik heb er ook heel erg nood aan nu. Ik ben nu ongeveer 1 maand roa aan het nemen, 30 mg/dag. Eerste drie weken waren hel, had het nog nooit zo erg gehad, vol grote rode pijnlijke ontstekingen en dat over heel mijn wangen. Ik wou echt niet meer buiten komen, werd er echt depressief van. Eens de derde week voorbij was begon het een beetje te beteren, nu dus ook nog steeds aan beteren. Het gaat wel traag... Ik heb nu minder grote ontstekingsbulten. Maar het is nog steeds heel rood enal. Ik hoopte voor ik eraan begon dat het tegen kerstmis al een stuk beter zou zijn, dan ben ik 2 maanden en een paar dagen bezig. Maar is dat wel realistisch, denken jullie dat het tegen dan al een stuk minder erg zal zijn?
Pff, dit is echt geen leven meer, heb me nog nooit zo onzeker gevoeld en heb nergens meer zin in :N ... Ik hoop echt dat de roa binnenkort wonderen gaat verrichten...
Mijn broertje had hetzelfde. Hij had het heel erg, maar de eerste maand werd het nog veel erger, met enorm veel pus en ontstekingen. Pas na 3 maanden was het stukken beter en kreeg hij er geen ontstekingen meer bij.

Ik denk wel dat je waarschijnlijk het ergste nu gehad hebt. Probeer vooral te blijven denken aan hoe het er over een tijdje uit zal zien. Of het na 2 maanden veel beter is valt moeilijk te zeggen, dat is bij iedereen anders. Ik zou er niet teveel op rekenen, meestal duurt het toch wel 3 maanden als je het erg hebt is mijn ervaring.

Het is nu nog even een lijdensweg, maar als het straks echt helemaal weg is dan ben je blij dat je het gedaan hebt.
pi_104597740
Ja ik probeer positief te blijven en aan het resultaat te denken, en de bijwerkingen neem ik er nog graag bij. Maar als ik bedenk dat ik er nog twee maanden mee moet rondlopen, pffff, dat worden dan nog twee rotte maanden. Het beïnvloedt echt mijn hele leven .. En na zes jaar is iedere dag er te veel aan.

Na hoeveel maanden zagen jullie een goed resultaat? Met een hoge dosering?
pi_104601364
quote:
0s.gif Op zondag 20 november 2011 19:19 schreef Saaa het volgende:
Ja ik probeer positief te blijven en aan het resultaat te denken, en de bijwerkingen neem ik er nog graag bij. Maar als ik bedenk dat ik er nog twee maanden mee moet rondlopen, pffff, dat worden dan nog twee rotte maanden. Het beïnvloedt echt mijn hele leven .. En na zes jaar is iedere dag er te veel aan.

Na hoeveel maanden zagen jullie een goed resultaat? Met een hoge dosering?
Na 3 of 4 maanden heb ik er vrijwel geen ontsteking of puistje meer bij gekregen. Met 40mg per dag.
pi_104601920
quote:
0s.gif Op zondag 20 november 2011 20:33 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Na 3 of 4 maanden heb ik er vrijwel geen ontsteking of puistje meer bij gekregen. Met 40mg per dag.
Na 2,5 maand krijg ik nog wel ontstekingen die dan weer bobbeltjes achterlaten, maar in het algemeen is alles wel rustiger en huid voelt gladder aan. Ik zit maar aan 20mg/dag maar ga donderdag a.s. vragen of ik aan 30 kan, anders moet ik meer dan een jaar eraan.
pi_104613309
quote:
0s.gif Op zondag 20 november 2011 19:19 schreef Saaa het volgende:
Ja ik probeer positief te blijven en aan het resultaat te denken, en de bijwerkingen neem ik er nog graag bij. Maar als ik bedenk dat ik er nog twee maanden mee moet rondlopen, pffff, dat worden dan nog twee rotte maanden. Het beïnvloedt echt mijn hele leven .. En na zes jaar is iedere dag er te veel aan.

Na hoeveel maanden zagen jullie een goed resultaat? Met een hoge dosering?
Mij duurde het allemaal ook veel te lang. Voordat ik begon dacht ik dat het de eerste maand wat zou verergeren en daarna alleen maar beter zou worden. Als het dan weer een paar dagen goed ging hoopte ik dat ik alles gehad had, maar dan kwam er weer een uitbraak. Na twee maanden kreeg ik nog steeds uitbraken en ik werd er ook echt depressief van. Ik heb me zelfs een aantal keren ziek gemeld van m'n werk en mezelf opgesloten op mijn kamer omdat ik niemand onder ogen wilde komen met al die puisten. Op bepaalde momenten dacht ik zelfs dat ik er nooit vanaf zou komen.

Maar uiteindelijk na 3 of 4 maanden werd het eindelijk duidelijk beter. Op een gegeven moment had ik zelfs al een maand geen enkel puistje meer gehad. Omdat ik inmiddels op best een hoge dosis zat en behoorlijke bijwerkingen (hele dag erg vermoeid, erg droge huid/lippen, 's ochtends vaak hoofdpijn) had stelde de dermatoloog voor om te stoppen. Toch wilde ik per se doorzetten om de hele cumulatieve dosis te halen, om de kans zo klein mogelijk te maken dat het terug zou komen. Dus heb ik terwijl ik al clean was nog zo'n 4 maanden doorgeslikt. Ook dat waren door de bijwerkingen niet de leukste maanden, maar ik denk dat het wel belangrijk is om dan toch vol te houden, al denk je misschien dat het niet meer nodig is omdat je al clean bent.

Inmiddels heb ik een half jaar geleden mijn laatste pil genomen en ben ik nog altijd helemaal clean. Nog steeds ben ik iedere dag zo blij dat ik er helemaal vanaf ben. Na jaren van stress en onzekerheid, kan ik eindelijk vol zelfvertrouwen en met goede moed door het leven. Het is die maanden kuren dan ook meer dan waard geweest. Dus al zie je het nu op bepaalde momenten even niet meer zitten, blijf vooral volhouden. Als je een uitbraak krijgt, probeer dan gewoon blij te zijn dat al die rotzooi uit je lichaam komt en dat je er straks helemaal vanaf bent!
pi_104617208
Ha, soms heb je je huid door de acne al zo lang niet gezien, dat je niet meer precies weet hoe het er zonder acne uitziet.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Sinds wanneer heb ik sproetjes? :') :D

Maar beter sproetjes dan die ontstoken bulten. Grappig om je eigen huid weer te zien.

Nog 5 maanden *O* :')
pi_104618544
Gelukkig hoor ik hier veel dingen voor bij komen die er bij mij ook inderdaad zijn.
Soms heb ik een week met helemaal niets en dacht ik dat het heel goed ging en dan krijg je een hele droge huid waardoor je allemaal rode vlekken overhoud. en het vervelende is dat dit aan 1 kant is en de andere kant van me huid is al redelijk clean. Ik voel me hier ook zwaar verpest over maar probeer goed door te zetten zoals ik vele verhalen heb gehoord dat het allemaal goed komt ga ik daar maar gewoon van uit!
pi_104840791
Hallo allemaal,

Ben nieuw hier. Ben ook zoals denk ik zovelen op zoek gegaan naar mensen die roaccutane gebruiken en hun ervaringen. Zal mijn situatie even uitleggen: ben nu 20 jaar, heb puistjes vanaf mijn 13e. Durfde eigenlijk nooit naar dokter, maar uiteindelijk had het lang genoeg geduurd. Kreeg eerst Benzoylperoxide, toen een of andere antibiotica kuur van drie maanden en ben pas geleden naar de dermatoloog gestuurd. Deze vertelde mij dat mijn vorm van acne normaal geen roaccutane krijgt voorgeschreven (het is ook niet heel erg) , maar ik vertelde dat het al zo lang duurde en binnen 5 minuten was ik weer weg en vertelde hij me dat ik volgende week aan kon beginnen. ( had niet verwacht dat dit zo makkelijk ging ). Ben gisteren begonnen. 2 capsules per dag van 20mg, tegelijkertijd innemen. Ben benieuwd.. toevallig dat ik deze week een hele erge uitbraak heb nu net dat ik er mee begin.

Het idee om niet meer elke dag 24/7 aan je gezicht te denken. Daar kan volgens mij geen bijwerking tegen op!
pi_104841711
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 november 2011 13:20 schreef k00pman het volgende:

Het idee om niet meer elke dag 24/7 aan je gezicht te denken. Daar kan volgens mij geen bijwerking tegen op!
Ben ik helemaal mee eens!
Ik moet wel even afkloppen, want tot nu toe merk ik nog weinig. Alleen droge gezichtshuid.
maargoed, daar is inderdaad nu wel even mee te leven ;-)

Over 2 weken mag ik weer terug naar de Dermatoloog. Even evalueren hoe de eerste maand is verlopen. Ben benieuwd wat hij zegt en of de dosis wordt verhoogd.
Moesten jullie voor het 1e terugkom consult bloed laten prikken? Ik belde mijn dermatoloog, omdat ik dit wel ergens gelezen had, maar hij me geen labformulier had meegegeven.
Hij zei tegen me dat hij de uitslag niet bij het consult hoeft te hebben. Mag op die dag zelf ook wel bloed komen prikken, zodat ik niet extra op en neer hoef te rijden (dat vind ik dan wel weer sociaal ;-))

Wat ik me ook nog afvraag, hebben jullie er ook last van dat je moeilijker in slaap komt?
pi_104841902
quote:
Wat ik me ook nog afvraag, hebben jullie er ook last van dat je moeilijker in slaap komt?
Nee daar heb ik eigenlijk geen last van, ik ben wel sneller moe sinds ik roa neem ...

quote:
Ben gisteren begonnen. 2 capsules per dag van 20mg, tegelijkertijd innemen. Ben benieuwd.. toevallig dat ik deze week een hele erge uitbraak heb nu net dat ik er mee begin.
40 mg/dag, mag ik weten hoeveel je weegt? Ik neem ook die dosering nu maar ik heb een ernstige vorm ... en een uitbraak in de eerste weken is normaal ;)
pi_104842057
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 november 2011 14:02 schreef Saaa het volgende:

Nee daar heb ik eigenlijk geen last van, ik ben wel sneller moe sinds ik roa neem ...

Sneller moe (nog) geen last van gelukkig. Als ik moe ben wil ik gaan slapen, maar als ik dan eenmaal in bed lig, lukt het niet om te slapen. (ik had dit trouwens ook tijdens mijn minocycline kuren)

Hoelang zijn jullie eigenlijk al bezig en vanaf wanneer had je welke bijwerkingen?
pi_104844075


[ Bericht 100% gewijzigd door k00pman op 26-11-2011 15:29:02 ]
pi_104844113
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 november 2011 14:02 schreef Saaa het volgende:

[..]

Nee daar heb ik eigenlijk geen last van, ik ben wel sneller moe sinds ik roa neem ...

[..]

40 mg/dag, mag ik weten hoeveel je weegt? Ik neem ook die dosering nu maar ik heb een ernstige vorm ... en een uitbraak in de eerste weken is normaal ;)
k weeg rond de 80 kilogram. Ben 185 cm. Sport veel dus hopelijk dat dit er niet onder gaat lijden..
Ik ben heel erg benieuwd naar de bijwerkingen.. maar zal het maar moeten afwachten..
pi_104847134
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 november 2011 13:20 schreef k00pman het volgende:
Hallo allemaal,

Ben nieuw hier. Ben ook zoals denk ik zovelen op zoek gegaan naar mensen die roaccutane gebruiken en hun ervaringen. Zal mijn situatie even uitleggen: ben nu 20 jaar, heb puistjes vanaf mijn 13e. Durfde eigenlijk nooit naar dokter, maar uiteindelijk had het lang genoeg geduurd. Kreeg eerst Benzoylperoxide, toen een of andere antibiotica kuur van drie maanden en ben pas geleden naar de dermatoloog gestuurd. Deze vertelde mij dat mijn vorm van acne normaal geen roaccutane krijgt voorgeschreven (het is ook niet heel erg) , maar ik vertelde dat het al zo lang duurde en binnen 5 minuten was ik weer weg en vertelde hij me dat ik volgende week aan kon beginnen. ( had niet verwacht dat dit zo makkelijk ging ). Ben gisteren begonnen. 2 capsules per dag van 20mg, tegelijkertijd innemen. Ben benieuwd.. toevallig dat ik deze week een hele erge uitbraak heb nu net dat ik er mee begin.
Dat was bij mij ook zo. Rouccatane is niet het eerste middel dat zij voorschrijven, maar als al die andere dingen zoals benzoylperoxidehydrogel en antibiotica niet werken, krijg je roaccutane. Ik zag trouwens na twee weken al enig resultaat!
pi_104847460
quote:
k weeg rond de 80 kilogram. Ben 185 cm. Sport veel dus hopelijk dat dit er niet onder gaat lijden..
Ik ben heel erg benieuwd naar de bijwerkingen.. maar zal het maar moeten afwachten..
ooh okee dan hebben we in verhouding wel dezelfde dosering gehad :) Bij mij lijdt het sporten er niet onder :) ik heb wel last van rugpijn (maar dat stoort niet als ik ga lopen)

Mijn bijwerkingen zijn:
-droge lippen
-drogere huid
-'s morgens wat bloed in mijn neus
-moe en futloos, voel me vaker depri
-rugpijn

Maar buiten dat ik mij nu vaker depri voelt valt het allemaal heel goed mee (ik heb zelfs van nature uit een héél droge huid maar de roa maakt het niet zo veel erger)
Vanaf de eerste dag dat ik roa gebruikte ben ik beginnen vochtinbrengende zalven gebruiken en dat was een goede zet denk ik, ik heb niet gewacht tot ik er echt last van kreeg. Beter voorkomen dan genezen dacht ik. Ik denk dat het daardoor nu best goed meevalt.

Bijwerkingen verschillen heel erg van persoon tot persoon.
pi_104849801
Blech, bij mij begint het na anderhalf jaar weer terug te komen. Puistjes die steeds langer erover doen om te verdwijnen en soms een litteken achter laten, zelfs als het niet uitgeknepen is. Ik denk dat het binnenkort tijd word voor een tweede kuur. Maandag maar even een bezoekje brengen aan de huisarts om te zien wat die voor advies wil geven.
pi_104851143
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 november 2011 18:44 schreef Dasjonny het volgende:
Blech, bij mij begint het na anderhalf jaar weer terug te komen. Puistjes die steeds langer erover doen om te verdwijnen en soms een litteken achter laten, zelfs als het niet uitgeknepen is. Ik denk dat het binnenkort tijd word voor een tweede kuur. Maandag maar even een bezoekje brengen aan de huisarts om te zien wat die voor advies wil geven.
Vervelend, daar ben dus ook nog steeds een beetje bang voor, dat het na deze kuur weer terug zal komen. Al is dit wel al mijn 2e kuur, maargoed ik weet niet of een 3e kuur weleens voorkomt.
pi_104874167
Ik ben pas op mijn 3e dag haha zucht..

Ik lees veel droge huid en droge lippen. Dit zijn wel de meest
voorkomende bijwerkingen denk ik. Ik heb juist van mezelf helemaal
geen droge huid. Dus ben benieuwd hoe dit zal gaan lopen.

Las op de bijsluiter dat de roa al naar een paar uur zijn werking in zet. Kan dit
de reden zijn dat ik op mijn 3e dag al een paar onderhuidse ontstekingen krijg?
pi_104879299
quote:
0s.gif Op zondag 27 november 2011 13:33 schreef k00pman het volgende:
Ik ben pas op mijn 3e dag haha zucht..

Ik lees veel droge huid en droge lippen. Dit zijn wel de meest
voorkomende bijwerkingen denk ik. Ik heb juist van mezelf helemaal
geen droge huid. Dus ben benieuwd hoe dit zal gaan lopen.

Las op de bijsluiter dat de roa al naar een paar uur zijn werking in zet. Kan dit
de reden zijn dat ik op mijn 3e dag al een paar onderhuidse ontstekingen krijg?
Dat is heel waarschijnlijk ja.

Ik moet zeggen dat na twee weken roa de bijwerkingen echt reuze meevallen. Mijn lippen zijn droog, maar niet eens kapot of ontstoken dus ik hoef ook amper te smeren. Wel heb ik echt vrij heftige roos gekregen en MOET ik wel iets op mijn gezicht smeren wil ik niet voor schut over straat lopen met een uitgedroogde huid. De uitbraak is mij heel erg meegevallen en beperkte zich tot een paar kleine ontstekingtjes. Mijn huid is wel aanzienlijk dunner geworden. Ergens tegen stoten of langs af schaven resulteert gegarandeerd in een wondje.

Hier kan ik allemaal heel goed mee leven, zeker gezien het effect wat roa op mij had na mijn eerste kuur (Babyface). Dit effect zal nu ook ongetwijfeld het geval gaan worden en die gedachte sleept mij erdoorheen. Wel ga ik niet meer tot de 60 mg/per dag, want met die dosis was ik lichamelijk niet vooruit te branden tijdens mijn eerste kuur.

Ik heb er vertrouwen in!
pi_104927924
Gisteren deed ik mee met een wandeltocht van ongeveer 19 km, maar ik kreeg zo'n pijn in m'n enkel en knie. Vond ik echt niet leuk, want moest het toen ook gaan zeggen. Heb uiteindelijk wel tot het einde meegelopen, maar lange wandeltochten gaan helaas niet super tijdens de kuur..
pi_104930628
Weet je zeker dat dit komt door de roaccutane?
Kan me zoiets namelijk bijna niet voorstellen..
pi_104930852
quote:
0s.gif Op maandag 28 november 2011 18:14 schreef k00pman het volgende:
Weet je zeker dat dit komt door de roaccutane?
Kan me zoiets namelijk bijna niet voorstellen..
spierpijn en gewrichtspijn zijn bijwerkingen van roa.
pi_104930999
quote:
0s.gif Op maandag 28 november 2011 18:14 schreef k00pman het volgende:
Weet je zeker dat dit komt door de roaccutane?
Kan me zoiets namelijk bijna niet voorstellen..
Ja ik weet bijna zeker dat deze pijn in m'n enkel van de roaccutane komt, want ik heb dat nooit eerder gehad.
  maandag 28 november 2011 @ 18:37:32 #234
300815 Sasman
Kijk en leer...
pi_104931528
Bij mij gaat het goed. Ongeveer 5 weken bezig en nu op het moment een kleine uitbarsting weer maar dit keer is het niet zo'n grote gelijk bij het begin. Alleen merk ik nu dat je toch dat ik littekentjes hebt. ;(
Trotse Belg.
pi_104933587
quote:
Bij mij gaat het goed. Ongeveer 5 weken bezig en nu op het moment een kleine uitbarsting weer maar dit keer is het niet zo'n grote gelijk bij het begin. Alleen merk ik nu dat je toch dat ik littekentjes hebt.
ik ben nu ook ongeveer 5 weken bezig, sinds een dag of twee lijkt het nu te beteren. de ontstekingsbobbels zijn minder dik, vind ik al een vooruitgang. Ik hoop dat het nu alsmaar gaat beteren en geen nieuwe uitbarstingen enzo want ik dat kan ik echt niet meer aan ;( pffff, het gaat allemaal zo langzaam :( na al die jaren begint mijn geduld nu wel echt op te geraken...
pi_104934725
Is er ook een algemene acne/puisten topic. Ik ben inmiddels 26 en sinds mn 16e last van puisten. En nu is het weer erg, Ik gebruik:

- facewash teatree van de kruidvat - 2x per dag
- slakkenslijmcreme van de action

En dat was het zo'n beetje. Ik word helemaal gek van, het lijkt aan de zijkant van mn voorhoofd echt een schimmelinfectie. Ik wil alleen geen pillen slikken, is er niets anders?
pi_104935312
quote:
0s.gif Op maandag 28 november 2011 19:37 schreef portabel het volgende:
Is er ook een algemene acne/puisten topic. Ik ben inmiddels 26 en sinds mn 16e last van puisten. En nu is het weer erg, Ik gebruik:

- facewash teatree van de kruidvat - 2x per dag
- slakkenslijmcreme van de action

En dat was het zo'n beetje. Ik word helemaal gek van, het lijkt aan de zijkant van mn voorhoofd echt een schimmelinfectie. Ik wil alleen geen pillen slikken, is er niets anders?
Benzoylperoxide
Eryacne
Ontstekingsremmers

Misschien naar de huisarts? Pillen zijn wel het effectiefst, de bovenstaande dingen willen niet altijd helpen zeker als je erge last hebt van acne.
pi_104937056
quote:
0s.gif Op maandag 28 november 2011 19:37 schreef portabel het volgende:
Is er ook een algemene acne/puisten topic. Ik ben inmiddels 26 en sinds mn 16e last van puisten. En nu is het weer erg, Ik gebruik:

- facewash teatree van de kruidvat - 2x per dag
- slakkenslijmcreme van de action

En dat was het zo'n beetje. Ik word helemaal gek van, het lijkt aan de zijkant van mn voorhoofd echt een schimmelinfectie. Ik wil alleen geen pillen slikken, is er niets anders?
Ik zou in ieder geval geen dingen van de action op je gezicht smeren. Ik ken het spul niet, maar kan me niet voorstellen dat het kwalitatief echt goed is.

Maar als je er op je 26e nogsteeds last van hebt is het misschien verstandig naar je huisarts te gaan of je door te laten verwijzen naar een dermatoloog. Dan kan je zelf aangeven geen pillen te willen en kijken wat er verder mogelijk is. :)
pi_104938510
quote:
0s.gif Op maandag 28 november 2011 17:05 schreef kiaora het volgende:
Gisteren deed ik mee met een wandeltocht van ongeveer 19 km, maar ik kreeg zo'n pijn in m'n enkel en knie. Vond ik echt niet leuk, want moest het toen ook gaan zeggen. Heb uiteindelijk wel tot het einde meegelopen, maar lange wandeltochten gaan helaas niet super tijdens de kuur..
Hmmmm...... Wil aankomend jaar weer meedoen met de Nijmeegse 4 daagse. Ben nog niet weer begonnen met trainen, maar mag hopen dat de Roa geen spelbreker gaat zijn......
We zullen zien.
pi_104942371
Ik sportte vroeger gewoon 5x in de week toen ik aan de roa zat. Niet iedereen hoeft per se bijwerkingen te krijgen. Heel vaak verbeeld je het je gewoon uit angst omdat je het hebt gelezen!
pi_104942904
quote:
0s.gif Op maandag 28 november 2011 21:24 schreef Turalyon het volgende:
Ik sportte vroeger gewoon 5x in de week toen ik aan de roa zat. Niet iedereen hoeft per se bijwerkingen te krijgen. Heel vaak verbeeld je het je gewoon uit angst omdat je het hebt gelezen!
Dat idee heb ik ook dat je het kan verbeelden omdat je het gelezen hebt. Maar hierbij moet ik ook zeggen dat ik zeker niet kan oordelen aangezien ik net een paar dagen er mee ben begonnen!

Heb nog een vraag voor meer ervaren gebruikers: ik heb als eerste benzoylperoxide voorgeschreven gekregen ( zoals denk ik wel veel meer personen hier ). Nu ben ik dit altijd wel blijven gebruiken, want heb wel het idee dat het iets helpt. Nu ben ik begonnen met de roaccutane kuur en gebruik ik het nog wel. Is dit verstandig of zeggen jullie van mmm zou het niet doen en zo niet , waarom niet?
pi_104943802
quote:
1s.gif Op maandag 28 november 2011 18:20 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

spierpijn en gewrichtspijn zijn bijwerkingen van roa.
kunnen het zijn he, is nog wel een groot verschil.
Maar begrijp dat het veel voorkomt. Dus vervelend voor kiaora..
pi_104943990
quote:
0s.gif Op maandag 28 november 2011 21:32 schreef k00pman het volgende:

[..]

Dat idee heb ik ook dat je het kan verbeelden omdat je het gelezen hebt. Maar hierbij moet ik ook zeggen dat ik zeker niet kan oordelen aangezien ik net een paar dagen er mee ben begonnen!

Heb nog een vraag voor meer ervaren gebruikers: ik heb als eerste benzoylperoxide voorgeschreven gekregen ( zoals denk ik wel veel meer personen hier ). Nu ben ik dit altijd wel blijven gebruiken, want heb wel het idee dat het iets helpt. Nu ben ik begonnen met de roaccutane kuur en gebruik ik het nog wel. Is dit verstandig of zeggen jullie van mmm zou het niet doen en zo niet , waarom niet?
Helemaal gelijk in, wat betreft bijwerkingen. Ik ga dus ook lekker trainen en zie het allemaal wel. Tot nu toe merk ik nog weinig van de roa (afkloppen ;-) )

Goede vraag over de benzoylperoxide . Ik gebruik nog steeds de duac acné gel. Vraag mij ook af of dit wel verstandig is.
pi_104944924
Roa maakt de huid wel dunner. De concentratie van alles wat je erop smeert zal dus hoger zijn. In hoeverre dingen elkaar tegenwerken ben ik niet zo bekend. Denk dat je daarvoor toch wel naar de huisarts/ derma moet. Wat je sws niet moet doen zijn dingen als dermabrasie laseren etc. Ik ben zelf van mening dat roa al het ultieme middel is :P(er is niks zwaarders dan dat) en dat je geen andere spullen nodig hebt. Toen ik roa gebruikte stopte ik met alles wat ik ervoor gebruikte en ben tevreden over het resultaat!

quote:
0s.gif Op zondag 27 november 2011 13:33 schreef k00pman het volgende:
Ik ben pas op mijn 3e dag haha zucht..

Ik lees veel droge huid en droge lippen. Dit zijn wel de meest
voorkomende bijwerkingen denk ik. Ik heb juist van mezelf helemaal
geen droge huid. Dus ben benieuwd hoe dit zal gaan lopen.

Las op de bijsluiter dat de roa al naar een paar uur zijn werking in zet. Kan dit
de reden zijn dat ik op mijn 3e dag al een paar onderhuidse ontstekingen krijg?
Roa gaat in je bloed en vet zitten. Het duurt een tijdje voordat het uit je lichaam is en ook duurt het even voordat het er goed in zit. Ik had de bijwerkingen er goed in zitten pas na 2 weken. Begonnen met dunne lippen die heel droog waren en waar geen velletje meer op zat, en daarna de handen. Toen ik de dosering nog hoger gooide omdat ik niet zulke goede resultaten had werden de bijwerkingen pas erg. Klopt dat roa na een paar uur al werkt, maar ik zou pas zeggen dat je echt bijwerkingen krijgt na een week.
pi_104950677
quote:
0s.gif Op maandag 28 november 2011 21:45 schreef k00pman het volgende:

[..]

kunnen het zijn he, is nog wel een groot verschil.
Maar begrijp dat het veel voorkomt. Dus vervelend voor kiaora..
Het zijn bijwerkingen van roa, maar hoeven niet op te treden nee.
pi_104958278
Hee iedereen :)

Ik had een klein vraagje..
Ik volg de topics over roaccutane nu al een tijdje, en ik ben zelf ook van plan om eraan te beginnen.
Mijn acné is niet zodanig erg dat mijn hele gezicht onder zit, maar toch wel redelijk wat puistjes en onderhuidse ontstekingen.

Nu ga ik morgen voor het eerst naar de dermatoloog. Voorheen ben ik naar de huisarts geweest en die heeft me natuurlijk de gebruikelijke middeltjes voorgeschreven (benzyolperoxide, eryacne, tretinoïne-oplossing) maar dat heeft allemaal niet mogen baten.

Nu vraag ik me af of de derma mij roaccutane gaat meegeven.. Ik wil eigenlijk geen antibiotica slikken omdat dat alleen werkt zolang je het slikt + dat het fucked up is voor je darmen, en die zijn bij mij al redelijk overgevoelig. Maar ik wil gewoon heel graag roaccutane, omdat deze puistjes een beetje mijn leven aan het verpesten zijn.

Zijn er hier meer mensen die roac slikken voor matige acne?
pi_104968019
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 november 2011 10:08 schreef x_jessicaa_x het volgende:
Hee iedereen :)

Ik had een klein vraagje..
Ik volg de topics over roaccutane nu al een tijdje, en ik ben zelf ook van plan om eraan te beginnen.
Mijn acné is niet zodanig erg dat mijn hele gezicht onder zit, maar toch wel redelijk wat puistjes en onderhuidse ontstekingen.

Nu ga ik morgen voor het eerst naar de dermatoloog. Voorheen ben ik naar de huisarts geweest en die heeft me natuurlijk de gebruikelijke middeltjes voorgeschreven (benzyolperoxide, eryacne, tretinoïne-oplossing) maar dat heeft allemaal niet mogen baten.

Nu vraag ik me af of de derma mij roaccutane gaat meegeven.. Ik wil eigenlijk geen antibiotica slikken omdat dat alleen werkt zolang je het slikt + dat het fucked up is voor je darmen, en die zijn bij mij al redelijk overgevoelig. Maar ik wil gewoon heel graag roaccutane, omdat deze puistjes een beetje mijn leven aan het verpesten zijn.

Zijn er hier meer mensen die roac slikken voor matige acne?
Ik had relatief milde acné, maar het ging gewoon niet weg door alle andere middeltjes en soms liet het kleine littekens achter. Daarom ben ik het wel gaan slikken. Tijdens de periode dat je het slikt denk je misschien dat het het niet waard is, altijd die uitdroging, niet te veel in de zon kunnen zitten ( voor mij toen lastig vanwege voetbal, verbrandde levend op het veld ) en het aan het begin de uitbarsting als je begint te gebruiken. Maar het eindresultaat is zo fijn om te hebben dat ik het er nu zeker nog een keer voor over heb.

Beste 2 jaar uit m'n leven :P. Helaas binnenkort kuren voor de tweede keer, net verwijzing gekregen naar de dermatoloog.

Edit: Overigens, ik ben sinds kort ( 2 maanden ) begonnen aan krachttraining. Iemand nog advies hierover? Want de combi roac en krachttraining lijkt me niet heel soepel te verlopen. Ik doe ook krachttraining zodat er weer spieren kunnen herstellen van een operatie ( kruisband ), dus het weglaten lijkt me sowieso geen goed idee.
pi_104968063
Mijn acne was ook niet heel extreem, maar ik kreeg het toch voorgeschreven door de derma juist omdat ik vrijwel alle andere middeltjes al geprobeerd had en niets werkte. Hoe oud ben je?
pi_104968262
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 november 2011 10:08 schreef x_jessicaa_x het volgende:
Hee iedereen :)

Ik had een klein vraagje..
Ik volg de topics over roaccutane nu al een tijdje, en ik ben zelf ook van plan om eraan te beginnen.
Mijn acné is niet zodanig erg dat mijn hele gezicht onder zit, maar toch wel redelijk wat puistjes en onderhuidse ontstekingen.

Nu ga ik morgen voor het eerst naar de dermatoloog. Voorheen ben ik naar de huisarts geweest en die heeft me natuurlijk de gebruikelijke middeltjes voorgeschreven (benzyolperoxide, eryacne, tretinoïne-oplossing) maar dat heeft allemaal niet mogen baten.

Nu vraag ik me af of de derma mij roaccutane gaat meegeven.. Ik wil eigenlijk geen antibiotica slikken omdat dat alleen werkt zolang je het slikt + dat het fucked up is voor je darmen, en die zijn bij mij al redelijk overgevoelig. Maar ik wil gewoon heel graag roaccutane, omdat deze puistjes een beetje mijn leven aan het verpesten zijn.

Zijn er hier meer mensen die roac slikken voor matige acne?
Ik heb ook matige acne. Maar kreeg het eigenlijk heel gemakkelijk mee. Dus ben benieuwd.
pi_104972858
Ik ben nu 18 jaar :)

Maar ik word er momenteel echt super depressief van. Het was 3 jaar echt goed uit te houden, ik had her en der een pukkeltje maar sinds 4 weken is het gewoon echt ontploft. Ik zit onder de ontstekingen en bultjes, en mijn kin & linkerwang is een groot slagveld. Het vervelende is ook dat ik van mezelf een hele lichte en gevoelige huid heb, dus elk klein plekje zie je meteen.

Ik hoop dat ik het maar ga meekrijgen, omdat je er eventuele depressieve klachten van krijgt (die ik dus momenteel al heb). En hopelijk hoef ik ook niet 2 weken te wachten voordat ik het eindelijk mag gaan slikken.

Enige fijne is dat als ik aan het begin van de ROA een uitbraak ga krijgen, die toch niet opvalt, die uitbraak heb ik wel gekregen afgelopen weken pfft.
pi_104976344
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 november 2011 17:10 schreef x_jessicaa_x het volgende:
Ik ben nu 18 jaar :)

Maar ik word er momenteel echt super depressief van. Het was 3 jaar echt goed uit te houden, ik had her en der een pukkeltje maar sinds 4 weken is het gewoon echt ontploft. Ik zit onder de ontstekingen en bultjes, en mijn kin & linkerwang is een groot slagveld. Het vervelende is ook dat ik van mezelf een hele lichte en gevoelige huid heb, dus elk klein plekje zie je meteen.

Ik hoop dat ik het maar ga meekrijgen, omdat je er eventuele depressieve klachten van krijgt (die ik dus momenteel al heb). En hopelijk hoef ik ook niet 2 weken te wachten voordat ik het eindelijk mag gaan slikken.

Enige fijne is dat als ik aan het begin van de ROA een uitbraak ga krijgen, die toch niet opvalt, die uitbraak heb ik wel gekregen afgelopen weken pfft.
Gewoon aangeven dat je er al lang last van hebt, al veel middeltjes geprobeerd hebt en er nu toch inmiddels wel vanaf wilt zijn omdat je er nu ook geestelijk onder begint te lijden.
pi_104976783
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 november 2011 18:39 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Gewoon aangeven dat je er al lang last van hebt, al veel middeltjes geprobeerd hebt en er nu toch inmiddels wel vanaf wilt zijn omdat je er nu ook geestelijk onder begint te lijden.
Mmm dat laatste wat je zegt is volgens mij compleet verkeerd om te melden. Als je aangeeft bij de dermatoloog dat je er bijvoorbeeld geestelijk onder lijdt of dat je bepaalde evenementen (lees: verjaardagen, schooldagen) afzegt dan is de kans juist groter dat je het NIET krijgt. De dermatoloog kijkt juist ook naar hoe je in het leven staat aangezien er depressieve bijwerkingen kunnen voorkomen.
pi_104989432
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 november 2011 10:08 schreef x_jessicaa_x het volgende:
Hee iedereen :)

Ik had een klein vraagje..
Ik volg de topics over roaccutane nu al een tijdje, en ik ben zelf ook van plan om eraan te beginnen.
Mijn acné is niet zodanig erg dat mijn hele gezicht onder zit, maar toch wel redelijk wat puistjes en onderhuidse ontstekingen.

Nu ga ik morgen voor het eerst naar de dermatoloog. Voorheen ben ik naar de huisarts geweest en die heeft me natuurlijk de gebruikelijke middeltjes voorgeschreven (benzyolperoxide, eryacne, tretinoïne-oplossing) maar dat heeft allemaal niet mogen baten.

Nu vraag ik me af of de derma mij roaccutane gaat meegeven.. Ik wil eigenlijk geen antibiotica slikken omdat dat alleen werkt zolang je het slikt + dat het fucked up is voor je darmen, en die zijn bij mij al redelijk overgevoelig. Maar ik wil gewoon heel graag roaccutane, omdat deze puistjes een beetje mijn leven aan het verpesten zijn.

Zijn er hier meer mensen die roac slikken voor matige acne?
[quote]0s.gif Op dinsdag 29 november 2011 18:39 schreef -Strawberry- het volgende:

Verschilt heel erg per dermatoloog denk ik. Mijn dermatoloog is niet echt voorstander van Roa en wilde het me in eerste instantie niet voorschrijven. .
Ik ben er in januari 2010 al een keer langs geweest nadat ik 2 minocyline kuren van de huisarts achter de kiezen had. Echter hielpen deze kuren tijdelijk, dus de huisarts begon al direct over Roa. Doorverwezen naar de dermatoloog, deze vond het nog niet ernstig genoeg en ik werd weer met een minocycline kuur naar huis gestuurd.
na een aantal weken weer teruggekomen bij de derma. Niets aan het handje natuurlijk want die Minocycline werkte wel als ik het aan het slikken was. Behandeling dus afgesloten, omdat het goed hielp volgens de dermatoloog. 10x uitgelegd dat het na 2 maanden weer terug zou komen en dat ik toch echt graag aan de Roa wilde. Hielp niet.
Daarna weer een minocycline kuurtje van de huisarts gekregen. half jaartje naar buitenland geweest voor studie. Toen ik terug kwam was alles natuurlijk weer terug. Dus toen naar de huisarts gegaan om opnieuw een verwijzing. weer naar de dermatoloog. En eindelijk schreef hij Roa voor. Deed er nu ook wat makkelijker over. Misschien dat de huisarts toch wat druk erachter heeft gezet? ;)

Als ik het hier op het forum een beetje lees, komt de ene peresoon er makkelijker aan dan de andere. Nu weet ik natuurlijk niet wat jullie onder "matige acné" verstaan. Ik vond mijn acné namelijk al wel vrij ernstig, maar kreeg geen roa.
Het verschilt dus heel erg per dermatoloog en per persoon.

Ga gewoon naar de dermatoloog toe. laat hem of haar naar je acné kijken. Zet wat argumenten op papier waarom je die Roa wilt, zodat je jezelf goed kunt verantwoorden.
je dermatoloog ziet dan ook dat je er al langer over hebt nagedacht. Dat beinvloed de keus om te starten misschien ook nog wel positief.
pi_104990571
Ik heb op zich mijn zegje wel klaar voor morgen. Echter als ik zelf niet zeg dat ik er depressief van word, dan zeggen mijn ouders het wel. Zij staan er namelijk niet achter dat ik roaccutane wil, ondanks dat ze zien dat ik gewoon psychisch lijd onder die puistjes. Mijn ouders zijn nogal sceptisch over de bijwerkingen enzovoort..

Ik ben zelf van mening dat de voordelen gewoon veel zwaarder wegen dan de nadelen. Ik wil er zo ontzettend graag vanaf, dat ik de bijwerkingen en uitbraak in het begin wel voor lief neem.

Zal het ook meehelpen om te vermelden dat ik me er over heb ingelezen, en dus ook weet wat de bijwerkingen zijn?

Ieder geval, ik ga nu naar bed toe en ik laat jullie morgenmiddag weten of ik kan starten met mijn kuur. Bedankt voor de reacties alvast!
pi_104990894
Ik denk dat het zeker helpt/werkt als je vermeld dat je weet waar je over praat en je dus goed hebt ingelezen. Bij mij vertelde de dermatoloog dat hij mij het voorschreef omdat ik heel gemakkelijk over mij acne praatte en dat stelde hem gerust.

Maar wat Miep5423 al zegt. Het verschilt volgens mij heel veel per dermatoloog per persoon.
pi_104997599
Nou ik ben dus net terug van de dermatoloog en jullie kunnen het vast al ruiken, heb het NIET meegekregen :(

De derma vond dat ik bepaalde ontstekingen heb die veel beter te behandelen zijn met antibiotica. Heb dus voor 3 maanden minocycline meegekregen. Ik heb haar nog verteld dat ik het niet echt zag zitten, maar daar trok ze zich niets van aan. Mocht dit nou niet werken dan mag ik terugkomen en gaan we kijken wat er verder aan te doen valt. Ze klonk in ieder geval als een groot tegenstander van roaccutane :'( :'(

Verder heb ik nog differin gel meegekregen, die ik naast de antibiotica mag gaan gebruiken. Beetje de gebruikelijke dingen dus..

Nou op hoop van zegen dat het snel gaat werken en dat ik er daarna gewoon voor een groot deel vanaf ben. Pfft, ik hou jullie op de hoogte.
pi_104998332
quote:
0s.gif Op woensdag 30 november 2011 09:06 schreef x_jessicaa_x het volgende:
Nou ik ben dus net terug van de dermatoloog en jullie kunnen het vast al ruiken, heb het NIET meegekregen :(

De derma vond dat ik bepaalde ontstekingen heb die veel beter te behandelen zijn met antibiotica. Heb dus voor 3 maanden minocycline meegekregen. Ik heb haar nog verteld dat ik het niet echt zag zitten, maar daar trok ze zich niets van aan. Mocht dit nou niet werken dan mag ik terugkomen en gaan we kijken wat er verder aan te doen valt. Ze klonk in ieder geval als een groot tegenstander van roaccutane :'( :'(

Verder heb ik nog differin gel meegekregen, die ik naast de antibiotica mag gaan gebruiken. Beetje de gebruikelijke dingen dus..

Nou op hoop van zegen dat het snel gaat werken en dat ik er daarna gewoon voor een groot deel vanaf ben. Pfft, ik hou jullie op de hoogte.
Die combinatie heeft mij wel geholpen, echter maar voor een maand. Zodra je ermee stopt komt alles net zo hard weer terug. Kwestie van kuurtje doen, en zodra je merkt dat er iets terugkomt ga je terug naar je huisarts. Doorverwijzing naar de derma vragen mag en ik geloof dat je arts verplicht is om je wens in te willigen als je zegt dat je niet tevreden bent met het resultaat.
pi_104998722
quote:
0s.gif Op woensdag 30 november 2011 09:06 schreef x_jessicaa_x het volgende:
Nou ik ben dus net terug van de dermatoloog en jullie kunnen het vast al ruiken, heb het NIET meegekregen :(

De derma vond dat ik bepaalde ontstekingen heb die veel beter te behandelen zijn met antibiotica. Heb dus voor 3 maanden minocycline meegekregen. Ik heb haar nog verteld dat ik het niet echt zag zitten, maar daar trok ze zich niets van aan. Mocht dit nou niet werken dan mag ik terugkomen en gaan we kijken wat er verder aan te doen valt. Ze klonk in ieder geval als een groot tegenstander van roaccutane :'( :'(

Verder heb ik nog differin gel meegekregen, die ik naast de antibiotica mag gaan gebruiken. Beetje de gebruikelijke dingen dus..

Nou op hoop van zegen dat het snel gaat werken en dat ik er daarna gewoon voor een groot deel vanaf ben. Pfft, ik hou jullie op de hoogte.
Bij vrouwen kunnen ze redelijk terughoudend zijn. Succes iig.
pi_104998750
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 november 2011 18:49 schreef k00pman het volgende:

[..]

Mmm dat laatste wat je zegt is volgens mij compleet verkeerd om te melden. Als je aangeeft bij de dermatoloog dat je er bijvoorbeeld geestelijk onder lijdt of dat je bepaalde evenementen (lees: verjaardagen, schooldagen) afzegt dan is de kans juist groter dat je het NIET krijgt. De dermatoloog kijkt juist ook naar hoe je in het leven staat aangezien er depressieve bijwerkingen kunnen voorkomen.
Oh, nou ja ik heb het wel gezegd en juist omdat ik er al zo lang last van heb en het zo vervelend voor me was, heb ik het meegekregen. :) Zei de derma, althans. Ze wilde me niet langer middeltjes uit laten proberen die waarschijnlijk toch niet zouden werken.

Maar je zal wel gelijk hebben. Toch is het niet gek dat je met ernstige acne daar geestelijk onder kan lijden. Dat hoeft niet eens depressieve gevoelens te impliceren, maar gewoon schaamte.
pi_104998806
quote:
0s.gif Op woensdag 30 november 2011 10:07 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Oh, nou ja ik heb het wel gezegd en juist omdat ik er al zo lang last van heb en het zo vervelend voor me was, heb ik het meegekregen. :) Zei de derma, althans. Ze wilde me niet langer middeltjes uit laten proberen die waarschijnlijk toch niet zouden werken.

Maar je zal wel gelijk hebben. Toch is het niet gek dat je met ernstige acne daar geestelijk onder kan lijden. Dat hoeft niet eens depressieve gevoelens te impliceren, maar gewoon schaamte.
Ja ik snap zeker wat je bedoeld. Het is verschrikkelijk om op sommige momenten je hoofd altijd naar beneden te houden of de andere kant op te kijken ,ga zo maar door.. praten jullie is wel is met iemand terwijl je een paar cm van die persoon afstaat en hem/haar een paar minuten recht in het gezicht kijkt?
pi_104998863
quote:
0s.gif Op woensdag 30 november 2011 10:10 schreef k00pman het volgende:

[..]

Ja ik snap zeker wat je bedoeld. Het is verschrikkelijk om op sommige momenten je hoofd altijd naar beneden te houden of de andere kant op te kijken ,ga zo maar door.. praten jullie is wel is met iemand terwijl je een paar cm van die persoon afstaat en hem/haar een paar minuten recht in het gezicht kijkt?
Dat vermeed ik altijd door dan geen oogcontact te maken. Ik merk nu nog aan mezelf dat ik daar moeite mee heb, ondanks dat mijn acne eigenlijk volledig weg is door roaccutane, maar het zit toch een beetje in mijn systeem nog. Het gaat wel beter hoor, maar het blijft toch een aanwensel.
pi_105025509
Ja vervelend is dat.

Morgen op gesprek voor stage. Gelukkig is me acne erg rustig, dus ga er met iets meer
vertrouwen heen.
pi_105033523
quote:
0s.gif Op woensdag 30 november 2011 21:47 schreef k00pman het volgende:
Ja vervelend is dat.

Morgen op gesprek voor stage. Gelukkig is me acne erg rustig, dus ga er met iets meer
vertrouwen heen.
Maak je daar niet te druk om.
Ik heb begin augustus ook gesolliciteerd voor mijn stage. Toen zat ik met een enorme uitbraak van Acné. Zo erg had ik het nog niet gehad. Maar..... ik ben wel aangenomen daar en loop nu heerlijk stage.

Succes morgen!
pi_105059788
Hoi allemaal,

Ik zal hier ook maar even mijn verhaal dumpen. Ik ben 17 jaar en heb eigenlijk al mijn gehele puberteit last van acne (afwisselend van erg tot helemaal geen ontstekingen). Eigenlijk was de acne begin vorig jaar bijna helemaal verdwenen, alleen begin juli van dit jaar is het langzaam weer erger geworden. Het begon met vreselijke ontstekingen in het gebied van mijn onderkaak. Het waren grote rode vlekken met veel onderhuidse ontstekingen die zich ophoopten tot één "massa". Bij de huisarts heb ik toen verschillende antibiotica geprobeerd zoals tretinoïne-crème en erythromycine, maar niks heeft echt geholpen. Ik ben toen in september eindelijk doorverwezen naar de dermatoloog en vanaf die tijd slik ik 40 mg Roaccutane per dag. Ik ben nu ongeveer 3 maanden verder en naar mijn mening is het nog niet veel verbeterd. Wel merk ik dat de opeenhoping van onderhuidse ontstekingen veel minder is en dat de acne minder pijnlijk is, maar ik heb enorm veel last van rode uitslag op mijn hele gezicht en inmiddels is de acne nu verspreid naar mijn wangen en voorhoofd terwijl hier eerst geen puistje te zien was. Verder heb ik de normale bijwerkingen zoals droge lippen/huid, rug/spierpijn, bloedneus maar dit is niet zo'n probleem. Het schijnt zo te zijn dat de klachten na zo'n 2 tot 3 maanden minder moeten worden maar op dit moment merk ik daar nog weinig van en dat werkt erg deprimerend. Wel voelt mijn huid na het scheren echt als dat van een baby maar dit verwacht je niet als je de huid zelf ziet. Ieder puistje dat nu ook uitkomt en waarvan ik de witte kop weghaal laat nu ook een lelijke rode "stip" op mijn gezicht achter waardoor ik onderhand mijn gezicht bijna niet meer durf te laten zien aan anderen (ik lees dat meer mensen hier last van hebben). Ik hoop in ieder geval dat het rond de kerst weer grotendeels weggetrokken is. A.s. maandag ga ik weer terug naar de dermatoloog (iedere maand controle) en dan kan ik weer mijn verhaal kwijt. ;)
  vrijdag 2 december 2011 @ 09:20:23 #265
353398 UltraViolence
PORFOTTO BADMANG
pi_105086466
Heb ook een aantal jaren last gehad van acne. Na een Roaccutane-kuur van bijna een jaar te volgen is dit een heel stuk minder geworden.

Sinds ik dus nu een stuk minder puistjes krijg zijn de littekens die zijn achtergebleven een stuk meer op gaan vallen. Deze zijn allemaal redelijk oppervlakkig, maar 's avonds veel duidelijker dan 's ochtends.

Omdat blijkbaar zelfs de tijd van de dag kan uitmaken of mijn huid glad is heb ik het idee dat de littekens niet ontzettend diep zijn. Zelf dacht ik eraan om een microdermabrasie-behandeling te nemen in de hoop dat deze littekens op zijn minst zo ver weg zijn te krijgen dat het er 's avonds hetzelfde uitziet als 's ochtends.

Heeft iemand hier ervaring met microdermabrasie? En was dat positief of negatief? En waarom?

Overigens wel leuk dat je dit soort onderwerpen met 'lotgenoten' kan bespreken met op een forum. :)
ROTTERDAM KRUISKADE BITCH NIET TE DOORGRONDEN HARDE TUIGMANG HOU JE KALM
pi_105089751
Ik heb een stuk of 10 keer microdermabrasie gedaan. Je begint bij level 1, en dan level 2, en dan level 3. Level 1 was heel mild, level 2 schuurt wat meer, en level 3 was bij mij niet nodig. Maar het is heerlijk. Lekker relaxen bij de schoonheidsspecialiste, het doet geen pijn. En, ik kreeg er echt een gladdere huid van.. Je moet het wel om de 6 weken laten doen, en het is redelijk prijzig (75 euro per keer bij mij). Anyway, je huid vernieuwt zichzelf constant, en zo zullen je littekens geleidelijk vanzelf verdwijnen (kan wel jaren duren). Microdermabrasie helpt dit proces een beetje. Ik was na 10 behandelingen wel tevreden. Anders probeer je het toch eerst een keertje? Kun je altijd nog beslissen of het iets voor je is.

Ik zag trouwens vanmorgen dit filmpje... en deed me terugdenken aan de tijd dat ik acne had. Toen moest ik me ook elke dag insmeren met foundation. wat ben ik blij dat ik geen make-up meer hoef te dragen. Roacutanne was voor mij echt een wondermiddel!!!

Model met Acne
pi_105096130
Ik heb vannacht een bloedneus gehad in mijn slaap. :') Lekker is dat. Word je wakker en is het net alsof er een slachtveld is geweest. Gevaarlijk ook nog eens.
pi_105112073
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 december 2011 14:20 schreef -Strawberry- het volgende:
Ik heb vannacht een bloedneus gehad in mijn slaap. :') Lekker is dat. Word je wakker en is het net alsof er een slachtveld is geweest. Gevaarlijk ook nog eens.
Als ik 's nachts een bloedneus heb word ik echt meteen wakker, nog voordat er bloed uit mijn neus is gekomen. Maar dat komt waarschijnlijk omdat ik mijn hele leven al minimaal 1 bloedneus per maand heb, dus ik ben eraan gewend :)
  vrijdag 2 december 2011 @ 21:32:14 #269
300815 Sasman
Kijk en leer...
pi_105113765
Niet echt een bloedneus maar wel vaak als ik moet niezen dat er bloed mee uitkomt.
Trotse Belg.
pi_105120298
Welke bijwerking ervaren jullie eigenlijk het meest en welke als ergst?
pi_105121512
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 december 2011 23:30 schreef Turalyon het volgende:
Welke bijwerking ervaren jullie eigenlijk het meest en welke als ergst?
Droge lippen, moeheid en last van spieren.

Bloedneus nu 3 keer gehad geloof ik.
pi_105127313
Hee iedereen!

Nou op advies van de derma toch maar die minocycline gaan slikken. Ben nu net op de 4e dag en merk nog niet echt heel veel verschil.. Hopelijk gaat het werken en anders ga ik gewoon roaccutane eisen.

Ook heb ik dus die differin gel meegekregen, maar ik krijg er totaal geen rode of geïrriteerde huid van? Als ik het 's avonds opsmeer dan voelt het een beetje droog aan maar 's morgens heb ik nergens last van. Gek, omdat je van iedereen hoort dat het zo ontzettend uitdroogt en irriteert.
pi_105148834
Heb zelf ook klein tijdje differen gebruikt, maar ook nooit last gehad van uitdroging.

Ben nu op dag nummer 8 met roaccutane. Heb opeens 5/6 puisten op een schouder ( nooit gehad ) , maar verder geen een uitbraak gehad in het gezicht. De schouder interesseert me helemaal niks dus geen problemen mee. Merk verder geen bijwerkingen. Heb wel de neus van de binnenkant aardig kapot maar heb dit altijd in deze periode van het jaar dus geen idee of het van de roa komt. Nja, just see how it go's ....

cia
pi_105174333
Jullie nemen het allemaal op dit moment maar het gaat vooral over lange termijn - effecten die jullie nu nog niet ervaren. En er is een onderscheid tussen mannen en vrouwen.

Ik ben een man van 25.
Toen ik 18 was heb ik het een half jaar gebruikt omdat mijn rug 1 grote puist was. Na enkele weken al was alles weg. Ik had terug een zachte huid zonder enige puisten. Het is niet bekend hoe roaccutane precies werkt, maar er zijn veronderstellingen dat het je testosteronlevels verlaagt waardoor je dus die acne niet meer krijgt. Anderen zeggen dat het je testosteronlevels niet verlaagt, maar dat het je receptoren voor testosteron dicht zet waardoor je lichaam amper wat met testosteron kan doen.

Het komt dus eigenlijk op het zelfde neer.
Ik ben verder gaan zoeken over roa omdat ik op 25 jarige leeftijd TOTAAL GEEN LICHAAMSHAAR heb. Ofwel omdat ik weinig testo heb door roaccutane ofwel omdat mijn receptoren ervoor dicht staan, denk ik. Niks op armen, benen, oksels, geen baard. Alleen op mijn hoofd en daar beneden waar ik al haar had voor ik aan roaccutane begon. Ik ken niemand die 25 is en zich nooit of te nimmer scheert. Met mijn libido is niks mis, in tegendeel. Maar ik denk dat ik geen secundaire beharing heb als gevolg van roa

Zijn er hier mannen die het ooit gebruikt hebben en er wat over kwijt willen?
De bijwerkingen van roaccutane zijn toevallig exact dezelfde als die van een te laag testosterongehalte
pi_105175084
quote:
10s.gif Op zondag 4 december 2011 18:02 schreef Topgozer1 het volgende:
Het is niet bekend hoe roaccutane precies werkt,
Volgens mij wel. Er zijn zo een aantal dingen die ik voor je kan opnoemen wat roa doet op cellulair niveau en waarom.
pi_105175927
quote:
0s.gif Op zondag 4 december 2011 18:22 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Volgens mij wel. Er zijn zo een aantal dingen die ik voor je kan opnoemen wat roa doet op cellulair niveau en waarom.
Dan zou ik het waarderen als je dat doet. En graag met een betrouwbare bronvermelding.Want online vind ik er een hoop tegenstrijdigheden over. Ik heb de internationale specialist Dr Kevin Pezzi gemaild omdat ik me er zorgen over maak.
Dr Pezzi is een arts die enorm sceptisch is tegenover het bedrijf dat ROA fabriceert. Er zijn namelijk vele klachten geweest door de jaren heen maar het bedrijf veegt die gewoon van de tafel alsof ze er nooit geweest zijn.

Er zijn gevallen van mannelijke atleten die hun testosteronwaarden Voor Roa laten prikken en op 250 stranden. En na Roa prikken ze nog 70.

Wat mij betreft is het enorm frappant dat de side effects van Roa exact dezelfde zijn dan die van laag testosterongehalte bij mannen. Somberheid, libidoverlies, minder frequente erecties die minder lang aanhouden.En als het bedrijf dan zegt dat de exacte wisselwerking met je hormoonhuishouding niet bekend is, dan maak ik me terecht zorgen denk ik

Dr Pezzi raadt me aan om morgen mijn testo level te laten prikken, met een exacte bepaling van dihydrotestosteron erbij. Dihydrotestosteron is 3x zo androgeen als testosteron zelf. Dat maakt dat je er behaard door wordt edm. Als ik morgen afwijkende waarden vind weet ik waar het van komt

[ Bericht 5% gewijzigd door Topgozer1 op 04-12-2011 18:58:58 ]
pi_105178215
Trouwens, ik ben even op pubmed gaan kijken of er onderzoek is gedaan naar een verband tussen roaccutane en je hormoonhuishouding.
Ik kwam bij het volgende artikel terecht:

Effect of oral isotretinoin (werkzame stof in roaccutane) treatment on skin androgen receptor levels in male acneic patients.
Boudou P, Soliman H, Chivot M, Villette JM, Vexiau P, Belanger A, Fiet J.
Source

Department of Hormonal Biology, St. Louis University Hospital, Paris, France.
Abstract


An oral daily dose (mean +/- SD, 0.75 +/- 0.05 mg/kg) of isotretinoin was administered for 3 months to six male patients with acne (scores of 4 and 5 according to Rosenfield). The therapy resulted in complete resolution of acne in four patients and improved acne significantly (score 1) in two patients. In accordance with recent findings, no change in serum testosterone and significant decreases in 5 alpha-dihydrotestosterone, 5 alpha-androstane-3 alpha,17 beta-diol glucosiduronate, and androsterone glucosiduronate levels were observed after treatment. Androgen receptor status was investigated in back skin biopsies obtained in acne areas before and after 3 months of isotretinoin treatment. The treatment did not modify the binding affinity constant of skin androgen receptor (0.44 vs. 0.32 nmol/L), but it did induce a 2.6-fold decrease in its binding capacity constant (62 vs. 24 fmol/mg cytosolic protein), as assessed by Scatchard plot and confirmed immunologically by Western blot analysis. These data clearly showed that skin androgen receptor was sensitive to oral isotretinoin administration in acneic patients. The decrease in skin androgen receptor levels (this study) and the recently reported suppression of skin 5 alpha-dihydrotestosterone production by isotretinoin treatment appeared consistent with the involvement of androgen receptor and 5 alpha-dihydrotestosterone in the pathogenesis of acne. Indeed, sebum production is under androgen control, and an abnormal response of the pilosebaceous unit to androgens appears to be implicated in the pathogenesis of acne. These observations were consistent with the absence of sebum in complete androgen-insensitive patients and normal sebum production in male pseudohermaphrodites.

Even ter verduidelijking

Dihydrotestosteron is het hormoon dat mannen mannelijk maakt. Lichaamsbeharing, secundaire geslachtskenmerken.
Roaccutane remt de productie ervan af, en het maakt je receptoren er minder gevoelig voor. Waarschijnlijk is het dat wat maakt dat je geen acné meer hebt, maar naar mijn mening word je er dus ook minder mannelijk van.

Ik ga morgen mijn dihydrotestosteron laten prikken. Als het tegenvalt hoop ik dat er wat aan te doen is

[ Bericht 0% gewijzigd door Topgozer1 op 04-12-2011 19:43:15 ]
pi_105199380
Nou leuk dat je hier al die artikelen plaats, maar je conclusie is dus dat je er minder mannelijk van wordt? Heb hier weinig over gelezen en heb ook vele artikelen gelezen op het internet.

Wat betreft je lichaamsbeharing. Dus op je 18e had je nog geen arm haar en zelf niet onder je oksels of benen? Dan lijkt het me eerder een probleem wat bij jezelf ligt? Aangezien ik niet echt ' behaard ' ben (mijn vader heeft ook geen borsthaar en bijna geen armhaar) had ik vanaf me 14/15e wel volop beenhaar, oksel haar, armhaar wat begint te groeien en ook al een baardje lichtelijk. Dus ja je probeert een beetje paniek te zaaien heb ik het idee...
pi_105200130
quote:
0s.gif Op maandag 5 december 2011 09:35 schreef k00pman het volgende:
Nou leuk dat je hier al die artikelen plaats, maar je conclusie is dus dat je er minder mannelijk van wordt? Heb hier weinig over gelezen en heb ook vele artikelen gelezen op het internet.

Wat betreft je lichaamsbeharing. Dus op je 18e had je nog geen arm haar en zelf niet onder je oksels of benen? Dan lijkt het me eerder een probleem wat bij jezelf ligt? Aangezien ik niet echt ' behaard ' ben (mijn vader heeft ook geen borsthaar en bijna geen armhaar) had ik vanaf me 14/15e wel volop beenhaar, oksel haar, armhaar wat begint te groeien en ook al een baardje lichtelijk. Dus ja je probeert een beetje paniek te zaaien heb ik het idee...
Ik wil weten hoe het komt. Bij mijn neven begon het ook pas rond 17-18 en niemand in de familie is onbehaard. Ook met de gewone groei was ik een laatbloeier. Toen ik 17 was kreeg ik een enorme testo boost en je kon op mijn hele rug geen vierkante centimeter bespeuren waar geen puist op stond. Roa heeft mijn hele hormonale systeem plat gelegd en je vindt online nog veel blogs van kerels die hetzelfde jaren later ondervinden

25 zijn, geen haar op je lichaam hebben en je nooit scheren komt echt niet voor.
Het lijkt no big deal maar als je er continu opmerkingen over krijgt heb je er op den duur genoeg van. " Oh hij heeft geen beharing. Zal wel komen doordat hij geen testo heeft.. Hij zal wsl ook geen libido hebben "
  maandag 5 december 2011 @ 13:27:21 #280
353398 UltraViolence
PORFOTTO BADMANG
pi_105206207
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 december 2011 11:22 schreef emss het volgende:
Ik heb een stuk of 10 keer microdermabrasie gedaan. Je begint bij level 1, en dan level 2, en dan level 3. Level 1 was heel mild, level 2 schuurt wat meer, en level 3 was bij mij niet nodig. Maar het is heerlijk. Lekker relaxen bij de schoonheidsspecialiste, het doet geen pijn. En, ik kreeg er echt een gladdere huid van.. Je moet het wel om de 6 weken laten doen, en het is redelijk prijzig (75 euro per keer bij mij). Anyway, je huid vernieuwt zichzelf constant, en zo zullen je littekens geleidelijk vanzelf verdwijnen (kan wel jaren duren). Microdermabrasie helpt dit proces een beetje. Ik was na 10 behandelingen wel tevreden. Anders probeer je het toch eerst een keertje? Kun je altijd nog beslissen of het iets voor je is.

Ik zag trouwens vanmorgen dit filmpje... en deed me terugdenken aan de tijd dat ik acne had. Toen moest ik me ook elke dag insmeren met foundation. wat ben ik blij dat ik geen make-up meer hoef te dragen. Roacutanne was voor mij echt een wondermiddel!!!

Model met Acne
Bedankt voor de info! :)

Zo nu en dan heb ik nog steeds weleens wat puistjes, en ik vroeg me af, mag je dan microdermabrasie krijgen?
Of werken ze daar gewoon omheen als het zeer weinig is?

Als je nog puistjes hebt of vatbaar bent om snel puistjes te krijgen, verergert microdermabrasie dit dan door irritatie of wordt het juist minder omdat het zo diep reinigt?

Dat model met acne maakt mij wel duidelijk dat het hebben van puistjes of littekens daarvan een stuk minder erg is dan dat ik denk. :)

[ Bericht 4% gewijzigd door UltraViolence op 05-12-2011 13:33:39 ]
ROTTERDAM KRUISKADE BITCH NIET TE DOORGRONDEN HARDE TUIGMANG HOU JE KALM
pi_105208361
quote:
10s.gif Op maandag 5 december 2011 10:11 schreef Topgozer1 het volgende:

[..]

Ik wil weten hoe het komt. Bij mijn neven begon het ook pas rond 17-18 en niemand in de familie is onbehaard. Ook met de gewone groei was ik een laatbloeier. Toen ik 17 was kreeg ik een enorme testo boost en je kon op mijn hele rug geen vierkante centimeter bespeuren waar geen puist op stond. Roa heeft mijn hele hormonale systeem plat gelegd en je vindt online nog veel blogs van kerels die hetzelfde jaren later ondervinden

25 zijn, geen haar op je lichaam hebben en je nooit scheren komt echt niet voor.
Het lijkt no big deal maar als je er continu opmerkingen over krijgt heb je er op den duur genoeg van. " Oh hij heeft geen beharing. Zal wel komen doordat hij geen testo heeft.. Hij zal wsl ook geen libido hebben "
Je begint je bericht met dat het voornamelijk over de lange termijn gaat en dat wij die effecten later pas gaan ervaren. Nou de effecten waar jij over praat komen waarschijnlijk bij weinig mensen voor anders had je er ook wel wat meer informatie over kunnen vinden...

En krijg je serieus de opmerking: Mmm die kerel zou vast geen testosteron hebben? of mm Denk dat die kerel geen libido heeft? Lijkt me niet toch?
pi_105214137
quote:
0s.gif Op maandag 5 december 2011 13:27 schreef UltraViolence het volgende:

[..]

Bedankt voor de info! :)

Zo nu en dan heb ik nog steeds weleens wat puistjes, en ik vroeg me af, mag je dan microdermabrasie krijgen?
Of werken ze daar gewoon omheen als het zeer weinig is?

Als je nog puistjes hebt of vatbaar bent om snel puistjes te krijgen, verergert microdermabrasie dit dan door irritatie of wordt het juist minder omdat het zo diep reinigt?

Dat model met acne maakt mij wel duidelijk dat het hebben van puistjes of littekens daarvan een stuk minder erg is dan dat ik denk. :)
Microdermabrasie wordt juist vaak gebruikt bij acne. Het is dus niet erg om wat pukkeltjes/puistjes te hebben. Je krijgt na de behandeling ook nog een (modder of citroenzuur) masker, ze verwijderen je mee-eters etc. Er komt dus ook een grondige reiniging bij kijken, het is niet alleen microdermabrasie. Volgens mijn schoonheidsspecialiste juist heel geschikt bij acne, en het verergert het zeker niet! Tenzij je een huid hebt die bij de kleinste irritaties al puistjes krijgt?
  maandag 5 december 2011 @ 17:01:59 #283
353398 UltraViolence
PORFOTTO BADMANG
pi_105214879
quote:
0s.gif Op maandag 5 december 2011 16:44 schreef emss het volgende:

[..]

Microdermabrasie wordt juist vaak gebruikt bij acne. Het is dus niet erg om wat pukkeltjes/puistjes te hebben. Je krijgt na de behandeling ook nog een (modder of citroenzuur) masker, ze verwijderen je mee-eters etc. Er komt dus ook een grondige reiniging bij kijken, het is niet alleen microdermabrasie. Volgens mijn schoonheidsspecialiste juist heel geschikt bij acne, en het verergert het zeker niet! Tenzij je een huid hebt die bij de kleinste irritaties al puistjes krijgt?
Ik heb niet het idee dat ik bij alles wat ik doe puistjes krijg, maar ik merk wel dat ik er gewoon 'vatbaarder' voor ben.

Deze week zal ik eens gaan bellen voor een afspraak met een huidtherapeut of schoonheidsspecialiste.

Ben het ondertussen helemaal beu, de Roaccutane heeft zeker zijn werk goed gedaan, en alles een stuk dragelijker gemaakt. Maar toch heb ik elke week nog wel last van een aantal puistjes en dan blijf je je maar afvragen of dit weer een litteken gaat achterlaten.

Bedankt voor de info, ik zal binnenkort ook wel laten weten hoe het was. ;)
ROTTERDAM KRUISKADE BITCH NIET TE DOORGRONDEN HARDE TUIGMANG HOU JE KALM
pi_105219897
Vandaag weer voor een controle naar de dermatoloog geweest. Hij vond ook dat het een beetje erger is geworden in mijn nek en op mijn wangen/slapen dus heeft hij de dosering verhoogd van 40 mg naar 50 mg (20 mg 's ochtends en 30 mg 's avonds). Heb ook Fucidin crème meegekregen voor mijn zeer droge en pijnlijke mondhoeken. Hopen dat het na 3 maanden nu eindelijk gaat verbeteren..
pi_105221311
Fucidin Creme werkt briljant voor kleine wondjes.
pi_105222835
quote:
10s.gif Op maandag 5 december 2011 10:11 schreef Topgozer1 het volgende:

[..]

Ik wil weten hoe het komt. Bij mijn neven begon het ook pas rond 17-18 en niemand in de familie is onbehaard. Ook met de gewone groei was ik een laatbloeier. Toen ik 17 was kreeg ik een enorme testo boost en je kon op mijn hele rug geen vierkante centimeter bespeuren waar geen puist op stond. Roa heeft mijn hele hormonale systeem plat gelegd en je vindt online nog veel blogs van kerels die hetzelfde jaren later ondervinden

25 zijn, geen haar op je lichaam hebben en je nooit scheren komt echt niet voor.
Het lijkt no big deal maar als je er continu opmerkingen over krijgt heb je er op den duur genoeg van. " Oh hij heeft geen beharing. Zal wel komen doordat hij geen testo heeft.. Hij zal wsl ook geen libido hebben "
Wat zijn je bloedwaarden? Neem aan dat je met hormonale systeem op je HPTA doelt? Ben dan benieuwd naar je testosteron, SHBG, albumine, oestradiol, LH en FSH.
pi_105239140
quote:
0s.gif Op maandag 5 december 2011 14:21 schreef k00pman het volgende:

[..]

En krijg je serieus de opmerking: Mmm die kerel zou vast geen testosteron hebben? of mm Denk dat die kerel geen libido heeft? Lijkt me niet toch?
Is me al heel vaak overkomen dat mensen opmerkingen maken over mijn gebrek aan lichaamshaar ( Omg scheer jij je benen ofzo?? Vrouwen die zeggen van " damn ik heb zelfs meer haar dan jij ")
En vaak ook zeggen mensen erbij dat het komt omdat je geen testosteron hebt. Een aantal mannen maakten die conclusie al eens. Mijn zus ook. En ik vermoed dat anderen het denken maar het niet hardop zeggen. Je weet hoe dat gaat. Vrienden die vragen van " wanneer ga je eens wat baard laten staan en een man worden? "
Ik ben gvd meer man dan hen allemaal samen. Ik ken niemand die zo'n drang naar een orgasme heeft als ikzelf.

Ik heb al een keer testosteron laten prikken vorig jaar. Toen was ik volgens de dokter gemiddeld maar toen ik vroeg naar specifieke data voor DHT enzo bleek dat dat niet eens onderzocht is.
Mijn testosteron is waarschijnlijk normaal maar mijn huidreceptoren staan volledig dicht voor DHT.
Een babyhuidje dus, en ik heb er genoeg van

[ Bericht 3% gewijzigd door Topgozer1 op 06-12-2011 02:16:31 ]
pi_105239162
quote:
0s.gif Op maandag 5 december 2011 20:11 schreef Diabox het volgende:

[..]

Wat zijn je bloedwaarden? Neem aan dat je met hormonale systeem op je HPTA doelt? Ben dan benieuwd naar je testosteron, SHBG, albumine, oestradiol, LH en FSH.
Donderdag ga ik het opnieuw laten prikken. Ik ga alle waarden exact opvragen en ik zal ze hier voor je posten
pi_105239349


[ Bericht 100% gewijzigd door Topgozer1 op 06-12-2011 02:15:37 ]
pi_105240168
quote:
10s.gif Op dinsdag 6 december 2011 02:00 schreef Topgozer1 het volgende:

[..]

Is me al heel vaak overkomen dat mensen opmerkingen maken over mijn gebrek aan lichaamshaar ( Omg scheer jij je benen ofzo?? Vrouwen die zeggen van " damn ik heb zelfs meer haar dan jij ")
En vaak ook zeggen mensen erbij dat het komt omdat je geen testosteron hebt. Een aantal mannen maakten die conclusie al eens. Mijn zus ook. En ik vermoed dat anderen het denken maar het niet hardop zeggen. Je weet hoe dat gaat. Vrienden die vragen van " wanneer ga je eens wat baard laten staan en een man worden? "
Ik ben gvd meer man dan hen allemaal samen. Ik ken niemand die zo'n drang naar een orgasme heeft als ikzelf.

Ik heb al een keer testosteron laten prikken vorig jaar. Toen was ik volgens de dokter gemiddeld maar toen ik vroeg naar specifieke data voor DHT enzo bleek dat dat niet eens onderzocht is.
Mijn testosteron is waarschijnlijk normaal maar mijn huidreceptoren staan volledig dicht voor DHT.
Een babyhuidje dus, en ik heb er genoeg van
Als ik kijk naar de studie die je post, gaat DHT prikken je niks geven. Hiermee wordt alleen het serum DHT gemeten, deze kan normaal zijn, terwijl er lokaal onder de huid relatief gezien minder DHT aanwezig is. Verder is uit het abstract niet af te leiden of de downregulering van de aanmaak van SRD5A1 permanent is. Uit de studie komt het niet naar voren, maar ze hebben het dus over SRD5A1 en niet over SRD5A2, dus staat los van je haren.

Tevens is het vrij simpel, DHT gel smeren, weet je gelijk of dat jouw probleem is. Andractim wordt in Nederland voorgeschreven.

Oh en ruilen :)? Ik moet me iedere dag scheren, is ook niet alles :') Een vriend van me heeft ook geen/nauwelijks gezichtshaar, I jelly, scheelt scheren.

Edit:
Ben overigens net 'n jaar klaar met m'n roaccutane kuur. :)

[ Bericht 3% gewijzigd door Diabox op 06-12-2011 04:26:03 ]
pi_105243215
Edit:
Ben overigens net 'n jaar klaar met m'n roaccutane kuur. :)
[/quote]

Merk nu dat ik toch wel droge lippen, ogen en huid krijg. Is dit tijdens de hele roa kuur het geval dat je last hebt van een droge gezichtshuid? of wordt het in de loop van de tijd wel minder?
  dinsdag 6 december 2011 @ 10:45:00 #292
353398 UltraViolence
PORFOTTO BADMANG
pi_105244026
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 december 2011 10:17 schreef k00pman het volgende:

Merk nu dat ik toch wel droge lippen, ogen en huid krijg. Is dit tijdens de hele roa kuur het geval dat je last hebt van een droge gezichtshuid? of wordt het in de loop van de tijd wel minder?
De eerste weken is dit het ergst. In het begin droogde heel mijn gezicht uit, na een aantal weken werd dit stukken minder, zonder dat ik begonnen ben met creme ofzo te smeren (uit angst dat dit alleen maar meer puistjes zou oproepen).
ROTTERDAM KRUISKADE BITCH NIET TE DOORGRONDEN HARDE TUIGMANG HOU JE KALM
pi_105272096
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 december 2011 10:45 schreef UltraViolence het volgende:

[..]

De eerste weken is dit het ergst. In het begin droogde heel mijn gezicht uit, na een aantal weken werd dit stukken minder, zonder dat ik begonnen ben met creme ofzo te smeren (uit angst dat dit alleen maar meer puistjes zou oproepen).
En me gezicht ziet eruit als een tomaat:P wanneer gaat dat minder worden?
  dinsdag 6 december 2011 @ 22:11:30 #294
300815 Sasman
Kijk en leer...
pi_105273835
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 december 2011 21:43 schreef k00pman het volgende:

[..]

En me gezicht ziet eruit als een tomaat:P wanneer gaat dat minder worden?
Na 4 weken is het ergste gedaan. Dan kan je nog wel eens een uitbarsting krijgen maar niet meer zo'n gelijk je krijg bij het begin.
Trotse Belg.
pi_105296784
Sorry dat ik de vraag hier stel, maar volgens mij hebben mensen die aan de roaccutane zitten zowat alle middeltjes verder al geprobeerd :)

Iemand ervaringen met minocycline en hoe snel je resultaat mag zien? Slik het nu een week en heb niet echt het idee dat er verbetering in zit.. Volgens mij is het juist ietsjes erger geworden.

Ben die puistjes en rode vlekjes vooral echt zo zat! Het liefste zou ik gewoon meteen aan de roaccutane beginnen, dan weet ik ieder geval zeker dat ik er over 5 maanden vanaf ben :S
pi_105296864
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 december 2011 21:43 schreef k00pman het volgende:

[..]

En me gezicht ziet eruit als een tomaat:P wanneer gaat dat minder worden?
Bij inspanning, warme temperaturen en koude temperaturen wordt mijn gezicht nogsteeds snel rood. En ik gebruik het nu 5 maanden. Een kennis van me kreeg zelfs een paars gezicht door de kou buiten. Dat ging pas weg toen hij stopte met de roa.
pi_105296931
quote:
0s.gif Op woensdag 7 december 2011 15:24 schreef x_jessicaa_x het volgende:
Sorry dat ik de vraag hier stel, maar volgens mij hebben mensen die aan de roaccutane zitten zowat alle middeltjes verder al geprobeerd :)

Iemand ervaringen met minocycline en hoe snel je resultaat mag zien? Slik het nu een week en heb niet echt het idee dat er verbetering in zit.. Volgens mij is het juist ietsjes erger geworden.

Ben die puistjes en rode vlekjes vooral echt zo zat! Het liefste zou ik gewoon meteen aan de roaccutane beginnen, dan weet ik ieder geval zeker dat ik er over 5 maanden vanaf ben :S
Ik heb het ook gebruikt en volgens mij duurde het bij mij een aantal weken. Maar dat moet ook wel bij de productinformatie staan, hoe snel het normaal gesproken werkt. In principe was ik na de kuur helemaal pukkel-vrij, maar het kwam redelijk snel weer terug.
pi_105296940
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 december 2011 22:11 schreef Sasman het volgende:

[..]

Na 4 weken is het ergste gedaan. Dan kan je nog wel eens een uitbarsting krijgen maar niet meer zo'n gelijk je krijg bij het begin.
Mijn uitbarsting was het ergst in de 2e maand. :') Maar dat zal wel ongebruikelijk zijn.
pi_105304483
Ik slik nu precies 25 dagen 30mg roaccutane per dag. Vandaag naar de dermatoloog geweest en deze heeft, net als ik, verbetering geconstateerd. Op zich niet verrassend aangezien het tijdens mijn eerste kuur ook zo snel effectief was.

De bijwerkingen die ik ervaar zijn zo mild dat ik af en toe vergeet dat ik mijn lichaam een loodzware kuur laat doorstaan. Mijn gezicht is uitgedroogd maar daar is tegen te smeren, mijn hoofdhuid is droog, maar ook dat is geen ramp. Mijn lippen hoef ik zelden in te smeren en zijn nog geen een keer kapot gegaan.

Mijn dermatoloog stelde voor om naar 40 mg per dag te gaan, maar in goed overleg hebben we besloten dat ik nu drie maanden lang 50mg per dag ga slikken, waarna ik met de kuur stop. Dan heb ik inclusief mijn eerste kuur in totaal ongeveer 160 mg roa per kg lichaamsgewicht binnengekregen. Dat moet toch genoeg zijn :')

Het zou ideaal zijn als ik dan over drie maanden mag stoppen. Dat zou dan zijn in maart, waarna mijn huid dus ruim drie maanden kan herstellen voordat de zomer begint.

Mijn persoonlijke tip: drink veel water!! :9~ Zorg dat je naast wat je normaal drinkt op een dag daar zeker 1 tot 1.5 liter water naast drinkt. Dat voorkomt, althans bij mij, ernstige bijwerkingen, moeheid en uitdroging van bijvoorbeeld de lippen. Probeer de dorst die je krijgt van roa niet te stillen, maar voor te zijn. Dorst is een eerste symptoom van uitdroging, dat moet je eigenlijk voorkomen in plaats van genezen.
pi_105341410
Misschien iets te fanatiek gejuichd. Werd vanochtend wakker met een bloedneus en toen ik in de spiegel keek zag ik dat mijn gezicht extreem uitgedroogd was. Zo erg had ik het nog nooit gezien :P De acne is wel echt in een keer stukken minder dan gisteren, alsof de roa vannacht een offensief heeft voltrokken, een massale aanval op de acne. Ben benieuwd hoe dat gaat als ik over een week mijn dosis verhoog met 20 mg.
pi_105345207
Ik dacht ook even dat de bijwerkingen begonnen te werken, maar nou nergens meer last van. Had na 8 dagen even 2 dagen erg rood gezicht, droge lippen en droog voorhoofd. Maar na deze 2 dagen had ik nergens meer last van en gaat het weer gewoon zijn gangetje. Heb nog geen uitbraak gehad en eigenlijk ook vrij weinig puistjes.. drink veel water overdag en eet opzich ook wel vrij gezond..

Drinken jullie alcohol tijdens de kuur btw?
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')