SPOILER: Handige sitesOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Vorige delen
Topicreeks: Het grote haaktopic
Haaksels uit het vorige topic
Brainteaser maakte STAN van Southpark:
en het befaamde roze konijntje:
Tan maakte een leuke winterset voor haar jongste dochter:
en Djin haakte een soort Vlaamse Reus van zpaghetti
in de haak.
heb ik ook, maar verveelde me dus maar aan het breien geslagen...... ( weet gewoon even niks te haken)quote:Op donderdag 22 september 2011 10:35 schreef kwiwi het volgende:
Ik heb een haakbreak volgens mijHeb al twee weken geen haaknaald aangeraakt terwijl ik eerder vaak uren op een dag haakte
Leuke dingen zijn er weer gemaakt trouwens, vooral die schildpadjesfamilie
Hmm misschien moet ik breien ook maar weer eens oppakken, ter afwisseling.quote:Op donderdag 22 september 2011 11:41 schreef Toverheks het volgende:
[..]
heb ik ook, maar verveelde me dus maar aan het breien geslagen...... ( weet gewoon even niks te haken)
heb weer hele mooie leuke grappige dingen voorbij zien komen
ik heb de laatste tijd wel een boel sjaals en een paar baretten gebreidquote:Op donderdag 22 september 2011 12:26 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Hmm misschien moet ik breien ook maar weer eens oppakken, ter afwisseling.
Ik vind zo'n ribbel wel leuk moet ik zeggen, maakt het toch wat aparter dan de standaard slipstitch.quote:Op donderdag 22 september 2011 12:47 schreef trui het volgende:
haha nieuwe rage: MINDER HAKEN. wie doet er mee... eh niet mee!
ik niet hoor, ik blijf haken leuk vinden. maar ik moet wel even wat dingen afmaken voor ik me weer op iets nieuws mag storten.
nog even mijn willow-blokken in de herhaling. wat lijkt jullie mooier: aan elkaar slipstitchen aan de achterkant of ze juist 'bovenop' aan elkaar haken (met datzelfde gebroken witte garen) zodat er een ribbel ontstaat..?
[ afbeelding ]
ik ga 't eens proberen. waar ik ook over twijfel is of de dikte van de tussenkleur dan wel breed genoeg is, dus of ik niet nog een tweede rij om elk blok heen zou moeten maken voor ze aan elkaar te zetten. keuzes, keuzes.quote:Op donderdag 22 september 2011 12:51 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Ik vind zo'n ribbel wel leuk moet ik zeggen, maakt het toch wat aparter dan de standaard slipstitch.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 15% gewijzigd door Dottey op 22-09-2011 15:46:37 ]Ook al kan ik tomaatje nooit vergeten.. ;) toch getrouwd met een andere meneer O+
dank jequote:Op donderdag 22 september 2011 16:11 schreef BrainTeaser het volgende:
Thanks voor alle complimentjes!
Vrolijke blokken zo bij elkaar Trui! Wordt vast heel mooi!
Leuke mutsen Dottey!
Hier ook absoluut geen last van een haakdip, eerder te veel te doen en te weinig tijd!
Geen enkel patroon, gewoon uit de losse hand een hele lange rechthoek haken met wellicht wat versiering eromheen...een zogenaamd "haken zoals het je uitkomt" patroon.quote:Op donderdag 22 september 2011 13:18 schreef trui het volgende:
welke sjaal bedoel je trovey? heb je een patroon?
Die konijntje <3 waar zijn die van? Heb je daar een patroontje van? zo cute!quote:Op donderdag 22 september 2011 17:17 schreef StampertjeX het volgende:
Meldt zich weer na lange tijd =) ik had beetje een haakpauze ( ook al ja ), als ik het te lang doe krijg ik last van mijn pols =(
*fotoupdate*
[ afbeelding ]
Een hello kitty voor mijn nichtje van 11 over het gezichtje ben ik niet helemaal tevreden over.
[ afbeelding ]
Totoro =).
[ afbeelding ]
Een konijnen stelletje <3
de foto's zijn een beetje te groot zie ik wil iemand ze verkleinen ?
Ik ben nu bezig met een Koosje en er ligt nog een carebear die af moet
dankjequote:Op donderdag 22 september 2011 17:49 schreef trui het volgende:
inderdaad die konijntjes zijn heel leuk zo samen stampertje!
mooie mutsen (en foto's) dottey!
esseEi, het stomme is dat ik nog steeds niet zeker weet wat ik van de willow blokken ga maken. inmiddels heb ik de keuze wel al enigszins weten terug te brengen tot (waarschijnlijk) een van de volgende twee opties: of een dekentje voor m'n dochter, of ik ga er een vierkante hocker (van 70x70) mee bekleden.
Ik zou hem denk ik bovenop met gekleurde blokken doen en de zijkanten in een egale kleur. De korte zinnen heeft geheel te maken met Fok! Sinds de nieuwe versie (al een tijdje dus) is typen bijna niet te doen in een berichtje. De helft van de letters neemt hij steeds niet mee. Dus ik houd mijn zinnen maar kort en bondigquote:Op donderdag 22 september 2011 18:00 schreef trui het volgende:
jij van de korte zinnen he!
ik vrees een beetje dat 't voor de hocker toch TE bont wordt.
gewoon haken en zien hoe het gaat werkt prima hoorquote:Op donderdag 22 september 2011 20:27 schreef zouzomaarkunnen het volgende:
Dat konijnen stelletje is echt schattig!![]()
Vind de blokken erg leuk voor een dekentje, hocker kan ook als het toch bij je interieur past.
Dottey: wat maak je leuke mutsen zeg! Ik zit een week te klooien over 1 en het lijkt wel als jij ze zo uit je mouw schud..
Ik wilde net even foto's uploaden, maar de laptop is opeens z'n USB ingangen 'kwijt'. Van 't weekend dan maar ff via de PC. Ik ga gauw weer verder met de shawl, heb de meiden eindelijk een keer allebei tegelijk in slaap vandaag! (de vraag is alleen altijd voor hoelang..)
jamaaaaaaaaaarrr..quote:Op vrijdag 23 september 2011 13:43 schreef jochoc het volgende:
zo als je even niet hier bent is er ineens weer een nieuw topic..der zijn weer mooie dingen gemaakt.
heb inmiddels al weer vanalles af..
maar ben nog al druk met werk..en heb inmiddels een leuk amigurumi forum gevonden.
dus zal hier minder kijken en plaatsen.
het gaat me hier snel en vind het jammer dat je later niet makkelijk iets terug kan vinden.
voor die gene die het leuk vinden ik heb een blog gemaakt
http://handmadebyjolanda.blogspot.com/
misschien zijn er onder jullie ook wel bloggers..
nou veel haak plezier weer allemaal en fijn weekend.
Ik denk een deken en misschien nog een sjaalquote:Op vrijdag 23 september 2011 11:09 schreef trui het volgende:
herfstblad, lekker vrolijk! en waar ga je ze voor gebruiken, die grannies?
muck, leuk! is het niet lastig, die 'love knot'?
Ik heb zelf laatst een bestelling geplaatst bij Juf Steek, en daar was ik erg tevreden over. Ik heb daar het pakket met alle kleurtjes Catania besteld, en dat haakt erg lekker met diertjesquote:Op vrijdag 23 september 2011 19:49 schreef Doobsie het volgende:
Oke, misschien een overbodige vraag, en hij zal ook wel al tig keer gesteld zijn,,,
Maar.... waar kan ik het beste mn katoen kopen online?
En welke katoen is nou het beste/mooiste om diertjes mee te haken?
Leuk die aap!!! Die tutu! Geweldig!quote:Op zaterdag 24 september 2011 13:13 schreef Herfstblad het volgende:
Leuke tas, trui! Vooral die voering![]()
En ik gebruik zelf Catania katoen en Bravo acryl voor mijn diertjes.Ik koop het bij de hobbywinkel 500 m verderop, dus nooit online
. En heel soms gebruik ik Rio cotton (vergelijkbaar met Catania) en Durable katoen.
Ah, dat aapje uit het nieuwe boekje van Christel Krukkert is leuk!
Het aapje:
[ afbeelding ]
Komt van haar hyves: http://amigurumis.hyves.nl/blog/46682043/Nieuw_boek/EWZl/
Wat een leuk hoekje/kastje zo zeg!!!quote:Op zaterdag 24 september 2011 19:54 schreef Tan het volgende:
@Zouzomaarkunnen, juist katoen is hittebestendig, je moet geen acryl nemen. Wol zou ook kunnen, maar katoen ligt fijner in de hand.
Hier nog even een pompoentje erbij gemaakt. Anders is het seizoenstafel (-hoekje in de kast in mijn geval) met alleen maar vilt en één gehaakt dingetje. Nu zijn er twee gehaakte dingetjesVind ik toch leuker.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Wat leuk, een paddestoel staat ook hoog op mijn verlanglijstje! Welk patroon heb je gebruikt?quote:Op zaterdag 24 september 2011 19:54 schreef Tan het volgende:
@Zouzomaarkunnen, juist katoen is hittebestendig, je moet geen acryl nemen. Wol zou ook kunnen, maar katoen ligt fijner in de hand.
Hier nog even een pompoentje erbij gemaakt. Anders is het seizoenstafel (-hoekje in de kast in mijn geval) met alleen maar vilt en één gehaakt dingetje. Nu zijn er twee gehaakte dingetjesVind ik toch leuker.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
quote:Op zondag 25 september 2011 13:47 schreef BrainTeaser het volgende:
Even een snelle update van m'n South Park project:
[ afbeelding ]
Is dat niet de ribbelsteek die je verkrijgt als je maar in één lus insteekt (volgens mij de achterste lus maar dat weet ik even niet zeker) bij het haken?quote:Op zondag 25 september 2011 10:25 schreef Ooi86 het volgende:
Hallo allemaal! Gister per ongeluk voor het eerst in aanraking gekomen met Zpagetti... Meteen een bol en een haakstok gekocht en nu is mijn doel om een (gedeelte) van een kussensloopje te bouwen. Ik dacht echter dat ik wel makkelijk iets zou moeten kunnen vinden op internet, maar dat is allemaal wel vrij algemeen. Ik heb het idee dat ik een speciale steek nodig heb en niet zoals in het filmpje hierboven (wat overigens wel erg goed en handig is!). Dit is het doel:
[ afbeelding ]
Kan iemand mij op weg helpen? Of heb ik iets aan een boekje? Ik heb twee boekjes gezien, maar in een staan meer tasjes enzo en dat is niet echt wat ik nodig heb. Ik wil meer woonaccesoires maken.
Gevaarlijk....quote:Op zondag 25 september 2011 14:10 schreef zouzomaarkunnen het volgende:
![]()
![]()
Ben eigenlijk ook wel nieuwschierig naar paddestoel patroon..
Vanmorgen begonnen aan een mutsje voor de jongste, is bijna af. (tussendoor druk met stoepkrijten enzo...) Wolletje uitgezocht voor een muts voor m'n man (haha, hij vroeg zelf of ik er ook 1 voor hem wilde maken!) en voor slofjes. Heb besloten dat ik de shawl er naast doe, kheb niet zoveel zin om alleen met dat ding bezig te zijn...
hoi penade, wat een leuke muts!quote:Op zondag 25 september 2011 14:57 schreef penade het volgende:
Hallo allemaal, ik lees hier al een poosje mee en bewonder jullie haakwerkjes tot nu in stilte.
Zelf haak ik al een poosje, heb er sinds kort ook een blogje van (wie niet tegenwoordig)
Mijn projectje van gisteren:
Hij is goed gelukt iig, ik denk dat bij het dakje beginnen weer als gevolg had gehad dat de onderkant van het hoedje minder mooi was geworden. (Trui zegt het ook al zie ik) Misschien hoedje en steel in twee delen haken en dan vullen en vastmaken.quote:Op zondag 25 september 2011 14:25 schreef Tan het volgende:
@ophelia, ik heb geen patroon gebruikt, gewoon op gevoel meerderen en minderen. Ik ben begonnen bij de steel, maar achteraf bezien had ik misschien beter met het dakje kunnen beginnen. Ik heb onderin de steel een platte steen gedaan zodat hij blijft staan.
dat is inderdaad vast de beste optie!quote:Op zondag 25 september 2011 21:04 schreef Tan het volgende:
@trui, maar nadeel van bij de steel beginnen is dat het dakje toch niet zo strak wordt, ik vind meerderen makkelijker dan netjes minderen. Misschien inderdaad beide delen apart haken en later vastnaaien.
De rand om die shawl is tofquote:Op zondag 25 september 2011 21:11 schreef KarinvdB het volgende:
Hoi allemaal! Ik kan de laatste tijd de boel hier niet goed bijhouden maar ik haak nog steeds, en heb weer even genoten van jullie projecten! Vooral dat schattige aapje van herfstblad!!! Super!
Heb gister en vandaag eindelijk de tijd gehad om wat fototjes te maken van m'n half granny shawl en een paar amineko's.
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
Heb ook een flinke berg projectjes waar ik mee bezig ben, nog 2 shawls en 3 maten Amineko's. Ga proberen het topic weer wat beter bij te houden!
Hoi Trui!quote:Op zondag 25 september 2011 16:18 schreef trui het volgende:
ooi, succes met je zpaghetti-kussen. ik kan zo op 't eerste gezicht niet zien wat voor steek daar gebruikt is. misschien wel gewoon heen en terug vasten? (heb je je al wel in de beginselen / basissteken verdiept?)
maar het zou ook zomaar iets herringbone achtigs kunnen zijn. die steek heb ik bijvoorbeeld voor de fat bottom bag gebruikt en geeft ook een mooie ribbel. zie bijv. hier. maar met zpaghetti ziet 't er vast weer wat anders uit omdat dat zo dik is.
die herringbone half double crochet stitch heb ik in elk geval even voor je opgezocht en gaat als volgt:
Yo, insert hook in next st, yo, draw yarn through st and first loop on hook, yo draw through both loops on hook.
dus als ik 't goed vertaal: draad omslaan, insteken in eerstvolgende steek, draad omslaan, door 1e twee lusjes op de naald halen, weer draad omslaan en dan door de laatste twee lusjes halen.
Thanksquote:Op zondag 25 september 2011 21:20 schreef trui het volgende:
oh karin, wat is die half-granny-shawl geweldig gelukt!die wil ik ook nog eens maken. supernetjes hoor! en hoe is 't nu met de arm/schouder? geen last meer?
heb dit gevoel nog steeds als ik weer iets gefabiceerd heb.quote:Op maandag 26 september 2011 07:56 schreef Lutte het volgende:
Ik heb gisteren een pannenlap gehaakt!Allemaal stokjes, niks bijzonders dus, maar het voelt wel een beetje als een overwinning ofzo
![]()
En ik vond het nog superleuk om te doen ook! Vanavond nummer twee
als de termen echt in US termen zijn is het juist goed dat je er stokjes van gemaakt hebt. In UK termen is een dc een vaste, in US termen een stokje. misschien is je schrik dus ongegrond.quote:Op maandag 26 september 2011 07:53 schreef zouzomaarkunnen het volgende:
Die shawl is erg mooi!! (heb je een patroon van dat randje?)
Ben er gister bij mijn shawl achter gekomen dat de termen in US zijn. Dus ik heb stokjes waar vaste horen...![]()
Ik ga dus maar verder zelf wat verzinnen om er een mooie shawl van te maken.
Oh, gelukkig! (ik vond het er ook wel leuk uit zien) dan even in d OP gaan kijken wat een tr is, want ik moet nu allemaal tr gaan maken.quote:Op maandag 26 september 2011 13:09 schreef trui het volgende:
[..]
als de termen echt in US termen zijn is het juist goed dat je er stokjes van gemaakt hebt. In UK termen is een dc een vaste, in US termen een stokje. misschien is je schrik dus ongegrond.
Ja jullie blijven natuurlijk de bestequote:Op maandag 26 september 2011 13:11 schreef trui het volgende:
whoopdidoo, daar zou ik ook geen trek in hebben, dat soort verplichtingen. bovendien: je hebt ons toch?![]()
![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |