'vroeger' was dat een standaard straf: vele generaties zijn hierdoor goed terecht gekomen, maar de huidige generatie denkt het wiel opnieuw uit te moeten vindenquote:Op vrijdag 23 september 2011 11:57 schreef Sjeen het volgende:
Daarin gaat het over gepast straffen, zonder eten naar bed is geen straf dat is een idiote actie...
'Vroeger' moesten kinderen ook in de fabriek werken op jonge leeftijd, hadden geluk als ze naar de basisschool konden en de middelbare school was voor uitzonderingen.quote:Op vrijdag 23 september 2011 11:59 schreef Leipo666 het volgende:
[..]
'vroeger' was dat een standaard straf: vele generaties zijn hierdoor goed terecht gekomen, maar de huidige generatie denkt het wiel opnieuw uit te moeten vinden
Je mag niet schelden, foei, ga maar even 30 seconden op de trap zitten!quote:Op vrijdag 23 september 2011 11:42 schreef Sjeen het volgende:
[..]
Ja, om je kapot te lachen inderdaad... zeg dan gewoon duidelijk wat je vindt, ei
dus wat zou jij doen als je kind je uit zou schelden voor kutwijf (en hij/zij weet ook wat het betekend)?quote:Op vrijdag 23 september 2011 12:00 schreef Sorbootje het volgende:
Psies miss. Zo denk ik er ook over. Straf is echt niet uit den boze, maar zo lang het niet nodig is... Ik merk nu al aan mijn dochter dat ze duidelijkheid en grenzen nodig heeft, dus er zal heus wel eens een straf uitgedeeld worden.
wat een vergelijkingenquote:Op vrijdag 23 september 2011 12:01 schreef miss_sly het volgende:
[..]
'Vroeger' moesten kinderen ook in de fabriek werken op jonge leeftijd, hadden geluk als ze naar de basisschool konden en de middelbare school was voor uitzonderingen.
'Vroeger' werd er ook niet gevaccineerd en was roken in de buurt van kinderen geen enkel probleem.
Gelukkig is er zoiets als voortschrijdend inzicht: een kind heeft eten nodig, dat is een basisrecht waaraan imo niet getornd dient te worden.
vooral dat foei... dat maakt indruk.quote:Op vrijdag 23 september 2011 12:03 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Je mag niet schelden, foei, ga maar even 30 seconden op de trap zitten!
Je moet alleen oppassen dat het kind in kwestie niet die grenzen gaat oprekken omdat jij te bang bent om niet meer lief gevonden te worden door je kind.quote:Op vrijdag 23 september 2011 12:00 schreef Sorbootje het volgende:
Psies miss. Zo denk ik er ook over. Straf is echt niet uit den boze, maar zo lang het niet nodig is... Ik merk nu al aan mijn dochter dat ze duidelijkheid en grenzen nodig heeft, dus er zal heus wel eens een straf uitgedeeld worden.
Ik vind dat een straf wel moet passen bij het incident waarvoor het kind straf krijgt. Niet eten is nooit gepast, imo.quote:Op vrijdag 23 september 2011 12:03 schreef Leipo666 het volgende:
[..]
dus wat zou jij doen als je kind je uit zou schelden voor kutwijf (en hij/zij weet ook wat het betekend)?
[..]
wat een vergelijkingen
alsof je je kind laat verhongeren door het 1 keer zonder eten naar bed te sturen
Dat is zeker een valkuil. Maar ik hoop altijd voor ogen te houden dat ze me tóch wel lief vindt en van mij afhankelijk is om te leren dat je grenzen moet respecteren.quote:Op vrijdag 23 september 2011 12:07 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Je moet alleen oppassen dat het kind in kwestie niet die grenzen gaat oprekken omdat jij te bang bent om niet meer lief gevonden te worden door je kind.
och, als ik dat vroeger geflikt had dan was ik bij mijn kop en kont gepakt en zonder eten in mijn bed gegooidquote:Op vrijdag 23 september 2011 12:07 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ik vind dat een straf wel moet passen bij het incident waarvoor het kind straf krijgt. Niet eten is nooit gepast, imo.
Als het kind buiten aan het spelen is, naar binnen moet komen en dan gaat schelden omdat het niet wil, zou een gepaste straf kunnen zijn dat het kind een bepaalde tijd neit buiten mag spelen, bijvoorbeeld.
Mijn dochter mag mij best eens niet lief vinden, hoor. Dat gaat wel weer overquote:Op vrijdag 23 september 2011 12:07 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Je moet alleen oppassen dat het kind in kwestie niet die grenzen gaat oprekken omdat jij te bang bent om niet meer lief gevonden te worden door je kind.
Oh ja dat ook. F draait wel eens muziek op haar kamer of hier beneden op youtube en het liefst zet ze de muziek heel hard (ze is 7 maar dat begint al vroegquote:Op vrijdag 23 september 2011 12:07 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ik vind dat een straf wel moet passen bij het incident waarvoor het kind straf krijgt. Niet eten is nooit gepast, imo.
Als het kind buiten aan het spelen is, naar binnen moet komen en dan gaat schelden omdat het niet wil, zou een gepaste straf kunnen zijn dat het kind een bepaalde tijd neit buiten mag spelen, bijvoorbeeld.
Ik ben per definitie niet lief...quote:Op vrijdag 23 september 2011 12:07 schreef Scorpie het volgende:
[..]
quote:Op vrijdag 23 september 2011 12:14 schreef Sjeen het volgende:
[..]
Ik ben per definitie niet lief...
Ik ben niet het vriendinnetje van mijn dochter, ik ben haar moeder. En als zij besluit mijn grenzen te overschrijden, dan weet ze dat daar minder prettige consequenties aanhangen, heel simpel.
daar ben ik het mee eens: er moet een gezonde afstand tussen volwassene en kind zijnquote:Op vrijdag 23 september 2011 12:14 schreef Sjeen het volgende:
[..]
Ik ben per definitie niet lief...
Ik ben niet het vriendinnetje van mijn dochter, ik ben haar moeder. En als zij besluit mijn grenzen te overschrijden, dan weet ze dat daar minder prettige consequenties aanhangen, heel simpel.
quote:Op vrijdag 23 september 2011 12:16 schreef Leipo666 het volgende:
[..]
daar ben ik het mee eens: er moet een gezonde afstand tussen volwassene en kind zijn
Welke post en wat voor elkaar gekregen?quote:Op vrijdag 23 september 2011 12:32 schreef Goofy88 het volgende:
Ik bedacht me net... als dat kind over 10 jaar deze post vindt hoe hard het zal lachnen
Met trots tegen zijn/haar mede-pubers: "Dat heb ik toch maar mooi ff voor mekaar gekregen"
Je weet echt steeds mijn gedachten te verwoordenquote:Op vrijdag 23 september 2011 12:42 schreef miss_sly het volgende:
Maar dat het kind geregeld mocht kiezen wat ze eten, heeft daar toch helemaal niets mee te maken
Ik vraag ook geregeld aan mijn vriend wat hij wil eten, en sinds ze dat kan aangeven, ook aan onze dochter. Nou is haar voorkeur nog niet zo groot (altijd nasi), maar wat zou daar nou slecht aan zijn?
Ik vind dat er hier en daar best dingen langskomen waarvan ik denk: dat is niet erg handig, maar er worden ook totaal irrelevante voorbeelden aangehaald
Ik vertel mijn 2-jarige nu al dat ze even moet wachten tot ik klaar ben met praten en dat ze dan aan de beurt is.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |