abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Licht Ontvlambaar vrijdag 23 september 2011 @ 11:57:35 #76
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_102293839
Daarin gaat het over gepast straffen, zonder eten naar bed is geen straf dat is een idiote actie...
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
pi_102293877
Het feit dat gezegd wordt dat zonder eten naar bed zielig en geen gepaste straf is, wil niet zeggen dat men straffen uit den boze vindt.

En ja, ik heb inderdaad gepost dat ik niet zo van het straffen ben, althans nog niet, maar dat wil niet zeggen dat er hier geen grenzen zijn en dat ze teruggefloten wordt als ze die grenzen overschrijdt. Alleen kunnen we dat vooralsnog prima af zonder straf (ze is ook pas 2) en leert ze er kennelijk ook zonder straf wel degelijk van.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_102293891
quote:
7s.gif Op vrijdag 23 september 2011 11:57 schreef Sjeen het volgende:
Daarin gaat het over gepast straffen, zonder eten naar bed is geen straf dat is een idiote actie...
'vroeger' was dat een standaard straf: vele generaties zijn hierdoor goed terecht gekomen, maar de huidige generatie denkt het wiel opnieuw uit te moeten vinden :')
(╯°□°)╯︵ ┻━┻ ლ(ಠ益ಠლ) ٩͡๏̯͡๏۶ ಠ_ಠ ᕕ( ᐛ )ᕗ
pi_102293917
Ik denk dat consequent corrigeren (zonder straf vooralsnog dus hier) een prima opvoeding is en dat we geen tuig aan het opvoeden zijn. Consequent zijn is denk ik vele malen effectiever dan straffen op z'n tijd.
pi_102293931
Psies miss. Zo denk ik er ook over. Straf is echt niet uit den boze, maar zo lang het niet nodig is... Ik merk nu al aan mijn dochter dat ze duidelijkheid en grenzen nodig heeft, dus er zal heus wel eens een straf uitgedeeld worden.
pi_102293970
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 september 2011 11:59 schreef Leipo666 het volgende:

[..]

'vroeger' was dat een standaard straf: vele generaties zijn hierdoor goed terecht gekomen, maar de huidige generatie denkt het wiel opnieuw uit te moeten vinden :')
'Vroeger' moesten kinderen ook in de fabriek werken op jonge leeftijd, hadden geluk als ze naar de basisschool konden en de middelbare school was voor uitzonderingen.
'Vroeger' werd er ook niet gevaccineerd en was roken in de buurt van kinderen geen enkel probleem.

Gelukkig is er zoiets als voortschrijdend inzicht: een kind heeft eten nodig, dat is een basisrecht waaraan imo niet getornd dient te worden.
pi_102294010
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 september 2011 11:42 schreef Sjeen het volgende:

[..]

Ja, om je kapot te lachen inderdaad... zeg dan gewoon duidelijk wat je vindt, ei :*
Je mag niet schelden, foei, ga maar even 30 seconden op de trap zitten!
pi_102294017
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 september 2011 12:00 schreef Sorbootje het volgende:
Psies miss. Zo denk ik er ook over. Straf is echt niet uit den boze, maar zo lang het niet nodig is... Ik merk nu al aan mijn dochter dat ze duidelijkheid en grenzen nodig heeft, dus er zal heus wel eens een straf uitgedeeld worden.
dus wat zou jij doen als je kind je uit zou schelden voor kutwijf (en hij/zij weet ook wat het betekend)?
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 september 2011 12:01 schreef miss_sly het volgende:

[..]

'Vroeger' moesten kinderen ook in de fabriek werken op jonge leeftijd, hadden geluk als ze naar de basisschool konden en de middelbare school was voor uitzonderingen.
'Vroeger' werd er ook niet gevaccineerd en was roken in de buurt van kinderen geen enkel probleem.

Gelukkig is er zoiets als voortschrijdend inzicht: een kind heeft eten nodig, dat is een basisrecht waaraan imo niet getornd dient te worden.
wat een vergelijkingen :')
alsof je je kind laat verhongeren door het 1 keer zonder eten naar bed te sturen :D
  Licht Ontvlambaar vrijdag 23 september 2011 @ 12:03:41 #84
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_102294030
quote:
6s.gif Op vrijdag 23 september 2011 12:03 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Je mag niet schelden, foei, ga maar even 30 seconden op de trap zitten!
vooral dat foei... dat maakt indruk.
pi_102294138
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 september 2011 12:00 schreef Sorbootje het volgende:
Je moet alleen oppassen dat het kind in kwestie niet die grenzen gaat oprekken omdat jij te bang bent om niet meer lief gevonden te worden door je kind.
pi_102294150
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 september 2011 12:03 schreef Leipo666 het volgende:

[..]

dus wat zou jij doen als je kind je uit zou schelden voor kutwijf (en hij/zij weet ook wat het betekend)?

[..]

wat een vergelijkingen :')
alsof je je kind laat verhongeren door het 1 keer zonder eten naar bed te sturen :D
Ik vind dat een straf wel moet passen bij het incident waarvoor het kind straf krijgt. Niet eten is nooit gepast, imo.

Als het kind buiten aan het spelen is, naar binnen moet komen en dan gaat schelden omdat het niet wil, zou een gepaste straf kunnen zijn dat het kind een bepaalde tijd neit buiten mag spelen, bijvoorbeeld.
pi_102294189
Het is ook wel zoeken naar welke vorm van straf past bij je kind (en bij de ouders).

Zonder eten naar bed is geen optie hier, eten is niet iets onderhandelbaars. Na het eten niet meer mogen buitenspelen is een straf die hier wel indruk maakt :P.
En soms moet F van ons naar de gang. Het is hier één waarschuwing, gaat ze daarna nog door met het ongewenste gedrag, dan naar de gang.
Vaak is dat ook al voldoende, dat ze even alleen is en even af kan koelen.
pi_102294248
quote:
14s.gif Op vrijdag 23 september 2011 12:07 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Je moet alleen oppassen dat het kind in kwestie niet die grenzen gaat oprekken omdat jij te bang bent om niet meer lief gevonden te worden door je kind.
Dat is zeker een valkuil. Maar ik hoop altijd voor ogen te houden dat ze me tóch wel lief vindt en van mij afhankelijk is om te leren dat je grenzen moet respecteren.
pi_102294258
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 september 2011 12:07 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Ik vind dat een straf wel moet passen bij het incident waarvoor het kind straf krijgt. Niet eten is nooit gepast, imo.

Als het kind buiten aan het spelen is, naar binnen moet komen en dan gaat schelden omdat het niet wil, zou een gepaste straf kunnen zijn dat het kind een bepaalde tijd neit buiten mag spelen, bijvoorbeeld.
och, als ik dat vroeger geflikt had dan was ik bij mijn kop en kont gepakt en zonder eten in mijn bed gegooid :D (en dan heb ik het natuurlijk niet meer over een kind van <6 jaar oud }:| )
reken maar dat dat een impact heeft dat het kind niet meer vergeet :P

en op de gang zetten: ja dat werkt nog leuk met hele kleine kinderen, maar er komt een leeftijd dat je een kind/puber daar echt niet meer mee hebt :')
pi_102294263
quote:

[..]

Mijn dochter mag mij best eens niet lief vinden, hoor. Dat gaat wel weer over :)
pi_102294274
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 september 2011 12:07 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Oh ja dat ook. F draait wel eens muziek op haar kamer of hier beneden op youtube en het liefst zet ze de muziek heel hard (ze is 7 maar dat begint al vroeg :') ) . Soms zet ze de muziek echt te hard. Dan is het één keer waarschuwen, je zet de muziek nu zachter of anders gaat de radio het komende uur uit.
  Licht Ontvlambaar vrijdag 23 september 2011 @ 12:14:21 #92
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_102294331
quote:

[..]

Ik ben per definitie niet lief...

Ik ben niet het vriendinnetje van mijn dochter, ik ben haar moeder. En als zij besluit mijn grenzen te overschrijden, dan weet ze dat daar minder prettige consequenties aanhangen, heel simpel.
pi_102294371
quote:
7s.gif Op vrijdag 23 september 2011 12:14 schreef Sjeen het volgende:

[..]

Ik ben niet het vriendinnetje van mijn dochter, ik ben haar moeder. En als zij besluit mijn grenzen te overschrijden, dan weet ze dat daar minder prettige consequenties aanhangen, heel simpel.
^O^
pi_102294375
quote:
7s.gif Op vrijdag 23 september 2011 12:14 schreef Sjeen het volgende:

[..]

daar ben ik het mee eens: er moet een gezonde afstand tussen volwassene en kind zijn :Y
pi_102294659
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 september 2011 12:16 schreef Leipo666 het volgende:

[..]

daar ben ik het mee eens: er moet een gezonde afstand tussen volwassene en kind zijn :Y
:Y Er zit een verschil tussen altijd houden van en altijd lief zijn.
pi_102294871
_O- Ik bedacht me net... als dat kind over 10 jaar deze post vindt hoe hard het zal lachnen :P Met trots tegen zijn/haar mede-pubers: "Dat heb ik toch maar mooi ff voor mekaar gekregen"
  Licht Ontvlambaar vrijdag 23 september 2011 @ 12:34:45 #97
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_102294929
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 september 2011 12:32 schreef Goofy88 het volgende:
_O- Ik bedacht me net... als dat kind over 10 jaar deze post vindt hoe hard het zal lachnen :P Met trots tegen zijn/haar mede-pubers: "Dat heb ik toch maar mooi ff voor mekaar gekregen"
Welke post en wat voor elkaar gekregen?
  vrijdag 23 september 2011 @ 12:37:25 #98
134103 gebrokenglas
Half human, half coffee
pi_102295008
Ja, ook zoiets, een moeder die zich tov haar zoon/dochter als vriendin opstelt. Misschien dat dat bij >20 jaar gaat kunnen, maar niet in het tiener- of jong kindtijdperk.

Buren van mij vroeger deden ook aan die nieuwerwetse opvoeding. Dus veel vrijheid (mocht geregeld kiezen wat ze gingen eten 's avonds), alles ging 'in overleg', hij werd als klein volwassene behandeld en mee gediscussieerd.

't Werd echt een heel vervelend rotjoch die constant aandacht vroeg en, als je even met de buren zat te praten, altijd ertussendoor kwam met iets enzo.
Een actieve deelnemer.
pi_102295157
Maar dat het kind geregeld mocht kiezen wat ze eten, heeft daar toch helemaal niets mee te maken :?
Ik vraag ook geregeld aan mijn vriend wat hij wil eten, en sinds ze dat kan aangeven, ook aan onze dochter. Nou is haar voorkeur nog niet zo groot (altijd nasi :D ), maar wat zou daar nou slecht aan zijn?

Ik vind dat er hier en daar best dingen langskomen waarvan ik denk: dat is niet erg handig, maar er worden ook totaal irrelevante voorbeelden aangehaald :')

Ik vertel mijn 2-jarige nu al dat ze even moet wachten tot ik klaar ben met praten en dat ze dan aan de beurt is.
  Licht Ontvlambaar vrijdag 23 september 2011 @ 12:45:40 #100
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_102295244
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 september 2011 12:42 schreef miss_sly het volgende:
Maar dat het kind geregeld mocht kiezen wat ze eten, heeft daar toch helemaal niets mee te maken :?
Ik vraag ook geregeld aan mijn vriend wat hij wil eten, en sinds ze dat kan aangeven, ook aan onze dochter. Nou is haar voorkeur nog niet zo groot (altijd nasi :D ), maar wat zou daar nou slecht aan zijn?

Ik vind dat er hier en daar best dingen langskomen waarvan ik denk: dat is niet erg handig, maar er worden ook totaal irrelevante voorbeelden aangehaald :')

Ik vertel mijn 2-jarige nu al dat ze even moet wachten tot ik klaar ben met praten en dat ze dan aan de beurt is.
Je weet echt steeds mijn gedachten te verwoorden O+ :P
Met als aanvulling dat mijn 7-jarige niet alleen mag kiezen, maar over het algemeen op woensdag ook zelf onder begeleiding kookt tegenwoordig.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')