abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 22 september 2011 @ 17:11:08 #51
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_102265295
ik weet nog dat ik met mijn 1,5 jarige oudste, nét zwanger van de tweede, voor het eerst in onze nieuwe auto reed. Van een klein peugeootje naar een Station, het was ff wennen. dus toen iemand nogal breed parkeerde, en ik met het zweet op m'n rug erlangs moest gooide ik er een: ja, daar kan ik toch niet langs, Trut!! uit. Waarop er een: "hihi, Tjút!"van de achterbank kwam. :')

ai....
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
  † In Memoriam † donderdag 22 september 2011 @ 18:23:35 #52
7074 moussy
kuttekop
pi_102267658
Ja hoi, mijn zoon noemde mij "lullekop" ik moest lachen, hij werd boos en dat was blijkbaar niet het gewenste effect, nooit meer gehoord :)
Je zou er haast een boek over schrijven!
  donderdag 22 september 2011 @ 20:40:07 #53
134103 gebrokenglas
Half human, half coffee
pi_102273677
quote:
10s.gif Op donderdag 22 september 2011 17:11 schreef debuurvrouw het volgende:....ja, daar kan ik toch niet langs, Trut!! uit. Waarop er een: "hihi, Tjút!"van de achterbank kwam. :')
Ja, ze hebben oren op steeltjes, die kleine kinderen. _O- Gelukkig, als je het nooit meer noemt, vergeten ze het ook weer.
Een actieve deelnemer.
pi_102273832
quote:
0s.gif Op woensdag 21 september 2011 18:03 schreef gebrokenglas het volgende:
Je kinderen slaan is een teken van onmacht...
:').
pi_102273918
quote:
0s.gif Op woensdag 21 september 2011 19:38 schreef Meimeltje het volgende:
Hier heeft hij ook weleens 'stomme mama' gezegd toen hij boos was. Ik heb toen ook uitgelegd dat hij best boos mag zijn maar dat ik niet wil dat hij dat zegt. Zelfde geldt voor andere (nog redelijk nette) scheldwoorden die hij meekrijgt van de BSO. Hij zegt weleens wat, maar als ik dan vraag wat hij zegt is de hint voor hem al duidelijk.
Heel erg boos worden zou hier volgens mij averecht gaan werken, omdat hij de volgende keer weet hoe hij me boos moet krijgen of er een spelletje van kan gaan maken.
Precies. Ik denk ook dat al vanaf jongere leeftijd heel duidelijk moet zijn hoe een kind jou als als ouder wel of neit mag en kan benaderen. Zonder respect wordt bij ons gewoon niet getolereerd.
Whatever...
  donderdag 22 september 2011 @ 20:47:10 #56
134103 gebrokenglas
Half human, half coffee
pi_102274070
quote:
1s.gif Op donderdag 22 september 2011 20:42 schreef zarGon het volgende:

[..]

?

Laatst in het centrum van Den Haag: kreeg een kind ook een harde veeg van mama.
Echt hard. Ik stond op het punt om er wat van te zeggen, maarja, heeft het nut, of krijgt het kind, nadat ze uit het zicht zijn, er daardoor juist nog eentje bovenop?
Een actieve deelnemer.
pi_102274710
Ik denk zeker dat andere kinderen ook een grote invloed kunnen hebben. Zeker op school en bij de bso zal dat het geval zijn. Ik reageerde op deze opmerking:

quote:
0s.gif Op woensdag 21 september 2011 20:31 schreef simmu het volgende:
nja, kindjelief hoeft enkel maar een keer bij de buurvrouw een "kutwijf" mee te krijgen en dan kan je al met de ellende zitten hoor. tis nou niet zo dat als een 6-jarige kind zijn of haar moeder kutwijf noemt, dat je dan gelijk kan concluderen dat schelden heel normaal is in dat gezin. pas als het structureel wordt kan je dat idd concluderen
En ik denk dat dat dus niet zo is. Ik denk dat het wel in de dagelijkse omgang moet zijn, en dat hoeft niet per se het gezin te zijn. Daar staat tegenover dat ik denk dat wanneer je op dit soort gedrag vroeg genoeg reageert en duidelijk maakt dat schelden niet mag, je best eens een incidenteel scheldwoord naar je hoofd zal kunnen krijgen als ze ouder worden, maar dat ze daar zelf dan waarschijnlijk net zo van schrikken als je er als ouder verbaasd over bent.

Ik had zelf een tijd terug ook zoiets, op de fiets, met Senna voorop, en dan een vrouw op een scooter ofzo die ons rakelings passeerde en ik echt een rare zwieper maakte. Dus ik zei ook "stomme doos!". Ik dacht meteen "ow jee, niet handig met Senna voorop" maar het bleef stil. Wel een minuut denk ik, maar toen kwam ie toch "tomme doos!" :')
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_102275469
Dan snap ik je Miss ;)

Toen Kyllian nog een dreumes/peuter was en hij hoorde ergens een scheldwoord wat hij dus ook na zei maakte ik van dat woord altijd wat anders. "Nee hij/zij zei ...." (bijv. somme koos ipv stomme doos). Het werkte wel om hem af te leiden zodat hij het echte scheldwoord zo weer kwijt was.
Ok, nu hij 4 is werkt dat natuurlijk niet meer :P Ow en ik was vanavond een 'stomme kip' :D Mag er niet om lachen natuurlijk, maar het was niet omdat hij boos was ofzo. Blijkbaar gewoon leuk om te zeggen en in zo'n geval werkt negeren hier soms het beste.
pi_102292246
Mijn middelste neefje vond het woordje kut een tijdje reuzeinteressant. Natuurlijk een vies woord en dat mag je niet gebruiken enzo, dus na een goed gesprek werd het door iedereen zo'n beetje genegeerd. Toch bleef hij het een spannend woord vinden en hijzocht dan ook (3 jaar oud :') ) naar gelegenheden om het functioneel te gebruiken. Bijvoorbeeld pakte hij dan een boek uit onze boekenkast en zei: ik denk dat hier wel kut in staat :D :')
pi_102292382
Soms moet ik ook wel eens lachen om Mikael. Die verstaat sommige dingen niet goed en maakt er dan iets eigens van. Zo zegt R wel eens: Ja nu wil je weer chips, my ass :P. Mikael probeert dat dus ook dan: Ja nu moet ik weer de deur dicht doen, mayonaise!! :D
Good mums have sticky floors, dirty ovens and happy kids!!
pi_102292793
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 september 2011 11:05 schreef miss_sly het volgende:
Mijn middelste neefje vond het woordje kut een tijdje reuzeinteressant. Natuurlijk een vies woord en dat mag je niet gebruiken enzo, dus na een goed gesprek werd het door iedereen zo'n beetje genegeerd. Toch bleef hij het een spannend woord vinden en hijzocht dan ook (3 jaar oud :') ) naar gelegenheden om het functioneel te gebruiken. Bijvoorbeeld pakte hij dan een boek uit onze boekenkast en zei: ik denk dat hier wel kut in staat :D :')
Gehe, deze 3 jarige for president! (en nu wachten totdat iemand mij uit gaat leggen dat we hier geen president hebben ;p)

Maar on topic... wellicht een idee om je 's af te vragen of het kind wel voldoende structuur heeft in het leven en of er niet iets grondig mis is in de algehele communicatie tussen ouders en kind? 1 specifieke straf voor het schelden voor een keer is niet handig, kind zal toch iets van consequente ouders moeten ervaren. Dus dezelfde straf voor soortgelijke acties en niet toegeven als het begint te jengelen.
pi_102293027
quote:
1s.gif Op donderdag 22 september 2011 20:42 schreef zarGon het volgende:

[..]

aan de ene kant vermakelijk al die softie ouders in dit soort topics
aan de andere kant kom ik wel dat tuig van ze later op straat tegen.......
(╯°□°)╯︵ ┻━┻ ლ(ಠ益ಠლ) ٩͡๏̯͡๏۶ ಠ_ಠ ᕕ( ᐛ )ᕗ
  Licht Ontvlambaar vrijdag 23 september 2011 @ 11:35:53 #63
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_102293097
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 september 2011 11:33 schreef Leipo666 het volgende:

[..]

aan de ene kant vermakelijk al die softie ouders in dit soort topics
aan de andere kant kom ik wel dat tuig van ze later op straat tegen.......
Wat kinderen die opgevoed worden met de instelling dat schelden niet tot de normale communicatievorm behoort, is tuig?
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
pi_102293139
quote:
5s.gif Op vrijdag 23 september 2011 11:35 schreef Sjeen het volgende:

[..]

Wat kinderen die opgevoed worden met de instelling dat schelden niet tot de normale communicatievorm behoort, is tuig?
jesus, is dat wat je uit mijn stukje tekst weet te halen? :')

lees het topic nog eens en kijk eens waar ik op reageer...
  Licht Ontvlambaar vrijdag 23 september 2011 @ 11:38:36 #65
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_102293193
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 september 2011 11:37 schreef Leipo666 het volgende:

[..]

jesus, is dat wat je uit mijn stukje tekst weet te halen? :')

lees het topic nog eens en kijk eens waar ik op reageer...
Ok, dan zal ik het even herschrijven... kinderen die niet geslagen worden, groeien op tot tuig?
pi_102293284
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 september 2011 11:38 schreef Sjeen het volgende:

[..]

Ok, dan zal ik het even herschrijven... kinderen die niet geslagen worden, groeien op tot tuig?
tuurlijk, als jij denkt dat ik dat bedoel dan is dat prima zo ^O^

echt dit subforum :')
pi_102293310
wat bedoel je dan Leipo? Daar ben ik oprecht benieuwd naar :)
  Licht Ontvlambaar vrijdag 23 september 2011 @ 11:42:35 #68
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_102293321
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 september 2011 11:41 schreef Leipo666 het volgende:

[..]

tuurlijk, als jij denkt dat ik dat bedoel dan is dat prima zo ^O^

echt dit subforum :')
Ja, om je kapot te lachen inderdaad... zeg dan gewoon duidelijk wat je vindt, ei :*
pi_102293410
De jongste nam ook alle scheldwoorden over van het schoolplein. Door hem telkens weer uit te leggen dat dat kwetsend is, er andere woorden zijn enz, ging het over. Duurde echt wel ff.

Voor ons werd ook duidelijk dat we zelf niet altijd de goede woorden kozen.
Jij, stouterd! Hoe ver ligt dat van stommerd, achterlijke enz af?
Je doet stout! Dat confronteerde minder. Ook voor mij.

Leipoo tikt dat ie soft soms vermakelijk vindt en dat als je dat (soft) NIET doet, je tuig kunt creëren? :D
Ik las het sarcastisch en te snel :{

[ Bericht 10% gewijzigd door -sabine- op 23-09-2011 11:51:28 ]
pi_102293504
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 september 2011 11:42 schreef Sorbootje het volgende:
wat bedoel je dan Leipo? Daar ben ik oprecht benieuwd naar :)
dat veel nieuwe ouders soft zijn en dan heb ik het niet meteen over het slaan van kinderen :')
het 'in discussie gaan' met een kind van 4 of het geen straf geven omdat dat 'zielug' is

stel je kind eens harde grenzen en stel daar iets duidelijks tegenover mochten ze die grenzen eens overschreiden.

zoals dat verhaal van die pa die woest werd: zo'n pa heb ik ook :Y hij is altijd redelijk en eigenlijk nooit boos, maar als je hem dan toch boos kreeg dan was je heel erg ver gegaan en door zijn reactie deed je het daarna nooooit meer (en nee mijn pa heeft mij nooit geslagen! de dreiging was al voldoende :P )

hij stelde zijn grenzen en de consequenties van het overschreiden van die grenzen waren heel duidelijk :Y en daardoor ben ik zeer goed terecht gekomen.

als ik dan zie hoe alle kinderen van die softie ouders terecht zijn gekomen uit mijn generatie.......
pi_102293585
maar ik weet maar al te goed wat een opmerking over een 'corrigerende tik' hier bij al die labiele hormoonbommen teweeg brengt dus ik ga maar weer terug naar mijn schuilkelder :')
pi_102293615
Kijk als je het zo uitlegt kan ik er wel wat mee. Ik vind namelijk dat er best wat inzit wat je zegt. Ik ben niet voor schreeuwen, slaan of om het minste of geringste straffen, maar er zijn gewoon echt grenzen. En als het nodig is moet je gewoon optreden. Dat ben ik met je eens.

Mijn moeder is een heel rustige vrouw. Maar ik kan me gewoon een paar keer herinneren dat ik écht te ver was gegaan (een gulden uit haar portemonnee gepikt bv) en toen heeft ze me haar woede en teleurstelling héél goed laten voelen (niet fysiek). Dat maakte indruk.

Als je te veel straft of ontploft verliest het zijn kracht.
  Licht Ontvlambaar vrijdag 23 september 2011 @ 11:51:29 #73
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_102293625
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 september 2011 11:47 schreef Leipo666 het volgende:

[..]

dat veel nieuwe ouders soft zijn en dan heb ik het niet meteen over het slaan van kinderen :')
het 'in discussie gaan' met een kind van 4 of het geen straf geven omdat dat 'zielug' is

stel je kind eens harde grenzen en stel daar iets duidelijks tegenover mochten ze die grenzen eens overschreiden.

zoals dat verhaal van die pa die woest werd: zo'n pa heb ik ook :Y hij is altijd redelijk en eigenlijk nooit boos, maar als je hem dan toch boos kreeg dan was je heel erg ver gegaan en door zijn reactie deed je het daarna nooooit meer (en nee mijn pa heeft mij nooit geslagen! de dreiging was al voldoende :P )

hij stelde zijn grenzen en de consequenties van het overschreiden van die grenzen waren heel duidelijk :Y en daardoor ben ik zeer goed terecht gekomen.

als ik dan zie hoe alle kinderen van die softie ouders terecht zijn gekomen uit mijn generatie.......
Je reageert op een quote die de post 'slaan is een teken van onmacht' belachelijk maakt. En je geeft aan dat hier softe ouders rondlopen. Is het dan heel vreemd dat daaruit geconcludeerd wordt dat jij van mening bent dat slaan wel bij opvoeden hoort en dat als je dat niet doet, je tuig creëert?

Wat je nu aangeeft is veel genuanceerder, maar alsnog onjuist... er zegt hier niemand dat straf sielug is.
pi_102293747
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 september 2011 11:51 schreef Sjeen het volgende:

er zegt hier niemand dat straf sielug is.
in de fipo nog wel :')
quote:
19s.gif Op woensdag 21 september 2011 16:50 schreef Jojoortje het volgende:
en zonder eten naar bed is echt te slecht te voor woorden!
pi_102293781
of we pakken deze hele post:

quote:
0s.gif Op woensdag 21 september 2011 16:59 schreef miss_sly het volgende:
Zonder eten naar bed vind ik een slecht idee. Eten is niet iets dat je moet verdienen of kunt verliezen, dat heb je nodig.

Ten tweede is de vraag hoe de ouders zelf zijn, natuurijk. Hoe wordt er thuis gecommuniceerd? Ik wil niet beweren dat kinderen ergens anders niet veel dingen leren,ook slechte, maar een beetje voorleven (met dank aan Moonah O+ ) zal toch ook wel verschil maken.

En verder zou ik erover praten met haar. Ik weet niet wat ik een gepaste straf zou vinden, ik ben niet zo van het straffen, nog niet althans. Ik denk dat we er eens over zouden moeten praten wat wel een geschikte manier is voor haar om haar frustratie en boosheid te uiten.
  Licht Ontvlambaar vrijdag 23 september 2011 @ 11:57:35 #76
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_102293839
Daarin gaat het over gepast straffen, zonder eten naar bed is geen straf dat is een idiote actie...
pi_102293877
Het feit dat gezegd wordt dat zonder eten naar bed zielig en geen gepaste straf is, wil niet zeggen dat men straffen uit den boze vindt.

En ja, ik heb inderdaad gepost dat ik niet zo van het straffen ben, althans nog niet, maar dat wil niet zeggen dat er hier geen grenzen zijn en dat ze teruggefloten wordt als ze die grenzen overschrijdt. Alleen kunnen we dat vooralsnog prima af zonder straf (ze is ook pas 2) en leert ze er kennelijk ook zonder straf wel degelijk van.
pi_102293891
quote:
7s.gif Op vrijdag 23 september 2011 11:57 schreef Sjeen het volgende:
Daarin gaat het over gepast straffen, zonder eten naar bed is geen straf dat is een idiote actie...
'vroeger' was dat een standaard straf: vele generaties zijn hierdoor goed terecht gekomen, maar de huidige generatie denkt het wiel opnieuw uit te moeten vinden :')
pi_102293917
Ik denk dat consequent corrigeren (zonder straf vooralsnog dus hier) een prima opvoeding is en dat we geen tuig aan het opvoeden zijn. Consequent zijn is denk ik vele malen effectiever dan straffen op z'n tijd.
pi_102293931
Psies miss. Zo denk ik er ook over. Straf is echt niet uit den boze, maar zo lang het niet nodig is... Ik merk nu al aan mijn dochter dat ze duidelijkheid en grenzen nodig heeft, dus er zal heus wel eens een straf uitgedeeld worden.
pi_102293970
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 september 2011 11:59 schreef Leipo666 het volgende:

[..]

'vroeger' was dat een standaard straf: vele generaties zijn hierdoor goed terecht gekomen, maar de huidige generatie denkt het wiel opnieuw uit te moeten vinden :')
'Vroeger' moesten kinderen ook in de fabriek werken op jonge leeftijd, hadden geluk als ze naar de basisschool konden en de middelbare school was voor uitzonderingen.
'Vroeger' werd er ook niet gevaccineerd en was roken in de buurt van kinderen geen enkel probleem.

Gelukkig is er zoiets als voortschrijdend inzicht: een kind heeft eten nodig, dat is een basisrecht waaraan imo niet getornd dient te worden.
pi_102294010
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 september 2011 11:42 schreef Sjeen het volgende:

[..]

Ja, om je kapot te lachen inderdaad... zeg dan gewoon duidelijk wat je vindt, ei :*
Je mag niet schelden, foei, ga maar even 30 seconden op de trap zitten!
pi_102294017
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 september 2011 12:00 schreef Sorbootje het volgende:
Psies miss. Zo denk ik er ook over. Straf is echt niet uit den boze, maar zo lang het niet nodig is... Ik merk nu al aan mijn dochter dat ze duidelijkheid en grenzen nodig heeft, dus er zal heus wel eens een straf uitgedeeld worden.
dus wat zou jij doen als je kind je uit zou schelden voor kutwijf (en hij/zij weet ook wat het betekend)?
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 september 2011 12:01 schreef miss_sly het volgende:

[..]

'Vroeger' moesten kinderen ook in de fabriek werken op jonge leeftijd, hadden geluk als ze naar de basisschool konden en de middelbare school was voor uitzonderingen.
'Vroeger' werd er ook niet gevaccineerd en was roken in de buurt van kinderen geen enkel probleem.

Gelukkig is er zoiets als voortschrijdend inzicht: een kind heeft eten nodig, dat is een basisrecht waaraan imo niet getornd dient te worden.
wat een vergelijkingen :')
alsof je je kind laat verhongeren door het 1 keer zonder eten naar bed te sturen :D
  Licht Ontvlambaar vrijdag 23 september 2011 @ 12:03:41 #84
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_102294030
quote:
6s.gif Op vrijdag 23 september 2011 12:03 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Je mag niet schelden, foei, ga maar even 30 seconden op de trap zitten!
vooral dat foei... dat maakt indruk.
pi_102294138
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 september 2011 12:00 schreef Sorbootje het volgende:
Je moet alleen oppassen dat het kind in kwestie niet die grenzen gaat oprekken omdat jij te bang bent om niet meer lief gevonden te worden door je kind.
pi_102294150
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 september 2011 12:03 schreef Leipo666 het volgende:

[..]

dus wat zou jij doen als je kind je uit zou schelden voor kutwijf (en hij/zij weet ook wat het betekend)?

[..]

wat een vergelijkingen :')
alsof je je kind laat verhongeren door het 1 keer zonder eten naar bed te sturen :D
Ik vind dat een straf wel moet passen bij het incident waarvoor het kind straf krijgt. Niet eten is nooit gepast, imo.

Als het kind buiten aan het spelen is, naar binnen moet komen en dan gaat schelden omdat het niet wil, zou een gepaste straf kunnen zijn dat het kind een bepaalde tijd neit buiten mag spelen, bijvoorbeeld.
pi_102294189
Het is ook wel zoeken naar welke vorm van straf past bij je kind (en bij de ouders).

Zonder eten naar bed is geen optie hier, eten is niet iets onderhandelbaars. Na het eten niet meer mogen buitenspelen is een straf die hier wel indruk maakt :P.
En soms moet F van ons naar de gang. Het is hier één waarschuwing, gaat ze daarna nog door met het ongewenste gedrag, dan naar de gang.
Vaak is dat ook al voldoende, dat ze even alleen is en even af kan koelen.
pi_102294248
quote:
14s.gif Op vrijdag 23 september 2011 12:07 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Je moet alleen oppassen dat het kind in kwestie niet die grenzen gaat oprekken omdat jij te bang bent om niet meer lief gevonden te worden door je kind.
Dat is zeker een valkuil. Maar ik hoop altijd voor ogen te houden dat ze me tóch wel lief vindt en van mij afhankelijk is om te leren dat je grenzen moet respecteren.
pi_102294258
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 september 2011 12:07 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Ik vind dat een straf wel moet passen bij het incident waarvoor het kind straf krijgt. Niet eten is nooit gepast, imo.

Als het kind buiten aan het spelen is, naar binnen moet komen en dan gaat schelden omdat het niet wil, zou een gepaste straf kunnen zijn dat het kind een bepaalde tijd neit buiten mag spelen, bijvoorbeeld.
och, als ik dat vroeger geflikt had dan was ik bij mijn kop en kont gepakt en zonder eten in mijn bed gegooid :D (en dan heb ik het natuurlijk niet meer over een kind van <6 jaar oud }:| )
reken maar dat dat een impact heeft dat het kind niet meer vergeet :P

en op de gang zetten: ja dat werkt nog leuk met hele kleine kinderen, maar er komt een leeftijd dat je een kind/puber daar echt niet meer mee hebt :')
pi_102294263
quote:

[..]

Mijn dochter mag mij best eens niet lief vinden, hoor. Dat gaat wel weer over :)
pi_102294274
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 september 2011 12:07 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Oh ja dat ook. F draait wel eens muziek op haar kamer of hier beneden op youtube en het liefst zet ze de muziek heel hard (ze is 7 maar dat begint al vroeg :') ) . Soms zet ze de muziek echt te hard. Dan is het één keer waarschuwen, je zet de muziek nu zachter of anders gaat de radio het komende uur uit.
  Licht Ontvlambaar vrijdag 23 september 2011 @ 12:14:21 #92
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_102294331
quote:

[..]

Ik ben per definitie niet lief...

Ik ben niet het vriendinnetje van mijn dochter, ik ben haar moeder. En als zij besluit mijn grenzen te overschrijden, dan weet ze dat daar minder prettige consequenties aanhangen, heel simpel.
pi_102294371
quote:
7s.gif Op vrijdag 23 september 2011 12:14 schreef Sjeen het volgende:

[..]

Ik ben niet het vriendinnetje van mijn dochter, ik ben haar moeder. En als zij besluit mijn grenzen te overschrijden, dan weet ze dat daar minder prettige consequenties aanhangen, heel simpel.
^O^
pi_102294375
quote:
7s.gif Op vrijdag 23 september 2011 12:14 schreef Sjeen het volgende:

[..]

daar ben ik het mee eens: er moet een gezonde afstand tussen volwassene en kind zijn :Y
pi_102294659
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 september 2011 12:16 schreef Leipo666 het volgende:

[..]

daar ben ik het mee eens: er moet een gezonde afstand tussen volwassene en kind zijn :Y
:Y Er zit een verschil tussen altijd houden van en altijd lief zijn.
pi_102294871
_O- Ik bedacht me net... als dat kind over 10 jaar deze post vindt hoe hard het zal lachnen :P Met trots tegen zijn/haar mede-pubers: "Dat heb ik toch maar mooi ff voor mekaar gekregen"
  Licht Ontvlambaar vrijdag 23 september 2011 @ 12:34:45 #97
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_102294929
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 september 2011 12:32 schreef Goofy88 het volgende:
_O- Ik bedacht me net... als dat kind over 10 jaar deze post vindt hoe hard het zal lachnen :P Met trots tegen zijn/haar mede-pubers: "Dat heb ik toch maar mooi ff voor mekaar gekregen"
Welke post en wat voor elkaar gekregen?
  vrijdag 23 september 2011 @ 12:37:25 #98
134103 gebrokenglas
Half human, half coffee
pi_102295008
Ja, ook zoiets, een moeder die zich tov haar zoon/dochter als vriendin opstelt. Misschien dat dat bij >20 jaar gaat kunnen, maar niet in het tiener- of jong kindtijdperk.

Buren van mij vroeger deden ook aan die nieuwerwetse opvoeding. Dus veel vrijheid (mocht geregeld kiezen wat ze gingen eten 's avonds), alles ging 'in overleg', hij werd als klein volwassene behandeld en mee gediscussieerd.

't Werd echt een heel vervelend rotjoch die constant aandacht vroeg en, als je even met de buren zat te praten, altijd ertussendoor kwam met iets enzo.
Een actieve deelnemer.
pi_102295157
Maar dat het kind geregeld mocht kiezen wat ze eten, heeft daar toch helemaal niets mee te maken :?
Ik vraag ook geregeld aan mijn vriend wat hij wil eten, en sinds ze dat kan aangeven, ook aan onze dochter. Nou is haar voorkeur nog niet zo groot (altijd nasi :D ), maar wat zou daar nou slecht aan zijn?

Ik vind dat er hier en daar best dingen langskomen waarvan ik denk: dat is niet erg handig, maar er worden ook totaal irrelevante voorbeelden aangehaald :')

Ik vertel mijn 2-jarige nu al dat ze even moet wachten tot ik klaar ben met praten en dat ze dan aan de beurt is.
  Licht Ontvlambaar vrijdag 23 september 2011 @ 12:45:40 #100
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_102295244
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 september 2011 12:42 schreef miss_sly het volgende:
Maar dat het kind geregeld mocht kiezen wat ze eten, heeft daar toch helemaal niets mee te maken :?
Ik vraag ook geregeld aan mijn vriend wat hij wil eten, en sinds ze dat kan aangeven, ook aan onze dochter. Nou is haar voorkeur nog niet zo groot (altijd nasi :D ), maar wat zou daar nou slecht aan zijn?

Ik vind dat er hier en daar best dingen langskomen waarvan ik denk: dat is niet erg handig, maar er worden ook totaal irrelevante voorbeelden aangehaald :')

Ik vertel mijn 2-jarige nu al dat ze even moet wachten tot ik klaar ben met praten en dat ze dan aan de beurt is.
Je weet echt steeds mijn gedachten te verwoorden O+ :P
Met als aanvulling dat mijn 7-jarige niet alleen mag kiezen, maar over het algemeen op woensdag ook zelf onder begeleiding kookt tegenwoordig.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')