abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_102217215
Bij Stef Blok heb ik de hele tijd het idee naar een typetje van Thomas van Luyn te kijken :')
pi_102217243
Wilders heeft wel gelijk over de rol van Cohen trouwens, en de rest van de oppositie. Dat riep ik al voor het kabinet begonnen was. De oppositie is een sullige gedoger.

Vraag me wel af waarom Wilders het zegt. Wil hij de oppositie uitlokken om het kabinet op te blazen door eindelijk eens te zeggen dat ze Rutte niet meer uit de brand helpen wanneer Wilders het af laat weten?
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_102217256
quote:
0s.gif Op woensdag 21 september 2011 13:53 schreef Urquhart het volgende:
Bij Stef Blok heb ik de hele tijd het idee naar een typetje van Thomas van Luyn te kijken :')
Exact wat ik ook dacht. :D
  woensdag 21 september 2011 @ 13:54:28 #254
272649 Louis22
Exil im Salon
pi_102217269
quote:
0s.gif Op woensdag 21 september 2011 13:53 schreef Weltschmerz het volgende:
Wilders heeft wel gelijk over de rol van Cohen trouwens, en de rest van de oppositie. Dat riep ik al voor het kabinet begonnen was. De oppositie is een sullige gedoger.

Vraag me wel af waarom Wilders het zegt. Wil hij de oppositie uitlokken om het kabinet op te blazen door eindelijk eens te zeggen dat ze Rutte niet meer uit de brand helpen wanneer Wilders het af laat weten?
Eens, eens. Voorwaar, ge hebt een scherp oog. Ik vroeg me precies hetzelfde af.
  woensdag 21 september 2011 @ 13:56:16 #255
95427 Hephaistos.
ŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻ
pi_102217339
quote:

Gewoon de verantwoordelijkheid voor het naaien van Henk en Ingrid afschuiven naar de oude vertrouwde pvda-vijand. Komt goed van pas in de volgende campagne…
pi_102217412
quote:

Verdeel & Heers.
  woensdag 21 september 2011 @ 14:00:04 #257
272649 Louis22
Exil im Salon
pi_102217451
quote:
0s.gif Op woensdag 21 september 2011 13:58 schreef Poppenkastpop het volgende:

[..]

Verdeel & Heers.
Dat is alleen een goede tactiek als je de sterkste bent en de rest met vereende krachten een bedreiging zou kunnen vormen. En dat is niet het geval: de VVD is nog altijd de grootste.
pi_102217459
quote:
0s.gif Op woensdag 21 september 2011 13:56 schreef Hephaistos. het volgende:

[..]

Gewoon de verantwoordelijkheid voor het naaien van Henk en Ingrid afschuiven naar de oude vertrouwde pvda-vijand. Komt goed van pas in de volgende campagne…
Misschien ook het gras voor de voeten wegmaaien. Als de oppositie nu zou zeggen dat ze dit rampkabinet niet langer in het zadel gaan houden, dan is dat ná de provocatie van Wilders, en komt het een stuk minder sterk over.
pi_102217482
Ik moet zeggen dat Blok, Roemer en die van de SGP wel degelijk overkomen. Cohen lijkt ook minder gespannen dan voorheen, maar laat zich toch nog wel gemakkelijk afbluffen. Tegenvallers zijn Sap, Thieme en Slob. Pechtold komt vrij pedant en 'kijk mij eens...' achtig over, en Wilders blijft Wilders: ongrijpbaar.
  woensdag 21 september 2011 @ 14:04:41 #260
272649 Louis22
Exil im Salon
pi_102217605
Stef Blok die de woorden 'hard werk' in de mond neemt met z'n gooise r. Quelle blague.
  woensdag 21 september 2011 @ 14:04:43 #261
95427 Hephaistos.
ŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻ
pi_102217606
quote:
0s.gif Op woensdag 21 september 2011 14:00 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Misschien ook het gras voor de voeten wegmaaien. Als de oppositie nu zou zeggen dat ze dit rampkabinet niet langer in het zadel gaan houden, dan is dat ná de provocatie van Wilders, en komt het een stuk minder sterk over.
Maar wat is dan 'in het zadel houden'? Het is niet alsof het kabinet gevallen was als het pvda dat pensioenakkoord niet had gesteund. Op Europa zouden ze het kabinet misschien kunnen laten vallen, maar dan wordt Nederland ook gelijk meegesleurd in de malaise.

Wat dat betreft heb ik bewondering voor de opstelling van de PvdA. Ze hadden kunnen kiezen voor goedkoop politiek gewin, maar kiezen toch gewoon voor het grotere belang van Nederland.
pi_102217619
quote:
0s.gif Op woensdag 21 september 2011 14:01 schreef Urquhart het volgende:
Ik moet zeggen dat Blok, Roemer en die van de SGP wel degelijk overkomen. Cohen lijkt ook minder gespannen dan voorheen, maar laat zich toch nog wel gemakkelijk afbluffen. Tegenvallers zijn Sap, Thieme en Slob. Pechtold komt vrij pedant en 'kijk mij eens...' achtig over, en Wilders blijft Wilders: ongrijpbaar.
Heel begrijpelijk dat je Buma vergeet. Die is namelijk onzichtbaar, zoals altijd.
pi_102217626
quote:
0s.gif Op woensdag 21 september 2011 14:05 schreef Sloggi het volgende:

[..]

Heel begrijpelijk dat je Buma vergeet. Die is namelijk onzichtbaar, zoals altijd.
True :')
  woensdag 21 september 2011 @ 14:07:00 #264
272649 Louis22
Exil im Salon
pi_102217671
quote:
0s.gif Op woensdag 21 september 2011 14:04 schreef Hephaistos. het volgende:

[..]

Maar wat is dan 'in het zadel houden'? Het is niet alsof het kabinet gevallen was als het pvda dat pensioenakkoord niet had gesteund. Op Europa zouden ze het kabinet misschien kunnen laten vallen, maar dan wordt Nederland ook gelijk meegesleurd in de malaise.

Wat dat betreft heb ik bewondering voor de opstelling van de PvdA. Ze hadden kunnen kiezen voor goedkoop politiek gewin, maar kiezen toch gewoon voor het grotere belang van Nederland.
Als de anderen die fatsoensnormen ook in acht nemen (alles beoordelen op inhoud), zou het bewonderenswaardig zijn, maar als je de enige bent, terwijl de anderen zich realpolitisch opstellen, schiet je jezelf alleen in de voet, en is het misschien zelfs een ressentimenteel zwaktebod. Dat is de tragiek van een Obama, een D66.
  woensdag 21 september 2011 @ 14:10:33 #265
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_102217784
Blok :') :') :') :') :') :')
pi_102217915
quote:
0s.gif Op woensdag 21 september 2011 14:04 schreef Hephaistos. het volgende:

[..]

Maar wat is dan 'in het zadel houden'?
Het begon al door gezellig en leuk te gaan debatteren om de kruimels. Het kabinet kondigde op zijn eerste dag aan dat er aan het akkoord met Wilders niet gerommeld kon worden, en dat het kabinet steun zou zoeken voor de punten waar het niet over eens waren met Wilders. Dat is dus feitelijk een vraag om het kabinet in het zadel te houden, want zakendoen met de oppositie was een steunpilaar. "Vergeet het maar" en het kabinet had niet eens hoeven beginnen, terug naar de koningin.

quote:
Het is niet alsof het kabinet gevallen was als het pvda dat pensioenakkoord niet had gesteund. Op Europa zouden ze het kabinet misschien kunnen laten vallen, maar dan wordt Nederland ook gelijk meegesleurd in de malaise.
Waarom? Het hoort allemaal bij elkaar, je kunt het pensioenakkoord niet los zien van de rest van de inkomenspolitiek, je kunt geld voor Griekenland niet los zien van de rijksbegroting en de bezuinigingen, en niet los van het neoliberale graaimodel waar de VVD voor vecht.

Ik vind het volslagen idioot dat de oppositie een beetje leuk debatteren om de kruimels belangrijker vindt dan het landsbelang, en dus dit kabinet in het zadel houdt.

quote:
Nee. Als je daarvoor kiest, vanuit PvdA perspectief, dan help je dit kabinet zo snel mogelijk om zeep.

Als het kabinet uit het landsbelang steun nodig heeft voor de Griekenlandsteun, als dat echt zo essentieel is voor de toekomst van Nederland, dan moet de oppositie maar aangeven dat ze die steun kunnen krijgen, maar dat het gedoogakkoord en het regeerakkoord dan overboord moet. Dan hoeft de regering niet eens te vallen, maar moet die wel een nieuw akkoord sluiten met de oppositie.
  † In Memoriam † woensdag 21 september 2011 @ 14:22:42 #267
137949 Disana
pi_102218162
Vinden PVV-stemmers dit geklier van Wilders richting Cohen stoer? Of vinden ze het ook maar kinderachtig gedoe.
  woensdag 21 september 2011 @ 14:23:02 #268
95427 Hephaistos.
ŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻ
pi_102218169
quote:
0s.gif Op woensdag 21 september 2011 14:15 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Het begon al door gezellig en leuk te gaan debatteren om de kruimels. Het kabinet kondigde op zijn eerste dag aan dat er aan het akkoord met Wilders niet gerommeld kon worden, en dat het kabinet steun zou zoeken voor de punten waar het niet over eens waren met Wilders. Dat is dus feitelijk een vraag om het kabinet in het zadel te houden, want zakendoen met de oppositie was een steunpilaar. "Vergeet het maar" en het kabinet had niet eens hoeven beginnen, terug naar de koningin.

Zolang er geen motie van wantrouwen wordt aangenomen is dat natuurlijk niet waar. Het enige dat je daarmee bereikt is dat sommige beleidsvoorstellen er niet doorheen komen. Nogal raar, als die voorstellen overeenkomen met je eigen verkiezingsprogramma.

quote:
Als het kabinet uit het landsbelang steun nodig heeft voor de Griekenlandsteun, als dat echt zo essentieel is voor de toekomst van Nederland, dan moet de oppositie maar aangeven dat ze die steun kunnen krijgen, maar dat het gedoogakkoord en het regeerakkoord dan overboord moet. Dan hoeft de regering niet eens te vallen, maar moet die wel een nieuw akkoord sluiten met de oppositie.
Dat zou kunnen, maar daar gaat het kabinet niet mee akkoord. De vraag is wat je dan doet, alles zoveel mogelijk tegenwerken of proberen om toch zoveel mogelijk van je eigen programma erdoorheen te krijgen.

Politiek gaat wat mij betreft niet om het aantal zetels dat je de volgende verkiezingen haalt, het gaat om hoeveel je kan bereiken voor je achterban. En de oppositiepartijen die dat spelletje meespelen bereiken meer dan in welk vorig kabinet dan ook.
pi_102218325
Politiek gaat wat mij betreft niet om het aantal zetels dat je de volgende verkiezingen haalt, het gaat om hoeveel je kan bereiken voor je achterban. En de oppositiepartijen die dat spelletje meespelen bereiken meer dan in welk vorig kabinet dan ook.

eens ^O^
OpperHeks van de vliegende bezemsteel te Amsterdam
pi_102218354
Ik snap ook nooit zo waar dat dramatische gedoe met "landsbelang" vandaan komt ... alsof een land in anarchie stort wanneer het kabinet een tijdje demissionair wordt.

België ligt er toch ook nog steeds?
  woensdag 21 september 2011 @ 14:28:50 #271
345970 Doodloper
Is een hardloper.
pi_102218365
ik heb nou al tig keer dat grapje van de griekse uitleg gehoord... :r
We zullen zien, zei de blinde.
  woensdag 21 september 2011 @ 14:29:27 #272
272649 Louis22
Exil im Salon
pi_102218388
quote:
0s.gif Op woensdag 21 september 2011 14:22 schreef Disana het volgende:
Vinden PVV-stemmers dit geklier van Wilders richting Cohen stoer? Of vinden ze het ook maar kinderachtig gedoe.
PVV-stemmers zijn momenteel een Disney-film aan het kijken. Je dacht dat PVV'ers dit kijken?
  † In Memoriam † woensdag 21 september 2011 @ 14:31:37 #273
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_102218470
quote:
0s.gif Op woensdag 21 september 2011 14:29 schreef Louis22 het volgende:

[..]

PVV-stemmers zijn momenteel een Disney-film aan het kijken. Je dacht dat PVV'ers dit kijken?
Hahaha, pvv-ers zijn dom.
Carpe Libertatem
  † In Memoriam † woensdag 21 september 2011 @ 14:32:49 #274
137949 Disana
pi_102218519
quote:
0s.gif Op woensdag 21 september 2011 14:29 schreef Louis22 het volgende:

Vanwaar dán deze poppenkast van Wilders?
pi_102218554
quote:
0s.gif Op woensdag 21 september 2011 14:32 schreef Disana het volgende:

[..]

Vanwaar dán deze poppenkast van Wilders?
NOS soundbites
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')