abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_102227289
Lijkt me vervelend marrije, vooral omdat je goede ervaringen had met de 1e

*O* wat leuk sproetje!!

M'n misselijkheid blijft aanhouden, had gelezen dat gember moet helpen.. Heb t wel n huis maar t staat me zo tegen..bah, maar weer geroosterd brood gegeten ipv gekookt.
(zorg slecht v mezelf zo alleen thuis :P)

Hebben jullie nog tips tegen misselijkheid?
Heb t idee dat ik nog misselijker wordt door die obstipatie maar wat ik ook doe niets helpt :(
pi_102227332
Cola werkte bij mij like a charm Zoë, tegen dat misselijke gevoel.
Van cola ga je óf heel hard boeren, of je kotst. Beide lucht op.
I am the root of all that is evil, but you can call me Kuukske.
[i]All that hurts me makes me stronger[/i] - MR
pi_102227380
Cola :r Prik :r

Ik kan je niet helpen Zoe, ik ben nooit misselijk geweest. Vla schijnt toch ook te helpen? Of was dat voor maagzuur? :@
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
pi_102227405
maagzuur = vanillavla
pi_102227430
quote:
0s.gif Op woensdag 21 september 2011 18:08 schreef Zoë23 het volgende:
Lijkt me vervelend marrije, vooral omdat je goede ervaringen had met de 1e

*O* wat leuk sproetje!!

M'n misselijkheid blijft aanhouden, had gelezen dat gember moet helpen.. Heb t wel n huis maar t staat me zo tegen..bah, maar weer geroosterd brood gegeten ipv gekookt.
(zorg slecht v mezelf zo alleen thuis :P)

Hebben jullie nog tips tegen misselijkheid?
Heb t idee dat ik nog misselijker wordt door die obstipatie maar wat ik ook doe niets helpt :(
novicolon vragen aan je dokter! kan je goed poepen \O/
pi_102227438
quote:
0s.gif Op woensdag 21 september 2011 18:11 schreef Vlindur het volgende:
Cola :r Prik :r
Ieder z'n ding. :D
pi_102227550
Ik kwam van de misselijkheid niet af...maakt niet uit hoeveel gember en cola en allemaal die dingen at/dronk...uiteindelijk kreeg ik pillen van de huisarts en dat hielp wel wat... :Y

en maagzuur = rennie
niks anders helpt :{
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_102227736
Kuukske; ja das een voordeel van alleen thuis zijn, geen man die raar opkijkt van al die boeren omdat ik zo misselijk ben hahah
voelt soms wel naar, maar lucht wel even op ;)

Mm vla klinkt wel lekker vlinder.
Zal ik morgen kopen.

Thanks KD, patiënten op m'n werk gebruiken t ook, zat er al wat over na te denken. Lees op inet dat je t zonder recept kunt kopen bij de apotheek?

Voel me echt naar als ik bedenk wat ik (allemaal) eet en dat ik echt al n week niet naar de toilet kan :@:( bwuh
pi_102227855
quote:
14s.gif Op woensdag 21 september 2011 18:12 schreef Kuukske het volgende:

[..]

Ieder z'n ding. :D
Ik vind prik echt het raarste wat ze ooit hebben uit gevonden :o :D
Ik lust het alleen in bier :') Ik ben grootverbruiker van sapjes O+

Ik heb in deze zwangerschap ook wat last van maagzuur. Ik kende het voorheen niet en als ik jullie soms hoor heb ik het in een milde versie. Ik heb nu 3 keer een rennie gehad denk ik :)
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
pi_102228180
Fijn toch vlindur, een milde vorm!

Heb de hele dag n vieze smaak in m'n mond,
Kan geen thee, sapjes, water, limonade, soep, vlees en andere dingen verdragen bah.

Vraag me nu de hele tijd af wat ik moet drinken.. :Phaha
Dronk normaal altijd superveel thee en (meng)limonade

M'n zus is nu ook zwanger (O+) (2.5 week verder dan ik) en die heeft die klachten (gelukkig) niet

Ben blij met dit forum haha
  woensdag 21 september 2011 @ 18:34:36 #111
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_102228298
quote:
0s.gif Op woensdag 21 september 2011 18:02 schreef Faithz het volgende:
@Marrije: Die zou je toch gewoon inruilen voor een ander exemplaar :')
Heb ik even over nagedacht maar er was al een te kort, ze moest al een dag de helft van het aantal uren afzeggen omdat ze naar een gezin met een pasgeboren baby moest. Ik heb haar ook vaak eerder naar huis gestuurd, als ze toch aan de tafel een boek zat te lezen, ga dan maar gewon naar huis (als ik mijn slaap gepakt had).

Zoe, verse gember mixen (met de staafmixer) met verse knoflook en daar een theelepel van door de kip / gehakt ofzo. Vind ik zelf erg lekker maar of het werkt tegen maagzuur weet ik niet.

Bij mijn vorige zwangerschap dronk ik ook graag prik, het enige drinken waar ik geen maagzuur van kreeg.
pi_102228337
Zoe..ik was grote thee fan...maar moest van thee overgeven! zwarte thee was kennelijk te zwaar op mijn maag
mijn vk radde me aan om ook geen citrus vruchten te eten...het zou te zuur zijn en de maagsappen irriteren..en het klopte ook...ik kotste ook van citroen (was vroeger gek op)
en idd vlees bah..alles met suiker wou ik niet..nu ook nog..van chocola krijg ik maagzuur
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
  woensdag 21 september 2011 @ 18:39:04 #113
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_102228514
quote:
0s.gif Op woensdag 21 september 2011 18:32 schreef Zoë23 het volgende:

Dronk normaal altijd superveel thee en (meng)limonade
Toevallig, ik ook! Maar de laatste 15 weken ofzo van mn vorige zwangerschap maar heel weinig thee en limonade gedronken door maagzuur.
pi_102228565
quote:
0s.gif Op woensdag 21 september 2011 18:23 schreef Vlindur het volgende:
Ik vind prik echt het raarste wat ze ooit hebben uit gevonden :o :D
Ik lust het alleen in bier :') Ik ben grootverbruiker van sapjes O+
Hahaha. :D. Ja, bier. Hm :~.
quote:
Ik heb in deze zwangerschap ook wat last van maagzuur. Ik kende het voorheen niet en als ik jullie soms hoor heb ik het in een milde versie. Ik heb nu 3 keer een rennie gehad denk ik :)
Dat herken ik (gelukkig, helaas.. het is net hoe je het bekijkt) maar al te goed. Ik heb van mezelf zonder zwangerschap regelmatig maagzuur. Heel irritant. ;(.

Zoë, wel leuk dat je gelijk met je zus zwanger bent! :D.
pi_102228635
@marrije: ik eet nu geen vlees, wordt er erg misselijk van
Maar gember mengen door voeding is wel een idee, dan is die smaak misschien niet zo overheersend

Bitterend: ja precies, thee valt echt heel zwaar,
Vind t wel jammer.

Wel goed dat je na een tijd ontdekt wat je wel en niet kunt hebben

T weekend 't hormoonmonster uitgehangen tegen m'n lief, ging hij soep voor me opwarmen waar ik de dag ervoor beroerd van was geworden (grrr) terwijl hij zo lief eten aan t maken was :@
Ook lastig voor m'n lief dit gedoe :P
pi_102228683
quote:
0s.gif Op woensdag 21 september 2011 18:39 schreef Marrije het volgende:

[..]

Toevallig, ik ook! Maar de laatste 15 weken ofzo van mn vorige zwangerschap maar heel weinig thee en limonade gedronken door maagzuur.
Wat dronk jij destijds? Vind t lastig, sapjes vallen niet goed en water ook niet :?
pi_102228699
Probeer melk Zoe? of karnemelk...
pi_102228751
@kuukske:

Ja echt super haha.
Ik zag haar en ik zei: wat heb je grote borsten! Zegt ze: ja ben zwanger :)
Dag erna had ik mijn NOD en testte ik positief haha O+
pi_102228818
quote:
0s.gif Op woensdag 21 september 2011 18:43 schreef bitterend het volgende:
Probeer melk Zoe? of karnemelk...
Melk! Dat gaat nog! Goed idee

*duikt de koelkast in*
pi_102228924
Aargh. Moeders cq. oma's in wording. :'(. Gek word ik er van. De halve HEMA wordt leeggekocht zonder mij/JD erbij. Daar baal ik van. -O-. Nou zijn het gelukkig van die basic items als lakentjes enzo.. maar ik heb echt het gevoel alsof ze me dat deel van het shoppen nu ontneemt. Want al zijn er alleen witte lakentjes.. lekker boeiend. Ik moet kunnen zien en voelen. En nu moet ik er nog bijna van janken ook. Kuthormonen. ;(.
pi_102228928
quote:
0s.gif Op woensdag 21 september 2011 18:16 schreef bitterend het volgende:
Ik kwam van de misselijkheid niet af...maakt niet uit hoeveel gember en cola en allemaal die dingen at/dronk...uiteindelijk kreeg ik pillen van de huisarts en dat hielp wel wat... :Y

en maagzuur = rennie
niks anders helpt :{
antagel, gaviscon, werken hier allemaal beter dan rennies..
en echt ik heb volgens mij 1 van de zwaarste vormen van maagzuur
ik blijf de hele dag maagzuurremmers eten
pi_102228975
Iedereen is anders..voor mij helpt rennie goed dus ik heb de andere spul niet geprobeerd. (wel melk en vla maar dat hielp niet dat bedoelde ik)
pi_102229028
quote:
8s.gif Op woensdag 21 september 2011 18:48 schreef Kuukske het volgende:
Aargh. Moeders cq. oma's in wording. :'(. Gek word ik er van. De halve HEMA wordt leeggekocht zonder mij/JD erbij. Daar baal ik van. -O-. Nou zijn het gelukkig van die basic items als lakentjes enzo.. maar ik heb echt het gevoel alsof ze me dat deel van het shoppen nu ontneemt. Want al zijn er alleen witte lakentjes.. lekker boeiend. Ik moet kunnen zien en voelen. En nu moet ik er nog bijna van janken ook. Kuthormonen. ;(.
Hormoon monster :* hihi

Maar ik snap t wel, 't shoppen is toch waar je je op verheugd, kun je beter samen winkelen dan dat iemand van alles voor je uitzoekt.
pi_102229057
quote:
1s.gif Op woensdag 21 september 2011 18:51 schreef Zoë23 het volgende:
Hormoon monster :* hihi

Maar ik snap t wel, 't shoppen is toch waar je je op verheugd, kun je beter samen winkelen dan dat iemand van alles voor je uitzoekt.
Ja precies. Beter heeft ze gewoon even geduld tot zaterdag ofzo. En wij vrij zijn en ook mee kunnen. Ugh. Dan kan ik tenminste zíen dat de HEMA kennelijk alleen witte lakentjes heeft.
pi_102229076
quote:
0s.gif Op woensdag 21 september 2011 18:49 schreef bitterend het volgende:
Iedereen is anders..voor mij helpt rennie goed dus ik heb de andere spul niet geprobeerd. (wel melk en vla maar dat hielp niet dat bedoelde ik)
Als je gevonden hebt wat helpt, dan hou je dat toch aan denk ik.

Wel apart hoe iedereen weer zijn eigen dingetjes heeft :)
pi_102229123
quote:
14s.gif Op woensdag 21 september 2011 18:51 schreef Kuukske het volgende:

[..]

Ja precies. Beter heeft ze gewoon even geduld tot zaterdag ofzo. En wij vrij zijn en ook mee kunnen. Ugh. Dan kan ik tenminste zíen dat de HEMA kennelijk alleen witte lakentjes heeft.
:(

Volgende x hinten dat samen shoppen leuk(er) is?
pi_102229194
quote:
1s.gif Op woensdag 21 september 2011 18:53 schreef Zoë23 het volgende:
:(

Volgende x hinten dat samen shoppen leuk(er) is?
Mja, ik heb al aan de telefoon aangegeven dat ik het niet zo tof vind dat ze zo bezig is en dat ik het toch wel fijn zou vinden als ze ons meeneemt. Enzo. Zegmaar. Maar goed, ik kan beter op m'n vader inpraten zodat hij de hand op de knip houdt in de winkel :+ en op 'r inpraat. Ofzo.

Maar goed. Het is weer gezakt. Al ben ik nog wel een beetje boos-ish. Tijd om een eind te breien aan de werkdag *O*.
pi_102229259
Wat bij mij goed hielp tegen maagzuur was een handje muisjes (=anijs) naar binnen werken :P
No one can make you feel inferior without your consent - Eleanor Roosevelt
  woensdag 21 september 2011 @ 18:58:15 #129
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_102229341
Ooh Kuukske, wat jammer!

Ik heb geen last van maagzuur. Wel van de hele dag boeren. Echt, gewoon terwijl ik sta te praten 'burp'.
pi_102229390
quote:
14s.gif Op woensdag 21 september 2011 18:55 schreef Kuukske het volgende:

[..]

Mja, ik heb al aan de telefoon aangegeven dat ik het niet zo tof vind dat ze zo bezig is en dat ik het toch wel fijn zou vinden als ze ons meeneemt. Enzo. Zegmaar. Maar goed, ik kan beter op m'n vader inpraten zodat hij de hand op de knip houdt in de winkel :+ en op 'r inpraat. Ofzo.

Maar goed. Het is weer gezakt. Al ben ik nog wel een beetje boos-ish. Tijd om een eind te breien aan de werkdag *O*.
Ja dat is ook n idee om je vader de controle te geven.

Lekker naar huis en ontspannen kuuks!
  woensdag 21 september 2011 @ 19:01:19 #131
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_102229490
quote:
1s.gif Op woensdag 21 september 2011 18:43 schreef Zoë23 het volgende:

[..]

Wat dronk jij destijds? Vind t lastig, sapjes vallen niet goed en water ook niet :?
Een sinas, Miranda ofzo, weet ff niet meer precies hoe het heet.
Dat was echt het enige wat bij mij geen maagzuurproblemen opleverde. Maar is niet goed de hele dag door te drinken.
pi_102229595
Nee oke, maar soms word ik er wat 'gefrustreerd' van dat ik niks/weinig kan drinken. Dan is een fles sinas in de koelkast misschien wel handig :P
  woensdag 21 september 2011 @ 19:04:31 #133
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_102229668
Ik drink op dit moment Grenadine van Carvan Cevitam en dan gemengd met water of spa rood.
Melk valt bij mij als een blok.
Thee gaat met vlagen goed. Soms ook niet.
Is heel wisselend...
pi_102230872
Ik heb deze 41 weken 2 dagen last gehad van maagzuur en dat vond ik al erg! Dus een :* voor jullie die er zo veel last van hebben.

quote:
0s.gif Op woensdag 21 september 2011 13:25 schreef Nirak het volgende:
En Kaar.. leuk, zo'n buurvrouw :') Als ze ff niet thuis is dat boekje met briefje erbij door de brievenbus terug duwen.
Dit zei mijn moeder ook al :D
Hoe oud is de oudste?
Hoe oud is de jongste?
  woensdag 21 september 2011 @ 19:26:49 #135
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_102230916
Zoe goed blijven drinken... Van te weinig drinken kun je je ook misselijkrr voelen!! En dan beland je in een cirkeltje..
Engaging Infinite Improbability Drive..
  woensdag 21 september 2011 @ 19:32:06 #136
337708 __Isis__
Met een knipoog ;)
pi_102231192
quote:
0s.gif Op woensdag 21 september 2011 19:26 schreef _evenstar_ het volgende:
Zoe goed blijven drinken... Van te weinig drinken kun je je ook misselijkrr voelen!! En dan beland je in een cirkeltje..
En verergert mogelijk ook de obstipatie...
Hier hielp vanillevla, Antagel en melk! Sterkte!
Twee harten, een liefde
Uit liefde, een hart
pi_102231384
Oh dat wist ik niet evenstar :@ , zal wat tips van hier proberen hoop dat t helpt.

Bedankt Isis!

:* fijn al het advies hier
pi_102232672
Hier gelukkig weinig last gehad van misselijkheid. Wel van maagzuur maar daar hielpen rennies prima tegen. Hopelijk vind je snel iets dat werkt Zoë!
pi_102232787
weining fluids = nog harder poep = nog pijnlijker

drinken dus!
pi_102233521
Tegen maagzuur alleen maar Maalox dat hier werkt. Eerder ook melk, maar ikag van de diabetesvpk en dietiste nog maar 3 porties zuivel op een dag en dan ook alleen op bepaalde momenten. Gelukkig smaakt maalox nog lekker naar dextro-energy.

Sinds het begin van mn diabetesdieet afgelopen vrijdag trouwens geen last meer van maagzuur en obstipatie *O* Naast veel betere bloedglucose-waardestijging ook zeer welkome gevolgen!
  woensdag 21 september 2011 @ 20:22:51 #141
292060 TimeJumper
Jumping around ;)
pi_102234104
Ik heb ineens kiespijn :(
Paracetamol mag je toch ook als je zwanger bent? Ik heb alleen tabletten van 500 milligram liggen, dat lijkt me weer wat veel.
En ik kan het niet vinden op internet hoeveel je nou per keer mag.
Iemand die het weet?
Rayen 2½ jaar!
pi_102234172
TJ je mag tot 2000mg per dag
pi_102234238
quote:
0s.gif Op woensdag 21 september 2011 20:22 schreef TimeJumper het volgende:
Ik heb ineens kiespijn :(
Paracetamol mag je toch ook als je zwanger bent? Ik heb alleen tabletten van 500 milligram liggen, dat lijkt me weer wat veel.
En ik kan het niet vinden op internet hoeveel je nou per keer mag.
Iemand die het weet?
je mag er maximaal 6 per dag.
Ibu mag niet!
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL woensdag 21 september 2011 @ 20:25:11 #144
147316 crew  DJMO
#trut
pi_102234262
1 a 2 tabletten van 500 mg per keer, maximaal drie keer per dag TimeJumper. En alleen paracetamol is toegestaan tijdens de zwangerschap :)

*weer wegsluipt*
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
pi_102234343
Zwangerschap
U kunt paracetamol in beperkte mate gebruiken. Dit betekent niet langer dan een week achtereen en niet meer dan vier tabletten (2 gram) per dag. Het wordt in die dosering al jarenlang gebruikt door zwangere vrouwen, zonder nadelige gevolgen voor het kind.

Heeft u meer dan vier tabletten per dag nodig, overleg dan eerst met uw arts. Heeft u langdurig paracetamol nodig, bijvoorbeeld langer dan een week, overleg dan ook eerst met uw arts.

http://www.apotheek.nl/Me(...)x?mId=10704&rId=1877
pi_102234431
Zoë: Veel drinken en veel vezels.

Ik eet nu ook weer Brinta 's morgens. (daarvoor 20 jaar geleden voor het laatst gehad)
Wel aardig dun hoor, die dikke pap daar heb ik nu nog nachtmerries van. Maar dan heb je vocht en vezels en is zeer gezond voor zwangere vrouwen (Rijk aan vit. B en foliumzuur)

Oh ik doe er vloeibare zoetstof in ipv suiker.
  woensdag 21 september 2011 @ 20:32:23 #147
292060 TimeJumper
Jumping around ;)
pi_102234737
Dank jullie wel voor de snelle antwoorden :* . Ik ga gauw een paracetamolletje pakken. :Y)
Rayen 2½ jaar!
pi_102235894
Bedankt voor de tips dames.
:*
pi_102236151
Zoë, bij mij hielpen hele lijnzaadjes goed. Ik deed dagelijks een schep door de vla. Het is niet echt lekker, maar helpen deed het :D
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_102236827
quote:
0s.gif Op woensdag 21 september 2011 20:57 schreef Vicky het volgende:
Zoë, bij mij hielpen hele lijnzaadjes goed. Ik deed dagelijks een schep door de vla. Het is niet echt lekker, maar helpen deed het :D
[ afbeelding ]
Lijnzaad is zooooo goed voor de stoelgang! En ook mega mega gezond! Je beebje wordt er ook heel slim van. Het zijn de gezonde vetten! Ik gooi elke dag twee eetlepels door mijn cruesli/all bran met yoghurt en een handje noten. Nooit last van constipatie gehad! (bij de Appie ligt het bij de zonnaturaprodukten)
Miracles do happen! (al hebben ze soms een beetje hulp nodig)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')