abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 28 september 2011 @ 20:18:05 #76
42366 Staal
Happy cupcake. :')
pi_102488631
quote:
0s.gif Op woensdag 28 september 2011 19:51 schreef heartz het volgende:

[..]

Hoelang loop je al rond met dat idee :P

[..]

Succes met de nachtmerries :')
Ah, dus mijn vraag had je toch wel gelezen alleen vond je het belangrijker dit topic naar jouw eigen zweverij te sturen.

Val jij even door de mand zeg!
Un certain jeune homme
Saint-Mandé, 6 octobre 1929 - Paris, 7 août 2010.
Als je teveel denkt aan de tijd die je nog hebt vergeet je te leven.
  woensdag 28 september 2011 @ 20:22:42 #77
227435 heartz
Illusion 4 Confusion
pi_102488848
quote:
0s.gif Op woensdag 28 september 2011 20:16 schreef SingleCoil het volgende:

[..]

Verbazing is vaak een incentive tot nader onderzoek, dus doe er je voordeel mee. Emoties zijn chemische processen die een residueel chemische inbalans in de hersenen achterlaten, Tijdens de slaap wordt dat evenwicht hersteld, waarbij ook beelden en neiuwe emoties optreden.De cognitieve centra proberen daarmee rationeel om te gaan en vertalen dat in schijnbare ervaringen. Het is een vrij random proces, maar heeft wel relaties met wat je "echt" meegemaakt en ervaren hebt, en roept eerdere herinneringen op.
Dus ook jij loopt vooruit op de wetenschap? :')
Wat kan jij er nou aan vaststellen wanneer er deskundigen zijn die dit nog onderzoeken?

quote:
Met voorspellingen heeft het niets te maken, maar je kunt natuurlijk veel zaken als een voorspelling uitleggen. Ik zag net de poezen met elkaar spelen dus het zal morgen wel mooi weer worden.
:?
Volg je hart, gebruik je verstand.
  woensdag 28 september 2011 @ 20:23:17 #78
227435 heartz
Illusion 4 Confusion
pi_102488876
quote:
10s.gif Op woensdag 28 september 2011 20:18 schreef Staal het volgende:

[..]

Ah, dus mijn vraag had je toch wel gelezen alleen vond je het belangrijker dit topic naar jouw eigen zweverij te sturen.

Val jij even door de mand zeg!
Ja man! :')
pi_102488965
quote:
0s.gif Op woensdag 28 september 2011 20:22 schreef heartz het volgende:

[..]

Dus ook jij loopt vooruit op de wetenschap? :')
Wat kan jij er nou aan vaststellen wanneer er deskundigen zijn dit nog onderzoeken?

[..]

:?
Nee, de "wetenschappers" die aan jouw geloof ten grondslag liggen lopen een beetje achter. Geeft niet, maar stop daarmee niet met nadenken.Je kunt beter, ik weet het!
Mu!
  woensdag 28 september 2011 @ 20:29:47 #80
227435 heartz
Illusion 4 Confusion
pi_102489163
quote:
0s.gif Op woensdag 28 september 2011 20:24 schreef SingleCoil het volgende:

[..]

Nee, de "wetenschappers" die aan jouw geloof ten grondslag liggen lopen een beetje achter. Geeft niet, maar stop daarmee niet met nadenken.Je kunt beter, ik weet het!
En die wetenschappers zijn :? Mijn grondslag, geloof?
Tuurlijk, want jij weet alles natuurlijk al, ook van mij. :Y
pi_102491176
quote:
0s.gif Op woensdag 28 september 2011 20:29 schreef heartz het volgende:

[..]

En die wetenschappers zijn :? Mijn grondslag, geloof?
Tuurlijk, want jij weet alles natuurlijk al, ook van mij. :Y
=>BNW. Heb je een aluhoedjesdag? Normaal gesproken ben je rationeler.
Mu!
  woensdag 28 september 2011 @ 21:22:45 #82
227435 heartz
Illusion 4 Confusion
pi_102491613
quote:
0s.gif Op woensdag 28 september 2011 21:13 schreef SingleCoil het volgende:

[..]

=>BNW.
Dus? :)

quote:
Normaal gesproken ben je rationeler.
Mwa ik denk niet dat wij elkaar echt kennen.
Ik neem je dus maar niet serieus.
Je lijkt erg op mn persoonlijkheid af te spelen, maar dat kan aan mij liggen.
pi_102492304
Ah, je bent eigenlijk niet zo rationeel dan? :)

Je zou ook er ook voor kunnen kiezen inhoudelijk om mijn argumentatie in te gaan, maar dat blijk je niet te doen. Hoezo niet?
Mu!
  woensdag 28 september 2011 @ 21:58:21 #84
227435 heartz
Illusion 4 Confusion
pi_102493284
quote:
0s.gif Op woensdag 28 september 2011 21:38 schreef SingleCoil het volgende:
Ah, je bent eigenlijk niet zo rationeel dan? :)

Je zou ook er ook voor kunnen kiezen inhoudelijk om mijn argumentatie in te gaan, maar dat blijk je niet te doen. Hoezo niet?
Jij beantwoordt mijn vragen niet.
Haalt mn grondslag, geloof, BNW en ingebeelde wetenschappers erbij.
Het is nou eenmaal niet mijn vakgebied en als je de verschillende hypothesen niet kent die onderzocht worden (zoals ik eerder in dit topic linkte) is de discussie vrij nutteloos.
Je lijkt sowieso al je conclusies getrokken te hebben terwijl er deskundigen zijn die dit nog onderzoeken. Zoals ik eerder aangaf, waar je dan niet op ingaat, maar vervolgens op mn persoonlijkheid afspeelt.

Maar prima hoor. :)
Mn popcorn is nu zowat op.
pi_102500274
quote:
13s.gif Op woensdag 28 september 2011 11:53 schreef Staal het volgende:

[..]

Sodemieter toch eens op met dit soort flauwekul.
tsja dat bedoel ik, als jij zou dromen dat je een ongeluk krijgt en een half jaar later gebeurt het precies zoals in de droom is dat geen flauwekul, zoiets had ik dus ook maar waarom zou je mij geloven? gelijk heb je, het is mijn ervaring maar
quote:
0s.gif Op woensdag 28 september 2011 17:18 schreef WAHRHEIT het volgende:

[..]

Ik heb ook wel eens dromen gehad die uitkwamen. Dat is ook onvermijdelijk. Het lijkt me onwaarschijnlijk dat wanneer jij nadenkt over de toekomst je er altijd maar naast zit. Soms is het ook gewoon louter toeval.
waar heb je het over? nadenken is niet dromen; toeval als de gebeurtenis in de droom exact zo gebeurt met dezelfde mensen die hetzelfde zeggen?, het blijft onverklaarbaar
  donderdag 29 september 2011 @ 01:59:10 #86
42366 Staal
Happy cupcake. :')
pi_102501522
Moet je niet dromen nu? Misschien mis je anders je toekomst.
Un certain jeune homme
Saint-Mandé, 6 octobre 1929 - Paris, 7 août 2010.
Als je teveel denkt aan de tijd die je nog hebt vergeet je te leven.
pi_102501593
quote:
7s.gif Op donderdag 29 september 2011 01:59 schreef Staal het volgende:
Moet je niet dromen nu? Misschien mis je anders je toekomst.
Hoe voelt dat nou? Die superioriteit van jou ten opzichte van andere domme mensen zoals ik? Het moet echt ontzettend gaaf zijn om jou te zijn. Ik kijk in ieder geval ontzettend tegen je op.

Je bent zo'n wijs persoon :')
"An educated citizenry is a vital requisite for our survival as a free people."
pi_102501708
quote:
0s.gif Op donderdag 29 september 2011 02:11 schreef Probably_on_pcp het volgende:

[..]

Hoe voelt dat nou? Die superioriteit van jou ten opzichte van andere domme mensen zoals ik? Het moet echt ontzettend gaaf zijn om jou te zijn. Ik kijk in ieder geval ontzettend tegen je op.

Je bent zo'n wijs persoon :')
Staal mag misschien een botte lul zijn (danwel zo overkomen), maar ik vind wel dat hij engiszins gelijk heeft.
Ja nee
pi_102501753
quote:
0s.gif Op donderdag 29 september 2011 00:34 schreef pinine het volgende:
waar heb je het over? nadenken is niet dromen; toeval als de gebeurtenis in de droom exact zo gebeurt met dezelfde mensen die hetzelfde zeggen?, het blijft onverklaarbaar
Tijdens het dromen denk je ook na. Je cognitieve functies zijn niet dood ofzo tijdens het slapen. Je realiteit is alleen heel anders. Meestal herinner je vrijwel niets van wat je gedroomd hebt maar toch heb je verbanden gelegd, synapsen gevormd, emoties verwerkt, keuzes afgewogen, beslissingen gemaakt, etc.

Wat betreft het uitkomen van je droom:

Miljarden mensen dromen elke nacht. De kans dat een aantal van die dromen in de voorzienbare toekomst precies zo plaats gaan vinden is een statistische zekerheid. Bijzonder ? Voor jou zeker. Significant: Nee, niet echt. Een andere (minder voor de hand liggende) mogelijkheid is dat je geheugen is aangetast door het ongeluk en je denkt dat wat je overkomen is eerder door je gedroomd is. (Ken je situatie niet, dus is maar een blinde gok)
Ja nee
pi_102501896
quote:
0s.gif Op donderdag 29 september 2011 02:29 schreef WAHRHEIT het volgende:

[..]

Staal mag misschien een botte lul zijn (danwel zo overkomen), maar ik vind wel dat hij engiszins gelijk heeft.
Gelijk waarin?

Als hij echt wetenschappelijk was ingesteld dan was hij uiteraard zeer kritisch geweest, maar tegelijkertijd toch enigszins nieuwsgierig. Hij zou op zn minst nieuwsgierig moeten zijn naar de verhalen van de voorspellende dromen. Maar in plaats daarvan schuift hij het bij voorbaat al van de tafel en verklaart hij mensen voor gek. Dat is gewoon kinderachtig. Luister op een normale manier naar wat mensen te zeggen hebben en als je je er niet in kunt vinden dan laat je ze lekker in hun waarde. Wie is hij om iemand voor gek te verklaren die zegt een voorspellende droom te hebben gehad? Die mensen kunnen het toch ook niet helpen dat ze zo'n ervaring hebben gehad? Daar kiezen te toch niet voor?
pi_102501939
quote:
0s.gif Op donderdag 29 september 2011 04:20 schreef Probably_on_pcp het volgende:

[..]

Gelijk waarin?

Als hij echt wetenschappelijk was ingesteld dan was hij uiteraard zeer kritisch geweest, maar tegelijkertijd toch enigszins nieuwsgierig. Hij zou op zn minst nieuwsgierig moeten zijn naar de verhalen van de voorspellende dromen. Maar in plaats daarvan schuift hij het bij voorbaat al van de tafel en verklaart hij mensen voor gek. Dat is gewoon kinderachtig. Luister op een normale manier naar wat mensen te zeggen hebben en als je je er niet in kunt vinden dan laat je ze lekker in hun waarde. Wie is hij om iemand voor gek te verklaren die zegt een voorspellende droom te hebben gehad? Die mensen kunnen het toch ook niet helpen dat ze zo'n ervaring hebben gehad? Daar kiezen te toch niet voor?
Hij zou tactvoller kunnen zijn en hoeft mensen niet uit te schelden. In plaats daarvan zou hij ze beter kunnen overtuigen van zijn gelijk. Ik vind mensen die zeggen een "paranormale" gave te hebben over het algemeen naief en onwetend. Niet per definitie dom. Vind 't wel zielig (net als met religie, eigenlijk). In iedergeval ga ik niet net doen alsof ze misschien wel eens gelijk zouden kunnen hebben. Daarmee valideer ik die denkbeelden die ik verwerp alleen maar. Bijna niets zou mij blijer maken dan dat iemand mijn ongelijk _bewijst_. Tot die tijd behoren voorspellende dromen thuis in dezelfde categorie als Nostradamus, Jomanda, leven na de dood, reïncarnatie, God, Allah, en charlatan Ron Hubbard.
Ja nee
pi_102501958
quote:
0s.gif Op donderdag 29 september 2011 05:22 schreef WAHRHEIT het volgende:

[..]

Hij zou tactvoller kunnen zijn en hoeft mensen niet uit te schelden. In plaats daarvan zou hij ze beter kunnen overtuigen van zijn gelijk. Ik vind mensen die zeggen een "paranormale" gave te hebben over het algemeen naief en onwetend. Niet per definitie dom. Vind 't wel zielig (net als met religie, eigenlijk). In iedergeval ga ik niet net doen alsof ze misschien wel eens gelijk zouden kunnen hebben. Daarmee valideer ik die denkbeelden die ik verwerp alleen maar. Bijna niets zou mij blijer maken dan dat iemand mijn ongelijk _bewijst_. Tot die tijd behoren voorspellende dromen thuis in dezelfde categorie als Nostradamus, Jomanda, leven na de dood, reïncarnatie, God, Allah, en charlatan Ron Hubbard.
Dat snap ik niet helemaal. Ron Hubbard is van een andere orde dan een gewoon mens die een ervaring heeft waar hij of zij helemaal niet om vraagt. Ron Hubbard was een aandachtszoeker en een fantast, maar niet iedereen is zo extreem als hem.

Ik snap het probleem ook niet helemaal. Vanuit de derde dimensie kun je de tweede dimensie in 1 oogopslag zien. Misschien is er na tijd wel een vijfde dimensie die datzelfde effect heeft. En wie weet heeft ons brein wel toegang tot die dimensie. Sommige wetenschappers denken dat het brein een quantum computer is en de quantum mechanica sluit meerdere dimensies niet uit, het ondersteunt het zelfs volgens mij.
pi_102505074
sommige dingen kun je niet wetenschappelijk verklaren al zijn het misschien wel natuurlijke zaken maar we begrijpen ze gewoon niet, tsja wat de boer niet kent dat eet hij niet
  donderdag 29 september 2011 @ 11:40:00 #94
130830 hoatzin
begint, eer ge bezint...
pi_102507745
quote:
0s.gif Op woensdag 28 september 2011 11:27 schreef pinine het volgende:

[..]

mee oneens, ze hebben wel betekenis als je ze onderzoekt en kunnen wel degelijk voorspellend zijn maar misschien heb je nooit voorspellende dromen gehad zoals ik en kun je er niets mee wegens het ontbreken van die ervaring
Stel een droom is voorspellend. Stel he?

En dan? Wat moet je daarmee? De toekomst kan niet voorspeld worden, door niemand.

Dromen lopen altijd achter de feiten aan.
  donderdag 29 september 2011 @ 13:12:57 #95
227435 heartz
Illusion 4 Confusion
pi_102510554
quote:
0s.gif Op donderdag 29 september 2011 11:40 schreef hoatzin het volgende:

[..]

De toekomst kan niet voorspeld worden, door niemand.

Dromen lopen altijd achter de feiten aan.
Dit begint een religieus tintje te krijgen.
pi_102513045
dit kan een eindeloze discussie worden, als ik zelf de dromen over de toekomst niet had gehad zou ik er ook niets van geloven maar omdat dat wel het geval is kijk ik er anders tegenaan, HET BLIJFT ONVERKLAARBAAR!!, ik geef er ook geen religieuze verklaring voor want ik sta ook kritisch t.o.v. religies, je moet het zelf hebben ervaren anders kan je er gewoon niks mee en dat geldt voor zoveel onverklaarbare zaken
  vrijdag 30 september 2011 @ 10:07:32 #97
130830 hoatzin
begint, eer ge bezint...
pi_102541382
quote:
0s.gif Op donderdag 29 september 2011 14:31 schreef pinine het volgende:
dit kan een eindeloze discussie worden, als ik zelf de dromen over de toekomst niet had gehad zou ik er ook niets van geloven maar omdat dat wel het geval is kijk ik er anders tegenaan, HET BLIJFT ONVERKLAARBAAR!!, ik geef er ook geen religieuze verklaring voor want ik sta ook kritisch t.o.v. religies, je moet het zelf hebben ervaren anders kan je er gewoon niks mee en dat geldt voor zoveel onverklaarbare zaken
ofwel je moet er in geloven. Waar heb ik dat eerder gehoord.... :{
  vrijdag 30 september 2011 @ 10:13:11 #98
227435 heartz
Illusion 4 Confusion
pi_102541525
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 september 2011 10:07 schreef hoatzin het volgende:

[..]

Ik denk eerder ervaren.
En daarnaast geen conclusies trekken uit alleen eigen ervaringen. Maar ervaringen juist (oprecht) delen met anderen om het in een breder perspectief te kunnen bekijken.
pi_102555103
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 september 2011 10:07 schreef hoatzin het volgende:

[..]

Ik kan jou verhalen vertellen over de heerlijke sex die ik heb gehad met een aantal vrouwen, maar jij weet dan niet waar ik het over heb (ik ga er even vanuit dat je maagd bent). Als ik dan tegen je zeg dat je het moet ervaren om te weten hoe mooi en lekker het is, beticht je mij dan ook van een religieuze manier van denken?
pi_102561279
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 september 2011 17:21 schreef Probably_on_pcp het volgende:

[..]

Ik kan jou verhalen vertellen over de heerlijke sex die ik heb gehad met een aantal vrouwen, maar jij weet dan niet waar ik het over heb (ik ga er even vanuit dat je maagd bent). Als ik dan tegen je zeg dat je het moet ervaren om te weten hoe mooi en lekker het is, beticht je mij dan ook van een religieuze manier van denken?
Seks is lekker of dat is het niet. Je kunt niet geloven dat het lekker is nadat je het ervaren hebt. Ik heb zelf dromen ervaren die uitkwamen. Nu kan ik geloven dat deze dromen de toekomst hebben voorspeld of ik kan er ook niet in geloven. Hoatzin's punt is dus legitiem.
Ja nee
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')