Zonder bord dat je moet betalen is die betaalpaal irrelevant.quote:Het enige bord wat er stond was gewoon een "P"-bord met onderbord "Alleen in de vakken". Er was ook nergens een betaalpaal te ontdekken (achteraf blijkt er eentje helemaal verscholen bij de ingang van het station te staan).
Natuurlijk kan je dit aanvechten! Je kan niet beboet worden voor een bord wat er toen nog niet stond. Ideaal zou zijn als je getuigen had (de andere foutparkeerders), of wellicht kan je navragen wanneer dat bord geplaatst is.quote:Leuk detail is dat ik bij de wedstrijd erna zag dat het "P"-bord was vervangen door een "Zone betaald parkeren"-bord
Stadswachten zitten ver onder het belletjes-niveau...quote:Dan zou er toch een belletje moeten gaan rinkelen bij de stadswachten?
Waarom zou je dat doen? Dat is alleen maar onnodige verspilling van onze belastingcenten.quote:
Dat is het ook. Maar het is je recht dus schijt aanquote:Op dinsdag 20 september 2011 15:02 schreef r_one het volgende:
[..]
Waarom zou je dat doen? Dat is alleen maar onnodige verspilling van onze belastingcenten.
[/karr-1]
Karr, kom d'r maar in
Maar wel gaan zeuren als de belastingen omhoog gaan zekerquote:Op dinsdag 20 september 2011 15:11 schreef bijdehand het volgende:
[..]
Dat is het ook. Maar het is je recht dus schijt aan
De politie bellen omdat je een boete hebt gekregen? Ze zien je aankomen!quote:Op dinsdag 20 september 2011 15:21 schreef Tha_Duck het volgende:
Eigenlijk moet je in zo'n duidelijke situatie gelijk de politie bellen, dan kan je iets officieel laten maken.
Dan moet je mensen dat recht ontnemen.quote:Op dinsdag 20 september 2011 15:13 schreef sanger het volgende:
[..]
Maar wel gaan zeuren als de belastingen omhoog gaan zeker
Nee, mensen moeten geen boetes aanvechten waarvan voor iedereen duidelijk is dat ze terecht zijn. De mogelijkheid om bezwaar te maken is niet het probleem, daar moeten we zeker mee doorgaan.quote:Op dinsdag 20 september 2011 18:55 schreef bijdehand het volgende:
[..]
Dan moet je mensen dat recht ontnemen.
Niet geschoten is altijd mis.quote:Op dinsdag 20 september 2011 19:01 schreef Angel_of_Dth het volgende:
[..]
Nee, mensen moeten geen boetes aanvechten waarvan voor iedereen duidelijk is dat ze terecht zijn. De mogelijkheid om bezwaar te maken is niet het probleem, daar moeten we zeker mee doorgaan.
En in dit geval zou ik zeker een poging wagen.
Je was me voor, maar het is natuurlijk wel zo. Het enige punt wat je nog kunt hebben is het feit dat het altijd gratis was en nu niet meer zonder fatsoenlijke aankondiging. Maar ja dat moet je dan ook weer bewijzen.quote:Op dinsdag 20 september 2011 15:02 schreef r_one het volgende:
[..]
Waarom zou je dat doen? Dat is alleen maar onnodige verspilling van onze belastingcenten.
[/karr-1]
Karr, kom d'r maar in
Ik zou graag zien dat er een EXTRA heffing volgt voor al die mensen die onterecht bezwaar maken. Dus: afgewezen? Verhoging van de boete!quote:Op dinsdag 20 september 2011 19:01 schreef Angel_of_Dth het volgende:
[..]
Nee, mensen moeten geen boetes aanvechten waarvan voor iedereen duidelijk is dat ze terecht zijn. De mogelijkheid om bezwaar te maken is niet het probleem, daar moeten we zeker mee doorgaan.
Wat een onzinquote:Op dinsdag 20 september 2011 20:35 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Ik zou graag zien dat er een EXTRA heffing volgt voor al die mensen die onterecht bezwaar maken. Dus: afgewezen? Verhoging van de boete!
Dat lijkt me dan wel weer een goed plan. Of gewoon alle kosten van het afhandelen van het bezwaar in rekening brengen in het geval van afwijzing.quote:Op dinsdag 20 september 2011 20:35 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Ik zou graag zien dat er een EXTRA heffing volgt voor al die mensen die onterecht bezwaar maken. Dus: afgewezen? Verhoging van de boete!
Ikzelf heb eerlijk gezegd geen foto gemaakt, was in al mijn frustratie snel naar huis geredenquote:Op dinsdag 20 september 2011 14:49 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Zonder bord dat je moet betalen is die betaalpaal irrelevant.
[..]
Natuurlijk kan je dit aanvechten! Je kan niet beboet worden voor een bord wat er toen nog niet stond. Ideaal zou zijn als je getuigen had (de andere foutparkeerders), of wellicht kan je navragen wanneer dat bord geplaatst is.
[..]
Stadswachten zitten ver onder het belletjes-niveau...
Jij werkt bij de tuchtcommissie van de KNVB?quote:Op dinsdag 20 september 2011 20:35 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Naast tijd kost het ook geld, belastinggeld om precies te zijn. Voor iets wat waarschijnlijk kansloos is.quote:Op woensdag 21 september 2011 23:40 schreef joppie_saus het volgende:
Ga even WOB'ben, misschien zijn er nog fouten gemaakt in de procedure tot het plaatsen van dat bord en/of de wijze waarop die betaalpaal geplaatst is.
Dan is de vraag: boete's uitgeschreven door de politie of door de gemeente?
In ieder geval via de WOB even opvragen of de persoon die de boete schreef wel bevoegd was de boete uit te schrijven. Daarvoor moet je wel weten bij welk orgaan je moet zijn. Als je naar de verkeerde stuurt is het nog geen probleem, want het orgaan dat het WOB-verzoek ontvangt heeft een doorzendplicht als het niet voor hun bedoeld was. Kost je wel tijd in je bezwaartermijn van zes weken dus beetje haast maken.
PM me even met je msn, dan help ik je, collega
Nee, het is niet "natuurlijk wel zo". Teneerste zou het belachelijk zijn als je geen bezwaar mocht maken. Dan kom je in een of andere politistaatsysteem terecht. Daarnaast is het ook nog eens onzin dat die ambtenaren 'beter' werk te doen hebben, dit is gewoon werkverschaffing vanuit de overheid en die lui hebben dat gewoon als baan.quote:Op dinsdag 20 september 2011 20:16 schreef karr-1 het volgende:
Je was me voor, maar het is natuurlijk wel zo.
Volgens deze belachelijke redenatie zou niemand dus ooit iets mogen ondernemen tegen de staat omdat dat 'belastinggeld' kost. Nog maar even afgezien van dat deze ambtenaren gewoon in loondienst zijn en echt niet ontslagen gaan worden als ze een paar dagen in de week weinig te doen hebben.quote:Op donderdag 22 september 2011 08:21 schreef karr-1 het volgende:
Naast tijd kost het ook geld, belastinggeld om precies te zijn. Voor iets wat waarschijnlijk kansloos is.
'Waarschijnlijk' kansloos, houd toch op man. Flitsapparatuur e.d. moet allemaal geijkt zijn, is het ijkrapport verlopen op het moment dat jij geflitst word, is je boete ongeldig. Maar daar kom je alleen achter door te WOB'ben. De mensen die niet WOB'ben zullen dat nooit weten en compenseren het wel weer met de kosten die gemaakt worden een WOB verzoek in te willigen.quote:Op donderdag 22 september 2011 08:21 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Naast tijd kost het ook geld, belastinggeld om precies te zijn. Voor iets wat waarschijnlijk kansloos is.
Je mag van mij bezwaar maken tot je erbij neervalt, mij een zorg. Maar iedereen kan van tevoren inschatten of het wel of geen zin gaat hebben en dat heeft het in dit geval dus gewoon niet.quote:Op donderdag 22 september 2011 09:23 schreef Catbert het volgende:
[..]
Nee, het is niet "natuurlijk wel zo". Teneerste zou het belachelijk zijn als je geen bezwaar mocht maken. Dan kom je in een of andere politistaatsysteem terecht. Daarnaast is het ook nog eens onzin dat die ambtenaren 'beter' werk te doen hebben, dit is gewoon werkverschaffing vanuit de overheid en die lui hebben dat gewoon als baan.
[..]
Volgens deze belachelijke redenatie zou niemand dus ooit iets mogen ondernemen tegen de staat omdat dat 'belastinggeld' kost. Nog maar even afgezien van dat deze ambtenaren gewoon in loondienst zijn en echt niet ontslagen gaan worden als ze een paar dagen in de week weinig te doen hebben.
Wat zou het in dit geval dan kunnen opleveren wat het de moeite waard maakt?quote:Op donderdag 22 september 2011 09:51 schreef Mark het volgende:
Dat vraag ik me toch af, en ik ben meestal toch wel sceptisch over dit soort zaken
Tsja dat het bord veranderd terwijl je er staat is misschien flauw, maar zolang je geen bewijs hebt kan je weinig doen denk ik.quote:Op donderdag 22 september 2011 09:51 schreef Mark het volgende:
Dat vraag ik me toch af, en ik ben meestal toch wel sceptisch over dit soort zaken
Kwijtschelding van de boete?quote:Op donderdag 22 september 2011 09:52 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Wat zou het in dit geval dan kunnen opleveren wat het de moeite waard maakt?
Dikke lul. Als de borden dat het betaald parkeren is geplaatst zijn nadat die boete gekomen is, dan is het gewoon jammer voor de gemeente.quote:Op donderdag 22 september 2011 09:51 schreef karr-1 het volgende:
Je mag van mij bezwaar maken tot je erbij neervalt, mij een zorg. Maar iedereen kan van tevoren inschatten of het wel of geen zin gaat hebben en dat heeft het in dit geval dus gewoon niet.
Nee, in die was ik wel eens met karr-1quote:Op donderdag 22 september 2011 10:00 schreef Lienekien het volgende:
Oh shit. Ik dacht dat dit het topic was over de parkeermeter met de koopavondinfo in kleine lettertjes. Neem me niet kwalijk.
Extra nadeel van al die nietsnutbezwaarders is dat gegronde bezwaren ook heel snel worden afgewezen, en het bij gegronde bezwaren heel moeilijk is je gelijk te halen (denk aan: je hebt een parkeervergunning, zet je auto net na de kermis op een groot parkeerterrein omdat je daarvandaan op de bus stapt om op vakantie te gaan, je komt terug, er staat een gehandicapten-parkeerplek-bord en je hebt een bekeuring. Dan moet je eerst betalen, dan bezwaar maken, dan opnieuw omdat ze standaard niet eens lezen maar alles afwijzen, en na een half jaar krijg je je geld terug zonder wettelijke rente)...quote:Op donderdag 22 september 2011 09:51 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Je mag van mij bezwaar maken tot je erbij neervalt, mij een zorg. Maar iedereen kan van tevoren inschatten of het wel of geen zin gaat hebben en dat heeft het in dit geval dus gewoon niet.
Dus dat suffe ambtenaren niet goed kunnen lezen is nu ook al een argument tegen het opvoeren van een bezwaar?quote:Op donderdag 22 september 2011 10:41 schreef RemcoDelft het volgende:
Extra nadeel van al die nietsnutbezwaarders is dat gegronde bezwaren ook heel snel worden afgewezen
Zonder meer mee eens. Desnoods alle gemaakte kosten in rekening brengen.quote:Op donderdag 22 september 2011 10:41 schreef RemcoDelft het volgende:
Dus ja, onterecht bezwaar maken mag wat mij betreft extra belast worden met de daadwerkelijke "administratiekosten". En gezien hoe ambtenaren werken is dat een week salaris.
Nee TS is het terrein opgegaan, toen zijn de borden geplaatst, met als gevolg een bekeuring. Ongetwijfeld zal deze regeling ook in de krant etc gestaan hebben.quote:Op donderdag 22 september 2011 09:55 schreef Catbert het volgende:
[..]
Dikke lul. Als de borden dat het betaald parkeren is geplaatst zijn nadat die boete gekomen is, dan is het gewoon jammer voor de gemeente.
De borden zijn tussen de twee wedstrijden geplaatst, dus pas nadat TS een boete had gekregenquote:Op donderdag 22 september 2011 11:06 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Nee TS is het terrein opgegaan, toen zijn de borden geplaatst, met als gevolg een bekeuring. Ongetwijfeld zal deze regeling ook in de krant etc gestaan hebben.
Dan nogquote:Op donderdag 22 september 2011 11:07 schreef Mark het volgende:
[..]
De borden zijn tussen de twee wedstrijden geplaatst, dus pas nadat TS een boete had gekregen
Dus jij zou een snelheidsovertreding betalen als ze achteraf een bord ophangen met een lagere snelheid?quote:
Nee maar dat is dan ook een hele andere situatie. Als een terrein is aangewezen als betaald parkeren, dat ongetwijfeld overal en nergens aangekondigd is, alleen de borden nog niet geplaats zijn, dan ben je dus gewoon de lul en zal je moeten betalen.quote:Op donderdag 22 september 2011 11:21 schreef Mark het volgende:
[..]
Dus jij zou een snelheidsovertreding betalen als ze achteraf een bord ophangen met een lagere snelheid?
Dan verschillen we daar structureel van mening. Als er geen borden staan kun je mensen niet aanrekenen dat ze niet weten dat ze daar moeten betalen. Van die aankondiging wordt niet heel Nederland op de hoogte gesteld.quote:Op donderdag 22 september 2011 11:26 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Nee maar dat is dan ook een hele andere situatie. Als een terrein is aangewezen als betaald parkeren, dat ongetwijfeld overal en nergens aangekondigd is, alleen de borden nog niet geplaats zijn, dan ben je dus gewoon de lul en zal je moeten betalen.
Misschien niet, maar zeker als je ergens regelmatig komt, behoor je dat soort dingen te weten. Maar goed, dan hebben we daarover een andere mening.quote:Op donderdag 22 september 2011 11:29 schreef Mark het volgende:
[..]
Dan verschillen we daar structureel van mening. Als er geen borden staan kun je mensen niet aanrekenen dat ze niet weten dat ze daar moeten betalen. Van die aankondiging wordt niet heel Nederland op de hoogte gesteld.
Hier heb jij toch echt geen gelijk in! Op de weg geldt uitsluitend wat met borden/tekens is aangegeven. Sterker nog, ik herinner me iemand die beboet werd wegens parkeren bij een gele lijn, terwijl een buurtbewoner die lijn had gemaakt! Die boete was gewoon geldig.quote:Op donderdag 22 september 2011 11:26 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Nee maar dat is dan ook een hele andere situatie. Als een terrein is aangewezen als betaald parkeren, dat ongetwijfeld overal en nergens aangekondigd is, alleen de borden nog niet geplaats zijn, dan ben je dus gewoon de lul en zal je moeten betalen.
En als je er niet regelmatig (lees: voor de eerste keer in je leven) komt?quote:Op donderdag 22 september 2011 11:32 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Misschien niet, maar zeker als je ergens regelmatig komt, behoor je dat soort dingen te weten. Maar goed, dan hebben we daarover een andere mening.
Dan kijk je om je heen of er een betaalautomaat is o.i.d. Want die was er in dit geval.quote:Op donderdag 22 september 2011 12:13 schreef r_one het volgende:
[..]
En als je er niet regelmatig (lees: voor de eerste keer in je leven) komt?
Ja, en toen was het altijd gratisquote:Op donderdag 22 september 2011 12:50 schreef karr-1 het volgende:
Los daarvan, heeft TS aangegeven er al vaker geweest te zijn.
Je maakt jezelf belachelijk... Of ga jij geld gooien in een willekeurige betaalautomaat 50 meter verderop als er een bord staat wat aangeeft dat je er gewoon mag parkeren?quote:Op donderdag 22 september 2011 12:50 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Dan kijk je om je heen of er een betaalautomaat is o.i.d. Want die was er in dit geval.
En TS wist dat-ie daar gratis mocht parkeren.quote:Los daarvan, heeft TS aangegeven er al vaker geweest te zijn.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |