Mijn eigen inschatting is dat er in Amerika en Zweden veel meer mensen in flats wonen. Heel veel meer.quote:Op dinsdag 20 september 2011 01:57 schreef steekhond het volgende:
Het grootste deel van de Nederlanders (eigen inschatting) woont in een 2-onder een kap of rijtjeshuis.
In Amerikaanse docu's / reality TV / films zie ik bv vrijwel alleen maar grote vrijstaande huizen. Ik heb een tijdje in Zweden gewoond, en ook daar had vrijwel iedereen een vrijstaand huis.
Is mijn beeld vertekend en doen de meeste Westerse landen het niet beter dan Nederland op dit gebied?
In absolute aantallen zeker ja.quote:Op dinsdag 20 september 2011 05:58 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Mijn eigen inschatting is dat er in Amerika en Zweden veel meer mensen in flats wonen. Heel veel meer.
Hoezo in absolute aantallen?quote:Op dinsdag 20 september 2011 06:13 schreef Stokstaart het volgende:
[..]
In absolute aantallen zeker ja.
Maar procentueel gezien denk ik dat wij aardig hoog scoren hier.
Omdat er meer mensen wonen?quote:
Huh??? In de USA in ieder geval absoluut niet.quote:Op dinsdag 20 september 2011 05:58 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Mijn eigen inschatting is dat er in Amerika en Zweden veel meer mensen in flats wonen. Heel veel meer.
Het Almere van Chinaquote:
Echt he, volgens mij is die lucht daar niet gezond.quote:Op dinsdag 20 september 2011 07:46 schreef DeRakker. het volgende:
[..]
als detail mooi de fabrieken op de achtergrond
Belgen snappen wel meer niet,dat krijg je als je nooit je krottendorp uitkomt en alleen andere domme wereldvreemde Belgen tegenkomt.quote:Op dinsdag 20 september 2011 06:38 schreef jpjedi het volgende:
Zeker weten! Belgen snappen niet dat Nederlanders in zulke kleine huizen willen wonen.
Mooie afbeeldingquote:
Uh in Zweden wonen veel minder mensen dan in Nederland hoor.quote:
Had het natuurlijk over de VS.quote:Op dinsdag 20 september 2011 08:58 schreef Sicstus het volgende:
[..]
Uh in Zweden wonen veel minder mensen dan in Nederland hoor.
Ligt natuurlijk ook aan het gebruikte. Hier is het vrijwel allemaal baksteen, terwijl je in de VS vaak hout of soortgelijke lichtere materialen ziet. Hoe dat in Zweden is weet ik niet.quote:Op dinsdag 20 september 2011 08:03 schreef QBay het volgende:
Het is ook heel krom, hier betaal je rustig 170.000 euro voor een rijtjeshuis, terwijl je in Zweden of de VS een prachtig vrijstaand en groot huis hebt voor omgerekend 90.000 euro![]()
.
Ik snap niet dat daar altijd zo moelijk over gedaan wordt. Ik heb liever een huis van een goedkoper materiaal dan baksteen, als dat minder zou kosten.quote:Op dinsdag 20 september 2011 09:20 schreef InTrePidIvity het volgende:
[..]
Ligt natuurlijk ook aan het gebruikte. Hier is het vrijwel allemaal baksteen, terwijl je in de VS vaak hout of soortgelijke lichtere materialen ziet. Hoe dat in Zweden is weet ik niet.
volgens mij heeft dat alles met grondstofprijzen te maken. Als hout hier goedkoper was zouden er vast wel meer huizen van zijn gemaakt.quote:Op dinsdag 20 september 2011 10:03 schreef steekhond het volgende:
[..]
Ik snap niet dat daar altijd zo moelijk over gedaan wordt. Ik heb liever een huis van een goedkoper materiaal dan baksteen, als dat minder zou kosten.
Niet in alle gebieden komen orkanen en tornado's voor. Met het gemiddelde Amerikaanse huis lijkt mij niks mis. Maar het kost wel de helft van een huis hier, voor de dubbele grootte.
Houten huizen hebben meer onderhoud nodig en in veel gevallen hogere stookkosten.quote:Op dinsdag 20 september 2011 10:03 schreef steekhond het volgende:
[..]
Ik snap niet dat daar altijd zo moelijk over gedaan wordt. Ik heb liever een huis van een goedkoper materiaal dan baksteen, als dat minder zou kosten.
Baksteen is alleen maar afwerking....quote:Op dinsdag 20 september 2011 09:20 schreef InTrePidIvity het volgende:
[..]
Ligt natuurlijk ook aan het gebruikte. Hier is het vrijwel allemaal baksteen, terwijl je in de VS vaak hout of soortgelijke lichtere materialen ziet. Hoe dat in Zweden is weet ik niet.
denk dat dat erg tegen gaat vallen.quote:Op dinsdag 20 september 2011 10:03 schreef steekhond het volgende:
[..]
Niet in alle gebieden komen orkanen en tornado's voor. Met het gemiddelde Amerikaanse huis lijkt mij niks mis. Maar het kost wel de helft van een huis hier, voor de dubbele grootte.
Meesten in NL wonen denk ik inderdaad in 2-onder een kap, rijtjeshuis, flat o.i.d. Maar dat is natuurlijk ook afhankelijk van locatie in NL.quote:Het grootste deel van de Nederlanders (eigen inschatting) woont in een 2-onder een kap of rijtjeshuis.
In Amerikaanse docu's / reality TV / films zie ik bv vrijwel alleen maar grote vrijstaande huizen. Ik heb een tijdje in Zweden gewoond, en ook daar had vrijwel iedereen een vrijstaand huis.
Is mijn beeld vertekend en doen de meeste Westerse landen het niet beter dan Nederland op dit gebied?
Nederland heeft gewoon erg veel inwoners op een klein stukje grond.quote:-Grondprijs is relatief hoog
-Grond is vaak slap waardoor je dure fundering nodig hebt
-Relatief weinig ruimte voor bouw
Klopt helemaal. Baksteen hoeft niet perse constructie te zijn; moet je maar 'ns opletten, vaak zijn dat ook al kant en klare panelen die ze zo aan de constructie hangen (bijv. het nieuwe gebouw voor de faculteit Bouwkunde in Delft)quote:Baksteen is alleen maar afwerking....
Je kan dan alsnog een houten huis hebben, niet de constructie en afwerking door elkaar halen
Je kan van de buitenkant niet zijn wat de constructie van een huis is.
De VS heeft vaak houten afwerking en houten constructie... maar je kan prima een houten huis hebben met baksteen, dus zelfde uiterlijk als heel Nederland maar toch goedkoper.
Nederland is van de tradities... degelijk, ervaring enz.
Het is niet nodig.
Ik sprak nergens over constructie of afwerkingquote:Op dinsdag 20 september 2011 15:44 schreef DeRakker. het volgende:
[..]
Baksteen is alleen maar afwerking....
Je kan dan alsnog een houten huis hebben, niet de constructie en afwerking door elkaar halen![]()
Je kan van de buitenkant niet zijn wat de constructie van een huis is.
De VS heeft vaak houten afwerking en houten constructie... maar je kan prima een houten huis hebben met baksteen, dus zelfde uiterlijk als heel Nederland maar toch goedkoper.
Nederland is van de tradities... degelijk, ervaring enz.
Het is niet nodig.
je sprak over baksteen...quote:Op dinsdag 20 september 2011 16:14 schreef InTrePidIvity het volgende:
[..]
Ik sprak nergens over constructie of afwerkingMaar je hebt wel gelijk, hier in een nieuwbouwwijk in de buurt worden prefab betonnen panelen gebruikt voor de constructie met een gemetselde bakstenen buitenkant. Wat je in bijv. Extreme Home Makeover (in de VS) vaak ziet is bij mijn weten allemaal houtconstructie met houten afwerking. Anders zet je nooit een huis neer in drie dagen
En waar wil jij je land- en bosbouw dan wegleggen?quote:Op dinsdag 20 september 2011 16:20 schreef DeRakker. het volgende:
[..]
nog langer niet... kan prima dubbel zoveel mensen in.
landbouw is niet nodig.... gewoon importeren wat al veel gebeurd.quote:Op dinsdag 20 september 2011 17:05 schreef GeenHelpdesk het volgende:
[..]
En waar wil jij je land- en bosbouw dan wegleggen?
Ja, laten ze elders maar de oerbossen platkappen voor jouw hout en voedselvoorziening.quote:Op dinsdag 20 september 2011 17:06 schreef DeRakker. het volgende:
[..]
landbouw is niet nodig.... gewoon importeren wat al veel gebeurd.
Bosbouw is niet nodig.
Sowieso hou je nog genoeg ruimte over.
lol juist super veel ruimte.quote:Op dinsdag 20 september 2011 17:09 schreef GeenHelpdesk het volgende:
[..]
Ja, laten ze elders maar de oerbossen platkappen voor jouw hout en voedselvoorziening.
Mensen die niet inzien dat Nederland vol is moeten de kaart wellicht eens bestuderen, en concluderen dat er weinig ruimte meer over is.
hahaquote:Op dinsdag 20 september 2011 17:40 schreef Anno2012 het volgende:
[..]
Zelfs in Simcity4 is meer variatie
Valt toch wat van te maken? Als je handig bent uiteraard.quote:Op dinsdag 20 september 2011 15:54 schreef ayumu het volgende:
[ afbeelding ]
Vergelijkbaar met wat vrienden in Bulgarije hebben gekocht 12.500 euro en dan nog 2 hectare grond erbij. Moet wel opgeknapt worden en of je er wil wonen is maar zeer de vraag.
Nederland heeft ook ruimte zat. Zeeën ruimte zelfs. Slechts een paar procent van NL is bebouwd en dan tel ik alle snelwegen, bedrijventerreinen e.d. ook nog eens mee.quote:Op dinsdag 20 september 2011 08:54 schreef ZodiaX het volgende:
Tja, Amerika heeft veel meer ruimte, dus is de grond alleen al een heel stuk goedkoper.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |