abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_102168109
Het grootste deel van de Nederlanders (eigen inschatting) woont in een 2-onder een kap of rijtjeshuis.

In Amerikaanse docu's / reality TV / films zie ik bv vrijwel alleen maar grote vrijstaande huizen. Ik heb een tijdje in Zweden gewoond, en ook daar had vrijwel iedereen een vrijstaand huis.

Is mijn beeld vertekend en doen de meeste Westerse landen het niet beter dan Nederland op dit gebied?
pi_102168142
Wel eens in een Frans app. geweest? Das pas klein.
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_102168147
We zitten wel een beetje krap op elkaar hier hè. Er is teveel geneukt na de 2e WO.
  dinsdag 20 september 2011 @ 02:01:34 #4
281455 Inlognaam
Inlognaam is de naam
pi_102168163
De grondprijs zal ook wel een bepalende rol spelen in het geheel. En die is behoorlijk hoog in Nederland.
Ook hoi !
pi_102168427
Sja daar blaast ook elk jaar een orkaan je huis weg.
Ik zwaai naar dieren.
pi_102168651
Een van de hoogste bevolkingsdichtheid van de wereld. You do the math. :P

Al kan het altijd erger:

En zo heb je nog wel meer van die vreselijke plekken in China.
Op vrijdag 18 maart 2011 01:26 [b]schreef Ezio het volgende:[/b]Ik ga nu wel. Kijk uit waar je je staart steekt!
Groetjes, Ezio.
  dinsdag 20 september 2011 @ 05:58:45 #7
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_102168667
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 september 2011 01:57 schreef steekhond het volgende:
Het grootste deel van de Nederlanders (eigen inschatting) woont in een 2-onder een kap of rijtjeshuis.

In Amerikaanse docu's / reality TV / films zie ik bv vrijwel alleen maar grote vrijstaande huizen. Ik heb een tijdje in Zweden gewoond, en ook daar had vrijwel iedereen een vrijstaand huis.

Is mijn beeld vertekend en doen de meeste Westerse landen het niet beter dan Nederland op dit gebied?
Mijn eigen inschatting is dat er in Amerika en Zweden veel meer mensen in flats wonen. Heel veel meer. |:(
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_102168684
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 september 2011 05:58 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

Mijn eigen inschatting is dat er in Amerika en Zweden veel meer mensen in flats wonen. Heel veel meer. |:(
In absolute aantallen zeker ja.
Maar procentueel gezien denk ik dat wij aardig hoog scoren hier.
Op vrijdag 18 maart 2011 01:26 [b]schreef Ezio het volgende:[/b]Ik ga nu wel. Kijk uit waar je je staart steekt!
Groetjes, Ezio.
pi_102168686
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 september 2011 06:13 schreef Stokstaart het volgende:

[..]

In absolute aantallen zeker ja.
Maar procentueel gezien denk ik dat wij aardig hoog scoren hier.
Hoezo in absolute aantallen?
Sinterklaas, Sinterklaas, en NATUURLIJK ZWARTE PIET!
pi_102168707
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 september 2011 06:15 schreef Sicstus het volgende:

[..]

Hoezo in absolute aantallen?
Omdat er meer mensen wonen? :P
Echter het klassieke Amerikaanse model is werken in de stad (wolkenkrabbers) wonen in de suburbs (veelal vrijstaand)
Groetjes, Ezio.
pi_102168723
Ja.

Zelfs de armste Amerikanen wonen veel ruimer dan 99% van de Nederlanders. Maar goed, je moet toch iets over hebben voor je enorme verzorgingsstaat (die al je geld afpakt), je stompzinnig grote bureaucratie (die bepaalt dat de stadsgrenzen uit 1920, waarbuiten je niet mag bouwen, nog prima van toepassing zijn in 2011) en de hordes gesubsidieerde, wereldvreemde, geitewollensokken milieuterroristen en antikapitalisten (die vinden dat je hooguit in een klein hokje mag wonen).
"Welfare culture is bad not just because, as in Europe, it's bankrupting the state, but because it enfeebles the citizenry, it erodes self-reliance and resourcefulness."
-Mark Steyn
pi_102168729
Zeker weten! Belgen snappen niet dat Nederlanders in zulke kleine huizen willen wonen.
pi_102168892
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 september 2011 05:58 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

Huh??? In de USA in ieder geval absoluut niet.
pi_102169055

china suburb :D
pi_102169080
quote:
10s.gif Op dinsdag 20 september 2011 07:42 schreef DeRakker. het volgende:
[ afbeelding ]

Het Almere van China :D
Groetjes, Ezio.
pi_102169081
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 september 2011 07:45 schreef Stokstaart het volgende:

[..]

Het Almere van China :D
als detail mooi de fabrieken op de achtergrond :D
pi_102169118
quote:
10s.gif Op dinsdag 20 september 2011 07:46 schreef DeRakker. het volgende:

[..]

als detail mooi de fabrieken op de achtergrond :D
Echt he, volgens mij is die lucht daar niet gezond.
En sommige gasten hebben een zwembad.
Groetjes, Ezio.
pi_102169136
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 september 2011 06:38 schreef jpjedi het volgende:
Zeker weten! Belgen snappen niet dat Nederlanders in zulke kleine huizen willen wonen.
Belgen snappen wel meer niet,dat krijg je als je nooit je krottendorp uitkomt en alleen andere domme wereldvreemde Belgen tegenkomt.
Het aantal vierkante meter woonoppervlak per bewoner is in Nederland vrij hoog in vergelijking met andere EU-landen (Zevende plaats van de 27).

Voor België geen 'per persoon' cijfers beschikbaar, maar wat wel opvalt is dat de gemiddelde woning er vrij klein is: 81,3 m² vs. 98,0 m² in NL. Ook de nieuwbouwwoningen in Nederland zijn groter.

http://abonneren.rijksove(...)opean_union_2010.pdf

[ Bericht 0% gewijzigd door fokjoekresie op 20-09-2011 08:23:07 ]
pi_102169223
Het is ook heel krom, hier betaal je rustig 170.000 euro voor een rijtjeshuis, terwijl je in Zweden of de VS een prachtig vrijstaand en groot huis hebt voor omgerekend 90.000 euro -O- :'( .
  dinsdag 20 september 2011 @ 08:14:01 #20
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_102169343
quote:
[ afbeelding ]

Mooie afbeelding
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
  dinsdag 20 september 2011 @ 08:54:25 #21
259569 ZodiaX
..:: 0-Day all the way ::..
pi_102170018
Tja, Amerika heeft veel meer ruimte, dus is de grond alleen al een heel stuk goedkoper.
De huizen zijn veelal van hout gemaakt en zo over het algemeen veel goedkoper.

Alleen in de het centrum van een stad heb je 'rijtjeshuizen' en flats, zo gauw je buiten het centrum komt wordt het al snel vrijstaande woningen.
┌∩┐(◣_◢)┌∩┐
  dinsdag 20 september 2011 @ 08:56:42 #22
355931 Moeraskat
Gemorste gedachten.
pi_102170066
mn ouders wonen vrijstaand :9
Wat je niet doodt, zorgt er alleen voor dat je vreemd overkomt in intieme situaties.
pi_102170099
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 september 2011 06:24 schreef Stokstaart het volgende:

[..]

Omdat er meer mensen wonen? :P
Uh in Zweden wonen veel minder mensen dan in Nederland hoor.
Sinterklaas, Sinterklaas, en NATUURLIJK ZWARTE PIET!
  dinsdag 20 september 2011 @ 09:05:38 #24
230109 Id_do_her
Overal en nergens.
pi_102170258
En je helemaal scheel betalen voor een hokje. :')
With my pack on my back, down the road I will stray.
pi_102170361
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 september 2011 08:58 schreef Sicstus het volgende:

[..]

Uh in Zweden wonen veel minder mensen dan in Nederland hoor.
Had het natuurlijk over de VS.
Groetjes, Ezio.
  dinsdag 20 september 2011 @ 09:20:51 #26
27454 InTrePidIvity
Looks like it's broken...
pi_102170618
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 september 2011 08:03 schreef QBay het volgende:
Het is ook heel krom, hier betaal je rustig 170.000 euro voor een rijtjeshuis, terwijl je in Zweden of de VS een prachtig vrijstaand en groot huis hebt voor omgerekend 90.000 euro -O- :'( .
Ligt natuurlijk ook aan het gebruikte. Hier is het vrijwel allemaal baksteen, terwijl je in de VS vaak hout of soortgelijke lichtere materialen ziet. Hoe dat in Zweden is weet ik niet.
...it's rielie broken... It's rielie, rielie broken... Let's go wecycle!
[Tournament] Beste Remake
pi_102170820
3 Redenen:

-Grondprijs is relatief hoog
-Grond is vaak slap waardoor je dure fundering nodig hebt
-Relatief weinig ruimte voor bouw
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
  dinsdag 20 september 2011 @ 09:45:28 #28
78498 classpc
I don't like change
pi_102171297
In verhouding wel, aangezien de Nederlandse huizenprijzen echt veel te hoog liggen.
Op zoek naar een nieuwe printer? Kies voor een Brother laser printer. Uiterst betrouwbaar en economisch!
pi_102171739
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 september 2011 09:20 schreef InTrePidIvity het volgende:

[..]

Ligt natuurlijk ook aan het gebruikte. Hier is het vrijwel allemaal baksteen, terwijl je in de VS vaak hout of soortgelijke lichtere materialen ziet. Hoe dat in Zweden is weet ik niet.
Ik snap niet dat daar altijd zo moelijk over gedaan wordt. Ik heb liever een huis van een goedkoper materiaal dan baksteen, als dat minder zou kosten.

Niet in alle gebieden komen orkanen en tornado's voor. Met het gemiddelde Amerikaanse huis lijkt mij niks mis. Maar het kost wel de helft van een huis hier, voor de dubbele grootte.
pi_102172882
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 september 2011 10:03 schreef steekhond het volgende:

[..]

Ik snap niet dat daar altijd zo moelijk over gedaan wordt. Ik heb liever een huis van een goedkoper materiaal dan baksteen, als dat minder zou kosten.

Niet in alle gebieden komen orkanen en tornado's voor. Met het gemiddelde Amerikaanse huis lijkt mij niks mis. Maar het kost wel de helft van een huis hier, voor de dubbele grootte.
volgens mij heeft dat alles met grondstofprijzen te maken. Als hout hier goedkoper was zouden er vast wel meer huizen van zijn gemaakt.

Verder maakt het qua huizenprijs (en dus eigenlijk ook in grootte) ook erg uit of je in de randstad zit of daarbuiten. Want voor de prijs van een klein rijtjeshuis in de randstad koop je in een ander deel van het land een groot vrijstaand huis.
pi_102175677
quote:

[..]

Houten huizen hebben meer onderhoud nodig en in veel gevallen hogere stookkosten.
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
  dinsdag 20 september 2011 @ 12:53:40 #32
55693 Radio-silence
Allememachies! Adri-anus toch
pi_102176421
Nee, ik denk dat wel wel tevreden kunnen zijn.
pi_102182074
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 september 2011 09:20 schreef InTrePidIvity het volgende:

[..]

Baksteen is alleen maar afwerking....
Je kan dan alsnog een houten huis hebben, niet de constructie en afwerking door elkaar halen :P
Je kan van de buitenkant niet zijn wat de constructie van een huis is.
De VS heeft vaak houten afwerking en houten constructie... maar je kan prima een houten huis hebben met baksteen, dus zelfde uiterlijk als heel Nederland maar toch goedkoper.

Nederland is van de tradities... degelijk, ervaring enz.
Het is niet nodig.
pi_102182259
quote:

[..]

denk dat dat erg tegen gaat vallen.
De kosten van de constructie gaat niet grote verschillen maken bij woningen.
Vooral de grondprijs en fundering zit veel geld in.
pi_102182486

Vergelijkbaar met wat vrienden in Bulgarije hebben gekocht 12.500 euro en dan nog 2 hectare grond erbij. Moet wel opgeknapt worden en of je er wil wonen is maar zeer de vraag.
pi_102182703
quote:

Meesten in NL wonen denk ik inderdaad in 2-onder een kap, rijtjeshuis, flat o.i.d. Maar dat is natuurlijk ook afhankelijk van locatie in NL.

En je beeld is inderdaad enigszins vertekend. 'Reality tv' kun je van uitgaan dat het sowieso nep is, en alleen maar interessant is als het over bekende mensen gaat = meer geld = grotere woningen.
Een zeer groot deel van Amerikanen wonen in huizen waar wij in NL niet jaloers op zijn.

En houtskelet bouw in de VS kan natuurlijk goedkoper zijn; veel bouwmateriaal (hout) op voorraad/eigen bodem en weinig tijdrovend (kant en klare panelen e.d.).
Wil niet zeggen dat deze woningen slecht zijn, zeker niet. Ze zijn niets slechter als bakstenen huizen, bij een lichte orkaan zijn stenen huizen misschien beter maar als het écht losgaat maakt dat ook niets meer uit. Wat me wel vaak opvalt is dat de detaillering van veel van die woningen echt heel erg :X is.
Wat ook een verschil is tussen steen en houtskelet is het klimaat; die is net wat anders.

Ook kunnen daar woningen duur zijn, een huisje in een klein dorp in Minnesota is veeeeeel goedkoper dan een huis aan de kust van Californië in een populair gebied.

In Nederland zijn er een aantal redenen voor, bijvoorbeeld de 3 die raptorix noemde:
quote:
-Grondprijs is relatief hoog
-Grond is vaak slap waardoor je dure fundering nodig hebt
-Relatief weinig ruimte voor bouw
Nederland heeft gewoon erg veel inwoners op een klein stukje grond.
quote:
Je kan dan alsnog een houten huis hebben, niet de constructie en afwerking door elkaar halen
De VS heeft vaak houten afwerking en houten constructie... maar je kan prima een houten huis hebben met baksteen, dus zelfde uiterlijk als heel Nederland maar toch goedkoper.

Het is niet nodig.
Klopt helemaal. Baksteen hoeft niet perse constructie te zijn; moet je maar 'ns opletten, vaak zijn dat ook al kant en klare panelen die ze zo aan de constructie hangen (bijv. het nieuwe gebouw voor de faculteit Bouwkunde in Delft)
  dinsdag 20 september 2011 @ 16:14:49 #37
27454 InTrePidIvity
Looks like it's broken...
pi_102183319
quote:
10s.gif Op dinsdag 20 september 2011 15:44 schreef DeRakker. het volgende:

[..]

Je kan dan alsnog een houten huis hebben, niet de constructie en afwerking door elkaar halen :P

Het is niet nodig.
Ik sprak nergens over constructie of afwerking :P Maar je hebt wel gelijk, hier in een nieuwbouwwijk in de buurt worden prefab betonnen panelen gebruikt voor de constructie met een gemetselde bakstenen buitenkant. Wat je in bijv. Extreme Home Makeover (in de VS) vaak ziet is bij mijn weten allemaal houtconstructie met houten afwerking. Anders zet je nooit een huis neer in drie dagen :+
...it's rielie broken... It's rielie, rielie broken... Let's go wecycle!
[Tournament] Beste Remake
  dinsdag 20 september 2011 @ 16:16:59 #38
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_102183429
Ik vind de Nederlandse eengezinswoningen over het algemeen aan de kleine kant ja.
Geen zorgen voor de dag van morgen.
  dinsdag 20 september 2011 @ 16:19:45 #39
56633 JimmyJames
Unspeakable powers
pi_102183547
Nederland is VOL1111
Please Move The Deer Crossing Sign
pi_102183550
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 september 2011 16:14 schreef InTrePidIvity het volgende:

[..]

Ik sprak nergens over constructie of afwerking :P Maar je hebt wel gelijk, hier in een nieuwbouwwijk in de buurt worden prefab betonnen panelen gebruikt voor de constructie met een gemetselde bakstenen buitenkant. Wat je in bijv. Extreme Home Makeover (in de VS) vaak ziet is bij mijn weten allemaal houtconstructie met houten afwerking. Anders zet je nooit een huis neer in drie dagen :+
je sprak over baksteen...
Dat is afwerking, maar we hadden het bij de VS over de houten constructies... dus snapte de vergelijking niet bij Nederland.
Je kan ook bijv. aluminium gevelbeplating doen... is ook lekker goedkoop.

Tis ook maar net wat voor doel je woning heeft...

Nederland constructies heb je bijv. beton/kalkzandsteen/houtskeletbouw enz.
pi_102183562
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 september 2011 16:19 schreef JimmyJames het volgende:
Nederland is VOL1111
nog langer niet... kan prima dubbel zoveel mensen in.
pi_102185415
quote:
10s.gif Op dinsdag 20 september 2011 16:20 schreef DeRakker. het volgende:

[..]

nog langer niet... kan prima dubbel zoveel mensen in.
En waar wil jij je land- en bosbouw dan wegleggen? :')
Dag iedereen.
pi_102185481
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 september 2011 17:05 schreef GeenHelpdesk het volgende:

[..]

En waar wil jij je land- en bosbouw dan wegleggen? :')
landbouw is niet nodig.... gewoon importeren wat al veel gebeurd.
Bosbouw is niet nodig.
Sowieso hou je nog genoeg ruimte over.
pi_102185600
quote:
10s.gif Op dinsdag 20 september 2011 17:06 schreef DeRakker. het volgende:

[..]

landbouw is niet nodig.... gewoon importeren wat al veel gebeurd.
Bosbouw is niet nodig.
Sowieso hou je nog genoeg ruimte over.
Ja, laten ze elders maar de oerbossen platkappen voor jouw hout en voedselvoorziening.
Mensen die niet inzien dat Nederland vol is moeten de kaart wellicht eens bestuderen, en concluderen dat er weinig ruimte meer over is.
Dag iedereen.
pi_102186538
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 september 2011 17:09 schreef GeenHelpdesk het volgende:

[..]

Ja, laten ze elders maar de oerbossen platkappen voor jouw hout en voedselvoorziening.
Mensen die niet inzien dat Nederland vol is moeten de kaart wellicht eens bestuderen, en concluderen dat er weinig ruimte meer over is.
lol juist super veel ruimte.
Ga naar google maps, satelliet, labels weg vinken.... super veel groen.

Oerbossen worden sowieso wel gekapt... of je hier nou bomen of niet hebt.
Gras geeft sowieso meer zuurstof productie dan bomen, dus voor de zuurstof hoef je het niet te doen.
Echte bossen hebben we in Nederland niet meer... alles is al keer gekapt en opnieuw geplant.

Ook kan je prima hout halen uit de VS en Canada zoals vuurhout, deze planten steeds weer aan dus on uitputtende bron.
Voedsel halen we sowieso al het meest uit het buitenland... goedkoper.
  dinsdag 20 september 2011 @ 17:40:51 #46
349538 Anno2012
Het is toch ongelofelijk man!
pi_102186805
quote:
[ afbeelding ]

Zelfs in Simcity4 is meer variatie
Paardelul !!!
pi_102186969
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 september 2011 17:40 schreef Anno2012 het volgende:

[..]

Zelfs in Simcity4 is meer variatie
haha _O- _O-
pi_102190081
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 september 2011 15:54 schreef ayumu het volgende:
[ afbeelding ]

Vergelijkbaar met wat vrienden in Bulgarije hebben gekocht 12.500 euro en dan nog 2 hectare grond erbij. Moet wel opgeknapt worden en of je er wil wonen is maar zeer de vraag.
Valt toch wat van te maken? Als je handig bent uiteraard.
Life is Music
pi_102191051
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 september 2011 08:54 schreef ZodiaX het volgende:
Tja, Amerika heeft veel meer ruimte, dus is de grond alleen al een heel stuk goedkoper.
Nederland heeft ook ruimte zat. Zeeën ruimte zelfs. Slechts een paar procent van NL is bebouwd en dan tel ik alle snelwegen, bedrijventerreinen e.d. ook nog eens mee.

Het probleem is dat de makke burger de sprookjes van de laffe milieumaffia en de smerige bureaucraten gelooft dat Nederland "vol" is gebouwd. Wie profiteert er van torenhoge grond- en huizenprijzen, terwijl de burger krepeert in een schoenendoos met een postzegeltje van een tuin zonder zefs maar een eigen parkeerplaats?

Als je dacht dat je in NL vrij was en rechten had, dan hoef je maar naar het aanbod en de prijs van "woningen" te kijken.
"Welfare culture is bad not just because, as in Europe, it's bankrupting the state, but because it enfeebles the citizenry, it erodes self-reliance and resourcefulness."
-Mark Steyn
pi_102199709
Ik vind het sowieso leuk om huizen in andere landen te bekijken. Valt me altijd op dat huizen in Engeland heel veel weg hebben van onze huizen, maar in Zuid-Europa zijn de huizen weer anders, ook helemaal dicht'gestuct'. Daar zie je ook wel wat meer rijtjeshuizen. Of ja, eigenlijk zijn het meer schakelwoningen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')