abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_102187018
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 september 2011 17:41 schreef Edarrawen het volgende:
Subtiele hints niet snappen is iets anders dan het niet snappen als iemand je zegt: nee laat maar, misschien als je minder irritant had gedaan de hele avond, nee eigenlijk dan ook niet want ik vind je niet eens een klein beetje aantrekkelijk, maar ga nu maar weg.. :P
Wat ben ik gemeen en harteloos als ik het zo lees... :')
Soms moet je gewoon zeggen waar het op staat. Anders blijft hij het proberen.
14 SHADES OF GREY
Nothing is black or white. Nothing is wrong or right. But everything is 14 shades of grey.
pi_102187028
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 september 2011 17:44 schreef Edarrawen het volgende:

[..]

PUA shit altijd :')
Als een meisje dat doet kan het inderdaad zo zijn dat ze je leuk vind, maar waarschijnlijk is het gewoon haar persoonlijkheid om zo te doen.
Wat jij wilt schat ^O^
"Op Fok! val je pas op als je normaal bent." -mazaru
  dinsdag 20 september 2011 @ 17:46:33 #153
17337 ook_gek
doet ie anders nooit
pi_102187036
Flepke geinige post.

Kijk of jij het zelfde uit mijn ervaring haalt van afgelopen weekend.

Vrouw die ik 2x gezien heb en 1x even gesproken komt bij me zitten. We raken aan de praat en ik maak een opmerking ove haar soort van lere broek. Ze zegt dat ik moet voelen en legt direct haar benen op mijn been.

Ze vraagt of ik op stap ga en bij nee zeggen. Reageert ze van, ga ik eens op stap ga jij niet!

Goed wat haal jij hier uit.
Alle hoeren kunnen vertrekken, zolang de man nog z'n handen heeft om zelf te kunnen trekken.
Never underestimate the power of stupid people in a large group
  dinsdag 20 september 2011 @ 17:47:05 #154
305146 heloef
20, Een omgekeerde Saab
pi_102187055
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 september 2011 17:45 schreef Newbie114 het volgende:

[..]

Neger je kent mij helemaal niet :')
Ik heb jou toch vorige week zaterdag ontmoet?
C'est la vie
Verliefdheid is voor de dommen
A lion does not lose sleep over the opinion of sheep
Hier sprak Tchock Heloefs lul is zo ondergewaardeerd.
pi_102187079
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 september 2011 17:46 schreef ook_gek het volgende:
Flepke geinige post.

Vrouw die ik 2x gezien heb en 1x even gesproken komt bij me zitten. We raken aan de praat en ik maak een opmerking ove haar soort van lere broek. Ze zegt dat ik moet voelen en legt direct haar benen op mijn been.

Ze vraagt of ik op stap ga en bij nee zeggen. Reageert ze van, ga ik eens op stap ga jij niet!

Ze wil je
14 SHADES OF GREY
Nothing is black or white. Nothing is wrong or right. But everything is 14 shades of grey.
  dinsdag 20 september 2011 @ 17:47:59 #156
343183 Newbie114
Psychonaut in opleiding
pi_102187089
quote:
Flepke geinige post.

Ik denk dat ze eigenlijk bedoelde: 'Pak me hier en nu, geile bok'

Toen je dat niet deed was het voorbij. Ze vind je niet meer leuk.

Zoiets flep?
Hier zeiLt.Surge: Kwaliteits user ben je wel.
Hier zei Murdera: Newb, een enorme baas. _O_
'Komt er dan nooit geen einde aan dit wonder?'
  dinsdag 20 september 2011 @ 17:48:40 #157
343183 Newbie114
Psychonaut in opleiding
pi_102187122
quote:
10s.gif Op dinsdag 20 september 2011 17:47 schreef heloef het volgende:

[..]

Ik heb jou toch vorige week zaterdag ontmoet?
Sorry onvoorzichtige woordkeuze. Ik bedoelde flepke ofc.
pi_102187180
quote:
7s.gif Op dinsdag 20 september 2011 17:41 schreef Mpj het volgende:

[..]

Ik wil daarmee laten weten dat ik sowieso niet begin met die bash reacties.
Dit is gewoon grappig. :')
pi_102187247
quote:
Hangt helemaal van de persoon af, de een doet dit bij iedereen, de ander zal het nooit doen.
Was ze ook al "aanrakerig" in de andere gesprekken? Veel lachen terwijl je niet grappig was? Veel haar haar aanraken? Puppieogen? En qua oogcontact?

quote:
Kan van alles zijn. Of ze wil je als vriend, of als haar vriend. Welke van de twee kan ik niet opmaken uit deze informatie.

quote:
Dat je meer moet vertellen over de situatie.
En dat best wel wat fysiek contact met haar mag maken, meer dan gemiddeld.
pi_102187405
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 september 2011 17:44 schreef Edarrawen het volgende:

[..]

PUA shit altijd :')
Als een meisje dat doet kan het inderdaad zo zijn dat ze je leuk vind, maar waarschijnlijk is het gewoon haar persoonlijkheid om zo te doen.
Inderdaad, ik heb het lijstje niet doorgelezen maar ik weet nu al dat er dingen tussen staan die ik ook doe als ik niet aan het flirten ben.
  dinsdag 20 september 2011 @ 17:57:36 #161
17337 ook_gek
doet ie anders nooit
pi_102187514
quote:
14s.gif Op dinsdag 20 september 2011 17:51 schreef Flepke het volgende:

Hangt helemaal van de persoon af, de een doet dit bij iedereen, de ander zal het nooit doen.
Was ze ook al "aanrakerig" in de andere gesprekken? Veel lachen terwijl je niet grappig was? Veel haar haar aanraken? En qua oogcontact?

ik heb haar 1x eerder gesproken en qua aanraken weet ik het niet meer. Oog contact altijd wel en even zwaaien als ik haar aan keek.

Tijdens het gesprek was het erg gezellig. Veel gelachen, ze is erg scherp qua opmerkingen en ik ook. Dus dat ging prima. Tijdens het lachen pakte zij mijn arm af en toe beet. Qua haar aanraken. Dat doet ze altijd waar en bij wie dan ook.

quote:
Kan van alles zijn. Of ze wil je als vriend, of als haar vriend. Welke van de twee kan ik niet opmaken uit deze informatie.

Dat je meer moet vertellen over de situatie.

[quote]
En dat best wel wat fysiek contact met haar mag maken, meer dan gemiddeld.
ik heb geen tips nodig ;)

Ben alleen benieuwd wat jij / jullie er uit halen.

Zal straks vertellen wat ik wel en niet gedaan heb en hoe het is afgelopen.
Alle hoeren kunnen vertrekken, zolang de man nog z'n handen heeft om zelf te kunnen trekken.
pi_102187530
quote:
7s.gif Op dinsdag 20 september 2011 17:41 schreef Mpj het volgende:

[..]

En al helemaal als je zelf IRL (met alle respect) zo onzeker bent als de pest.
Ah, dus als je er (met alle respect) tussen propt mag het wel!
Maar goed ik ben niet onzeker dus ik neem aan dat dit stukje niet over mij ging, just saying. Met alle respect uiteraard.
pi_102187605
I
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 september 2011 17:58 schreef moneyfornothing het volgende:

[..]

Maar goed ik ben niet onzeker dus ik neem aan dat dit stukje niet over mij ging, just saying. Met alle respect uiteraard.
Ik snap de argumentatie simpelweg ook niet. Als die en die dit op dit punt niet beheerst, mag hij dit en dit en dat niet zeggen? Is dat niet een beetje raar?
pi_102187670
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 september 2011 17:57 schreef ook_gek het volgende:

[..]

ik heb haar 1x eerder gesproken en qua aanraken weet ik het niet meer. Oog contact altijd wel en even zwaaien als ik haar aan keek.

Tijdens het gesprek was het erg gezellig. Veel gelachen, ze is erg scherp qua opmerkingen en ik ook. Dus dat ging prima. Tijdens het lachen pakte zij mijn arm af en toe beet. Qua haar aanraken. Dat doet ze altijd waar en bij wie dan ook.
Even rustig ergens met haar gaan zitten en voor de zoen gaan.
pi_102187692
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 september 2011 17:54 schreef moneyfornothing het volgende:

[..]

Inderdaad, ik heb het lijstje niet doorgelezen maar ik weet nu al dat er dingen tussen staan die ik ook doe als ik niet aan het flirten ben.
Ben je helderziende ?
  dinsdag 20 september 2011 @ 18:02:47 #166
17337 ook_gek
doet ie anders nooit
pi_102187755
Ben nu met de auto in huis effe wat dingen doen.

Vanavond gaan we verder :)
pi_102187811
quote:
14s.gif Op dinsdag 20 september 2011 18:01 schreef Flepke het volgende:

[..]

Ben je helderziende ?
Niet eens, maar na het alsnog lezen van die lijst blijf ik wel bij mijn opmerking erover.
  dinsdag 20 september 2011 @ 18:08:59 #168
280234 DenWauwelaar
Enkel kwaliteitsposts
pi_102188002
Hoe staat het met de huis-, tuin en keukenhosselaars van fok! ?

Ik heb op straffe van verwijderen een chick proberen te hosselen op paiq. Het kan niet altijd raak zijn. *)
Voor vrienden is het kortweg Wauw
pi_102188142
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 september 2011 18:02 schreef ook_gek het volgende:
Ben nu met de auto in huis effe wat dingen doen.
Lolwhut?
pi_102188168
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 september 2011 17:58 schreef moneyfornothing het volgende:

[..]

Vorige stukje wel, uiteraard.

quote:
17s.gif Op dinsdag 20 september 2011 17:45 schreef debeterebob het volgende:

[..]

Misschien ben je wel echt arrogant en proberen ze je er bewust van te maken? En don't blame the messenger.
ben ik sowieso niet

quote:
0s.gif Op dinsdag 20 september 2011 18:08 schreef DenWauwelaar het volgende:
Ik heb op straffe van verwijderen een chick proberen te hosselen op paiq. Het kan niet altijd raak zijn. *)
dit
pi_102188196
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 september 2011 18:04 schreef moneyfornothing het volgende:

[..]

Niet eens, maar na het alsnog lezen van die lijst blijf ik wel bij mijn opmerking erover.

Het gaat om "indicatoren van intresse" Als ze dat soort signalen geeft betekent het niet dat ze meteen je ingewanden naar buiten wilt zuigen.
  dinsdag 20 september 2011 @ 18:15:30 #172
350968 kedge
cicatrix manet
pi_102188254
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 september 2011 18:08 schreef DenWauwelaar het volgende:

Heb je al dates via paiq gehad ? Ik heb 7 chatschermpjes openstaan en met eentje ben ik dichtbij, echter zijn we nooit tegelijkertijd online :')

Wel een leuke bezigheid trouwens zo in de loze uurtjes.

Je leert er ook van anticiperen en probeer op de interesses van de ander in te spelen. Dit is allemaal weer irl te gebruiken :)
A vaincre sans péril, on triomphe sans gloire.
pi_102188323
quote:
14s.gif Op dinsdag 20 september 2011 18:14 schreef Flepke het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Het gaat om "indicatoren van intresse" Als ze dat soort signalen geeft betekent het niet dat ze meteen je ingewanden naar buiten wilt zuigen.
Als ik flirt wil ik ook niet meteen iemands ingewanden naar buiten zuigen, dus laat staan als ik dat soort 'signalen' afgeef terwijl ik niet eens aan het flirten ben.
Er staan dingen tussen die ik vrij standaard doe, ook als ik geen interesse heb.
pi_102188461
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 september 2011 18:17 schreef moneyfornothing het volgende:

[..]

Als ik flirt wil ik ook niet meteen iemands ingewanden naar buiten zuigen, dus laat staan als ik dat soort 'signalen' afgeef terwijl ik niet eens aan het flirten ben.
"De hyperbool is de stijlfiguur van overdrijving. Het tegenovergestelde is een parabool. Er zijn verschillende redenen om een hyperbool te gebruiken, meestal is het om iets sterk uit te drukken. Maar ook variatie in schrijfstijl en humor kunnen redenen zijn om de hyperbool te gebruiken. Veel staande uitdrukkingen zijn ook hyperbolen."
quote:
Er staan dingen tussen die ik vrij standaard doe, ook als ik geen interesse heb.
Zoals?
  dinsdag 20 september 2011 @ 18:24:51 #175
280234 DenWauwelaar
Enkel kwaliteitsposts
pi_102188558
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 september 2011 18:15 schreef kedge het volgende:

[..]

Heb je al dates via paiq gehad ? Ik heb 7 chatschermpjes openstaan en met eentje ben ik dichtbij, echter zijn we nooit tegelijkertijd online :')

Wel een leuke bezigheid trouwens zo in de loze uurtjes.

Je leert er ook van anticiperen en probeer op de interesses van de ander in te spelen. Dit is allemaal weer irl te gebruiken :)
Ik heb al 3 dates gehad via paiq en voor mijn vorige relatie heb ik ook weleens via paiq gedate.

Mij valt op dat er zelden iemand online is of mensen zijn constant online. Ik stop er ook niet echt veel tijd in moet ik zeggen.
pi_102188695
quote:
14s.gif Op dinsdag 20 september 2011 18:21 schreef Flepke het volgende:

[..]

"De hyperbool is de stijlfiguur van overdrijving. Het tegenovergestelde is een parabool. Er zijn verschillende redenen om een hyperbool te gebruiken, meestal is het om iets sterk uit te drukken. Maar ook variatie in schrijfstijl en humor kunnen redenen zijn om de hyperbool te gebruiken. Veel staande uitdrukkingen zijn ook hyperbolen."

[..]

Zoals?
Ruim 25 dingen van dat lijstje.
pi_102188863
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 september 2011 18:28 schreef moneyfornothing het volgende:

[..]

Ruim 25 dingen van dat lijstje.
Geef je altijd op die manier voorbeelden?
pi_102189069
Active IOIs
*She re-initiates conversations when you stop talking
*She giggles
*If eye contact happens from a distance, she holds it for a second
*She smiles at you
*She interrupts your conversation from nearby or laughs at something you said
*She says something to her friend and they both giggle
*While you're talking to her group, she is particularly talkative (to get your attention)
*She asks you for your name
*She asks you your age (make her guess)
*She compliments you
*She asks if you have a girlfriend
*When she has to go to the bathroom, she comes back :') wat een stom voorbeeld...
*She holds eye contact for longer periods of time when she speaks with you
*When she says or does something, she looks at you to see your reaction :? tuurlijk, duh...
*On her way out, she re-approaches you to tell you that she is leaving (wel zo beleefd ja :') )
*On your way out, she asks you where you are going.

Nou ja, lijkt me allemaal vrij standaard wat ik zou doen in een gesprek... :Y
I don't know half of you half as well as I should like; and I like less than half of you half as well as you deserve.
pi_102189686
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 september 2011 18:38 schreef Edarrawen het volgende:
Active IOIs
*She giggles
*She smiles at you
*While you're talking to her group, she is particularly talkative (to get your attention)
*She compliments you
*When she has to go to the bathroom, she comes back :') wat een stom voorbeeld...
*When she says or does something, she looks at you to see your reaction :? tuurlijk, duh...
*On her way out, she re-approaches you to tell you that she is leaving (wel zo beleefd ja :') )

En wat doen mannen?
14 SHADES OF GREY
pi_102189755
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 september 2011 18:38 schreef Edarrawen het volgende:
Active IOIs
*She giggles
*She smiles at you
*She compliments you

Dit lijstje gaat over IOI's naar aanleiding van cold approach, niet in het geval van een gesprek met vrienden of studiegenoten. Vandaar dat sommige dingen raar lijken ;)
pi_102189796
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 september 2011 18:54 schreef tijnbrein het volgende:

[..]

En wat doen mannen?
Ik weet het niet, maar dat ze hun naam niet vertellen en degene waarmee ze praten niet aankijken en een heel gesprek niet lachen, en bovendien zomaar naar de wc vluchten om nooit meer terug te komen lijkt me erg stug :')
I don't know half of you half as well as I should like; and I like less than half of you half as well as you deserve.
pi_102189846
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 september 2011 18:56 schreef TheGame het volgende:

[..]

Dit lijstje gaat over IOI's naar aanleiding van cold approach, niet in het geval van een gesprek met vrienden of studiegenoten. Vandaar dat sommige dingen raar lijken ;)
Dit doe je niet alleen bij vrienden, als je niet helemaal aso bent probeer je gewoon een leuk gesprek te voeren en sociaal over te komen, en dat doe je door dit soort gedrag te vertonen ;)
  dinsdag 20 september 2011 @ 18:58:33 #183
280234 DenWauwelaar
Enkel kwaliteitsposts
pi_102189863
Mannen gaan naar huis en rukken. :')
pi_102189866
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 september 2011 18:56 schreef Edarrawen het volgende:

[..]

Ik weet het niet, maar dat ze hun naam niet vertellen en degene waarmee ze praten niet aankijken en een heel gesprek niet lachen, en bovendien zomaar naar de wc vluchten om nooit meer terug te komen lijkt me erg stug :')
Ach ik vind al die signalen waar je op moeten te ingewikkeld ik mis ze toch. :P Lichaamstaal begrijp ik toch niet:{
14 SHADES OF GREY
pi_102189897
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 september 2011 18:58 schreef DenWauwelaar het volgende:
Mannen gaan naar huis en rukken. :')
Waarom moet je dat nu weer vertellen :') en na afloop wassen we onze handen natuurlijk niet
14 SHADES OF GREY
  dinsdag 20 september 2011 @ 19:01:39 #186
280234 DenWauwelaar
Enkel kwaliteitsposts
pi_102189979
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 september 2011 18:59 schreef tijnbrein het volgende:

[..]

Waarom moet je dat nu weer vertellen :') en na afloop wassen we onze handen natuurlijk niet
De waarheid moet gezegd worden. :')
pi_102190036
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 september 2011 18:58 schreef tijnbrein het volgende:

[..]

Ach ik vind al die signalen waar je op moeten te ingewikkeld ik mis ze toch. :P Lichaamstaal begrijp ik toch niet:{
Nou ja, ik ben er ook geen ster in om het op te pikken hoe anderen doen, helemaal niet zelfs, het valt me echt niet op of een jongen me langer dan drie seconden aankijkt ofzo :') , maar of het klikt kun je niet van een lijstje halen, dat moet je voelen!
pi_102190204
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 september 2011 18:58 schreef Edarrawen het volgende:

[..]

Dit doe je niet alleen bij vrienden, als je niet helemaal aso bent probeer je gewoon een leuk gesprek te voeren en sociaal over te komen, en dat doe je door dit soort gedrag te vertonen ;)
Dat is niet wat ik bedoelde. Jij gaat (nog) niet uit, maar stel je voor dat je dit wel doet en je wordt op een avond door 20 mannen aangesproken. Waarschijnlijk vind je er maar een stuk of 3 interessant. Tegen die andere 17 ga je dan echt niet zo sociaal mogelijk doen, omdat je hoopt dat ze zo snel mogelijk weggaan.
pi_102190428
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 september 2011 19:06 schreef TheGame het volgende:

[..]

Dat is niet wat ik bedoelde. Jij gaat (nog) niet uit, maar stel je voor dat je dit wel doet en je wordt op een avond door 20 mannen aangesproken. Waarschijnlijk vind je er maar een stuk of 3 interessant. Tegen die andere 17 ga je dan echt niet zo sociaal mogelijk doen, omdat je hoopt dat ze zo snel mogelijk weggaan.
Ik denk dat je 'aanwijzingen' alleen enigszins kloppen bij knappe meisjes dan :')
  dinsdag 20 september 2011 @ 19:12:14 #190
349307 yes_no_maybe
Not tottaly sure
pi_102190486
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 september 2011 19:10 schreef Edarrawen het volgende:

[..]

Ik denk dat je 'aanwijzingen' alleen enigszins kloppen bij knappe meisjes dan :')
En bij jou
Everything seems to be different.
pi_102190573
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 september 2011 19:12 schreef yes_no_maybe het volgende:

[..]

En bij jou
Hoe zou jij het vinden als zomaar uit het niets allemaal FOK!sters om foto's zouden komen zeuren :')
Stuur anders eerst zelf maar een foto, en ik kan je alvast verklappen, mijn foto is het niet waard ;)
pi_102190576
quote:

[..]

En zelfs die niet, want daar durft de standaard Kees niet tegen te praten, dus die wordt ook niet overgoten met aandacht.
  dinsdag 20 september 2011 @ 19:15:55 #193
305146 heloef
20, Een omgekeerde Saab
pi_102190643
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 september 2011 19:14 schreef Myraela het volgende:

[..]

En zelfs die niet, want daar durft de standaard Kees niet tegen te praten, dus die wordt ook niet overgoten met aandacht.
Inderdaad hoe knapper de vrouw hoe minder snel ik haar zou aanspreken.
C'est la vie
pi_102190644
quote:

[..]

Je hoeft echt geen fotomodel te zijn om in de kroeg aangesproken te worden hoor. Veel mannen gaan juist voor de "normaal" uitziende meisjes, idd om de reden die Myraela hierboven aangeeft.
  dinsdag 20 september 2011 @ 19:15:58 #195
343183 Newbie114
Psychonaut in opleiding
pi_102190646
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 september 2011 19:14 schreef Edarrawen het volgende:

[..]

Hoe zou jij het vinden als zomaar uit het niets allemaal FOK!sters om foto's zouden komen zeuren :')
Stuur anders eerst zelf maar een foto, en ik kan je alvast verklappen, mijn foto is het niet waard ;)
@ yes_no_maybe: toch wel hoor :P
pi_102190651
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 september 2011 19:06 schreef TheGame het volgende:

[..]

Ligt er een beetje aan, sommige van die punten vind ik niet iets wat je alleen doet als je zo sociaal mogelijk bezig bent. Ik glimlach bijvoorbeeld zo vaak naar wildvreemde, en in een gesprek hou ik ook langer oogcontact vast omdat ik dit normaal vind. En zo zijn er wel meer dingen die ik ook doe als ik iemand niet interessant vind.

Maar goed ik ga dan ook niet uit met de intentie door iemand opgepikt te worden dus het is ook niet zo belangrijk dat ik alleen met de erg leuke jongens praat en de rest zo snel mogelijk weg krijg.
  dinsdag 20 september 2011 @ 19:16:35 #197
343183 Newbie114
Psychonaut in opleiding
pi_102190670
quote:
14s.gif Op dinsdag 20 september 2011 19:15 schreef heloef het volgende:

[..]

Inderdaad hoe knapper de vrouw hoe minder snel ik haar zou aanspreken.
Out of THE blue wel ja.
  dinsdag 20 september 2011 @ 19:17:23 #198
305146 heloef
20, Een omgekeerde Saab
pi_102190705
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 september 2011 19:14 schreef Edarrawen het volgende:

[..]

Ach joh dat valt reuze mee.
C'est la vie
pi_102190778
quote:
14s.gif Op dinsdag 20 september 2011 19:15 schreef Newbie114 het volgende:

[..]

@ yes_no_maybe: toch wel hoor :P
quote:
14s.gif Op dinsdag 20 september 2011 19:17 schreef heloef het volgende:

[..]

Ach joh dat valt reuze mee.
Mijn FOK! vrienden beuren we weer helemaal op! O+
  dinsdag 20 september 2011 @ 19:20:15 #200
343183 Newbie114
Psychonaut in opleiding
pi_102190816
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 september 2011 19:19 schreef Edarrawen het volgende:

[..]

[..]

Mijn FOK! vrienden beuren we weer helemaal op! O+
Daar zijn we voor :P
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')