Tsja, 100% zeker weet ik het natuurlijk niet. De kruipruimte is daarentegen wel erg vochtig, dus het ligt wel redelijk voor de hand. Ik kan me ook moeilijk voorstellen dat er zo vreselijk veel vocht van buiten oid zou moeten komen.quote:Op maandag 19 september 2011 20:31 schreef gateway het volgende:
komt het vocht wel uit de kruipruimte? (...)
Het isolatiemateriaal is aangebracht aan de onderkant van de vloer en 30cm op de buitenmuren. Dat zou het vocht toch ook (grotendeels) moeten weren?quote:Op maandag 19 september 2011 21:16 schreef blomke het volgende:
Als het optrekkend vocht is dat via de fundering omhoog trekt in de opgaande metselwerk, heeft die vloerisolatie daar geen invloed op.
jouw muren zweven boven de grond?quote:Op woensdag 21 september 2011 21:05 schreef FixSequence het volgende:
[..]
Het isolatiemateriaal is aangebracht aan de onderkant van de vloer en 30cm op de buitenmuren. Dat zou het vocht toch ook (grotendeels) moeten weren?
Dat lijkt me inderdaad ook het beste, voordat ik er weer meteen geld tegen aanquote:Op donderdag 22 september 2011 11:32 schreef blomke het volgende:
Maar het beste is voorlopig af te wachten en kijken of het vocht op den (lange) duur verdwijnt uit die ruimtes.
is dat ook wat er vaak om drainageslangen ligt die om huizen gelegd worden om water/vocht af te voeren? dat lijkt ook glasquote:Op donderdag 22 september 2011 12:15 schreef blomke het volgende:
Ik heb het niet correct benoemd: het heet foamglas.
Nee, de bodem isoleren heeft geen invloed op de warmteverliezen via de vloer.quote:Op woensdag 28 september 2011 08:31 schreef richardc het volgende:
Heb je een bodemafsluiter op de grond van je kruipruimte of heeft men puur jouw vloer geisoleerd?
In dat laatste geval vrees ik toch dat dit niet je juiste oplossing is. Het scheelt vermoedelijk wel in stookkosten maar die winst zou je bij een bodemafsluiter ook hebben gepakt vermoed ik.
naja een keer is de kruipruimte toch wel opgewarmd zou je denken?quote:Op woensdag 28 september 2011 09:19 schreef blomke het volgende:
[..]
Nee, de bodem isoleren heeft geen invloed op de warmteverliezen via de vloer.
Dat snap ik, maar als je een vochtige kruipruimte hebt krijg je wel koude vanaf de grond in je kruipruimte. Als dan daar een pakket schelpen of chips op gaat gooien gaat die vochtigheid sterk omlaag onder je vloer en daarmee ook een stuk koude onder die vloer.quote:Op woensdag 28 september 2011 09:19 schreef blomke het volgende:
[..]
Nee, de bodem isoleren heeft geen invloed op de warmteverliezen via de vloer.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |