Bij vochtproblemen is het inderdaad van het grootste belang om te ontdekken wat de oorzaak precies is en waar dus dat vocht vandaan komt. Is het optrekkend vocht in je muren? Een lekkage? Ofwel een te hoge grondwater stand/peil?
Je moet immers altijd bij de bron beginnen met oplossen indien dat mogelij kis.
Als je optrekkend vocht hebt door een hoog grondwaterpeil heb je eigenlijk de grootste uitdaging. Normaliter moet je dan je muren injecteren en een bodemafsluiter aan te brengen op de grond van je kruipruimte. (bv. plastic chips ofwel schelpen, mede afhankelijk van de ruimte/hoogte die beschikbaar is onder de vloer)
Tevens is ook de ventilatie onder een dergelijke vloer een belangrijk punt. (ook daarboven trouwens) Handig is om een vochtmeter neer te zetten om te zien hoe hoog het vocht percentage is op de verschillende plaaatsen.
Je hebt het over vloerisolatie. Kun je eens aangeven wat er nu precies is gebeurt is?
Heb je een bodemafsluiter op de grond van je kruipruimte of heeft men puur jouw vloer geisoleerd?
In dat laatste geval vrees ik toch dat dit niet je juiste oplossing is. Het scheelt vermoedelijk wel in stookkosten maar die winst zou je bij een bodemafsluiter ook hebben gepakt vermoed ik.
"Als ik kon toveren, kwam alles voor elkaar. Als ik kon toveren, was niemand de sigaar. Als ik kon toveren, kon toveren, kon toveren, kon toveren, dan hielden alle mensen van elkaar!" -Herman van Veen-