quote:
Op dinsdag 20 september 2011 09:59 schreef bitterend het volgende:[..]
Ja ik heb ook bij alles pijn maar ik zat te denken hoe is deze 6 weken het beste door kon komen op werk + uni wat stoelen betreft
Misschien toch een andere bekken-peut proberen...misschien heeft die wel iets te leen hiervoor
Ik heb een hele goeie maar ze kunnen gewoon erg weinig voor je doen.
Zij heeft het eens als volgt uitgelegd:
aan het einde van de zwangerschap hoort de boel te verweken ivm de bevalling. Bij sommige daes gebeurd dit (veel) te vroeg. Hierdoor wordt de boel wiebelig en instabiel. Omdat dit (volgens je lijf) niet kan, zet je lijf 1 kant van je bekken vast om te zorgen dat het minder instabiel wordt. Een therapeut kan dit wel losmasseren maar je lijf zet het daarna toch weer vast (kan na een uur/dag/week) omdat dit gewoon de beste manier is (aldus je lijf).
Ik heb oefeningen die ik braaf doe om de boel een beetje soepel en los te houden.
Verder zorgen dat je altijd je bekken gelijk belast. Dus zitten op beide zitbotjes (geen benen over elkaar slaan). Traplopen moet eigenlijk tree voor tree (dus steeds eerst 2e voet bijzetten en dan pas volgende trede). Uit bed: op je zij gaan liggen en dan 2 benen tegelijk uit bed zwieren en dan opstaan. Tillen door je door de knieën te laten zakken en die weer te strekken (en niet bukken!). Etc