abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 22 september 2011 @ 09:59:02 #251
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_102252649
Mensen die hun piemel lenen van de bank :X

(waar gaaaaaaaaaaaat dit topic over?!)
censuur :O
pi_102252686
quote:
0s.gif Op donderdag 22 september 2011 09:59 schreef RemcoDelft het volgende:
Mensen die hun piemel lenen van de bank :X

(waar gaaaaaaaaaaaat dit topic over?!)
Jij leent je besteedbaar inkomen van de bank :?
Hoe doe je dat met je belastingaangifte dan?
Want het ging namelijk over besteedbaar inkomen tot Basp met freudiaanse analogieėn kwam aanzetten ;)
'cos here at Globo Gym, we're better than you! And we know it.
pi_102253889
quote:
VVD: doorpakken op woningmarkt

Het kabinet moet doorpakken op terreinen waar de problemen helder zijn, maar waar het nog te weinig actie onderneemt. Zo moet er nog meer gebeuren op de woningmarkt. De markt voor huurwoningen zit nog steeds op slot.

Dat zei VVD-fractievoorzitter Stef Blok woensdag tijdens de algemene beschouwingen in de Tweede Kamer. Veel huurders met een goed inkomen wonen nog in een te goedkope woning. Met het recht om huurwoningen te mogen kopen, schiet het ook nog niet op.

Ook gaat het Blok nog niet hard genoeg met het kappen in allerlei regels die de overheid stelt. Hij stelt vast dat het kabinet daar wel mee bezig is, maar er kan nog meer gebeuren.

De VVD'er maande minister Piet Hein Donner (Binnenlandse Zaken) nu echt werk te maken van samenvoeging van provincies in de Randstad. In de begroting van Binnenlandse Zaken vindt Blok daar te weinig van terug.

bron: NVM
Stef Blok is natuurlijk niets anders dan een trekpop van de vastgoedmaffia, ik heb die man nog nooit iets zinnigs horen uitkramen. Wie denkt de liberale VVD wel niet dat ze is, dat ze meent te moeten dicteren hoeveel geld mensen uit moeten geven aan huren/wonen 8)7

Dat de VVD voorstander is van het verwijderen van regels is duidelijk, met name de regels die moeten zorgen dat de achterban de zakken kan blijven vullen.... Voor anderen moeten we juist regels invoeren zodat de achterban de zakken kan blijven vullen. Conclusie... de VVD heeft maar 1 principe nl. zorgen dat de achterban kan blijven profiteren en parasiteren, wat dat betreft zouden ze zo kunnen fuseren met de PvdA :D (Dat scheelt ook op de overheidsbegroting meneertje Blok :7 )
"No, I do not believe in patents. I believe that patents make other people dis-incentied in coming up with new thing" - Thomas Peterffy
  donderdag 22 september 2011 @ 11:09:02 #254
78918 SeLang
Black swans matter
pi_102254210
Een derde van de hypotheken in NL onder water?

In Amerika heb je dit: http://www.youwalkaway.com/
Echte bazen daar doen een strategic default op hun hypotheek en gaan weer huren :7
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_102254349
quote:
10s.gif Op donderdag 22 september 2011 11:09 schreef SeLang het volgende:
Een derde van de hypotheken in NL onder water?

In Amerika heb je dit: http://www.youwalkaway.com/
Echte bazen daar doen een strategic default op hun hypotheek en gaan weer huren :7
_O-

Fucking priceless!
pi_102254381
Die site heeft wel een beetje hoog "Amazing, Mike!"-gehalte :')
  donderdag 22 september 2011 @ 11:31:16 #257
78918 SeLang
Black swans matter
pi_102254747
In de VS is een hypotheek gewoon een secured loan met het huis als collateral. Dus als het huis onder water staat dan geef je het gewoon terug aan de bank!

Maar beter nog: je kunt gewoon stoppen met het betalen van je hypotheek. En dat is precies wat een miljoen mensen nu doet: niks meer betalen = gratis wonen. Als de bank je namelijk het huis uit zet dan moeten ze een afschrijving doen op de hypotheek want dat huis is geen drol meer waard (= verlies, dus bonus :') ). Zolang ze mensen gratis in hun huis laten zitten kunnen de banken net doen alsof ze geen verlies hebben.

Vandaar dat er dus een grote groep mensen is die niks meer betaalt (sommigen al meer dan 2 jaar!) en als de bank ze er uiteindelijk uit zet dan is het een verlies voor de bank en niet voor hun, want ze hadden sowieso geen eigen geld in dat huis zitten (100% hypo). Het enige wat ze kwijtraken is hun "gratis huur".

In NL is dat anders geregeld. Daar sta je met meer dan alleen het huis garant voor de hypotheek, dus in NL werkt die truuk niet.
Mijn reisverslagen
pi_102254845
quote:
7s.gif Op donderdag 22 september 2011 11:31 schreef SeLang het volgende:
In de VS is een hypotheek gewoon een secured loan met het huis als collateral. Dus als het huis onder water staat dan geef je het gewoon terug aan de bank!

Maar beter nog: je kunt gewoon stoppen met het betalen van je hypotheek. En dat is precies wat een miljoen mensen nu doet: niks meer betalen = gratis wonen. Als de bank je namelijk het huis uit zet dan moeten ze een afschrijving doen op de hypotheek want dat huis is geen drol meer waard (= verlies, dus bonus :') ). Zolang ze mensen gratis in hun huis laten zitten kunnen de banken net doen alsof ze geen verlies hebben.

Vandaar dat er dus een grote groep mensen is die niks meer betaalt (sommigen al meer dan 2 jaar!) en als de bank ze er uiteindelijk uit zet dan is het een verlies voor de bank en niet voor hun, want ze hadden sowieso geen eigen geld in dat huis zitten (100% hypo). Het enige wat ze kwijtraken is hun "gratis" huur.
Screw the banksters _O_ _O_ _O_
"No, I do not believe in patents. I believe that patents make other people dis-incentied in coming up with new thing" - Thomas Peterffy
  donderdag 22 september 2011 @ 11:36:06 #259
78918 SeLang
Black swans matter
pi_102254893
quote:
0s.gif Op donderdag 22 september 2011 11:34 schreef ComplexConjugate het volgende:

[..]

Screw the banksters _O_ _O_ _O_
Nou ja, zo leuk is dat niet want de banken etc worden via bailouts weer met belastinggeld overeind gehouden. Dus uiteindelijk is de rekening gewoon voor de mensen die wel netjes hun hypotheek hebben betaald (of cash kopen/ huren)
Mijn reisverslagen
pi_102255028
quote:
0s.gif Op donderdag 22 september 2011 11:36 schreef SeLang het volgende:

[..]

Nou ja, zo leuk is dat niet want de banken etc worden via bailouts weer met belastinggeld overeind gehouden. Dus uiteindelijk is de rekening gewoon voor de mensen die wel netjes hun hypotheek hebben betaald (of cash kopen/ huren)
Da's juist het mooie er aan. Je koopt een huis, betaalt het niet, woont lekker gratis en als de shit dan de fan raakt, dan draait je buurman die gewoon huurt (mede) op voor de kosten via de belasting. Die buurman betaalt dus netjes zijn huur en betaalt ook nog eens mee aan jouw woonlasten. :D
  donderdag 22 september 2011 @ 11:42:13 #261
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_102255085
quote:
0s.gif Op donderdag 22 september 2011 10:53 schreef ComplexConjugate het volgende:
Dat zei VVD-fractievoorzitter Stef Blok woensdag tijdens de algemene beschouwingen in de Tweede Kamer. Veel huurders met een goed inkomen wonen nog in een te goedkope woning.
Wat wil hij hieraan doen? Scheefhuurders doodschieten?
Zolang er een tekort algeheel aan huizen is, is dit schuiven met problemen...
pi_102255203
quote:
0s.gif Op donderdag 22 september 2011 11:42 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

Wat wil hij hieraan doen? Scheefhuurders doodschieten?
Zolang er een tekort algeheel aan huizen is, is dit schuiven met problemen...
De VVD zou het liefst het geld uit de beurs van de huurder grijpen om het in zijn eigen beurs te stoppen. Dat is volgens de VVD het toppunt van liberalisme :')
In het verleden zouden deze lieden slavenhandelaren geweest zijn met de bekende VOC mentaliteit w/
Ali Baba en zijn 40 vrienden zouden nog heel wat kunnen leren van Stef Blok en zijn handlangers :|W
  donderdag 22 september 2011 @ 11:50:08 #263
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_102255344
Ik denk dat de gemiddelde huurder graag eigenaar van z'n huurhut zou zijn, tegen de kosten die dat huis daadwerkelijk gekost heeft. Dus weg winst voor de woningcorporaties... Het grote probleem is dat enkele partijen heel veel geld verdienen over de rug van vrijwel elke inwoner van Nederland.
pi_102255848
quote:
0s.gif Op donderdag 22 september 2011 11:50 schreef RemcoDelft het volgende:
Ik denk dat de gemiddelde huurder graag eigenaar van z'n huurhut zou zijn, tegen de kosten die dat huis daadwerkelijk gekost heeft.
Nou bereken ons dan maar eens wat een nieuwbouwwoning van de wbv zou moeten kosten en hoeveel ze dan aan hypotheek kwijt zouden zijn.

Ow nee het gaat natuurlijk wederom om de oudere hutten die in de beleving van sommigen al een paar keer over de kop zijn gegaan. Maar dat is de koop woning van ander mensen ook, zelfs als ik een brood uit 1950 zou hebben is dat nu verrot (of ik moet er onderhoud op plegen wat wbv's over het algemeen wel doen) maar ook een paar keer over de kop gegaan.
  donderdag 22 september 2011 @ 12:15:48 #265
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_102256137
quote:
0s.gif Op donderdag 22 september 2011 12:05 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Nou bereken ons dan maar eens wat een nieuwbouwwoning van de wbv zou moeten kosten en hoeveel ze dan aan hypotheek kwijt zouden zijn.
Het overgrote deel van de woningcorporatiehutjes is OUD.
Maar goed, voor jou speciaal: http://statline.cbs.nl/St(...)nl&PA=70769ned&LA=nl : 101000 euro gemiddelde bouwkosten voor zo'n huurwoning. Hypotheker.nl: 5.3% rente. http://www.hypotheeklastencalculator.nl/berekenen/annuiteiten/ : 30 jaar annuiteitenhypotheek met volledige aflossing zonder (!) hypotheekrenteaftrek: 561 euro per maand. Er zijn genoeg woningcorporaties die meer huur vragen dan dat, m.a.w. dat hele systeem heeft geen bestaansrecht in z'n huidige vorm.
pi_102256763
Maar bij die bouwkosten daar zat toch van alles niet bij, waardoor de prijs ongeveer een factor 2 hoger kwam te liggen of ben ik nu abuis. Ah nee als we alleen al op de cbs site kijken vergeten we de BTW en we kunnen natuurlijk niet in de lucht wonen dus de aanschaf van grond komt er ook nog eens bij.

Dan komen er nog de grond en ontwikkelingkosten en ander geneuzel bij.:

http://www.nvbk.nl/download/?id=15686992

Dus rond de 1000 euro per maand aan hypotheek voor het wbv huis waarvoor je maar 600 euro huur hoeft te betalen. :D
pi_102256765
quote:
0s.gif Op donderdag 22 september 2011 12:15 schreef RemcoDelft het volgende:
561 euro per maand. Er zijn genoeg woningcorporaties die meer huur vragen dan dat, m.a.w. dat hele systeem heeft geen bestaansrecht in z'n huidige vorm.
Wut? Voor die nieuwbouw woning die jij aanhaalt denk ik dat er maar bitter weinig woningcorporaties meer dan zo'n 550 zullen vragen aan huur. De duurdere woningbouw huizen zijn niet vergelijkbaar met dat hokje dat jij voor een ton wil laten bouwen.
  donderdag 22 september 2011 @ 12:53:05 #268
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_102257176
@Basp1: Factor 2 hoger door dure grond geldt voor normale mensen, niet voor woningcorporaties.

@Whuzz: Wat is het nou... Zijn sociale huurhuizen nu opeens luxe grote vrijstaande huizen? 't Is ook net hoe het jou uitkomt he!
Ik had het over gemiddelde bouwkosten, en dus gemiddelde maandkosten.
pi_102257523
quote:
0s.gif Op donderdag 22 september 2011 12:53 schreef RemcoDelft het volgende:
@Basp1: Factor 2 hoger door dure grond geldt voor normale mensen, niet voor woningcorporaties.

@Whuzz: Wat is het nou... Zijn sociale huurhuizen nu opeens luxe grote vrijstaande huizen? 't Is ook net hoe het jou uitkomt he!
Ik had het over gemiddelde bouwkosten, en dus gemiddelde maandkosten.
Want woningbouwverenigingen pachten de grond van de gemeentes? Dus jij moet dan als koper ook maar de grond gaan pachten. Ow wacht daarmee was ook een probleem toch.

Verder is het niet alleen de grond maar ook de overige kosten. Zoals in het genoemde stukje (pdf file) staat 75:15:10 verhouding voor de wbv's dus komen we daarmee al 25% hoger uit, dan nog 19% btw erop en zitten we toch 160 K te financieren volgens de link van jou tegen 5.3% rente zonder hra toch nog ¤ 888,49 per maand. En hoeveel mag de WBV aan huur daarvoor vragen 500 euro.

Snel het puntensysteem verhogen denk ik dan. 8-)
  vrijdag 23 september 2011 @ 04:07:59 #270
298713 SemperSenseo
Een geniale ramp
pi_102287847
quote:
Huizenprijzen in Nederland
Geschreven door Tom Lassing
woensdag 17 februari 2010 10:09

Wie naar een grafiek met de huizenprijzen sinds 1988 kijkt, kan zien dat de stijging in Amerika in het niet valt bij de stijging van de huizenprijzen in Nederland.

We hebben allemaal gezien hoe keihard de Amerikaanse huizenmarkt in elkaar is geklapt. Gezien de enorm dure huizen in Nederland, moeten we niet gek staan te kijken als ook hier de prijzen fors dalen.

Als de prijzen 33% dalen in Nederland, dan zitten we op het niveau van Belgiė. Als we in Nederland 50% in waarde dalen, zitten we op het niveau van Duitsland...

Nu kunnen er natuurlijk redenen zijn dat huizen in Nederland duurder moeten zijn... Denk aan tekorten of de geboden kwaliteit, maar de verschillen zijn wel erg groot.

De voornaamste reden van de hogere prijzen in Nederland is niet omdat huizen hier beter of groter zijn. Ook niet omdat tuinen groter zijn. Ook de kwaliteit is niet hoger dan in de omringende landen. De enige reden dat Nederlanders meer betalen, is omdat ze een deel van de hypotheekrente terug krijgen. Nederland was dus in staat om 30 tot 40% meer te lenen en een huizenmarkt 'weet' dan wel wat te doen. Dat is namelijk gewoon de prijzen met dat niveau omhoog brengen.

Waarom rijden zowel Duitsers als Belgen met mooiere auto's? Simpel! Ze hebben door lagere hypotheken privé meer geld om uit te geven en hun regeringen hebben meer geld om de belastingen op voertuigen lager te houden. De Nederlandse regering geeft immers de miljarden uit aan compensatie voor huizenbezitters met een (te hoge) hypotheek.

Heel veel Nederlanders hebben een probleem. Hun huis is in feite 30% te duur. Zodra logischerwijze de lucht er een keer uit gaat, rest een hoge hypotheek en uiteindelijk voor velen een restschuld.

Dat hangt de huizenbezittende Nederlander dus massaal boven het hoofd. Dat terwijl iedereen ook weet dat er bijgespaard moet worden voor het pensioen.

Het is dus wel duidelijk dat Nederland over een jaar of twintig een serieus probleem heeft.

Er is misschien nog één lichtpuntje... De babyboomers gaan over twintig jaar massaal hemelen. Hoeveel geld gaan die naar de volgende generatie overdragen? Gaan die wel wat overdragen, of hebben juist de babyboomers de grote hypotheken en zadelen ze dus in feite hun nageslacht met een extra probleem op?
Bron: beursbox via de scherpe pen
"Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein (1879 - 1955)
"A fool thinks himself to be wise, but a wise man knows himself to be a fool." - William Shakespeare (1564 - 1616)
  vrijdag 23 september 2011 @ 06:57:22 #271
86710 -Splash-
Ride the world!
pi_102288100
Over 20 jaar is de hypotheek al bijna afgebetaald...
"Things can't get any worse than this", the pessimist yelled. "Ofcourse they can", the optimist replied
pi_102288217
quote:
Wat een stuk :') je ziet zelf toch ook wel de hiaten hoop ik?
  vrijdag 23 september 2011 @ 08:31:52 #273
298713 SemperSenseo
Een geniale ramp
pi_102288786
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 september 2011 07:26 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Wat een stuk :') je ziet zelf toch ook wel de hiaten hoop ik?
Ik denk niet dat Duitsers en Belgen mooiere auto's hebben omdat ze door lagere hypotheken privé meer geld hebben om uit te geven. Maar voor de rest ben ik het er zeer mee eens :Y
"Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein (1879 - 1955)
"A fool thinks himself to be wise, but a wise man knows himself to be a fool." - William Shakespeare (1564 - 1616)
pi_102291388
quote:
Wie naar een grafiek met de huizenprijzen sinds 1988 kijkt, kan zien dat de stijging in Amerika in het niet valt bij de stijging van de huizenprijzen in Nederland.
Uh, ok. Die prijzen zijn gelukkig ook heel makkelijk één op één te vergelijken ja :')
Ik zou zeggen, vergelijk de prijzen van Nederland eens met de prijzen van alleen de stad (inclusief suburbs) New York. Dan kun je iig nog énigszins een paralel trekken.

quote:
Als de prijzen 33% dalen in Nederland, dan zitten we op het niveau van Belgiė. Als we in Nederland 50% in waarde dalen, zitten we op het niveau van Duitsland...
En als ze met 98.5% dalen, dan hebben we het niveau van Somalie! En daar moeten we uiteindelijk heen, want ze hebben daar net zoveel zeepiraten als wij softwarepiraten hebben. Dus dat is te vergelijken! 8)7

quote:
De enige reden dat Nederlanders meer betalen, is omdat ze een deel van de hypotheekrente terug krijgen.
Oh. Dan zitten DNB, de Oeso en elk ander financieel verslag over nederland er toch maar eens mooi naast he. Wij maar denken dat het een combinatie van factoren is, waaronder (al dan niet kunstmatig) hoge grondprijzen, hypotheken gebaseerd op tweeverdieners, hypotheken gebaseerd op 6x een jaarinkomen, hypotheken van 120% huiswaarde én de HRA.
Allemaal fout. Het is slechts de HRA die al 1 1/4 eeuw bestaat en sindsdien alleen maar is afgezwakt die de boosdoener is!
Ook fijn dat het artikel die stelling zo goed onderbouwt trouwens, dat geeft extra grond om alle andere rapporten naar het land der fabelen te verwijzen :Y

quote:
Waarom rijden zowel Duitsers als Belgen met mooiere auto's? Simpel! Ze hebben door lagere hypotheken privé meer geld om uit te geven
Wait, whut? Maar die Duitsers en Belgen krijgen geen HRA! Als wij zoveel HRA krijgen, dan zou dat die hogere hypotheken toch moeten balanceren en zouden we toch evenveel geld moeten hebben om aan mooie auto's uit te geven?
Of zou die hypotheek veel hoger zijn dan alleen de HRA kan compenseren? Neh, dat kan nooit, want de HRA is immers de ENIGE reden dat onze hypotheken zo hoog zijn! :o
Dus érgens klopt er iets niet aan de stelling...

quote:
Heel veel Nederlanders hebben een probleem.
Dat was ons al duidelijk ja. Gelukkig heeft maar een klein deel daarvan een hypotheek ;)

quote:
De babyboomers
:')
pi_102292923
Als je je prioriteiten anders stelt heb je geen probleem meer.
(wat is een probleem, voor wie is het een probleem, als je er geen problemen mee hebt is het ook geen probleem, allemaal erg subjectief).
ZX spectrum > Amiga 500 > PC > PC > PC > Wii > PS3 > ICS
pi_102292989
Ik woon ook in een te duur huis met wellicht een te hoge en te dure hypotheek, ik los (nu) niets af, maar ik kan het wel betalen, ik heb er erg veel plezier van en ik wil er ook blijven wonen, ik heb er eigenlijk geen probleem mee.
pi_102293379
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 september 2011 11:32 schreef sorcees het volgende:
Ik woon ook in een te duur huis met wellicht een te hoge en te dure hypotheek, ik los (nu) niets af, maar ik kan het wel betalen, ik heb er erg veel plezier van en ik wil er ook blijven wonen, ik heb er eigenlijk geen probleem mee.
Waarom woon je dan in een te duur huis?
Je kunt het toch betalen?
pi_102293550
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 september 2011 11:44 schreef thumbnail het volgende:

[..]

Volgens sommigen woont iedereen in NL in een te duur huis ;)
Xeno, kom er maar in...
  vrijdag 23 september 2011 @ 12:15:14 #279
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_102294353
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 september 2011 11:49 schreef Whuzz het volgende:

[..]

Volgens sommigen woont iedereen in NL in een te duur huis ;)
Niet perse te duur, met dezelfde argumenten kan je zeggen dat het huis te klein is. Om het over de tuin nog maar niet te hebben...
* RemcoDelft heeft een nieuwe bank, past net in de kamer... Als ik buiten kijk ben ik omringd door lege grasvelden vol hondenstront... Prioriteiten liggen echt verkeerd in Nederland.

quote:

[..]

Is 50 euro voor een brood dan ook niet te duur? Dat kan iedereen toch wel (eenmalig) ophoesten?
pi_102294380
quote:

[..]

Snap ik niet.
pi_102295123
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 september 2011 12:15 schreef RemcoDelft het volgende:

Is 50 euro voor een brood dan ook niet te duur? Dat kan iedereen toch wel (eenmalig) ophoesten?
Dit dus.
pi_102295605
Aan de prijzen van woningen te zien zou je verwachten dat metselaar, timmerman en stenenbakker de best betaalde beroepen van Nederland zijn. Toch krijgt een pennenlikker in een bankgebouw (iemand die nota bene helemaal niets produceert waar je praktisch wat aan hebt) een beter salaris dan de hard zwoegende man op de steiger. Dit kan natuurlijk alleen maar in een corrupt systeem waar arbeiders de slaven zijn van de banksters. Daarom zijn huizen te duur... om de parasieten die financiėle producten 'produceren' een bestaansrecht te geven.
  vrijdag 23 september 2011 @ 14:17:52 #283
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_102297965
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 september 2011 12:57 schreef ComplexConjugate het volgende:
Aan de prijzen van woningen te zien zou je verwachten dat metselaar, timmerman en stenenbakker de best betaalde beroepen van Nederland zijn. Toch krijgt een pennenlikker in een bankgebouw (iemand die nota bene helemaal niets produceert waar je praktisch wat aan hebt) een beter salaris dan de hard zwoegende man op de steiger. Dit kan natuurlijk alleen maar in een corrupt systeem waar arbeiders de slaven zijn van de banksters. Daarom zijn huizen te duur... om de parasieten die financiėle producten 'produceren' een bestaansrecht te geven.
Ja je zou zeggen, grond kost een droppie en bouwmaterieel dat zijn de kosten niet, daar is een vermogen te verdienen en de economie zou een dikke boost krijgen
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_102299846
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 september 2011 12:57 schreef ComplexConjugate het volgende:
Hopelijk ben je aan het trollen.

Plaats eens twee vacatures:

• Econometrist gezocht! ¤ 3000,- per maand
• Metselaar gezocht! ¤ 3000,- per maand

Gok voor beide eens hoeveel reacties je krijgt.
pi_102300363
Hypotheekrentes weer omlaag _O_ tis echt goed shoppen nu, ook als je wilt oversluiten _O_
pi_102300409
quote:
Waarom zitten mensen thuis met een uitkering, niks te produceren, terwijl Jan op de steiger hard aan het werk is? Daarom zijn huurhuizen zo duur; om de parasieten die uitkeringstrekkers zijn bestaansrecht te geven.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 23-09-2011 15:36:05 ]
pi_102300637
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 september 2011 15:33 schreef Scorpie het volgende:
Hypotheekrentes weer omlaag _O_ tis echt goed shoppen nu, ook als je wilt oversluiten _O_
Nou.... Als ik naar mijn hypotheek kijk, zit het percentage 1,65 hoger dan in oktober 2010. Nog speling zat naar beneden dus.
Ik ben diegene waar je moeder je altijd voor gewaarschuwd heeft...
pi_102300676
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 september 2011 15:16 schreef lutser.com het volgende:

[..]

Hopelijk ben je aan het trollen.

Plaats eens twee vacatures:

• Econometrist gezocht! ¤ 3000,- per maand
• Metselaar gezocht! ¤ 3000,- per maand

Gok voor beide eens hoeveel reacties je krijgt.
Is dat relevant? Een metselaar levert tenminste (als hij zijn vak verstaat) een stabiel eindproduct op :P

Econometristen kunnen zich misschien beter met filosofie gaan bezighouden :*

The curious task of economics is to demonstrate to men how little they really know about what they imagine they can design.
pi_102300700
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 september 2011 15:33 schreef Scorpie het volgende:
Als je onder water staat krijg je gewoon het 'buk eens scorpie' tarief, want geen enkele andere kredietverstrekker wil een verzopen kat in de zak kopen :W
pi_102300778
quote:
14s.gif Op vrijdag 23 september 2011 15:35 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Waarom zitten mensen thuis met een uitkering, niks te produceren, terwijl Jan op de steiger hard aan het werk is? Daarom zijn huurhuizen zo duur; om de parasieten die uitkeringstrekkers zijn bestaansrecht te geven.
xeno is gewoon een slachtoffer van het systeem, hij wilde niet langer meebetalen aan jouw HRA. Hij heeft goed opgelet hoe anderen van het systeem profiteerden en heeft daarin zijn keuze gemaakt. Het is niet alsof je nou een royaal leven kan leiden van zo'n uitkering hoor. Afgelopen kerst heb ik hem mijn kerstpakket opgestuurd of wat er van over was toen ik zelf de lekkerste dingen er al uitgehaald had :@
Ach... zo'n voedselbankklant is dat wel gewend... die moeten gewoon niet zeuren :)
pi_102301217
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 september 2011 15:47 schreef ComplexConjugate het volgende:

[..]

xeno is gewoon een slachtoffer van het systeem, hij wilde niet langer meebetalen aan jouw HRA. Hij heeft goed opgelet hoe anderen van het systeem profiteerden en heeft daarin zijn keuze gemaakt. Het is niet alsof je nou een royaal leven kan leiden van zo'n uitkering hoor. Afgelopen kerst heb ik hem mijn kerstpakket opgestuurd of wat er van over was toen ik zelf de lekkerste dingen er al uitgehaald had :@
Ach... zo'n voedselbankklant is dat wel gewend... die moeten gewoon niet zeuren :)
Vond de postbezorger het niet gek dat je pakketten naar jezelf stuurt :?

Anyway, aangezien HRA een mindering is op de hoeveelheid te betalen belasting kan er van "meebetalen aan iemands HRA" natuurlijk nooit sprake zijn.
Dit geheel in tegenstelling tot het trekken van een uitkering, die wel degelijk door anderen betaald moet worden.
pi_102301498
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 september 2011 16:02 schreef Whuzz het volgende:

Vond de postbezorger het niet gek dat je pakketten naar jezelf stuurt :?
Ik heb die doos verstuurd omdat ik echt niet bij xeno op bezoek ga in zo'n (huur)achterbuurt.

quote:
Anyway, aangezien HRA een mindering is op de hoeveelheid te betalen belasting kan er van "meebetalen aan iemands HRA" natuurlijk nooit sprake zijn.
Dit geheel in tegenstelling tot het trekken van een uitkering, die wel degelijk door anderen betaald moet worden.
Daar heb ik xeno op aangesproken maar hij vertelde dat hij jarenlang belasting betaald heeft en daar nooit wat voor terug kreeg. Feitelijk is zijn uitkering gewoon een belastingteruggave. Ik ben dat met hem eens, wat dat betreft is hij geen haar beter als andere belastingontduikers :N
Wie blijft er dan nog over om mijn beleggingsfonds een bailout te geven? De AEX stond al even op 256 :'( Mijn arme beleggingshypotheek kan wel een oppepper of bailout gebruiken -O-
pi_102301553
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 september 2011 16:02 schreef Whuzz het volgende:

Anyway, aangezien HRA een mindering is op de hoeveelheid te betalen belasting
Heb je koorts ofzo :D

het is gewoon cash geld wat je van de Staat krijgt om je lening bij de bank wat dragelijker te maken.
pi_102301984
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 september 2011 16:12 schreef PierreBetfair het volgende:
het is gewoon cash geld wat je van de Staat krijgt om je lening bij de bank wat dragelijker te maken.
Moet jij voor de gein eens uitrekenen hoeveel je 'cash' krijgt als je geen inkomen hebt.
pi_102302017
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 september 2011 16:12 schreef PierreBetfair het volgende:

[..]

Heb je koorts ofzo :D

Het is gewoon een uitkering voor de mensen met grote schulden, de overheid is de 'derde koper' en ze zou daar eens mee moeten stoppen. Als je kan moet je gewoon werken en je deel aan belastingen betalen... net als de rest.
pi_102302080
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 september 2011 16:24 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

Moet jij voor de gein eens uitrekenen hoeveel je 'cash' krijgt als je geen inkomen hebt.
Moet je voor de gein eens uitrekenen wat je als grootverdiener met een hypotheek van een miljoen cash krijgt van de overheid :7
pi_102302119
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 september 2011 16:28 schreef ComplexConjugate het volgende:
Moet je voor de gein eens uitrekenen wat je als grootverdiener met een hypotheek van een miljoen cash krijgt van de overheid :7
Geen cent. Je krijgt wel een kleine korting.op het schandalig hoge bedrag aan belasting wat je aan het eind van het jaar moet aftikken.
pi_102302214
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 september 2011 15:44 schreef ComplexConjugate het volgende:

[..]

Als je onder water staat krijg je gewoon het 'buk eens scorpie' tarief, want geen enkele andere kredietverstrekker wil een verzopen kat in de zak kopen :W
Ik heb geen huurbaas, dat weet je toch Xeno?
  vrijdag 23 september 2011 @ 16:33:56 #299
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_102302236
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 september 2011 16:29 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

Geen cent. Je krijgt wel een kleine korting.op het schandalig hoge bedrag aan belasting wat je aan het eind van het jaar moet aftikken.
En die korting is uitsluitend bestemd voor mensen die een hypotheek hebben... Wie dat niet heeft, moet een groter bedrag aftikken, oftewel netto is het gewoon een cadeautje van de belastingbetaler. Of je nou 5 euro minder moet betalen of 5 euro terugkrijgt, broekzak-vestzak verhaal.
pi_102302237
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 september 2011 15:47 schreef ComplexConjugate het volgende:

[..]

Wie zegt dat ik het over Xeno had, Xeno?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')