 
		 
 
			 
			
			
			 dat is dan ook het uitgaanspunt ... zo heb ik wel wat vragen betreffende auto's
 dat is dan ook het uitgaanspunt ... zo heb ik wel wat vragen betreffende auto's  die vaak onbeantwoord blijven ... bv ... waarom maakt men het plaatwerk van auto's niet in inox ??? ok herstellen is duur maar ... roest nooit en inox is nu ook weer niet zo veel duurder als staan ... zeker niet op de totaalprijs van een auto ...
 die vaak onbeantwoord blijven ... bv ... waarom maakt men het plaatwerk van auto's niet in inox ??? ok herstellen is duur maar ... roest nooit en inox is nu ook weer niet zo veel duurder als staan ... zeker niet op de totaalprijs van een auto ...  
			 
			
			
			 
			 
			
			
			

 
			 
			
			
			 
			 
			
			
			 
  
											 
			 
			
			
			 (als het wat mag kosten dan!)
 (als het wat mag kosten dan!)
											 
			 
			
			
			dan kwa prijzen ...quote:Geachte Heer Haerden,
Eerst en vooral hartelijk dank voor uw interesse in onze producten.
Onze Hammerite brochure wordt u toegestuurd indien u ons uw volledige adres doormailt.
Betreffende uw vraag : ik raad u aan eerst een test te doen met de Hamerslaglak;
Meer informatie over onze producten en verkooppunten kan u terugvinden
via de website www.hammerite.be.
We blijven tot uw dienst (maandag tem vrijdag van 08.00 tot 18.00 uur en zaterdag van 09.00 tot 17.00)
op het gratis telefoonnummer 0800/32 000 voor meer informatie over onze producten.
Met vriendelijke groeten
AKZO NOBEL PAINTS TEAM
 Echte hamerslagverf of structuurmat lak
 Echte hamerslagverf of structuurmat lak 
			 
			
			
			 
			 
			
			
			
 
			 
			
			
			 of toch proberen
 of toch proberen  
											 
			 
			
			
			 
			 
			
			
			 
			 
			
			
			 
											 
			 
			
			
			
 
 
 het bakje kan ook redelijk lang mee als je het proper maakt ...
 het bakje kan ook redelijk lang mee als je het proper maakt ...  
  
											 
			 
			
			
			 even dacht ik van hey ...
 even dacht ik van hey ...  is dat niks ... maar toen dacht ik
 is dat niks ... maar toen dacht ik  toch maar niet hahahaha mag ook niet denk ik
 toch maar niet hahahaha mag ook niet denk ik  misschien eens testen op de reserve velg ... hahahaha zou wel bling bling zijn
 misschien eens testen op de reserve velg ... hahahaha zou wel bling bling zijn  
											 
			 
			
			
			 als ik de bumpers doe met bumperzwart zijn die in ieder geval al hetzelfde (reeds gedaan in het verleden)
 als ik de bumpers doe met bumperzwart zijn die in ieder geval al hetzelfde (reeds gedaan in het verleden)
											 
			 
			
			
			
 
			 
			
			
			Blijkbaar mag het wel, want toen een paar jaar geleden Hummers nog in waren, kwam ik regelmatig een volledig verchroomde Hummer tegen. Heel bizar gezicht trouwens als zoiets langsrijdt....quote:Op dinsdag 20 september 2011 08:13 schreef HaerdenC het volgende:
ik zag trouwens ook van deze busjes in de winkel staan
[ afbeelding ]
Chroom lakeven dacht ik van hey ...
is dat niks ... maar toen dacht ik
toch maar niet hahahaha mag ook niet denk ik
misschien eens testen op de reserve velg ... hahahaha zou wel bling bling zijn
 
			 
			
			
			 gewoon leuk om eens te doen en kan je losdoen om opnieuw te spuiten als het wat tegen valt
 gewoon leuk om eens te doen en kan je losdoen om opnieuw te spuiten als het wat tegen valt  
  dus wil je het veranderen -> afschuren -> primer -> opnieuw
 dus wil je het veranderen -> afschuren -> primer -> opnieuw  nu daarom dus dat ik eerst een stukje doe in de koffer zodat ik geen rare verrassingen krijg. Verder heeft mijn vrouw als veto gesteld dat we eerst een nieuwe garage moeten hebben ... of toch carpoort dus daar eerst effe voor gekeken
 nu daarom dus dat ik eerst een stukje doe in de koffer zodat ik geen rare verrassingen krijg. Verder heeft mijn vrouw als veto gesteld dat we eerst een nieuwe garage moeten hebben ... of toch carpoort dus daar eerst effe voor gekeken  
											 
			 
			
			
			 
			 
			
			
			 zou veel beter gaan
 zou veel beter gaan
											 
			 
			
			
			Dan vloeit de hammerrite wel mooi uit maar krijg je veel minder hamer effect erin te zitten.quote:Op dinsdag 20 september 2011 13:08 schreef HaerdenC het volgende:
je moet het verdunnen met tinnerzou veel beter gaan
 
											 
			 
			
			
			chroom spray heb ik toevallig ookgekocht voor mijn art car in de maak... en een collega waarschuwde me toen, die heeft dat ook gebruikt, na één regenbui is dat gewoon grijs...quote:Op dinsdag 20 september 2011 08:13 schreef HaerdenC het volgende:
ik zag trouwens ook van deze busjes in de winkel staan
[ afbeelding ]
Chroom lakeven dacht ik van hey ...
is dat niks ... maar toen dacht ik
toch maar niet hahahaha mag ook niet denk ik
misschien eens testen op de reserve velg ... hahahaha zou wel bling bling zijn
 
			 
			
			
			 hammerite gebruiken dan weer een stuk minder ...
 hammerite gebruiken dan weer een stuk minder ...  zoals in openingstopic al vermeld ... waarom maakt men auto's niet in inox of RVS ... op zich moet dat best kunnen en niet eens zoveel meer kosten.
 zoals in openingstopic al vermeld ... waarom maakt men auto's niet in inox of RVS ... op zich moet dat best kunnen en niet eens zoveel meer kosten.
											 
			 
			
			
			Op zich kan dat dus niet zomaarquote:Op woensdag 21 september 2011 13:44 schreef HaerdenC het volgende:
zijn veel mensen die hun auto rollen als je op internet zoekthammerite gebruiken dan weer een stuk minder ...
het is meer een logisch denken er achter ... auto's roesten en dat is niet leukzoals in openingstopic al vermeld ... waarom maakt men auto's niet in inox of RVS ... op zich moet dat best kunnen en niet eens zoveel meer kosten.
 De exotische staal soorten zijn een stuk moeilijker te bewerken.  Juist voor het dieptrekken hebben staal fabrikanten allemaal speciale legeringen met dunne roestwerende coatings ontwikkeld. Kijk maar eens naar auto's van 20 a 30 jaar geleden, die reosten vaak nog stukken meer omdat men toen nog niet de speciale dieptrekstaalsoorten met coating had.
  De exotische staal soorten zijn een stuk moeilijker te bewerken.  Juist voor het dieptrekken hebben staal fabrikanten allemaal speciale legeringen met dunne roestwerende coatings ontwikkeld. Kijk maar eens naar auto's van 20 a 30 jaar geleden, die reosten vaak nog stukken meer omdat men toen nog niet de speciale dieptrekstaalsoorten met coating had.
											 
			 
			
			
			 
			 
			
			
			Die zijn er al, maar hebben andersoortige problemen, schijntquote:Op woensdag 21 september 2011 13:44 schreef HaerdenC het volgende:
het is meer een logisch denken er achter ... auto's roesten en dat is niet leukzoals in openingstopic al vermeld ... waarom maakt men auto's niet in inox of RVS ... op zich moet dat best kunnen en niet eens zoveel meer kosten.

 
			 
			
			
			 
			 
			
			
			 dat gaan we ineens vervangen door een dikkere versie zodat het allemaal wat mooier sluit ... en recht blijft
 dat gaan we ineens vervangen door een dikkere versie zodat het allemaal wat mooier sluit ... en recht blijft  ... mdf heb ik staan dus geen extra kosten.
 ... mdf heb ik staan dus geen extra kosten. 
  schade is gelukkig zeer beperkt en we zijn dus goed optijd voor een opschoonbeurt
 schade is gelukkig zeer beperkt en we zijn dus goed optijd voor een opschoonbeurt us nergens spleetjes of zo ... goed dat ik primer heb gekocht.
 us nergens spleetjes of zo ... goed dat ik primer heb gekocht.  eerst eens met wat mensen praten er over ... het is niet doorgeroest en ik ga kijken als het opgeschuurd is met staalborstel hoe erg het is en of het te doen is met vulmiddel maar anders ga ik dit stukje misschien even uitbesteden aan een lasser die ik ken
 eerst eens met wat mensen praten er over ... het is niet doorgeroest en ik ga kijken als het opgeschuurd is met staalborstel hoe erg het is en of het te doen is met vulmiddel maar anders ga ik dit stukje misschien even uitbesteden aan een lasser die ik ken 
 zal dus borstelen worden
 zal dus borstelen worden  nu op zich niet erg want daar zie je niks van. De vloerdelen ga ik wel rollen om het resultaat te kunnen zien
 nu op zich niet erg want daar zie je niks van. De vloerdelen ga ik wel rollen om het resultaat te kunnen zien 
 in de wielkappen heb ik jaarlijks van die zwarte taarspray gespoten dus ook daar alles mooi hard
 in de wielkappen heb ik jaarlijks van die zwarte taarspray gespoten dus ook daar alles mooi hard  
  in de koffer zijn er een aantal beschermstroken aangebracht in een soort van kunstof ... deze zijn vrij hard ik weet niet goed of ik die zou er af doen en op het metaal lakken of laten plakken en er over lakken. Geen idee hoe goed beschermend deze zijn ... het is niet zo lastig om het er af te krijgen eigenlijk ... ik zou het kunnen vervangen door rubber er op te lijmen nadat het opnieuw van primer en verf voorzien is.
 in de koffer zijn er een aantal beschermstroken aangebracht in een soort van kunstof ... deze zijn vrij hard ik weet niet goed of ik die zou er af doen en op het metaal lakken of laten plakken en er over lakken. Geen idee hoe goed beschermend deze zijn ... het is niet zo lastig om het er af te krijgen eigenlijk ... ik zou het kunnen vervangen door rubber er op te lijmen nadat het opnieuw van primer en verf voorzien is. 
			 
			
			
			Ik lees overal dat het resultaat van zowel spuiten al rollen 90 procent afhankelijk is van de voorbereiding ... dus njaquote:
 tot nu toe heb ik er 2 uur aan besteed in het totaal dus valt best wel mee hoor
 tot nu toe heb ik er 2 uur aan besteed in het totaal dus valt best wel mee hoor  
  
											 
			 
			
			
			
 
			 
			
			
			 nu ik moet het ook eens natrekken hoor. Voor oldtimers die echt als oldtimers ingeschreven zijn maakt het zeker niks uit
 nu ik moet het ook eens natrekken hoor. Voor oldtimers die echt als oldtimers ingeschreven zijn maakt het zeker niks uit  de technische controle is 1malig en zeer beperk, nu je mag er dan enkel
 de technische controle is 1malig en zeer beperk, nu je mag er dan enkel  dus beperkt gebruik zeg maar ... nu voor de mensen die mij kennen weten dat het in mijn geval ook echt daarvoor is
 dus beperkt gebruik zeg maar ... nu voor de mensen die mij kennen weten dat het in mijn geval ook echt daarvoor is  ik heb een dagelijkse wagen (hyundai minibus), mijn vrouw heeft een dagelijkse wagen (Yaris) en ik heb nog een tweede oldtimer (toyota osaka 1000 uit 1971) ... ik zou de honda gebruiken voor de wat verdere meetings en wil hem niet weg doen omdat we zelf 70.000 km er mee gereden hebben en hij in die 70.000 km bijzonder veel aandacht voor onderhoud heeft gehad. Hij heeft er nu 108.000 en om de 5000 km nieuwe olie om de 10.000 nieuw olie, filters, bougies etc. Ook is de motorruimte proper gehouden, jaarlijks alle wielkassen ingespoten, nooit in gerook ... draait als een klokje! start perfect en zoals jullie op de foto's kunnen zien is hij kwa staat, voor een auto uit 1985 te zijn, zeer zeer hard en proper! Zelden gezien. Tevens is het best een wagen die je niet meer ziet rijden
 ik heb een dagelijkse wagen (hyundai minibus), mijn vrouw heeft een dagelijkse wagen (Yaris) en ik heb nog een tweede oldtimer (toyota osaka 1000 uit 1971) ... ik zou de honda gebruiken voor de wat verdere meetings en wil hem niet weg doen omdat we zelf 70.000 km er mee gereden hebben en hij in die 70.000 km bijzonder veel aandacht voor onderhoud heeft gehad. Hij heeft er nu 108.000 en om de 5000 km nieuwe olie om de 10.000 nieuw olie, filters, bougies etc. Ook is de motorruimte proper gehouden, jaarlijks alle wielkassen ingespoten, nooit in gerook ... draait als een klokje! start perfect en zoals jullie op de foto's kunnen zien is hij kwa staat, voor een auto uit 1985 te zijn, zeer zeer hard en proper! Zelden gezien. Tevens is het best een wagen die je niet meer ziet rijden  wat exclusiever als een crx of civic ... hoewel de civic's uit 1985 ook dun gezaaid zijn. Enkele grotere werken zijn recentelijk reeds uitgevoerd zoals nieuwe drukgroep en koppeling. Dit heb ik laten doen aangezien ik daar zelf niet echt de kennis nog het matteriaal voor heb
 wat exclusiever als een crx of civic ... hoewel de civic's uit 1985 ook dun gezaaid zijn. Enkele grotere werken zijn recentelijk reeds uitgevoerd zoals nieuwe drukgroep en koppeling. Dit heb ik laten doen aangezien ik daar zelf niet echt de kennis nog het matteriaal voor heb  Soms moet je ook gewoon eerlijk zijn met jezelf he ...
 Soms moet je ook gewoon eerlijk zijn met jezelf he ... geen computer gedoens.
 geen computer gedoens.
											 
			 
			
			
			 
			 
			
			
			
 staan op mijn gsm maar moet nu eerst verf bij gaan halen hehehehe ...
 staan op mijn gsm maar moet nu eerst verf bij gaan halen hehehehe ...
											 
			 
			
			
			

 
			 
			
			
			 
			 
			
			
			 
  de chroom is gewoon grijs metalique en de verf kan niet tegen weersomstandigheden, na het vernissen gaan reageren en gekraakt -> geen aanrader dus ... haal dan gewoon bus zilvermetalique en spuit daar 2 a 3 lagen mee ... het spuiten ging wel erg goed!
 de chroom is gewoon grijs metalique en de verf kan niet tegen weersomstandigheden, na het vernissen gaan reageren en gekraakt -> geen aanrader dus ... haal dan gewoon bus zilvermetalique en spuit daar 2 a 3 lagen mee ... het spuiten ging wel erg goed! 
  
			 
			
			
			 momenteel heeft hij hier en daar wat beginnende roest
 momenteel heeft hij hier en daar wat beginnende roest  als ik hem op die plaatsjes afschuur kan ik hem laten spuiten ... als ik hem nu schuur en zelf met de roller doe kan het bij een mislukte poging EXTREEM veel schuurwerk worden ... en hammerite afschuren schijnt niet zo fijn te zijn
 als ik hem op die plaatsjes afschuur kan ik hem laten spuiten ... als ik hem nu schuur en zelf met de roller doe kan het bij een mislukte poging EXTREEM veel schuurwerk worden ... en hammerite afschuren schijnt niet zo fijn te zijn  
  
			 
			
			
			 
			 
			
			
			 
  maar ik weet wel dat bv. rustoleum in tractor kleuren specifiek te krijgen is dus bv john deere groen en zo
 maar ik weet wel dat bv. rustoleum in tractor kleuren specifiek te krijgen is dus bv john deere groen en zo  ik veronderstel dus een beetje dat het gelijkaardig is aan rustoleum
 ik veronderstel dus een beetje dat het gelijkaardig is aan rustoleum maar het is toch een beslissing he.
 maar het is toch een beslissing he. 
			 
			
			
			 
			 
			
			
			 
			 
			
			
			 
											 
			 
			
			
			 
			 
			
			
			 Valt het tegen plak ik er wel wat stickers over of zo
 Valt het tegen plak ik er wel wat stickers over of zo  hehehehehe
 hehehehehe
											 
			 
			
			
			 
			 
			
			
			 ondertussen al paar vrienden die zullen helpen met het hamerite project
 ondertussen al paar vrienden die zullen helpen met het hamerite project  eens de garage klaar is en ik terug ben van de scancovery kunnen we langzaam alles wat plannen en kosten raming - tijdsraming maken ... het gaat best een aardig duitje kosten omdat ik 2 lagen primer en 4 a 5 lagen hamerite wil doen
 eens de garage klaar is en ik terug ben van de scancovery kunnen we langzaam alles wat plannen en kosten raming - tijdsraming maken ... het gaat best een aardig duitje kosten omdat ik 2 lagen primer en 4 a 5 lagen hamerite wil doen  
											 
			 
			
			
			 
  
											|  | 
 

| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |