dat ruwe oppervlak lijkt me vooral erg lastig om te poetsen ... mijn god ik mag er niet aan denken zeker op die wielen... wat is dat voor iets, structuurverf voor muren of zo ???
enfin ... ik ben rustig eens begonnen gisteren met voorbereidingen ik ga ook proberen bij houden hoe lang ik er aan werk en kosten ...
![01.jpg]()
Onder de grijze koffermat een stuk mdf

dat gaan we ineens vervangen door een dikkere versie zodat het allemaal wat mooier sluit ... en recht blijft

... mdf heb ik staan dus geen extra kosten.
![02.jpg]()
Reservewiel ... hierop ga ik naderhand eens de chrome spray testen en het wiel laten buiten staan om te kijken hoe en wat ... idee is opschuren primer op zetten en dan spuiten met de chroomspray. zoals je ziet is de koffer vrij goed in orde wel heeft de band wat witte plekken van vocht
![03.jpg]()
Originele verbanddoos uit 1984!!! Dat is geld waard denk ik
![04.jpg]()
Hier zie je wat oppervlakkige roestplekjes ... overal met hamertje op getikt en nergens doorgeroest dit komt gewoon door water in de koffer. De rubbers zijn niet meer 100 procent sluitend en vooral bij een wasbeurt kan er al eens wat water in druppelen ... er lag onder het reservewiel een stuk zwarte vloerbekleding ... die werkt als een spons ... het water blijft er ook wat in rotten dus ... mat er nu uitgehaald

schade is gelukkig zeer beperkt en we zijn dus goed optijd voor een opschoonbeurt
![05.jpg]()
dit zijn de zijkantjes er is een soort vettige bruine pap aangebracht maar nogal raar ... niet overal misschien dat iemand hier opheldering over kan geven. Het lijkt op dinitrol achtig iets ... verder merk ik dat zowat alle delen aan metkaar gezet zijn met een soort kit

us nergens spleetjes of zo ... goed dat ik primer heb gekocht.
![06.jpg]()
Dit is de tankdop voorziening die heeft wat meer roest en ga ik wel oplappen. Wel aardige kut plaats om te lassen! Ik ga kijken hoe we dat gaan aanpakken -> waarschijnlijk benzinetank verwijderen en zo ... meer daarover later

eerst eens met wat mensen praten er over ... het is niet doorgeroest en ik ga kijken als het opgeschuurd is met staalborstel hoe erg het is en of het te doen is met vulmiddel maar anders ga ik dit stukje misschien even uitbesteden aan een lasser die ik ken

![07.jpg]()
Alles voorzichtig los gedaan en alle deeltjes mooi in doosjes ... ik plan dus van bv eerst de koffer los te doen en in orde te maken en dan weer ander deel ... zo stuk bij stuk tot alles gedaan is ...
![08.jpg]()
De binnekant rollen is niet echt een optie

zal dus borstelen worden

nu op zich niet erg want daar zie je niks van. De vloerdelen ga ik wel rollen om het resultaat te kunnen zien

![09.jpg]()
Dit is een gekend probleempunt van de oudere accord ... de plaats waar de schokdempers vast zitten achteraan. Meeste zijn daar snors rot en doorgeroest, de onze heeft daar flink wat dinitrol achtige pasta zitten en ziet uit als nieuw

in de wielkappen heb ik jaarlijks van die zwarte taarspray gespoten dus ook daar alles mooi hard
![10.jpg]()
Alles eens goed afgewassen ... een keer of vier. Echt bruine emmer

in de koffer zijn er een aantal beschermstroken aangebracht in een soort van kunstof ... deze zijn vrij hard ik weet niet goed of ik die zou er af doen en op het metaal lakken of laten plakken en er over lakken. Geen idee hoe goed beschermend deze zijn ... het is niet zo lastig om het er af te krijgen eigenlijk ... ik zou het kunnen vervangen door rubber er op te lijmen nadat het opnieuw van primer en verf voorzien is.
Alle reacties welkom
op de planning,
- mogelijk de beschermstroken los doen
- met sticker verwijderaar over gaan om alle restjes weg te doen
- alles opschuren
- nog eens uitwassen met proper water en beetje azijn
- otvetten met hamerite ontvetten (ik wil zeker alles volgen zoals het door hamerite opgegeven is)
- primer zetten met borstel en roller
- lichtjes schuren
- hamerite in 2 lagen
en dan kijken hoe en wat ...