abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_102189074
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 september 2011 08:13 schreef HaerdenC het volgende:
ik zag trouwens ook van deze busjes in de winkel staan

[ afbeelding ]

Chroom lak :) even dacht ik van hey ... :) is dat niks ... maar toen dacht ik :) toch maar niet hahahaha mag ook niet denk ik :) misschien eens testen op de reserve velg ... hahahaha zou wel bling bling zijn :)
chroom spray heb ik toevallig ookgekocht voor mijn art car in de maak... en een collega waarschuwde me toen, die heeft dat ook gebruikt, na één regenbui is dat gewoon grijs...
  woensdag 21 september 2011 @ 13:44:57 #28
134738 HaerdenC
Allround Kluskabouter
pi_102216919
zijn veel mensen die hun auto rollen als je op internet zoekt :) hammerite gebruiken dan weer een stuk minder ...

het is meer een logisch denken er achter ... auto's roesten en dat is niet leuk :) zoals in openingstopic al vermeld ... waarom maakt men auto's niet in inox of RVS ... op zich moet dat best kunnen en niet eens zoveel meer kosten.
Minds are like parachutes, they work best when open!
pi_102217118
quote:
0s.gif Op woensdag 21 september 2011 13:44 schreef HaerdenC het volgende:
zijn veel mensen die hun auto rollen als je op internet zoekt :) hammerite gebruiken dan weer een stuk minder ...

het is meer een logisch denken er achter ... auto's roesten en dat is niet leuk :) zoals in openingstopic al vermeld ... waarom maakt men auto's niet in inox of RVS ... op zich moet dat best kunnen en niet eens zoveel meer kosten.
Op zich kan dat dus niet zomaar :D De exotische staal soorten zijn een stuk moeilijker te bewerken. Juist voor het dieptrekken hebben staal fabrikanten allemaal speciale legeringen met dunne roestwerende coatings ontwikkeld. Kijk maar eens naar auto's van 20 a 30 jaar geleden, die reosten vaak nog stukken meer omdat men toen nog niet de speciale dieptrekstaalsoorten met coating had.
  woensdag 21 september 2011 @ 14:10:45 #30
134738 HaerdenC
Allround Kluskabouter
pi_102217792
men kan in rvs perfect uitlaatlijnen maken en in alle mogelijke vormen plooien dus het zou mij echt verwonderen dat men daar geen deurtje of koffertje mee kan maken ...
Minds are like parachutes, they work best when open!
  donderdag 22 september 2011 @ 09:58:20 #31
245626 error_404
nee, toch niet...
pi_102252632
quote:
0s.gif Op woensdag 21 september 2011 13:44 schreef HaerdenC het volgende:
het is meer een logisch denken er achter ... auto's roesten en dat is niet leuk :) zoals in openingstopic al vermeld ... waarom maakt men auto's niet in inox of RVS ... op zich moet dat best kunnen en niet eens zoveel meer kosten.
Die zijn er al, maar hebben andersoortige problemen, schijnt ;)

Op vrijdag 4 september 2009 schreef MarkyMarkx het volgende: Held _O_
hier schreef tong80 het volgende: _O_ :P
hier schreef stevenmac26 het volgende: :D
  donderdag 22 september 2011 @ 09:59:45 #32
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_102252662
Laat je carrosserie gewoon galvaniseren.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  donderdag 22 september 2011 @ 15:21:30 #33
161944 Mr_Moon
Virtual Insanity
pi_102261632


The secret of creativity is knowing how to hide your sources
pi_102261745
Ik kan dat ruwe oppervlak niet echt mooi vinden... :{
  vrijdag 23 september 2011 @ 07:25:44 #35
134738 HaerdenC
Allround Kluskabouter
pi_102288214
dat ruwe oppervlak lijkt me vooral erg lastig om te poetsen ... mijn god ik mag er niet aan denken zeker op die wielen... wat is dat voor iets, structuurverf voor muren of zo ???

enfin ... ik ben rustig eens begonnen gisteren met voorbereidingen ik ga ook proberen bij houden hoe lang ik er aan werk en kosten ...


Onder de grijze koffermat een stuk mdf :) dat gaan we ineens vervangen door een dikkere versie zodat het allemaal wat mooier sluit ... en recht blijft :) ... mdf heb ik staan dus geen extra kosten.


Reservewiel ... hierop ga ik naderhand eens de chrome spray testen en het wiel laten buiten staan om te kijken hoe en wat ... idee is opschuren primer op zetten en dan spuiten met de chroomspray. zoals je ziet is de koffer vrij goed in orde wel heeft de band wat witte plekken van vocht


Originele verbanddoos uit 1984!!! Dat is geld waard denk ik :)


Hier zie je wat oppervlakkige roestplekjes ... overal met hamertje op getikt en nergens doorgeroest dit komt gewoon door water in de koffer. De rubbers zijn niet meer 100 procent sluitend en vooral bij een wasbeurt kan er al eens wat water in druppelen ... er lag onder het reservewiel een stuk zwarte vloerbekleding ... die werkt als een spons ... het water blijft er ook wat in rotten dus ... mat er nu uitgehaald :) schade is gelukkig zeer beperkt en we zijn dus goed optijd voor een opschoonbeurt


dit zijn de zijkantjes er is een soort vettige bruine pap aangebracht maar nogal raar ... niet overal misschien dat iemand hier opheldering over kan geven. Het lijkt op dinitrol achtig iets ... verder merk ik dat zowat alle delen aan metkaar gezet zijn met een soort kit :) us nergens spleetjes of zo ... goed dat ik primer heb gekocht.


Dit is de tankdop voorziening die heeft wat meer roest en ga ik wel oplappen. Wel aardige kut plaats om te lassen! Ik ga kijken hoe we dat gaan aanpakken -> waarschijnlijk benzinetank verwijderen en zo ... meer daarover later :) eerst eens met wat mensen praten er over ... het is niet doorgeroest en ik ga kijken als het opgeschuurd is met staalborstel hoe erg het is en of het te doen is met vulmiddel maar anders ga ik dit stukje misschien even uitbesteden aan een lasser die ik ken :)


Alles voorzichtig los gedaan en alle deeltjes mooi in doosjes ... ik plan dus van bv eerst de koffer los te doen en in orde te maken en dan weer ander deel ... zo stuk bij stuk tot alles gedaan is ...


De binnekant rollen is niet echt een optie :) zal dus borstelen worden :) nu op zich niet erg want daar zie je niks van. De vloerdelen ga ik wel rollen om het resultaat te kunnen zien :)


Dit is een gekend probleempunt van de oudere accord ... de plaats waar de schokdempers vast zitten achteraan. Meeste zijn daar snors rot en doorgeroest, de onze heeft daar flink wat dinitrol achtige pasta zitten en ziet uit als nieuw :) in de wielkappen heb ik jaarlijks van die zwarte taarspray gespoten dus ook daar alles mooi hard :)


Alles eens goed afgewassen ... een keer of vier. Echt bruine emmer :) in de koffer zijn er een aantal beschermstroken aangebracht in een soort van kunstof ... deze zijn vrij hard ik weet niet goed of ik die zou er af doen en op het metaal lakken of laten plakken en er over lakken. Geen idee hoe goed beschermend deze zijn ... het is niet zo lastig om het er af te krijgen eigenlijk ... ik zou het kunnen vervangen door rubber er op te lijmen nadat het opnieuw van primer en verf voorzien is.

Alle reacties welkom

op de planning,
- mogelijk de beschermstroken los doen
- met sticker verwijderaar over gaan om alle restjes weg te doen
- alles opschuren
- nog eens uitwassen met proper water en beetje azijn
- otvetten met hamerite ontvetten (ik wil zeker alles volgen zoals het door hamerite opgegeven is)
- primer zetten met borstel en roller
- lichtjes schuren
- hamerite in 2 lagen

en dan kijken hoe en wat ...
Minds are like parachutes, they work best when open!
  vrijdag 23 september 2011 @ 07:27:19 #36
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_102288222
Geen half werk zoals jij het aanpakt :D
Klonk is alleen Klonk als er Klonk op staat
  vrijdag 23 september 2011 @ 07:34:36 #37
134738 HaerdenC
Allround Kluskabouter
pi_102288259
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 september 2011 07:27 schreef Klonk het volgende:
Geen half werk zoals jij het aanpakt :D
Ik lees overal dat het resultaat van zowel spuiten al rollen 90 procent afhankelijk is van de voorbereiding ... dus nja :) tot nu toe heb ik er 2 uur aan besteed in het totaal dus valt best wel mee hoor :)

De koffer, deuren en motorkap ga ik demonteren ... om ze stofvrij binnen in mijn kelder te rollen ... radio aan... rustig :)
Minds are like parachutes, they work best when open!
  vrijdag 23 september 2011 @ 07:37:12 #38
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_102288281
zen projectje :+

weet trouwens niet hoe het in Belgiestan is maar in Nederland kan de politie het wel waarderen als er ergens onder de motorkap nog een stukje van de originele kleur zichtbaar is. Maar goed dat is in Nederland
Klonk is alleen Klonk als er Klonk op staat
  vrijdag 23 september 2011 @ 07:47:44 #39
134738 HaerdenC
Allround Kluskabouter
pi_102288351
Ik heb het op de keuring gevraagd en volgens die meneer maakt de kleur allemaal niks uit doe je mee wat je wil :) nu ik moet het ook eens natrekken hoor. Voor oldtimers die echt als oldtimers ingeschreven zijn maakt het zeker niks uit :) de technische controle is 1malig en zeer beperk, nu je mag er dan enkel
- 25 km rond je woonplaats tussen zonsopkoms en zonsondergang ter voorbereiding van een event
- naar of van noemenswardige events

mee rijden :) dus beperkt gebruik zeg maar ... nu voor de mensen die mij kennen weten dat het in mijn geval ook echt daarvoor is :) ik heb een dagelijkse wagen (hyundai minibus), mijn vrouw heeft een dagelijkse wagen (Yaris) en ik heb nog een tweede oldtimer (toyota osaka 1000 uit 1971) ... ik zou de honda gebruiken voor de wat verdere meetings en wil hem niet weg doen omdat we zelf 70.000 km er mee gereden hebben en hij in die 70.000 km bijzonder veel aandacht voor onderhoud heeft gehad. Hij heeft er nu 108.000 en om de 5000 km nieuwe olie om de 10.000 nieuw olie, filters, bougies etc. Ook is de motorruimte proper gehouden, jaarlijks alle wielkassen ingespoten, nooit in gerook ... draait als een klokje! start perfect en zoals jullie op de foto's kunnen zien is hij kwa staat, voor een auto uit 1985 te zijn, zeer zeer hard en proper! Zelden gezien. Tevens is het best een wagen die je niet meer ziet rijden :) wat exclusiever als een crx of civic ... hoewel de civic's uit 1985 ook dun gezaaid zijn. Enkele grotere werken zijn recentelijk reeds uitgevoerd zoals nieuwe drukgroep en koppeling. Dit heb ik laten doen aangezien ik daar zelf niet echt de kennis nog het matteriaal voor heb :) Soms moet je ook gewoon eerlijk zijn met jezelf he ...

Mechanisch is er best nog veel voor te krijgen aangezien veel stukken overeenkomen met de crx en civic. Recentelijk nog nieuwe rempomp gekocht en de remblokjes etc zijn ook perfect verkrijgbaar. Meeste dingen zijn ook niet gek duur ... alles is goed toegankelijk en je kan er met vrij normaal gereedschap aan werken :) geen computer gedoens.
Minds are like parachutes, they work best when open!
pi_102327718
Ik heb ooit m'n starslet ook met hammerite gerold, motorkap en bandje rondom de wielkastranden.
M'n sletje was al donkergrijs dus was best een leuke two-tone geworden.
  zondag 25 september 2011 @ 11:11:35 #41
134738 HaerdenC
Allround Kluskabouter
pi_102354617
vandaag de koffer helemaal geschuurd ... alle plaatsjes mooi ruw gemaakt, dan ontvet, gespoeld, gedroogd en eerste laag primer opgezet. Conclusies:

- het is best te doen maar als je veel hoekjes hebt ... neemt het best wat tijd zowel schuren als rollen
- kantjes kan je met een borsteltje doen maar direct met roller over gaan ... borstels beter zo weinig mogelijk gebruiken
- zorg dat je veel lucht hebt in de ruimte waar je het doet ... stinkt behoorlijk en is volgens mij niet zo gezond aangezien ik me best vrolijk voelde ondanks het lastig werken
- koffer is ideale test ... je kan zien hoe de lak reageert, je kan testen hoe handig je bent met de roller want dat zit vol hoekjes :)
- primer aanlengen met 10 a 15 procent verdunner van hamerite anders rolt het niet aardig
- je denkt eerst van ... dit gaat niks worden, maar eens het wat begint te drogen valt het best mee ... na 1 laag ziet de koffer er behoorlijk anders uit. De primer heeft een goed vulvermogen en rekt zich mooi vlak. om goed eindresultaat te krijgen is de primer volgens mij wel noodzakelijk ook al beweren ze bij hamerite van niet
- rollen gaat veel langer duren dan spuiten maar volgens mij heeft het behoorlijk wat voordelen, dikkere laag, minder verfafval, geen spuitkamer nodig, te doen in verschillende fases
- ik ga deuren koffer en motorkap demonteren om te doen .... 1 per 1 gezien de makkelijke vorm ga ik beginnen met het kofferdeksel denk ik
- achter 2 uur doe ik tweede laag primer vanavond mogelijk al de hamerite verf in de koffer
- je verbruikt best veel verf. met zo 1 klein potje kan je niet de volledige koffer doen om je ene idee te geven ... dit was 250 ml ik schat dat je bijna een liter nodig hebt voor 2 lagen als je echt ieder stukje koffer gedaan wil hebben... voor een volledige auto heb je dus wel liter of 5 nodig denk ik en dan doe je enkel de buitenkant. Ik dacht van de deuren echt voorzichtig te strippen net zoals de voorste spatborden en ze aan beide kanten te doen dus zal nog wel wat meer zijn.

foto's volgen :) staan op mijn gsm maar moet nu eerst verf bij gaan halen hehehehe ...
Minds are like parachutes, they work best when open!
  zondag 25 september 2011 @ 11:16:38 #42
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_102354703
Ik mis foto's van het resultaat :+

Projekttopic van gemaakt trouwens ;)

[ Bericht 35% gewijzigd door Sounddragon op 25-09-2011 12:38:17 ]
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_102356903
projeCt lummel. ;)
  zondag 25 september 2011 @ 12:55:45 #44
134738 HaerdenC
Allround Kluskabouter
pi_102357239
hahahaha project is een groot woord hoor ... het is niet dat ik op en top ga herstellen ... het is gewoon wat verfrissen ... laag 2 zit er op nu eten ... foto's volgen
Minds are like parachutes, they work best when open!
  zondag 25 september 2011 @ 13:57:10 #45
245626 error_404
nee, toch niet...
pi_102359260
* wacht nog steeds in spanning op de foto's
Op vrijdag 4 september 2009 schreef MarkyMarkx het volgende: Held _O_
hier schreef tong80 het volgende: _O_ :P
hier schreef stevenmac26 het volgende: :D
  zondag 25 september 2011 @ 16:51:34 #46
134738 HaerdenC
Allround Kluskabouter
pi_102364971
k ben er filmpje van aan het renderen :)

korte samenvatting ...
- de koffer heeft 2 primer lagen gehad en dan 2 lagen hammerite hamerslag donkergrijs.
- reserve velg met chroom lak gedaan en dan 3 lagen vernis. Algemeen ... nja KUT :) de chroom is gewoon grijs metalique en de verf kan niet tegen weersomstandigheden, na het vernissen gaan reageren en gekraakt -> geen aanrader dus ... haal dan gewoon bus zilvermetalique en spuit daar 2 a 3 lagen mee ... het spuiten ging wel erg goed!

Filmpje is achter kwartiertje ongeveer wel klaar dan effe op mijn youtube zetten :)

Koffer is mooi gelukt moet nog 1 randje doen aan de achterzit maar eindresultaat is wel super !!! Of ik mijn hele auto met hammerite wil doen? Ik weet het niet goed. Beetje bang dat ik de hele auto verkloot eigenlijk.
Minds are like parachutes, they work best when open!
pi_102365252
Kan het nog erger dan?
In tijden van crisis moet je niet met lastenverhogingen komen.
  zondag 25 september 2011 @ 17:10:05 #48
134738 HaerdenC
Allround Kluskabouter
pi_102365602
ja hoor het kan zeker nog erger :) momenteel heeft hij hier en daar wat beginnende roest :) als ik hem op die plaatsjes afschuur kan ik hem laten spuiten ... als ik hem nu schuur en zelf met de roller doe kan het bij een mislukte poging EXTREEM veel schuurwerk worden ... en hammerite afschuren schijnt niet zo fijn te zijn :)


Primer in potje


primer nat laag 1


primer nat eerste laag


Velg in primer


2 lagen primer


2 lagen primer uitgedroogd


gespoten velg


eindresultaat
Minds are like parachutes, they work best when open!
  zondag 25 september 2011 @ 22:14:03 #49
134738 HaerdenC
Allround Kluskabouter
pi_102379731

filmpje met meer details :) zoals beloofd.
Minds are like parachutes, they work best when open!
  maandag 26 september 2011 @ 09:19:03 #50
134738 HaerdenC
Allround Kluskabouter
pi_102389619
vanmorgen nog eens gaan kijken naar wiel en koffer. Wiel is nog altijd zelfde ... goed genoeg maar ik ga mogelijk terug afschuren om andere verf op te testen!, De koffer is verder gedroogd en ziet er nog beter uit als gisteren. De gerolde plaatsen geven een merkelijk minder hammerslag effect dan de geborstelde. Het voelt zeer proper en aangenaam aan. Het is vlakker geworden en het eindresultaat vandaag doet me weer twijfelen ... misschien gewoon eens de motorkap er af nemen en gewoon kijken wat het op een vlak geeft. Als het niet goed is kan ik het altijd nog afschuren en spuiten ... motorkap is niet zo een complex vlak.
Minds are like parachutes, they work best when open!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')