Zwanger? Dan mag je ook geen rauw ei.quote:Op zaterdag 17 december 2011 11:31 schreef Bleie het volgende:
Klinkt heerlijk Piet, maar helaas is gerookte zalm nog eventjes verboden voor mij![]()
![]()
.
Had je hier misschien nog een receptje van, minilot?quote:- Als nagerecht zet ik drie verschillende toetjes to share op tafel: donkere chocolade-fudgetaart, mousse van gekaramelliseerde witte chocolade(!Heel!Erg!Lekker!)
Op de bakafdeling, wat robin ook al zei. Heb me met ook rot lopen zoeken terwijl ik er voor stondquote:Op zaterdag 17 december 2011 13:27 schreef Ml-etje het volgende:
Piet waar haal je je gelatine? Dat gebruik ik nl nooit
Ha, over die rauwe eieren had ik nog heen gelezen. Ik weet dat het op verzoek was, maar ik ben echt dol op zalm, dus als ik niet meer zwanger ben (nog een week of 6), ga ik dit toch echt een keertje maken. Gewoon, omdat het kan.quote:Op zaterdag 17 december 2011 11:36 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Zwanger? Dan mag je ook geen rauw ei.
Recept was voor minilot op verzoek.
Kan dat in combi met zogen?quote:Op zaterdag 17 december 2011 15:15 schreef Bleie het volgende:
[..]
Ha, over die rauwe eieren had ik nog heen gelezen. Ik weet dat het op verzoek was, maar ik ben echt dol op zalm, dus als ik niet meer zwanger ben (nog een week of 6), ga ik dit toch echt een keertje maken. Gewoon, omdat het kan.
Als je er mousse van gaat maken absoluut, bewaar het niet te lang in de vriezer, en zorg dat je vriezer zeker min 20 is.quote:Op zaterdag 17 december 2011 15:34 schreef PaarsBeestje het volgende:
Gerookte zalm is in te vriezen? Ik heb ook al een pakje van die wilde zalm gekocht en hij was inderdaad fantastisch. Als ik 'm in kan vriezen, dan leg ik een voorraadje aan
Klinkt goed, en m'n vriezer staat inderdaad koud genoegquote:Op zaterdag 17 december 2011 15:38 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Als je er mousse van gaat maken absoluut, bewaar het niet te lang in de vriezer, en zorg dat je vriezer zeker min 20 is.
Zalm kan in elk geval met borstvoeding samen, rauwe eieren weet ik eigenlijk niet. Kan het zo gauw ook niet vinden. Grrr, dan moet ik nog wel lang wachten voor ik dit kan eten. Nou ja, ik kan in elk geval weer aan de broodjes zalm straks, dat is al heel watquote:Op zaterdag 17 december 2011 15:25 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Kan dat in combi met zogen?
Als je slim bent koop je nu de gerookte wilde zalm bij de aldi, want of ze die in Feb nog hebben is de vraag en vries hem in. De gerookte wilde zalm is echt honderd maal zo lekker als de normale.
Oh, die had ik nog niet gezien. Bedankt!quote:Op zondag 18 december 2011 12:46 schreef DancingPhoebe het volgende:
Heb je [Amuse] Recepten & Lepels al gescanned?
Weet niet of er nou perse een soepje bijzit, maar dat topic hielp mij een paar weken geleden uit de amuse-brand.
Pakje slagroomquote:Op zondag 18 december 2011 10:16 schreef Purdey het volgende:
Aangezien Piet ook frambozenmousse gaat maken, even een vraagje. Ik had in een kookboek een citroenmousse gezien, maar niet iedereen is dol op citroen, vandaar de framboos. Hoe dan ook, dat recept gaat ongeveer zo:
-Slagroom stijfkloppen
-2 eiwitten stijfkloppen met suiker
-Suiker, eiwitten en frambozen erbij.
Leek mij niet slecht, en simpel. Maak jij de mousse op de manier die je eerder beschreef? Met de gelatine?
Het wortelsoepje van Bluezz! Heel mooi fel oranje van kleur, hoog op smaak en makkelijk te maken. Staat denk ik wel in het amusetopic. Is hier altijd een succes. Inclusief mensen die stiekem in de keuken de pan uitlikken.quote:Op zondag 18 december 2011 12:38 schreef Miss-MacPhisto het volgende:
Kent iemand nog een lekker, maar licht, amusesoepje? Ik heb een kleine amuse met coquilles, maar zou daarbij nog een klein glaasje met amusesoep willen serveren. Mijn voorgerecht na de amuse is vrij zwaar (richting ragout), dus het mag niet te zwaar zijn. Liefst op basis van een groente (en niet opnieuw vis of schaaldieren). Heb al in het Fok! Kookboek gekeken en surf me suf, maar kan niets naar mijn zin vinden. Alvast bedankt!
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |