quote:Op zondag 18 december 2011 17:48 schreef Pietverdriet het volgende:
Wat is het trouwens met ouders en schoonouders, opa en oma's dat ze willen bepalen wat er op tafel komt als ze worden uitgenodigd te komen eten? Kijk prima als je iets niet lust of allergies bent, maar te gaan vertellen wat er moet komen, heel mooi, maar ik zou me daar echt geen ruk van aantrekken
Er is gelukkig nog een verschil tussen ergens rekening mee houden en jezelf aanpassen..quote:Op zondag 18 december 2011 17:48 schreef Pietverdriet het volgende:
Wat is het trouwens met ouders en schoonouders, opa en oma's dat ze willen bepalen wat er op tafel komt als ze worden uitgenodigd te komen eten? Kijk prima als je iets niet lust of allergies bent, maar te gaan vertellen wat er moet komen, heel mooi, maar ik zou me daar echt geen ruk van aantrekken
Nee, wel een schoonvader die de Gans mocht aansnijden wiens bek open viel dat er geen botten in de gans zaten.quote:Op zondag 18 december 2011 17:55 schreef Ml-etje het volgende:
[..]je hebt nog nooit een reactie gehad van "jammer dat .... niet op tafel stond" denk ik
Mag het niet uit aardappel gemaakt zijn? Wat dacht je van Knoedel, gemaakt van brood en hazelnoten?quote:Op zondag 18 december 2011 18:20 schreef Brembo het volgende:
Ik zoek eigenlijk iets wat bij een kalkoen als hoofdgerecht past maar dan geen aardappels, iemand ideeën? De kalkoen zal gevuld zijn...
quote:Op zondag 18 december 2011 18:48 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Nee, wel een schoonvader die de Gans mocht aansnijden wiens bek open viel dat er geen botten in de gans zaten.
Hij gromde later wat dat ie nog naar het circus moest, waarop schoonmama vroeg hoe hij aan kaarten kwam. Ik zei, Kaarten? Hij moet optreden, staat ie in de piste te grommen en voor hem iemand met een stoel en een zweep.
De mensen die komen eten bij ons met kerst weten nog geeneens wat er geserveerd gaat worden, man heeft spreekverbod gekregen.quote:Op zondag 18 december 2011 19:19 schreef Ml-etje het volgende:
[..]oma wenste rum rozijnen is.
Ik ben niet van plan het te maken maar licor 43 ijs daarentegen
Ik ben wel benieuwd naar haar reactie![]()
Misschien mis ik iets, maar moet je de pitjes van de frambozen er niet uithalen?quote:Op zondag 18 december 2011 12:57 schreef Pietverdriet het volgende:
Pakje slagroom
Drie eiwitten
Pakje frambozen
Suiker
Wat water
3 a 4 blaadjes gelatine
Week 3 a 4 velletjes gelatine in wat water, als ze zacht zijn, doe de gelatine met wat water en suiker aan de kook, samen met de frambozenpuree
Sla slagroom stijf
Sla eiwitten stijf
Koel de frambozenmix af in een bak met wat ijswater maar roer en zorg dat ie nog niet opstijft.
Envelopeer het door de slagroom tot een egaal roze mengsel, maar niet roeren
Doe schep eisneeuw door de slagroomframbozen en envelopeer,
Herhaal dit tot alle eiwit er door is en zet het om op te stijven in de koeling.
Als je het zo doet wordt het erg luchtig en licht.
Als je dat wilt, ja, haal het door een zeef.quote:Op zondag 18 december 2011 19:46 schreef robuust89 het volgende:
[..]
Misschien mis ik iets, maar moet je de pitjes van de frambozen er niet uithalen?
Je bent wel een zoetekauw zeker?quote:Op dinsdag 20 december 2011 12:10 schreef Aneurism het volgende:
Vorig jaar heb ik eigen gemaakte vissoep voor mijn familie gemaakt en daar werd zo over gezeikt: "Ik lussss geen visssss" dat ik dit jaar gezegd heb: De tyfus ik ga lekker met anderen koken.
Nu heb ik de volgende gerechten:
Amuses:
Mousse van Asperges in een lepel
Cherry tomaat met caramel laagje erom heen met sesam zaadjes. (hoop dat het gaat lukken, vorige 10 pogingen zijn mislukt)
Een lepel met eigen recept: Zoete aardappel en Pastinaak puree (heel zoet, maar heerlijk)
Voorgerecht:
Coquilles in eigen gemaakte zoete saus met eetbare bloemen.
Hoofdgerecht:
Been van Lam gegaard in de oven met honing en rozemarijn.
Nu het probleem:
Ik weet nog geen bijgerecht bij het hoofdgerecht en ik weet nog geen nagerecht. Ik kan goed amandelcake maken, maar die maak ik al te vaak...
Het zijn wel andere zoet belevingen. Op zich is mijn saus wel fris bij de cocquilles (het is op basis van 2 soorten azijn, gesmolten honing, appel en kaneel compoté, balsamico azijn) , ik heb daarop ook macamadamia noot rasp erover heen verwerkt. Ik denk dat ik hartig in mijn bijgerecht ga verwerken... Maar wat..quote:Op dinsdag 20 december 2011 13:20 schreef FigureBirdStars het volgende:
[..]
Je bent wel een zoetekauw zeker?![]()
Heb je niet wat teveel zoete gerechten in je menu? Niet iedereen houdt van zoet bij iedere gang, ik iig niet. Misschien ipv van een zoete saus bij de coquilles wat frissers?
Aangezien je van zoet houdt: zoete aardappelpartjes uit de oven, gekruid met koriander-, venkel-, karwijzaad en cayennepeper:quote:Op dinsdag 20 december 2011 12:10 schreef Aneurism het volgende:
Ik weet nog geen bijgerecht bij het hoofdgerecht
Nee wil echt een hartig gerecht erbij.. Eerst zat ik te denken aan risotto van truffel, maar dat eet ik al te vaak om met kerst te eten.quote:Op dinsdag 20 december 2011 14:22 schreef RobinOok het volgende:
[..]
Aangezien je van zoet houdt: zoete aardappelpartjes uit de oven, gekruid met koriander-, venkel-, karwijzaad en cayennepeper:
[ link | afbeelding ] [ link | afbeelding ]
Niet te vinden hier, dus wat nu ? kruimige, ietwat kruimige of een vaste aardappel voor die aardappeltorentjes ?quote:Op dinsdag 20 december 2011 14:05 schreef Tyler-Girl het volgende:
Ik had gezocht naar die Russets, volgens wikipedia leken ze op de aardappelen die we thuis ook hebben.....(maar ik ben echt een n00b wat eten betreft) zou ik dan niet gewone aardappelen kunnen gebruiken?
Russet is vooral een amerikaanse aardappel. Zou binten gebruiken als vervangerquote:Op dinsdag 20 december 2011 14:05 schreef Tyler-Girl het volgende:
Ik had gezocht naar die Russets, volgens wikipedia leken ze op de aardappelen die we thuis ook hebben.....(maar ik ben echt een n00b wat eten betreft) zou ik dan niet gewone aardappelen kunnen gebruiken?
Laat een velletje of 4-5 gelatine zacht worden in wat waterquote:Op woensdag 21 december 2011 09:27 schreef Bleie het volgende:
Piet: jaaa, als ik zeeduivel kan krijgen, doe ik dat, heerlijk! Ik zal straks vast een even spieken wat ze ongeveer hebben. Mousse van sinaasappels lijkt me ook lekker. Heb je daar een recept van?
Laat het ei weg en gebruik twee keer zoveel slagroom, eventueel uit een spuitbus om het luchtiger te krijgen.quote:Op woensdag 21 december 2011 16:51 schreef Bleie het volgende:
Lijkt me heerlijk, maar rauw ei... Dat wordt 'm niet. Ik zoek nog even verder, dank!
En wat is binten??? Kun je die/dat wel overal krijgen.quote:Op woensdag 21 december 2011 08:51 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Russet is vooral een amerikaanse aardappel. Zou binten gebruiken als vervanger
Binten of Bintjes, een aardappel met ongeveer dezelfde eigenschappen als de Russet volgens mij.quote:Op woensdag 21 december 2011 16:54 schreef Tyler-Girl het volgende:
[..]
En wat is binten??? Kun je die/dat wel overal krijgen.
Mijn tantes zeiden gisteren dat ik sowieso vastkokende aardappellen ipv kruimige moest gebruiken (moet toch eens kijken wat we thuis hebben liggen)
Je bent geweldig, doe ik het op die manier!quote:Op woensdag 21 december 2011 16:53 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Laat het ei weg en gebruik twee keer zoveel slagroom, eventueel uit een spuitbus om het luchtiger te krijgen.
Wat dacht je van op dieet zijn omdat je door de Medicamenten 15 kilo bent aangekomen...quote:Op woensdag 21 december 2011 17:05 schreef Bleie het volgende:
[..]
Je bent geweldig, doe ik het op die manier!
Pff, zwanger zijn met de feestdagen is echt niet leuk...
Ik weet niet wat voor medicatie je hebt maar mijn ervaring met Prednison is dat je voornamelijk vocht vasthoudt en dat ook vrij snel weer kwijt bent als je ermee stopt.quote:Op woensdag 21 december 2011 17:07 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Wat dacht je van op dieet zijn omdat je door de Medicamenten 15 kilo bent aangekomen...
Geen snoep, geen snacks, geen fris, geen bier, geen koekjes, etc etc
Het was het synthetische krachtige broertje van Prednison waardoor ik de hele dag scheurde van de honger, in combinatie met totaal geen lucht kunnen krijgen dus nauwelijks wat kon doen aan beweging.quote:Op woensdag 21 december 2011 17:29 schreef SiGNe het volgende:
[..]
Ik weet niet wat voor medicatie je hebt maar mijn ervaring met Prednison is dat je voornamelijk vocht vasthoudt en dat ook vrij snel weer kwijt bent als je ermee stopt.
Een snackje op z'n tijd hoeft dus voor het gewicht geen probleem te zijn en er zijn natuurlijk ook gezonde snacks
(zelf ga ik met oud&nieuw kipstengels met sherry-gembersaus serveren als snack: http://www.tantethea.net/(...)ngelsherrygember.htm )
Dat is minder fijn ja, ik herken er wel een gedeelte van.quote:Op woensdag 21 december 2011 17:32 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Het was het synthetische krachtige broertje van Prednison waardoor ik de hele dag scheurde van de honger, in combinatie met totaal geen lucht kunnen krijgen dus nauwelijks wat kon doen aan beweging.
Is ook lekker.quote:Op donderdag 22 december 2011 08:03 schreef Bleie het volgende:
Ik zit nu opeens te denken. Kan ik als groente niet beter bijvoorbeeld venkel doen, in plaats van bietjes?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |