Huisgemaakt/gevonden speelgoed doet het hier ook goed, maar ik zal me even beperken tot dingen die wel aangeschaft moeten worden om er aan te komen;
Top;Tentjes;
![S8302042.jpg]()
Speeltunnel (wij hebben er twee van de Wibra aan elkaar geknoopt, totale kosten 3.98, vast wel weer verkrijgbaar wegens dierendag binnenkort)
Stinkbeesten ; speelgoedmuizen, ratten of andere beesten gevuld met catnip of (volgens mijn katten beter) valeriaan. Ook fijn voor katten met stress.
Ik koop ze bij deze site van twee dames die enorme hoeveelheden stinkbeestjes knutselen en de opbrengst doneren aan asiel Canina in Essen, Belgie. Dat is een heel goed asiel, ze verdienen zeker een beetje steun en je krijgt nog een goed product ook.
http://stinkstrikken-enzo.webklik.nl/page/welkomKong kickaroo; kussen gevuld met catnip en bij de kleine kittenvariant met ritselspul. De kat kan het hele ding vastpakken en er lekker tegen schoppen.
Dragonfly speelhengel (zelfde idee als de cat dancer, die is ook leuk maar deze heeft een echt handvat en een mooie libel aan het einde)
Play 'n scratch;
Cat activity board;
Kitty Snippy;
Feline flyer speelhengel (geen actiefoto's maar ligt hier op de voorgrond). Verenstokjes van hun merk (cats claws) zijn ook van goede kwaliteit, andere zijn veel sneller gesloopt.
![100_8211.jpg]()
\
Frolicat Bolt automatisch laserspeelgoed;
Flop;Cat-it senses massage center en scratch pad. Die baan is wel een succes maar toch vooral bij de opvangkittens.
Als iemand het massage center en/of scratch pad wil overnemen of ruilen dan hoor ik het wel;.
![S8304740.jpg]()
Kitty brain train, ding heeft twee kanten, aan één kant zitten putjes waar je brokjes/snoepjes in kan verstoppen, daar moet je balletjes op leggen en die kunnen de katten er dan af duwen om het snoep te zoeken. Mijn katten vonden het uitermate stom. Gelukkig zat er nog een ballenbaantje aan de achterkant, dat vinden ze wel leuk, maar daar had ik hem niet voor hoeven kopen. Dus ook beschikbaar om te ruilen.
![S8300801.jpg]()
Badabeam! laserspeelgoed, draait de hele tijd een cirkeltje en véél te snel. Alleen Flynn de Somali speelde er mee, want die ziet hyperactief speelgoed gewoon als een uitdaging.
Als iemand denkt katten te hebben met dezelfde instelling dan is deze ook te ruil.
Turbinio; in de bal zit een mechaniekje waardoor de bal vanzelf over de vloer voortrolt en de muis aan het touwtje achter zich aansleept. Als de bal ergens tegenaan rolt verandert hij van richting. Leuk idee maar aangezien het ding nogal abrupt alle kanten oprijdt rijdt het steeds tegen katten aan, over pootjes en staarten heen en dat vinden ze niet tof. Ook raakt het touwtje met muisje helemaal opgerold en verstrikt.
Leuk volgens kittens, afgekeurd door de volwassen katten;Flower power (ook verkrijgbaar als veer met muis ipv bloem), volgens mijn katten het stomste wat ik ooit voor ze heb gekocht. Volgens m'n opvangkittens één van de leukste dingen ever !!
Cat-it senses play circuit; m'n eigen katten spelen er niet vaak mee maar de kittens voortdurend. Dit is de platte variant, er is ook een variant met bergen en dalen in de baan en een lichtgevend balletje maar van deze lichting kittens speelt eigenlijk maar één van de vier kittens daar regelmatig mee.
![SDC16316.jpg]()
Ik schaam me verder nergens voor