Ligt eraan wat voor soort trap je hebt. Per kind verschilt het ook nog wel. Sommige kinderen leren het het beste door achterstevoren naar beneden te gaan, maar hier hebben beide heren het geleerd door gewoon vooruit de trap af te gaan op hun billen, dan te gaan staan en vast te houden en een handje te krijgen en uiteindelijk met alleen vasthouden. Op de kinderopvang hier hebben ze ook een lage leuning, dus daar kan zelfs Jochem zonder handje naar beneden. SOms roept hij om een handje, maar meestal gaat hij uit zichzelf gewoon op zijn billenquote:Op zondag 18 september 2011 08:55 schreef becky27 het volgende:
Hoe leren jullie trouwens de kindjes de trap af komen? Op is geen probleem maar af, hoe moet ik 'r dat leren?
Donequote:Op zondag 18 september 2011 08:53 schreef As1981 het volgende:
Mag Yaro ook in de OP? hij is van 16 augustus 2010.
Wat een verschil dan toch met al die kleintjes he? Leuk om te lezen.
Gheghequote:Op zondag 18 september 2011 09:18 schreef Ssserpente het volgende:
Gos, jullie gaan die arme kinders toch niet plat leren kallen?
quote:Op zondag 18 september 2011 09:18 schreef Ssserpente het volgende:
Gos, jullie gaan die arme kinders toch niet plat leren kallen?
Ja hij wist het zelf, want dit was de eerste keer dat ik het hm vroeg. Dat hoor je ook wel aan de reactie van papa die in de keuken stond : "wie is Oona?"quote:Op zondag 18 september 2011 18:16 schreef Reilain het volgende:
Ohhhhh DyonWat leuk om te zien zeg!!! Wist hij het meteen?
Ze speelden al wel vaak buiten samen denk ik. Ook werden de groepen wel regelmatig samen gevoegd. Het is echt iets van de laatste weken dat hij namen onthoudt, dan hoeft hij het maar op 1 dag gehoord te hebben volgens mijquote:Op zondag 18 september 2011 18:54 schreef Reilain het volgende:
Wat stoer zeg![]()
Knap van hem! Oona zit nog maar kort op zijn groep!
(eerst wel op de vrijdagen omdat de babygroep dan heel klein was.. maar dat ze op dezelfde dag zitten pas sinds augustus)
heeequote:Op maandag 19 september 2011 13:06 schreef ymme het volgende:
Ik kom hier even binnen vallen...
Iemand hier bekend met peuterdiarree? Elke ervaring en/of tips zijn welkom.
quote:Op maandag 19 september 2011 15:23 schreef Shandaly het volgende:
Daar zou Lars ook wel eens last van kunnen hebben... en zijn billetjes zijn inmiddels ook weer stukGelukkig is hij buiten het verschonen om even vrolijk als altijd (tenzij je net 'nee' tegen hem hebt gezegd, dan is het even drama)
Is die Drakenbadjas van de Efteling, Elmo? Ik vind 'm keileuk! Wij gaan volgende week donderdag naar de Efteling, heb er ontzettend zin in. Hopelijk valt het mee met het weer dan.
arm dingquote:Op maandag 19 september 2011 15:49 schreef pessie het volgende:
Mijn ventje is echt moe van ziekzijn! Hij ligt al 2 uur te slapen. En vanochtend ook al 3 kwartier.
Voor de duidelijkheid, Nathan slaapt normaal anderhalf uur overdag, dat vind hij altijd wel genoeg.
Hoe kom je daar bij?quote:Op maandag 19 september 2011 19:41 schreef pessie het volgende:
[b]Pampers in italiaanse supermarkten zijn schreeuwend duur. Zeker ×2 in vergelijking met NL.[/sub] Ik was blij dat ik mn eigen stash had meegenomen. Maar ja, stationwagon met dakkoffer![]()
Echt?quote:Op maandag 19 september 2011 19:53 schreef Keshet het volgende:
Cooki, bij ons ziet dat er zo uit:
[ afbeelding ]
Dat groenige ding is 't stuurtje.
[ afbeelding ]
Je kunt er ook leuk mee toeteren.
quote:Op maandag 19 september 2011 19:59 schreef Keshet het volgende:
Daar was ik ook al naar aan 't kijken op dealextreme. Ik verdwaal overal.En fietsen met je navigatiedinges in je hand is niet handig.
quote:Op maandag 19 september 2011 20:06 schreef Keshet het volgende:
Topo is 't probleem niet. Mijn richtingsgevoel wel.
Oh, dat vergeet ik steeds te zeggen: De filmpjes van gisteren waren erg leuk!
Wow! Dat is idd een bulkertjequote:Op maandag 19 september 2011 20:09 schreef becky27 het volgende:
Dat stuurtje is wel handig! Noortje wil ook altijd het alleenrecht van het stuur en dan hysterisch reageren als ze dat niet mag. Schaam me dood soms....
Vandaag hier ook een vuilnisbak, ze heeft vandaag papfles, twee gewone flessen, drie boterhammen, kop soep, rozijntjes, fruit, een enorm stuk zeewolffilet, ik denk 3 aardappelen en een flink stuk broccoli en een bak soja ijs op.... wij vermoeden hier ook iets van een groeispurt. Ze heeft haar nichtje van 8 maanden ouder al bijna ingehaald.
issie nie handig want geen zakken kleertjes meer
'quote:Op maandag 19 september 2011 20:24 schreef Meimeltje het volgende:
Ik ben hier ook zo benieuwd naar lengte en gewichtGewicht is rond de 11 kilo, maar lengte echt geen idee. Laatste bezoek was met 14 maanden en bij 2 jaar hoeven we pas weer.
Nee bij mij zei de arts het niet nodig te vinden om bij 18 maanden te komen omdat het al mn tweede kind was en ik alles al had meegemaaktquote:Op maandag 19 september 2011 20:28 schreef Spewey het volgende:
[..]
'
Oh? Geen 18 maanden afspraak? Hier wel, 2 weken geleden, 11.9 kilo bij 87 cm.
(Ze doet het beter dan haar broer, die was op die leeftijd 90 cm en 11.1 kilo)
Dat klinkt wel als een relaxte arts. Ondanks dat Zoë nr. 2 is mocht ze toch kunstjes doen bij de wvkquote:Op maandag 19 september 2011 20:34 schreef Meimeltje het volgende:
[..]
Nee bij mij zei de arts het niet nodig te vinden om bij 18 maanden te komen omdat het al mn tweede kind was en ik alles al had meegemaaktToen vond ik het wel fijn dat het een tijd duurde, want het is soms wel een gedoe om naar het CB te moeten (meestal onder slaaptijd ofzo) maar achteraf duurt het wel lang voordat ik weer cijfertjes heb
Hee Meimeltje, Lucas is ook mijn tweede kind, maar ik moet a.s. maandag opdravenquote:Op maandag 19 september 2011 20:34 schreef Meimeltje het volgende:
[..]
Nee bij mij zei de arts het niet nodig te vinden om bij 18 maanden te komen omdat het al mn tweede kind was en ik alles al had meegemaaktToen vond ik het wel fijn dat het een tijd duurde, want het is soms wel een gedoe om naar het CB te moeten (meestal onder slaaptijd ofzo) maar achteraf duurt het wel lang voordat ik weer cijfertjes heb
Dan is Zoë best groot toch? Ik gok hier eigenlijk ook op een 87 cm als ik kijk naar z'n grafiek...en vorige week 11,2 kilo hier op de weegschaal. Hij is nu 21 maanden.
Hier is dus 's ochtends babybureau en 's middags peuter, maar dan is het dus meestal onder slaaptijd en zit ik ook met de oudste die vanaf 12 uur vrij is. Op zich niet erg als ze beiden niet zo moe zouden zijn 's middags...quote:Op maandag 19 september 2011 20:53 schreef Cooki het volgende:
[..]
Hee Meimeltje, Lucas is ook mijn tweede kind, maar ik moet a.s. maandag opdravenzeker een risicogroep ofzo
.
Gelukkig heb ik wel al om 8.50 uur een afspraak, bij de babietjes![]()
![]()
Ik heb geen idee over lengte/gewicht, hopelijk beetje bijgetrokken (vorige keer zat ie op -1 lijn)
gewoon een keer gaan.... kan jou het schelen.quote:Op maandag 19 september 2011 20:58 schreef Keshet het volgende:
Ik vind die CB verhalen altijd zo fascinerend! Ik ben er nog nooit geweest.
Huh?? Voor de prikken alleen naar huisarts of krijgt ze die ook niet? Of zit ze ergens op controle in het ziekenhuis?quote:Op maandag 19 september 2011 20:58 schreef Keshet het volgende:
Ik vind die CB verhalen altijd zo fascinerend! Ik ben er nog nooit geweest.
quote:Op maandag 19 september 2011 21:00 schreef becky27 het volgende:
[..]
gewoon een keer gaan.... kan jou het schelen.
Dat werd hier ook wel gedaan, scheelt welquote:Op maandag 19 september 2011 21:04 schreef simmu het volgende:
hier matchen ze ravi en selene's afspraken, ze hebben nu dus al 2 x een duoafspraak gehad
quote:Op maandag 19 september 2011 21:07 schreef Sonnetje85 het volgende:
Ik moet volgens mijn geheugen morgen, volgens mij rond 12uur, maar blijk t nergens genoteerd te hebbenhandig en zo...
Ben wel benieuwd naar zn statsmorgen vroeg maat even bellen
Vind t best goed van mezelf dat k dat wel onthou..
simmuquote:Op maandag 19 september 2011 21:13 schreef simmu het volgende:
het scheelt testjes doen. je geeft het spul wat speelgoed en dan:
gaan ze eerst braaf spelen![]()
(fijne motoriek demo)
ziet kind 1 dat kind 2 iets anders heeft en valt aan![]()
kind 2 pikt het niet dat kind 1 aanvalt en mept er vrolijk op los![]()
(grove motroriek demo)
ik haal ze uit elkaar en zet kind 1 op tafel alwaar kind 1 de volle aandacht krijgt en kind 2 rustig kan spelen![]()
kind 2 heeft in de smiezen dat kind 1 ***aandacht*** krijgt en valt aan![]()
(sociaal emotioneel hechtingsdemo)
klaar![]()
het geheel neemt wel enig tijd in beslag
Wij hebben ook een algemeen nummer, maar afspraken kunnen ze daar wel zien.quote:Op maandag 19 september 2011 21:16 schreef Cooki het volgende:
[..]
Als ik iets moet verzinnen waar ik niet tevreden over ben bij het CB:
wij kunnen ze niet bellen...![]()
je moet een centraal nummer bellen en dan word je teruggebeld..... (8 uur later ofzo...)
dus .....toen ik de vorige keer teruggebeld werd, heb ik via nummerherkenning het nummer even opgeslagen, dat dan weer wel
![]()
gaat nergens over, anno 2011
Das wel fijn als t zo goed voelt voor nuquote:Op maandag 19 september 2011 21:25 schreef Reilain het volgende:
hahahaha das de reden dat ik nog niet aan een 2de ga... Oona verscheurt hem/haar :p
(nee zonder gekheid... wellicht over 5/6 jaar.. voor nu zijn we compleet)
Oww Sonnetje, herkenbaar (hier bij oudste)quote:Op maandag 19 september 2011 21:37 schreef Sonnetje85 het volgende:
[..]
Das wel fijn als t zo goed voelt voor nu
Zou nu bestveen 2e willen, maar met de nachten van de afgelopen weken ben k wel even blij met hoe t nu is
En blij dat k niet zwanger ben ofzo atm![]()
Hij wordt namelijk regelmatig om 11uur wakker, TOT 2uur. En om half 8 is ie ook klaarwakker. Is toch iets te weinig slaap.
bij ons liggen helpt niet, laten huilen helpt niet, in zn kamer blijven helpt niet, in campingbed naast ons helpt niet. Alleen spelen (en goed laten rennenlijkt te helpen). Anderen zullen t vast lastiger hebben, maar hij heeft eigenlijk altijd goed geslapen.
Vermoed een kruising tussen kiezen/tanden, verlatingsangst en misschien ook nachtmerries. Hoop dat t een fase is die snel voorbij is
Nathan werd een tijdlang wakker tussen 5 en 6, waarna hij een voeding kreeg en verder sliep tot 8. Sowieso is slapen tot 8 wel normaal hier (maar bedtijd ligt hier tussen 7.30 en 8.00 dus misschien dat dat verschil maakt?)quote:Op dinsdag 20 september 2011 15:20 schreef Ssserpente het volgende:.
Hoe laat worden jullie koters wakker meestal?
Becky, "neem" een tweedequote:Op dinsdag 20 september 2011 15:39 schreef becky27 het volgende:
Noortje is over het algemeen tussen 05.45 en 06.15 uur wakker. Door de week gaat dat wel, op mijn vrije woensdag en in het weekend vind ik het verschrikkelijk... veel te vroeg, om 10 uur heb ik er al een halve dag op zitten. Ik vind 7 uur al uitslapen.
jaaajaaa (voorlopig geen tweede hier trouwens)quote:Op dinsdag 20 september 2011 15:50 schreef Cooki het volgende:
[..]
Becky, "neem" een tweede![]()
![]()
Onze oudste was altijd om 6 uur wakker en idd om 10 uur had je er al een dagprogramma op zitten voor je gevoel...
Edit: oja.. en dan hadden we een buurjongetje dat even oud was... die kwam altijd om 8.15 pas uit zijn bedje en in de zomer ging daar dus de buitendeur pas open als wij al halverwege de dag waren
Maar: tweede slaapt beter (meeeeestal)![]()
Ja, herkenbaar, met oudste (=10quote:Op dinsdag 20 september 2011 20:29 schreef becky27 het volgende:
[..]
ik geleuf er niets meer van...
...
Noortje slaapt van 20.00 uur tot ongeveer 05.45 uur en 's middags soms anderhalf uur, meestal 2 uur en bij uitzondering 3 uur. niet heel veel geloof ik. En ze is de hele dag echt heel druk maar ze zal het wel niet nodig hebben.
Ik maak me er niet zo druk meer om. Behalve wanneer dadelijk de tijd verzet wordt... dan is het wel nog harder balen haha.quote:Op dinsdag 20 september 2011 20:36 schreef Cooki het volgende:
[..]
Ja, herkenbaar, met oudste (=10) is het nog steeds zo... met uitzonderingen.. dus feli
, nix aan te doen ...
O ja dat!quote:Op dinsdag 20 september 2011 20:40 schreef becky27 het volgende:
[..]
Ik maak me er niet zo druk meer om. Behalve wanneer dadelijk de tijd verzet wordt... dan is het wel nog harder balen haha.
Update ?quote:Op dinsdag 20 september 2011 19:38 schreef simmu het volgende:
19.10 gingen wij weg, om 19.15 brulde de eerste al en nu breken ze de tent af. tis dikke lol daarboven
edit:
19.30 duobrullen. de een omdat die wil slapen en de ander omdat die wil spelen
19.45 donderpreek van de papa vanaf beneden aan de trap: "nu gaan slapen jullie" --> ravi brullen, want die snapt prima wat de bedoeling is maar is
tegen
want wil
spelen
![]()
20.00 tis iets gekalmeerd, maar denk maar niet dat ze slapen![]()
moi niet dat ik iets zeg over het al dan niet stil zijn daarbovenquote:
Das toch altijd gewoon te smalquote:Op dinsdag 20 september 2011 20:50 schreef draculettetje het volgende:
Becky je klaagt niet hoor en bovendien heb ik dan weer het geluk dat ze meestal wat uitslaapt... tussen 0700 en 0900 wordt ze zon beetje wakker!
Hier wordt het gewoon tijd voor een nieuw bed 1.40 is te smal hihi
Simmu inmiddels stil hoop ik...
ok, dat zegt genoegquote:Op dinsdag 20 september 2011 21:02 schreef simmu het volgende:
[..]
moi niet dat ik iets zeg over het al dan niet stil zijn daarboven![]()
![]()
iets met fokwet enzo. en goden tarten. nope, nee, ik zeg niks
ruzie met je man?quote:Op woensdag 21 september 2011 09:04 schreef becky27 het volgende:
Wat fijn Asy!! Zoals je al las, hier was het 04.55 uuren ruzie met man...
Slaaptekort maakt van iedereen een bitch. Vraag maar aan mijn manquote:Op woensdag 21 september 2011 09:14 schreef becky27 het volgende:
ach over het vroege opstaan, hij liep te piepen dat ie tot vanavond laat moet werken (alleen deze woensdag) en dat het zo vroeg was. Tja, ik sta 5 dagen in de week voor 6 naast mijn bed.....maar ik was ook echt niet aardig.
tsjekquote:Op woensdag 21 september 2011 09:23 schreef Asyniur het volgende:
[..]
Slaaptekort maakt van iedereen een bitch. Vraag maar aan mijn man
Check.Wij allebei trouwens hier hoorquote:Op woensdag 21 september 2011 09:23 schreef Asyniur het volgende:
[..]
hier ookquote:Op woensdag 21 september 2011 09:23 schreef Asyniur het volgende:
[..]
Eens! Manlief helpt hier uitstekend. Die kan minder slaap net wat beter hebben dan ik. Als hij om 6 uur Nathan eerder hoort dan ik haalt hij hem op en als Nathan al 3 nachten gespookt heeft doet hij de eerstvolgende 3 nachten zodat ik kan rusten.quote:Op woensdag 21 september 2011 09:23 schreef Asyniur het volgende:
[..]
Meld!quote:Op woensdag 21 september 2011 09:23 schreef Asyniur het volgende:
[..]
Hier tussen 6.30/7.00 uur. en vind dat heerlijk, lekker optijd eruit,optijd boodschappen doen,lekker vroeg in de speeltuin, middageten en naar bedquote:Op dinsdag 20 september 2011 15:20 schreef Ssserpente het volgende:
Netjes, Son!
Grappig om te lezen dat sommige ouders acht uur 's ochtends uitslapen vinden en anderen dat retevroeg vinden.
Lente is rond half zeven wel 'aan'. Gelukkig kan ze zich nog makkelijk een uur vermaken in bed.
Hoe laat worden jullie koters wakker meestal?
Minke heeft er vaak 4 of 5 in bed liggen, maar dan nog kun je wakker worden omdat je ze allemaal "kwijt" bent (of niet kan vinden in het donker)...quote:Op woensdag 21 september 2011 13:10 schreef Vlindur het volgende:
Rienk slaapt ook door gelukkig. Al wordt hij soms rond 06:00 wakker omdat hij dan zn speen kwijt is. Dus J. of ik moeten er dan uit om dat ding met spoed te zoeken, anders wordt hij echt *wakker* en dan valt ie niet meer in slaap.
Vanochtend ook, dus ik er heen, zat ie overeind te snikken, 'bis' 'bis' 'uh-oh' 'iet' (Speen, speen, uhoh, kwijt) Dus ik zoeken en vond hem gelukkig, dus dat ding in zn mond knienen in zn armen en ik zeg: "ga maar weer liggen" dus Rienk laat zich pardoes achterover vallen zo met zn hoofd tegen de spijlen![]()
Domme memmieDus Rienk onderuit getrokken, allemaal kusjes gegeven en toen sliep hij alweer.
Ik heb zonet maar even een speen bijgekocht. Scheelt vast zoekenVanochtend was het 10:30 trouwens
Maar hij heeft gistermiddag niet geslapen en ik vrees dat hij dat zometeen ook niet gaat doen
Ze verkopen de soort speen overal wel, alleen ik zoek de speen met dat motief, en die kan ik nergens meer vindenquote:Op woensdag 21 september 2011 16:39 schreef pessie het volgende:
Welkom Isabella en Noa![]()
12+ combi spenen van difrax verkopen ze bij de trekpleister.
Nee, los zijn ze vast ook te breed. Dat past vast nietquote:Op woensdag 21 september 2011 17:15 schreef Elmo76 het volgende:
Hm, dat moet toch wel passen?! Misschien niet met doosje, maar los toch wel denk ik.
Ik wil hier ook wel kijken![]()
Die speen kon ik niet meer op de site vinden, jij wel dan? Dan graag een url!quote:Op woensdag 21 september 2011 18:22 schreef Reilain het volgende:
Ze zijn ook op de site te bestellen!!
Hier ook combi spenen 12+.... een ramp om te vinden die combispenen...
Als ik een leuke tegen kom18+ ook al dan neem ik hem maar mee..
Oona maakt de plaatjes gelukkig niet uit.. dus ik kan naar hartelust combineren met haar kleren haha...
Heb er nu 3...
Oona spuugt hem altijd met een half uurtje slapen uit.. wij leggen hem dan op haar commode, dan weten we 'snachts hem altijd te vinden..
Gelukkig komt het maar weinig voor dat ze hem snachts terug wil...
Overdag is het nu wel Bu voor en Bu na (hier is hij sinds een weekje 'Bu of Bubu' gedoopt)
Ik had er namelijk ook al gekekenquote:Op woensdag 21 september 2011 18:26 schreef Reilain het volgende:
Sorry vlindur.. zie net dat ze dat speentje niet op de site hebben!
Ik denk niet dat ze door de brievenbus passenquote:Op woensdag 21 september 2011 18:30 schreef Reilain het volgende:
Helaas..
Weet je of ze door de brievenbus passen? Als ik er dan 1 tegen kom....pakketpost is ook weer zo wat
Whoei! Wat goed!quote:Op woensdag 21 september 2011 16:52 schreef becky27 het volgende:
woei Noortje haar eerste echt twee woorden zin: poppe slapen (en wijst een slapend popje aan in het intertoysboek).
Wááátquote:Op woensdag 21 september 2011 20:00 schreef Reilain het volgende:
Vanaf het moment dat Oona ook maar iets gehecht leek te raken aan haar knuffeltje ben ik steeds elke dag gaan wisselen zodat ze allemaal even 'verwassen' zijn... labeltjes er allemaal af e.d.... een 'verse' vind ze nu dus ook helemaal prima... ze is wel hoogst verontwaardigd als ze de wasmand leegt trekt en er daar een paar vind... Wat?! Waarom terug geven?! Ik wil ze allemaal!!!
Ze ouwebept hier ook wat af... de eerste woordjes zijn wel een feit, maar Oonaiaans blijft veel gehoordZe zegt nu:
Ja, Nee, Bal (alleen als ze er zin in heeft), etuh, mama, papa, bu (=speentje), poh (=pop), brrr (= alles wat rijdt of vliegt).....
Simmu... Hopelijk gaat dat inslapen straks ook een stuk lekkerder... zou wel fijn zijn als dit de oplossing is natuurlijk!
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik vond het ook duur maar op mp staan ze bijna nieuw voor de helft van de prijs. Lijkt me in mijn huis best praktisch, neemt veel minder ruimte in dan het badje met standaard dat we nu hebben.quote:Op woensdag 21 september 2011 20:23 schreef simmu het volgende:
pessie, ik vond het way te duur. we wilden ze hier graag samen in bad kunnen doen met alleen een douche, dus ik heb het serieus bekeken. ik vind het veel te duur en goede alternatieven hebben we niet gevonden. je kan een cementmengding overwegen, maar daar zit geen stop in en dan is het zwaar omkiepen als je klaar bent. we hebben nu 2 ikeababiebadjes naast elkaar, die kunnen op de grond en die van de hema niet
Zo hoef ik dat niet meer te typenquote:Op woensdag 21 september 2011 20:39 schreef Meimeltje het volgende:
Eerste foto (niet vanwege Anne, maar meer de lichtval denk ik).
Is Anne rossig?
quote:Op woensdag 21 september 2011 20:26 schreef Spewey het volgende:
Ja belachelijk die labels van Ikea, die probeer ik er in de parkeergarage van de Ikea al af te slopen.
quote:Op woensdag 21 september 2011 20:34 schreef Fannetje het volgende:
Noa, nogmaals gefeliciteerd met Isabelle en ik wacht met smart op de fotospam!
Wat een verschillende slapers hier allemaal! Anne slaapt van pakweg 19.15 tot ergens tussen 6.00 en 7.00. Dan plop ik een keer het speentje en slaapt ze meestal verder tot ergens tussen 7.30 en 8.00. Ik vind het wel prima!
Noortje aan de twee woord zinnen, Floris aan de klets en Oona aan de wandel!
Wij zijn vandaag naar de Efteling geweest en Anne heeft zich weer prima vermaakt. Ze heeft, zoals altijd in de Efteling (we gingen nu voor de zesde keer), twee keer een kwartier een powernap gedaan en verder is ze heerlijk vrolijk geweest.
Jullie moeten me even helpen hoor, welke van deze twee foto's is het leukst?daar kan ik niet uit kiezen hoorSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
Floris heeft ook boven 4 tanden en onder 2 (nou ja de derde komt door). Het leek dus ook altijd of hij 2 tanden maar hadquote:Op woensdag 21 september 2011 21:22 schreef Fannetje het volgende:
Wat goed van Rienk!
Reilain, fijn om te lezen dat er meer kinderen zijn met meer tandjes boven dan onder
quote:Op woensdag 21 september 2011 21:22 schreef Fannetje het volgende:
Wat goed van Rienk!
Reilain, fijn om te lezen dat er meer kinderen zijn met meer tandjes boven dan onder
Gezelligquote:Op woensdag 21 september 2011 21:53 schreef Orea het volgende:
Heuj! Kom ook maar eens bijbeppen!
Met muppet gaat het prima! Schuift als een gek op haar billen rond (ik snap het niet, kruipen, of staan of lopen is zóveel makkelijkerecht!) begrijpt echt mega veel..Zwaait naar alles en iedereen... Tand nr. 3 en 4 staan op doorkomen (allemaal ondertanden, dit zijn de tanden naast de 2 onder-voor-tanden die ze al heeft
)
Sola, doe ff normaallopen?? Mijn kind gaat dat echt nooit meer doen
!!
zelfs staan niet! In de loopstoel op de opvang gaat ze achteruit
Kruipen? Neuh, teveel moeite, achteruit duwen gaat wel
billenschuiven dus ook
en dat ziet er echt zoveel moeilijker uit dan kruipen enzo
Koekoek! Maarrrr super knap van je meisje
wat zul je trots zijn!! (ik knap uit elkaar als ze ooit gaat staan/kruipen/lopen denk ik
)
Boeken (echte boeken, van ons, dus geen kinderboeken) 'lezen' kan ze wel heel goed.. uren bladzijdes omslaanen 'voor' lezen.. ze is niet te verstaan maar leest wel hele verhalen voor
Morgen meten en wegen en prikken.. Ben zo benieuwd! Met 11 maanden was ze 10.995 en 76 cm.. ik denk qua gewicht dat ze niet meer dan 12 kilo is, maar wel dik over de 80 cm... bij 14 maanden dus
quote:
Ik vind het altijd zo leuk dat Leia al zoveel begrijpt en zo praat en kletst. Nathan loopt alleen maar en gaat met zn hoofd op de grond liggen miepen als hij zn zin niet krijgtquote:Op woensdag 21 september 2011 22:02 schreef Orea het volgende:
Pessieik heb niet altijd tijd of puf om alles te updaten, vooral omdat ze gewoon niet zo vlot is, lichamelijk dan.. Geestelijk wel.. ze loopt wat dat betreft echt heel erg voor op andere kindjes (snapt bizar veel) en dat is ergens wel logisch
ze stoppen ergens hun energie in... Maargoed, soms dus weinig te melden, vandaar
quote:Op woensdag 21 september 2011 22:05 schreef pessie het volgende:
[..]
Ik vind het altijd zo leuk dat Leia al zoveel begrijpt en zo praat en kletst. Nathan loopt alleen maar en gaat met zn hoofd op de grond liggen miepen als hij zn zin niet krijgt
/end of story
Als hij een DVD'tje kijkt dan drukt hij op het knopje "open" pakt de DVD eruit, drukt weer op het knopje zodat ie dichtgaat en gaat met de DVD lopen spelen als was het een autootjequote:
quote:Op woensdag 21 september 2011 22:14 schreef Orea het volgende:
Nou als ik toch even mag pochen en trots mag doen![]()
Als we hier zeggen: ben je klaar? En ze is ook echt klaar gaan haar armen de lucht in.. Is ze nog niet klaar doet ze niks(op werkt ook.. is het op? Of het is op! Huppa armen de lucht in..) Als op tv iemand zegt: tot ziens, of hoi.. dan gaat ze zwaaien!
Van de week trok ze haar sokken uit toen we weg moesten dus ik zei: Leia, waar zijn je sokken? Ga ze eens zoeken? En madam keek om zich heen, billenschoofrichting sokken, pakte ze en hield ze naar me omhoog
En van de week ZAT ze ineens in haar bed
zelf gelukt
's morgens krijgen we dikke handkussen(echt hand op haar mond en dan mwahhhh! Vooral papa krijgt ze
) Als ze iets wil wijst ze het heel driftig aan en roept echt DIE! DIE! Of dzzzzzzzieeee! Als ze iets heel graag wil
En als ze iets niet wil duwt ze je ook heel goed weg
Poes = Poefffff
Grootste trots.. als ze wakker worden wijzen naar de iphone of ipad, roepen DIE! en dan beide handjes draaien... maw: of we even K3 filmpjes met handjes draaien willen opzetten![]()
zo cool!
/opschepperij![]()
Ja ik ben mega trots op mijn mup..maar dat ze nog niet eens staat nu met 14 maanden maakt me soms best onzeker, al is dat onterecht... ik vind het juist cool dat mijn muppet haar eigen lijnen volgt, maar dat het zo anders is dan de 'standaard' is soms gewoon even slikken, ofzo...
Dat relativeert de boel weer! Ik vroeg me al af of het aan mijn skills lag. Gewoon zo door gaan dus.quote:Op woensdag 21 september 2011 22:14 schreef Spewey het volgende:
Herkenbaar en was wel frustrerend, tot ik dit las :
Een dreumes kan nog niet gehoorzaam zijn. De prikkel om nieuwe dingen te ontdekken is sterker dan jouw verbod. Toch is goed om wel regels en grenzen te leren ook al kan hij zich er nog niet altijd aan houden. Het geeft hem steun en structuur en dat is fijn voor een dreumes die zoveel meemaakt op een dag.
Ja die hebben we nog wel, maar sinds de zolder verbouwd is en dat ding verplaatst is geweest willen ze m niet meer gebruiken.quote:Op woensdag 21 september 2011 22:26 schreef pessie het volgende:
Orea, wow. Dat doet Nathan dus allemaal niet. Ze gaat echt wel lopen, alleen niet nu. En inderdaad, Leah van Lily liep ook laat t.o.v. het gemiddelde van Nederland.
Handjes draaien![]()
Oh ja, zoontje van een vriendin is 4 maanden ouder dan Nathan en loopt niet en gaat af en toe staan. Maar het liefst "staat" hij op zn knietjes, op zn voeten vind ie te hoog volgens mij![]()
Sonnetje, hadden jullie niet zo'n supersonische "ik-doe-het-zelf" kattenbak?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |