Dat heb ik juist andersom. Heb net nieuwe olie en nieuwe remblokken en hoef nu minder zuinig te rijden dan eerst, juist omdat er nieuwe blokken op zitten en het geen ramp is als die slijtenquote:Op zaterdag 17 september 2011 12:24 schreef Gokhan03 het volgende:
[..]
Dat had ik toen ik net mijn koppelling had laten vervangen. Ik was bang bij het optrekken dat hij zou slijtenMaar goed die dingen zijn gemaakt om te laten slijten
Die M5 setje zouden mijn compact wel goed staanquote:Op zondag 18 september 2011 12:14 schreef Mikkie het volgende:
Ik blijf toch een beetje rond kijken, wat vinden jullie van zulke velgen onder een e46 sedan?
http://link.marktplaats.nl/484401657
Of deze misschien?
http://link.marktplaats.nl/480196904
Vind ze allebei wel wat hebben. Al is de kans klein dat ik ze ga kopen, heb al een andere bestemming voor m'n geld de komende tijd
Omdat die nog een slag groter en dus nog een slag duurder zijnquote:Op zondag 18 september 2011 12:40 schreef YoshiBignose het volgende:
Die seven staan wel netjes maar beetje saai. Als je toch nieuwe velgen gaat kopen waarom dan geen 18 inch?
Ik kan wel aan ruitenwisserarmen komen als je wilt..? Hebben 3 'nieuwe' Compacts binnen gekregen hier @ de sloop..quote:Op zondag 18 september 2011 12:42 schreef Gokhan03 het volgende:
[..]
Die M5 setje zouden mijn compact wel goed staan![]()
Heheh maar nu even geen geld sinds ik die setje winterbanden heb gekocht.
Heeft iemand de onderdeelnr voor beide kanten uitenwisserarmen voor mijn E36 compact?
Ik keek naar bmwfans en realoem maar ik kon het niet vinden.
Eibach-pro setje slechts ¤ 200 voor de E46? Alleen veren dus?quote:Op zondag 18 september 2011 13:09 schreef Mikkie het volgende:
[..]
Omdat die nog een slag groter en dus nog een slag duurder zijn. Dan betaal ik voor één band wat ik nu voor twee banden betaal. Plus dat ik dan vind dat er een verlaging bij hoort, met dus Eibach Pro + uitlijnen à 200 euro tot gevolg. Da's een duur setje velgen ineens
Als je bijpassende velgen hebt wel, ja. Nu bij m'n 16" is het geen poremquote:Op zondag 18 september 2011 15:33 schreef Turquaz52 het volgende:
Dan zit je op op 210 euro?
Ik zeg doen.
rijgenot en bandenprijs?quote:Op zondag 18 september 2011 12:40 schreef YoshiBignose het volgende:
Die seven staan wel netjes maar beetje saai. Als je toch nieuwe velgen gaat kopen waarom dan geen 18 inch?
Wel appels met appels vergelijken he, dus - 200 voor de Eibach Pro = 700. Dat jij het er meteen bij wilt doen hoort natuurlijk niet in de vergelijkingquote:Op maandag 19 september 2011 14:36 schreef Mikkie het volgende:
Neh ik vind die multispaaks niet zo geweldig staan onder een sedan.
Dit blijven ook mooie dingen:
http://link.marktplaats.nl/484608578
Maar ja... zeg 400 euro aanschaf, 300 euro voor twee nieuwe banden en 200 voor Eibach Pro... da's 900 euro. Best veel als je rekent op hooguit 400 euro voor 4×16"
Die heb ik ookquote:Op maandag 19 september 2011 14:36 schreef Mikkie het volgende:
Neh ik vind die multispaaks niet zo geweldig staan onder een sedan.
Dit blijven ook mooie dingen:
http://link.marktplaats.nl/484608578
Ja, ik zie 't niet zo goed. Ik zie weinig verschil met die van mij?quote:Op maandag 19 september 2011 15:56 schreef YoshiBignose het volgende:
Hmm heb niet echt een goede foto precies van de zijkant eigenlijk. Ik kan me niet echt meer herinneren hoe het comfort verschilde met voor de eibach pro kit. Het viel wel mee hoor, ik merkte er weinig van. Ik moet zeker wel wat langzamer over drempels maar het is ook weer niet zo dat ik bijna stil sta. Je krijgt wel harde klappen bij hobbels enzo in de weg![]()
[ afbeelding ]
handrembochtjesquote:Op dinsdag 20 september 2011 09:49 schreef Gokhan03 het volgende:
Volkswagen mag dan wel Duits zijn maar is nog steeds geen BMW:
Maar dit is toch lachen..?quote:
Tuurlijk, in het BMW Fantopic vind je alleen maar mastersquote:
oke ik pas mijn mening over handrembochtjes aanquote:
quote:
En Turq.quote:Op dinsdag 20 september 2011 22:01 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Tuurlijk, in het BMW Fantopic vind je alleen maar masters
Kan ook niet anders. BMW is de shiiiit gek!quote:Op dinsdag 20 september 2011 22:01 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Tuurlijk, in het BMW Fantopic vind je alleen maar masters
Nah, dat niet. Blokken worden juist zo gemaakt dat ze gaan piepen vlak voor ze op zijn, zodat je nog wel even kan rijden, maar je ook weet dat ze vervangen moeten worden.quote:Op woensdag 21 september 2011 17:22 schreef mitchelll0181 het volgende:
als ze piepen ben je al te laat naar mijn mening
Ik wou dat opmerking makenquote:
Hier klik je iets op het remblok.quote:Op woensdag 21 september 2011 17:30 schreef mitchelll0181 het volgende:
Wutt.. indicator vervangen ...
Heb t van deze auto nog nie eerder gedaan maar andere auto;s zit de sensor gewoon in het remblok zelf...
Hier dus niet begrijp ik
Ik heb altijd geleerd dat je de blokken het beste te zamen met de schijven kunt vervangen.quote:Op woensdag 21 september 2011 17:28 schreef Mikkie het volgende:
Zie nou wel dat het de remmerij is. Wel zonde: als je iets eerder had vervangen, had je de indicator niet hoeven vervangen. Nu wel. Scheelt wel dat een setje blokken niet de hoofdprijs kost, vooral niet als je het zelf doet.
wahahhaha nee man, hoe kom je daar op..?quote:Op woensdag 21 september 2011 20:47 schreef gebrokenglas het volgende:
[..]
Ik heb altijd geleerd dat je de blokken het beste te zamen met de schijven kunt vervangen.
Ze worden ook altijd in zulke setjes verkocht.
hmmm shit. Dan zijn we vroeger altijd opgelicht.quote:Op woensdag 21 september 2011 20:59 schreef Turquaz52 het volgende:
[..]
wahahhaha nee man, hoe kom je daar op..?
Ongeschreven regel, per auto verschillend: per 3 setjes remblokken 1 setje remschijven..
quote:Op woensdag 21 september 2011 20:47 schreef gebrokenglas het volgende:
[..]
Ik heb altijd geleerd dat je de blokken het beste te zamen met de schijven kunt vervangen.
Ze worden ook altijd in zulke setjes verkocht.
quote:Op woensdag 21 september 2011 21:01 schreef gebrokenglas het volgende:
[..]
hmmm shit. Dan zijn we vroeger altijd opgelicht.Volgens de garage was dit echt het beste, ivm het op elkaar ingesleten zijn enzo.
Verschilt letterlijk per auto, hier bijv: de schijven van paps Grand Scenic (2005) moeten vervangen worden: COMPLEET MET NAAF.. is 1 geheel. + het feit dat ze aangedraaid moeten worden met 280nmquote:Op woensdag 21 september 2011 21:11 schreef Mikkie het volgende:
[..]Die 3:1-regel ken ik niet en ik heb er ook niet helemaal zicht op wanneer een remschijf versleten is, maar ik weet wel dat je niet altijd gecombineerd hoeft te vervangen. Dan zou het erg duur worden
.
Remblokken vervangen is easy in elk geval, dat heb ik wel gemerkt. Schijven zal iets lastiger zijn denk ik? Of hoef je dan nog niet met remleidingen, -vloeistof en ontluchten aan de gang?
Rijstijl kan een behoorlijk verschil maken inderdaad. En als je veel snelweg rijdt op de cruise hoef je niet heel vaak te remmen natuurlijk, dat kan ook behoorlijk wat verschil maken.quote:Op woensdag 21 september 2011 21:46 schreef YoshiBignose het volgende:
Mijn buurman heeft een Passat en die heeft z'n remblokjes voor het eerst vervangen op 100.000 kmheeft duidelijk een andere rijstijl dan ik.
Whehehehequote:Op woensdag 21 september 2011 21:35 schreef YoshiBignose het volgende:
Mikkie soms moet ik bij jouw naam hier al aan denken maar als je over frituurvet begint te praten dan helemaal:
[ afbeelding ]
Is een snackbar hier in Osdorp
Serieus? Da's ook niet handig, met naaf en al. Zal wel weer lekker in de papieren lopen dan, als je zoiets niet zelf kan. Ik heb geen idee hoe ze vast zitten, maar ik kan me wel voorstellen dat het met alleen assteuntjes best lastig kan worden om ze los te krijgen. Die remblokken moest ik ook al erg hard m'n best voor doen...quote:Op woensdag 21 september 2011 21:44 schreef Turquaz52 het volgende:
[..]
Verschilt letterlijk per auto, hier bijv: de schijven van paps Grand Scenic (2005) moeten vervangen worden: COMPLEET MET NAAF.. is 1 geheel. + het feit dat ze aangedraaid moeten worden met 280nm
Maar 9 v.d.10 auto's vervang je ze door 2 kruis schroefjes los te draaien of sommigen zitten gewoon los.. (ze worden toch op hun plek gehouden dmv. wielbouten).
nou das nie helemaal waar he ik heb soms piepende terwijl ik nog zat over hebquote:Op woensdag 21 september 2011 17:22 schreef mitchelll0181 het volgende:
als ze piepen ben je al te laat naar mijn mening
Dicke mickquote:Op woensdag 21 september 2011 21:35 schreef YoshiBignose het volgende:
Mikkie soms moet ik bij jouw naam hier al aan denken maar als je over frituurvet begint te praten dan helemaal:
[ afbeelding ]
Is een snackbar hier in Osdorp
in die maat heb ik 2 setjes van 2! liggen. (gebruikt)quote:Op donderdag 22 september 2011 16:22 schreef mitchelll0181 het volgende:
dusss iemand bandjes liggen ? 225/45/17 ?
Iets met kilometertellerafwijking en ASC sensor die hem fliptquote:Op donderdag 22 september 2011 18:07 schreef mitchelll0181 het volgende:
Compenseert met de verlagingsveren
Jawel, makkelijk. Maar pak nu eens de facelift A6 Avant?quote:Op vrijdag 23 september 2011 10:08 schreef gebrokenglas het volgende:
Ja het is amper te zien. Niet, eigenlijk.
of kijk eens naar binnen. Een auto koop je niet alleen voor de achterkant.quote:Op vrijdag 23 september 2011 10:09 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
[..]
Jawel, makkelijk. Maar pak nu eens de facelift A6 Avant?
Ja dat is waar, maar goed dat mag dan ook wel aangezien de breedte niet veel scheelt.quote:Op vrijdag 23 september 2011 10:23 schreef Catch22- het volgende:
20 cm binnenruimte doet een hoop hoor.
wij kunnen het niet echt zien vanaf hier hequote:Op vrijdag 23 september 2011 16:18 schreef mitchelll0181 het volgende:
Tja .. Ik dacht genoegMaja ding s ook nog verlaagd ..
Geen zin dattie met een heuveltje mn wielkast ff uitklopt
quote:Op vrijdag 23 september 2011 09:18 schreef Catch22- het volgende:
Ik denk dat BMW echt wel nadenkt of een nieuw model uit kan hoor.
En voor een X4 hoeven ze weinig te onwikkelen, neus van de X3, daklijn van de x6 iets bijsnijden, zelfde motoren, aandrijflijnen, versnellingsbakken en interieur als de x3 en klaar ben je.
Ter vergelijking, de nieuwe A6:quote:Op vrijdag 23 september 2011 10:01 schreef YoshiBignose het volgende:
Juist gewoon beetje knip plakken van andere auto's. Zo zinloos, waarom breng je zo'n ding dan überhaupt op de markt? X1, X3, X4, X5, X6.... ik vind het allemaal een beetje overdreven.
Maar Mikkie wat jij zegt over Audi dat gebeurt bij BMW nu ook. Zelfs de nieuwe 1-serie lijkt (als ie achter je rijdt) op de 5-serie. Alleen heeft Audi z'n eigen segment gewoon genaaid. Check maar eens het verschil tussen de A4 Avant en A6 Avant. Bijna even groot (even mooi...), maar de A6 is stukken duurder. Quizvraagje: welke is de A6 en welke de A4?![]()
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ook idioot eigenlijk ja. Volgens mij is de 3-cabrio zelfs geleverd tot in 2006. Daarmee kom je in zes jaar tot drie generaties 3-serie, nog even los van de facelift.quote:Op vrijdag 23 september 2011 10:24 schreef Gokhan03 het volgende:
Vroegaahh.... Toen ze 1 model langer dan 6-7 jaar gingen uitbrengen. E30/E36/E34/E32/E39. Nu heb je een 3 serie uit 2005 en nog 3 nieuwere modellen erna
Ik weet et .. Moest er ff uitquote:Op vrijdag 23 september 2011 16:19 schreef rival het volgende:
[..]
wij kunnen het niet echt zien vanaf hier he
Zei ik gisteren toch al tegen je? Even wat precieser uitgerekend....quote:Op vrijdag 23 september 2011 16:22 schreef mitchelll0181 het volgende:
[..]
Ik weet et .. Moest er ff uitzit r al uurtje over na te denken
Dan weet ik niet of het ideaal is.quote:Op vrijdag 23 september 2011 18:05 schreef YoshiBignose het volgende:
Maar het zijn nu alleen de achterbanden niet alles.
Nee, wel even gekeken zit nog zeker 5 mm op ofzo ... maja vd week wel ff bestellenquote:Op vrijdag 23 september 2011 18:45 schreef gebrokenglas het volgende:
@mitchelll0181, heb je je blokken al vervangen?
Dat bedoel ik dus ook met ASC die gaat flippen. Maar schijnbaar maakt dat niets uit voor hemquote:Op vrijdag 23 september 2011 19:00 schreef Mikkie het volgende:
[..]
Dan weet ik niet of het ideaal is.
Schijnt dat je stabiliteitssystemen van slag kunnen raken bij verschillende maten. Waarschijnlijk valt 't allemaal wel mee, maar toch.
ASC brandt ook als hij actief gaat of als hij uitgeschakeld staatquote:Op vrijdag 23 september 2011 19:08 schreef mitchelll0181 het volgende:
Zolang er geen lampje gaat branden op mn dash vindt ik et best
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Zerg schreef:
1/1 is 1. 2/2 is 2. Basisschool breuken.
Dat bedoel ik nou. Op ongewenste momenten gaat hij actief als je bijv een flauwe bocht zou nemen.quote:Op vrijdag 23 september 2011 19:13 schreef Mikkie het volgende:
Je merkt het pas als het ASC gaat ingrijpen. Dan corrigeert ie niet goed met gas terugnemen en remkracht. En laat zo'n moment nou net het moment zijn dat je het systeem over het algemeen graag wil gebruiken.
quote:Op vrijdag 23 september 2011 19:16 schreef Mikkie het volgende:
Ja, en op het moment dat je niet gek wil doen en je het ASC wil gebruiken? Ik wil niet belerend zijn hoor, maar je slaat jezelf voor je kop als je hierdoor een vangrail kopt een keer.
Overigens, voor je zekeringen:Thnx!! is deze ook de juiste voor mij ? kan me voorstellen dat er verschillende zijnSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wat ik heb gemerkt, is dat hij (volgens mij) alleen gas loslaatquote:Op vrijdag 23 september 2011 19:17 schreef Gokhan03 het volgende:
[..]
Dat bedoel ik nou. Op ongewenste momenten gaat hij actief als je bijv een flauwe bocht zou nemen.
Als ASC actief gaat he, remt hij dan ook of neemt hij alleen gas terug?
Volgens mij is het voor elke e46 hetzelfde. De relevante zekeringen zitten erin, de rest is gewoon open.quote:Op vrijdag 23 september 2011 19:18 schreef mitchelll0181 het volgende:
[..]
Thnx!! is deze ook de juiste voor mij ? kan me voorstellen dat er verschillende zijn
Was nog even aant zoeken.quote:Op vrijdag 23 september 2011 19:21 schreef Mikkie het volgende:
[..]
Volgens mij is het voor elke e46 hetzelfde. De relevante zekeringen zitten erin, de rest is gewoon open.
Mijn winterset heeft dezelfde wieldoppenquote:Op vrijdag 23 september 2011 20:43 schreef TommyGun het volgende:
Klaar voor de winter (en voor relatief weinig geld)![]()
[ afbeelding ]
Banden maat 205/60/R15 91T
Michelin X M&S 130 Winter
Zeker 8/9 mm profiel.
Steek 5x120
Velgen zijn 6.5x15 inch
Inclusief wieldoppen.
De auto is overigens naar de monteur, morgen gaat er flink geklust worden (eindelijk)![]()
320,- voor het hele setquote:Op vrijdag 23 september 2011 23:00 schreef Gokhan03 het volgende:
[..]
Mijn winterset heeft dezelfde wieldoppen
Alleen heb ik Vredestein snowtrac2 195/65/15 met rondom 4/5 mm profiel voor 150 euro sinds vorig week,
Hoe duur waren die van jou?
quote:Op zaterdag 24 september 2011 11:17 schreef YoshiBignose het volgende:
Ik heb ook winterbanden nodigmag ik die van jou hebben tommygun?
Hey rizzo ik heb een ontwerp gevonden voor je E28 wat niet zal misstaan!!!
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Huh gruwelijkquote:Op zaterdag 24 september 2011 12:19 schreef Tarado het volgende:
Ik zat even te kijken op de website van www.bonhams.com/bmw er is een veiling van BMW klassiekers auto's/motoren en andere spullen op 1 oktober in het BMW museum, nooit geweten dat er ook een BMW speedboat bestond
[ afbeelding ]
Ik heb een M52b25 en tussen de 323ti en m3 zit niet zo'n groot verschil in ivm het gewicht.quote:
Heb je ook gelijk in. Ik ga ook niet elke M3 die ik zie ook uitdagen heheh. Was gewoon een aanname toen ik wat filmpjes zag.quote:Op zaterdag 24 september 2011 22:17 schreef YoshiBignose het volgende:
Klinkt niet echt logisch he, als jij 170 pk heeft en de M3 321 pk
Als dat gewicht dan al zoveel zou schelen... volgens de fabrieksopgave ben jij in 8.0 sec bij de 100 en de M3 in 5.5 sec (6.0 sec met de oude motor). Betwijfel of jij sneller bent met 15-30 pk extra. Zit je nog onder de 200.
Er is nog nooit een (stock) 323ti geweest die mijn E30 eruit kon rijden. Was gewoon een knuppel die waarschijnlijk was vergeten te schakelen ofzo.quote:Op zaterdag 24 september 2011 22:29 schreef YoshiBignose het volgende:
Ja. Ik zag ook een filmpje dat die 323ti een E30 325i er makkelijk uit reed. Beide 170 pk, maar de E30 is wel wat lichter. Misschien was dat ook geen stock dan of die ander kon niet rijden...
Nee maar als ik het geld even daarvoor heb dan ga ik wel eventueel research doen natuurlijk. Ik wil geen gekut met valse lucht of dergelijke storingen/mankementen omdat ik weer aan het kutten ben geweest snap je.quote:Op zondag 25 september 2011 00:14 schreef Turquaz52 het volgende:
Simpeler kan gewoon niet.. Een dagje sleutelen..
Altijd nieuwe pakkingen gebruiken.. Dan heb je ook geen valse lucht..quote:Op zondag 25 september 2011 00:17 schreef Gokhan03 het volgende:
[..]
Nee maar als ik het geld even daarvoor heb dan ga ik wel eventueel research doen natuurlijk. Ik wil geen gekut met valse lucht of dergelijke storingen/mankementen omdat ik weer aan het kutten ben geweest snap je.
Dat lijkt me logisch maar je moet in de m50 inlaat aan de onderkant gaan dremelen:quote:Op zondag 25 september 2011 00:24 schreef Turquaz52 het volgende:
[..]
Altijd nieuwe pakkingen gebruiken.. Dan heb je ook geen valse lucht..
Vertel mij het verschillen tussen die 2 en de voor en nadelenquote:Op zondag 25 september 2011 00:39 schreef Turquaz52 het volgende:
Dat dremelen doe je alleen als je OBD2 blijft rijden, downgrade je naar OBD1 dan is het niet nodig.. (ik heb zelf ook een M52B25 gehad he..)
Ja uhmmm.. Na mijn weten is OBD2 universeler om uit te laten lezen dan OBD1..quote:Op zondag 25 september 2011 00:42 schreef Gokhan03 het volgende:
[..]
Vertel mij het verschillen tussen die 2 en de voor en nadelen
Het wil maar niet tot je doordringen dat niet iedereen automonteur is he?quote:Op zondag 25 september 2011 00:14 schreef Turquaz52 het volgende:
Simpeler kan gewoon niet.. Een dagje sleutelen..
quote:Op zondag 25 september 2011 11:10 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Het wil maar niet tot je doordringen dat niet iedereen automonteur is he?
iets van 10-12 euro ofzo..quote:Op zondag 25 september 2011 11:24 schreef YoshiBignose het volgende:
Cool, en moet nog gespoten worden? Wat kost dat nou?
Het is al eerder gezegd, maar het spuiten van een auto is niet het lastigste gedeelte. Het schuurwerk, daar valt of staat een spuitbeurt mee. Laat dat dus nou net het allerbelangrijkste zijn...quote:Op zondag 25 september 2011 11:34 schreef YoshiBignose het volgende:
Ik betaal je 400 als je mijn auto helemaal overspuit, heb alleen m'n twijfels over dat woordje "prof"
De spuiter in kwestie, spuit voor zijn dagelijkse werk dubbel as/enkel as/hoge/lage etc. bussen voor zijn brood.. Dus niet iemand die fftjes langs zijn werk nog fftjes een autotje wilt spuiten..quote:Op zondag 25 september 2011 11:34 schreef YoshiBignose het volgende:
Ik betaal je 400 als je mijn auto helemaal overspuit, heb alleen m'n twijfels over dat woordje "prof"
Ah oke en dat doet turq dusquote:Op zondag 25 september 2011 11:39 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Het is al eerder gezegd, maar het spuiten van een auto is niet het lastigste gedeelte. Het schuurwerk, daar valt of staat een spuitbeurt mee. Laat dat dus nou net het allerbelangrijkste zijn...
mwa, daarvoor ken ik nog een pool en een iranees die het voor een klein prijsje willen doenquote:
LMM was goed! Software update koste iets van 110 euro.quote:Op zaterdag 24 september 2011 17:28 schreef mitchelll0181 het volgende:
Owja wat koste die software update ?
Ik ben helemaal klaar met die van mij. er gaat dit keer een originele lmm in en software update bij de dealer ( nu imitatie.. deed et 3 maanden 'redelijk' )
Nope. Je moet de indicator sowieso vervangen als die is gaan branden, maar je moet ook met een scanner (of bij de dealer) een resetje doen.quote:Op maandag 26 september 2011 09:51 schreef mitchelll0181 het volgende:
Owke owke,
Hey gaat die remblok slijtage indicator vanzelf uit als je nieuwe blokken monteert ?
Zeker een E36 316i chroomline uitvoering met een dubbele uitlaat, booskijkers en spoiler?quote:Op donderdag 29 september 2011 15:17 schreef rival het volgende:
[..]
Ja werd vlak voor die vakantie aangereden door een pool in een E36
Had eerst mijn auto uitgelezen met carsoft 6.5.quote:Op donderdag 29 september 2011 19:12 schreef Turquaz52 het volgende:
Vriend van me heeft een 316i compact:') Zijn airbag lampje brand ook.. Ken je ff uitleggen hoe en wat?
Jaa geluk is het een zeeer vrij verre vriend/kennis waar ik vrijwel nooit mee omga en er geld voor vraag..quote:Op donderdag 29 september 2011 19:45 schreef YoshiBignose het volgende:
Goh turq, wist niet dat jij bevriend kon zijn met mensen in een 316i.... en dan een compact nog wel
wtf..? Ik heb:quote:Op donderdag 29 september 2011 20:02 schreef Gokhan03 het volgende:
Voor de echte oplichters onder ons. Storinglampjes zoals airbag, asc, abs kan je uit maken dmv zekering van de boordcomputer eruit te trekken. Dan gaan alle storinglampjes uit.
De zekering van mijn bc is al 2 keer doorgebrand. De eerste keer was in de 1e maand dat ik mijn auto had. Ik was vet blij dat mijn airbaglampje uit was maar ik kon opeens geen verbruik meer zien
Dunno, volgens mij is het je BC die alle sensoren controleert. Handremlampje ging wel aan maar dat is ook geen sensor. Mijn verbruiksmeter, reichweite, tempsensor die deden het allemaal niet.quote:Op donderdag 29 september 2011 20:23 schreef Turquaz52 het volgende:
[..]
wtf..? Ik heb:
1. De Zekering van mijn airbag uitgehaald..
2. Lampje v.d. airbag uitgehaald.
3. Nog een lampje v.d. airbag er uit gehaald.
4. Airbag module losgekopeld
En nogsteeds brand mijn airbag lampje, wel een stukje minder dan normaal, maar hij brand nogsteeds.. Zelfs na het verwijderen van 2 (!!) lampjes..
Ik had een airbag, maar heb de stuur vervangen door een een M Stuur zonder airbag.. Vandaar
Je kan toch je auto uitlezen? Dan moet er wel een bc zijn.quote:Op donderdag 29 september 2011 20:54 schreef Turquaz52 het volgende:
Don't have a BC...
* Turquaz52 rijdt maar een 318i'tje
94'er, OBD1.. Uitlezen is het zelfde als een weestand meten van een batterij, 3x niks..quote:Op donderdag 29 september 2011 21:09 schreef Gokhan03 het volgende:
[..]
Je kan toch je auto uitlezen? Dan moet er wel een bc zijn.
Jonge ik ging mijn ouwe E34 m50b25 uit 91 ook uitlezen. Ik kon niet alles uitlezen maar wel redelijk wat.quote:Op donderdag 29 september 2011 21:19 schreef Turquaz52 het volgende:
[..]
94'er, OBD1.. Uitlezen is het zelfde als een weestand meten van een batterij, 3x niks..
En BC is anders dan een ECU he lieve schat..
Zit jij ook op hababam?quote:Op donderdag 29 september 2011 21:26 schreef YoshiBignose het volgende:
Zeg kan al dat gelul van jullie altijd niet via de PM of op hababam
Nee ik heb daar ook niets te zoeken, fok is er tochquote:Op donderdag 29 september 2011 21:31 schreef YoshiBignose het volgende:
Hahaha ik niet hoor wat moet ik daarhier op fok al turken genoeg toch
Dan lees jij je ECU uit canim, niet je boordcomputer..quote:Op donderdag 29 september 2011 21:25 schreef Gokhan03 het volgende:
[..]
Jonge ik ging mijn ouwe E34 m50b25 uit 91 ook uitlezen. Ik kon niet alles uitlezen maar wel redelijk wat.
Ach dat weet ik allemaal niet. Ben maar een IT-erquote:Op donderdag 29 september 2011 21:37 schreef Turquaz52 het volgende:
[..]
Dan lees jij je ECU uit canim, niet je boordcomputer..
en een sedan natuurlijk hequote:Op donderdag 29 september 2011 19:00 schreef Gokhan03 het volgende:
Zeker een E36 316i chroomline uitvoering met een dubbele uitlaat, booskijkers en spoiler?
Je hebt geen geluk met dat ding...quote:Op vrijdag 30 september 2011 08:00 schreef mitchelll0181 het volgende:
'zucht'...
Zo te horen is mn linker achter wiellager eraan ..
dan zou ik ook zeggen linkerwiellagerquote:Op vrijdag 30 september 2011 09:37 schreef mitchelll0181 het volgende:
Maar hoor t alleen als ik een bocht naar rechts maak .. Volgens mij ..
quote:Op vrijdag 30 september 2011 13:43 schreef gebrokenglas het volgende:
Hoe weet je of een lager stuk is? Gaat het wiel dan gewoon stroever rond?
En hoe ernstig is het als je met een kapot lager doorrijdt?
Ik heb ook altijd een soort bijgeluid, een soort van wowowowowo geluid in de snelheid van de wielomwentelingen, zo te horen linksvoor, maar dat is al 20.000 km zo. Sinds ik 'm kocht bij de dealer, en daar was ie helemaal gecheckt, zeiden ze.
dat geluid is het inderdaadquote:Op vrijdag 30 september 2011 13:43 schreef gebrokenglas het volgende:
Hoe weet je of een lager stuk is? Gaat het wiel dan gewoon stroever rond?
En hoe ernstig is het als je met een kapot lager doorrijdt?
Ik heb ook altijd een soort bijgeluid, een soort van wowowowowo geluid in de snelheid van de wielomwentelingen, zo te horen linksvoor, maar dat is al 20.000 km zo. Sinds ik 'm kocht bij de dealer, en daar was ie helemaal gecheckt, zeiden ze.
Wat heb je tegen sedans..?quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Quote van Tjabbo:
Vaste pta mensen hebben olie in hun aderen, geen bloed.
We drinken benzine, ons hart heeft 4 kleppen per cilinder in plaats van hartkamer
en als we een scheet laten zeggen we dat de wastegate open staat.
Die advies die jij ook altijd geeft hequote:Op vrijdag 30 september 2011 13:47 schreef mitchelll0181 het volgende:
Haha hoe jij dat typt dat geluid, zo hoor ik het hahaha genius
Ja man dat is een wiellager
Maarre maakt gewoon herrie .. Verder ist niet heel schadelijk
Dat geluid zegt toch niks? Had ik bij m'n vorige auto al toen ik 'm kocht. 60k mee gereden en niks aan een lager of wat dan ook laten vervangen.quote:Op vrijdag 30 september 2011 14:44 schreef rival het volgende:
[..]
dat geluid is het inderdaad
Maar hoe je het zeker kan weten is het volgende. de auto omhoog. dan je veerpoot vastpakken en het wiel een slinger geven....
als je het wiel VOELT rond gaan dan is je lager kapot...
Dat geluid komt doordat je lagers niet meer op zijn plek zitten of kapot zijn waardoor je wiel niet meer soepel draait en warm loopt. Wat gebeurt er als metaal warm wordt? Juist. Ik reed ook 15k met kapotte lagers maar het geluid werd erger en erger. Vooral rond de 120 km/hquote:Op zaterdag 1 oktober 2011 00:37 schreef Mikkie het volgende:
[..]
Dat geluid zegt toch niks? Had ik bij m'n vorige auto al toen ik 'm kocht. 60k mee gereden en niks aan een lager of wat dan ook laten vervangen.
Wuttt ... Je gaat klagen over mijn slechte advies en het enige wat je vervolgens zegt is dat alles alleen opwarmt en je er zelf ook grwoon mee rijdt.quote:Op zaterdag 1 oktober 2011 00:32 schreef Gokhan03 het volgende:
[..]
Die advies die jij ook altijd geeft heJe wiellager is kapot en daardoor is er een dikke weerstand waardoor je wiel warm wordt en alles op een gegeven moment gaat vastlopen. Een kapotte wiellager hoor je langzamer erger worden. Het begint met een licht zoemgeluid waarvan je denkt: "oh ik doe de radio harder". Ik hoorde de mijne zelfs met de radio aan op normale volume.
Ik vind 't altijd wel grappig, sta je te tanken of op een parking te roken en dan komt er een wildvreemd persoon op je afgelopen die gezellig over je auto gaat praten.quote:Op zaterdag 1 oktober 2011 09:55 schreef YoshiBignose het volgende:
Wat een wrakken hebben jullie allemaal. M'n E23 rijdt probleemloosstart altijd en wordt niet eens warm na 160 km/u rijden en dan in de file komen te staan + zon. Enige nadeel is dat iedereen naar de auto kijkt
laatst stond er zelfs iemand een foto te maken.
Niet elk persoon weet dat maar niet daarvan... om nou te zeggen dat het niet schadelijk is slaat ook nergens op. Het is namelijk wel schadelijk. Misschien niet voor je auto maar op de snelweg met een geblokkeerd wiel wil je zeker niet meemaken.quote:Op zaterdag 1 oktober 2011 06:07 schreef mitchelll0181 het volgende:
[..]
Wuttt ... Je gaat klagen over mijn slechte advies en het enige wat je vervolgens zegt is dat alles alleen opwarmt en je er zelf ook grwoon mee rijdt.
Elk normaal persoon hoort wanneer er niet meer mee te rijden valt..
Nee dat klopt wel maar ik denk dat je wel snapt wat ik bedoel.quote:Op zaterdag 1 oktober 2011 13:54 schreef mitchelll0181 het volgende:
Ja als je zo gaat speculeren is alles schadelijk.![]()
En je wiel slaat echt niet ineens vast, san moettie zoveel herrie makendan stop je vanzelf wel
Dan denk ik direct dat je een probleem hebt met de thermostaat.quote:Op zaterdag 1 oktober 2011 09:55 schreef YoshiBignose het volgende:... en wordt niet eens warm na 160 km/u rijden en dan in de file komen te staan + zon.
Tsja. Dit gaat mij ook te ver. Zijn die velgen zo tof dan, dat je je in zulke bochten wringt?quote:Op zaterdag 1 oktober 2011 22:36 schreef mitchelll0181 het volgende:
Dude wtf .. Koop het setje velgen en haal een setje wat de verkoper wil hebben
Wilt ie niet..quote:Op zaterdag 1 oktober 2011 22:36 schreef mitchelll0181 het volgende:
Dude wtf .. Koop het setje velgen en haal een setje wat de verkoper wil hebben
Tsja, mij ook.. Maar ik MOET die velgen hebben.. Ik doe er wel een moord voorquote:Op zaterdag 1 oktober 2011 22:38 schreef gebrokenglas het volgende:
[..]
Tsja. Dit gaat mij ook te ver. Zijn die velgen zo tof dan, dat je je in zulke bochten wringt?
Ja Serieus.quote:
Tja, Custom werk heb ik er ook veel in zitten, neem als voorbeeld mijn middenconsole.. Heb ik zelf met leer bekleed.. Ik vind het zeer geslaagd en een stuk goedkoper dan OEM ($600(!!!!!))..quote:Op zondag 2 oktober 2011 02:53 schreef mitchelll0181 het volgende:
Ja dat is wel waar... Ieder zn ding. Heb sowieso niks met oem parts.. Lekker aanpassen naar eigen wens
Dat ding krijg je moeilijk kwijt. Als je al een E39 voor iets meer kan krijgen dan zal niemand een E34 kopen(liefhebbers uitgezonderd)quote:Op zondag 2 oktober 2011 13:38 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
Gewoon kopen, dat ding raak je ook nog wel kwijt, desnoods in onderdelen.
Daarom ook in onderdelen.quote:Op zondag 2 oktober 2011 13:52 schreef Gokhan03 het volgende:
[..]
Dat ding krijg je moeilijk kwijt. Als je al een E39 voor iets meer kan krijgen dan zal niemand een E34 kopen(liefhebbers uitgezonderd)
Dat merkte ik in 2008. Ik kocht een E39 523i voor 4000 euro van mijn neef(die had hem binnen via een inruil) en ze waren toen echt niet onder de 7000 euro te vinden in dezelfde staat als die van mij.quote:Op zondag 2 oktober 2011 13:59 schreef mitchelll0181 het volgende:
Ja echt he wat eerst 5/6 waard was staat nu voor 4
Wat versta je onder de rest? Een kale koets..?quote:
Yes.quote:Op zondag 2 oktober 2011 17:20 schreef YoshiBignose het volgende:
Jij wilt dus alleen de velgen. Dat ding kost 900. Jij haalt de velgen eraf en voor 600 moet ik de rest dan van je kopen, begrijp ik het goed?
what ever..quote:
quote:Op maandag 3 oktober 2011 22:13 schreef Gokhan03 het volgende:
Goeie shit. Ik wil ook een m3 bumper :$
Je zou hiermee op straat maar eens rijden:
Gewoon bij een stoplicht ofzo
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Quote van Tjabbo:
Vaste pta mensen hebben olie in hun aderen, geen bloed.
We drinken benzine, ons hart heeft 4 kleppen per cilinder in plaats van hartkamer
en als we een scheet laten zeggen we dat de wastegate open staat.
Aankoopprijs valt wel mee hoor, de rest is inderdaad onbetaalbaarquote:Op dinsdag 4 oktober 2011 00:50 schreef mitchelll0181 het volgende:
Ja nice he... Maja nie te betalen .. In alle opzichten
Zoals ik hierboven al zei, voor iets meer heb je al een e39.quote:Op dinsdag 4 oktober 2011 07:41 schreef Mikkie het volgende:
Turq, waarom verkoopt ie 'm überhaupt voor zo'n spotprijs? Heel veel km's gelopen of is er iets anders mis mee? Ik heb heel, heel misschien wel interesse.
Maar kijk jij bent dan ook een liefhebber die specifiek de E34 wiltquote:Op dinsdag 4 oktober 2011 14:28 schreef Mikkie het volgende:
Klopt, Gokhan. Maar ik zou er een specifiek plan mee hebben en een E39 is daarvoor niet geschikt.
Geen apk, is naar sloop toe gebracht.. Maar de sloperij heeft ook een selectie auto's wat niet gesloopt worden, ongeacht hoeveel je ook bied voor een onderdeel (Macht...quote:Op dinsdag 4 oktober 2011 07:41 schreef Mikkie het volgende:
Turq, waarom verkoopt ie 'm überhaupt voor zo'n spotprijs? Heel veel km's gelopen of is er iets anders mis mee? Ik heb heel, heel misschien wel interesse.
Tja en voor het zelfde geldt is het voor 25 euro al klaar.. I dunno.. Alles kan.. Koffiekan en Melkkan..quote:Op dinsdag 4 oktober 2011 19:23 schreef Mikkie het volgende:
Ah crap, dan zal er wel e.e.a. moeten gebeuren voor de APK. Dan houdt het op. Kijk ik over een half jaartje wel voor een bak waar nog APK op zit.
Is ook, maar dan koop ik liever over een half jaar iets waarvan ik zeker weet dat ik voor de APK niets hoef te klussen.quote:Op dinsdag 4 oktober 2011 20:47 schreef Turquaz52 het volgende:
[..]
Tja en voor het zelfde geldt is het voor 25 euro al klaar.. I dunno.. Alles kan.. Koffiekan en Melkkan..
quote:Op maandag 3 oktober 2011 22:20 schreef Turquaz52 het volgende:
[..]ook nog eens een Originele en geen imitatie..
Plus ik kan misschien zgan Style 5 velgen kopen voor 4-500 euro...(ben nog in onderhandeling..)
Of anders toch genoodzaakt die kut touring te kopen voor die velgenWat voor touring?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
Da's een oudje...quote:
Maar nu is dat gevaarlijk en slecht.quote:Op donderdag 6 oktober 2011 19:14 schreef gebrokenglas het volgende:
[..]
Da's een oudje...
Toen mocht je nog zonder helm en beschermers.
E34 520i met leer, panorama, ik dacht ook airco en tcs..quote:
Is Steve Jobs op een oude brommer in betere tijden.quote:Op donderdag 6 oktober 2011 19:14 schreef gebrokenglas het volgende:
[..]
Da's een oudje...
Toen mocht je nog zonder helm en beschermers.
Hee ja. Ik herkende m niet...quote:Op donderdag 6 oktober 2011 20:45 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Is Steve Jobs op een oude brommer in betere tijden.
Je weet wel
Mezelf even quoten. Want op zich goed nieuws: het is geen lager, maar platte banden (linksvoor en rechtsvoor).quote:Op dinsdag 4 oktober 2011 20:09 schreef gebrokenglas het volgende:
Afspraak gemaakt met de garage om eens naar dat wiellager te kijken...
Het moet toch maar even in orde gemaakt.
Heb je eigenlijk nog mazzel, die anderhalve ton staan natuurlijk niet zomaar stilquote:Op vrijdag 7 oktober 2011 13:48 schreef YoshiBignose het volgende:
Ik heb ook een leermoment gehad vandaag voor mezelfgeen nankangs in de regen op een E23 terwijl je remmen niet goed zijn. Bumper aan diggelen, motorkap zit nu niet goed meer op de voorkant. Volgens mij onder de motorkap gelukkig niets stuk, zo op het eerste oog. Schade aan andere persoon viel mee, was een bestelbusje met trekhaak, maar die stond gelukkig vrij laag
Ik denk dat m'n remmen het begeven hebben. Remde net nog even en trekt nu heel erg naar rechts, dus lijkt alsof links niet meer remt ofzo. Ik reed rustig 40 en zat nog genoeg ruimte tussen dat busje voor me maar ik remde en de ABS greep direct in, toen trapte ik nog harder maar er gebeurde niets
Nou ja valt mee achteraf, had ook voor een zebrapad kunnen gebeuren, snap echt niet wat er mis is met de remmen. Ik wist wel dat de HRC niet goed was, daardoor moet je best diep trappen maar ik dacht altijd dat de remkracht daardoor nog wel hetzelfde is als je vol in trapt. Er is denk ik ook wat anders mis.
ik denk dan eerder dat je gecupte banden hebt....quote:Op vrijdag 7 oktober 2011 13:14 schreef gebrokenglas het volgende:
[..]
Mezelf even quoten. Want op zich goed nieuws: het is geen lager, maar platte banden (linksvoor en rechtsvoor).
Gelijk een leermoment voor een ieder die dit leest: accepteer geen banden overgezet van een showmodel uit de showroom.
Die auto's staan weken in dezelfde positie, en dat is echt funest voor de ronding van je banden, dat blijkt wel weer.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |