Dat heb ik juist andersom. Heb net nieuwe olie en nieuwe remblokken en hoef nu minder zuinig te rijden dan eerst, juist omdat er nieuwe blokken op zitten en het geen ramp is als die slijtenquote:Op zaterdag 17 september 2011 12:24 schreef Gokhan03 het volgende:
[..]
Dat had ik toen ik net mijn koppelling had laten vervangen. Ik was bang bij het optrekken dat hij zou slijtenMaar goed die dingen zijn gemaakt om te laten slijten
Die M5 setje zouden mijn compact wel goed staanquote:Op zondag 18 september 2011 12:14 schreef Mikkie het volgende:
Ik blijf toch een beetje rond kijken, wat vinden jullie van zulke velgen onder een e46 sedan?
http://link.marktplaats.nl/484401657
Of deze misschien?
http://link.marktplaats.nl/480196904
Vind ze allebei wel wat hebben. Al is de kans klein dat ik ze ga kopen, heb al een andere bestemming voor m'n geld de komende tijd
Omdat die nog een slag groter en dus nog een slag duurder zijnquote:Op zondag 18 september 2011 12:40 schreef YoshiBignose het volgende:
Die seven staan wel netjes maar beetje saai. Als je toch nieuwe velgen gaat kopen waarom dan geen 18 inch?
Ik kan wel aan ruitenwisserarmen komen als je wilt..? Hebben 3 'nieuwe' Compacts binnen gekregen hier @ de sloop..quote:Op zondag 18 september 2011 12:42 schreef Gokhan03 het volgende:
[..]
Die M5 setje zouden mijn compact wel goed staan![]()
Heheh maar nu even geen geld sinds ik die setje winterbanden heb gekocht.
Heeft iemand de onderdeelnr voor beide kanten uitenwisserarmen voor mijn E36 compact?
Ik keek naar bmwfans en realoem maar ik kon het niet vinden.
Eibach-pro setje slechts ¤ 200 voor de E46? Alleen veren dus?quote:Op zondag 18 september 2011 13:09 schreef Mikkie het volgende:
[..]
Omdat die nog een slag groter en dus nog een slag duurder zijn. Dan betaal ik voor één band wat ik nu voor twee banden betaal. Plus dat ik dan vind dat er een verlaging bij hoort, met dus Eibach Pro + uitlijnen à 200 euro tot gevolg. Da's een duur setje velgen ineens
Als je bijpassende velgen hebt wel, ja. Nu bij m'n 16" is het geen poremquote:Op zondag 18 september 2011 15:33 schreef Turquaz52 het volgende:
Dan zit je op op 210 euro?
Ik zeg doen.
rijgenot en bandenprijs?quote:Op zondag 18 september 2011 12:40 schreef YoshiBignose het volgende:
Die seven staan wel netjes maar beetje saai. Als je toch nieuwe velgen gaat kopen waarom dan geen 18 inch?
Wel appels met appels vergelijken he, dus - 200 voor de Eibach Pro = 700. Dat jij het er meteen bij wilt doen hoort natuurlijk niet in de vergelijkingquote:Op maandag 19 september 2011 14:36 schreef Mikkie het volgende:
Neh ik vind die multispaaks niet zo geweldig staan onder een sedan.
Dit blijven ook mooie dingen:
http://link.marktplaats.nl/484608578
Maar ja... zeg 400 euro aanschaf, 300 euro voor twee nieuwe banden en 200 voor Eibach Pro... da's 900 euro. Best veel als je rekent op hooguit 400 euro voor 4×16"
Die heb ik ookquote:Op maandag 19 september 2011 14:36 schreef Mikkie het volgende:
Neh ik vind die multispaaks niet zo geweldig staan onder een sedan.
Dit blijven ook mooie dingen:
http://link.marktplaats.nl/484608578
Ja, ik zie 't niet zo goed. Ik zie weinig verschil met die van mij?quote:Op maandag 19 september 2011 15:56 schreef YoshiBignose het volgende:
Hmm heb niet echt een goede foto precies van de zijkant eigenlijk. Ik kan me niet echt meer herinneren hoe het comfort verschilde met voor de eibach pro kit. Het viel wel mee hoor, ik merkte er weinig van. Ik moet zeker wel wat langzamer over drempels maar het is ook weer niet zo dat ik bijna stil sta. Je krijgt wel harde klappen bij hobbels enzo in de weg![]()
[ afbeelding ]
handrembochtjesquote:Op dinsdag 20 september 2011 09:49 schreef Gokhan03 het volgende:
Volkswagen mag dan wel Duits zijn maar is nog steeds geen BMW:
Maar dit is toch lachen..?quote:
Tuurlijk, in het BMW Fantopic vind je alleen maar mastersquote:
oke ik pas mijn mening over handrembochtjes aanquote:
quote:
En Turq.quote:Op dinsdag 20 september 2011 22:01 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Tuurlijk, in het BMW Fantopic vind je alleen maar masters
Kan ook niet anders. BMW is de shiiiit gek!quote:Op dinsdag 20 september 2011 22:01 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Tuurlijk, in het BMW Fantopic vind je alleen maar masters
Nah, dat niet. Blokken worden juist zo gemaakt dat ze gaan piepen vlak voor ze op zijn, zodat je nog wel even kan rijden, maar je ook weet dat ze vervangen moeten worden.quote:Op woensdag 21 september 2011 17:22 schreef mitchelll0181 het volgende:
als ze piepen ben je al te laat naar mijn mening
Ik wou dat opmerking makenquote:
Hier klik je iets op het remblok.quote:Op woensdag 21 september 2011 17:30 schreef mitchelll0181 het volgende:
Wutt.. indicator vervangen ...
Heb t van deze auto nog nie eerder gedaan maar andere auto;s zit de sensor gewoon in het remblok zelf...
Hier dus niet begrijp ik
Ik heb altijd geleerd dat je de blokken het beste te zamen met de schijven kunt vervangen.quote:Op woensdag 21 september 2011 17:28 schreef Mikkie het volgende:
Zie nou wel dat het de remmerij is. Wel zonde: als je iets eerder had vervangen, had je de indicator niet hoeven vervangen. Nu wel. Scheelt wel dat een setje blokken niet de hoofdprijs kost, vooral niet als je het zelf doet.
wahahhaha nee man, hoe kom je daar op..?quote:Op woensdag 21 september 2011 20:47 schreef gebrokenglas het volgende:
[..]
Ik heb altijd geleerd dat je de blokken het beste te zamen met de schijven kunt vervangen.
Ze worden ook altijd in zulke setjes verkocht.
hmmm shit. Dan zijn we vroeger altijd opgelicht.quote:Op woensdag 21 september 2011 20:59 schreef Turquaz52 het volgende:
[..]
wahahhaha nee man, hoe kom je daar op..?
Ongeschreven regel, per auto verschillend: per 3 setjes remblokken 1 setje remschijven..
quote:Op woensdag 21 september 2011 20:47 schreef gebrokenglas het volgende:
[..]
Ik heb altijd geleerd dat je de blokken het beste te zamen met de schijven kunt vervangen.
Ze worden ook altijd in zulke setjes verkocht.
quote:Op woensdag 21 september 2011 21:01 schreef gebrokenglas het volgende:
[..]
hmmm shit. Dan zijn we vroeger altijd opgelicht.Volgens de garage was dit echt het beste, ivm het op elkaar ingesleten zijn enzo.
Verschilt letterlijk per auto, hier bijv: de schijven van paps Grand Scenic (2005) moeten vervangen worden: COMPLEET MET NAAF.. is 1 geheel. + het feit dat ze aangedraaid moeten worden met 280nmquote:Op woensdag 21 september 2011 21:11 schreef Mikkie het volgende:
[..]Die 3:1-regel ken ik niet en ik heb er ook niet helemaal zicht op wanneer een remschijf versleten is, maar ik weet wel dat je niet altijd gecombineerd hoeft te vervangen. Dan zou het erg duur worden
.
Remblokken vervangen is easy in elk geval, dat heb ik wel gemerkt. Schijven zal iets lastiger zijn denk ik? Of hoef je dan nog niet met remleidingen, -vloeistof en ontluchten aan de gang?
Rijstijl kan een behoorlijk verschil maken inderdaad. En als je veel snelweg rijdt op de cruise hoef je niet heel vaak te remmen natuurlijk, dat kan ook behoorlijk wat verschil maken.quote:Op woensdag 21 september 2011 21:46 schreef YoshiBignose het volgende:
Mijn buurman heeft een Passat en die heeft z'n remblokjes voor het eerst vervangen op 100.000 kmheeft duidelijk een andere rijstijl dan ik.
Whehehehequote:Op woensdag 21 september 2011 21:35 schreef YoshiBignose het volgende:
Mikkie soms moet ik bij jouw naam hier al aan denken maar als je over frituurvet begint te praten dan helemaal:
[ afbeelding ]
Is een snackbar hier in Osdorp
Serieus? Da's ook niet handig, met naaf en al. Zal wel weer lekker in de papieren lopen dan, als je zoiets niet zelf kan. Ik heb geen idee hoe ze vast zitten, maar ik kan me wel voorstellen dat het met alleen assteuntjes best lastig kan worden om ze los te krijgen. Die remblokken moest ik ook al erg hard m'n best voor doen...quote:Op woensdag 21 september 2011 21:44 schreef Turquaz52 het volgende:
[..]
Verschilt letterlijk per auto, hier bijv: de schijven van paps Grand Scenic (2005) moeten vervangen worden: COMPLEET MET NAAF.. is 1 geheel. + het feit dat ze aangedraaid moeten worden met 280nm
Maar 9 v.d.10 auto's vervang je ze door 2 kruis schroefjes los te draaien of sommigen zitten gewoon los.. (ze worden toch op hun plek gehouden dmv. wielbouten).
nou das nie helemaal waar he ik heb soms piepende terwijl ik nog zat over hebquote:Op woensdag 21 september 2011 17:22 schreef mitchelll0181 het volgende:
als ze piepen ben je al te laat naar mijn mening
Dicke mickquote:Op woensdag 21 september 2011 21:35 schreef YoshiBignose het volgende:
Mikkie soms moet ik bij jouw naam hier al aan denken maar als je over frituurvet begint te praten dan helemaal:
[ afbeelding ]
Is een snackbar hier in Osdorp
in die maat heb ik 2 setjes van 2! liggen. (gebruikt)quote:Op donderdag 22 september 2011 16:22 schreef mitchelll0181 het volgende:
dusss iemand bandjes liggen ? 225/45/17 ?
Iets met kilometertellerafwijking en ASC sensor die hem fliptquote:Op donderdag 22 september 2011 18:07 schreef mitchelll0181 het volgende:
Compenseert met de verlagingsveren
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |