Gewoon in de schuur met een hoes eroverheenquote:Op donderdag 26 januari 2012 17:38 schreef PerryVogelbekdier het volgende:
Even een schopje.. Wintertijd..
Tijd voor stevige sealants en waxen, en tussendoor toch even wassen
Nou ik denk dat ik wel redelijk vaak zal aansluiten gezien de hardnekkige vuilresten bij mijn wielkastenquote:Op woensdag 22 februari 2012 10:48 schreef PerryVogelbekdier het volgende:
Tja, hoe vaak gebruik je de HD nu echt?
Anders zou je nog kunnen overwegen om een Gloria FM10 of een Gilmour aan te schaffen en handmatig te gaan foamen.Erg handig, en werkt zeer goed kan ik je vertellen.
Eigenlijk nalopen met IPA, maar ik denk dat wassen een beter idee is ivm vettige resten die achter kunnen blijven.quote:Op woensdag 22 februari 2012 11:41 schreef Catch_me het volgende:
Denk dat ik volgende week weer eens uitgebreid aan de slag ga. De laatste keer was 5 maanden geledenIk ga er twee dagen voor uit trekken, want ik ga ook voor het eerst met de dap900 werken
Dag 1: wassen, kleien, wielen schoonmaken en in de wax zetten, interieur en ramen
Dag 2: even afspoelen, polijsten, wax, banden met dat zwarte spul doen
Als je je auto hebt gepolijst hoef je hem toch niet nog een keer met shampoo te wassen, alleen gronding afspoelen toch?
Hij zet zn velgen in de wax op dag 1.quote:Op donderdag 23 februari 2012 10:56 schreef Jimmie het volgende:
Waarom in de wax zetten? Verspilde tijd imo, die zal je volgende ochtend er weer af moeten kleien voordat je gaat polijsten.
Inderdaad, binnenkort hem even laten polijsten en helemaal behandelen door iemand met een DAP, en dan weer lekker met dakraam open rijden hopelijk...quote:Op zaterdag 25 februari 2012 13:41 schreef Saninl het volgende:
Ik ga vandaag maar weer eens wassen
Ik hoop dat ik kan zeggen dat dit mijn "na-winterse poetsbeurt" is en dat de winter nu klaar is, op naar de warmte(sowieso al 2 maand niet meer gewassen).
Lekker in het zonnetje schoonmaken die handel
Ik neem gewoon altijd de tuinslang.quote:Op zaterdag 25 februari 2012 22:08 schreef Scorpie het volgende:
Ik vind die HD reiniger op de laagste stand wel errug handig om de auto mee af te spoelen.
Je hoeft niet voor elk paneel de pad schoon spoelen wanneer je hetzelfde product gebruik. Wanneer je een ander product wilt gaan gebruiken op ditzelfde pad, moet je die natuurlijk wél uitspoelen.quote:Op zondag 26 februari 2012 19:09 schreef Catch_me het volgende:
Nog een vraag voordat ik morgen met de dap900 aan de slag ga. Er staat niks over in het boekje, maar moet je die pads na elk paneel een keer in een emmer water omspoelen of is dat niet nodig? En kunnen die pads na afloop gewoon in de wasmachine met de rest van de doeken?
Je kan bij de gamma volgens mij voor een paar euro zo'n stoomcleaner huren.. Die schijnen heel goed te werken!quote:Op woensdag 29 februari 2012 10:42 schreef JohnB52 het volgende:
Ff een vraagje aan de kenners hier: hemelbekleding van mijn saab is vies (is in gerookt) en vroeg me af hoe ik dat weer schoon ga krijgen, heb al interior shampoo van Autoglymn gebruikt ok n klein stukje, werkt wel n beetje, maar moet beter kunnen denk ik?
Alleen uitkijken met je hemel.quote:Op woensdag 29 februari 2012 12:55 schreef Marco001 het volgende:
[..]
Je kan bij de gamma volgens mij voor een paar euro zo'n stoomcleaner huren.. Die schijnen heel goed te werken!
Foto's?quote:Op vrijdag 30 maart 2012 22:02 schreef Scorpie het volgende:
Vandaag weer de hele auto onderworpen aan een detailingbeurt
Correct. Voorliefde voor mooie autos hequote:Op vrijdag 30 maart 2012 22:29 schreef JohnB52 het volgende:
[..]
Een vd weinigen die zn leasebak zo mooi houdt!
Dank jequote:Op zaterdag 31 maart 2012 19:47 schreef ArcticBlizzard het volgende:
Die volvo ziet er erg mooi uit. En dan doel ik niet alleen op de poetsbeurt die die heeft gekregen.
ik heb niets met auto's poetsen maar ik moet je nageven dat ik hem mooi vind glimmenquote:Op zondag 1 april 2012 16:29 schreef mithrandirrr het volgende:
[..]
Dank je
pfff ik zou écht m'n wagen ergens anders gaan parkeren als ie zo werd ondergescheten als die V70. M'n oude heb ik na een feest ook een keer goed onder de vogelpoep aangetroffen, en dat was hardje zomer, dus tegen de tijd dat ik het af wilde nemen was het al helemaal aangekoekt. Voor dat soort dingen heb ik nu altijd een flesje verdunde spray & wipe in de wagen liggen, met een doekje uiteraard!
Haha same here. Ik heb vrijdag echt 6 uur buiten gestaan, gewoon omdat het heerlijk was.quote:Op zondag 1 april 2012 16:33 schreef mithrandirrr het volgende:
Als je eenmaal echt met poetsen aan de slag bent is het behoorlijk verslavend kan ik je wel vertellen! Ik heb al zoooveel uren zitten lezen op het carclean forumen de collectie poetsspulletjes blijft nog wel een beetje uitbreiden.
Elk weekend even snel afspoelen en/of waterless wash doen. Zeker als hij goed in de wax staat krijg je een uitstekend resultaat.quote:Op maandag 2 april 2012 09:03 schreef JohnB52 het volgende:
Dat geloof ik best, maar heel de auto met de hand doen, nee dank je.
Ben nu wel even klaar met het met de hand wassen, blijkbaar parkeer ik op de zaak altijd de auto op de verkeerde plek, want zit elke dag onder t stuifmeel :-(
Het werkt inderdaad erg prettig!quote:Op donderdag 5 april 2012 23:19 schreef mithrandirrr het volgende:
Mooie collectie!
Rain X moet ik ook een keertje aanschaffen. Ben toch wel erg benieuwd naar het resultaat. Het moet erg goed zijn MITS goed aangebracht (op een zuivere ruit). Met welk middel kan je nou ruiten echt helemaal schoon krijgen. Een goede APC?
Ik had je toch al een keer aangeboden dat ik langs wilde komenquote:Op zaterdag 31 maart 2012 10:38 schreef Goddelijker het volgende:
Ziet er sjiek uit!
Toch zou ik m'n auto ook een keer willen doen met een DAP...
Ja, klopt. Maar ik heb er simpelweg de tijd niet voor.quote:Op vrijdag 6 april 2012 23:35 schreef M3rcury het volgende:
[..]
Ik had je toch al een keer aangeboden dat ik langs wilde komen
Ik snap dat je je auto schoon wil houden en netjes, maar is dit niet een beetje overdreven? Vogelpoep is slecht voor je lak, maar om speciaal daarvoor een flesje in je auto te bewaren...quote:Op zondag 1 april 2012 16:29 schreef mithrandirrr het volgende:
[..]
Dank je
pfff ik zou écht m'n wagen ergens anders gaan parkeren als ie zo werd ondergescheten als die V70. M'n oude heb ik na een feest ook een keer goed onder de vogelpoep aangetroffen, en dat was hardje zomer, dus tegen de tijd dat ik het af wilde nemen was het al helemaal aangekoekt. Voor dat soort dingen heb ik nu altijd een flesje verdunde spray & wipe in de wagen liggen, met een doekje uiteraard!
Het gaat er om dat vogelpoep binnen korte tijd (zeker met felle zon) een lelijke plek kan maken in je lak.quote:Op zondag 8 april 2012 13:28 schreef invine het volgende:
Kan je hem dan niet gewoon beter binnen laten staan als je bang bent dat er wat mee gaat gebeuren?
Dat is de beste manier om ze enthousiast te makenquote:Op zondag 8 april 2012 13:42 schreef Scorpie het volgende:
Correct. Er staat hier een nieuwe BMW1 onder een boom geparkeerd, en nadat ik mijn vriendin had laten zien wat vogelschijt met mijn lak heeft gedaan, kwam ze enthousiast vertellen dat die hele auto onder zat en dat die lak nu wel verrot zou moeten zijn
Het is een kleine moeite en het ligt niet in de weg. Veel mensen hebben zo'n flesje in de wagen.quote:Op zaterdag 7 april 2012 23:10 schreef invine het volgende:
[..]
Ik snap dat je je auto schoon wil houden en netjes, maar is dit niet een beetje overdreven? Vogelpoep is slecht voor je lak, maar om speciaal daarvoor een flesje in je auto te bewaren...
Wil je een klei waar je niks mee fout kan doen? Dan zou ik voor de claybarkit van mothers gaan...quote:Op zondag 8 april 2012 21:28 schreef JohnB52 het volgende:
Mijn auto staat op de zaak tegenover n broodfabriek, moet je es nagaan hoe ik m eind vd week weer aantref...
Voordat de zaak verhuisde, waren ze eerst nog 3 jaar bezig geweest met aanleg van n tunnel. Toen zat ie elke dag onder n fijn laagje zand...
Ik denk dat ik dr maar n hoes overheen ga doen, maarja, dan zit die weer onder de vogelpoep.
Vraagje voor de kenners:
Als ik n claybar wil kopen, welke?
Heb de OP gelezen, maar er zijn er natuurlijk meer.
Heb er nog geen ervaring mee verder.
Normaal was ik m altijd, eerst afspoelen met tuinslang of hdreiniger, en dan met emmertje en goede spons, of zo'n microvezel handschoen, met van die dikke sliertjes
Indeed.quote:Op maandag 9 april 2012 18:08 schreef M3rcury het volgende:
[..]
Wil je een klei waar je niks mee fout kan doen? Dan zou ik voor de claybarkit van mothers gaan...
Gewoon voor het seizoen goed in de was zetten rondom, dan is het altijd makkelijker schoonmaken.quote:Op zondag 15 april 2012 09:01 schreef JohnB52 het volgende:
Hoe doen jullie dat met de binnenkant vd velg? Houden jullie detaillers dat ook schoon?
Mooie auto, de Aerodeck is ook van jou?quote:Op zaterdag 14 april 2012 21:22 schreef SToRM81 het volgende:
De Honda is sinds vorige week weer van stal, dus gisteren heb ik m weer een eerste wasbeurt gegeven en vandaag ben ik 2 a 3 uur bezig geweest met de BBS velgen.
De wagen zelf was ik met hoogglans shampoo van Turtle Wax, die kost maar 3 euro voor een flesje (nu tijdelijk zelfs maar 2) en de wagen glimt altijd enorm met dat spul. En het is ook handig dat je de wagen niet hoeft af te spoelen maar gelijk kunt drogen
De velgen heb ik eerst gewassen met Meg's Gold Class Shampoo, afgespoeld en daarna drooggezeemd. De voorste velgen hadden nog wat plekjes remstof, dus daar heb ik wat Iron X op gebruikt (ik kan nog steeds niet wennen aan de geur van dat spul).
De volgende stap was Poorboy's Wheel Sealant. Ik had dat spul nog nooit gebruikt, dus ik had het er iets te dik op gesmeerd. Het heeft me dus vrij veel tijd gekost om alles er weer af te poetsen. Daarna nog wat Natural Shine Protectant op de banden gesmeerd, wat de banden mooi zwart maakt en niet teveel glimt.
Als laatste de originele velgen er af en de BBS velgen gemonteerd met dit als resultaat:
[ afbeelding ]
Het is altijd vrij veel werk om de velgen schoon te houden, dus ik hoop dat dat met de Wheel Sealant beter wordt.
Daar had ik ook al over gehoord. Die ga ik zeker de volgende keer eens proberen. Dat spul schijnt ook water dikker te zijn waardoor het beter blijft zitten waar je het spuit.quote:Op zondag 15 april 2012 00:33 schreef PerryVogelbekdier het volgende:
Ipv IronX zou je over kunnen stappen naar Wolf's Chemicals - Deironizer
Die heeft de vervelende geur niet, en V3 reageert bijna net zo snel als IronX. En daarnaast ook een stuk goedkoper. Waxworld.nl is er importeur van, maar daar is het momenteel uitverkocht..
Hmm... dat klinkt wel interessant! Ik ga het eens opzoeken. De BBS velgen zijn mooi om te zien maar erg veel werk om schoon te houden. Dus als ik ze met een spray kan beschermen zou dat wel erg handig zijnquote:Voor dat soort wielen zou ik ipv een wheel sealant (ivm de spaken) overstappen naar een CarPro Reload. Gewoon opsprayen, afnemen en 3 maanden perfecte bescherming hebben
Je kan het ook luxe doen en na een CarPro C.Quartz laag opbrengen.. Dan heb je een maand of 8 tot 12 bescherming..
Wel een mooie Honda overigens
Maar Reload opbrengen is niet voor de beginner weggelegd toch?quote:Op maandag 16 april 2012 08:44 schreef PerryVogelbekdier het volgende:
Klopt.. IronX mag je niet op laten drogen, maar dat mag met Wolf's Deironizer wel. Dan kun je het daarna gewoon met water weer afspoelen. Wolf's is een beetje clingy, en het lijkt meer op een gel als je het op je wielen spuit..
Reload is echt een aanrader. Zowel voor wielen als voor lak.
Matte lak/carwrap blijft super mat, en glanzende lak gaat er juist erg lekker van glanzen. En dat allemaal met een mooie standtijd.
400ml kost wel 25 euro, maar je mag het heel zuinig gebruikenTop spul..
Ik gebruik voor matte lakken altijd waxen van dodo juice. Werkt ook echt geniaal :-)quote:Op maandag 16 april 2012 08:44 schreef PerryVogelbekdier het volgende:
Klopt.. IronX mag je niet op laten drogen, maar dat mag met Wolf's Deironizer wel. Dan kun je het daarna gewoon met water weer afspoelen. Wolf's is een beetje clingy, en het lijkt meer op een gel als je het op je wielen spuit..
Reload is echt een aanrader. Zowel voor wielen als voor lak.
Matte lak/carwrap blijft super mat, en glanzende lak gaat er juist erg lekker van glanzen. En dat allemaal met een mooie standtijd.
400ml kost wel 25 euro, maar je mag het heel zuinig gebruikenTop spul..
Groupbuy?quote:Op dinsdag 17 april 2012 13:03 schreef Scorpie het volgende:
Thx Per, ik ga maar eens meedoen aan de groupbuy
Wowquote:Op donderdag 19 april 2012 10:20 schreef M3rcury het volgende:
[..]
Ik gebruik voor matte lakken altijd waxen van dodo juice. Werkt ook echt geniaal :-)
Deel rond de deurklink behandeld: [ afbeelding ]
En het geheel:
[ afbeelding ]
Niet mijn resultaat, maar die van een klant, voordat ik met alle eer ga strijken.quote:Op donderdag 19 april 2012 11:33 schreef PerryVogelbekdier het volgende:
Heel net resultaat M3rcury.
Heb je voor de aardigheid al eens een vergelijk gedaan met Reload, om te kijken hoe het matte er daar uitzag?
Zelf onderhoud ik geen matte auto's momenteel, dus ik kan het niet 1:1 uitproberen.
Beading van welke Dodo dan ook, is sowieso mooier dan Reload. Dus ik ben benieuwd naar het verschil.
Audi hierboven is een wrap en is wel echt mat. Die swissvax is ook niet goed aangebracht zo te zien, je ziet allemaal vlekken (onder aan de bocht van de motorkap).quote:Op donderdag 19 april 2012 12:33 schreef PerryVogelbekdier het volgende:
Ahh een mooi vergelijk gevonden:
[ afbeelding ]
Links zit Swissvax Opaque spul en rechts Reload..
Als ik een matte auto wil, moet ie juist niet gaan glanzen haha, dus zou ik voor Reload kiezen.
Maar ik vraag me af hoe dat op een wrap in vergelijk is (reload met dodo bijv).
Als je dat es wil proberen, graag
Dan maak ik binnenkort wel even een 50/50 van een dodo tegenover een andere wax die wel glimt op matte delen. Dan kun je het verschil zienquote:Op donderdag 19 april 2012 13:04 schreef PerryVogelbekdier het volgende:
Mat zwart gespoten / wrap zou in theorie niet uit moeten maken.
Swissvax spul op een matte auto (gespoten en wrap) oogt altijd zo 'glanzend'. Dat heb ik in het echt al wel mogen aanschouwen.
Die Audi op de foto ziet er wel gewoon mat uit (zoals het hoort), maar daarom was de vraag of dat in het echt er ook zo uit zag, of dat de foto het misschien niet lekker laat zien
Want dan weet ik wel dat de eerst volgende matte auto gewoon een laag dodo gaat krijgen ipv Reload (die vind ik gewoon handig voor in de winter en voor wieltjes met veel spaken).
Helaas woon ik niet in de buurt van de randstad, anders was ik wel ff langs gereden.
Meguairs is in veel automaterialenzaken te vinden. Anders zijn er een miljoen webshops waar je een quick detailer kan bestellen.quote:Op vrijdag 20 april 2012 15:41 schreef Andyy het volgende:
Mensen die weten waar quick detailer in winkels te krijgen is?
Lijkt me best ideaal, gewoon erop spuiten met het drogen, stukken minder gedoe.
http://www.meguiars.nl/stockist-locatorquote:Op vrijdag 20 april 2012 15:59 schreef Andyy het volgende:
Ik ga liever naar fysieke winkels voor zoiets kleins
Halfords? Ga zo maar even checken.
Hebben ze dat dan niet in grotere flessen? Net zoals die apc, die kan je ook veel beter in 1 gallon kopen, 2x zo voordelig als n spuitbus.quote:Op vrijdag 20 april 2012 16:28 schreef Scorpie het volgende:
Dat spul gaat hard idd, QD ben je zo doorheen, zeker met kleien
Polijsten met een DAP of Rotary.quote:Op woensdag 25 april 2012 17:06 schreef jitzzzze het volgende:
Vraag: op mijn auto zitten best wel serieuze swirls. Hoe kan je die het makkelijkste weghalen/verminderen?
Eeuh? Een DAP of Rotary?quote:
Als je de OP leest, heb je je antwoord :-)quote:Op woensdag 25 april 2012 17:16 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Eeuh? Een DAP of Rotary?
En kan je dat zelf of heb je als leek een grote kans op verpesten van de lak?
Thanksquote:Op woensdag 25 april 2012 19:05 schreef JohnB52 het volgende:
[..]
Als je de OP leest, heb je je antwoord :-)
Iron-X zou remstof weg moeten krijgen, soms (bij hardnekkige gevallen) zijn meerdere rondjes Iron-X nodig. Gewoon ff wat langer in laten werken, daarna nog inborstelen.quote:Op woensdag 25 april 2012 19:04 schreef JohnB52 het volgende:
Net mn velgen met iron-x schoongemaakt, maar zit nog met die zwarte puntjes remstof, hoe krijg k dat weg.?
Ook nog die lijmresten van de loodgewichtjes, iemand tips?
Inderdaad, meestal zijn het gewoon teerspetters. Iron-x wordt ook vaak als velgenreiniger gezien, maar dat is het NIET. Mensen willen dat op 1 of andere manier niet begrijpen.quote:Op woensdag 25 april 2012 19:27 schreef PerryVogelbekdier het volgende:
[..]
Iron-X zou remstof weg moeten krijgen, soms (bij hardnekkige gevallen) zijn meerdere rondjes Iron-X nodig. Gewoon ff wat langer in laten werken, daarna nog inborstelen.
Maar weet je zeker dat het remstof is, en geen teerpuntjes?
ValetPro Glue & Tar Remover zou die lijmresten van je loodgewichtjes moeten kunnen verwijderen.
Dat is inderdaad een stuk goedkoper.quote:Op donderdag 26 april 2012 10:13 schreef PerryVogelbekdier het volgende:
Als je een reiniger en 'IronX variant' in 1 wil, moet je Wolf's Chemicals Deironizer Decon Gel kopen
Stukken goedkoper als Iron-X, maar het reinigt ook nog es.. (13 euro per liter)
Je kan het ook goed voor lak gebruiken, maar het stript je wax wel.
Wat is 'langer'?quote:Op donderdag 26 april 2012 12:23 schreef PerryVogelbekdier het volgende:
Inwerktijd is wel wat langer, maargoed.. het prijsverschil kan het zeker waard zijn.
Alleen bij een full detail van 'klanten' gebruik ik gewoon Iron-X, dan moet het gewoon snel gaan haha
De laatste versie (V3) duurt een minuut of 5-10 voordat ie goed reageert op wielen. Persoonlijk vind ik em wel fijn, en het ruikt niet extreem vies, dat scheelt. Ze zeggen 'gel', maar het is spraybaar, alleen een beetje clingy, dus het loopt niet meteen weg, maar blijft hangen (net als een gel)quote:
Jep, dat dacht ik ook.. Wel altijd moeilijk te zien op een foto...quote:Op donderdag 26 april 2012 15:34 schreef FalleNk810i het volgende:
Lijkt me gewoon geoxideerd en ingevreten.
Klopt, maar als dat spul het niet wegkrijgt, dan moet het dieper zitten en dus ingevretenquote:Op donderdag 26 april 2012 21:47 schreef M3rcury het volgende:
[..]
Jep, dat dacht ik ook.. Wel altijd moeilijk te zien op een foto...
Hij krijgt het niet weg met iron-x, wat dus zou betekenen dat het geen metaaldeeltjes zijnquote:Op donderdag 26 april 2012 21:50 schreef FalleNk810i het volgende:
[..]
Klopt, maar als dat spul het niet wegkrijgt, dan moet het dieper zitten en dus ingevreten
Jup allemaal. Moet je eens op de achterkant van een wiite auto kijken, daar zitten ze ook vaak op. Je doet er niks tegen.quote:Op donderdag 26 april 2012 23:50 schreef JohnB52 het volgende:
Waar zouden teerspetters vandaan moeten komen? Asfalt? Bomen?
Dus eerst black hole erop, en dan exp pure sealant bv en dan wax?quote:Op maandag 7 mei 2012 22:08 schreef rycemasta het volgende:
Vandaar; een glaze heeft namelijk geen beschermende functie en ook geen nut als deze niet wordt afgetopt met een wax of sealant (is Black hole dus niet), tenzij de auto nooit nat wordt.
Komt goed (Hoop ik)quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |