abonnement Unibet Coolblue
pi_102031154
~:) ~:) ~:) London baby! ~:) ~:) ~:)


London Eye at night 4 [CC-BY-SA-2.5 (www.creativecommons.org/licenses/by-sa/2.5)], by Photograph by Mike Peel (www.mikepeel.net). (Own work), from Wikimedia Commons

De hoofdstad van de Britten is een populaire plek voor vakantie, weekendjes weg en werken voor veel FOK!kers.

Reizen naar London:
KLM
KLM/AF cityjet
British Airways
BMI
RyanAir
EasyJet
Eurostar
GoLondon (Stena Line)

Reizen in London:
Veel discussie hier altijd over. De korte versie komt op het volgende neer.

1) De Oyster kaart is de goedkoopste en makkelijkste manier om voor een paar dagen met he openbaar vervoer (bus, metro, DLR, etc) door Londen te reizen. Je kunt de kaart voor £3 borg ophalen bij elke metro-station en er altijd geld bijstorten via een van de automaten met munten, papiergeld, PIN pas of credit card. Na afloop van je trip kun je hem weer inleveren en je overgebleven tegoed en borg terug krijgen. Zorg dat je tegoed niet meer dan £5 is, dan krijg je het direct cash terug en dat is makkelijker. Als je hem wilt houden, blijft het tegoed geldig zonder einddatum.

2) De tweede opties is een Travel Card voor 1 of 7 dagen. De travelcard voor 1 dag is even duur als de Oyster card, aangezien de Oyster kaart zelf een maximum heeft per dag (daarna reis je dus gratis) en dat maximum is gelijk aan de prijs van een Travel Card voor 1 dag. Voor mensen die 4-7 dagen blijven is een 7-daagse Travel Card aantrekkelijk, mits je regelmatig gebruik maakt van het openbaar vervoer.

3) Als laatste is er de optie van cash enkele tickets kopen. Dit is vele malen duurder en na 2 ritjes heb je de borg van een Oyster Card al terug verdiend.

De prijzen voor 2011 ( cash / oyster / travelcard) kun je hier vinden.

Een Oystercard kun je hier online kopen.

Overzicht van zone systeem


Verder kun je op de volgende sites meer zoeken over kortings-kaarten (voor kinderen, etc.).

Transport for London (Al het openbaar vervoer)
Goeie site over Oyster kaart versus Travel Card
Tube map (pfd)
Oystercard

Things to do in London:
LondonTown
Visit London
Time Out London
Events in Westminster
TKTS (voorheen 'Official Half-Price Ticket Booth')

Vervoer van en naar het vliegveld:
Er zijn veelal twee opties, namelijk per rail (express/trein/DLR/metro) of bus. De rail opties zijn eigenlijk altijd sneller en makkelijker, bussen zijn vaak enkel handig als het toevallig goed uitkomt met de lokatie van de accomodatie. Voor de Gatwick en Heathrow Express hoef je niet van tevoren een kaartje te kopen, dat kan zonder extra kosten in de trein zelf. Voor de Express treinen moet je verder even Google-n naar de versie voor Easyjet/Ryanair/etc, waar vaak 10-20% korting op gegeven wordt (dan moet je wel van tevoren kopen). Bijvoorbeeld: www.gatwickexpress.com/easyjet/ of www.stanstedexpress.com/ryanair/

Rail-vervoer
• Heathrow (goedkoopst): Piccadilly Line (~45 min tot centrum, enkeltje max £4)
• Heathrow: Heathrow Connect (25 min tot Paddington, enkeltje £7.40)
• Heathrow (snelst): Heathrow Express (15 min tot Paddington, enkeltje £16.50)
• Gatwick (goedkoop, West-Londen): Southern Trains (35-40 min tot Victoria, enkeltje £10.90, maar varieert met tijdstip)
• Gatwick (snelst, West-Londen): Gatwick Express (30 min tot Victoria, enkeltje £16.90)
• Gatwick (goedkoop, Oost-Londen): Thameslink (30 min tot London Bridge, enkeltje £8.90, maar varieert met tijdstip)
• Stansted: Stansted Express (45 min tot Liverpool Street, enkeltje £18.00)
• City Airport: DLR metro (24 min tot Bank, enkeltje £2.00)
• Luton: Thameslink of East Midlands, je kunt het hier opzoeken (25-35 min, enkeltje £11.90, maar varieert met tijdstip)
(eerst shuttle nemen naar Luton Airport Parkway, je kunt een trein ticket inclusief shuttle kopen)

Bussen
• Heathrow: Overzicht van bussen (Neem de metro - makkelijk en goedkoper)
• Gatwick, Luton & Stansted: Easybus
• Gatwick: National Express
• Stansted: PDF met alle vervoers opties
• Luton: Overzicht van bussen

Overig:
BBC Weather

FOK!kers in London (permanent):
• Drive-R
• Stuart
• MrOrange
• lushfemke
• Monopoly_Man

Vorige londen topics
London #20 | Ready for a Christmas Shopping Spree?
London #21
London #22
London #23
London #24 Waar we tegen de wil van onze ouders gaan!
Londen #25
Londen #26
Londen #27: Dreaming of a White X-Mas
Londen #28: London baby!

Vorig topic Londen #29: London baby!

Openingspost *klik*


*;

==========================================================================

Ik wil graag in mei/juni 4 dagen naar Londen en heb al wel op internet gezien dat een hotel+ontbijt ca. ¤250,-- kost. Maar ik heb geen idee hoeveel geld je verder opmaakt in Londen zelf. Zijn er mensen die mij kunnen zeggen hoeveel je ongeveer kwijt bent als je 3 dagen naar Londen gaat (excl. hotel)

[ Bericht 94% gewijzigd door UIO_AMS op 19-09-2011 16:20:01 ]
pi_102031228
Wil je uitgaan of juist musea bezoeken?
pi_102031313
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 september 2011 20:33 schreef Vaseline_ het volgende:
Wil je uitgaan of juist musea bezoeken?
meer musea bezoeken etc, had wel toevallig vanmorgen bij het Ontbijtnieuws gehoord dat de musea daar gratis zijn maar volgens mij zijn Madame Tussauds, Tower Bridge, Westminster Abbey en dat soort dingen niet gratis.
pi_102031407
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 september 2011 20:35 schreef kansloos99 het volgende:

[..]

meer musea bezoeken etc, had wel toevallig vanmorgen bij het Ontbijtnieuws gehoord dat de musea daar gratis zijn maar volgens mij zijn Madame Tussauds, Tower Bridge, Westminster Abbey en dat soort dingen niet gratis.
Dan zou ik t wel op zo'n 100-150 pond schatten, dus 200 euro zoiets.
pi_102031758
Kaartjes van te voren via de website kopen kan wel goedkoper zijn dan daar ter plekke.
pi_102033675
London Eye is fokking duur, maar wel mooi. Je kunt ook voor een kwart van die prijs 300 treden oplopen in St. Paul's Cathedral.. heb je net zo'n mooi uitzicht.
London Eye+ Aquarium hebben wij met z'n 3en GBP 130 (als ik me goed herinner) voor betaald (inclusief fastpass voor London Eye)

Verder zijn British Museum, Tate Modern en Science Museum een aanrader, alledrie gratis.
War Cabinet heb ik van horen zeggen dat het ook mooi is.
Met een beetje mooi weer lig je natuurlijk al snel in Hyde Park te chillen: gratis.

Westminster Abbey is GBP 16 als ik me het goed herinner.
St. Paul's Cathedral GBP 14 (aanrader, en niet alleen wegens het uitzicht op de top)

Verder is het allemaal vrij prijzig in London, algemeen gesproken.
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_102104313
En natuurlijk heeft Londen ook mooie uitzichten gratis en voor niets, al is St. Paul's een bezoekje wel waard. :) Overigens is het wel iets duurder dan een kwart van de prijs van London Eye. ;)

Tower Bridge is 8 pond (of 6 als je een student bent), wel leuk om te doen ja. En inderdaad, veel dingen, zoals Tower of London bijvoorbeeld, zijn goedkoper als je je ticket online koopt in plaats van ter plaatse. Scheelt meestal zo'n 3 pond per ticket geloof ik.

Qua gratis musea zijn Natural History Museum en Imperial War Museum ook aan te raden, maargoed je wil ook niet vier dagen alleen maar het museum in natuurlijk.
Qua eten en drinken kun je het zo duur maken als je zelf wil.
"Beware the Jabberwock, my son!
The jaws that bite, the claws that catch!
Beware the Jubjub bird, and shun
The frumious Bandersnatch!"
pi_102110856
Wij gaan ik oktober ook een paar dagen naar Londen. Nog even aan het zoeken naar een geschikt hotel. Iemand tips? :)
"A flower would never force itself to bloom in the cold winter. So why would we?"
- Jonna Jinton
pi_102113103
Camden Corner House is niet te duur, heeft goede kamers en heeft ontbijt. Je zit echter in zone 2 en dat moet je wel willen...
"Beware the Jabberwock, my son!
The jaws that bite, the claws that catch!
Beware the Jubjub bird, and shun
The frumious Bandersnatch!"
  maandag 19 september 2011 @ 12:28:29 #10
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_102135076
Voor £12.50 koop je een dagkaart voor de forenzenboot op de Thames: http://www.thamesclippers(...)actions-by-boat.html



Zoveel gratis attracties op de route en iets verder dan alleen het centrum.

reset
  Moderator maandag 19 september 2011 @ 16:18:32 #11
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_102141903
Hier maar het nieuwe centrale topic van gemaakt. Deel 31 had al 299 posts en zit nu vol.
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
pi_102177723
Wij gaan 22 oktober naar London, vliegen heen met Ryanair al vroeg.

We zitten in het Hilton London Kensington, heeft iemand hier ervaringen mee?

Mijn andere vraag is: moeten we de tickets voor de standsted express kopen via Ryanair.com, in het vliegtuig, of op standsted?? Vanaf Standsted komen we aan op Liverpool street, is het dan nog ver naar Kensington?

Verder iemand leuke eettentjes en dingen om te gaan zien? Wat is echt de moeite waard?

Alvast bedankt!!
pi_102189131
Kensington is niet direct om de hoek, maar met de underground is het goed te doen. Je kunt de Central Line nemen naar Holborn en dan overstappen op de Picadilly Line voor South Kensington, er vanuit gaande dat het in South Kensington is.

Ik denk dat het een halfuurtje duurt bij elkaar, misschien iets minder.
"Beware the Jabberwock, my son!
The jaws that bite, the claws that catch!
Beware the Jubjub bird, and shun
The frumious Bandersnatch!"
pi_102190063
Wij gaan van 20 oktober t/m 24 oktober :)

Vluchten geboekt, nu het hotel nog.
"A flower would never force itself to bloom in the cold winter. So why would we?"
- Jonna Jinton
pi_102210897
Om naar Hilton Kensington te gaan is het het makkelijkst de Westbound Central Line (rode lijn) te nemen naar halte Holland Park of Shepherd's Bush, het hotel ligt er ongeveer tussenin.
Ik woonde er een tijdje vlakbij, mooie buurt, maar niet echt veel te doen in de directe omgeving.

Je kan je treinkaartje op het station kopen, maar schijnbaar is het goedkoper online:
https://www.stanstedexpress.com

Een van de toppers vond ik altijd Gordon's Wine Bar vlak bij Embankment. Na een paar wijntjes kan je daar vlakbij naar een stand up comedy night (als je Engels daar goed genoeg voor is :)).
Een heel goed restaurant is Arbutus in Soho.
Niet het goedkoopste, maar hun lunch en vroege avond-menu's zijn een hele goede prijs voor de kwaliteit.

Voor de rest hangt het er natuurlijk vanaf waar je van houdt... Hou je van geschiedenis, ga dan naar de Tower of London, wil je hip zijn of curry eten dan ga je naar Brick Lane in oost-Londen en als je van winkelen houdt ga je naar Oxford Street. :)
  zondag 25 september 2011 @ 09:01:40 #16
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_102352903
Stansted Express tickets zijn goedkoopst via de Ryanain link:
https://www.stanstedexpress.com/ryanair/
Haters everywhere but I don't really care.
pi_102389830
Thanks, die site had ik inderdaad gevonden, maar vroeg me af of dat inderdaad ook echt goedkoper was :-)
pi_102389845
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 september 2011 18:40 schreef Jabberwocky het volgende:
Kensington is niet direct om de hoek, maar met de underground is het goed te doen. Je kunt de Central Line nemen naar Holborn en dan overstappen op de Picadilly Line voor South Kensington, er vanuit gaande dat het in South Kensington is.

Ik denk dat het een halfuurtje duurt bij elkaar, misschien iets minder.
volgens mij is er een station holland park in de buurt dacht ik, is dat nog ver vanaf liverpool street? :)
pi_102390821
Holland Park zit net als Liverpool Street op de Central Line dus je hoeft niet over te stappen, verder zal het ongeveer net zo lang duren. :)
"Beware the Jabberwock, my son!
The jaws that bite, the claws that catch!
Beware the Jubjub bird, and shun
The frumious Bandersnatch!"
pi_102390905
Thanks! :)
  maandag 26 september 2011 @ 19:03:02 #21
198365 Morendo
The Real Deal
pi_102407793
Het British Museum en de National Gallery, allebei gratis, zijn zeer de moeite waard.
Die Lebenslust bringt dich um.
pi_102467960
Is hier iemand wel eens met de Eurostar naar Londen geweest? Hoe is dat bevallen? :)
It's all fun and games until someone loses a head
Mijn nagellakjes
Londena Blog
pi_102469389
Meerdere keren met de Eurostar naar Londen geweest. Bevalt prima maar duurt voor mij te lang. Daarnaast is natuurlijk erg veel afhankelijk van waar je in Nederland je reis begint en waar je in Londen moet zijn. Prijzen verschillen ook heel erg.

Voor Belgen kan ik het best begrijpen dat je met de trein naar Londen gaat (zeker als je in de buurt van Brussel woont). Voor Nederlanders is het in de meeste gevallen niet zo handig.
pi_102476688
Ik vind de Eurostar een fijne manier van reizen, als je goede aansluitingen hebt met de andere treinen richting of vanuit Brussel is het absoluut aan te raden. Met vliegen verlies je natuurlijk ook aardig wat tijd en kom je, als je budget vliegt, nog best een stukje buiten Londen aan (dus nog meer reistijd met de trein, bus of taxi) terwijl de Eurostar je in hartje Londen afzet. :)
"Beware the Jabberwock, my son!
The jaws that bite, the claws that catch!
Beware the Jubjub bird, and shun
The frumious Bandersnatch!"
  woensdag 28 september 2011 @ 16:21:37 #25
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_102480610
Eurostar is prima als je per direct moet reizen of als je genoeg tijd hebt.

Tussen Londen en Brussel is het snel en tof. Naar Nederland vanuit Brussel duurt (duurde) voor het gevoel bijna net zo lang door de overstappen, langzame treinen, etc.

Vroegah.. toen de Eurostar nog in Waterloo stopte.. ^O^
reset
pi_102481804
quote:
0s.gif Op woensdag 28 september 2011 14:14 schreef Jabberwocky het volgende:
Ik vind de Eurostar een fijne manier van reizen, als je goede aansluitingen hebt met de andere treinen richting of vanuit Brussel is het absoluut aan te raden. Met vliegen verlies je natuurlijk ook aardig wat tijd en kom je, als je budget vliegt, nog best een stukje buiten Londen aan (dus nog meer reistijd met de trein, bus of taxi) terwijl de Eurostar je in hartje Londen afzet. :)
ik vind de Eurostar ook lekker reizen, alleen de overstap in Brussel is minder. Je moet helemaal naar andere kant van het station en lang in de rij staan voor paspoort en bagagecontrole.
Laatste keer had de trein naar Brussel flink vertraging, dat was echt even stress.
pi_102496404
quote:
0s.gif Op woensdag 28 september 2011 16:56 schreef computergirl het volgende:

[..]

ik vind de Eurostar ook lekker reizen, alleen de overstap in Brussel is minder. Je moet helemaal naar andere kant van het station en lang in de rij staan voor paspoort en bagagecontrole.
Laatste keer had de trein naar Brussel flink vertraging, dat was echt even stress.
Ja, daar vrees ik dus ook voor. :') Nu zag ik wel dat je ook een dag van te voren naar Brussel mag reizen, maar dan moet je daar weer een hotelletje nemen ofzo.
It's all fun and games until someone loses a head
Mijn nagellakjes
Londena Blog
pi_102525284
quote:
0s.gif Op woensdag 28 september 2011 08:59 schreef Dwyn het volgende:
Is hier iemand wel eens met de Eurostar naar Londen geweest? Hoe is dat bevallen? :)
Een paar keer gedaan, maar ik vind het geen prettige manier van reizen door de overstap en totale gebrek aan comfort in de Eurostar. Beenruimte is niet veel meer als in vliegtuig en het zit beroerd.

Daarnaast heeft British Airways vaak genoeg aanbiedingen om op City of Heathrow te vliegen op netto dezelfde prijzen als Easyjet.
pi_102526059
quote:
0s.gif Op woensdag 28 september 2011 22:58 schreef Dwyn het volgende:

[..]

Ja, daar vrees ik dus ook voor. :') Nu zag ik wel dat je ook een dag van te voren naar Brussel mag reizen, maar dan moet je daar weer een hotelletje nemen ofzo.
En het Eurostar station zit niet in de beste buurt dus dat schiet ook niet op. Ik neem 'm alleen als ik 1/2 dagen vantevoren boek (meestal lage treinprijzen dan tegenover dure vluchtprijzen) maar idd brussel-london is allemaal leuk en aardig maar vanaf brussel naar rest van NL kan soms wel eens een lange reis zijn.
pi_102527034
Ik ben zeker weer de enige die het wel relaxed vindt om met de boot te gaan? Half 10 's avonds aan boord, lekker slapen aan boord, om 7 uur de trein naar Londen en om 9 uur sta je uitgeslapen en wel in het centrum van Londen. :)
Doe wat je niet durft.
Geef kinderen in Madagascar kans op onderwijs. Steun Abecole
www.Facebook.com/AbecoleNL
pi_102527458
quote:
0s.gif Op donderdag 29 september 2011 20:58 schreef HenkPietKlaasWim het volgende:
Ik ben zeker weer de enige die het wel relaxed vindt om met de boot te gaan? Half 10 's avonds aan boord, lekker slapen aan boord, om 7 uur de trein naar Londen en om 9 uur sta je uitgeslapen en wel in het centrum van Londen. :)
Ja, als je nog in 1997 leeft!
  donderdag 29 september 2011 @ 22:52:03 #32
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_102532866
quote:
0s.gif Op donderdag 29 september 2011 20:58 schreef HenkPietKlaasWim het volgende:
Ik ben zeker weer de enige die het wel relaxed vindt om met de boot te gaan? Half 10 's avonds aan boord, lekker slapen aan boord, om 7 uur de trein naar Londen en om 9 uur sta je uitgeslapen en wel in het centrum van Londen. :)
De laatste keer dat ik de boot nam was toen de HSS nog voer tussen Harwich en Hoek van Holland. Dat zal zo'n 10 jaar geleden zijn geweest. De vaart was zo'n 3,5 uur, maar dan moest je wel nog naar Harwich komen en inchecken dus het duurde alles bij elkaar toch nog best lang. Met m'n ouders gingen we vroeger bijna elk jaar met de 'langzame' boot naar Engeland

Tegenwoordig is het binnen Europa altijd City Airport. Ooit heb ik London-Rotterdam deur tot deur in minder dan 2 uur gedaan. Nu neem ik veel meer m'n tijd.
reset
pi_102647611
Ik ga van 15 t/m 19 December naar Londen. Vliegen van Eindhoven naar stansted
I solemnly swear i'm up to no good
pi_102647809
quote:
0s.gif Op donderdag 29 september 2011 22:52 schreef Individual het volgende:

[..]

De laatste keer dat ik de boot nam was toen de HSS nog voer tussen Harwich en Hoek van Holland. Dat zal zo'n 10 jaar geleden zijn geweest. De vaart was zo'n 3,5 uur, maar dan moest je wel nog naar Harwich komen en inchecken dus het duurde alles bij elkaar toch nog best lang. Met m'n ouders gingen we vroeger bijna elk jaar met de 'langzame' boot naar Engeland

Tegenwoordig is het binnen Europa altijd City Airport. Ooit heb ik London-Rotterdam deur tot deur in minder dan 2 uur gedaan. Nu neem ik veel meer m'n tijd.
Die boot neem ik ook. alhoewel het tegenwoordig weer de trage boot is die 's nachts vaart. Maar wel lekker hoor, 9 uur van huis, kwart over 9 op de boot, beetje rondlopen, lekker slapen en dan nog een met de trein naar Londen waar je dan om 9 uur 's ochtends staat. :)
Je bent wel lang onderweg, maar je reist vooral 's nachts. En slapen doe ik toch wel. :P
Doe wat je niet durft.
Geef kinderen in Madagascar kans op onderwijs. Steun Abecole
www.Facebook.com/AbecoleNL
pi_102675984
quote:
0s.gif Op woensdag 28 september 2011 16:56 schreef computergirl het volgende:

[..]

ik vind de Eurostar ook lekker reizen, alleen de overstap in Brussel is minder. Je moet helemaal naar andere kant van het station en lang in de rij staan voor paspoort en bagagecontrole.
Laatste keer had de trein naar Brussel flink vertraging, dat was echt even stress.
Als je met de trein met vertraging in Brussel aankomt kan je eigenlijk altijd zonder kosten mee op de volgende Eurostar, is mij al vaak genoeg gebeurd.
pi_102682193
Ik heb in ieder geval een retourtje Eurostar geboekt. 21 november heen en 25 november weer terug. Heb er zin in. *O*
It's all fun and games until someone loses a head
Mijn nagellakjes
Londena Blog
pi_103062233
zo weer terug na 5 nachten Londen met Ryanair
pi_103065592
Over 2 uur zit ik in het vliegtuig naar Londen.
Helaas wel van Schiphol naar Heathrow.
Ga liever vanaf Rotterdam naar London city airport. Land je gelijk in de stad + die cityhoppers vind ik wel zo fijn vliegen + 20 minuten korter vliegen.

Ben al wel dikke week zo ziek als maar kan.:(

Weekje Londen. Zin aan.:D
  vrijdag 14 oktober 2011 @ 10:27:47 #39
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_103067713
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 oktober 2011 08:41 schreef Opaas het volgende:

Ga liever vanaf Rotterdam naar London city airport. Land je gelijk in de stad + die cityhoppers vind ik wel zo fijn vliegen + 20 minuten korter vliegen.
^O^

Dat was lange tijd mijn favoriete route. :)
reset
pi_103084672
welk maatschappij vliegt van rotterdam naar city airport? en wat zijn de kosten?
pi_103085801
Cityjet heet die volgens mij nu. Vroeger VLM. Kosten wisselen heel erg. Neem een kijkje op de site van cityjet zou ik zeggen.
  vrijdag 14 oktober 2011 @ 19:48:26 #42
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_103086885
Air France/KLM en Cityjet idd. Met Cityjet heb ik het nog een aantal keer gedaan en hoewel het prima was, was VLM toendertijd stukken beter en mijn favoriete maatschappij.

Het was iets duurder, maar bespaarde veel tijd en reiskosten van en naar het vliegveld.
reset
pi_103106770
Cityjet betaalde ik afgelopen zomer in het hoogseizoen zo'n 280 euro voor incl reis en annuleringsverzekering.
Was echt een last minute en de prijs was ook een stuk hoger dan die van de andere passagiers.

London city airport is een fijn klein airport waar het lekker druk kan zijn, vooral bij de douane.
Maar je bent gelijk in de stad.
Toen we aankwamen vliegen kon je alle bezienswaardigheden al zien.:)

Het vliegtuig, fokker 50 volgens mij, is wel wat klein maar de stoelen zijn uitermate fijn,
Je krijgt tenminste nog een bolletje kaas of ham ipv kaasballetjes of speculaas.
Ik zeg dikke prima.

Jammer dat ik er niet weer mee kon vliegen gister maarja. Ben nu in middlesex.
Voor de mensen die van kaas houden,,, er staat een gigantische Franse stinkkraam met belachelijk veel kaas op de stoep bij 4a bridge street.:P
pi_103108475
De laatste vlucht van mij was op Heathrow en toen kon ik ook alle bezienswaardigheden vanuit het vliegtuig zien dus zoveel zegt dat ook niet, hangt maar net af van de richting waar je uit komt. ;)
"Beware the Jabberwock, my son!
The jaws that bite, the claws that catch!
Beware the Jubjub bird, and shun
The frumious Bandersnatch!"
  zaterdag 15 oktober 2011 @ 13:19:20 #45
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_103110983
Het ligt er altijd een beetje aan hoe je aanvliegt. Naar City Airport meestal vanaf het oosten dus langs Dartford Bridge en 1 op de 10 keer vanuit het westen en dat is altijd mooi.





reset
pi_103149818
wat een geweldige stad... zeker zo van boven gezien!
pi_103274010
Ben van plan om met mijn zus eind December voor vier dagen inclusief oudjaar naar Londen te gaan, en dan terug met nieuwjaar in de avond. Hotel is gelegen aan Tottenham Court Road en Oxford Street. We landen dan wel in Heathrow, is het vanaf daar makkelijk om naar het hotel te gaan? Metro of dergelijke, of is taxi dan de enige optie. Beide eerste keer in Londen dan.
I'm the dude playin' the dude, disguised as another dude!
pi_103274233
Je kunt de Heatrow Express nemen en overstappen op de Central Line of gewoon (goedkoper) de Piccadilly Line nemen vanaf Heathrow en even een stukje lopen vanaf Holborn of gewoon overstappen op de Central Line. Allemaal prima te doen. Een taxi vanaf daar is £60-100 afhankelijk van het tijdstip en niet sneller.
"The fact that most people are too stupid to know how dumb they really are, is the fabric holding our society together"
"Money might not buy happiness, but I'll take my fucking chances"
pi_103274781
Bedankt, even de kaart bekeken van de metro en lijkt me wel duidelijk. Gaat ook een metro vanaf Heatrow naar Cockfosters en stopt zowel bij Piccadilly als bij Leicester Square, vanaf beide makkelijk te lopen. En is van zone 1 naar 6 maar 5 pond. Nog even alles doornemen. :)

Iemand hier wel eens rond oudjaar in Londen geweest? Ziet er echt prachtig uit om rond die tijd daar te zijn, Donderdag ochtend komen we aan en die dag met Vrijdag gebruiken om wat te winkelen en rond te kijken. Zaterdag oudjaar en op nieuwjaar in de avond weer vertrekken.
I'm the dude playin' the dude, disguised as another dude!
pi_103275097
quote:
0s.gif Op woensdag 19 oktober 2011 12:33 schreef ROFLOL het volgende:
Bedankt, even de kaart bekeken van de metro en lijkt me wel duidelijk. Gaat ook een metro vanaf Heatrow naar Cockfosters en stopt zowel bij Piccadilly als bij Leicester Square, vanaf beide makkelijk te lopen. En is van zone 1 naar 6 maar 5 pond. Nog even alles doornemen. :)

Iemand hier wel eens rond oudjaar in Londen geweest? Ziet er echt prachtig uit om rond die tijd daar te zijn, Donderdag ochtend komen we aan en die dag met Vrijdag gebruiken om wat te winkelen en rond te kijken. Zaterdag oudjaar en op nieuwjaar in de avond weer vertrekken.
Als je een Oyster kaart neemt is het nog goedkoper. En Covent Garden is waarschijnlijk nog dichterbij, maar Holborn is rustiger en ook dichtbij.

Ik woon hier al 6 jaar, maar ben hier nog nooit gebleven voor Kerst of Oudjaar. Voor de Kerst wordt het inderdaad steeds leuker om te winkelen natuurlijk, maar tussen Kerst en Oudjaar wordt de steeds vrij leeg.
"The fact that most people are too stupid to know how dumb they really are, is the fabric holding our society together"
"Money might not buy happiness, but I'll take my fucking chances"
  woensdag 19 oktober 2011 @ 14:47:57 #51
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_103280283
quote:
0s.gif Op woensdag 19 oktober 2011 12:42 schreef Bajskorv het volgende:

[..]

Als je een Oyster kaart neemt is het nog goedkoper. En Covent Garden is waarschijnlijk nog dichterbij, maar Holborn is rustiger en ook dichtbij.

Ik woon hier al 6 jaar, maar ben hier nog nooit gebleven voor Kerst of Oudjaar. Voor de Kerst wordt het inderdaad steeds leuker om te winkelen natuurlijk, maar tussen Kerst en Oudjaar wordt de steeds vrij leeg.
Haha ik woon hier ruim 11 jaar en nog nooit gebleven voor O&N. Vorig jaar had het gekund omdat we een stad beginnend met een 'L' nodig hadden, maar dat is toch Los Angeles geworden. :P

Veel mensen hier ontvluchten de stad met O&N. Kerst doen we dan weer wel hier met vrienden en familie.
reset
pi_103280591
Ja, denk dat we beter kunnen kijken voor een paar dagen inclusief de Kerstdagen. Lijkt me veel leuker en gezelliger, vooral omdat we toch ook wel naar Londen gaan om wat te winkelen. Enige echte bezichtigen die we willen zien zijn in de buurt (Buckingham Palace, Big Ben, Londen Eye, Tower Bridge, Piccadilly Circus) enzovoort. En op de tweede Kerstdag is het uiteraard 'boxing day' wat we best wel mee willen maken. :)
I'm the dude playin' the dude, disguised as another dude!
  woensdag 19 oktober 2011 @ 15:05:17 #53
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_103281105
quote:
0s.gif Op woensdag 19 oktober 2011 14:54 schreef ROFLOL het volgende:
En op de tweede Kerstdag is het uiteraard 'boxing day' wat we best wel mee willen maken. :)
Iedereen met elkaar op de vuist. :P

Zonder gekkigheid, wat denk je dan mee te maken? Volgens mij is het centrum dan best dood.
reset
pi_103281406
Behalve de winkels natuurlijk, die openen dan hun sale. Nooit de foto's gezien van Selfridges op Boxing Day?
"The fact that most people are too stupid to know how dumb they really are, is the fabric holding our society together"
"Money might not buy happiness, but I'll take my fucking chances"
  woensdag 19 oktober 2011 @ 15:29:42 #55
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_103282100
Shoppen is niet mijn ding, helemaal niet als er koopjesjagers rondvliegen, maar je hebt gelijk.
reset
  maandag 24 oktober 2011 @ 12:59:18 #56
242666 BeamofLight
Light in the darkness, Tafkap
pi_103493639
Vast al 88x keer gevraagd:

iemand hotel-tipje? Centraal, betaalbaar, fatsoenlijk?

Tx!
pi_103719342
Ik ben van de 9e t/m de 12e november in Londen met een aantal medestudenten.
Donderdag/vrijdag zal vooral het bezoeken van bedrijven zijn, woensdagmiddag/zaterdagochtend zijn waarschijnlijk vrije tijd zijn evenals de avonden natuurlijk.

Waar moet ik als student echt naartoe?
Wat is de beste (gratis) plek om wat panorama/sightseeing te doen, ik hou namelijk niet echt van reuzenraden en dan voor dat geld als helemaal niet.
Staptips?
Lawa mena hau lala!
pi_103719467
Primrose Hill of Parliament Hill in Hampstead Heath zijn goed voor het uitzicht.
"Beware the Jabberwock, my son!
The jaws that bite, the claws that catch!
Beware the Jubjub bird, and shun
The frumious Bandersnatch!"
  zaterdag 29 oktober 2011 @ 21:34:44 #59
75592 GlowMouse
l'état, c'est moi
pi_103719969
The Monument is niet zo duur en biedt ook wel mooi uitzicht, al is het jammer van de hogere gebouwen die eromheen staan.
eee7a201261dfdad9fdfe74277d27e68890cf0a220f41425870f2ca26e0521b0
  zaterdag 29 oktober 2011 @ 21:51:39 #60
75592 GlowMouse
l'état, c'est moi
pi_103720534
-

[ Bericht 100% gewijzigd door GlowMouse op 08-11-2011 18:03:24 ]
eee7a201261dfdad9fdfe74277d27e68890cf0a220f41425870f2ca26e0521b0
  zondag 30 oktober 2011 @ 15:32:47 #61
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_103745095
Het mooiste uitzicht van London is natuurlijk te vinden in Greenwich Park.


Rechts Canary Wharf, links The City en nog verder naar links (niet op deze foto) de London Eye. Op de voorgrond het park, de Queen's House en Royal Naval College (UNESCO) aan de rivier.
reset
  zondag 30 oktober 2011 @ 15:52:37 #62
75592 GlowMouse
l'état, c'est moi
pi_103745862
quote:
0s.gif Op zondag 30 oktober 2011 15:32 schreef Individual het volgende:
Het mooiste uitzicht van London is natuurlijk te vinden in Greenwich Park.

[ afbeelding ]
Rechts Canary Wharf, links The City en nog verder naar links (niet op deze foto) de London Eye. Op de voorgrond het park, de Queen's House en Royal Naval College (UNESCO) aan de rivier.
vergeet je verrekijker niet :')
eee7a201261dfdad9fdfe74277d27e68890cf0a220f41425870f2ca26e0521b0
  zondag 30 oktober 2011 @ 15:56:41 #63
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_103746048
quote:
0s.gif Op zondag 30 oktober 2011 15:52 schreef GlowMouse het volgende:

[..]

vergeet je verrekijker niet :')
[ afbeelding ]
Die hebben ze daar ook vast staan voor de dingen ver weg. Het is nu eenmaal een enorme stad. ;)

Primrose hill is ook erg mooi hoor, maar haalt het niet bij Greenwich Park.
reset
pi_103829667
Ik heb net weer geboekt voor een weekendje.. derde keer Londen! Zin in!
Be brave. Be kind.
pi_103995435
Ik ga dit weekend boeken, mn eerste keer London! Vliegen waarschijnlijk 24e van december en gaan terug op de 28e.

Vliegen doen we vanaf Dusseldorf,Weeze(dichtbij hier) en we landen op Stansted. Wat is de goedkoopste manier om bij het centrum te komen? Waar uitstappen e.d.? Iemand een idee?
  zaterdag 5 november 2011 @ 14:22:24 #66
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_103995856
Stappen kan je het beste in The Venue; de populairste tent van de NLers in London!

http://www.thevenuelondon.com/
reset
pi_103997670
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 november 2011 14:22 schreef Individual het volgende:
Stappen kan je het beste in The Venue; de populairste tent van de NLers in London!

http://www.thevenuelondon.com/
Als dit een antwoord op mij was, dan is dat niet wat ik bedoelde. Ik had het over het OV daar. :)
  zaterdag 5 november 2011 @ 15:40:45 #68
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_103998329
oh sorry.. UITstappen haha! :P

Het centrum is nogal groot dus waar moet je zijn? De meeste bussen vanaf Stansted (veruit het goedkoopst) gaan volgens mij naar Liverpool Street wat in het centrum is.
reset
pi_103998772
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 november 2011 15:40 schreef Individual het volgende:
oh sorry.. UITstappen haha! :P

Het centrum is nogal groot dus waar moet je zijn? De meeste bussen vanaf Stansted (veruit het goedkoopst) gaan volgens mij naar Liverpool Street wat in het centrum is.
Oke en dat kan je dus gewoon doen met zo'n dagpasje? Kosten 3,50 pond dacht ik? Hoe zit het dan met zo'n dagpas, kun je er echt de gehele dag mee reizen? Snap het nog niet helemaal haha. :)
Het gaat er iig om dat we in het centrum komen vanaf het vliegveld. Liverpool Street had ik inderdaad al wat over gelezen... Wist het niet zeker :) Vanuit het centrum zien we wel hoe we bij ons hotel komen!
  zaterdag 5 november 2011 @ 16:40:06 #70
242666 BeamofLight
Light in the darkness, Tafkap
pi_103999914
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 november 2011 15:59 schreef sjeksmine het volgende:

[..]

Oke en dat kan je dus gewoon doen met zo'n dagpasje? Kosten 3,50 pond dacht ik? Hoe zit het dan met zo'n dagpas, kun je er echt de gehele dag mee reizen? Snap het nog niet helemaal haha. :)
Het gaat er iig om dat we in het centrum komen vanaf het vliegveld. Liverpool Street had ik inderdaad al wat over gelezen... Wist het niet zeker :) Vanuit het centrum zien we wel hoe we bij ons hotel komen!
Stasted ligt niet echt in de buurt van Londen, Liverpool Street. Dus nee je kunt niet voor 3,50 daarnaartoe. Je zal met de trein van Stansted naar Liverpool moeten en vanuit daar kun je inderdaad overal in het centrum naar toe met zo'n dagpas. Google Stansted + train central is niet heel moeilijk hoor.
  zaterdag 5 november 2011 @ 16:54:07 #71
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_104000443
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 november 2011 16:40 schreef BeamofLight het volgende:

[..]

Stasted ligt niet echt in de buurt van Londen, Liverpool Street. Dus nee je kunt niet voor 3,50 daarnaartoe. Je zal met de trein van Stansted naar Liverpool moeten en vanuit daar kun je inderdaad overal in het centrum naar toe met zo'n dagpas. Google Stansted + train central is niet heel moeilijk hoor.
De trein is best duur (£27 retour of £20 enkeltje). Als je aan een budget zit kan je voor een paar pond een easybus of terravision bus nemen.

Dagpas geldt idd niet voor Stansted omdat het dichterbij Cambridge is dan London centrum.

OV in London zelf: www.tfl.gov.uk
reset
  zaterdag 5 november 2011 @ 17:48:03 #72
75592 GlowMouse
l'état, c'est moi
pi_104002429
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 november 2011 14:12 schreef sjeksmine het volgende:
Ik ga dit weekend boeken, mn eerste keer London! Vliegen waarschijnlijk 24e van december en gaan terug op de 28e.

Vliegen doen we vanaf Dusseldorf,Weeze(dichtbij hier) en we landen op Stansted. Wat is de goedkoopste manier om bij het centrum te komen? Waar uitstappen e.d.? Iemand een idee?
met kerst wil je niet in Londen zijn
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 november 2011 16:54 schreef Individual het volgende:

[..]

De trein is best duur (£27 retour of £20 enkeltje).
Waarbij je korting krijgt als je via ryanair boekt. EasyBus is al gauw 12 pond (retour), Stansted Express met korting 20 pond (retour), dan is de keuze niet echt moeilijk.
eee7a201261dfdad9fdfe74277d27e68890cf0a220f41425870f2ca26e0521b0
pi_104002472
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 november 2011 16:54 schreef Individual het volgende:

[..]

De trein is best duur (£27 retour of £20 enkeltje). Als je aan een budget zit kan je voor een paar pond een easybus of terravision bus nemen.

Dagpas geldt idd niet voor Stansted omdat het dichterbij Cambridge is dan London centrum.

OV in London zelf: www.tfl.gov.uk
Ik las inderdaad dat de trein behoorlijk duur was, hoopte op een andere optie. Maar zo'n easybus dat is waar ik een beetje naar op zoek ben! De reis van en naar het vliegveld toe zeg maar is wel een beetje budgetgebonden... Ik zal het eens bekijken, thanks!

quote:
0s.gif Op zaterdag 5 november 2011 17:48 schreef GlowMouse het volgende:

[..]

met kerst wil je niet in Londen zijn

[..]

Waarbij je korting krijgt als je via ryanair boekt. EasyBus is al gauw 12 pond, Stansted Express 20 pond, dan is de keuze niet echt moeilijk.
Waarom zou ik met kerst niet in Londen willen zijn?
  zaterdag 5 november 2011 @ 17:53:05 #74
75592 GlowMouse
l'état, c'est moi
pi_104002623
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 november 2011 17:49 schreef sjeksmine het volgende:

[..]

Waarom zou ik met kerst niet in Londen willen zijn?
Het kan wel, maar je moet wel weten wat je kunt verwachten: http://www.tripadvisor.co(...)-London_England.html
eee7a201261dfdad9fdfe74277d27e68890cf0a220f41425870f2ca26e0521b0
pi_104004308
Helemaal geen Ov op eerste kerstdag? Raar voor zo'n grote stad. Er zijn toch altijd mensen die moeten werken
pi_104011035
Ik mag me in mei een weekje uitleven in Londen, van school krijgen we alle vrijheid.

Niet-zo-voordehandliggende tips?
  Meest relativerende user 2022 dinsdag 8 november 2011 @ 17:49:21 #77
357044 Budapestenaar
pi_104128556
quote:
[

Een paar keer gedaan, maar ik vind het geen prettige manier van reizen door de overstap en totale gebrek aan comfort in de Eurostar. Beenruimte is niet veel meer als in vliegtuig en het zit beroerd.

Yep, had dezelfde ervaring. Ook een paar keer naar Londen gegaan per Eurostar. Best snel en ook wel leuk, voor een keer, om door de tunnel te gaan, maar zitcomfort houdt niet over in die trein.

Boot blijft overigens mijn favoriete manier om naar Engeland te reizen. Duurt wat langer, maar de vakantie start voor mij zodra ik voet aan boord zet. :)
pi_104128935
de eurostar is echt beroerd... minder ruimte dan in een vliegtuig, jammer van het geld, vond ik!

voortaan maar lekker met het vliegtuig
  dinsdag 8 november 2011 @ 18:02:28 #79
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_104129038
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 november 2011 21:23 schreef TheFastOne het volgende:
Ik mag me in mei een weekje uitleven in Londen, van school krijgen we alle vrijheid.

Niet-zo-voordehandliggende tips?
http://www.thevenuelondon.com/
reset
  woensdag 9 november 2011 @ 23:13:30 #80
242666 BeamofLight
Light in the darkness, Tafkap
pi_104185582
Iemand nog een goede hotel_tip? Prijs/ligging/kwaliteit
pi_104190635
Een goede vriend is cocktail shaker bij de nieuwe NoBu Berkely Street... Iemand daar al geweest?
Be brave. Be kind.
pi_104191204
quote:
0s.gif Op woensdag 9 november 2011 23:13 schreef BeamofLight het volgende:
Iemand nog een goede hotel_tip? Prijs/ligging/kwaliteit
Bieden via priceline.com.
Voor 100 euro zat ik in kensington in een 4 sterren hotel. :)
Doe wat je niet durft.
Geef kinderen in Madagascar kans op onderwijs. Steun Abecole
www.Facebook.com/AbecoleNL
pi_104191508
quote:
0s.gif Op donderdag 10 november 2011 02:01 schreef Esje-lief het volgende:
Een goede vriend is cocktail shaker bij de nieuwe NoBu Berkely Street... Iemand daar al geweest?
Yup, beetje posh tent met in de cocktailbar mix van bankiers, voetballers en knappe dames. Het eten bij Nobu Park Lane is beter, maar de cocktailbar maakt Nobu Berkeley Square leuker. Eten is trouwens wel goed, maar ik doe het voornamelijk voor werk.
"The fact that most people are too stupid to know how dumb they really are, is the fabric holding our society together"
"Money might not buy happiness, but I'll take my fucking chances"
pi_104198339
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 november 2011 21:23 schreef TheFastOne het volgende:
Ik mag me in mei een weekje uitleven in Londen, van school krijgen we alle vrijheid.

Niet-zo-voordehandliggende tips?
Tower Hamlets. _O_

Leuk uitgaansdistrict. Beetje verborgen, dat wel.
Die Lebenslust bringt dich um.
pi_104212577
Ik ga met een vriend 23/24 november naar Londen. Is londen al een beetje in kerstsfeer dan ? En wat is dé plaats om te gaan shoppen in het centrum ?
pi_104212652
London is een vrij grote stad; wat bedoel je met "centrum" en wat voor winkels zoek je?
"The fact that most people are too stupid to know how dumb they really are, is the fabric holding our society together"
"Money might not buy happiness, but I'll take my fucking chances"
pi_104226345
Ik bedoel meer een grote shoppingmall in het centrum, waar je goed kan komen met de metro zeg maar :) Maar is de boel rond die tijd al een beetje in kerst sfeer of komt dat later pas ?
pi_104227438
Grote shoppingmalls zijn Westfield London en Westfield Stratford City, maar ik weet niet of dat dé plaatsen zijn om te gaan shoppen. Westfield London lijkt me dan wel de meest logische keus qua ligging.
pi_104227479
Je moet gewoon naar Oxford Street als je wilt shoppen natuurlijk. :)
En daar hangt nu al kerstverlichting.
"Beware the Jabberwock, my son!
The jaws that bite, the claws that catch!
Beware the Jubjub bird, and shun
The frumious Bandersnatch!"
pi_104653614
Ik ga woensdag ook naar een wedstrijd van Arsenal. Kan je daarna goed terug met de metro naar je hotel nabij station earl's court ? Het gaat er dan niet om of je er kan komen maar of het een beetje "veilig" is rond die tijd ?
  maandag 21 november 2011 @ 22:01:50 #91
75592 GlowMouse
l'état, c'est moi
pi_104653990
quote:
0s.gif Op maandag 21 november 2011 21:57 schreef copyfile het volgende:
Ik ga woensdag ook naar een wedstrijd van Arsenal. Kan je daarna goed terug met de metro naar je hotel nabij station earl's court ? Het gaat er dan niet om of je er kan komen maar of het een beetje "veilig" is rond die tijd ?
Hoe laat is dat? Ik heb daar laatst na twaalven rondgelopen en kwam niet veel mensen tegen.
eee7a201261dfdad9fdfe74277d27e68890cf0a220f41425870f2ca26e0521b0
pi_104654271
Half 10 is de wedstrijd afgelopen. Zullen dan wel een hoop mensen met de metro gaan lijkt me, maar ook die kant op ? Heb geen zin om daar alleen met een paar "vage" figuren te staan zegmaar, ga dan liever met de taxi ofzo :)
pi_104655038
Ik geloof dat Holloway Road en Arsenal metrostations dicht zijn na een Arsenal wedstrijd, ik zie ze over Holloway Road altijd in een hele karavaan richting Highbury & Islington lopen. Dus daar kun je de Victoria Line pakken, en en dan ergens halverwege overstappen op de Picadilly Line voor Earl's Court. En als de stations wel open zijn, des te beter, dan hoef je maar net het stadion uit te waggelen.

Rond die tijd is het echt nog wel veilig, ik heb op ieder denkbaar tijdstip in Holloway buiten rondgelopen en nooit problemen gehad, dus in een hele bende supporters (Arsenal supporters zijn niet echt van die hooligans) zal het al helemaal wel goed zitten. Of doel je op Earl's Court? Dat is volgens mij al helemaal veilig. :)

Een taxi van Holloway naar Earl's Court moet je alleen doen als je een vermogen uit wilt geven.
"Beware the Jabberwock, my son!
The jaws that bite, the claws that catch!
Beware the Jubjub bird, and shun
The frumious Bandersnatch!"
pi_104655320
Thanks voor de info ! Duidelijk gewoon lekker met de metro dus :)
  maandag 21 november 2011 @ 22:21:39 #95
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_104655342
quote:
0s.gif Op maandag 21 november 2011 22:05 schreef copyfile het volgende:
Half 10 is de wedstrijd afgelopen. Zullen dan wel een hoop mensen met de metro gaan lijkt me, maar ook die kant op ? Heb geen zin om daar alleen met een paar "vage" figuren te staan zegmaar, ga dan liever met de taxi ofzo :)
Londen is zo gevaarlijk niet, nergens niet. Verkeerde mensen kan je natuurlijk overal tegenkomen, niet alleen in Londen.

Taxi zal duur zijn en moeilijk te krijgen denk ik.
reset
pi_104655558
quote:
0s.gif Op maandag 21 november 2011 21:57 schreef copyfile het volgende:
Ik ga woensdag ook naar een wedstrijd van Arsenal. Kan je daarna goed terug met de metro naar je hotel nabij station earl's court ? Het gaat er dan niet om of je er kan komen maar of het een beetje "veilig" is rond die tijd ?
Ik ga vaker naar Arsenal, je kunt echt prima daarna terug met de metro. Staan lange rijen en het duurt dus wel een half uurtje voordat je een metro hebt, maar daarna ben je op weg. Ik zou zelf rustig richting Upper Street lopen en daar ergens een biertje doen. Daarna rustig de metro pakken zonder lange rijen.
"The fact that most people are too stupid to know how dumb they really are, is the fabric holding our society together"
"Money might not buy happiness, but I'll take my fucking chances"
pi_104656120
Thanks ! Ben er verder twee dagen, is een oister card dan het beste voor de metro ?
pi_104717136
Weet een der Londoners een (super)markt waar je boerenkool kunt kopen?
"Beware the Jabberwock, my son!
The jaws that bite, the claws that catch!
Beware the Jubjub bird, and shun
The frumious Bandersnatch!"
  woensdag 23 november 2011 @ 14:03:29 #99
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_104717554
quote:
0s.gif Op woensdag 23 november 2011 13:53 schreef Jabberwocky het volgende:
Weet een der Londoners een (super)markt waar je boerenkool kunt kopen?
Sainsbury's, Tesco, Asda, Waitrose, OpCo.. farmers markets, Abel and Cole, Riverford, locale fruit n veg, greengrocers..

Je kan het overal wel vinden als de groetenafdeling maar niet van een local of metro is. Het heet (curly leaf) Kale trouwens. Rookworsten van Matteson kan je ook overal wel vinden.

Het is nu veel makkelijker te vinden dan 10 jaar terug toen het nog vooral veevoer was. Ze snijden het hier wel raar trouwens.
reset
pi_104718071
quote:
0s.gif Op woensdag 23 november 2011 14:03 schreef Individual het volgende:

[..]

Sainsbury's, Tesco, Asda, Waitrose, OpCo.. farmers markets, Abel and Cole, Riverford, locale fruit n veg, greengrocers..

Je kan het overal wel vinden als de groetenafdeling maar niet van een local of metro is. Het heet (curly leaf) Kale trouwens. Rookworsten van Matteson kan je ook overal wel vinden.

Het is nu veel makkelijker te vinden dan 10 jaar terug toen het nog vooral veevoer was. Ze snijden het hier wel raar trouwens.
Ze snijden het enorm irritant, ik ben altijd nog een half uur bezig de stronkjes eruit te vissen. En de Mattessons is top, dat is echt hetzelfde als Unox.
"The fact that most people are too stupid to know how dumb they really are, is the fabric holding our society together"
"Money might not buy happiness, but I'll take my fucking chances"
pi_104718370
quote:
0s.gif Op woensdag 23 november 2011 14:03 schreef Individual het volgende:

[..]

Sainsbury's, Tesco, Asda, Waitrose, OpCo.. farmers markets, Abel and Cole, Riverford, locale fruit n veg, greengrocers..

Je kan het overal wel vinden als de groetenafdeling maar niet van een local of metro is. Het heet (curly leaf) Kale trouwens. Rookworsten van Matteson kan je ook overal wel vinden.

Het is nu veel makkelijker te vinden dan 10 jaar terug toen het nog vooral veevoer was. Ze snijden het hier wel raar trouwens.
Ik ga meestal bij Morrisons maar daar hebben ze 't niet, zal eens Waitrose langs gaan dan. Bedankt! :)

De rookworsten liggen overal inderdaad.
"Beware the Jabberwock, my son!
The jaws that bite, the claws that catch!
Beware the Jubjub bird, and shun
The frumious Bandersnatch!"
  woensdag 23 november 2011 @ 14:38:54 #102
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_104718908
Op het moment is mijn mobiliteit niet geweldig (wordt aan gewerkt) en bezorgdiensten zijn super!

Van de grote supermarkten is dat van £0 tot £5 per levering en Abel & Cole 99p. Echt een uitkomst.

Ik ben al maanden niet meer in een supermarkt geweest en zal dat ook niet meer doen als ik weer fatsoenlijk kan lopen. ^O^
reset
pi_104719396
Ik maak af en toe een stop bij de local Tesco voor wat kleine dingen, maar bestel al jaren alles bij Ocado. Geen zin om te sjouwen en geen tijd voor rustig winkelen.
"The fact that most people are too stupid to know how dumb they really are, is the fabric holding our society together"
"Money might not buy happiness, but I'll take my fucking chances"
  woensdag 23 november 2011 @ 15:04:57 #104
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_104720013
quote:
0s.gif Op woensdag 23 november 2011 14:49 schreef Bajskorv het volgende:
Ik maak af en toe een stop bij de local Tesco voor wat kleine dingen, maar bestel al jaren alles bij Ocado. Geen zin om te sjouwen en geen tijd voor rustig winkelen.
Ik vond Ocado wat gelimiteerd in aanbod, maar het is dan ook jaren geleden dat ik daar een levering van kreeg. Waitrose delivery zelf heeft toch al meer niet? Lokaal heb ik een M&S, biologische kruidenier, slager, deli en bakkerij waar ik nog wel eens wat haalde, maar nu even niet meer.
reset
pi_104720168
Volgens mij heeft Ocado alles van de Waitrose + meer, dus daarom zit ik daar. Ik kan ook prima bij de Waitrose bestellen waarschijnlijk, maar ik ben ooit begonnen bij Ocado en dat bevalt altijd goed. De rest heb ik nooit geprobeerd.
"The fact that most people are too stupid to know how dumb they really are, is the fabric holding our society together"
"Money might not buy happiness, but I'll take my fucking chances"
  woensdag 23 november 2011 @ 15:22:12 #106
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_104720674
quote:
0s.gif Op woensdag 23 november 2011 15:09 schreef Bajskorv het volgende:
Volgens mij heeft Ocado alles van de Waitrose + meer, dus daarom zit ik daar. Ik kan ook prima bij de Waitrose bestellen waarschijnlijk, maar ik ben ooit begonnen bij Ocado en dat bevalt altijd goed. De rest heb ik nooit geprobeerd.
Toen was het een selectie van Waitrose en een selectie van Tesco, maar dat kan veranderd zijn. Nu gebruik ik vooral Sainsbury's maandelijks en Abel & Cole wekelijks. Ocado service is prima idd.
reset
pi_104721397
Abel & Cole is ook leuk, maar daarvoor kook ik te weinig thuis. Bij mij gaat het vooral om wijn, bier, mineraalwatertjes, huishoudelijke rotzooi en af en toe wat voedsel.
"The fact that most people are too stupid to know how dumb they really are, is the fabric holding our society together"
"Money might not buy happiness, but I'll take my fucking chances"
  woensdag 23 november 2011 @ 16:11:49 #108
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_104722604
quote:
0s.gif Op woensdag 23 november 2011 15:42 schreef Bajskorv het volgende:
Abel & Cole is ook leuk, maar daarvoor kook ik te weinig thuis. Bij mij gaat het vooral om wijn, bier, mineraalwatertjes, huishoudelijke rotzooi en af en toe wat voedsel.
Ik kook bijna elke dag. Wijn drink ik niet meer maar dat kwam weer van Laithwaites. Lang leve het internet! Ben ik nu lui? :P
reset
pi_104722748
quote:
0s.gif Op woensdag 23 november 2011 16:11 schreef Individual het volgende:

[..]

Ik kook bijna elke dag. Wijn drink ik niet meer maar dat kwam weer van Laithwaites. Lang leve het internet! Ben ik nu lui? :P
Nee, efficient.

Tijdens de werkweek eet ik 's avonds extreem zelden thuis (en dan bak ik wel een ei ofzo). In het weekend ook vrij weinig, misschien dat ik bij elkaar gemiddeld 3-4 keer per maand kook?

Gewoon teveel op reis op werk.
"The fact that most people are too stupid to know how dumb they really are, is the fabric holding our society together"
"Money might not buy happiness, but I'll take my fucking chances"
pi_104916204
Wat is handiger, hier in Nederland al wat ¤'s omwisselen naar £ of gewoon op Heathrow wat wisselen en later zelf in Londen omwisselen indien het nodig is. Koers op Heathrow zal vast wat lager zijn, maar goed ik lig niet wakker voor die een of twee euro's verschil.
I'm the dude playin' the dude, disguised as another dude!
  maandag 28 november 2011 @ 11:52:30 #111
75592 GlowMouse
l'état, c'est moi
pi_104916372
quote:
0s.gif Op maandag 28 november 2011 11:46 schreef ROFLOL het volgende:
Wat is handiger, hier in Nederland al wat ¤'s omwisselen naar £ of gewoon op Heathrow wat wisselen en later zelf in Londen omwisselen indien het nodig is. Koers op Heathrow zal vast wat lager zijn, maar goed ik lig niet wakker voor die een of twee euro's verschil.
Daar geld pinnen in ponden.
eee7a201261dfdad9fdfe74277d27e68890cf0a220f41425870f2ca26e0521b0
pi_104916634
Kan ook ja, uiteraard handiger. Thanks! :)
I'm the dude playin' the dude, disguised as another dude!
  maandag 28 november 2011 @ 12:14:35 #113
75592 GlowMouse
l'état, c'est moi
pi_104917144
Het enige waar je op moet letten is dat de pinautomaat niet de conversie naar euro's uitvoert. Als hij een bedrag in euro's laat zien, dan gaat het fout.
eee7a201261dfdad9fdfe74277d27e68890cf0a220f41425870f2ca26e0521b0
  maandag 28 november 2011 @ 12:54:04 #114
217529 Jabberwocky
Jabberwo)))cky
pi_104918459
Op vliegvelden (en St. Pancras) zijn de pinautomaten meestal duur ja, maar in Londen zelf kun je bij de meeste banken gewoon gratis pinnen. :)
"Beware the Jabberwock, my son!
The jaws that bite, the claws that catch!
Beware the Jubjub bird, and shun
The frumious Bandersnatch!"
  maandag 28 november 2011 @ 19:19:48 #115
242666 BeamofLight
Light in the darkness, Tafkap
pi_104933644
Terug van londen. Jack the ripper tour was leuk. Fat tire bike tour was top.
pi_105348068
Yeah, van 4 t/m 9 januari naar Londen! Tickets zijn geboekt (via Ryanair), nu zoeken we een hotelkamer voor 2. We zijn allebei student dus ons budget is niet zo hoog, maar we willen ook niet uren van de bezienswaardigheden zitten. Iemand die in hetzelfde schuitje zat en een goedkoop maar redelijk hotel heeft gevonden toen?
pi_105350105
http://www.lastminute.com/site/travel/hotels/ heeft vaak goede aanbiedingen
pi_105360654
quote:
0s.gif Op donderdag 8 december 2011 19:22 schreef Jappe90 het volgende:
Yeah, van 4 t/m 9 januari naar Londen! Tickets zijn geboekt (via Ryanair), nu zoeken we een hotelkamer voor 2. We zijn allebei student dus ons budget is niet zo hoog, maar we willen ook niet uren van de bezienswaardigheden zitten. Iemand die in hetzelfde schuitje zat en een goedkoop maar redelijk hotel heeft gevonden toen?
Easyhotel.
"Beware the Jabberwock, my son!
The jaws that bite, the claws that catch!
Beware the Jubjub bird, and shun
The frumious Bandersnatch!"
pi_105363531
Ik heb pas via Priceline geboekt. 4 sterrenhotel in Kensington voor 100 euro per nacht. Fair chance dat het goedkoper kan als je er langer zit. :)
Doe wat je niet durft.
Geef kinderen in Madagascar kans op onderwijs. Steun Abecole
www.Facebook.com/AbecoleNL
pi_105363647
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 december 2011 00:44 schreef HenkPietKlaasWim het volgende:
Ik heb pas via Priceline geboekt. 4 sterrenhotel in Kensington voor 100 euro per nacht. Fair chance dat het goedkoper kan als je er langer zit. :)
Millenium toevallig?
"The fact that most people are too stupid to know how dumb they really are, is the fabric holding our society together"
"Money might not buy happiness, but I'll take my fucking chances"
pi_105365713
Keertje in het Holiday Inn en een keer in het Mariott.
Niets over te klagen natuurlijk. *)
Doe wat je niet durft.
Geef kinderen in Madagascar kans op onderwijs. Steun Abecole
www.Facebook.com/AbecoleNL
pi_105366478
Zoiets dacht ik al. Vanuit de Holiday Inn kijk je zo mijn tuintje in!
"The fact that most people are too stupid to know how dumb they really are, is the fabric holding our society together"
"Money might not buy happiness, but I'll take my fucking chances"
pi_105367610
Iemand een idee voor een leuke club in Londen tijdens Oud&Nieuw? Het liefst een beetje in het centrum.
pi_105367631
Geen idee, volgens mij blijft geen van de Fokkers in Londen in de stad voor oud en nieuw. Geen van mijn vrienden hier ook trouwens, dus heb er nog nooit tips voor gekregen...
"The fact that most people are too stupid to know how dumb they really are, is the fabric holding our society together"
"Money might not buy happiness, but I'll take my fucking chances"
pi_105367632
Ik woon ook in Londen, dus als iemand wat wil vragen oid wil ik graag helpen :)
Somewhere between a mistress and commitment...
  vrijdag 9 december 2011 @ 10:23:49 #126
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_105369153
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 december 2011 09:18 schreef Grunner het volgende:
Iemand een idee voor een leuke club in Londen tijdens Oud&Nieuw? Het liefst een beetje in het centrum.
The Venue natuurlijk.


http://www.thevenuelondon.com/
10 min vanaf het centrum. ;)
reset
  vrijdag 9 december 2011 @ 10:48:47 #127
217529 Jabberwocky
Jabberwo)))cky
pi_105369852
Ik blijf in Londen hoor, voor oud & nieuw. Weet alleen nog niet precies wat we gaan doen. :)
"Beware the Jabberwock, my son!
The jaws that bite, the claws that catch!
Beware the Jubjub bird, and shun
The frumious Bandersnatch!"
  vrijdag 9 december 2011 @ 11:48:32 #128
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_105371736
Voor de 12e keer dat ik in Londen woon tijdens O&N ben ik er weer niet bij. Ik heb het wel 1x gevierd in GB. Dat was Edinburgh en zo koud dat we nu elk jaar warmere oorden opzoeken. ;)

Vrienden die bleven gingen of naar een illegale rave of naar de O2.

http://www.theo2.co.uk/ev(...)s-eve!-20111231.html
reset
  vrijdag 9 december 2011 @ 13:18:30 #129
217529 Jabberwocky
Jabberwo)))cky
pi_105374629
Ik ga een beetje naar Take That, kom nou. :P
"Beware the Jabberwock, my son!
The jaws that bite, the claws that catch!
Beware the Jubjub bird, and shun
The frumious Bandersnatch!"
  vrijdag 9 december 2011 @ 13:40:32 #130
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_105375451
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 december 2011 13:18 schreef Jabberwocky het volgende:
Ik ga een beetje naar Take That, kom nou. :P
Je kan altijd nog naar de Take That tribute band niet altever daar vandaan in The Venue. ;)
reset
pi_105376127
Volgende week voor het eerst naar Londen : D Donderdag ochtend vliegen en zondag middag weer terug!
  vrijdag 9 december 2011 @ 21:45:39 #132
242666 BeamofLight
Light in the darkness, Tafkap
pi_105395887
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 december 2011 13:58 schreef Crohnjurist het volgende:
Volgende week voor het eerst naar Londen : D Donderdag ochtend vliegen en zondag middag weer terug!
check die tip van mij!
  vrijdag 9 december 2011 @ 22:13:30 #133
217529 Jabberwocky
Jabberwo)))cky
pi_105397581
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 december 2011 13:40 schreef Individual het volgende:

[..]

Je kan altijd nog naar de Take That tribute band niet altever daar vandaan in The Venue. ;)
Oh yeah _O_
"Beware the Jabberwock, my son!
The jaws that bite, the claws that catch!
Beware the Jubjub bird, and shun
The frumious Bandersnatch!"
pi_105447825
Komende Vrijdag een dagje in Londen met een lunch 13:30 in Restaurant Fifteen op 15 Westland Place.

We verwachten rond 9 uur 's morgens in Londen te zijn. Nu probeer ik via Google maps te kijken wat er in de buurt te doen is maar de afstanden en straten zeggen me verder niet zoveel.

Iemand die bekend is in die omgeving en tips heeft wat er in die omgeving te doen is? Zijn met zijn 2-en en een baby incl. buggy, liefst dus eea een beetje op loopafstand (of als het met de metro allemaal ook goed te doen is is dat ook geen probleem natuurlijk)

Bij voorbaat dank *O*
It's not about East or West, It's about niggaz and bitches, power and money, riders and punks. Which side are you on?
  zondag 11 december 2011 @ 12:36:20 #135
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_105448337
quote:
0s.gif Op zondag 11 december 2011 12:18 schreef Tim_G het volgende:
Komende Vrijdag een dagje in Londen met een lunch 13:30 in Restaurant Fifteen op 15 Westland Place.

We verwachten rond 9 uur 's morgens in Londen te zijn. Nu probeer ik via Google maps te kijken wat er in de buurt te doen is maar de afstanden en straten zeggen me verder niet zoveel.

Iemand die bekend is in die omgeving en tips heeft wat er in die omgeving te doen is? Zijn met zijn 2-en en een baby incl. buggy, liefst dus eea een beetje op loopafstand (of als het met de metro allemaal ook goed te doen is is dat ook geen probleem natuurlijk)

Bij voorbaat dank *O*
Dat is de rand van The City, het grote financiële district. Ipv de metro zou ik de bus nemen (met ruimte voor buggies). Bus 21, 76 of 144 (2 straten verderop - zie google maps) brengt je van/naar London Bridge met uitzicht over en wandelpaden langs de rivier. Taxi's zijn er natuurlijk ook in overvloed met genoeg ruimte.

Hoeveel tijd heb je en waar kom je aan?
reset
pi_105448795
quote:
0s.gif Op zondag 11 december 2011 12:36 schreef Individual het volgende:

[..]

Dat is de rand van The City, het grote financiële district. Ipv de metro zou ik de bus nemen (met ruimte voor buggies). Bus 21, 76 of 144 (2 straten verderop - zie google maps) brengt je van/naar London Bridge met uitzicht over en wandelpaden langs de rivier. Taxi's zijn er natuurlijk ook in overvloed met genoeg ruimte.

Hoeveel tijd heb je en waar kom je aan?
Te kort! Alleen die Vrijdag. Komen Vrijdagochtend aan met de boot. Dan de trein naar Londen (weet niet of die op verschillende plaatsen in Londen stopt, waarschijnlijk wel) waar we dan rond 9 uur verwachten te zijn. Denk dat we dan rond 7 uur 's avond weer richting de boot moeten gaan.

Het mooist zou zijn om 's ochtends wat te bekijken en na de lunch nog ergens te winkelen.
It's not about East or West, It's about niggaz and bitches, power and money, riders and punks. Which side are you on?
  zondag 11 december 2011 @ 13:30:05 #137
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_105450185
Kom je aan op Liverpool Street? Van daar kom je makkelijk naar de Tower (bus 42 of 78), dan ga je Tower Bridge over en loop je langs de rivier naar Waterloo voor bus 76 (stop Moorfields Eye Hospital) die je op 100m van je restaurant brengt. Op die route zie je heel erg veel dingen en is rustig te belopen met een buggy. Met de 205 kom je weer terug bij Liverpool Street.

Winkelen kan je in Covent Gardens doen of die grote mall in the city. Met een beetje planning kan het allemaal wel en je hoeft je niet alteveel te haasten.

Met 3 taxis ipv 3 bussen zal het ook geen kapitalen kosten trouwens.
reset
pi_105483107
quote:
0s.gif Op zondag 11 december 2011 13:30 schreef Individual het volgende:
Kom je aan op Liverpool Street? Van daar kom je makkelijk naar de Tower (bus 42 of 78), dan ga je Tower Bridge over en loop je langs de rivier naar Waterloo voor bus 76 (stop Moorfields Eye Hospital) die je op 100m van je restaurant brengt. Op die route zie je heel erg veel dingen en is rustig te belopen met een buggy. Met de 205 kom je weer terug bij Liverpool Street.

Winkelen kan je in Covent Gardens doen of die grote mall in the city. Met een beetje planning kan het allemaal wel en je hoeft je niet alteveel te haasten.

Met 3 taxis ipv 3 bussen zal het ook geen kapitalen kosten trouwens.
Of ik daar aankom weet ik niet. Lijkt me wel een handig startpunt! Bedankt voor de info! Klinkt goed! Laat nog wel weten hoe het gegaan is :D
It's not about East or West, It's about niggaz and bitches, power and money, riders and punks. Which side are you on?
pi_105488649
Londen O+ Na er ooit met de middelbare school geweest te zijn, ga ik in de zomer van 2012 waarschijnlijk weer! *O*

Er zijn nog geen concrete plannen, maar ik vraag me af of het slim is om vroeg te boeken (hotel en reis), of om juist last minute te gaan. Dit i.v.m. de kosten ;-) Heeft iemand enig idee wat slimmer/goedkoper is?
  maandag 12 december 2011 @ 13:19:01 #140
217529 Jabberwocky
Jabberwo)))cky
pi_105490153
Als je tijdens de Olympische Spelen gaat zou ik bijtijds boeken. ;)
"Beware the Jabberwock, my son!
The jaws that bite, the claws that catch!
Beware the Jubjub bird, and shun
The frumious Bandersnatch!"
pi_105492564
Ah dat valt precies in die weken.... :') Bedankt!
pi_105499061
quote:
0s.gif Op donderdag 8 december 2011 23:31 schreef Jabberwocky het volgende:

[..]

Easyhotel.
Bedankt voor de tip! Heb je zelf ervaring met een van deze hotels? Ik zie dat de ligging erg gunstig is ten opzichte van andere goedkope hotels. Je zit redelijk dicht bij de bezienswaardigheden :). Verder ziet het er netjes uit op de plaatjes, wel erg klein maar dat is geen probleem.
  maandag 12 december 2011 @ 19:47:59 #143
242666 BeamofLight
Light in the darkness, Tafkap
pi_105505318
Klein is niet het goede woord. Je koffer zal niet passen; rugzak net. Altijd centraal en cheap, dat wel. Zou ook met raam boeken. En niet denken wat er zou gebeuren igv brand.
pi_105532744
quote:
0s.gif Op maandag 12 december 2011 19:47 schreef BeamofLight het volgende:
Klein is niet het goede woord. Je koffer zal niet passen; rugzak net. Altijd centraal en cheap, dat wel. Zou ook met raam boeken. En niet denken wat er zou gebeuren igv brand.
Hmm oke, dat is dus heel erg klein.. :?
pi_105596203
Ik ben volgende week in Londen en zou graag van daaruit een kerstkaart sturen naar een vriendin van me hier in Nederland. Nou kan ik deze kaart op z'n vroegst de 21e posten. Ik wil graag dat hij er nog voor de kerst is. Na een vluchtige blik over de royal mail site ben ik bang dat het niet met de reguliere post gaat lukken. Weet iemand nog een andere manier om die kaart daar op tijd te krijgen naast hem zelf brengen? Of vraag ik nu iets wat onmogelijk is, en wordt mijn kerstkaart een 15 januari kaart...
pi_105596966
Ik ben van het weekend voor het eerst in Londen geweest, in één emoticon _O_ Ik ga er zeker nog wel een keer naar terug, fantastische mooie stad!
pi_105606292
Zit nu op schiphol, straks naar Londen! Heel veel zin in!
  donderdag 15 december 2011 @ 12:06:25 #148
75592 GlowMouse
l'état, c'est moi
pi_105611345
quote:
0s.gif Op maandag 12 december 2011 19:47 schreef BeamofLight het volgende:
Klein is niet het goede woord. Je koffer zal niet passen; rugzak net. Altijd centraal en cheap, dat wel. Zou ook met raam boeken. En niet denken wat er zou gebeuren igv brand.
Het raam kan niet open en je kan de pech hebben dat je over een binnenplaats uitkijkt. Het enige echte voordeel van een raam is dat je ziet wat voor weer het is voordat je naar buiten gaat. Ik heb in die bij Earl's Court gezeten (voor 30 pond per nacht in juli), en daar waren twee goede vluchtwegen voor bij brand, en in elke kamer was een rookmelder.
eee7a201261dfdad9fdfe74277d27e68890cf0a220f41425870f2ca26e0521b0
pi_105618257
Iemand wel eens in Fabric geweest?
pi_105618940
quote:
0s.gif Op donderdag 15 december 2011 12:06 schreef GlowMouse het volgende:

[..]

Het raam kan niet open en je kan de pech hebben dat je over een binnenplaats uitkijkt. Het enige echte voordeel van een raam is dat je ziet wat voor weer het is voordat je naar buiten gaat. Ik heb in die bij Earl's Court gezeten (voor 30 pond per nacht in juli), en daar waren twee goede vluchtwegen voor bij brand, en in elke kamer was een rookmelder.
Was je verder wel tevreden? Als ik het zo even snel bekijk heeft Easyhotel Victoria de gunstigste ligging ten opzichte van de bezienswaardigheden.
  donderdag 15 december 2011 @ 16:13:29 #151
75592 GlowMouse
l'état, c'est moi
pi_105619282
quote:
0s.gif Op donderdag 15 december 2011 16:02 schreef Jappe90 het volgende:

[..]

Was je verder wel tevreden? Als ik het zo even snel bekijk heeft Easyhotel Victoria de gunstigste ligging ten opzichte van de bezienswaardigheden.
Jawel, zou er zo weer heen gaan. De airco is alleen per hele gang geregeld, en soms moet je naar de receptie als je wilt slapen en het te warm is :') Als je erheen gaat met het idee dat je voor dat geld alleen in een jeugdherberg zit, kan het alleen maar meevallen. Victoria lijkt me idd net iets beter, je bent net iets sneller bij de metro (bij Earl's Court moet je een brede weg oversteken) en dichter bij het centrum.
eee7a201261dfdad9fdfe74277d27e68890cf0a220f41425870f2ca26e0521b0
pi_105619322
Binnenkort ook in Londen te vinden. Zin in. :s)

[ Bericht 16% gewijzigd door Notizie- op 17-12-2011 00:40:33 ]
pi_105627499
quote:
0s.gif Op donderdag 15 december 2011 15:41 schreef Kwalberto het volgende:
Iemand wel eens in Fabric geweest?
Jep.
"Beware the Jabberwock, my son!
The jaws that bite, the claws that catch!
Beware the Jubjub bird, and shun
The frumious Bandersnatch!"
pi_105647692
quote:
0s.gif Op donderdag 15 december 2011 15:41 schreef Kwalberto het volgende:
Iemand wel eens in Fabric geweest?
Vrij vaak zelfs, ik woonde er vroeger om de hoek. Elke late avond op weg naar huis dus...
"The fact that most people are too stupid to know how dumb they really are, is the fabric holding our society together"
"Money might not buy happiness, but I'll take my fucking chances"
pi_105664908
quote:
0s.gif Op donderdag 15 december 2011 19:44 schreef Jabberwocky het volgende:

[..]

Jep.
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 december 2011 09:48 schreef Bajskorv het volgende:

[..]

Vrij vaak zelfs, ik woonde er vroeger om de hoek. Elke late avond op weg naar huis dus...
En is het een aanrader? Of zijn er betere tenten?
pi_105694647
Wie heeft er aanraders voor qua winkels?
Ik ga sowieso langs bij A&F en Stone Island (meer voor mijn broertje, maar toch). Zijn er verder nog vette winkels die er niet in NL zijn?
pi_105695221
Ik vind A&F eigenlijk helemaal niet zo bijzonder eerlijk gezegd..
Shine bright like a diamond.
pi_105701413
Ik krijg jeuk van de mensen die daar werken. Die zijn zo overdreven vriendelijk met een grote grijns dat het niet meer tof overkomt. :')
"Beware the Jabberwock, my son!
The jaws that bite, the claws that catch!
Beware the Jubjub bird, and shun
The frumious Bandersnatch!"
pi_105705395
quote:
14s.gif Op vrijdag 16 december 2011 18:32 schreef Kwalberto het volgende:

[..]


[..]

En is het een aanrader? Of zijn er betere tenten?
Ligt eraan wat je zoekt. Als je een grote tent zoekt voor een avondje stampen op muziek, is Fabric in het centrum ongeveer je enige optie. De laatste jaren zijn er veel andere grote clubs gesloten.

Maar als "club" heb je enorm veel ander aanbod. Zeker als je iets meer de "posh" kant op wilt, dan is de Fabric niks voor jou.
"The fact that most people are too stupid to know how dumb they really are, is the fabric holding our society together"
"Money might not buy happiness, but I'll take my fucking chances"
  zaterdag 17 december 2011 @ 21:32:03 #160
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_105705756
De beste club van Londen is The Venue. Het is ook geen toeristenclub. 10 min van London Bridge.

http://www.thevenuelondon.com/
reset
pi_105705997
Mijn scharrel vertelde gisteren doodleuk dat ze met haar vriendinnen naar The Venue ging. Ik moest even grinniken. :')
"Beware the Jabberwock, my son!
The jaws that bite, the claws that catch!
Beware the Jubjub bird, and shun
The frumious Bandersnatch!"
pi_105712327
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 december 2011 16:17 schreef June. het volgende:
Ik vind A&F eigenlijk helemaal niet zo bijzonder eerlijk gezegd..
De winkels zijn kut maar ik vind de kleren wel tof, niet te schreeuwerig en goede kwaliteit.
pi_105712793
quote:
1s.gif Op zaterdag 17 december 2011 21:23 schreef Bajskorv het volgende:

[..]

Ligt eraan wat je zoekt. Als je een grote tent zoekt voor een avondje stampen op muziek, is Fabric in het centrum ongeveer je enige optie. De laatste jaren zijn er veel andere grote clubs gesloten.

Maar als "club" heb je enorm veel ander aanbod. Zeker als je iets meer de "posh" kant op wilt, dan is de Fabric niks voor jou.
"Posh" moet ik niets van hebben, ik houd meer van het undergroundse Berlijn sfeertje.
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 december 2011 21:32 schreef Individual het volgende:
De beste club van Londen is The Venue. Het is ook geen toeristenclub. 10 min van London Bridge.

http://www.thevenuelondon.com/
Ziet er nogal, ehm, Brits uit.
pi_105715144
quote:
0s.gif Op zondag 18 december 2011 01:08 schreef Kwalberto het volgende:

[..]

"Posh" moet ik niets van hebben, ik houd meer van het undergroundse Berlijn sfeertje.

Dan kan je waarschijnlijk beter naar een club in oost-Londen (Shoreditch) gaan denk ik. Ik kan je verder geen namen geven, misschien even googelen?
pi_105816657
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 december 2011 21:32 schreef Individual het volgende:
De beste club van Londen is The Venue. Het is ook geen toeristenclub. 10 min van London Bridge.

http://www.thevenuelondon.com/
zooo bar! :6

:P
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_105829296
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 december 2011 21:38 schreef Jabberwocky het volgende:
Mijn scharrel vertelde gisteren doodleuk dat ze met haar vriendinnen naar The Venue ging. Ik moest even grinniken. :')
Staat ze op de foto's van het feest op de site? :D Is ze niet vergeten fake tan op te spuiten?
  dinsdag 20 december 2011 @ 18:55:55 #167
208890 June.
Seriously?
pi_105830533
OMG

Shine bright like a diamond.
  dinsdag 20 december 2011 @ 19:05:24 #168
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_105830997
Pure klasse! ^O^
reset
  dinsdag 20 december 2011 @ 19:06:40 #169
208890 June.
Seriously?
pi_105831046
Ik moet echt een keer daar heen als ik toch straks 4 maanden in Londen zit :')
Shine bright like a diamond.
  dinsdag 20 december 2011 @ 19:20:05 #170
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_105831606
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 december 2011 19:06 schreef June. het volgende:
Ik moet echt een keer daar heen als ik toch straks 4 maanden in Londen zit :')
Doe je hier dan wel even een verslagje?
reset
  dinsdag 20 december 2011 @ 19:32:21 #171
217529 Jabberwocky
Jabberwo)))cky
pi_105832232
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 december 2011 18:26 schreef zeebeschuit het volgende:

[..]

Staat ze op de foto's van het feest op de site? :D Is ze niet vergeten fake tan op te spuiten?
Geen idee, zal die foto's eens doorkijken later. Ben er al bang voor. :P
"Beware the Jabberwock, my son!
The jaws that bite, the claws that catch!
Beware the Jubjub bird, and shun
The frumious Bandersnatch!"
  woensdag 21 december 2011 @ 09:28:58 #172
286575 Roces18
Chef de party
pi_105856795
Ben van plan om eind januari naar Londen te gaan voor 4 nachten. Maar bij welk hotel krijg je een fatsoenlijk Engels ontbijt ~ ei met spek dus. Had het Hilton al gezien maar daar zag ik verder niet bij staan wat het ontbijt inhield...

En bij veel hotels krijg je standaard brood met jam etc, en daar zit ik niet op te wachten.
melksommelier en vertrouwenspersoon fok
pi_105857104
Dan kun je beter een hotel zonder ontbijt nemen en voor 6 pond een Engels ontbijtje ergens om de hoek halen...
"The fact that most people are too stupid to know how dumb they really are, is the fabric holding our society together"
"Money might not buy happiness, but I'll take my fucking chances"
  woensdag 21 december 2011 @ 10:21:59 #174
286575 Roces18
Chef de party
pi_105857990
Ja dat weet ik :P Maar ben van plan om via arke te boeken en daar staat alles met ontbijt erbij...
melksommelier en vertrouwenspersoon fok
pi_105861633
Je kunt ook zelf hotel + reis boeken en goedkoper uit zijn dan via een reisbureau?
"Beware the Jabberwock, my son!
The jaws that bite, the claws that catch!
Beware the Jubjub bird, and shun
The frumious Bandersnatch!"
  woensdag 21 december 2011 @ 13:59:38 #176
286575 Roces18
Chef de party
pi_105865236
quote:
0s.gif Op woensdag 21 december 2011 12:22 schreef Jabberwocky het volgende:
Je kunt ook zelf hotel + reis boeken en goedkoper uit zijn dan via een reisbureau?
:o :? via welke site doen jullie het dan?
melksommelier en vertrouwenspersoon fok
pi_105865325
Ik boek voor al mijn reizen zelf tickets en een hotel, dan ben je bijna altijd goedkoper uit en flexibeler. Bekende sites zijn bijvoorbeeld booking.com voor hotels en cheaptickets.nl voor vluchten, maar je kunt in het specifieke TRV topic over goedkoop reizen wel meer vinden.
"The fact that most people are too stupid to know how dumb they really are, is the fabric holding our society together"
"Money might not buy happiness, but I'll take my fucking chances"
  woensdag 21 december 2011 @ 14:12:07 #178
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_105865853
quote:
11s.gif Op woensdag 21 december 2011 13:59 schreef Roces18 het volgende:

[..]

:o :? via welke site doen jullie het dan?
Verschillende. Als lastminute.com heel duur is kijk ik op http://matrix.itasoftware.com/ voor vluchten. Als het dicht bij een charterbestemming is kijk ik ook op thomascook en dat soort sites. Bij gebrek aan een slaapplaats kijk ik op hostelworld.com en als ik reis voor werk wordt het of voor me geboekt, kijk ik op de 'reissite' of ik vraag met welk hotel ze een deal hebben en google het verder.

Google is een goed begin als je er zo niet uitkomt.

Zoals Bajskorv al zegt is er ook zo'n topic in TRV.

Soms is een reisbureau ook best goedkoop als ik de aanbiedingen zie (zal wel speciale data zijn etc, maar toch).
reset
  woensdag 21 december 2011 @ 16:24:23 #179
286575 Roces18
Chef de party
pi_105871151
oke thanks , ik zal eens kijken!
melksommelier en vertrouwenspersoon fok
  donderdag 29 december 2011 @ 17:05:49 #180
286575 Roces18
Chef de party
pi_106171563
is het handig om een creditcard te nemen?? of kan je daar gewoon overal pinnen etc?

En waar kan je het beste cash geld wisselen, hier of in London?
melksommelier en vertrouwenspersoon fok
  donderdag 29 december 2011 @ 17:07:26 #181
75592 GlowMouse
l'état, c'est moi
pi_106171635
quote:
0s.gif Op donderdag 29 december 2011 17:05 schreef Roces18 het volgende:
is het handig om een creditcard te nemen?? of kan je daar gewoon overal pinnen etc?

En waar kan je het beste cash geld wisselen, hier of in London?
Je kunt op veel plekken (maar niet overal) pinnen, en voor cash geld kun je het beste/goedkoopste daar pinnen.
eee7a201261dfdad9fdfe74277d27e68890cf0a220f41425870f2ca26e0521b0
pi_106183013
Barclays en RBS accepteren bij mijn weten sowieso altijd Maestro (ik neem aan dat je dat hebt op je NL pas), en bij veel andere banken wisselt het. :)

En inderdaad; beter niet wisselen maar gewoon pinnen.
"Beware the Jabberwock, my son!
The jaws that bite, the claws that catch!
Beware the Jubjub bird, and shun
The frumious Bandersnatch!"
pi_106184411
Ik gebruik nog heel af en toe mijn Rabo pas in Londen en ben daar echt nog nooit mee geweigerd.
"The fact that most people are too stupid to know how dumb they really are, is the fabric holding our society together"
"Money might not buy happiness, but I'll take my fucking chances"
  donderdag 29 december 2011 @ 22:16:51 #184
75592 GlowMouse
l'état, c'est moi
pi_106184530
quote:
0s.gif Op donderdag 29 december 2011 22:14 schreef Bajskorv het volgende:
Ik gebruik nog heel af en toe mijn Rabo pas in Londen en ben daar echt nog nooit mee geweigerd.
Het gaat heel vaak goed, maar bij bijvoorbeeld London Eye accepteren ze geen Maestro.
eee7a201261dfdad9fdfe74277d27e68890cf0a220f41425870f2ca26e0521b0
pi_106186322
Het ging volgens mij over cash pinnen. Maar goed, ook elders heb ik er nooit last van gehad. Soms denkt iemand aan de kassa dat het niet werkt, maar met wat aandringen lukt het dan vaak toch.
"The fact that most people are too stupid to know how dumb they really are, is the fabric holding our society together"
"Money might not buy happiness, but I'll take my fucking chances"
pi_106187912
TIP: Bij travelodge.co.uk sale met kamers vanaf 12 pond!
Ging vanaf vandaag in en staan er op zich nog genoeg met prijzen rond de 20/25 pond.
Travel 2014: Jan: Florida. Mei: Antwerpen en Trier
Juli: Rome + Athene en eilanden Greece Okt: Peru!
pi_106188202
Ik heb vandaag ookal geboekt.. we blijven 1 nachtje in hotel en 2 nachten bij iemand thuis..
Be brave. Be kind.
pi_106204718
Bijna naar Londen, woensdag al! We vliegen van Eindhoven naar Londen Stansted. Ik zag dat je met de trein en met de bus van het vliegveld naar het centrum kan. Bus is vele malen goedkoper, maar duurt wel langer. Iemand ervaringen met deze busreis? Lijkt me geen probleem, je kan al wat van de stad zien.

Budget hotel geboekt in Clapham south, volgens de metrokaart ligt dit nog net in Zone 2. Nu is het volgens de OP verstandig om een Travel card te kopen, deze kost voor Zone 1-2, 30 pond per persoon. Binnen Zone 1 en 2 zijn de meeste bezienswaardigheden wel te bereiken neem ik aan? Je moet wel een Oyster card aanschaffen voordat je een travel card kan kopen las ik. Iemand die dit kan uitleggen?

Verder nog even uitzoeken welke bezienswaardigheden allemaal de moeite waard zijn. We gaan van 4 t/m 9 januari dus tijd zat! Iemand die nog leuke plekjes weet die over het algemeen niet bij de grote bezienswaardigheden genoemd worden?

Dit wordt mijn eerste stedentrip samen met vriendin, dus alle tips zijn welkom. Bij voorbaat dank!
  vrijdag 30 december 2011 @ 15:46:05 #189
286575 Roces18
Chef de party
pi_106206821
als je van films houdt kan je misschien een tour doen , ga ik in ieder geval wel doen :P

zo heb je sherlock holmes, harry potter, james bond enzo

toch leuk om te zien
melksommelier en vertrouwenspersoon fok
pi_106206921
Avondje Winter Wonderland zou ik sowieso doen in Hyde Park. Zelf met Kerstavond geweest en is echt gezellig en ziet er geweldig uit! :)
I'm the dude playin' the dude, disguised as another dude!
  vrijdag 30 december 2011 @ 16:03:43 #191
217529 Jabberwocky
Jabberwo)))cky
pi_106207550
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 december 2011 14:47 schreef Jappe90 het volgende:
Budget hotel geboekt in Clapham south, volgens de metrokaart ligt dit nog net in Zone 2. Nu is het volgens de OP verstandig om een Travel card te kopen, deze kost voor Zone 1-2, 30 pond per persoon. Binnen Zone 1 en 2 zijn de meeste bezienswaardigheden wel te bereiken neem ik aan? Je moet wel een Oyster card aanschaffen voordat je een travel card kan kopen las ik. Iemand die dit kan uitleggen?
De travelcard is niet een fysieke kaart maar een abonnement die je op je Oyster Card zet. Dus op het station koop je een Oyster Card, en als ze dan vragen hoeveel je er op wilt zetten qua geld, noem je de travelcard.

De meeste attracties liggen inderdaad in zone 1 (en 2), zeker als het je eerste keer Londen is zul je niet buiten die zones komen. Clapham South ligt exact op de grens van 2 en 3 dus neem geen southbound train want dan moet je opeens wel betalen. :P
"Beware the Jabberwock, my son!
The jaws that bite, the claws that catch!
Beware the Jubjub bird, and shun
The frumious Bandersnatch!"
  vrijdag 30 december 2011 @ 16:19:31 #192
208890 June.
Seriously?
pi_106208158
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 december 2011 14:47 schreef Jappe90 het volgende:
Bijna naar Londen, woensdag al! We vliegen van Eindhoven naar Londen Stansted. Ik zag dat je met de trein en met de bus van het vliegveld naar het centrum kan. Bus is vele malen goedkoper, maar duurt wel langer. Iemand ervaringen met deze busreis? Lijkt me geen probleem, je kan al wat van de stad zien.

Dit wordt mijn eerste stedentrip samen met vriendin, dus alle tips zijn welkom. Bij voorbaat dank!
Als je de bus neemt, zou ik de easybus nemen. Dat zijn van die kleinere busjes, die dus ook harder kunnen rijden en sneller over zijn. Ik heb er nu 3x mee gereisd en dat ging prima. Duurde zo'n 1-1,5u. De tickets zijn voor een bepaalde tijd, maar je kunt ook alvast naar het platform lopen en kijken of er nog plaatsen over zijn in een busje dat eerder gaat. Doen ze niet moeilijk over.
Shine bright like a diamond.
  vrijdag 30 december 2011 @ 18:36:34 #193
75592 GlowMouse
l'état, c'est moi
pi_106213371
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 december 2011 14:47 schreef Jappe90 het volgende:
Bijna naar Londen, woensdag al! We vliegen van Eindhoven naar Londen Stansted. Ik zag dat je met de trein en met de bus van het vliegveld naar het centrum kan. Bus is vele malen goedkoper, maar duurt wel langer. Iemand ervaringen met deze busreis? Lijkt me geen probleem, je kan al wat van de stad zien.
Ik pleit voor de trein. De easyBus is niet zo heel goedkoop meer. Ik heb hem een keer genomen voor 10 pond heen en weer, maar recent was het al 15 pond op de meeste gangbare tijden, en is er maar een klein verschil met https://www.stanstedexpress.com/ryanair/
Je ziet eigenlijk niks van de stad, en je moet hopen dat er plek is bij de eerstvolgende bus die vertrekt. De Stansted Express vertrekt elk kwartier, is sneller, en met het kaartje kun je ook korting krijgen via 2for1 (wel thuis uitzoeken/uitprinten); als je 1x in de Tower of London gaat dan heb je het kaartje al terugverdiend.
eee7a201261dfdad9fdfe74277d27e68890cf0a220f41425870f2ca26e0521b0
pi_106232183
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 december 2011 14:47 schreef Jappe90 het volgende:
Bijna naar Londen, woensdag al! We vliegen van Eindhoven naar Londen Stansted. Ik zag dat je met de trein en met de bus van het vliegveld naar het centrum kan. Bus is vele malen goedkoper, maar duurt wel langer. Iemand ervaringen met deze busreis? Lijkt me geen probleem, je kan al wat van de stad zien.

bussen zijn best leuk, redelijk snel en goedkoop. ik ga regelmatig met easybus en ben extreem tevreden. ze doen idd niet moeilijk over een busje eerder/later nemen als er plek is. je ziet ook nog eens iets van de stad.

Budget hotel geboekt in Clapham south, volgens de metrokaart ligt dit nog net in Zone 2. Nu is het volgens de OP verstandig om een Travel card te kopen, deze kost voor Zone 1-2, 30 pond per persoon. Binnen Zone 1 en 2 zijn de meeste bezienswaardigheden wel te bereiken neem ik aan? Je moet wel een Oyster card aanschaffen voordat je een travel card kan kopen las ik. Iemand die dit kan uitleggen?

een travelcard is niks anders dan een abbonement en je kan het op twee manieren krijgen: op papier en op een oyster card. een oyster card is wat makkelijker en kan altijd gebruikt worden, maar kost wel 5 pond. ik zou het meteen doen, maar ja, dat ben ik. vergeet niet dat je met een travelcard voor zone 1-2 met de tube in zone 1-2 kunt rijzen, maar met de bus OVERAL in londen, zonder dat je extra betaalt. met de bus zie je ook extreem veel en is nogal leuk.
verder handig om veel muzea te bezoeken (zijn bijna allemaal gratis), even langs millenium bridge voor het uitzicht, de oude tube stations ontdekken (london tube is uniek in de wereld!!!), een echte engelse pub, ga uit eten bij een curry house in brick lane etc. ...

GEWELDIGE STAD!
pi_106242289
Zijn er in Londen ergens oliebollen te verkrijgen? Ik heb vanavond een oud & nieuw feestje en eigenlijk zou het wel leuk zijn om er een paar mee te kunnen nemen. Maargoed, ik ben uit Nederland weg dus als het niet lukt moet ik ook niet klagen. :P
"Beware the Jabberwock, my son!
The jaws that bite, the claws that catch!
Beware the Jubjub bird, and shun
The frumious Bandersnatch!"
pi_106242599
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 december 2011 12:35 schreef Jabberwocky het volgende:
Zijn er in Londen ergens oliebollen te verkrijgen? Ik heb vanavond een oud & nieuw feestje en eigenlijk zou het wel leuk zijn om er een paar mee te kunnen nemen. Maargoed, ik ben uit Nederland weg dus als het niet lukt moet ik ook niet klagen. :P
Je kunt ze ook zelf maken? :P
Shine bright like a diamond.
pi_106245248
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 december 2011 12:45 schreef June. het volgende:

[..]

Je kunt ze ook zelf maken? :P
Ik heb geen frituur. :P

Maar heb net al andere ongezonde lekkernijen gehaald dus we komen de avond wel door.
Hopelijk ook nog naar het vuurwerk bij London Eye, maar het schijnt dat je daar 3 uur van te voren uiterlijk moet gaan bivakkeren om er iets van mee te krijgen?
"Beware the Jabberwock, my son!
The jaws that bite, the claws that catch!
Beware the Jubjub bird, and shun
The frumious Bandersnatch!"
pi_106255967
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 december 2011 13:46 schreef Jabberwocky het volgende:

[..]

Ik heb geen frituur. :P

Maar heb net al andere ongezonde lekkernijen gehaald dus we komen de avond wel door.
Hopelijk ook nog naar het vuurwerk bij London Eye, maar het schijnt dat je daar 3 uur van te voren uiterlijk moet gaan bivakkeren om er iets van mee te krijgen?
Als je een beetje 'relaxte' plek wil wel ja. En er is geen enkel entertainment of iets. alleen maar een ontzettende drukte waar je niet uit kan, een wat saaie menigte bestaande uit alleen maar toeristen met veels te hoge verwachtingen. Dan krijg je 7minuten aan vuurwerk van Boris en daarna massaal met z'n allen naar hetzelfde metrostation voor nog eens 2 uur queuen.
pi_106273150
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 december 2011 15:48 schreef ROFLOL het volgende:
Avondje Winter Wonderland zou ik sowieso doen in Hyde Park. Zelf met Kerstavond geweest en is echt gezellig en ziet er geweldig uit! :)
Winter wonderland is inderdaad erg leuk.
Lekker veel mensen alleen de tube ernaartoe is een hel. Gigantisch vol.
Ook die typisch nagemaakte Duitse of oostenrijkse blokhut is erg leuk.
Of dat carousel waar je wat lekkers kan drinken. Het circus vond ik ook de moeite waard en ook het schaatsen was erg tof.:)


Ontzettend gave stad.
Ik ben blij dat ik dinsdag weer naar Londen toe ga.:D
  zondag 1 januari 2012 @ 13:03:15 #200
217529 Jabberwocky
Jabberwo)))cky
pi_106274255
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 december 2011 17:47 schreef zeebeschuit het volgende:

[..]

Als je een beetje 'relaxte' plek wil wel ja. En er is geen enkel entertainment of iets. alleen maar een ontzettende drukte waar je niet uit kan, een wat saaie menigte bestaande uit alleen maar toeristen met veels te hoge verwachtingen. Dan krijg je 7minuten aan vuurwerk van Boris en daarna massaal met z'n allen naar hetzelfde metrostation voor nog eens 2 uur queuen.
We hadden eerst een etentje en het werd al snel duidelijk dat het hopeloos was om nog naar central te gaan. Wellicht volgend jaar, of ook niet.
"Beware the Jabberwock, my son!
The jaws that bite, the claws that catch!
Beware the Jubjub bird, and shun
The frumious Bandersnatch!"
pi_106277037
Ik ben twee jaar geleden naar het vuurwerk bij de London Eye gegaan. Ik was er een uurtje van te voren, maar we stonden op een brug (weet ff niet meer welke). Na al het vuurwerk in een enorme stoet naar het metrostation gegaan (ik ben met m'n neefje naar Victoria gelopen) waar we even moesten wachten totdat die weer openging, maar al met al hooguit een uur gedaan over die reis terug naar King's Cross. Wel erg gaaf overigens en tijdens het lopen naar Victoria kregen we ook nog wat sneeuwvlokken ;)

Ik heb het vuurwerk dit jaar maar op BBC One gekeken nadat ik in Nederland zelf wat vuurwerk de lucht in had gestuurd. Misschien volgend jaar weer...
pi_106313150
Bedankt voor de tips! Ik neem denk ik toch de trein vanaf Stansted.

Verder las ik dat je met de papieren travel card korting kan krijgen bij verschillende attracties? Wie heeft daar ervaring mee? Het kan een hoop schelen als je elke keer het 2e kaartje gratis krijgt. Over korting die je krijgt als je reist met de trein van Stansted naar het centrum kon ik weinig vinden.
pi_106314314
simpel... je koopt een trein kaartje en bewaart het. daarna print je hier een voucher uit en klaar ben je:

http://www.daysoutguide.co.uk/
  maandag 2 januari 2012 @ 16:03:31 #204
75592 GlowMouse
l'état, c'est moi
pi_106314425
quote:
0s.gif Op maandag 2 januari 2012 16:00 schreef chrisje013 het volgende:
simpel... je koopt een trein kaartje en bewaart het. daarna print je hier een voucher uit en klaar ben je:

http://www.daysoutguide.co.uk/
Een retourkaartje van de Stansted Express is hiervoor ook geldig.
eee7a201261dfdad9fdfe74277d27e68890cf0a220f41425870f2ca26e0521b0
pi_106315507
quote:
0s.gif Op maandag 2 januari 2012 16:03 schreef GlowMouse het volgende:

[..]

Een retourkaartje van de Stansted Express is hiervoor ook geldig.
Met dit retourkaartje kan ik de hele week gebruik maken van de vouchers neem ik aan? of alleen de dag dat je heenreist en de dag dat je terugreist.
Ik lees ook tegenstrijdige verhalen. Ik lees op de ene site dat je een papieren Travel card voor 7 dagen kan aanschaffen en op de andere site staat dat je voor een 7 daagse travel card een Oyster card MOET kopen en vervolgens het abonnement moet laden voor de travel card.
pi_106316125
Wat een eekhoorns trouwens in Londen, echt geniaal. Vijf dagen tijd door verschillende parkjes gelopen en in elke park was het vol met die beestjes. Brutaal ook, klommen op een gegeven moment helemaal op mijn benen. Prachtig om te zien. _O_
I'm the dude playin' the dude, disguised as another dude!
  maandag 2 januari 2012 @ 16:50:05 #207
75592 GlowMouse
l'état, c'est moi
pi_106316242
quote:
0s.gif Op maandag 2 januari 2012 16:30 schreef Jappe90 het volgende:

[..]

Met dit retourkaartje kan ik de hele week gebruik maken van de vouchers neem ik aan? of alleen de dag dat je heenreist en de dag dat je terugreist.
De hele week. Uitleg over die kaartjes staat op http://www.tripadvisor.co(...)ds.2.4.1.Offers.html
eee7a201261dfdad9fdfe74277d27e68890cf0a220f41425870f2ca26e0521b0
pi_106328132
quote:
0s.gif Op maandag 2 januari 2012 16:03 schreef GlowMouse het volgende:

[..]

Een retourkaartje van de Stansted Express is hiervoor ook geldig.
dat zeg ik, een trein kaartje!!! stansted express is een trein, niet waar? :Z

Jappe90: waarschijnlijk koop je daar toch een travelcard, als je meerdere dagen verblijft. oysters accepteren ze niet. ben afgelopen woensdag naar london eye, ze willen per se een papieren kaartje zien. telt ook voor hampton court palace. ik trek de conclusie dat het voor alle andere attracties ook telt. london eye, london dungeon, thorpe park, aquarium etc. zijn allemaal van merlin. geen logica om bij de ene wel oysters te accepteren en bij anderen niet. kortom, papieren ticket of travelcard (1 dag/week/stansted express) + voucher van de website die ik gaf, meer heb je niet nodig.
pi_106345912
quote:
0s.gif Op maandag 2 januari 2012 20:59 schreef chrisje013 het volgende:

[..]

dat zeg ik, een trein kaartje!!! stansted express is een trein, niet waar? :Z

Jappe90: waarschijnlijk koop je daar toch een travelcard, als je meerdere dagen verblijft. oysters accepteren ze niet. ben afgelopen woensdag naar london eye, ze willen per se een papieren kaartje zien. telt ook voor hampton court palace. ik trek de conclusie dat het voor alle andere attracties ook telt. london eye, london dungeon, thorpe park, aquarium etc. zijn allemaal van merlin. geen logica om bij de ene wel oysters te accepteren en bij anderen niet. kortom, papieren ticket of travelcard (1 dag/week/stansted express) + voucher van de website die ik gaf, meer heb je niet nodig.
Oke, bedankt voor de heldere uitleg. Ik ga nog even snel die vouchers uitprinten, erg leuke meevaller :).

Iemand nog tips wat betreft eten in Londen? Ik kwam nog wat deals tegen via de site uit de OP, maar veel zijn voor duurdere restaurants dus zit je met de korting nog steeds op een hoog bedrag. Ik kreeg de tip dat je bij Picadilly circus veel leuke restaurantjes hebt?
pi_106347175
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 januari 2012 10:35 schreef Jappe90 het volgende:

[..]

Oke, bedankt voor de heldere uitleg. Ik ga nog even snel die vouchers uitprinten, erg leuke meevaller :).

Iemand nog tips wat betreft eten in Londen? Ik kwam nog wat deals tegen via de site uit de OP, maar veel zijn voor duurdere restaurants dus zit je met de korting nog steeds op een hoog bedrag. Ik kreeg de tip dat je bij Picadilly circus veel leuke restaurantjes hebt?
Wie geeft je dat soort tips? In principe zou ik nooit iemand aanraden om op een mega-toeristische plek als Piccadilly circus een eettentje te zoeken. Je hebt er inderdaad genoeg, maar er zit weinig soeps tussen.

Als je meer informatie geeft over je budget, lokatie van je hotel en voorkeur qua keuken kunnen we je verder helpen. Vergeet niet dat Londen ongeveer net zoveel restaurants heeft als de hele Randstad...

Mijn eerste tip: als je toch in de buurt van Piccadilly iets zoekt, loop dan even door richting Soho/Chinatown. Met name in Soho is weer een enorme toename van leuke tentjes voor ieders budget.
"The fact that most people are too stupid to know how dumb they really are, is the fabric holding our society together"
"Money might not buy happiness, but I'll take my fucking chances"
pi_106348877
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 januari 2012 11:25 schreef Bajskorv het volgende:

[..]

Wie geeft je dat soort tips? In principe zou ik nooit iemand aanraden om op een mega-toeristische plek als Piccadilly circus een eettentje te zoeken. Je hebt er inderdaad genoeg, maar er zit weinig soeps tussen.

Als je meer informatie geeft over je budget, lokatie van je hotel en voorkeur qua keuken kunnen we je verder helpen. Vergeet niet dat Londen ongeveer net zoveel restaurants heeft als de hele Randstad...

Mijn eerste tip: als je toch in de buurt van Piccadilly iets zoekt, loop dan even door richting Soho/Chinatown. Met name in Soho is weer een enorme toename van leuke tentjes voor ieders budget.
Ons hotel ligt in Clapham, maar we nemen een Travelcard dus we hoeven niet perse in de buurt van het hotel te eten.

Ons budget is niet ruim, dus low budget-restaurants zijn erg welkom. Hooguit een of twee keer wat luxer eten. We hebben niet echt een voorkeur wat betreft keuken, beetje afwisseling is juist fijn.

Tip van Piccadilly circus kwam van een vriend die ook laatst naar Londen is geweest. Maar Chinatown spreekt me ook erg aan, bedankt voor de tip!
pi_106351243
als je goed wilt eten voor weinig geld, dan ga je naar brick lane. zie je ook nog eens iets leuks (ook onderweg) en eet je heerlijk voor normale prijzen. picadilly is leuk, maar cliche. sheba en brasserie zijn hele goede als je brick lane bezoekt. station aldgate east moet je hebben.

verder heb je ook in de "buitenwijken" wat leuke tentjes, de vraag is echter of je zo ver wilt reizen om te eten. ik ken een paar super goede restaurants in twickenham en richmond, maar dat is niet echt vlakbij.
pi_106357495
http://www.moneysavingexpert.com/deals/cheap-restaurant-deals
Veel 2for1 meal deals of met korting. (Zijn wel de ketens natuurlijk)
Travel 2014: Jan: Florida. Mei: Antwerpen en Trier
Juli: Rome + Athene en eilanden Greece Okt: Peru!
pi_106357770
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 januari 2012 13:17 schreef chrisje013 het volgende:
als je goed wilt eten voor weinig geld, dan ga je naar brick lane. zie je ook nog eens iets leuks (ook onderweg) en eet je heerlijk voor normale prijzen. picadilly is leuk, maar cliche. sheba en brasserie zijn hele goede als je brick lane bezoekt. station aldgate east moet je hebben.

verder heb je ook in de "buitenwijken" wat leuke tentjes, de vraag is echter of je zo ver wilt reizen om te eten. ik ken een paar super goede restaurants in twickenham en richmond, maar dat is niet echt vlakbij.
Bricklane heeft nog een of twee aardige tentjes, maar is ook een tourist-trap van jewelste. Ik kom er nooit, maar bezoekende vrienden valt het altijd tegen. Zeker als ik ze daarna gewoon naar een goeie indier ofzo mee neem.
"The fact that most people are too stupid to know how dumb they really are, is the fabric holding our society together"
"Money might not buy happiness, but I'll take my fucking chances"
  dinsdag 3 januari 2012 @ 15:58:28 #215
217529 Jabberwocky
Jabberwo)))cky
pi_106358672
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 januari 2012 12:14 schreef Jappe90 het volgende:

[..]

Ons hotel ligt in Clapham, maar we nemen een Travelcard dus we hoeven niet perse in de buurt van het hotel te eten.

Ons budget is niet ruim, dus low budget-restaurants zijn erg welkom. Hooguit een of twee keer wat luxer eten. We hebben niet echt een voorkeur wat betreft keuken, beetje afwisseling is juist fijn.

Tip van Piccadilly circus kwam van een vriend die ook laatst naar Londen is geweest. Maar Chinatown spreekt me ook erg aan, bedankt voor de tip!
Een leuk restaurant, als je in de toeristenbuurt wilt blijven, vind ik Abeno bij Covent Garden (of bij British Museum, er zijn er 2). Een okonomiyaki/teppanyaki restaurant, van goede kwaliteit. Als je van Japans eten houdt kan ik 'm aanraden.
"Beware the Jabberwock, my son!
The jaws that bite, the claws that catch!
Beware the Jubjub bird, and shun
The frumious Bandersnatch!"
  dinsdag 3 januari 2012 @ 16:07:30 #216
75592 GlowMouse
l'état, c'est moi
pi_106359159
http://www.stjohnrestaurant.com/ is wat duurder, maar ik heb er iemand heel positief over gehoord.
eee7a201261dfdad9fdfe74277d27e68890cf0a220f41425870f2ca26e0521b0
pi_106368035
Wat geven jullie uit gemiddeld uit tijdens een weekje in London? Hotel, reis, eten, etc?

Ik zit te dubben of het slim is om via een reisbureau te boeken, (makkelijk/slim), of alles zelf te gaan uitzoeken (goedkoper?). Wat zijn jullie ervaringen?
  dinsdag 3 januari 2012 @ 19:57:25 #218
217529 Jabberwocky
Jabberwo)))cky
pi_106368150
Dat uitzoeken is sowieso goedkoper en kost nauwelijks tijd meer nu je gewoon websites hebt waar je een hele rij aan hotels en vliegmaatschappijen op een rij hebt. In het laatste geval nog even naar Ryanair en Eurostar kijken (en die zijn waarschijnlijk toch wel de goedkoopste) en boeken maar.
"Beware the Jabberwock, my son!
The jaws that bite, the claws that catch!
Beware the Jubjub bird, and shun
The frumious Bandersnatch!"
  dinsdag 3 januari 2012 @ 20:00:50 #219
286575 Roces18
Chef de party
pi_106368281
Zo 5 dagen London geboekt naar The Lodge. http://www.thelodgehotellondon.com/


Zit ongeveer 20 minuten van het centrum, maar we komen er toch alleen om te slapen en te ontbijten. Alvast oystercards gekocht en wat entreekaarten voor enkele attracties om sneller in te checken, de Tower Bridge Tour en entreekaarten voor London Eye.

Verder willen we nog naar de standaard plekken zoals Piccadilly Circus , Big Ben etc. maar wat is er nog meer te doen? We wouden nog naar Stonehenge gaan wat op anderhalf uur ligt aangezien we voorlopig geen plannen voor de UK hebben, maar ik kan geen tour vinden die alleen daarna toe gaat. Want naar Oxford enzo heb ik geen zin in en dat is vaak een compleet pakket.

Hebben jullie nog tips voor een leuke bioscoop? En we wouden ook nog een keer uitgaan, naar een mooie bar (ben niet zo'n danser, ja na 10 bier ja :7 ).

En hebben jullie ervaring met het Arsenal stadion? Kaartjes zitten er niet in aangezien de wedstrijd dan tegen Manchester is en die kaarten kosten 100 pond per stuk. Maar wat is de beste manier om daar te komen voor een tour?

Veel vragen :P

(En we gaan via KLM , 100 euro p.p retour incl toeslagen? Is dat goedkoop :) ? )
melksommelier en vertrouwenspersoon fok
  dinsdag 3 januari 2012 @ 20:36:48 #220
217529 Jabberwocky
Jabberwo)))cky
pi_106369948
Er is geen tour op dagen dat er een wedstrijd is.

Verdere info ook gewoon op de website: http://www.arsenal.com/tours
Ik heb de tour gedaan en vond 'm matig interessant, maar ben geen Arsenal fan dus dan heb je wel een handicap. :P

Wat betreft Stonehenge: je kunt toch ook zelf met trein/bus gaan? :)
"Beware the Jabberwock, my son!
The jaws that bite, the claws that catch!
Beware the Jubjub bird, and shun
The frumious Bandersnatch!"
pi_106371890
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 januari 2012 19:57 schreef Jabberwocky het volgende:
Dat uitzoeken is sowieso goedkoper en kost nauwelijks tijd meer nu je gewoon websites hebt waar je een hele rij aan hotels en vliegmaatschappijen op een rij hebt. In het laatste geval nog even naar Ryanair en Eurostar kijken (en die zijn waarschijnlijk toch wel de goedkoopste) en boeken maar.
Ik ben bij dat soort dingen altijd bang dat er ergens nog een heleboel addertjes onder het gras zitten, en je uiteindelijk dus net zo duur of duurder uit bent dan wanneer je het bij een reisbureau regelt..
  dinsdag 3 januari 2012 @ 22:15:49 #222
217529 Jabberwocky
Jabberwo)))cky
pi_106374901
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 januari 2012 21:15 schreef Slacentrifuge het volgende:

[..]

Ik ben bij dat soort dingen altijd bang dat er ergens nog een heleboel addertjes onder het gras zitten, en je uiteindelijk dus net zo duur of duurder uit bent dan wanneer je het bij een reisbureau regelt..
Onnodige angst tenzij je bij hele rare websites gaat boeken.

Hotels: hostelworld.com of hostelbookers.com (niet alleen hostels wat de naam doet vermoeden), of daar opzoeken en dan gewoon bij het hotel zelf.
Vliegtickets.nl en aanverwanten rekenen ook een klein bedrag meer dan bij de maatschappij zelf geloof ik, maar het is nog altijd goedkoper dan reisbureau.
En ja, bij Ryanair kan het oplopen als je niet zelf je ticket uitprint, bagage incheckt en ze rekenen een credit card fee. Maar die eerste twee zijn te voorkomen voor een citytripje en een reisbureau is dus duurder.
"Beware the Jabberwock, my son!
The jaws that bite, the claws that catch!
Beware the Jubjub bird, and shun
The frumious Bandersnatch!"
  dinsdag 3 januari 2012 @ 22:38:25 #223
75592 GlowMouse
l'état, c'est moi
pi_106376087
Ryanair doet er alles aan dat je niet via een andere site kunt boeken. Je moet tegenwoordig een captcha invoeren bij ryanair als je een vlucht zoekt, om te voorkomen dat andere sites geautomatiseerd actuele prijzen van ryanair kunnen tonen.
eee7a201261dfdad9fdfe74277d27e68890cf0a220f41425870f2ca26e0521b0
pi_106378937
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 januari 2012 20:00 schreef Roces18 het volgende:
Zo 5 dagen London geboekt naar The Lodge. http://www.thelodgehotellondon.com/
[ afbeelding ]

Zit ongeveer 20 minuten van het centrum, maar we komen er toch alleen om te slapen en te ontbijten. Alvast oystercards gekocht en wat entreekaarten voor enkele attracties om sneller in te checken, de Tower Bridge Tour en entreekaarten voor London Eye.

Verder willen we nog naar de standaard plekken zoals Piccadilly Circus , Big Ben etc. maar wat is er nog meer te doen? We wouden nog naar Stonehenge gaan wat op anderhalf uur ligt aangezien we voorlopig geen plannen voor de UK hebben, maar ik kan geen tour vinden die alleen daarna toe gaat. Want naar Oxford enzo heb ik geen zin in en dat is vaak een compleet pakket.

Hebben jullie nog tips voor een leuke bioscoop? En we wouden ook nog een keer uitgaan, naar een mooie bar (ben niet zo'n danser, ja na 10 bier ja :7 ).

En hebben jullie ervaring met het Arsenal stadion? Kaartjes zitten er niet in aangezien de wedstrijd dan tegen Manchester is en die kaarten kosten 100 pond per stuk. Maar wat is de beste manier om daar te komen voor een tour?

Veel vragen :P

(En we gaan via KLM , 100 euro p.p retour incl toeslagen? Is dat goedkoop :) ? )
Voor een bioscoop moet je echt de Electric Cinema nemen. Wel lang van tevoren reserveren En de "Adult Other" kaartjes nemen. Dan krijg je een enorme relaxte leren stoel met leren poef. Daarbij kan je een lekker flesje rode wijn bestellen, de meeste ontspannen avond van je vakantie!

http://www.electriccinema.co.uk/
"The fact that most people are too stupid to know how dumb they really are, is the fabric holding our society together"
"Money might not buy happiness, but I'll take my fucking chances"
pi_106379108
Ps: 100 pp retour met KLM is ok. Soms hebben ze aanbieding van 50-70 pp, maar veel goedkoper wordt het niet.
"The fact that most people are too stupid to know how dumb they really are, is the fabric holding our society together"
"Money might not buy happiness, but I'll take my fucking chances"
pi_106381570
Etens tips voor Jappe:
- Koya, Soho, net iets meer dan "budget": handgerolde Udon noedels
- TukTuk, Soho, budget: Thais, snel en goedkoop
- Wahaca, verschillende vestigingen, budget: Mexicaans, maar goed en snel
- Byron Burger, verschillende vestigingen, budget: Beste burger keten
- Star of India, Old Brompton Rd, boven "budget": hele goeie Indiase tent, echt de moeite en de extra centen waard, zeker als je van pittig houdt
- Kulu Kulu, Covent Garden, net iets meer dan "budget": erg goeie, verse sushi voor weinig...
- Capote y Toros, wederom Old Brompton Rd, boven budget: favoriet tapas tent
- Polpo / Polpetto / da Polpo, Covent Garden / Soho, net boven budget: heerlijke tentjes met Italiaanse cichetti, oftewel kleinen gerechtjes
- Mishkins, Covent Garden, net boven budget: zelfde eigenaar als alle "Polpo's", maar nu Joods/Amerikaans. Aanrader!!!

Nou ja, zo kan ik echt dagen door blijven gaan, ik eet tenslotte 6 dagen in de week buiten de deur en dat al 7 jaar... Maar mijn smaak hoeft natuurlijk niet "goed" te zijn.
"The fact that most people are too stupid to know how dumb they really are, is the fabric holding our society together"
"Money might not buy happiness, but I'll take my fucking chances"
  woensdag 4 januari 2012 @ 09:12:30 #227
286575 Roces18
Chef de party
pi_106386601
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 januari 2012 23:37 schreef Bajskorv het volgende:
Ps: 100 pp retour met KLM is ok. Soms hebben ze aanbieding van 50-70 pp, maar veel goedkoper wordt het niet.
ik zag dat de kaartjes via eindhoven airport goedkoper waren, maar dan heb je belachelijke tijden.
melksommelier en vertrouwenspersoon fok
pi_106386708
Met KLM? Want daar vroeg hij namelijk om, niet om een budget airline ofzo.
"The fact that most people are too stupid to know how dumb they really are, is the fabric holding our society together"
"Money might not buy happiness, but I'll take my fucking chances"
  woensdag 4 januari 2012 @ 09:26:00 #229
286575 Roces18
Chef de party
pi_106386837
quote:
0s.gif Op woensdag 4 januari 2012 09:19 schreef Bajskorv het volgende:
Met KLM? Want daar vroeg hij namelijk om, niet om een budget airline ofzo.
Jup :P Met KLM
melksommelier en vertrouwenspersoon fok
pi_106387165
Mooie aanbieding dan, naar City dus. Meestal zijn die rond de 150 euro.
"The fact that most people are too stupid to know how dumb they really are, is the fabric holding our society together"
"Money might not buy happiness, but I'll take my fucking chances"
pi_106394396
Zijn hier nog lui te vinden die London 2012 gaan bezoeken en al geboekt hebben voor de zomerspelen?
pi_106394488
Ik ga wel langs natuurlijk, maar ik heb nog geen kaarten geboekt. Tegen die tijd zal ik via werk wel dingen krijgen.
"The fact that most people are too stupid to know how dumb they really are, is the fabric holding our society together"
"Money might not buy happiness, but I'll take my fucking chances"
pi_106395353
ik ga er ook naar toe, weet alleen nog niet wanneer. ben van plan om deze zomer te verhuizen (naar londen :P), dus ik zie wel. heb eigenlijk zin in mega drukte, dus ik zal er rond de zomerspelen zijn. lekker in de tube met al die toeristen hahaha.
  woensdag 4 januari 2012 @ 14:54:52 #234
286575 Roces18
Chef de party
pi_106396437
Hoe zit het eigenlijk met de drankleeftijden?
Is het net zoals in Nederland , 16 voor licht alcoholisch en 18 voor sterk alcoholische dranken?

En hebben ze in clubs en pubs ook leeftijdsgrenzen?


En de stopcontacten, moeten we daar een omvormer voor regelen of hebben ze die in het hotel ook wel?

[ Bericht 21% gewijzigd door Roces18 op 04-01-2012 15:55:18 ]
melksommelier en vertrouwenspersoon fok
  woensdag 4 januari 2012 @ 16:01:30 #235
242666 BeamofLight
Light in the darkness, Tafkap
pi_106399721
Echt ik vraag me af hoe sommige mensen überhaupt kunnen leven
pi_106399768
alcohool moet je 21 voor zijn, onder de 25 vragen ze een ID in de winkel. van wat ik gezien heb wordt daar niet zo streng op gecontroleerd. wat betreft stopcontacten in het hotel weet ik het ook niet zeker, maar je kunt bij elke poundshop binnenlopen en eentje halen voor 99p.
  woensdag 4 januari 2012 @ 16:12:52 #237
286575 Roces18
Chef de party
pi_106400267
quote:
0s.gif Op woensdag 4 januari 2012 16:02 schreef chrisje013 het volgende:
alcohool moet je 21 voor zijn, onder de 25 vragen ze een ID in de winkel. van wat ik gezien heb wordt daar niet zo streng op gecontroleerd. wat betreft stopcontacten in het hotel weet ik het ook niet zeker, maar je kunt bij elke poundshop binnenlopen en eentje halen voor 99p.
Oke, dat van het alcohol is wel kut trouwens. Wie heeft dat verzonnen dat je voor bier 21 jaar moet zijn :P
melksommelier en vertrouwenspersoon fok
pi_106402390
quote:
0s.gif Op woensdag 4 januari 2012 16:12 schreef Roces18 het volgende:

[..]

Oke, dat van het alcohol is wel kut trouwens. Wie heeft dat verzonnen dat je voor bier 21 jaar moet zijn :P
Dat is onzin volgens mij, de grens is in de UK volgens mij 18 en ze doen nergens echt moeilijk.
"The fact that most people are too stupid to know how dumb they really are, is the fabric holding our society together"
"Money might not buy happiness, but I'll take my fucking chances"
  woensdag 4 januari 2012 @ 17:13:51 #239
75592 GlowMouse
l'état, c'est moi
pi_106402819
quote:
0s.gif Op woensdag 4 januari 2012 14:54 schreef Roces18 het volgende:
En de stopcontacten, moeten we daar een omvormer voor regelen of hebben ze die in het hotel ook wel?
Soms kun je een stekker er gewoon indrukken.
eee7a201261dfdad9fdfe74277d27e68890cf0a220f41425870f2ca26e0521b0
pi_106402904
Inderdaad, gewoon met een plastic pennetje even het palletjes in het bovenste gat indrukken en dan ram je een europese stekker er zo in.
"The fact that most people are too stupid to know how dumb they really are, is the fabric holding our society together"
"Money might not buy happiness, but I'll take my fucking chances"
  woensdag 4 januari 2012 @ 19:19:29 #241
217529 Jabberwocky
Jabberwo)))cky
pi_106407737
quote:
6s.gif Op woensdag 4 januari 2012 14:04 schreef Iwanius het volgende:
Zijn hier nog lui te vinden die London 2012 gaan bezoeken en al geboekt hebben voor de zomerspelen?
Ik heb wat preliminaries tickets voor hockey en ik geloof volleybal (zou het nog een keer moeten nakijken), maar hoop tegen die tijd nog ergens wat vandaan te kunnen trekken. :)
"Beware the Jabberwock, my son!
The jaws that bite, the claws that catch!
Beware the Jubjub bird, and shun
The frumious Bandersnatch!"
  donderdag 5 januari 2012 @ 17:11:27 #242
286575 Roces18
Chef de party
pi_106445221
Ik kijk nu op TheTrainLine.com voor treinkaartjes van Putney naar Grateley , maar een retourtje kost al 104 pond?? Voor dat bedrag ga ik 15 keer op en neer door Nederland. Moet ik kijken op een andere site of is het vervoer daar nou eenmaal zo duur?
melksommelier en vertrouwenspersoon fok
  donderdag 5 januari 2012 @ 17:27:09 #243
208890 June.
Seriously?
pi_106445977
quote:
0s.gif Op woensdag 4 januari 2012 14:07 schreef Bajskorv het volgende:
Ik ga wel langs natuurlijk, maar ik heb nog geen kaarten geboekt. Tegen die tijd zal ik via werk wel dingen krijgen.
Voor mij hetzelfde. Het is dan mijn laatste maand in Londen, misschien dat ik kaarten kan krijgen via het ziekenhuis of viavia dan.
Shine bright like a diamond.
pi_106492826
Arsenal is vaak uitverkocht. Wordt gewoon zwarte markt-werk. Zo is het mij afgelopen weekend athans voor 75pond gelukt. Tigertiger is een toffe nachtclub, clak bij Picadilly
Het is...kiezen of delen, spelen winnen verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
  vrijdag 6 januari 2012 @ 18:45:46 #245
217529 Jabberwocky
Jabberwo)))cky
pi_106493521
Tiger Tiger vind ik niet heel bijzonder, maar vooral op de maandagen (student night) zijn er op zich wel leuke avonden te beleven.
"Beware the Jabberwock, my son!
The jaws that bite, the claws that catch!
Beware the Jubjub bird, and shun
The frumious Bandersnatch!"
pi_106496930
Heb kaarten voor turnen, halve finale basketbal en Eindceremonie. Lucky me :P

Zat vandaag trouwens tegenover Boris J. in de jubilee. Keek toch wat vreemd op toen die ging zitten :D
pi_106527743
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 januari 2012 20:00 schreef zeebeschuit het volgende:
Heb kaarten voor turnen, halve finale basketbal en Eindceremonie. Lucky me :P

Zat vandaag trouwens tegenover Boris J. in de jubilee. Keek toch wat vreemd op toen die ging zitten :D
Baas! Ik ga zelf naar tennis op de OS. Ben benieuwd, ben er nog niet eerder geweest.
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
  zaterdag 7 januari 2012 @ 16:45:22 #248
217529 Jabberwocky
Jabberwo)))cky
pi_106528007
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 januari 2012 20:00 schreef zeebeschuit het volgende:
Heb kaarten voor turnen, halve finale basketbal en Eindceremonie. Lucky me :P

Zat vandaag trouwens tegenover Boris J. in de jubilee. Keek toch wat vreemd op toen die ging zitten :D
Eindceremonie. _O_

Ik keek gisteren eens rond op de resale of ik nog iets leuks kon oppikken, tickets voor de openingsceremonie waren er wel. Goedkoopste beschikbaar: ruim 900 pond. Jezus. :')

Die resale is inmiddels weer even non-actief omdat het van geen kloten werkte. Ik had tickets voor een zwemfinale gevonden, bestelde ze, ging naar checkout en opeens waren ze weg. En ik was niet de enige met dat probleem. :P
"Beware the Jabberwock, my son!
The jaws that bite, the claws that catch!
Beware the Jubjub bird, and shun
The frumious Bandersnatch!"
pi_106612306
Net 5 dagen (waaronder oudjaarsnacht, vuurwerk kijken vanaf Westminster Bridge was zo awesome!) naar Londen geweest en helemaal verliefd op die stad geworden. Was op de een of andere manier in de veronderstelling dat het een supermoderne stad was met een en al beton en glas, blijkt het ineens een prachtige klassieke stad te zijn, de ene locatie nog mooier dan de andere. :') Voor het eerst dat ik in een buitenlandse stad ook echt het gevoel kreeg daar liever te wonen dan in NL. Expositie van Da Vinci in de National Gallery ook nog even meegepakt! Dat is wel een superinteressante tip voor wie deze maand nog naar Londen gaat, ook al moest ik er een paar uurtjes voor in de rij staan.
pi_106612714
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 januari 2012 20:00 schreef zeebeschuit het volgende:
Heb kaarten voor turnen, halve finale basketbal en Eindceremonie. Lucky me :P

Zat vandaag trouwens tegenover Boris J. in de jubilee. Keek toch wat vreemd op toen die ging zitten :D
Nice, vooral eindceremonie is leuk.

Wij gaan naar finale voetbal(mannen en vrouwen), dames hockeyfinale, beachvolleybalfinale en nog naar volleybal, taekwondo, en basketbal.

Heb er zin in *O*
Wind extinguishes a candle and energizes fire
  maandag 9 januari 2012 @ 20:28:49 #251
208890 June.
Seriously?
pi_106615353
Waar kun je eventuele kaarten bestellen dan?
Shine bright like a diamond.
  maandag 9 januari 2012 @ 21:40:02 #252
217529 Jabberwocky
Jabberwo)))cky
pi_106619610
quote:
0s.gif Op maandag 9 januari 2012 20:28 schreef June. het volgende:
Waar kun je eventuele kaarten bestellen dan?
Tickets.london2012.com

Alles is wel uitverkocht dus je bent afhankelijk van de resale, die vanwege brak functioneren even niet beschikbaar is.
"Beware the Jabberwock, my son!
The jaws that bite, the claws that catch!
Beware the Jubjub bird, and shun
The frumious Bandersnatch!"
  dinsdag 10 januari 2012 @ 08:16:05 #253
286575 Roces18
Chef de party
pi_106631292
quote:
Friday
10 August 2012
15:00-16:30 Synchronised Swimming
Indicates a session in which a bronze, silver or gold medal will be won
Teams Free Routine - Final
Teams Victory Ceremony

Session Code: SY005 Aquatics Centre £175.00 - A
£120.00 - B
£80.00 - C
£50.00 - D
£30.00 - E
Row divider line


Ik zou deze boeken. Maar helaas ben ik dan al ergens anders ;( Want wie wil nou niet naar een berg mooie dames kijken die aan waterballet doen :P

[ Bericht 10% gewijzigd door Roces18 op 10-01-2012 19:16:22 ]
melksommelier en vertrouwenspersoon fok
pi_106644774
Ik heb helaas overal naast gegrepen dus wil nu wel gaan kijken op die resale maar de site is nog steeds down zie ik...

Dan maar even wachten..
pi_106660828
Gister teruggekomen na 6 dagen Londen, wat een geweldige stad! Ik had echt niet verwacht dat Londen zoveel te bieden had :).

Hotel in Clapham South was echt meer dan prima, alleen het ontbijt viel tegen. Daarom maar elke keer een voor een goede lunch gezorgd. De kosten voor uiteten vielen me trouwens alles mee, Nederland is wat dat betreft een stuk duurder.

Veel gebruik gemaakt van de metro, man wat is dat goed geregeld! Met de travel card hoef je je ook geen zorgen te maken, je stapt makkelijk overal in en uit.

Veel bezienswaardigheden bezocht, nog bedankt voor de 2for1 tip! Dat scheelt toch mooi 20 pond bij de Tower of Londen bijvoorbeeld :).

Ik ga zo weer een keer terug :D
pi_106665156
Als je 5 dagen in Londen bent, is het dan het verstandigste om elke dag een travelcard te kopen of is er ook een makkelijkere en goedkopere manier? Het treinstation waar mijn hotel aan grenst zit in zone 5.
  dinsdag 10 januari 2012 @ 23:52:31 #257
342493 MissionPhailed
EU = Mission Phailed?
pi_106666831
Zo, deze topicreeks eens volgen. Ik wil Londen dit jaar ook eens bezoeken, al is er twijfel of ik ga per vliegtuig of auto ... !
pi_106666963
hwb ik ook over getwijfeld, voor ongeveer 5 seconden. ik kon alleen nadelen bedenken met de auto. langer onderweg, duurder, en t belangrijkste de kant vd weg
Het is...kiezen of delen, spelen winnen verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
pi_106667048
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 januari 2012 23:13 schreef Xetran het volgende:
Als je 5 dagen in Londen bent, is het dan het verstandigste om elke dag een travelcard te kopen of is er ook een makkelijkere en goedkopere manier? Het treinstation waar mijn hotel aan grenst zit in zone 5.
elke dag een travelcard. jij moet zone 1-5 hebben en 5 * 8,50 pond is goedkoper dan bijna 50 pond voor een travelcard die je 2 dagen toch niet gaat gebruiken.

@missionphailed: vliegtuig, zeker!
  dinsdag 10 januari 2012 @ 23:58:44 #260
342493 MissionPhailed
EU = Mission Phailed?
pi_106667087
Dat linksrijden lijkt me ook omschakelen. Zul je net zien dat ik ergens in de spits van Londen spook rijd :')

Bij nader inzien vliegtuig inderdaad betere optie ... !
pi_106668905
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 januari 2012 23:58 schreef MissionPhailed het volgende:
Dat linksrijden lijkt me ook omschakelen. Zul je net zien dat ik ergens in de spits van Londen spook rijd :')

Bij nader inzien vliegtuig inderdaad betere optie ... !
scheelt dat je in de spits amper vooruit komt dus je hebt ruim tijd om na te denken :')
pi_106668928
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 januari 2012 23:57 schreef chrisje013 het volgende:

[..]

elke dag een travelcard. jij moet zone 1-5 hebben en 5 * 8,50 pond is goedkoper dan bijna 50 pond voor een travelcard die je 2 dagen toch niet gaat gebruiken.

grmbl, wel veel geld voor zo'n weekje londen alleen om ergens te komen. naja goed, blijf wel weer travelcards kopen dan maar. dankjewel (:
  woensdag 11 januari 2012 @ 02:54:17 #263
217529 Jabberwocky
Jabberwo)))cky
pi_106670495
Tja dat krijg je er van als je geld wilt besparen en een hotel in zone 5 (!!) boekt. :P
"Beware the Jabberwock, my son!
The jaws that bite, the claws that catch!
Beware the Jubjub bird, and shun
The frumious Bandersnatch!"
pi_106671642
Of je trekt een Oyster card uit de muur een laad daar gewoon saldo op. Als ik mij goed herrinner heeft een Oyster card een 'cap'. Een maximaal tarief wat je per dag betaald, dit is volgens mij gelijk aan een travel card. Dus uiteindelijk betaal je toch niet meer. En volgens mij ga je hooguit 2/3x per dag naar zone 5.
pi_106672779
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 januari 2012 23:56 schreef kalinhos het volgende:
hwb ik ook over getwijfeld, voor ongeveer 5 seconden. ik kon alleen nadelen bedenken met de auto. langer onderweg, duurder, en t belangrijkste de kant vd weg
Waarom is iedereen zo onder de indruk van het rijden aan de linkerkant? Dat went namelijk echt in 10 minuten, zelfs bij mijn 65-jarige moeder...

Verder heeft een auto wel wat voordelen als je de rest van Engeland wellicht wilt bekijken, maar voor Londen is het niet snel de beste optie.
"The fact that most people are too stupid to know how dumb they really are, is the fabric holding our society together"
"Money might not buy happiness, but I'll take my fucking chances"
pi_106678233
quote:
0s.gif Op woensdag 11 januari 2012 00:54 schreef Xetran het volgende:

[..]

grmbl, wel veel geld voor zo'n weekje londen alleen om ergens te komen. naja goed, blijf wel weer travelcards kopen dan maar. dankjewel (:
wat? maak je nou een grap of? je weet dat je met een travelcard gebruik kunt maken van underground, trein, tram, bus (bus onbeperkt, alle zones, ongeacht je travelcard, ook 's nachts), overground, dlr, ferryboot etc?

vergeleken met nederland, is londen extreem goedkoop in openbaar vervoer. voor dat geld (travelcard van 50 pond) ga ik in nederland twee keer op en neer van tilburg naar amsterdam. daar ga ik een hele week onbeperkt, langere reistijden en soms ook afstanden.
pi_106705529
quote:
0s.gif Op woensdag 11 januari 2012 13:02 schreef chrisje013 het volgende:

[..]

wat? maak je nou een grap of? je weet dat je met een travelcard gebruik kunt maken van underground, trein, tram, bus (bus onbeperkt, alle zones, ongeacht je travelcard, ook 's nachts), overground, dlr, ferryboot etc?

vergeleken met nederland, is londen extreem goedkoop in openbaar vervoer. voor dat geld (travelcard van 50 pond) ga ik in nederland twee keer op en neer van tilburg naar amsterdam. daar ga ik een hele week onbeperkt, langere reistijden en soms ook afstanden.
Ligt er maar net aan hoeveel je te besteden hebt... Extreem goedkoop? Echt niet. Vraag eens een voorbijganger in Londen of hij/zij het goedkoop vindt.
pi_106707572
als je geen eerlijke vergelijking kunt maken, dan is het duur, ja. ik noem het alles behalve duur.
pi_106707970
quote:
0s.gif Op woensdag 11 januari 2012 13:02 schreef chrisje013 het volgende:

[..]

wat? maak je nou een grap of? je weet dat je met een travelcard gebruik kunt maken van underground, trein, tram, bus (bus onbeperkt, alle zones, ongeacht je travelcard, ook 's nachts), overground, dlr, ferryboot etc?

vergeleken met nederland, is londen extreem goedkoop in openbaar vervoer. voor dat geld (travelcard van 50 pond) ga ik in nederland twee keer op en neer van tilburg naar amsterdam. daar ga ik een hele week onbeperkt, langere reistijden en soms ook afstanden.
Laat ik het anders zeggen dan, ik vind het gewoon veel geld. Natuurlijk logisch beredeneerbaar ja, maar ik vroeg mij gewoon af of ik iets over het hoofd zag.

quote:
0s.gif Op woensdag 11 januari 2012 08:33 schreef WhiteJoker het volgende:
Of je trekt een Oyster card uit de muur een laad daar gewoon saldo op. Als ik mij goed herrinner heeft een Oyster card een 'cap'. Een maximaal tarief wat je per dag betaald, dit is volgens mij gelijk aan een travel card. Dus uiteindelijk betaal je toch niet meer. En volgens mij ga je hooguit 2/3x per dag naar zone 5.
Ik ga wel met met de trein(Southwest, ik geloof imiddels een dochterbedrijf van de NS), betaal ik dan niet juist extra? Ik hou 't wel bij die travelcards. :)
  woensdag 11 januari 2012 @ 23:46:54 #270
75592 GlowMouse
l'état, c'est moi
pi_106708280
quote:
0s.gif Op woensdag 11 januari 2012 13:02 schreef chrisje013 het volgende:

[..]

vergeleken met nederland, is londen extreem goedkoop in openbaar vervoer. voor dat geld (travelcard van 50 pond) ga ik in nederland twee keer op en neer van tilburg naar amsterdam. daar ga ik een hele week onbeperkt, langere reistijden en soms ook afstanden.
quote:
0s.gif Op woensdag 11 januari 2012 23:39 schreef Xetran het volgende:

[..]

Laat ik het anders zeggen dan, ik vind het gewoon veel geld. Natuurlijk logisch beredeneerbaar ja, maar ik vroeg mij gewoon af of ik iets over het hoofd zag.
Of als je met het vliegtuig gaat, kun je het vergelijken met hoeveel het kost om bij je hotel te komen.
Zone 5 is wel echt ver weg, kost al gauw drie kwartier om ergens te komen :o
eee7a201261dfdad9fdfe74277d27e68890cf0a220f41425870f2ca26e0521b0
pi_106708920
quote:
7s.gif Op woensdag 11 januari 2012 23:46 schreef GlowMouse het volgende:

[..]

[..]

Of als je met het vliegtuig gaat, kun je het vergelijken met hoeveel het kost om bij je hotel te komen.
Zone 5 is wel echt ver weg, kost al gauw drie kwartier om ergens te komen :o
Valt op zich wel mee. Het hotel is praktisch een paar minuten lopen van 't station en een enorm winkelcentrum. Een klein halfuurtje en je bent in Victoria, maar dan krijg je wel een aardig luxe trein met rond de 12 coupés waar amper mensen in zitten. Als ik iets anders in mijn prijsklasse had uitgezocht dan zat ik waarschijnlijk 15-20 minuten opgekropt in de metro, liever dit dus. Vorige keer ook gedaan, alleen nu ik wat extra dagen ga stond ik pas stil dat ik dan ook nog meer dan alleen het hotel moet bijtellen. :)
pi_106709443
noem eens een hotel in Londen wat niet op een paar minuten van een metrostation af ligt :p ik vond t al een end van Russel square naar picadilly circus :p. zone 5 is echt wel 40 min, alleen Heathrow ligt in 6
Het is...kiezen of delen, spelen winnen verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
pi_106712640
quote:
0s.gif Op donderdag 12 januari 2012 00:05 schreef Xetran het volgende:

[..]

Valt op zich wel mee. Het hotel is praktisch een paar minuten lopen van 't station en een enorm winkelcentrum. Een klein halfuurtje en je bent in Victoria, maar dan krijg je wel een aardig luxe trein met rond de 12 coupés waar amper mensen in zitten. Als ik iets anders in mijn prijsklasse had uitgezocht dan zat ik waarschijnlijk 15-20 minuten opgekropt in de metro, liever dit dus. Vorige keer ook gedaan, alleen nu ik wat extra dagen ga stond ik pas stil dat ik dan ook nog meer dan alleen het hotel moet bijtellen. :)
Tenzij je met spitsuur in de metro stapt zit je ook niet echt opgekropt. Genoeg momenten dat je zelfs bij de belangrijkste toeristenlijnen (Piccadilly, Central etc.) erg lege coupés hebt. Maar als je om 8.30 's morgens in de Northern Line stapt dan is het even kut ja, al zijn treinen dan ook niet altijd even fijn. ;)
"Beware the Jabberwock, my son!
The jaws that bite, the claws that catch!
Beware the Jubjub bird, and shun
The frumious Bandersnatch!"
pi_106713545
Geschrokken door jullie verhaal over de zones ging ik maar even kijken in welke zone mijn hotel lag. Zone 2 gelukkig.
Wind extinguishes a candle and energizes fire
pi_106713786
Mijn vriendin en ik zitten te twijfelen tussen Londen en Rome. We willen in ieder geval 11 februari gaan voor een dag of 6. Zo moeilijk he.
History became legend, legend became myth.
pi_106715123
De grap is dat ik in 6 jaar Londen, behalve voor een reisje richting het vliegveld of "the countryside", eigenlijk nooit buiten zone 1 kom. Eigenlijk doe ik dat alleen als ik richting Islington ga voor vrienden of richting Arsenal voor het voetbal. Oh, en natuurlijk als ik de racefiets pak, maar dan heb ik dus geen openbaar vervoer nodig.

Maar zone 5 vind ik zelf ook wel ver weg. Met wat mazzel heb je een goeie verbinding en is het inderdaad wellicht maar 30 minuten naar Victoria, maar dan zit je nog maar aan de rand van het centrum. Je bent dan zeker nog 20-30 minuten bezig om naar je eindbestemming in zone 1 te komen. Maakt het een reisje van 50-60 minuten elke dag, en dat vertik ik echt.
"The fact that most people are too stupid to know how dumb they really are, is the fabric holding our society together"
"Money might not buy happiness, but I'll take my fucking chances"
pi_106719990
quote:
0s.gif Op woensdag 11 januari 2012 23:30 schreef chrisje013 het volgende:
als je geen eerlijke vergelijking kunt maken, dan is het duur, ja. ik noem het alles behalve duur.
Dat mag jij vinden. Ik vind het wel duur en met mij zo'n beetje elke student in Londen.
pi_106720078
Natuurlijk, maar het is allemaal relatief. Een pak peuken in Nederland is ook duur, maar ik klaag niet omdat het veel goedkoper is dan in Engeland.
"The fact that most people are too stupid to know how dumb they really are, is the fabric holding our society together"
"Money might not buy happiness, but I'll take my fucking chances"
pi_106724088
Hoi hoi

Ik zit nu sinds een paar dagen in Londen, voor de komende 7 maanden en ben op zoek naar leuke dingen om in mijn weekenden te gaan doen. Niet persee alle toeristen dingen zoals Oxford street, London Eye enzo, want aangezien ik 7 maanden hier ben heb ik genoeg tijd om ook de leuke minder bekende dingen te gaan ontdekken!

Mensen die de stad dus goed kennen zijn welkom om me advies te geven over leuke wijken, straatjes, musea etc etc

Ennnn, leuke restaurantjes waar je met een studentenbudget lekker vegetarisch kan eten. Niet persee een helemaal vegetarisch restaurant, want mn vriend eet wel vlees, maar waar ook wel wat lekkere vega gerechten op de kaart staan.

Alvast bedankt!
  donderdag 12 januari 2012 @ 15:45:42 #280
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_106725156
Je kan de forenzenboot (Thames Clippers) nemen vanuit central London naar Woolwich.

Dan kom je (onder)langs een bende toeristendingen en in Woolwich kan je rondkijken of je nog wat relschade kan zien, naar de Royal Artillery (waar het Olympisch schieten wordt gehouden) en een typische arme Londonse wijk en markten kan meemaken.

In Greenwich heb je natuurlijk het park, maar ook leuke restaurantjes, winkeltjes, overdekte markt, Cutty Sark, etc. Achter het park heb je Blackheath, het gebied van luxe winkeltjes, delis en de rijkere intellectuelen.

Rondlopen in Canary Wharf, de DLR pakken, de Eastend ontdekken.

Alleen op die route is er al genoeg te zien voor maanden. ;)

Er is ook een KAAskoppen in het buitenland forum trouwens.
reset
pi_106725788
quote:
0s.gif Op donderdag 12 januari 2012 15:16 schreef Carrotcake-light het volgende:
Hoi hoi

Ik zit nu sinds een paar dagen in Londen, voor de komende 7 maanden en ben op zoek naar leuke dingen om in mijn weekenden te gaan doen. Niet persee alle toeristen dingen zoals Oxford street, London Eye enzo, want aangezien ik 7 maanden hier ben heb ik genoeg tijd om ook de leuke minder bekende dingen te gaan ontdekken!

Mensen die de stad dus goed kennen zijn welkom om me advies te geven over leuke wijken, straatjes, musea etc etc

Ennnn, leuke restaurantjes waar je met een studentenbudget lekker vegetarisch kan eten. Niet persee een helemaal vegetarisch restaurant, want mn vriend eet wel vlees, maar waar ook wel wat lekkere vega gerechten op de kaart staan.

Alvast bedankt!
Leuke weekend-vulling:
- Dagje Richmond (zeker in de zomer, wandelen langs de Thames, terrasjes pakken, etc...)
- Kew Gardens (botanische tuinen)
- Borough Market (grote markt, wordt langzaam wel wat toeristisch)
- Hampstead (mooie buurt met park, etc..)
- Regent's Park
"The fact that most people are too stupid to know how dumb they really are, is the fabric holding our society together"
"Money might not buy happiness, but I'll take my fucking chances"
  Meest relativerende user 2022 donderdag 12 januari 2012 @ 16:07:09 #282
357044 Budapestenaar
pi_106725901
quote:
0s.gif Op donderdag 12 januari 2012 16:04 schreef Bajskorv het volgende:

[..]

Leuke weekend-vulling:
- Dagje Richmond (zeker in de zomer, wandelen langs de Thames, terrasjes pakken, etc...)
- Kew Gardens (botanische tuinen)
- Borough Market (grote markt, wordt langzaam wel wat toeristisch)
- Hampstead (mooie buurt met park, etc..)
- Regent's Park
Als je er dan toch een paar maanden bent, kun je proberen om een rondleiding door verlaten metrotunnels en spookstations :o te boeken. Kan volgens mij via London Transport Museum.
  donderdag 12 januari 2012 @ 16:12:15 #283
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_106726088
quote:
0s.gif Op donderdag 12 januari 2012 16:07 schreef Budapestenaar het volgende:

[..]

Als je er dan toch een paar maanden bent, kun je proberen om een rondleiding door verlaten metrotunnels en spookstations :o te boeken. Kan volgens mij via London Transport Museum.
Kan het weer? Jaren geleden eens naar gekeken, maar toen mocht het niet meer door terrorismedreiging. Wel heb ik een London subterraneum looptour gedaan en dat was ook erg leuk. Looptours zijn sowieso leuk.

In de zomer is alles leuker. ;)
reset
pi_106726161
quote:
0s.gif Op donderdag 12 januari 2012 16:12 schreef Individual het volgende:

[..]

In de zomer is alles leuker. ;)
Ja, ik gok nog een paar dagen tot de Sun weer gaat koppen: THE BIG FREEZE IS COMING!
  Meest relativerende user 2022 donderdag 12 januari 2012 @ 16:23:05 #285
357044 Budapestenaar
pi_106726543
quote:
0s.gif Op donderdag 12 januari 2012 16:12 schreef Individual het volgende:

[..]

Kan het weer? Jaren geleden eens naar gekeken, maar toen mocht het niet meer door terrorismedreiging. Wel heb ik een London subterraneum looptour gedaan en dat was ook erg leuk. Looptours zijn sowieso leuk.

In de zomer is alles leuker. ;)
London subterraneum looptour: klinkt goed, maar wat houdt het in? :)
  Meest relativerende user 2022 donderdag 12 januari 2012 @ 16:26:57 #286
357044 Budapestenaar
pi_106726717
quote:
0s.gif Op donderdag 12 januari 2012 15:16 schreef Carrotcake-light het volgende:

Mensen die de stad dus goed kennen zijn welkom om me advies te geven over leuke wijken, straatjes, musea etc etc

Ook leuk om eens te doen is The Ceremony of the Keys, het minder bekende broertje van de Changing of the Guards. Elke avond wordt de Tower officieel op slot gedraaid (rare jongens toch, die Britten). Vooral gaaf op een mistige avond. Moet je netjes een briefje sturen naar de Tower met je gegevens en dan krijg je je kaartje opgestuurd. En daarna lekker opwarmen in een fijne pub :P
  donderdag 12 januari 2012 @ 19:44:45 #287
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_106733211
quote:
0s.gif Op donderdag 12 januari 2012 16:23 schreef Budapestenaar het volgende:

[..]

London subterraneum looptour: klinkt goed, maar wat houdt het in? :)
Het grootste deel is gewoon bovengronds, maar er wordt uitgelegd wat verschillende 'verborgen' deurtjes en deksels zijn en wat de ondergrondse complexen zijn onder bv Whitehall. Ik vond het wel leuk, maar ze wisten niets over de geheime tunnel tussen Shell Centre en Shellmex. :P
reset
pi_106737201
dan is die goed geheim hahaha
pi_106742943
Met het gezin in juni een midweek naar Londen, iemand tips voor een niet al te duur Hotel? We komen aan op Stansted
Oi!
pi_106747937
Voor wie snel kan zijn https://www.cosport.com/
Heeft zojuist een heel dozijn aan tickets ge-re-released :)

Heb nog 2 kaarten kunnen scoren voor vrouwen hockeyfinale en mannen halve finale. Rest van sporten vond ik minder boeiend maar er is nog genoeg!
pi_106748942
Thanks voor de tip.
Jammergenoeg zijn de basketbalkaarten erg duur maar er is genoeg aanbod tegen 'normale' prijzen voor redelijk grote sporten (handbal, volleybal, waterpolo).
  Meest relativerende user 2022 vrijdag 13 januari 2012 @ 08:20:25 #292
357044 Budapestenaar
pi_106751269
quote:
0s.gif Op donderdag 12 januari 2012 22:42 schreef iRemco het volgende:
Met het gezin in juni een midweek naar Londen, iemand tips voor een niet al te duur Hotel? We komen aan op Stansted
Ik vond het Tavistock Hotel een goede budgetaccommodatie. In deze prijsklasse heb je voornamelijk keuze uit schimmige hotelletjes in Bayswater en dan is dit grote ketenhotel een beter alternatief. Kamers zijn eenvoudig maar schoon en netjes. En het hotel ligt op een prima locatie, met het British Museum, St. Pancras en de metro om de hoek.
pi_106767026
quote:
0s.gif Op donderdag 12 januari 2012 22:42 schreef iRemco het volgende:
Met het gezin in juni een midweek naar Londen, iemand tips voor een niet al te duur Hotel? We komen aan op Stansted
Holiday Inn Express, in Greenwich is goed betaalbaar. Dat is de budget formule van het Holiday Inn. Maar met de Olympics in het vooruitzicht zou ik snel boeken want de prijzen schieten na februari flink de lucht in.
In Greenwich zit je halfuurtje van centrum af, je zit praktisch naast de O2.
Woon er zelf ook, leuke wijk
  vrijdag 13 januari 2012 @ 17:22:33 #294
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_106767870
Die Greenwich Holiday Inn Express zit een beetje ver van alles af en in een bijzonder saaie buurt (North Greenwich). Je bedoelt toch die aan de A2? Je woont zelf toch hopelijk niet in North Greenwich? Ach, smaken verschillen. nfi Verder is het een prima en modern hotel, maar niet om snel en makkelijk de stad te zien iig.
reset
pi_106768754
Gewoon bieden en boeken via Priceline. :) Als er geen bijzonderheden zijn kun je daar best een goede deal wegslepen. :P
Doe wat je niet durft.
Geef kinderen in Madagascar kans op onderwijs. Steun Abecole
www.Facebook.com/AbecoleNL
pi_106769379
Ik ga vanuit Greenwich vaak met de auto of met openbaar vervoer, vindt de verbinding erg goed. Maar als je het centrum in wil moet je sowieso niet de auto pakken. Greenwich heeft ook een leuk centrum met restaurantjes en het park enzo, vind het dus niet zo'n verkeerde buurt. Weet niet precies hoe noordelijk ofzo het is moet ik eerlijk zeggen.

Hey, is de Broadway market op zaterdagochtend leuk??
  vrijdag 13 januari 2012 @ 18:27:29 #297
208890 June.
Seriously?
pi_106770399
Maar goed, als je naar Londen gaat om de stad te zien wil je het liefst zo centraal mogelijk zitten, dichtbij metrostation. Ik zou eens op booking.com kijken en dan omgeving Bayswater.
Shine bright like a diamond.
  vrijdag 13 januari 2012 @ 18:38:23 #298
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_106770843
Het centrum van Greenwich is erg leuk idd en ik kom er vrij vaak. Ik woon net aan de andere kant van het park en dat is technisch gezien Blackheath. North Greenwich is dat nieuwbouwgebied tegen de O2 aan wat vroeger de gasworks was.

Er zijn best wat verschillen in Greenwich zelf. North (east) is een saaie nieuwbouwwijk. Mooie design flats, maar dood als een dodo. East Greenwich (tegen de A2) is een arbeiderswijk waar ten noordwesten ervan wel een mooie conservation area zit. Centraal staan leuke huizen en heb je de UNESCO site. South (east) op Trafalgar Road is een mix van redelijke winkels en chicken shops en mag van mij net zo plat als het oude ziekenhuis. West is waar het centrum is en erg mooi en veel te doen, maar tever west en je zit tegen weer tegen Deptford aan wat ook niet geweldig is. Het mooiste deel van Greenwich is net ten westen van het park.

Alle markten zijn leuk en dus Broadway ook. Niet zo heel speciaal, maar wel leuk!

Hoe lang woon je al in Greenwich?
reset
  woensdag 18 januari 2012 @ 16:53:54 #299
362578 JustAsEasy
Un Café por favor
pi_106955367
quote:
0s.gif Op woensdag 21 december 2011 10:21 schreef Roces18 het volgende:
Ja dat weet ik :P Maar ben van plan om via arke te boeken en daar staat alles met ontbijt erbij...
Arke ^O^

ps. Loop daar stage
De toerist weet niet waar hij is geweest,
De reiziger weet niet waar hij naar toe gaat
pi_106955471
Eigenlijk wel eens benieuwd of mensen wel eens naar de London Bridge Experience zijn geweest. Tijdens mijn stage was dat een klant van ons, dus ik heb daar wel eens gelopen in het donker terwijl alle machines uit zijn. Dat was best griezelig...

Op hun website staat dat ze drie jaar op rij tot UK's engste attractie zijn benoemd. Ben benieuwd hoeveel mensen het nou kennen.
  woensdag 18 januari 2012 @ 17:44:35 #301
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_106957086
quote:
0s.gif Op woensdag 18 januari 2012 16:56 schreef WhiteJoker het volgende:
Eigenlijk wel eens benieuwd of mensen wel eens naar de London Bridge Experience zijn geweest. Tijdens mijn stage was dat een klant van ons, dus ik heb daar wel eens gelopen in het donker terwijl alle machines uit zijn. Dat was best griezelig...

Op hun website staat dat ze drie jaar op rij tot UK's engste attractie zijn benoemd. Ben benieuwd hoeveel mensen het nou kennen.
London Bridge Experience vindt dat London Bridge Experience de engste attractie zijn.

Rondlopen met een sandwich board in Tottenham/Brixton/Woolwich waarop staat "I love the BNP/I hate niggers" lijkt me ook best eng. :P
reset
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')