Haha ik woon hier ruim 11 jaar en nog nooit gebleven voor O&N. Vorig jaar had het gekund omdat we een stad beginnend met een 'L' nodig hadden, maar dat is toch Los Angeles geworden.quote:Op woensdag 19 oktober 2011 12:42 schreef Bajskorv het volgende:
[..]
Als je een Oyster kaart neemt is het nog goedkoper. En Covent Garden is waarschijnlijk nog dichterbij, maar Holborn is rustiger en ook dichtbij.
Ik woon hier al 6 jaar, maar ben hier nog nooit gebleven voor Kerst of Oudjaar. Voor de Kerst wordt het inderdaad steeds leuker om te winkelen natuurlijk, maar tussen Kerst en Oudjaar wordt de steeds vrij leeg.
Iedereen met elkaar op de vuist.quote:Op woensdag 19 oktober 2011 14:54 schreef ROFLOL het volgende:
En op de tweede Kerstdag is het uiteraard 'boxing day' wat we best wel mee willen maken.
vergeet je verrekijker nietquote:Op zondag 30 oktober 2011 15:32 schreef Individual het volgende:
Het mooiste uitzicht van London is natuurlijk te vinden in Greenwich Park.
[ afbeelding ]
Rechts Canary Wharf, links The City en nog verder naar links (niet op deze foto) de London Eye. Op de voorgrond het park, de Queen's House en Royal Naval College (UNESCO) aan de rivier.
Die hebben ze daar ook vast staan voor de dingen ver weg. Het is nu eenmaal een enorme stad.quote:Op zondag 30 oktober 2011 15:52 schreef GlowMouse het volgende:
[..]
vergeet je verrekijker niet
[ afbeelding ]
Als dit een antwoord op mij was, dan is dat niet wat ik bedoelde. Ik had het over het OV daar.quote:Op zaterdag 5 november 2011 14:22 schreef Individual het volgende:
Stappen kan je het beste in The Venue; de populairste tent van de NLers in London!
http://www.thevenuelondon.com/
Oke en dat kan je dus gewoon doen met zo'n dagpasje? Kosten 3,50 pond dacht ik? Hoe zit het dan met zo'n dagpas, kun je er echt de gehele dag mee reizen? Snap het nog niet helemaal haha.quote:Op zaterdag 5 november 2011 15:40 schreef Individual het volgende:
oh sorry.. UITstappen haha!
Het centrum is nogal groot dus waar moet je zijn? De meeste bussen vanaf Stansted (veruit het goedkoopst) gaan volgens mij naar Liverpool Street wat in het centrum is.
Stasted ligt niet echt in de buurt van Londen, Liverpool Street. Dus nee je kunt niet voor 3,50 daarnaartoe. Je zal met de trein van Stansted naar Liverpool moeten en vanuit daar kun je inderdaad overal in het centrum naar toe met zo'n dagpas. Google Stansted + train central is niet heel moeilijk hoor.quote:Op zaterdag 5 november 2011 15:59 schreef sjeksmine het volgende:
[..]
Oke en dat kan je dus gewoon doen met zo'n dagpasje? Kosten 3,50 pond dacht ik? Hoe zit het dan met zo'n dagpas, kun je er echt de gehele dag mee reizen? Snap het nog niet helemaal haha.![]()
Het gaat er iig om dat we in het centrum komen vanaf het vliegveld. Liverpool Street had ik inderdaad al wat over gelezen... Wist het niet zekerVanuit het centrum zien we wel hoe we bij ons hotel komen!
De trein is best duur (£27 retour of £20 enkeltje). Als je aan een budget zit kan je voor een paar pond een easybus of terravision bus nemen.quote:Op zaterdag 5 november 2011 16:40 schreef BeamofLight het volgende:
[..]
Stasted ligt niet echt in de buurt van Londen, Liverpool Street. Dus nee je kunt niet voor 3,50 daarnaartoe. Je zal met de trein van Stansted naar Liverpool moeten en vanuit daar kun je inderdaad overal in het centrum naar toe met zo'n dagpas. Google Stansted + train central is niet heel moeilijk hoor.
met kerst wil je niet in Londen zijnquote:Op zaterdag 5 november 2011 14:12 schreef sjeksmine het volgende:
Ik ga dit weekend boeken, mn eerste keer London! Vliegen waarschijnlijk 24e van december en gaan terug op de 28e.
Vliegen doen we vanaf Dusseldorf,Weeze(dichtbij hier) en we landen op Stansted. Wat is de goedkoopste manier om bij het centrum te komen? Waar uitstappen e.d.? Iemand een idee?
Waarbij je korting krijgt als je via ryanair boekt. EasyBus is al gauw 12 pond (retour), Stansted Express met korting 20 pond (retour), dan is de keuze niet echt moeilijk.quote:Op zaterdag 5 november 2011 16:54 schreef Individual het volgende:
[..]
De trein is best duur (£27 retour of £20 enkeltje).
Ik las inderdaad dat de trein behoorlijk duur was, hoopte op een andere optie. Maar zo'n easybus dat is waar ik een beetje naar op zoek ben! De reis van en naar het vliegveld toe zeg maar is wel een beetje budgetgebonden... Ik zal het eens bekijken, thanks!quote:Op zaterdag 5 november 2011 16:54 schreef Individual het volgende:
[..]
De trein is best duur (£27 retour of £20 enkeltje). Als je aan een budget zit kan je voor een paar pond een easybus of terravision bus nemen.
Dagpas geldt idd niet voor Stansted omdat het dichterbij Cambridge is dan London centrum.
OV in London zelf: www.tfl.gov.uk
Waarom zou ik met kerst niet in Londen willen zijn?quote:Op zaterdag 5 november 2011 17:48 schreef GlowMouse het volgende:
[..]
met kerst wil je niet in Londen zijn
[..]
Waarbij je korting krijgt als je via ryanair boekt. EasyBus is al gauw 12 pond, Stansted Express 20 pond, dan is de keuze niet echt moeilijk.
Het kan wel, maar je moet wel weten wat je kunt verwachten: http://www.tripadvisor.co(...)-London_England.htmlquote:Op zaterdag 5 november 2011 17:49 schreef sjeksmine het volgende:
[..]
Waarom zou ik met kerst niet in Londen willen zijn?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |