zodra iemand daar achter isquote:Op maandag 19 september 2011 00:14 schreef MarkoAlmelo het volgende:
Misschien een domme vraag, maar waarom heeft de NS niet gewoon een paar ICE's gekocht? Die treinen zijn al getest en rijden gewoon binnen een aanzienbare tijd?
Dat is inderdaad een zorgenkindje: als AnsaldoBreda failliet wordt verklaard nog voor de overdracht, dan heeft NS Hispeed echt wel een probleem. Ze hebben geen treinstellen, en als ze ze al krijgen zitten ze met een fabrikant die niet meer kan ondersteunen (zie Connexxion met hun Protos-stellen van FTD).quote:
Dat kan natuurlijk, maar formeel gesproken is leasemaatschappij NSFSC de opdrachtgever (en toekomstig eigenaar) van de stellen. En NSFSC wil je niet failliet laten gaan.quote:Op maandag 19 september 2011 00:13 schreef Peterselieman het volgende:
Zouden ze één dag voor de overdracht van het eerste stel de stekker uit HSA gaan trekken?
Europese aanbestedingsregels, inderdaad. En de ICE (typenaam: Velaro) kan veel harder (namelijk 350 km/h) dan wat NS Hispeed vraagt (250 km/h) en is dus ook veel duurder.quote:Op maandag 19 september 2011 00:14 schreef MarkoAlmelo het volgende:
Misschien een domme vraag, maar waarom heeft de NS niet gewoon een paar ICE's gekocht? Die treinen zijn al getest en rijden gewoon binnen een aanzienbare tijd?
Aah okequote:Op maandag 19 september 2011 00:19 schreef James1988 het volgende:
[..]
Dat is inderdaad een zorgenkindje: als AnsaldoBreda failliet wordt verklaard nog voor de overdracht, dan heeft NS Hispeed echt wel een probleem. Ze hebben geen treinstellen, en als ze ze al krijgen zitten ze met een fabrikant die niet meer kan ondersteunen (zie Connexxion met hun Protos-stellen van FTD).
[..]
Dat kan natuurlijk, maar formeel gesproken is leasemaatschappij NSFSC de opdrachtgever (en toekomstig eigenaar) van de stellen. En NSFSC wil je niet failliet laten gaan.
[..]
Europese aanbestedingsregels, inderdaad. En de ICE (typenaam: Velaro) kan veel harder (namelijk 350 km/h) dan wat NS Hispeed vraagt (250 km/h) en is dus ook veel duurder.
Oh is dat zo ja? Ik dacht die goedgekeurd waren voor 330 na veilig getest op 363 (Vmax + 10 % ) maar dit is nieuw voor mequote:Op maandag 19 september 2011 00:19 schreef James1988 het volgende:
En de ICE (typenaam: Velaro) kan veel harder (namelijk 350 km/h)
Je hebt gelijk: de ICE-3 is goedgekeurd voor 330 km/h.quote:Op maandag 19 september 2011 00:21 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Oh is dat zo ja? Ik dacht die goedgekeurd waren voor 330 na veilig getest op 363 (Vmax + 10 % ) maar dit is nieuw voor me
Wat is er dan met de Protos-stellen? Volgens Wikipedia is FTD na het faillissement overgenomen door een ander bedrijf en hun website bestaat ook nog steeds met de Protos als een van hun producten.quote:Op maandag 19 september 2011 00:19 schreef James1988 het volgende:
[..]
Dat is inderdaad een zorgenkindje: als AnsaldoBreda failliet wordt verklaard nog voor de overdracht, dan heeft NS Hispeed echt wel een probleem. Ze hebben geen treinstellen, en als ze ze al krijgen zitten ze met een fabrikant die niet meer kan ondersteunen (zie Connexxion met hun Protos-stellen van FTD).
Daar hebben zowel FTD als Connexxion geluk mee gehad: als FTD niet was overgenomen, had Connexxion geen andere treinstellen gehad (de rechten liggen immers nog steeds bij FTD), en ook geen garantie of support van de fabrikant.quote:Op maandag 19 september 2011 00:30 schreef Igen het volgende:
[..]
Wat is er dan met de Protos-stellen? Volgens Wikipedia is FTD na het faillissement overgenomen door een ander bedrijf en hun website bestaat ook nog steeds met de Protos als een van hun producten.
beetje risico hoort er toch wel bij.. de reiziger betaalt welquote:Op maandag 19 september 2011 00:36 schreef James1988 het volgende:
[..]
Daar hebben zowel FTD als Connexxion geluk mee gehad: als FTD niet was overgenomen, had Connexxion geen andere treinstellen gehad (de rechten liggen immers nog steeds bij FTD), en ook geen garantie of support van de fabrikant.
Wat had Connexxion dan moeten doen? Kleine bedrijven bij voorbaat uitsluiten omdat die sneller failliet gaan, en in plaats daarvan een bestelling bij een respectabele en grote fabrikant als AnsaldoBreda moeten plaatsen?quote:Op maandag 19 september 2011 00:37 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
beetje risico hoort er toch wel bij.. de reiziger betaalt wel
En ik vraag me af waarom: er zit immers nog een extra geluidsscherm tussen beide richtingen, dus laat de andere spoorbundel van twee sporen gewoon doorrijden?quote:Op maandag 19 september 2011 09:11 schreef Duvel het volgende:
Een opeenstapeling van pech... Het rottige is dat als Woerden - Utrecht er uit ligt, je alleen maar heel ver om kunt rijden. En dat terwijl daar toch vier sporen liggen...
Volgens dit nietquote:Op maandag 19 september 2011 08:07 schreef Duvel het volgende:
Rijdt de Protos al eens ergens anders dan alleen bij Connexxion?
Ik heb nog een hele tabel liggen met alle verkortingen en hun coördinaten, misschien handig om daarmee wat te doen?quote:Op zondag 18 september 2011 22:48 schreef greavy het volgende:
Ik ben met een online script bezig, waarin te zien is wat de verkorting voluit betekent. Met meerdere manieren van zoeken etc. Wil het tzt nog via Google Maps uitbreiden, dat je het op kaart ziet etc.
http://www.durkhoutsma.nl/geografische%20verkortingen/index.php
Dit is nog maar een simpel begin, ben er nog druk mee bezig.
Ja wel een beetje jammer dat ik er geen gebruik van kon maken!quote:Op maandag 19 september 2011 09:14 schreef James1988 het volgende:
De Fyra was gisteren wel toeslagvrij zolang Woerden - Utrecht versperd was.
Die prijzen zou ik weleens willen zien hoor.. 'k Kan me nauwelijks voorstellen dat het from scratch ontwerpen van een volledig nieuwe trein goedkoper is dan een kant-en-klaar catalogusmodel.quote:Op maandag 19 september 2011 00:19 schreef James1988 het volgende:
[..]
Europese aanbestedingsregels, inderdaad. En de ICE (typenaam: Velaro) kan veel harder (namelijk 350 km/h) dan wat NS Hispeed vraagt (250 km/h) en is dus ook veel duurder.
Ja, maar dat is niet onderscheidend. Er is tenslotte, om de geweldige nieuwe Fyra-dienst op de HSL extra op de kaart te zetten, en prachtige, nieuwe en aansprekende trein ontworpen!quote:Op maandag 19 september 2011 09:43 schreef Ireyon het volgende:
[..]
Die prijzen zou ik weleens willen zien hoor.. 'k Kan me nauwelijks voorstellen dat het from scratch ontwerpen van een volledig nieuwe trein goedkoper is dan een kant-en-klaar catalogusmodel.
Als je mij die door kan mailen? Als het goed is, heb je mijn mailadres. Zal ik eens kijken wat ik daar mee kan.quote:Op maandag 19 september 2011 09:39 schreef dennistd het volgende:
[..]
Ik heb nog een hele tabel liggen met alle verkortingen en hun coördinaten, misschien handig om daarmee wat te doen?
Daar gaat wat fout.. Reed je trein zo'n eind omquote:Op maandag 19 september 2011 08:58 schreef Arnette het volgende:
Gister was wel weer een feest. Ik pakte om 16.05 de trein vanaf Groningen naar Amersfoort [..] Gouda [..] Woerden [..] Vleuten.
Nee, de fabriek is failliet. Daardoor heeft CXX een treinstel te weinig. Uiteindelijk heeft CXX het proto-stel kunnen krijgen, welke nu ergens anders wordt aangepast.quote:
Net bij station Terwijde, waar de springer was, zitten geen schermen in het midden.quote:Op maandag 19 september 2011 09:37 schreef dennistd het volgende:
[..]
En ik vraag me af waarom: er zit immers nog een extra geluidsscherm tussen beide richtingen, dus laat de andere spoorbundel van twee sporen gewoon doorrijden?
Een V250-treinstel kost ongeveer 20 miljoen, voor een Velaro moet je 30 miljoen neertellen. Dat scheelt nogal dus en het moest voor HSA vooral zo goedkoop mogelijk.quote:Op maandag 19 september 2011 09:43 schreef Ireyon het volgende:
[..]
Die prijzen zou ik weleens willen zien hoor.. 'k Kan me nauwelijks voorstellen dat het from scratch ontwerpen van een volledig nieuwe trein goedkoper is dan een kant-en-klaar catalogusmodel.
Wat komt door de Europese aanbestedingsregeltjes.quote:Op maandag 19 september 2011 10:00 schreef ReisT het volgende:
[..]
Een V250-treinstel kost ongeveer 20 miljoen, voor een Velaro moet je 30 miljoen neertellen. Dat scheelt nogal dus en het moest voor HSA vooral zo goedkoop mogelijk.
mijn gedachte preciesquote:Op maandag 19 september 2011 09:57 schreef greavy het volgende:
[..]
Daar gaat wat fout.. Reed je trein zo'n eind om
U wilt van WOerden naar Utrecht? Helaas, maar we hebben wel een trein van ROtterdam naar Schiphol. Ook leuk!quote:Op maandag 19 september 2011 09:14 schreef James1988 het volgende:
De Fyra was gisteren wel toeslagvrij zolang Woerden - Utrecht versperd was.
quote:(...)
Geachte dames, heren,
Wij kunnen niets anders dan constateren, dat de marktwerking in het reizigersvervoer per spoor tussen Amsterdam, Schiphol, Rotterdam en Breda/België is mislukt. Dit valt met name te wijten aan het gedrag van de N.V. Nederlandse Spoorwegen, die zowel eigenaar is van de exploitant van deze verbinding via het hoofdrailnet (NS Reizigers) als grootaandeelhouder van de exploitant van deze verbinding via de HSL-Zuid (HSA). Reizigers worden binnenkort min of meer gedwongen, gebruik te gaan maken van de duurdere verbinding via de HSL-Zuid, aangezien het aanbod via het hoofdrailnet aanzienlijk wordt verslechterd. Reistijden worden 10% langer doordat de huidige Intercity tussen Amsterdam en Rotterdam voortaan als veel langzamere sneltrein rijdt, die stopt op veel plaatsen die voor deze reizigers niet van belang zijn, en reizigers tussen Schiphol en Rotterdam verliezen hun huidige overstapvrije verbinding via het hoofdrailnet. Hierdoor missen reizigers een volwaardige keuzemogelijkheid: ze moeten in de toekomst kiezen tussen een slechtere verbinding en een duurdere verbinding.
Namens de Maatschappij Voor Beter OV dien ik daarom bij u een klacht in:
I
Tegen de N.V. Nederlandse Spoorwegen wegens het misbruik maken van zijn monopolie op de spoorverbindingen tussen Amsterdam, Schiphol, Rotterdam en Breda/Belgische grens via enerzijds het hoofdrailnet en anderzijds de HSL-Zuid, door het onaantrekkelijker maken van de treinverbinding via het hoofdrailnet zodat reizigers vaker kiezen voor de duurdere route via de HSL-Zuid;
II
Tegen de Nederlandse Overheid via de Minister van Infrastructuur en Milieu wegens het bevoordelen van de exploitant van de treinen op de HSL-Zuid door bij AMvB voorrang voor diens treinen toe te kennen voor de aansluitende routes op het hoofdrailnet, ook als dat betekent dat andere binnenlandse treindiensten daarvoor moeten wijken, en wegens het bevorderen of veiligstellen van het rendement van de HSL-Zuid door de gebruiker van deze spoorverbinding voorrang toe te kennen op de aansluitende routes van het hoofdrailnet, ook als dat betekent dat andere binnenlandse treindiensten daarvoor moeten wijken;
III
Tegen de N.V. Nederlandse Spoorwegen wegens het nalaten van een aanvraag voor een kwalitatief gelijkblijvende verbinding tussen Amsterdam, Schiphol, Rotterdam en Breda/België via het hoofdrailnet c.q. tegen de N.V. Nederlandse Spoorwegen en ProRail wegens het niet overbelast (laten) verklaren van (delen van) de verbinding via het hoofdrailnet tussen Amsterdam, Schiphol, Rotterdam en Breda/België.
(...)
Onzin, ook als die regels er niet waren geweest had men vast gewoon voor de goedkoopste gekozen. Dat moest wel met dat idioot hoge bedrag dat HSA voor die concessie betaalt blijft er weinig geld meer over om de treinen van te betalen.quote:Op maandag 19 september 2011 10:01 schreef greavy het volgende:
[..]
Wat komt door de Europese aanbestedingsregeltjes.
Ik had dus nog geluk gisteravond... Geen vertraging, maar de trein van 20:21 uit Hilversum (Schiphol 19:49) naar Enschede was een enkel ICMm 4tjequote:Op maandag 19 september 2011 08:58 schreef Arnette het volgende:
[...]
Het ging gister dus weer prima bij de NS...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |