abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_102126433
quote:
0s.gif Op maandag 19 september 2011 00:07 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Net of NS die dingen hoogstpersoonlijk zelf onderkalkt he :')
Nee. maar NS kan ze wel ergens veilig neerzetten lijkt me ?

quote:
0s.gif Op maandag 19 september 2011 00:08 schreef James1988 het volgende:

[..]

Die treinstellen zijn nog eigendom van de fabrikant, AnsaldoBreda. NS heeft niets te zeggen over hoe de treinstellen eruit zien, of hoe ze schoongemaakt worden.

Kennelijk interesseert het AnsaldoBreda helemaal niets hoe die stellen eruitzien, en worden ze pas bij de overdracht naar NS Hispeed weer schoongemaakt.
Ik dacht dat NS de treinen al gekocht had?
pi_102126457
quote:
0s.gif Op maandag 19 september 2011 00:08 schreef Crientj het volgende:

[..]

Ja maar, ik was op school onderdeel van ColorMedia, dus ik hou van kleurtjes.
En tevens ginger, dus kleurtjes zijn altijd tof.
En nagellak is tof.
En like. :') Nu krijg ik neigingen om t ns logo op mn nails te painten, maar ik mag geen nagellak op.

OH. Laatste toevoeging;
Niets mis met een beetje kleur toevoegen aan een website. Als t maar passende kleuren zijn ipv midden-groen met bruin en een knaloranje logo etc.
Ik was gewoon trots op mijn geelblauwe lakje, al betekende het destijds heel wat anders :D *O*
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  maandag 19 september 2011 @ 00:10:19 #203
22851 Erosjuhhh
Blijven dromen schatjuh
pi_102126464
quote:
15s.gif Op zondag 18 september 2011 23:03 schreef Christiaan het volgende:
Rij net langs Diemen waar al wat V250's staan. Zijn gewoon al half ondergegraffiti'd...
bij amsterdam science park bedoel je?
sommige staan er al een jaar, getagged en wel.
* Erosjuhhh woont er tegenover.
Vroeger maakte het niet uit welk bier je dronk, maar toen dacht je ook dat alle meisjes hetzelfde waren
  maandag 19 september 2011 @ 00:11:02 #204
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_102126496
quote:
0s.gif Op maandag 19 september 2011 00:09 schreef MarkoAlmelo het volgende:

[..]

Nee. maar NS kan ze wel ergens veilig neerzetten lijkt me ?
Tsja, dat is allemaal de verantwoordelijkheid van AnsaldoBreda, niet NS.
quote:
Ik dacht dat NS de treinen al gekocht had?
De treinen blijven eigendom van de fabrikant tot de formele goedkeuring + overdracht.
pi_102126540
quote:
0s.gif Op maandag 19 september 2011 00:11 schreef James1988 het volgende:

[..]

Tsja, dat is allemaal de verantwoordelijkheid van AnsaldoBreda, niet NS.

[..]

De treinen blijven eigendom van de fabrikant tot de formele goedkeuring + overdracht.
ah oke bedankt :)
pi_102126560
quote:
0s.gif Op maandag 19 september 2011 00:11 schreef James1988 het volgende:
De treinen blijven eigendom van de fabrikant tot de formele goedkeuring + overdracht.
Curator lacht zich rot
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Frontpage / Sport maandag 19 september 2011 @ 00:13:49 #207
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_102126608
Zouden ze één dag voor de overdracht van het eerste stel de stekker uit HSA gaan trekken?
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_102126635
Misschien een domme vraag, maar waarom heeft de NS niet gewoon een paar ICE's gekocht? Die treinen zijn al getest en rijden gewoon binnen een aanzienbare tijd?
pi_102126700
of heeft het te maken met openbare aanbesteding?

[ Bericht 10% gewijzigd door #ANONIEM op 19-09-2011 00:16:09 ]
pi_102126755
quote:
11s.gif Op maandag 19 september 2011 00:13 schreef Peterselieman het volgende:
Zouden ze één dag voor de overdracht van het eerste stel de stekker uit HSA gaan trekken?
Ik sta er niet eens van te kijken :')

Moeten ze wel het dubbelspel met de Denen handig aanpakken denk ik.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_102126804
quote:
0s.gif Op maandag 19 september 2011 00:14 schreef MarkoAlmelo het volgende:
Misschien een domme vraag, maar waarom heeft de NS niet gewoon een paar ICE's gekocht? Die treinen zijn al getest en rijden gewoon binnen een aanzienbare tijd?
zodra iemand daar achter is :|W
  maandag 19 september 2011 @ 00:19:48 #212
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_102126861
quote:
14s.gif Op maandag 19 september 2011 00:12 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Curator lacht zich rot
Dat is inderdaad een zorgenkindje: als AnsaldoBreda failliet wordt verklaard nog voor de overdracht, dan heeft NS Hispeed echt wel een probleem. Ze hebben geen treinstellen, en als ze ze al krijgen zitten ze met een fabrikant die niet meer kan ondersteunen (zie Connexxion met hun Protos-stellen van FTD).
quote:
11s.gif Op maandag 19 september 2011 00:13 schreef Peterselieman het volgende:
Zouden ze één dag voor de overdracht van het eerste stel de stekker uit HSA gaan trekken?
Dat kan natuurlijk, maar formeel gesproken is leasemaatschappij NSFSC de opdrachtgever (en toekomstig eigenaar) van de stellen. En NSFSC wil je niet failliet laten gaan.
quote:
0s.gif Op maandag 19 september 2011 00:14 schreef MarkoAlmelo het volgende:
Misschien een domme vraag, maar waarom heeft de NS niet gewoon een paar ICE's gekocht? Die treinen zijn al getest en rijden gewoon binnen een aanzienbare tijd?
Europese aanbestedingsregels, inderdaad. En de ICE (typenaam: Velaro) kan veel harder (namelijk 350 km/h) dan wat NS Hispeed vraagt (250 km/h) en is dus ook veel duurder.
pi_102126914
quote:
0s.gif Op maandag 19 september 2011 00:19 schreef James1988 het volgende:

[..]

Dat is inderdaad een zorgenkindje: als AnsaldoBreda failliet wordt verklaard nog voor de overdracht, dan heeft NS Hispeed echt wel een probleem. Ze hebben geen treinstellen, en als ze ze al krijgen zitten ze met een fabrikant die niet meer kan ondersteunen (zie Connexxion met hun Protos-stellen van FTD).

[..]

Dat kan natuurlijk, maar formeel gesproken is leasemaatschappij NSFSC de opdrachtgever (en toekomstig eigenaar) van de stellen. En NSFSC wil je niet failliet laten gaan.

[..]

Europese aanbestedingsregels, inderdaad. En de ICE (typenaam: Velaro) kan veel harder (namelijk 350 km/h) dan wat NS Hispeed vraagt (250 km/h) en is dus ook veel duurder.
Aah oke :) zat ik toch goed.
pi_102126950
quote:
0s.gif Op maandag 19 september 2011 00:19 schreef James1988 het volgende:
En de ICE (typenaam: Velaro) kan veel harder (namelijk 350 km/h)
Oh is dat zo ja? Ik dacht die goedgekeurd waren voor 330 na veilig getest op 363 (Vmax + 10 % ) maar dit is nieuw voor me :)
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  maandag 19 september 2011 @ 00:30:50 #215
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_102127230
quote:
4s.gif Op maandag 19 september 2011 00:21 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Oh is dat zo ja? Ik dacht die goedgekeurd waren voor 330 na veilig getest op 363 (Vmax + 10 % ) maar dit is nieuw voor me :)
Je hebt gelijk: de ICE-3 is goedgekeurd voor 330 km/h.

De Velaro E zoals deze in Spanje rondrijdt heeft een maximum toegelaten snelheid van 350 km/h. Velaro CN (CRH3C/CRH380B) gaat zelfs tot 380 km/h en heeft met 457 km/h het wereldrecord voor snelste niet-aangepast railvoertuig in handen.

Velaro D (de nieuwe generatie ICE-treinen voor DB) gaat een maximumsnelheid krijgen van 320 km/h, net als de Eurostar e320-stellen.
pi_102127233
quote:
0s.gif Op maandag 19 september 2011 00:19 schreef James1988 het volgende:

[..]

Dat is inderdaad een zorgenkindje: als AnsaldoBreda failliet wordt verklaard nog voor de overdracht, dan heeft NS Hispeed echt wel een probleem. Ze hebben geen treinstellen, en als ze ze al krijgen zitten ze met een fabrikant die niet meer kan ondersteunen (zie Connexxion met hun Protos-stellen van FTD).
Wat is er dan met de Protos-stellen? Volgens Wikipedia is FTD na het faillissement overgenomen door een ander bedrijf en hun website bestaat ook nog steeds met de Protos als een van hun producten.
  maandag 19 september 2011 @ 00:36:21 #217
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_102127430
quote:
0s.gif Op maandag 19 september 2011 00:30 schreef Igen het volgende:

[..]

Wat is er dan met de Protos-stellen? Volgens Wikipedia is FTD na het faillissement overgenomen door een ander bedrijf en hun website bestaat ook nog steeds met de Protos als een van hun producten.
Daar hebben zowel FTD als Connexxion geluk mee gehad: als FTD niet was overgenomen, had Connexxion geen andere treinstellen gehad (de rechten liggen immers nog steeds bij FTD), en ook geen garantie of support van de fabrikant.
pi_102127463
quote:
0s.gif Op maandag 19 september 2011 00:36 schreef James1988 het volgende:

[..]

Daar hebben zowel FTD als Connexxion geluk mee gehad: als FTD niet was overgenomen, had Connexxion geen andere treinstellen gehad (de rechten liggen immers nog steeds bij FTD), en ook geen garantie of support van de fabrikant.
beetje risico hoort er toch wel bij.. de reiziger betaalt wel :')
pi_102127850
quote:
0s.gif Op maandag 19 september 2011 00:37 schreef Ou-Tannu het volgende:

[..]

beetje risico hoort er toch wel bij.. de reiziger betaalt wel :')
Wat had Connexxion dan moeten doen? Kleine bedrijven bij voorbaat uitsluiten omdat die sneller failliet gaan, en in plaats daarvan een bestelling bij een respectabele en grote fabrikant als AnsaldoBreda moeten plaatsen?

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 19-09-2011 00:53:16 ]
  maandag 19 september 2011 @ 08:07:47 #220
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_102129862
Rijdt de Protos al eens ergens anders dan alleen bij Connexxion?
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_102130422
Gister was wel weer een feest. Ik pakte om 16.05 de trein vanaf Groningen naar Amersfoort, naja dat was de bedoeling. Na Gouda stonden we een hele tijd stil in Woerden, om vervolgens weer terug te rijden naar Gouda; er was een aanrijding geweest bij Vleuten. In de tussentijd moesten de conducteur nog uitzoeken hoe de reizigers moesten reizen... Het leek me dat dit nogal een standaard protocol was, ik was er al achter dan je alleen via Schiphol dan nog kon!

Vanaf Gouda dus hutje mutje in de trein richting Den Haag en dan via Schiphol. De conducteur gaf zelfs twee opties, of via Leiden en dan Schiphol of naar Schiphol (is toch hetzelfde...?). Op Schiphol konden we dan om 18.19 de trein naar Groningen/Leeuwarden nemen. Maar ergens in de tunnel stond de boemel naar Hoorn met panne en uiteindelijk viel die trein uit. De volgende optie was de IC naar Hannover met 20 minuten vertraging (door die defecte trein). Gelukkig kon ik in de tussentijd wel even mijn telefoon opladen.

Op Amersfoort aangekomen had de IC naar Groningen natuurlijk vertraging (20 minuten). Uiteindelijk zaten we achter een goederentrein en een stoptrein en kwamen we met 30 minuten vertraging in Zwolle aan, maar gelukkig gingen we door... met de stoptrein naar Groningen op onze hielen. Oorspronkelijk zou deze trein niet doorrijden naar Groningen en moesten we er in Assen uit, maar ze waren zo aardig om een extra trein op Assen in te zetten om ons verder te brengen.

Het meest frustrerende is dat ik een vriend tegenkwam op Groningen die om HALF 7 vanaf Rotterdam was vertrokken, ik was serieus 2,5 uur eerder vertrokken! Uiteindelijk dus een dikke 3 uur vertraging, meer vertraging dan mijn treinreis zou duren. En toe nog door naar Groningen Noord, waarbij de machinist van de Arrivatrein op de vertrektijd nog maar eens de trein in komt lopen.... Het ging gister dus weer prima bij de NS...
  maandag 19 september 2011 @ 09:11:24 #222
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_102130596
Een opeenstapeling van pech... Het rottige is dat als Woerden - Utrecht er uit ligt, je alleen maar heel ver om kunt rijden. En dat terwijl daar toch vier sporen liggen...
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  maandag 19 september 2011 @ 09:14:55 #223
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_102130657
De Fyra was gisteren wel toeslagvrij zolang Woerden - Utrecht versperd was.
  Redactie Sport maandag 19 september 2011 @ 09:37:52 #224
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_102131094
quote:
3s.gif Op maandag 19 september 2011 09:11 schreef Duvel het volgende:
Een opeenstapeling van pech... Het rottige is dat als Woerden - Utrecht er uit ligt, je alleen maar heel ver om kunt rijden. En dat terwijl daar toch vier sporen liggen...
En ik vraag me af waarom: er zit immers nog een extra geluidsscherm tussen beide richtingen, dus laat de andere spoorbundel van twee sporen gewoon doorrijden?
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  maandag 19 september 2011 @ 09:38:43 #225
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_102131109
quote:
5s.gif Op maandag 19 september 2011 08:07 schreef Duvel het volgende:
Rijdt de Protos al eens ergens anders dan alleen bij Connexxion?
Volgens dit niet
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
  Redactie Sport maandag 19 september 2011 @ 09:39:02 #226
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_102131120
quote:
0s.gif Op zondag 18 september 2011 22:48 schreef greavy het volgende:
Ik ben met een online script bezig, waarin te zien is wat de verkorting voluit betekent. Met meerdere manieren van zoeken etc. Wil het tzt nog via Google Maps uitbreiden, dat je het op kaart ziet etc.

http://www.durkhoutsma.nl/geografische%20verkortingen/index.php

Dit is nog maar een simpel begin, ben er nog druk mee bezig.
Ik heb nog een hele tabel liggen met alle verkortingen en hun coördinaten, misschien handig om daarmee wat te doen?
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_102131194
quote:
0s.gif Op maandag 19 september 2011 09:14 schreef James1988 het volgende:
De Fyra was gisteren wel toeslagvrij zolang Woerden - Utrecht versperd was.
Ja wel een beetje jammer dat ik er geen gebruik van kon maken!
pi_102131222
quote:
0s.gif Op maandag 19 september 2011 00:19 schreef James1988 het volgende:

[..]

Europese aanbestedingsregels, inderdaad. En de ICE (typenaam: Velaro) kan veel harder (namelijk 350 km/h) dan wat NS Hispeed vraagt (250 km/h) en is dus ook veel duurder.
Die prijzen zou ik weleens willen zien hoor.. 'k Kan me nauwelijks voorstellen dat het from scratch ontwerpen van een volledig nieuwe trein goedkoper is dan een kant-en-klaar catalogusmodel.
  maandag 19 september 2011 @ 09:50:11 #229
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_102131352
quote:
0s.gif Op maandag 19 september 2011 09:43 schreef Ireyon het volgende:

[..]

Die prijzen zou ik weleens willen zien hoor.. 'k Kan me nauwelijks voorstellen dat het from scratch ontwerpen van een volledig nieuwe trein goedkoper is dan een kant-en-klaar catalogusmodel.
Ja, maar dat is niet onderscheidend. Er is tenslotte, om de geweldige nieuwe Fyra-dienst op de HSL extra op de kaart te zetten, en prachtige, nieuwe en aansprekende trein ontworpen!
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  maandag 19 september 2011 @ 09:55:25 #230
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_102131474
quote:
0s.gif Op maandag 19 september 2011 09:39 schreef dennistd het volgende:

[..]

Ik heb nog een hele tabel liggen met alle verkortingen en hun coördinaten, misschien handig om daarmee wat te doen?
Als je mij die door kan mailen? Als het goed is, heb je mijn mailadres. Zal ik eens kijken wat ik daar mee kan.
  maandag 19 september 2011 @ 09:57:19 #231
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_102131508
quote:
0s.gif Op maandag 19 september 2011 08:58 schreef Arnette het volgende:
Gister was wel weer een feest. Ik pakte om 16.05 de trein vanaf Groningen naar Amersfoort [..] Gouda [..] Woerden [..] Vleuten.
Daar gaat wat fout.. Reed je trein zo'n eind om :D
  maandag 19 september 2011 @ 09:58:51 #232
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_102131535
quote:
0s.gif Op maandag 19 september 2011 09:38 schreef bork het volgende:

[..]

Volgens dit niet
Nee, de fabriek is failliet. Daardoor heeft CXX een treinstel te weinig. Uiteindelijk heeft CXX het proto-stel kunnen krijgen, welke nu ergens anders wordt aangepast.
Die was nog eigendom van de fabriek (en uiteindelijk dus de curator)
pi_102131554
quote:
0s.gif Op maandag 19 september 2011 09:37 schreef dennistd het volgende:

[..]

En ik vraag me af waarom: er zit immers nog een extra geluidsscherm tussen beide richtingen, dus laat de andere spoorbundel van twee sporen gewoon doorrijden?
Net bij station Terwijde, waar de springer was, zitten geen schermen in het midden.
For great justice!
  maandag 19 september 2011 @ 10:00:39 #234
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_102131565
quote:
0s.gif Op maandag 19 september 2011 09:43 schreef Ireyon het volgende:

[..]

Die prijzen zou ik weleens willen zien hoor.. 'k Kan me nauwelijks voorstellen dat het from scratch ontwerpen van een volledig nieuwe trein goedkoper is dan een kant-en-klaar catalogusmodel.
Een V250-treinstel kost ongeveer 20 miljoen, voor een Velaro moet je 30 miljoen neertellen. Dat scheelt nogal dus en het moest voor HSA vooral zo goedkoop mogelijk.
  maandag 19 september 2011 @ 10:01:22 #235
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_102131573
quote:
0s.gif Op maandag 19 september 2011 10:00 schreef ReisT het volgende:

[..]

Een V250-treinstel kost ongeveer 20 miljoen, voor een Velaro moet je 30 miljoen neertellen. Dat scheelt nogal dus en het moest voor HSA vooral zo goedkoop mogelijk.
Wat komt door de Europese aanbestedingsregeltjes.
pi_102131640
quote:
0s.gif Op maandag 19 september 2011 09:57 schreef greavy het volgende:

[..]

Daar gaat wat fout.. Reed je trein zo'n eind om :D
mijn gedachte precies :P
pi_102131665
quote:
0s.gif Op maandag 19 september 2011 09:14 schreef James1988 het volgende:
De Fyra was gisteren wel toeslagvrij zolang Woerden - Utrecht versperd was.
U wilt van WOerden naar Utrecht? Helaas, maar we hebben wel een trein van ROtterdam naar Schiphol. Ook leuk! :Y
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  maandag 19 september 2011 @ 10:09:29 #238
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_102131735
En nu we de HSL er toch weer bij betrekken: Rikus Spithorst heeft namens de Maatschappij Voor Beter OV een formele klacht ingediend bij de NMa over monopoliemisbruik door de NS-holding in verband met de uitbreiding van de dienstregeling op de HSL en de aanpassingen in de dienstregeling op de Oude Lijn.

De gehele klacht valt na te lezen op de website van Voor Beter OV.

Citaat:
quote:
(...)
Geachte dames, heren,

Wij kunnen niets anders dan constateren, dat de marktwerking in het reizigersvervoer per spoor tussen Amsterdam, Schiphol, Rotterdam en Breda/België is mislukt. Dit valt met name te wijten aan het gedrag van de N.V. Nederlandse Spoorwegen, die zowel eigenaar is van de exploitant van deze verbinding via het hoofdrailnet (NS Reizigers) als grootaandeelhouder van de exploitant van deze verbinding via de HSL-Zuid (HSA). Reizigers worden binnenkort min of meer gedwongen, gebruik te gaan maken van de duurdere verbinding via de HSL-Zuid, aangezien het aanbod via het hoofdrailnet aanzienlijk wordt verslechterd. Reistijden worden 10% langer doordat de huidige Intercity tussen Amsterdam en Rotterdam voortaan als veel langzamere sneltrein rijdt, die stopt op veel plaatsen die voor deze reizigers niet van belang zijn, en reizigers tussen Schiphol en Rotterdam verliezen hun huidige overstapvrije verbinding via het hoofdrailnet. Hierdoor missen reizigers een volwaardige keuzemogelijkheid: ze moeten in de toekomst kiezen tussen een slechtere verbinding en een duurdere verbinding.

Namens de Maatschappij Voor Beter OV dien ik daarom bij u een klacht in:

I

Tegen de N.V. Nederlandse Spoorwegen wegens het misbruik maken van zijn monopolie op de spoorverbindingen tussen Amsterdam, Schiphol, Rotterdam en Breda/Belgische grens via enerzijds het hoofdrailnet en anderzijds de HSL-Zuid, door het onaantrekkelijker maken van de treinverbinding via het hoofdrailnet zodat reizigers vaker kiezen voor de duurdere route via de HSL-Zuid;

II

Tegen de Nederlandse Overheid via de Minister van Infrastructuur en Milieu wegens het bevoordelen van de exploitant van de treinen op de HSL-Zuid door bij AMvB voorrang voor diens treinen toe te kennen voor de aansluitende routes op het hoofdrailnet, ook als dat betekent dat andere binnenlandse treindiensten daarvoor moeten wijken, en wegens het bevorderen of veiligstellen van het rendement van de HSL-Zuid door de gebruiker van deze spoorverbinding voorrang toe te kennen op de aansluitende routes van het hoofdrailnet, ook als dat betekent dat andere binnenlandse treindiensten daarvoor moeten wijken;

III

Tegen de N.V. Nederlandse Spoorwegen wegens het nalaten van een aanvraag voor een kwalitatief gelijkblijvende verbinding tussen Amsterdam, Schiphol, Rotterdam en Breda/België via het hoofdrailnet c.q. tegen de N.V. Nederlandse Spoorwegen en ProRail wegens het niet overbelast (laten) verklaren van (delen van) de verbinding via het hoofdrailnet tussen Amsterdam, Schiphol, Rotterdam en Breda/België.
(...)
  maandag 19 september 2011 @ 10:11:14 #239
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_102131774
quote:
0s.gif Op maandag 19 september 2011 10:01 schreef greavy het volgende:

[..]

Wat komt door de Europese aanbestedingsregeltjes.
Onzin, ook als die regels er niet waren geweest had men vast gewoon voor de goedkoopste gekozen. Dat moest wel met dat idioot hoge bedrag dat HSA voor die concessie betaalt blijft er weinig geld meer over om de treinen van te betalen.

Ze hebben zelf aangestuurd op iets goedkoops door uit te gaan van 250 km/h in plaats van een 'echte' HST.
pi_102131867
quote:
0s.gif Op maandag 19 september 2011 08:58 schreef Arnette het volgende:
[...]
Het ging gister dus weer prima bij de NS...
Ik had dus nog geluk gisteravond... Geen vertraging, maar de trein van 20:21 uit Hilversum (Schiphol 19:49) naar Enschede was een enkel ICMm 4tje :'(
En die zat natuurlijk al stampvol bij binnenkomst te Hilversum, dus alleen nog maar staanplaatsen in het gangpad...

Toch was ik wel blij dat mij reis Enkhuizen - Deventer maar met 1 overstap mogelijk is tegenwoordig: in Hilversum of in Amersfoort ^O^
  maandag 19 september 2011 @ 10:15:23 #241
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_102131871
quote:
0s.gif Op maandag 19 september 2011 10:11 schreef ReisT het volgende:

[..]

Ze hebben zelf aangestuurd op iets goedkoops door uit te gaan van 250 km/h in plaats van een 'echte' HST.
Uit berekeningen bleek ook dat de tijdwinst op de meeste trajecten hoogstens 2 minuten zou bedragen als er 300 km/h i.p.v. 250 km/h zou worden gereden. Dat terwijl de kosten wel significant hoger uitvallen bij hogere snelheden.

Beter had men voor 249 km/h gekozen, omdat sommige beperkingen opgelegd door regels dan niet van toepassing zouden zijn. Dat is tenslotte de reden dat de maximumsnelheid van de nieuwe ICX-treinstellen van Deutsche Bahn op 249 km/h ligt en niet op 250 km/h.
  Redactie Sport maandag 19 september 2011 @ 10:24:44 #242
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_102132054
quote:
0s.gif Op maandag 19 september 2011 10:15 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:

[..]

Toch was ik wel blij dat mij reis Enkhuizen - Deventer maar met 1 overstap mogelijk is tegenwoordig: in Hilversum of in Amersfoort ^O^
Dat kon toch vroeger ook wel?
4500 (IC Enkhuizen-Amsterdam), die overging in de 4000 (Stoptrein Amsterdam-Rotterdam via Breukelen-Woerden), en dan in Gouda overstappen op de IC naar Enschede... Beetje een omweg, maar het kon wel :P

En dan vergeet ik nog helemaal de voormalige 1500 (IC Amsterdam-Deventer), dus je kon ook nog gewoon in Amsterdam overstappen
Of overstappen in Duivendrecht, kon ook nog
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  maandag 19 september 2011 @ 10:45:00 #243
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_102132543
quote:
0s.gif Op maandag 19 september 2011 10:15 schreef James1988 het volgende:

[..]

Uit berekeningen bleek ook dat de tijdwinst op de meeste trajecten hoogstens 2 minuten zou bedragen als er 300 km/h i.p.v. 250 km/h zou worden gereden. Dat terwijl de kosten wel significant hoger uitvallen bij hogere snelheden.
Je wint pas echt als je iets gaat doen aan de acceleratie en deceleratie. Gaat waarschijnlijk wel enigszins ten koste van het reizigerscomfort, maar wie boeit dat nou nog tegenwoordig.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  Redactie Frontpage / Sport maandag 19 september 2011 @ 10:46:00 #244
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_102132562
quote:
3s.gif Op maandag 19 september 2011 09:11 schreef Duvel het volgende:
Een opeenstapeling van pech... Het rottige is dat als Woerden - Utrecht er uit ligt, je alleen maar heel ver om kunt rijden. En dat terwijl daar toch vier sporen liggen...
het gaat met name om het stukje Woerden (of eigenlijk zelfs Gouda) - Harmelen aansluiting. Als daar panne is dan heb je behoorlijk pech, omdat je ver om moet reizen.
Altijd onderweg naar het avontuur
  maandag 19 september 2011 @ 10:47:15 #245
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_102132585
quote:
14s.gif Op maandag 19 september 2011 10:46 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

het gaat met name om het stukje Woerden (of eigenlijk zelfs Gouda) - Harmelen aansluiting. Als daar panne is dan heb je behoorlijk pech, omdat je ver om moet reizen.
Goed opgemerkt, waarom is er niet gewoon omgereden via het keerspoor bij Breukelen? Daar gebeurt toch niet zo veel in het weekend...
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  maandag 19 september 2011 @ 10:47:33 #246
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_102132593
Antwoord: omdat er op Amsterdam - Utrecht werkzaamheden waren dit weekend.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  maandag 19 september 2011 @ 10:48:23 #247
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_102132620
Woerden-Breukelen-Amsterdam Holendrecht en Utrecht-Amsterdam Holendrecht lagen er inderdaad uit.
  maandag 19 september 2011 @ 10:56:37 #248
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_102132831
quote:
3s.gif Op maandag 19 september 2011 10:45 schreef Duvel het volgende:

[..]

Je wint pas echt als je iets gaat doen aan de acceleratie en deceleratie. Gaat waarschijnlijk wel enigszins ten koste van het reizigerscomfort, maar wie boeit dat nou nog tegenwoordig.
SLT trekt ook nog steeds op als een Mat '64, terwijl het veel feller kan accelereren en remmen. Als SLT echt los zou gaan, zou je makkelijk 1 a 2 minuten van de rijtijd tussen de meeste stations af kunnen halen.

Dus ja, dat doet er ook nog toe.
  Redactie Sport maandag 19 september 2011 @ 11:31:21 #249
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_102133673
SLT is natuurlijk alleen niet zo snel als zijn Duitse familie, aangezien die 15kV hebben ipv 1,5kV.
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_102133801
quote:
0s.gif Op maandag 19 september 2011 10:56 schreef James1988 het volgende:

[..]

SLT trekt ook nog steeds op als een Mat '64, terwijl het veel feller kan accelereren en remmen. Als SLT echt los zou gaan, zou je makkelijk 1 a 2 minuten van de rijtijd tussen de meeste stations af kunnen halen.

Dus ja, dat doet er ook nog toe.
Op Utrecht - Rhenen gebeurt dat ook wel hoor, heb ik het idee.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')