abonnement Unibet Coolblue
pi_104284980
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 november 2011 13:39 schreef Skv het volgende:
Maar sturen dus vooral met je stuur? Mijn instructeur zit steeds te zeuren dat ik met m'n knieën dat ding door die bochtjes heen moet duwen.

Ik vind het allemaal ook nogal rap gaan, heb überhaupt pas drie lessen gehad en heb nu bijna alle oefeningen al eens moeten doen. Niet met bijster veel succes overigens.

Ging die oefening bij jullie tijdens de eerste les dat je 'm moest doen ook al aardig? Ik snapte er na 20 minuten nog geen zak van.
De instructeur heeft gelijk: Je stuurt eigenlijk meer vanuit je heupen ja en je bovenlichaam blijft recht. Knieën dus ook strak tegen de tank houden, dat helpt.

En nee hoor B-). Bij mij ging de langzame slalom de eerste en de laatste lessen goed (en gelukkig dus ook tijdens het AVB-examen, al heb ik de laatste pion wel omgeschopt, hij was goedgekeurd). Daar tussenin kreeg ik het maar niet meer voor elkaar. Rotoefening.

En het is niet raar dat je al vrij vlot alle oefeningen hebt gedaan. Daarna ga je beginnen met finetunen :P. Succes!
  zaterdag 12 november 2011 @ 14:17:12 #227
158136 Joooo-pi
Do you want a balloon...
pi_104285103
Ik zit op 4 lessen nu en die slalom is inderdaad lastig. Laatste les had ik echter de slag aardig te pakken. Kijken is inderdaad de truc. Kijk niet naar het poortje waar je nu rijdt, maar juist naar de volgende. Zodra je daar aangekomen bent meteen een verder kijken.

Het nadeel van een constante koppeling vind ik dat als je per ongeluk halverwege de oefening van het gas afgaat (door het sturen), dat je verrast en dan mislukt de oefening, omdat je snelheid inkakt. Je moet dus wel de koppeling een beetje blijven gebruiken. Dan hou je controle.
heitieh
pi_104285217
quote:
99s.gif Op zaterdag 12 november 2011 14:17 schreef Joooo-pi het volgende:
Ik zit op 4 lessen nu en die slalom is inderdaad lastig. Laatste les had ik echter de slag aardig te pakken. Kijken is inderdaad de truc. Kijk niet naar het poortje waar je nu rijdt, maar juist naar de volgende. Zodra je daar aangekomen bent meteen een verder kijken.

Het nadeel van een constante koppeling vind ik dat als je per ongeluk halverwege de oefening van het gas afgaat (door het sturen), dat je verrast en dan mislukt de oefening, omdat je snelheid inkakt. Je moet dus wel de koppeling een beetje blijven gebruiken. Dan hou je controle.
Eigenlijk zou je niet eens naar de poortjes moeten kijken, maar gewoon rechtuit, de leegte in (of pak even ergens een punt waar je naar kunt blijven kijken, bij mij stond in de verte een lantaarnpaal waar ik mijn focus op legde). In je ooghoeken zie je die dingen toch wel zodat je kunt zien of je wel door het poortje gaat, dus er daadwerkelijk naar kijken is niet nodig ;).

En als je bang bent dat je per ongeluk het gas los laat, zet je duim dan vast op het gedeelte naast je gashendel, of leg je gehele hand een gedeelte op het gashendel en ernaast. Dan zou dat eigenlijk niet moeten/mogen gebeuren. Dat geldt hetzelfde voor de oefeningen van de halve draai en het achtje. Als je daar geen constante snelheid houdt (lees: je laat het gas ineens (een beetje) los) is de oefening al afgekeurd. En bij een langzame slalom maak je een veeeeel mindere draai, dus moet je dat eigenlijk makkelijk kunnen.
  zaterdag 12 november 2011 @ 14:28:17 #229
158136 Joooo-pi
Do you want a balloon...
pi_104285325
quote:
14s.gif Op zaterdag 12 november 2011 14:22 schreef Anne het volgende:

[..]

Eigenlijk zou je niet eens naar de poortjes moeten kijken, maar gewoon rechtuit, de leegte in (of pak even ergens een punt waar je naar kunt blijven kijken, bij mij stond in de verte een lantaarnpaal waar ik mijn focus op legde). In je ooghoeken zie je die dingen toch wel zodat je kunt zien of je wel door het poortje gaat, dus er daadwerkelijk naar kijken is niet nodig ;).

En als je bang bent dat je per ongeluk het gas los laat, zet je duim dan vast op het gedeelte naast je gashendel, of leg je gehele hand een gedeelte op het gashendel en ernaast. Dan zou dat eigenlijk niet moeten/mogen gebeuren. Dat geldt hetzelfde voor de oefeningen van de halve draai en het achtje. Als je daar geen constante snelheid houdt (lees: je laat het gas ineens (een beetje) los) is de oefening al afgekeurd. En bij een langzame slalom maak je een veeeeel mindere draai, dus moet je dat eigenlijk makkelijk kunnen.
ah, goeie tip! :P

Bij halve draai en de 8 mag ik van mijn instructeur geen koppeling gebruiken. Ik heb er dan geen last van. Dat komt veel meer aan op het tegenhangen en dat heb ik inmiddels aardig onder de knie. (en ik heb nog tijd om het meer te oefenen)
heitieh
pi_104285459
quote:
99s.gif Op zaterdag 12 november 2011 14:28 schreef Joooo-pi het volgende:

[..]

ah, goeie tip! :P

Bij halve draai en de 8 mag ik van mijn instructeur geen koppeling gebruiken. Ik heb er dan geen last van. Dat komt veel meer aan op het tegenhangen en dat heb ik inmiddels aardig onder de knie. (en ik heb nog tijd om het meer te oefenen)
Da's een keuze :P. Want het mag wel :Y.
  zaterdag 12 november 2011 @ 14:37:20 #231
91039 mstx
2x1/2 = 1/2 x 1/2
pi_104285519
Wat bij mij bij de langzame slalom wel hielp was het stapvoets rijden. Die oefening is erg handig om de goede dosis gas/koppeling/rem te vinden, als je dat eenmaal doorhebt is het bij de langzame slalom veel makkelijker om een constante snelheid te houden.
De slalom lukte mij eerst ook voor geen meter, totdat ik een keer stapvoets moest rijden en daarna de slalom moest doen, het ging meteen een stuk beter.
Op donderdag 2 juli 2009 22:41 schreef RTB het volgende:
als ik elk rap"liedje" een kans moest geven was ik aan het eind van dit millennium nog bezig met het tempo waarin die kotshoop uitgebraakt wordt.
👾
pi_104286601
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 november 2011 14:37 schreef mstx het volgende:
Wat bij mij bij de langzame slalom wel hielp was het stapvoets rijden. Die oefening is erg handig om de goede dosis gas/koppeling/rem te vinden, als je dat eenmaal doorhebt is het bij de langzame slalom veel makkelijker om een constante snelheid te houden.
De slalom lukte mij eerst ook voor geen meter, totdat ik een keer stapvoets moest rijden en daarna de slalom moest doen, het ging meteen een stuk beter.
Ik moest eerst het stapvoets rijden onder de knie hebben voordat we uberhaupt begonnen aan het oefenen van de langzame slalom :o

quote:
14s.gif Op zaterdag 12 november 2011 14:34 schreef Anne het volgende:

[..]

Da's een keuze :P. Want het mag wel :Y.
Klopt :Y
In de brochure van het CBR staat bij de acht dat je gebruik mag maken van een slippende koppeling. Bij de halve draai staat dat echter niet, dat betekent natuurlijk niet dat het niet mag. Maar het valt me wel op dat het bij andere oefeningen waar dat handig kan zijn, het er wel bij staat :o

Maar daarnaast, de acht en halve draai vond ik alleen maar moeilijker met slippende koppeling :+
  zaterdag 12 november 2011 @ 16:19:19 #233
158136 Joooo-pi
Do you want a balloon...
pi_104287919
quote:
14s.gif Op zaterdag 12 november 2011 14:34 schreef Anne het volgende:

[..]

Da's een keuze :P. Want het mag wel :Y.
Ja, klopt, maar het kan goed zonder, dus waarom moeilijk doen als het makkelijk kan, is zijn credo.

quote:
0s.gif Op zaterdag 12 november 2011 14:37 schreef mstx het volgende:
Wat bij mij bij de langzame slalom wel hielp was het stapvoets rijden. Die oefening is erg handig om de goede dosis gas/koppeling/rem te vinden, als je dat eenmaal doorhebt is het bij de langzame slalom veel makkelijker om een constante snelheid te houden.
De slalom lukte mij eerst ook voor geen meter, totdat ik een keer stapvoets moest rijden en daarna de slalom moest doen, het ging meteen een stuk beter.
Was voor mij ook handig geweest. Ik reed eerst de slalom. Moet wel zeggen dat stapvoets rijden in een keer goed ging. Het is een makkelijke oefening, imo.
heitieh
pi_104289235
zo net weer 1,5 uur gereden :) moet beter kijken of in ieder geval opvallender kijken :') en 1 keer vond hij het gaatje een beetje krap bij oprijden van de rotonde.... ik vond van niet :7
pi_104297974
quote:
99s.gif Op zaterdag 12 november 2011 16:19 schreef Joooo-pi het volgende:

[..]

Ja, klopt, maar het kan goed zonder, dus waarom moeilijk doen als het makkelijk kan, is zijn credo.

[..]

Was voor mij ook handig geweest. Ik reed eerst de slalom. Moet wel zeggen dat stapvoets rijden in een keer goed ging. Het is een makkelijke oefening, imo.
en ooh zo handig voor een stoplicht ;) of stapvoets tussen de auto's door, of stapvoets achter een auto balanceren zodat je niet je voet op de grond moet zetten :+
Als het doen niet deugt,is het laten beter.
pi_104313259
Gister weer een AVD les gehad, dit keer op de lichte motor want de zware motor wilde niet starten :'). Voordeel was wel weer dat de lichte motor handvatverwarming heeft, en dat is echt lekker in deze kou! Verder ging alles goed!

Nieuwe examendatum voor AVD is bekend: dinsdag 13 december 2011. Mag dat in de OP?
pi_104316159
quote:
0s.gif Op zondag 13 november 2011 12:50 schreef WhiteJoker het volgende:
Gister weer een AVD les gehad, dit keer op de lichte motor want de zware motor wilde niet starten :'). Voordeel was wel weer dat de lichte motor handvatverwarming heeft, en dat is echt lekker in deze kou! Verder ging alles goed!

Nieuwe examendatum voor AVD is bekend: dinsdag 13 december 2011. Mag dat in de OP?
Check :Y.
  maandag 14 november 2011 @ 09:12:39 #238
293860 lipjes
Alleen van boven
pi_104343379
morgen mijn examen
kwart over 8 beginnen we nog even met intrijden e.d.
en daarna door naar het CBR, hopelijk haal ik het
  maandag 14 november 2011 @ 09:29:54 #239
158136 Joooo-pi
Do you want a balloon...
pi_104343700
quote:
7s.gif Op maandag 14 november 2011 09:12 schreef lipjes het volgende:
morgen mijn examen
kwart over 8 beginnen we nog even met intrijden e.d.
en daarna door naar het CBR, hopelijk haal ik het
succes!

Ik mag woensdag de hele middag lessen. Zin in!
heitieh
  maandag 14 november 2011 @ 15:09:59 #240
293860 lipjes
Alleen van boven
pi_104353263
quote:
99s.gif Op maandag 14 november 2011 09:29 schreef Joooo-pi het volgende:

[..]

succes!

Ik mag woensdag de hele middag lessen. Zin in!
Dankje, zit nog even Bravo-A te leren voor het geval dat :')
zal morgen wel zwaar worden qua weer.

Maar een hele middag lessen is wel heerlijk ^O^
  dinsdag 15 november 2011 @ 12:33:02 #241
293860 lipjes
Alleen van boven
pi_104390785
en AVD is binnen *O*
1 puntje, volgafstand
maar niet ernstig genoeg om op te zakken.

was heerlijk rustig op de weg, dus lekker kunnen rijden.

had alleen wel 2 examinators :')
pi_104394637
quote:
7s.gif Op dinsdag 15 november 2011 12:33 schreef lipjes het volgende:
en AVD is binnen *O*
1 puntje, volgafstand
maar niet ernstig genoeg om op te zakken.

was heerlijk rustig op de weg, dus lekker kunnen rijden.

had alleen wel 2 examinators :')
Gefeliciteerd! *O*

2 examinators? :o
  dinsdag 15 november 2011 @ 15:15:07 #243
259897 Sjef_Arie
Of gewoon Arie
pi_104395920
Gefeliciteerd lipjes!
Zelf net geslaagd voor mijn AVB.
Eerste oefening was langzame slalom en gaf veels te veel gas.
Maar uiteindelijk alle oefeningen een voldoende.
  dinsdag 15 november 2011 @ 17:19:26 #244
293860 lipjes
Alleen van boven
pi_104400654
quote:
6s.gif Op dinsdag 15 november 2011 14:40 schreef Tankiej het volgende:

[..]

Gefeliciteerd! *O*

2 examinators? :o
Yep, 1 examinator en 1 examinator die de andere examinator controleert.

quote:
0s.gif Op dinsdag 15 november 2011 15:15 schreef Sjef_Arie het volgende:
Gefeliciteerd lipjes!
Zelf net geslaagd voor mijn AVB.
Eerste oefening was langzame slalom en gaf veels te veel gas.
Maar uiteindelijk alle oefeningen een voldoende.
Dankje en goed gedaan ^O^

Heb nu trouwens mijn onbeperkt rijbewijs, niet mijn beperkt
  dinsdag 15 november 2011 @ 17:33:56 #245
289768 Beastie_boys
Professor booty
pi_104401107
Gefeliciteerd *O* Lipjes en Sjef
pi_104403103
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 november 2011 15:15 schreef Sjef_Arie het volgende:
Gefeliciteerd lipjes!
Zelf net geslaagd voor mijn AVB.
Eerste oefening was langzame slalom en gaf veels te veel gas.
Maar uiteindelijk alle oefeningen een voldoende.
Gefeliciteerd *O*

quote:
7s.gif Op dinsdag 15 november 2011 17:19 schreef lipjes het volgende:

[..]

Yep, 1 examinator en 1 examinator die de andere examinator controleert.

[..]

Dankje en goed gedaan ^O^

Heb nu trouwens mijn onbeperkt rijbewijs, niet mijn beperkt
Hm, dat heb ik nog nooit eerder gehoord, dat examinatoren elkaar controleren.. Natuurlijk wel een goed ding, al moeten ze elkaar dan niet kennen :)
  donderdag 17 november 2011 @ 16:13:22 #247
293860 lipjes
Alleen van boven
pi_104478594
nou heb ik dinsdag van mijn rijinstructeur een doosje van de KNMV gekregen btw
Nu was er vandaag een pakettje aande deur maar niemand thuis
krijg je dan nog wat extra's van hun of wat?


Nvm, na wat backtracen een boekenpakket van school :')

[ Bericht 31% gewijzigd door lipjes op 17-11-2011 16:33:29 ]
  donderdag 17 november 2011 @ 18:25:24 #248
319097 Dekatria
Sterker Door Strijd
pi_104483126
Gefeliciteerd lipjes, en Sjef_Arie! ^O^

Zo te zien in de OP is dit wel een èrg goed jaar geweest qua lesserts :P
pi_104486032
quote:
0s.gif Op donderdag 17 november 2011 18:25 schreef Dekatria het volgende:
Gefeliciteerd lipjes, en Sjef_Arie! ^O^

Zo te zien in de OP is dit wel een èrg goed jaar geweest qua lesserts :P
De reeks heeft eind vorig jaar ook wel een mooie boost gekregen moet ik zeggen. Leuk om te zien/lezen O+. Eind dit jaar zullen we de OP ook maar eens een beetje opruimen. Volgens mij staan er nog een paar lessers bij die al geslaagd zijn of hier niet meer komen :P.

Gefeliciteerd allemaal *O* !
  donderdag 17 november 2011 @ 21:01:48 #250
293860 lipjes
Alleen van boven
pi_104490679
rijbewijs is btw aangevraagd, zit alleen nog te wachten op mijn uitlaten :P
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')