De instructeur heeft gelijk: Je stuurt eigenlijk meer vanuit je heupen ja en je bovenlichaam blijft recht. Knieën dus ook strak tegen de tank houden, dat helpt.quote:Op zaterdag 12 november 2011 13:39 schreef Skv het volgende:
Maar sturen dus vooral met je stuur? Mijn instructeur zit steeds te zeuren dat ik met m'n knieën dat ding door die bochtjes heen moet duwen.
Ik vind het allemaal ook nogal rap gaan, heb überhaupt pas drie lessen gehad en heb nu bijna alle oefeningen al eens moeten doen. Niet met bijster veel succes overigens.
Ging die oefening bij jullie tijdens de eerste les dat je 'm moest doen ook al aardig? Ik snapte er na 20 minuten nog geen zak van.
Eigenlijk zou je niet eens naar de poortjes moeten kijken, maar gewoon rechtuit, de leegte in (of pak even ergens een punt waar je naar kunt blijven kijken, bij mij stond in de verte een lantaarnpaal waar ik mijn focus op legde). In je ooghoeken zie je die dingen toch wel zodat je kunt zien of je wel door het poortje gaat, dus er daadwerkelijk naar kijken is niet nodig .quote:Op zaterdag 12 november 2011 14:17 schreef Joooo-pi het volgende:
Ik zit op 4 lessen nu en die slalom is inderdaad lastig. Laatste les had ik echter de slag aardig te pakken. Kijken is inderdaad de truc. Kijk niet naar het poortje waar je nu rijdt, maar juist naar de volgende. Zodra je daar aangekomen bent meteen een verder kijken.
Het nadeel van een constante koppeling vind ik dat als je per ongeluk halverwege de oefening van het gas afgaat (door het sturen), dat je verrast en dan mislukt de oefening, omdat je snelheid inkakt. Je moet dus wel de koppeling een beetje blijven gebruiken. Dan hou je controle.
ah, goeie tip!quote:Op zaterdag 12 november 2011 14:22 schreef Anne het volgende:
[..]
Eigenlijk zou je niet eens naar de poortjes moeten kijken, maar gewoon rechtuit, de leegte in (of pak even ergens een punt waar je naar kunt blijven kijken, bij mij stond in de verte een lantaarnpaal waar ik mijn focus op legde). In je ooghoeken zie je die dingen toch wel zodat je kunt zien of je wel door het poortje gaat, dus er daadwerkelijk naar kijken is niet nodig .
En als je bang bent dat je per ongeluk het gas los laat, zet je duim dan vast op het gedeelte naast je gashendel, of leg je gehele hand een gedeelte op het gashendel en ernaast. Dan zou dat eigenlijk niet moeten/mogen gebeuren. Dat geldt hetzelfde voor de oefeningen van de halve draai en het achtje. Als je daar geen constante snelheid houdt (lees: je laat het gas ineens (een beetje) los) is de oefening al afgekeurd. En bij een langzame slalom maak je een veeeeel mindere draai, dus moet je dat eigenlijk makkelijk kunnen.
Da's een keuze . Want het mag wel .quote:Op zaterdag 12 november 2011 14:28 schreef Joooo-pi het volgende:
[..]
ah, goeie tip!
Bij halve draai en de 8 mag ik van mijn instructeur geen koppeling gebruiken. Ik heb er dan geen last van. Dat komt veel meer aan op het tegenhangen en dat heb ik inmiddels aardig onder de knie. (en ik heb nog tijd om het meer te oefenen)
Ik moest eerst het stapvoets rijden onder de knie hebben voordat we uberhaupt begonnen aan het oefenen van de langzame slalomquote:Op zaterdag 12 november 2011 14:37 schreef mstx het volgende:
Wat bij mij bij de langzame slalom wel hielp was het stapvoets rijden. Die oefening is erg handig om de goede dosis gas/koppeling/rem te vinden, als je dat eenmaal doorhebt is het bij de langzame slalom veel makkelijker om een constante snelheid te houden.
De slalom lukte mij eerst ook voor geen meter, totdat ik een keer stapvoets moest rijden en daarna de slalom moest doen, het ging meteen een stuk beter.
Kloptquote:Op zaterdag 12 november 2011 14:34 schreef Anne het volgende:
[..]
Da's een keuze . Want het mag wel .
Ja, klopt, maar het kan goed zonder, dus waarom moeilijk doen als het makkelijk kan, is zijn credo.quote:Op zaterdag 12 november 2011 14:34 schreef Anne het volgende:
[..]
Da's een keuze . Want het mag wel .
Was voor mij ook handig geweest. Ik reed eerst de slalom. Moet wel zeggen dat stapvoets rijden in een keer goed ging. Het is een makkelijke oefening, imo.quote:Op zaterdag 12 november 2011 14:37 schreef mstx het volgende:
Wat bij mij bij de langzame slalom wel hielp was het stapvoets rijden. Die oefening is erg handig om de goede dosis gas/koppeling/rem te vinden, als je dat eenmaal doorhebt is het bij de langzame slalom veel makkelijker om een constante snelheid te houden.
De slalom lukte mij eerst ook voor geen meter, totdat ik een keer stapvoets moest rijden en daarna de slalom moest doen, het ging meteen een stuk beter.
en ooh zo handig voor een stoplicht of stapvoets tussen de auto's door, of stapvoets achter een auto balanceren zodat je niet je voet op de grond moet zettenquote:Op zaterdag 12 november 2011 16:19 schreef Joooo-pi het volgende:
[..]
Ja, klopt, maar het kan goed zonder, dus waarom moeilijk doen als het makkelijk kan, is zijn credo.
[..]
Was voor mij ook handig geweest. Ik reed eerst de slalom. Moet wel zeggen dat stapvoets rijden in een keer goed ging. Het is een makkelijke oefening, imo.
Check .quote:Op zondag 13 november 2011 12:50 schreef WhiteJoker het volgende:
Gister weer een AVD les gehad, dit keer op de lichte motor want de zware motor wilde niet starten . Voordeel was wel weer dat de lichte motor handvatverwarming heeft, en dat is echt lekker in deze kou! Verder ging alles goed!
Nieuwe examendatum voor AVD is bekend: dinsdag 13 december 2011. Mag dat in de OP?
succes!quote:Op maandag 14 november 2011 09:12 schreef lipjes het volgende:
morgen mijn examen
kwart over 8 beginnen we nog even met intrijden e.d.
en daarna door naar het CBR, hopelijk haal ik het
Dankje, zit nog even Bravo-A te leren voor het geval datquote:Op maandag 14 november 2011 09:29 schreef Joooo-pi het volgende:
[..]
succes!
Ik mag woensdag de hele middag lessen. Zin in!
Gefeliciteerd!quote:Op dinsdag 15 november 2011 12:33 schreef lipjes het volgende:
en AVD is binnen
1 puntje, volgafstand
maar niet ernstig genoeg om op te zakken.
was heerlijk rustig op de weg, dus lekker kunnen rijden.
had alleen wel 2 examinators
Yep, 1 examinator en 1 examinator die de andere examinator controleert.quote:
Dankje en goed gedaanquote:Op dinsdag 15 november 2011 15:15 schreef Sjef_Arie het volgende:
Gefeliciteerd lipjes!
Zelf net geslaagd voor mijn AVB.
Eerste oefening was langzame slalom en gaf veels te veel gas.
Maar uiteindelijk alle oefeningen een voldoende.
Gefeliciteerdquote:Op dinsdag 15 november 2011 15:15 schreef Sjef_Arie het volgende:
Gefeliciteerd lipjes!
Zelf net geslaagd voor mijn AVB.
Eerste oefening was langzame slalom en gaf veels te veel gas.
Maar uiteindelijk alle oefeningen een voldoende.
Hm, dat heb ik nog nooit eerder gehoord, dat examinatoren elkaar controleren.. Natuurlijk wel een goed ding, al moeten ze elkaar dan niet kennenquote:Op dinsdag 15 november 2011 17:19 schreef lipjes het volgende:
[..]
Yep, 1 examinator en 1 examinator die de andere examinator controleert.
[..]
Dankje en goed gedaan
Heb nu trouwens mijn onbeperkt rijbewijs, niet mijn beperkt
De reeks heeft eind vorig jaar ook wel een mooie boost gekregen moet ik zeggen. Leuk om te zien/lezen . Eind dit jaar zullen we de OP ook maar eens een beetje opruimen. Volgens mij staan er nog een paar lessers bij die al geslaagd zijn of hier niet meer komen .quote:Op donderdag 17 november 2011 18:25 schreef Dekatria het volgende:
Gefeliciteerd lipjes, en Sjef_Arie!
Zo te zien in de OP is dit wel een èrg goed jaar geweest qua lesserts
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |