Over onzinnig wishful thinking gesproken zeg.quote:Op donderdag 15 september 2011 13:55 schreef remlof het volgende:
Vroeg of laat zal China wel wapens gaan leveren aan de Palestijnse vrijheidsstrijders.
China heeft altijd al wapens geleverd aan de Palestijnen.quote:Op donderdag 15 september 2011 13:56 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Over onzinnig wishful thinking gesproken zeg.
De één zijn vrijheidsstrijder is de ander zijn terrorist. Dat is altijd zo geweest en zal altijd zo blijven.quote:An sich al een belediging voor miljoenen dat je ze ook maar "vrijheidsstrijders" durft te noemen.
vrijheid strijdersquote:Op donderdag 15 september 2011 13:56 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Over onzinnig wishful thinking gesproken zeg.
An sich al een belediging voor miljoenen dat je ze ook maar "vrijheidsstrijders" durft te noemen.
Simpel, hoe kan je anders kinderen in koelen bloede vermoorden?quote:Op donderdag 15 september 2011 14:01 schreef C_N het volgende:
[..]
vrijheid strijders. maar ok .
Remlof waar haalde jij vandaan met de reaktie dat het met israel om haat gaat ?
Ja, dat doen ze al jaren en wat heeft de Palestijnse terroristen dat gebracht?quote:Op donderdag 15 september 2011 14:01 schreef remlof het volgende:
[..]
China heeft altijd al wapens geleverd aan de Palestijnen.
Zie China and the arms trade.
[..]
De één zijn vrijheidsstrijder is de ander zijn terrorist. Dat is altijd zo geweest en zal altijd zo blijven.
eh waneer was dat gebeurd ??quote:Op donderdag 15 september 2011 13:59 schreef De_Nuance het volgende:
Israël moet gewoon ophouden met het willekeurig aanvallen van buurlanden
en dat was een result van ??quote:, landjepikken en het uitvoeren van buitenproportioneel geweld.
en dat is wat diegenen zeggen die in europa wonenquote:Op die manier hebben ze een goede relatie met hun omgeving wat ze minder afhankelijk maakt van wapens en geweld en oorlog
quote:want dat houden ze niet lang meer vol denk ik zo.Israel geef niet op .![]()
ik hoef je linkjes niet ik vroeg om JOU antwoord dat je dat met een linkje moet versterken is jammer ,quote:Op donderdag 15 september 2011 14:02 schreef remlof het volgende:
[..]
Simpel, hoe kan je anders kinderen in koelen bloede vermoorden?
Oh sorry dat ik mijn mening niet mag onderbouwen met artikelen uit de gerenommeerde pers die dat standpunt onderschrijven.quote:Op donderdag 15 september 2011 14:07 schreef C_N het volgende:
[..]
ik hoef je linkjes niet ik vroeg om JOU antwoord dat je dat met een linkje moet versterken is jammer ,
maar oke
zo zeg mij eens als een palestijn die dagelijks het land Israel in komen voor te werken ,vakantie te vieren ,naar het strand gaan in Tel-Aviv.en in israelishe ziekenhuizen worden opgenomen
zij heerlijk kunnen genieten en werken en vakantie vieren en gezond kunnen worden . haaten we ze zo denk je .
en dar er een israeli niet een voet in ramallah kan zetten voor vermoord te worden kom door dat wij zo naar zijn natuurlijk .
Je snapt het nog steeds niet hequote:Op donderdag 15 september 2011 13:59 schreef De_Nuance het volgende:
Israël moet gewoon ophouden met het willekeurig aanvallen van buurlanden , landjepikken en het uitvoeren van buitenproportioneel geweld.
Op die manier hebben ze een goede relatie met hun omgeving wat ze minder afhankelijk maakt van wapens en geweld en oorlog want dat houden ze niet lang meer vol denk ik zo.
de palestijnse hond die een familie heeft afgeslacht vind her heerlijk om hier voor veroordeeld te worden en is er ook trots op .zij hij gisteren in front of de recht bank ..quote:Op donderdag 15 september 2011 14:02 schreef remlof het volgende:
[..]
An Israeli army officer who fired the entire magazine of his automatic rifle into a 13-year-old Palestinian girl and then said he would have done the same even if she had been three years old was acquitted on all charges by a military court yesterday
Maak er dan maar weer een 6-landen oorlog van als dat nodig is, als dat de wil is van het Arabische volk dan kunnen ze het krijgen ook. Willen ze oorlog? Dan geven we ze dat toch, we winnen het met twee vingers in de neus en reet met weinig slachtoffers tegenover enorme destructie en slachtoffers aan de andere kant.quote:Op donderdag 15 september 2011 14:14 schreef Disana het volgende:
Nearly all the staff have been cleared out of the Israeli embassy in the Jordanian capital ahead of an anti-Israel protest in Amman on Thursday, for fear the mission could be attacked like the Israeli embassy in Cairo was last week, Israeli newspapers and radio stations reported.
[..]
Activists in Jordan have called for a "million-man march" against the Israeli mission, part of a rising tide of anti-Israel protests there and in Egypt, the two Arab countries that have made peace with the Jewish state.
http://www.huffingtonpost(...)edlinkusaolp00000009
Ook mét steun van de VS is het voor Israël steeds minder comfortabel in die streken.
a oke ik snap het ,,, dat geld dan voor heel Israel ,,oke goed punt .quote:Op donderdag 15 september 2011 14:10 schreef remlof het volgende:
[..]
Oh sorry dat ik mijn mening niet mag onderbouwen met artikelen uit de gerenommeerde pers die dat standpunt onderschrijven.
Maar mijn mening is dus dat als je je hele magazijn leeg schiet op een kind je enige beweegreden haat kan zijn.
Je bent een Israelier? Ten tweede zien de kaarten er (in het midden-oosten) volstrekt anders uit dan destijds natuurlijk.quote:Op donderdag 15 september 2011 14:15 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Maak er dan maar weer een 6-landen oorlog van als dat nodig is, als dat de wil is van het Arabische volk dan kunnen ze het krijgen ook. Willen ze oorlog? Dan geven we ze dat toch, we winnen het met twee vingers in de neus en reet met weinig slachtoffers tegenover enorme destructie en slachtoffers aan de andere kant.
Willen ze dat? Be my guest.
Het is toch volstrekt duidelijk wat het Arabische volk wil, de eigen regering moet ze nota bene zelf doodschieten bij de Israëlische ambassade om erger te voorkomen. Nou ik zou zeggen laat ze het maar proberen dan, als ze al die ellende over zichzelf willen afroepen in plaats van vrede dan laat ze toch lekker hun gang gaan?quote:Op donderdag 15 september 2011 14:16 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Je bent een Israelier? Ten tweede zien de kaarten er (in het midden-oosten) volstrekt anders uit dan destijds natuurlijk.
We? Denk je echt dat Europa daarvoor te porren is?quote:Op donderdag 15 september 2011 14:15 schreef Voorschrift het volgende:
Maak er dan maar weer een 6-landen oorlog van als dat nodig is, als dat de wil is van het Arabische volk dan kunnen ze het krijgen ook. Willen ze oorlog? Dan geven we ze dat toch, we winnen het met twee vingers in de neus en reet met weinig slachtoffers tegenover enorme destructie en slachtoffers aan de andere kant.
Waarom zou Europa er voor te porren moeten zijn? Alsof Israel al niet keer op keer bewezen heeft haar eigen boontjes wel te kunnen doppen op dit gebied.quote:Op donderdag 15 september 2011 14:18 schreef Disana het volgende:
[..]
We? Denk je echt dat Europa daarvoor te porren is?
Wie zijn die 'we' dan?quote:Op donderdag 15 september 2011 14:18 schreef Voorschrift het volgende:
Waarom zou Europa er voor te porren moeten zijn? Alsof Israel al niet keer op keer bewezen heeft haar eigen boontjes wel te kunnen doppen op dit gebied.
Och ik vereenzelvig mezelf gewoon even met "The Israeli cause".quote:
Dat geld voor die ene IDF-soldaat, net zo goed als het voor individuele Palestijnse strijders geldt.quote:Op donderdag 15 september 2011 14:15 schreef C_N het volgende:
[..]
a oke ik snap het ,,, dat geld dan voor heel Israel ,,oke goed punt .
Eigenlijk zouden er al jaren economische sancties tegen Israël moeten zijn wegens het niet naleven van diverse VN-resoluties.quote:Op donderdag 15 september 2011 14:18 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Waarom zou Europa er voor te porren moeten zijn? Alsof Israel al niet keer op keer bewezen heeft haar eigen boontjes wel te kunnen doppen op dit gebied.
Haha laat me niet lachen, en de Palestijnen zouden wel mogen kunnen toetreden tot de VN in dit geval?quote:Op donderdag 15 september 2011 14:22 schreef remlof het volgende:
[..]
Eigenlijk zouden er al jaren economische sancties tegen Israël moeten zijn wegens het niet naleven van diverse VN-resoluties.
Het "Arabische volk" (wat etnisch trouwens helemaal niet Arabisch is, maar dat terzijde) beslaat 22 landen waarvan er een zeer beperkt aantal direct om Israel heen liggen. Ten tweede is de bevolking het zat de speelbal te zijn van de "internationale gemeenschap" - lees: Amerika en Israel, hun woede is geheel terecht en komt ook niet uit de lucht vallen. Ellende hebben ze al genoeg over hun heen gehad en het prachtige van dat volk is dat ze loze dreigementen als "Israel walst er binnen een paar dagen weer overheen" (van het kaliber Ahmedinejad) hen dus geen reet kan schelen. En terecht, ze hebben alle tijd en geduld van de wereld.quote:Op donderdag 15 september 2011 14:17 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Het is toch volstrekt duidelijk wat het Arabische volk wil, de eigen regering moet ze nota bene zelf doodschieten bij de Israëlische ambassade om erger te voorkomen. Nou ik zou zeggen laat ze het maar proberen dan, als ze al die ellende over zichzelf willen afroepen in plaats van vrede dan laat ze toch lekker hun gang gaan?
Israel walst er binnen een paar dagen weer overheen en klaar.
Disane deze mensen zijn heel erg gefrustreerd door hun regering . en hebben geen overwinning ,quote:Op donderdag 15 september 2011 14:14 schreef Disana het volgende:
Nearly all the staff have been cleared out of the Israeli embassy in the Jordanian capital ahead of an anti-Israel protest in Amman on Thursday, for fear the mission could be attacked like the Israeli embassy in Cairo was last week, Israeli newspapers and radio stations reported.
[..]
Activists in Jordan have called for a "million-man march" against the Israeli mission, part of a rising tide of anti-Israel protests there and in Egypt, the two Arab countries that have made peace with the Jewish state.
http://www.huffingtonpost(...)edlinkusaolp00000009
Ook mét steun van de VS is het voor Israël steeds minder comfortabel in die streken.
Daarom zeg ik; laat ze het toch lekker proberen.quote:Op donderdag 15 september 2011 14:27 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Het "Arabische volk" (wat etnisch trouwens helemaal niet Arabisch is, maar dat terzijde) beslaat 22 landen waarvan er een zeer beperkt aantal direct om Israel heen liggen. Ten tweede is de bevolking het zat de speelbal te zijn van de "internationale gemeenschap" - lees: Amerika en Israel, hun woede is geheel terecht en komt ook niet uit de lucht vallen. Ellende hebben ze al genoeg over hun heen gehad en het prachtige van dat volk is dat ze loze dreigementen als "Israel walst er binnen een paar dagen weer overheen" (van het kaliber Ahmedinejad) hen dus geen reet kan schelen. En terecht, ze hebben alle tijd en geduld van de wereld.
a oke ja daar zit wat in ??ehquote:Op donderdag 15 september 2011 14:21 schreef remlof het volgende:
[..]
Dat geld voor die ene IDF-soldaat, net zo goed als het voor individuele Palestijnse strijders geldt.
Ik kan jou niet volgen, maar het is me wel duidelijk dat je oogkleppen op hebt en volledig pro-Israel bent. Dan is een discussie voeren zinloos.quote:Op donderdag 15 september 2011 14:29 schreef C_N het volgende:
[..]
a oke ja daar zit wat in ??eh![]()
niet goed genoeg .dat laatste klop niet helemaal maar dat wist je al toen je het schreef .
Ik denk dat die herhalin van zetten niet zal gebeuren. Ook militair gezien zit het een en ander weer volstrekt anders in elkaar.quote:Op donderdag 15 september 2011 14:29 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Daarom zeg ik; laat ze het toch lekker proberen.
Ik zal er niet om malen om een half dozijn idiote landen het te zien proberen nogmaals en dan na een week of twee weer jankend bij de VN aan tafel zitten smekend om wat teugels om Israel heen omdat ze o zo ingemaakt zijn.
yeh right noem er een die de PLO naleef . een maar okequote:Op donderdag 15 september 2011 14:22 schreef remlof het volgende:
[..]
Eigenlijk zouden er al jaren economische sancties tegen Israël moeten zijn wegens het niet naleven van diverse VN-resoluties.
oke wat doe israel goed in jou oogen voor de palestijnenquote:Op donderdag 15 september 2011 14:31 schreef remlof het volgende:
[..]
Ik kan jou niet volgen, maar het is me wel duidelijk dat je oogkleppen op hebt en volledig pro-Israel bent. Dan is een discussie voeren zinloos.
Toegegeven, het zal wellicht een paar dagen langer gaan duren, maar dat veranderd niet veel aan de zaak.quote:Op donderdag 15 september 2011 14:33 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Ik denk dat die herhalin van zetten niet zal gebeuren. Ook militair gezien zit het een en ander weer volstrekt anders in elkaar.
Oke, als jij dat denkt jongen.quote:Op donderdag 15 september 2011 14:34 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Toegegeven, het zal wellicht een paar dagen langer gaan duren, maar dat veranderd niet veel aan de zaak.
Als dat die landen weer een paar decennia op hun plek zet dan laat ze het maar proberen.
Tsja, het zijn niet de Israëliërs die staan te rellen voor de Jordaanse/Egyptische ambassades om te schreeuwen voor bloed terwijl het IDF hun eigen bevolking daar met geweld wegschiet.quote:Op donderdag 15 september 2011 14:37 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Oke, als jij dat denkt jongen.
Nee klopt. Israeliers worden ook democratisch vertegenwoordigd door een regering die beslissingen neemt in lijn met hun wensen. De Arabieren willen dit ook - en dat zal nadelig uitpakken voor Israel waarschijnlijk. Consequentie van het wanbeleid in die regio.quote:Op donderdag 15 september 2011 14:38 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Tsja, het zijn niet de Israëliërs die staan te rellen voor de Jordaanse/Egyptische ambassades om te schreeuwen voor bloed terwijl het IDF hun eigen bevolking daar met geweld wegschiet.
Consequentie van hun gedrag is een herinvoering van de noodtoestand en zelfs een vergroting daarvan.quote:Op donderdag 15 september 2011 14:39 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Nee klopt. Israeliers worden ook democratisch vertegenwoordigd door een regering die beslissingen neemt in lijn met hun wensen. De Arabieren willen dit ook - en dat zal nadelig uitpakken voor Israel waarschijnlijk. Consequentie van het wanbeleid in die regio.
Van tijdelijke aard. Als dat niet van tijdelijke aard is dan zal de regering de consequenties daarvan moeten dragen. De geest is namelijk uit de fles.quote:Op donderdag 15 september 2011 14:48 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Consequentie van hun gedrag is een herinvoering van de noodtoestand en zelfs een vergroting daarvan.
In Egypte tenminste hm.
En het doet je geenszins denken aan een vicieuze cirkel?quote:Op donderdag 15 september 2011 14:54 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Van tijdelijke aard. Als dat niet van tijdelijke aard is dan zal de regering de consequenties daarvan moeten dragen. De geest is namelijk uit de fles.
Nee, zeker niet met deze generatie. Die toch volstrekt andere informatiebronnen bezit dan pakweg 40 jaar geleden toen Khadaffi de man van het volk werd.quote:Op donderdag 15 september 2011 14:55 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
En het doet je geenszins denken aan een vicieuze cirkel?
Vrijheid voor 3 dagen, nieuwe dictatuur, strengere regels, rellen en doden, vrijheid voor 3 dagen etc. Khadaffi was ooit ook een "man van het volk".
En toch zitten ze weer in een exact dezelfde positie, wijken van Tripoli worden nu al door de verschillende stammen en bevolkingsgroepen geclaimed en met graffiti als territorium aangemerkt.quote:Op donderdag 15 september 2011 14:56 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Nee, zeker niet met deze generatie. Die toch volstrekt andere informatiebronnen bezit dan pakweg 40 jaar geleden toen Khadaffi de man van het volk werd.
Ze zitten helemaal niet in dezelfde positie - en hetgeen je hier beschrijft is een van de consequenties van het tijdelijk ontbreken van centraal gezag. Vrijheid is niet gratis en kostenloos. De generatie "Arabieren" van nu (de 18 tot 30-jarigen) zijn veel mondiger, intelligenter, actiever en bewuster van hun identiteit dan hun ouders. De verstedelijking heeft daar natuurijk ook veel aan bijgedragen, maar ook internet en social media.quote:Op donderdag 15 september 2011 14:57 schreef Voorschrift het volgende:
En toch zitten ze weer in een exact dezelfde positie, wijken van Tripoli worden nu al door de verschillende stammen en bevolkingsgroepen geclaimed en met graffiti als territorium aangemerkt.
Ze moeten beter kijken naar de (in deze hypocriete) Belgen met "Eendracht maakt Macht".
Hm, voor een verstandig, mondig, intelligent en identiteit bewuster volk had ik meer verwacht dan gangs te vormen en een "hood" te creëren in een machtsvacuum.quote:Op donderdag 15 september 2011 15:01 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Ze zitten helemaal niet in dezelfde positie - en hetgeen je hier beschrijft is een van de consequenties van het tijdelijk ontbreken van centraal gezag. Vrijheid is niet gratis en kostenloos. De generatie "Arabieren" van nu (de 18 tot 30-jarigen) zijn veel mondiger, intelligenter, actiever en bewuster van hun identiteit dan hun ouders. De verstedelijking heeft daar natuurijk ook veel aan bijgedragen, maar ook internet en social media.
Niet echt. Er is geen sprake van veiligheid, dus dien je veiligheid zelf te creeren. Dat zal gepaard gaan met groepsgedrag. Een volstrekt normale menselijke reactie. Overigens zijn soortgelijke demonstraties ook in Marokko, Tunesie en Jordanie aan de orde geweest - jammer dat daar geen aandacht naar uit is gegaan (en de positieve gevolgen).quote:Op donderdag 15 september 2011 15:02 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Hm, voor een verstandig, mondig, intelligent en identiteit bewuster volk had ik meer verwacht dan gangs te vormen en een "hood" te creëren in een machtsvacuum.
Hm, dat is makkelijk te verklaren door de absentie van bloedvergieten, dat is niet interessant voor de lens als er pakweg 500 kilometer verderop een oorlog aan de gang is tussen David en Goliath.quote:Op donderdag 15 september 2011 15:04 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Niet echt. Er is geen sprake van veiligheid, dus dien je veiligheid zelf te creeren. Dat zal gepaard gaan met groepsgedrag. Een volstrekt normale menselijke reactie. Overigens zijn soortgelijke demonstraties ook in Marokko, Tunesie en Jordanie aan de orde geweest - jammer dat daar geen aandacht naar uit is gegaan (en de positieve gevolgen).
Dat klopt, maar dat overheerst dan wel ineens "de Arabische lente". Toch wel zonde, omdat je toch ook hier weer ziet dat Libie als voorbeeld blijft hangen.quote:Op donderdag 15 september 2011 15:07 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Hm, dat is makkelijk te verklaren door de absentie van bloedvergieten, dat is niet interessant voor de lens als er pakweg 500 kilometer verderop een oorlog aan de gang is tussen David en Goliath.
De mens is dan helaas ook wat meer sensatiegericht dan op enige realisme gericht, je hoorde ook niks over het Arabisch schiereiland totdat er de kogels rondvliegen en Hare Majesteit 'Trix daar een bezoekje moest brengen, Marokko was geloof ik een of twee dagen interessant toen daar massale protesten uitbraken en er politie 'klaar' stond maar dat was het dan ook wel.quote:Op donderdag 15 september 2011 15:08 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Dat klopt, maar dat overheerst dan wel ineens "de Arabische lente". Toch wel zonde, omdat je toch ook hier weer ziet dat Libie als voorbeeld blijft hangen.
Wie een magazijn leegschiet op een kind is gek. Stapelwaanzinnig. Deze idioot is dat ook. En helaas maar waar, het gebeurt vaker als sommigen wapens (toch een machtsmiddel) in handen krijgen - en vervolgens doordraaien.quote:Op donderdag 15 september 2011 14:10 schreef remlof het volgende:
[..]
Oh sorry dat ik mijn mening niet mag onderbouwen met artikelen uit de gerenommeerde pers die dat standpunt onderschrijven.
Maar mijn mening is dus dat als je je hele magazijn leeg schiet op een kind je enige beweegreden haat kan zijn.
Palestijnen worden getreiterd door Israëlische soldaten bij de grensposten, Palestijnen worden getreiterd door kolonisten en verjaagd door de regering in Oost-Jeruzalem, Palestijnen worden aangevallen en getreiterd door kolonisten op de West Bank.quote:Op donderdag 15 september 2011 15:12 schreef Karrs het volgende:
[..]
Wie een magazijn leegschiet op een kind is gek. Stapelwaanzinnig. Deze idioot is dat ook. En helaas maar waar, het gebeurt vaker als sommigen wapens (toch een machtsmiddel) in handen krijgen - en vervolgens doordraaien.
Dat is heel wat anders dan wat de andere kant doet. Die beschouwen alle Israëli als legitieme doelen, ook de vrouwen en kinderen. Dat komt door jodenhaat. Je zou kunnen beredeneren dat die haat ze gek maakt.
quote:Op donderdag 15 september 2011 15:17 schreef Disana het volgende:
[..]
Palestijnen worden getreiterd door Israëlische soldaten bij de grensposten, Palestijnen worden getreiterd door kolonisten en verjaagd door de regering in Oost-Jeruzalem, Palestijnen worden aangevallen en getreiterd door kolonisten op de West Bank.
Hoezo geen Palestijnenhaat?
Yep, vooral als Likud aan de macht is.quote:Op donderdag 15 september 2011 15:19 schreef Mutant01 het volgende:
De kolonisten zelf zijn dan ook voor geen reden vatbaar. Gelukkig moet de gemiddelde Israelier niets van die mensen hebben. Alleen is het erg jammer dat de kolonisten erg veel invloed hebben op het Israelische beleid.
Dat is inderdaad een probleem en een fiks probleem ook.quote:Op donderdag 15 september 2011 15:19 schreef Mutant01 het volgende:
De kolonisten zelf zijn dan ook voor geen reden vatbaar. Gelukkig moet de gemiddelde Israelier niets van die mensen hebben. Alleen is het erg jammer dat de kolonisten erg veel invloed hebben op het Israelische beleid.
Lieve Disana... dat is inderdaad 'ineens weer' anders.quote:
Zoals ik al zei, doel no. 1: De vernietiging van de staat Israel en het Joodse volk.quote:Op donderdag 15 september 2011 15:12 schreef Karrs het volgende:
[..]
Wie een magazijn leegschiet op een kind is gek. Stapelwaanzinnig. Deze idioot is dat ook. En helaas maar waar, het gebeurt vaker als sommigen wapens (toch een machtsmiddel) in handen krijgen - en vervolgens doordraaien.
Dat is heel wat anders dan wat de andere kant doet. Die beschouwen alle Israëli als legitieme doelen, ook de vrouwen en kinderen. Dat komt door jodenhaat. Je zou kunnen beredeneren dat die haat ze gek maakt.
quote:Op donderdag 15 september 2011 15:29 schreef Karrs het volgende:
[..]
Lieve Disana... dat is inderdaad 'ineens weer' anders.
Als de Israëli de Palestijnen net zo gehaat hadden als andersom, dan was er geen Palestijn nog in leven geweest. Als de joden dezelfde haat voor hun tegenstander voelden als de moslims, hadden we het niet over het Midden-Oosten maar over Groot-Israël gehad. Vanaf 1956 of zo.
Zelfs als die haat pas later kwam, dan zouden er dagelijks tientallen artilleriebeschietingen, bombardementen, sluipschuttervuur etcetera zijn geweest - oh wacht. Als dat zo zou zijn geweest, zie hierboven.
Het Jodendom, de bovenliggende religie in Israël, schrijft echter geen plicht tot wereldheerschappij voor (écht niet!), wat de Islam expliciet wél heeft en wat het Christendom zichzelf ook heeft opgelegd. Het grote probleem is nog altijd een Israëlische staat op Dar-al Islam.
Dat wil niet zeggen dat er geen haat tegen Palestijnen is, want die zal er ongetwijfeld zijn. Ook haat tegen moslims. En het zullen er best veel zijn die het voelen. Maar dat is een lucifervlammetje in vergelijking met de Islamitische jodenhaat. Zie de uitspraken van Ahmedinejad van gisteren ook weer.
Hamas en de mannetjes met AK's hebben iedereen bij de ballen.quote:Op donderdag 15 september 2011 15:34 schreef samthegreat5 het volgende:
[..]
Zoals ik al zei, doel no. 1: De vernietiging van de staat Israel en het Joodse volk.
Natuurlijk niet representatief voor alle palestijnen (lang niet alle waarschijnlijk, aangezien er zovelen gedupeerd zijn door Hamas), maarja. ''Alle'' palestijnen hebben niks te vertellen.
Ik vind dat altijd zo'n zwaktebod, Ahmedinejad erbij halen. Die man haat zelfs zijn eigen volk.quote:Op donderdag 15 september 2011 15:29 schreef Karrs het volgende:
[..]
Als de Israëli de Palestijnen net zo gehaat hadden als andersom, dan was er geen Palestijn nog in leven geweest. Als de joden dezelfde haat voor hun tegenstander voelden als de moslims, hadden we het niet over het Midden-Oosten maar over Groot-Israël gehad. Vanaf 1956 of zo.
Zelfs als die haat pas later kwam, dan zouden er dagelijks tientallen artilleriebeschietingen, bombardementen, sluipschuttervuur etcetera zijn geweest - oh wacht. Als dat zo zou zijn geweest, zie hierboven.
Het Jodendom, de bovenliggende religie in Israël, schrijft echter geen plicht tot wereldheerschappij voor (écht niet!), wat de Islam expliciet wél heeft en wat het Christendom zichzelf ook heeft opgelegd. Het grote probleem is nog altijd een Israëlische staat op Dar-al Islam.
Dat wil niet zeggen dat er geen haat tegen Palestijnen is, want die zal er ongetwijfeld zijn. Ook haat tegen moslims. En het zullen er best veel zijn die het voelen. Maar dat is een lucifervlammetje in vergelijking met de Islamitische jodenhaat. Zie de uitspraken van Ahmedinejad van gisteren ook weer.
Dat is volstrekte larie. De Islam streeft niet naar wereldheerschappij (protocollen van de moslim.. right..) en kent daarom ook niet het uitdrukkelijke principe van "de zendeling" of de "missie". De grondslag en kern van de Islam is dan ook volstrekt identiek aan het Jodendom - in die zin zelfs dat de gelijkenissen tussen het Jodendom en de Islam vele malen groter zijn dan tussen het Christendom en het Jodendom/Islam.quote:Op donderdag 15 september 2011 15:29 schreef Karrs het volgende:
[..]
Correct.quote:Op donderdag 15 september 2011 15:29 schreef Karrs het volgende:
[..]
Ellendig en laat zien hoeveel angst er naar elkaar is.quote:Op donderdag 15 september 2011 14:02 schreef remlof het volgende:
[..]
An Israeli army officer who fired the entire magazine of his automatic rifle into a 13-year-old Palestinian girl and then said he would have done the same even if she had been three years old was acquitted on all charges by a military court yesterday
Over oogkleppen gesproken.quote:Een Israëlische militaire rechtbank heeft een zekere Taysar al-Heib schuldig bevonden aan doodslag, belemmeren van de rechtsgang, meineed en gedrag een soldaat onwaardig in verband met de dood van een Britse activist voor de Palestijnen in 2003. Deze Tom Hurndall werd doodgeschoten toen hij poogde Palestijnse kinderen weg te leiden van een Israëlisch commando-team. Een andere soldaat werd ook schuldig bevonden aan meineed wegens het pogen al-Heib te dekken. Al-Heib verklaarde dat hij Hurndall alleen "wilde laten schrikken". Het leger verklaart in reactie op kritiek dat er 130 onderzoeken zijn gehouden waar men vermoedt dat soldaten onrechtmatig het vuur hebben geopend, en dat er 28 mensen in staat van beschuldiging zijn gesteld. Zeven zijn al veroordeeld en één werd vrijgesproken.
De Islam (de moslim) kent de heilige plicht om Gods woord over de wereld te verspreiden. Dat hoeft niet per sé door verovering van land, maar wel door het onder Islamitisch heerschappij brengen van volkeren. Jihad.quote:Op donderdag 15 september 2011 15:38 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Dat is volstrekte larie. De Islam streeft niet naar wereldheerschappij (protocollen van de moslim.. right..) en kent daarom ook niet het uitdrukkelijke principe van "de zendeling" of de "missie". De grondslag en kern van de Islam is dan ook volstrekt identiek aan het Jodendom - in die zin zelfs dat de gelijkenissen tussen het Jodendom en de Islam vele malen groter zijn dan tussen het Christendom en het Jodendom/Islam.
Daar zit flink wat waarheid in. Het is symptomatisch.quote:Ten tweede zijn beide partijen (ongeacht hun hoeveelheid haat) gebonden aan de wereldopinie - en dat weten ze zelf ook dondersgoed. Hun haat hoeft dus niet op dezelfde wijze (of uberhaupt) naar buiten te worden gebracht. In landen met een zwakke staatsstructuur zal het volk meer (ze worden immers niet correct door het parlement vertegenwoordigd) neigen naar eigenrichting.
Dat klopt; de Islam ként überhaupt geen oordeel op basis van afkomst. Alleen op basis van geloof (of het ontbreken ervan).quote:Verder is er geen sprake van Islamitische Jodenhaat, au contraire, dat is een contradictie in de zin dat een moslim dan een volk van het heilige boek zou moeten haten.
Ja. En natuurlijk met het feit dat Israël de verpersoonlijking is van het mislukken van de jihad. Dat is en blijft het grootste probleem en de Islam zal toch sommige van z'n basisprincipes los moeten gaan laten.quote:Een volk dat in de traditie van mozes leeft, de meest genoemde profeet in de Koran. Je hebt Israelische moslimhaat en Arabische jodenhaat, dat zeker. Als er al een "relgieuze" grondslag aan de wederzijdse haat ligt, dan heeft dat te maken met de ligging van bepaalde heilige steden/bouwwerken.
99% van dat "Arabische volk" heeft nog nooit een Israëlier ontmoet. Mijn woede richt ik beter op onze leiders. Zoals de verkapte dictatuur in Marokko waarvan jij hun vlag in je avatar hebt staan.quote:Het "Arabische volk" (wat etnisch trouwens helemaal niet Arabisch is, maar dat terzijde) beslaat 22 landen waarvan er een zeer beperkt aantal direct om Israel heen liggen. Ten tweede is de bevolking het zat de speelbal te zijn van de "internationale gemeenschap" - lees: Amerika en Israel, hun woede is geheel terecht en komt ook niet uit de lucht vallen. Ellende hebben ze al genoeg over hun heen gehad en het prachtige van dat volk is dat ze loze dreigementen als "Israel walst er binnen een paar dagen weer overheen" (van het kaliber Ahmedinejad) hen dus geen reet kan schelen. En terecht, ze hebben alle tijd en geduld van de wereld.
Israël is de bliksemafleider voor MENA-regimes.quote:Op donderdag 15 september 2011 16:03 schreef HAKIM_1988 het volgende:
@ Mutant01
[..]
99% van dat "Arabische volk" heeft nog nooit een Israëlier ontmoet. Mijn woede richt ik beter op onze leiders. Zoals de verkapte dictatuur in Marokko waarvan jij hun vlag in je avatar hebt staan.
Enig idee hoeveel politieke gevangenen, martelingen, censuur en andere maffiapraktijken er plaats hebben gevonden?
In Arabische landen wordt je opgepakt als je het hebt over vrijheid en democratie voor je medeburgers, maar je mag van de leiders wel lekker schelden op Israël. Hoe meer hoe beter!
Ik draag niet de vlag van een dictatuur, ik draag de vlag van een land. Dat al ten eerste, je poogt dus weer mensen in een bepaalde hoek te duwen middels je eigen interpretatie. Ten tweede hoef jij mij niet te vertellen over het beleid van en in de Arabische landen, poog tegenstanders als Karrs en Waht maar eens te overtuigen wat ten grondslag ligt aan de Jodenhaat. Het enige wat ze willen zien en horen is dat het aan de Islam ligt.quote:Op donderdag 15 september 2011 16:03 schreef HAKIM_1988 het volgende:
@ Mutant01
[..]
99% van dat "Arabische volk" heeft nog nooit een Israëlier ontmoet. Mijn woede richt ik beter op onze leiders. Zoals de verkapte dictatuur in Marokko waarvan jij hun vlag in je avatar hebt staan.
Enig idee hoeveel politieke gevangenen, martelingen, censuur en andere maffiapraktijken er plaats hebben gevonden?
In Arabische landen wordt je opgepakt als je het hebt over vrijheid en democratie voor je medeburgers, maar je mag van de leiders wel lekker schelden op Israël. Hoe meer hoe beter!
Daar kan je mij niet mee bedoelen. Jodenhaat ligt grotendeels aan de armoede en het onrecht in de dictatoriale Arabische regimes. Ook aan simpele vooroordelen en ongeletterdheid.quote:Op donderdag 15 september 2011 17:24 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Ik draag niet de vlag van een dictatuur, ik draag de vlag van een land. Dat al ten eerste, je poogt dus weer mensen in een bepaalde hoek te duwen middels je eigen interpretatie. Ten tweede hoef jij mij niet te vertellen over het beleid van en in de Arabische landen, poog tegenstanders als Karrs en Waht maar eens te overtuigen wat ten grondslag ligt aan de Jodenhaat. Het enige wat ze willen zien en horen is dat het aan de Islam ligt.
Wederom volstrekte larie, gezien het principe van de Jihad gebouwd is op zelfverdediging en niet op expansie van de Islam zelf. Dat blijkt sowieso al uit de introductie van de dhimmi status. Indien bekering centraal stond, zou een dergelijke status niet eens bestaan binnen de Islam.quote:Op donderdag 15 september 2011 15:56 schreef Karrs het volgende:
De Islam (de moslim) kent de heilige plicht om Gods woord over de wereld te verspreiden. Dat hoeft niet per sé door verovering van land, maar wel door het onder Islamitisch heerschappij brengen van volkeren. Jihad.
Ik weet niet op welke wijze je dat wil beargumenteren, aangezien het pan-arabisme de grondslag is van Jodenhaat en wederom heeft de Islam (of het Jodendom) daar zelf geen kont mee te maken. We kunnen natuurlijk ook stellen dat het zionisme een religieuze grondslag heeft en in die zin dus een categorie van het Jodendom uit is op een Groot-Israel. Zelfde wijze van eenzijdige interpretatie.quote:Maar het maakt an-sich niet uit; het punt was niet of de Islam de wereld wil veroveren, maar of het Jodendom dat wil - en daarop is het antwoord een nog veel onomstotelijker "nee". Het verklaart wél waaom de Islamitische wereld zulke vreselijk grote problemen hebben met Israël.
Volstrekte onzin, Israel heeft nog steeds de kracht van de Holocaust en de zwarte gebeurtenissen binnen Europa achter zich. Hoe triest dat ook klinkt.quote:Daar zit flink wat waarheid in. Het is symptomatisch.
Over wereldopinie gesproken, de Palestijnen zijn inmiddels aardig bedreven in het manipuleren ervan, middels Pallywood. De Israëli op hun beurt, kunnen veel minder klaarmaken bij de westerse media de laatste jaren.
Er bestaat geen Islamitische zaak - en daarom is het bestaan van Israel ook geen belediging voor de Islamitische zaak. Het is een belediging voor het Arabisch nationalisme.quote:Dat klopt; de Islam ként überhaupt geen oordeel op basis van afkomst. Alleen op basis van geloof (of het ontbreken ervan).
De jodenhaat die de moslims bezigen, komt niet vanuit de Islam. Het komt wel DOOR de Islam, of beter gezegd, door het bestaan van Israël en de belediging die dat vormt voor de Islamitische zaak, dat die haat zo'n voedingsbodem heeft. De jodenhaat zélf is ook niet op het Christelijke antisemitisme gebaseerd (Joden hebben Jezus vermoord), maar op die van nazi-Duitsland, die, idioot genoeg, gebaseerd is op rassenleer, iets waar Islam niets van moet hebben.
Je onderschrijft zelf de post van Karrs en neemt geen afstand van de overige inhoud, dus dan mag ik er van uitgaan dat jij zijn mening deelt.quote:Op donderdag 15 september 2011 17:30 schreef waht het volgende:
[..]
Daar kan je mij niet mee bedoelen. Jodenhaat ligt grotendeels aan de armoede en het onrecht in de dictatoriale Arabische regimes. Ook aan simpele vooroordelen en ongeletterdheid.
Dat dikgedrukte deel hè. Israël heeft zich nogal ingehouden en concessies gemaakt wat dat betreft.quote:Op donderdag 15 september 2011 17:33 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Je onderschrijft zelf de post van Karrs en neemt geen afstand van de overige inhoud, dus dan mag ik er van uitgaan dat jij zijn mening deelt.
Dan komt het dus door Israel. Het is natuurlijk niet goed te keuren dat veel van die mensen Joden en Israel zo vereenzelvigen dat haat tegen Israel wordt geprojecteerd op alle Joden, maar Israel afficheert zich ook als Joodse staat, sterker nog, het aangeboren onderscheid tussen Joden en gojm is het fundament van die staat. Dan maak je het zeker de eenvoudige Arabier wel erg lastig die nuance aan te brengen.quote:Op donderdag 15 september 2011 15:56 schreef Karrs het volgende:
De jodenhaat die de moslims bezigen, komt niet vanuit de Islam. Het komt wel DOOR de Islam, of beter gezegd, door het bestaan van Israël en de belediging die dat vormt voor de Islamitische zaak, dat die haat zo'n voedingsbodem heeft.
Daar is Israel ook op gebaseerd.quote:De jodenhaat zélf is ook niet op het Christelijke antisemitisme gebaseerd (Joden hebben Jezus vermoord), maar op die van nazi-Duitsland, die, idioot genoeg, gebaseerd is op rassenleer, iets waar Islam niets van moet hebben.
Nee, ze zijn uitgemoord door de nazi's, en daarna vrijwillig vertrokken. Helaas alleen niet naar een land dat hen vrijwillig wilde opnemen, maar eentje dat met terreur, etnische zuivering en massamoord gesticht moest worden. Wrang is dat ze de bevolking daar confronteren met hetzelfde racisme waar ze zelf slachtoffer van werden en nazi-methoden en logica. Alleen het systematisch vernietigen hebben ze niet overgenomen.quote:Daarom is het ook zo wrang; de joden zijn uit Europa verdreven door de nazi's - om vervolgens geconfronteerd te worden met hetzelfde antisemitisme! En het is een kwaaie combi.
quote:Op donderdag 15 september 2011 18:06 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Dan komt het dus door Israel. Het is natuurlijk niet goed te keuren dat veel van die mensen Joden en Israel zo vereenzelvigen dat haat tegen Israel wordt geprojecteerd op alle Joden, maar Israel afficheert zich ook als Joodse staat, sterker nog, het aangeboren onderscheid tussen Joden en gojm is het fundament van die staat. Dan maak je het zeker de eenvoudige Arabier wel erg lastig die nuance aan te brengen.
[..]
Daar is Israel ook op gebaseerd.
[..]
Nee, ze zijn uitgemoord door de nazi's, en daarna vrijwillig vertrokken. Helaas alleen niet naar een land dat hen vrijwillig wilde opnemen, maar eentje dat met terreur, etnische zuivering en massamoord gesticht moest worden. Wrang is dat ze de bevolking daar confronteren met hetzelfde racisme waar ze zelf slachtoffer van werden en nazi-methoden en logica. Alleen het systematisch vernietigen hebben ze niet overgenomen.
De moslimhaat wereldwijd komt op zijn beurt daar weer voor een groot gedeelte vandaan. Die helpt Israel immers in het rechtvaardigen van zijn strijd en die wordt dan ook het fanatiekst opgestookt door mensen die een groter, sterker en Joodser Israel nastreven.
Je vergeet voor het gemak maar even dat er hondderduizenden Palestijnen in ballingschap of vluchtelingenkampen leven, gevangen zitten achter een muur in Gaza, verdreven worden uit Oost-Jeruzalem en de West Bank?quote:Op donderdag 15 september 2011 18:15 schreef timmmmm het volgende:
Vrijwillig vertrokken, maar niet naar een land wat vrijwillig is afgestaan. Daar blijft de schoen knellen.
Maar nog blijf ik het probleem niet snappen. Het enige probleem dat ik zou hebben met het feit dat hier ineens 5 miljoen joden zouden komen wonen, is dat we al veel te vol zitten. Toegegeven, de manier waarop dat gegaan is, wat niet bepaald netjes, maar kom op, het is net iets te lang geleden om daar nog bommen om te laten ontploffen.
Waarom is het voor de mensheid zo moeilijk gewoon samen te leven?
Zijn dat niet juist feiten die mijn standpunt bevestigen. Wat er al die jaren geleden gebeurd is met het ontstaan van de staat Israel is te lang om nu nog over te vechten, en tenzij jij vindt dat wat je in bovenstaande quote beschrijft gewoon samenleven is, is mijn post juist een pleidooi TEGEN die behandeling.quote:Op donderdag 15 september 2011 18:19 schreef Disana het volgende:
[..]
Je vergeet voor het gemak maar even dat er hondderduizenden Palestijnen in ballingschap of vluchtelingenkampen leven, gevangen zitten achter een muur in Gaza, verdreven worden uit Oost-Jeruzalem en de West Bank?
Ah oké, nee dat kon ik niet uit je post opmakenquote:Op donderdag 15 september 2011 18:23 schreef timmmmm het volgende:
Zijn dat niet juist feiten die mijn standpunt bevestigen. Wat er al die jaren geleden gebeurd is met het ontstaan van de staat Israel is te lang om nu nog over te vechten, en tenzij jij vindt dat wat je in bovenstaande quote beschrijft gewoon samenleven is, is mijn post juist een pleidooi TEGEN die behandeling.
De Palestijnen in vluchtelingenkampen zijn hopeloos verloren. Ze kunnen niet meer terug en zijn tevens amper uitgerust voor de landen waarin de vluchtelingenkampen staan.quote:Op donderdag 15 september 2011 18:19 schreef Disana het volgende:
[..]
Je vergeet voor het gemak maar even dat er hondderduizenden Palestijnen in ballingschap of vluchtelingenkampen leven, gevangen zitten achter een muur in Gaza, verdreven worden uit Oost-Jeruzalem en de West Bank?
Zo goed is mijn geschiedenis niet, moet ik bekennen, maar zijn alle Palestijnen meteen uit Israel gegooid? Hoe is dat gegaan? Konden ze er blijven wonen, of gooiden de nieuwe bewoners ze het land uit?quote:Op donderdag 15 september 2011 18:25 schreef Disana het volgende:
[..]
Ah oké, nee dat kon ik niet uit je post opmakenWant de Palestijnen kunnen in deze omstandigheden natuurlijk niet zo leven als jij iedereen graag toewenst. En die behandeling is een gevolg van het stichten van de staat Israël op die plek, dus oorzaak en gevolg zijn nog steeds gekoppeld.
Ik heb nu niet veel tijd, maar deze wikipagina helpt je aardig op weg onder 'Modern period':quote:Op donderdag 15 september 2011 18:27 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Zo goed is mijn geschiedenis niet, moet ik bekennen, maar zijn alle Palestijnen meteen uit Israel gegooid? Hoe is dat gegaan? Konden ze er blijven wonen, of gooiden de nieuwe bewoners ze het land uit?
quote:The end of the 19th century saw the beginning of Zionist immigration and the Revival of the Hebrew language. The movement was publicly supported by Great Britain during World War I with the Balfour Declaration of 1917. The British captured Jerusalem a month later, and were formally awarded a mandate in 1922. The non-Jewish Palestinians revolted in 1920, 1929 and 1936. In 1947, following World War II and the Holocaust, the British Government announced their desire to terminate the Mandate, and the United Nations General Assembly voted to partition the territory into a Jewish state and an Arab state. The Jewish leadership accepted the proposal but the Arab Higher Committee rejected it; a civil war began immediately, and Israel was declared in 1948. The 700,000 Palestinians who fled or were driven from their homes were unable to return following the Lausanne Conference, 1949. In the 1948 Arab-Israeli War, Israel captured and incorporated a further 26% of the Mandate territory, Jordan captured the region today known as the West Bank and the Gaza Strip was captured by Egypt. In the course of the Six Day War in June 1967, Israel captured the rest of Mandate Palestine from Jordan and Egypt, and began a policy of Israeli settlements. From 1987 to 1993, the First Palestinian Intifada against Israel took place, ending with the 1993 Oslo Peace Accords. In 2000, the Second or Al-Aqsa Intifada began, and Israel built a security barrier. Following Israel's unilateral disengagement plan of 2004, it withdrew all settlers and most of the military presence from the Gaza strip, but maintained control of the air space and coast.
Hoewel het ook toen netter had gemoeten heb ik voor de stichting wel begrip. Juist dat Israel ermee doorgaat en harder doorgaat vanuit een positie van macht en militaire superioriteit terwijl aan de andere kant al jaren duidelijk is dat Joden ook veilig in de VS en Europa kunnen wonen is zo misselijk. Er is geen enkele rechtvaardiging voor het invliegen van Joden over de hele wereld waar dan weer ruimte voor moet worden gemaakt met geweld en ten koste van de oorspronkelijke bewoners.quote:Op donderdag 15 september 2011 18:15 schreef timmmmm het volgende:
Vrijwillig vertrokken, maar niet naar een land wat vrijwillig is afgestaan. Daar blijft de schoen knellen.
Maar nog blijf ik het probleem niet snappen. Het enige probleem dat ik zou hebben met het feit dat hier ineens 5 miljoen joden zouden komen wonen, is dat we al veel te vol zitten. Toegegeven, de manier waarop dat gegaan is, wat niet bepaald netjes, maar kom op, het is net iets te lang geleden om daar nog bommen om te laten ontploffen.
That until the philosophy which holds one race superior and another inferior is finally and permanently discredited and abandoned; That until there are no longer first-class and second-class citizens of any nation; That until the color of a man's skin is of no more significance than the color of his eyes; That until the basic human rights are equally guaranteed to all without regard to race; That until that day, the dream of lasting peace and world citizenship and the rule of international morality will remain but a fleeting illusion, to be pursued but never attainedquote:Waarom is het voor de mensheid zo moeilijk gewoon samen te leven?
een beetje overtrokken .honderdduizenden waaren al in die landen alles word deze dagen on terecht een vlugtelingen kamp genoemd ,omdat daar palesijnen woonden ??quote:Op donderdag 15 september 2011 18:19 schreef Disana het volgende:
[..]
hoe leven ze disane ?quote:Op donderdag 15 september 2011 18:25 schreef Disana het volgende:
[..]
Ah oké, nee dat kon ik niet uit je post opmakenWant de Palestijnen kunnen in deze omstandigheden natuurlijk niet zo leven als jij iedereen graag toewenst. En die behandeling is een gevolg van het stichten van de staat Israël op die plek, dus oorzaak en gevolg zijn nog steeds gekoppeld.
Nou niet net doen of de pallies dat voor niets doen. Als men mij uit mijn huis zo schoppen en ergens in een hok zouden dumpen, zou ik ook tot alles in staat zijn.quote:Op donderdag 15 september 2011 18:46 schreef C_N het volgende:
[..]
een beetje overtrokken .honderdduizenden waaren al in die landen alles word deze dagen on terecht een vlugtelingen kamp genoemd ,omdat daar palesijnen woonden ??
Muur in gazza er is een muur bij Egypte en rond de posten waar als de lekkeren goederen overgeslagen worden om de israelish die dit werk doen in leven te houden .
voor de rest is het een hek om het tuig van de hamas en vrienden in de strook te houden
anders doen ze van die lieve dingen zoals mensen op blaazen en kapot schieten .
voor alles is een reden disane
en waaneer werden mensen verdreven uit gazza ?? ik denk je ben abuis met Israelish die verdreven zijn uit gazza
Die vlag is van de Alaouiten.quote:Ik draag niet de vlag van een dictatuur, ik draag de vlag van een land. Dat al ten eerste, je poogt dus weer mensen in een bepaalde hoek te duwen middels je eigen interpretatie.
De pan-arabische ideologie is gebouwd op invloeden uit de Hitlertijd. Jodenhaat vanuit moslims is een relatief jong verschijnsel. De islam wordt daarvoor misbruikt.quote:Ten tweede hoef jij mij niet te vertellen over het beleid van en in de Arabische landen, poog tegenstanders als Karrs en Waht maar eens te overtuigen wat ten grondslag ligt aan de Jodenhaat. Het enige wat ze willen zien en horen is dat het aan de Islam ligt.
De koning kan het niets interesseren dat klopt. Maar de lokale bevolking? Die hebben ook tv thuis hoorquote:Overigens is je verwijzing naar Marokko per definitie nogal vreemd, gezien de lokale bevolking van dat land geen reet kan schelen wat Israel al dan niet doet en vrij goede banden heeft met de Joodse medemens an sich.
de palies doen het voor een ding de vernietiging van israel zo idd ze doen het niet voor nietsquote:Op donderdag 15 september 2011 18:48 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Nou niet net doen of de pallies dat voor niets doen. Als men mij uit mijn huis zo schoppen en ergens in een hok zouden dumpen, zou ik ook tot alles in staat zijn.
Of zoals hans teeuwen zou zeggen, ja maar die joden, dat waren ook geen lievertjes!
Omdat de joden zoveel jaren terug opeens de staat Israel kregen. Dat was hun land, en daar werden ze ineens een indringer gemaakt.quote:Op donderdag 15 september 2011 19:20 schreef C_N het volgende:
[..]
die vergelijking ?
waarom worden ze allemaal uit hun huis geschopt?
en die werden uit hun huis geschopt .quote:Op donderdag 15 september 2011 19:21 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Omdat de joden zoveel jaren terug opeens de staat Israel kregen. Dat was hun land, en daar werden ze ineens een indringer gemaakt.
Ik kan me hun verbittering daarover wel voorstellen.
Wikileaks: een miljoen Israëli?s van Marokkaanse afkomstquote:Ik snap niet helemaal wat marokko en dit conflict met elkaar te maken hebben, zou iemand me dat uit kunnen leggen?
Ben jij een Israëliër?quote:Op donderdag 15 september 2011 14:15 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Er zijn ongeveer 600.000 Arabieren gevlucht voor de oorlog. Deels uit zichzelf, deels verjaagd. Maar er wonen nu nog steeds 2.000.000 arabieren in Israël, dus het merendeel is gebleven.quote:Op donderdag 15 september 2011 18:27 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Zo goed is mijn geschiedenis niet, moet ik bekennen, maar zijn alle Palestijnen meteen uit Israel gegooid? Hoe is dat gegaan? Konden ze er blijven wonen, of gooiden de nieuwe bewoners ze het land uit?
Vrijwillig is een relatief begrip. Hoe vrijwillig vertrek je als zojuist je hele familie is vermoord en bovendien je 'landgenoten' je met de nek aankijken, omdat ze het zelf ook zo zwaar hebben gehad, de spullen van je familie die ze bewaarden weigeren terug te geven of, zoals in Polen, gewoon de pogroms nog even dunnetjes overdoen.quote:Op donderdag 15 september 2011 18:06 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Dan komt het dus door Israel. Het is natuurlijk niet goed te keuren dat veel van die mensen Joden en Israel zo vereenzelvigen dat haat tegen Israel wordt geprojecteerd op alle Joden, maar Israel afficheert zich ook als Joodse staat, sterker nog, het aangeboren onderscheid tussen Joden en gojm is het fundament van die staat. Dan maak je het zeker de eenvoudige Arabier wel erg lastig die nuance aan te brengen.
[..]
Daar is Israel ook op gebaseerd.
[..]
Nee, ze zijn uitgemoord door de nazi's, en daarna vrijwillig vertrokken. Helaas alleen niet naar een land dat hen vrijwillig wilde opnemen, maar eentje dat met terreur, etnische zuivering en massamoord gesticht moest worden. Wrang is dat ze de bevolking daar confronteren met hetzelfde racisme waar ze zelf slachtoffer van werden en nazi-methoden en logica. Alleen het systematisch vernietigen hebben ze niet overgenomen.
De moslimhaat wereldwijd komt op zijn beurt daar weer voor een groot gedeelte vandaan. Die helpt Israel immers in het rechtvaardigen van zijn strijd en die wordt dan ook het fanatiekst opgestookt door mensen die een groter, sterker en Joodser Israel nastreven.
Het was ooit een vlag van de dynastie, nu is het 't symbool van een onafhankelijk Marokko. Overigens zijn alle voorgaande vlaggen een soortgelijke variant op deze geweest. Net als dat wij de prinsenvlag kennen in NL bijv. En inderdaad, ik ben fan van het moderne koningshuis - als niet-arabier - dat maakt niet dat ik blind ben voor hun manco's.quote:Op donderdag 15 september 2011 19:12 schreef HAKIM_1988 het volgende:
@ Mutant01
Die vlag is van de Alaouiten.
Je bent een kennelijk fan van een koningshuis die de pan-arabische ideologie heeft grootgebracht in Marokko, maar we gaan offtopic.
Het Pan-Arabisme is ontstaan in de Eerste Wereldoorlog, ver voor de periode van Hitler en had initeel geen enkele anti-Joodse grondslag. Nu nog is dat in beginsel niet de kern van het Pan-Arabisme - echter de vorm (en de huidige situatie omtrent Israel) maakt dat wel vatbaar is voor extremistisch nationalistische sentimenten. Verder heeft het pan-arabisme weinig met de Islam te maken, het is een seculier politieke stroming met een socialistische inslag.quote:De pan-arabische ideologie is gebouwd op invloeden uit de Hitlertijd. Jodenhaat vanuit moslims is een relatief jong verschijnsel. De islam wordt daarvoor misbruikt.
Die hebben inderdaad een TV thuis. Ze kijken naar Al Jazeera, zeggen oe en aah tijdens het avondeten als er wat ergs is gebeurd en get along with life. En zo moet het ook zijn. Ga mij vertellen hoe "de Marokkaan" in elkaar steekt.quote:De koning kan het niets interesseren dat klopt. Maar de lokale bevolking? Die hebben ook tv thuis hoor
http://www.ynetnews.com/articles/0,7340,L-4123033,00.htmlquote:Lebanese army: Syrian troops crossed border into Lebanon
Published: 09.15.11, 21:33 / Israel News
A Syrian security force crossed the border into northern Lebanon and fired at Syrians who escaped there, Lebanon's army said in a statement.
According to the statement, the patrol unit returned to Syrian territory but continued to shoot, damaging a Lebanese army vehicle. No Lebanese soldiers were hit in the incident. (Roee Nahmias)
... eh... yeah, sure.quote:Op donderdag 15 september 2011 17:32 schreef Mutant01 het volgende:
Wederom volstrekte larie, gezien het principe van de Jihad gebouwd is op zelfverdediging en niet op expansie van de Islam zelf.
Kerel, kerel... De Dhimmi-status is juist voor bezette/veroverde gebieden, voor aanhangers van de vroege manifestaties van het "ware geloof". De Christenen en Joden, dus. En bovendien staat bekering niet centraal, maar het verspreiden van het "Ware Geloof" en de Islamitische vorm van samenleving (immers, zoals God 't allemaal bedoeld heeft) over de hele wereld. Dit hoef ik jou toch niet te vertellen allemaal?quote:Dat blijkt sowieso al uit de introductie van de dhimmi status. Indien bekering centraal stond, zou een dergelijke status niet eens bestaan binnen de Islam.
Onzin. De jodenhaat stamt uit de jaren 30, niet pas uit de jaren 60. Ze werd geslikt voor zoete koek, juist omdat er toen problemen met rebellerende joden waren enerzijds en omdat een Joods Tehuis een stap terug zou zijn voor de Islamitische wereld anderzijds. Daarvoor verwierp de Islam het barbaarse onderscheid die volkeren onderling koesterden (zoals 'wij' kleurlingen minderwaardige mensen vonden, zoiets kende de Islam niet), maar ze hebben een inhaalslag gemaakt.quote:Ik weet niet op welke wijze je dat wil beargumenteren, aangezien het pan-arabisme de grondslag is van Jodenhaat en wederom heeft de Islam (of het Jodendom) daar zelf geen kont mee te maken.
Ja, maar het klopt niet. Het Jodendom heeft geen behoefte aan een "Groot-Israël". Een wezenlijk verschil tussen het Jodendom en de Islam (en Christendom) is dat Joden niet verwachten of vereisen dat anderen zich tot het Jodendom bekeren; daar waar Moslims (en Christenen) dat wél doen. Anders rot je in de hel enzovoorts.quote:We kunnen natuurlijk ook stellen dat het zionisme een religieuze grondslag heeft en in die zin dus een categorie van het Jodendom uit is op een Groot-Israel. Zelfde wijze van eenzijdige interpretatie.
Het ene sluit het andere niet uit. Dat Israël de Holocaust 'achter zich' heeft, betekent niet dat Pallywood niet bestaat/geen effect heeft.quote:Volstrekte onzin, Israel heeft nog steeds de kracht van de Holocaust en de zwarte gebeurtenissen binnen Europa achter zich. Hoe triest dat ook klinkt.
Als ze nou allemaal zo dachten, was er niets aan de hand geweest, aangezien Israël niet op Arabisch grondgebied ligt.quote:Er bestaat geen Islamitische zaak - en daarom is het bestaan van Israel ook geen belediging voor de Islamitische zaak. Het is een belediging voor het Arabisch nationalisme.
Dot topic gaat me te snel, moet ik bekennen. Grote onzin en verstandige opmerkingen door elkaar heen en mijn verbinding is ongeloooooooflijk traag.quote:Op donderdag 15 september 2011 20:16 schreef PhysicsRules het volgende:
[..]
Vrijwillig is een relatief begrip. Hoe vrijwillig vertrek je als zojuist je hele familie is vermoord en bovendien je 'landgenoten' je met de nek aankijken, omdat ze het zelf ook zo zwaar hebben gehad, de spullen van je familie die ze bewaarden weigeren terug te geven of, zoals in Polen, gewoon de pogroms nog even dunnetjes overdoen.
Je hebt interessante argumenten.quote:Op donderdag 15 september 2011 23:49 schreef Karrs het volgende:
[..]
... eh... yeah, sure.
Wie probeer je nou voor de gek te houden? Ontken anders even dat de Aarde rond is.
[..]
Kerel, kerel... De Dhimmi-status is juist voor bezette/veroverde gebieden, voor aanhangers van de vroege manifestaties van het "ware geloof". De Christenen en Joden, dus. En bovendien staat bekering niet centraal, maar het verspreiden van het "Ware Geloof" en de Islamitische vorm van samenleving (immers, zoals God 't allemaal bedoeld heeft) over de hele wereld. Dit hoef ik jou toch niet te vertellen allemaal?
[..]
Onzin. De jodenhaat stamt uit de jaren 30, niet pas uit de jaren 60. Ze werd geslikt voor zoete koek, juist omdat er toen problemen met rebellerende joden waren enerzijds en omdat een Joods Tehuis een stap terug zou zijn voor de Islamitische wereld anderzijds. Daarvoor verwierp de Islam het barbaarse onderscheid die volkeren onderling koesterden (zoals 'wij' kleurlingen minderwaardige mensen vonden, zoiets kende de Islam niet), maar ze hebben een inhaalslag gemaakt.
Maar goed, dat is geschiedenis allemaal, da's keurig na te lezen. (Tip: Bernard Lewis, "Het Midden-Oosten").
[..]
Ja, maar het klopt niet. Het Jodendom heeft geen behoefte aan een "Groot-Israël". Een wezenlijk verschil tussen het Jodendom en de Islam (en Christendom) is dat Joden niet verwachten of vereisen dat anderen zich tot het Jodendom bekeren; daar waar Moslims (en Christenen) dat wél doen. Anders rot je in de hel enzovoorts.
Dit is onderhavig aan een enorme nuance hedentendage; ik denk niet dat er veel moslims zijn die het erg vinden dat er boeddhisten, atheïsten en andere ongelovigen bestaan, maar in de basis betekent dat dus dat er in ieder geval geen religieuze drang is naar meer land en meer overheersing.
Maar als je de tegenstanders hoort, dan is er alleen máár sprake van meer land en overheersing - geredeneerd vanuit de eigen cultuur (waar dat dus wel de norm is), maar totaal ongeloofwaardig.
[..]
Het ene sluit het andere niet uit. Dat Israël de Holocaust 'achter zich' heeft, betekent niet dat Pallywood niet bestaat/geen effect heeft.
Overigens zeg je nou wel dat Israël de Holocaust er vaak bij haalt, maar één van de redenen dat de jodenhaat zo sterk is in die regionen, is dat de Arabische wereld de Holocaust nou juist NIET heeft meegemaakt. Opvallend, want dat is in Westerse kringen ondenkbaar - het is immers hier gebeurd.
Over dat Israël de laatste jaren minder goed kan doen, kun je gewoon in de krant lezen.
[..]
Als ze nou allemaal zo dachten, was er niets aan de hand geweest, aangezien Israël niet op Arabisch grondgebied ligt.
OH, WACHT.
Ga jij me nu vertellen wat ik moet leren en wat niet? Wie denk je dat je bent?quote:Op vrijdag 16 september 2011 00:50 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Je hebt interessante argumenten.
Nou nog leren om die beschaafd en zonder beledigingen te laten weten.
Ik snap het verlangen naar de staat Israel uit die jaren ook heel goed. Maar juist een havik als Lieberman heeft daar geen reet mee te maken, en onze eigen pro-Israel havik Wilders nog veel minder. Op een gegeven moment was toch wel duidelijk dat niet alleen het toenmalige Israel maar ook de VS en Europa een veilige plek vormden voor Joden waar ze zich prima konden ontplooien. Neem bijvoorbeeld het jaar 1967, toen was dat wel duidelijk. Dan is er dus dik 40 jaar een situatie van veiligheid voor Joden in de wereld, en kun je Israel dus gewoon afrekenen op wat ze vanuit die situatie doen. En dan zijn er weinig excuses.quote:Op donderdag 15 september 2011 20:16 schreef PhysicsRules het volgende:
[..]
Vrijwillig is een relatief begrip. Hoe vrijwillig vertrek je als zojuist je hele familie is vermoord en bovendien je 'landgenoten' je met de nek aankijken, omdat ze het zelf ook zo zwaar hebben gehad, de spullen van je familie die ze bewaarden weigeren terug te geven of, zoals in Polen, gewoon de pogroms nog even dunnetjes overdoen.
Heb jij er problemen mee dat er nu nog Joden naar Israël emigreren, of dat een deel van deze immigranten vervolgens op de Westbank gaan wonen?quote:Op vrijdag 16 september 2011 08:16 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Ik snap het verlangen naar de staat Israel uit die jaren ook heel goed. Maar juist een havik als Lieberman heeft daar geen reet mee te maken, en onze eigen pro-Israel havik Wilders nog veel minder. Op een gegeven moment was toch wel duidelijk dat niet alleen het toenmalige Israel maar ook de VS en Europa een veilige plek vormden voor Joden waar ze zich prima konden ontplooien. Neem bijvoorbeeld het jaar 1967, toen was dat wel duidelijk. Dan is er dus dik 40 jaar een situatie van veiligheid voor Joden in de wereld, en kun je Israel dus gewoon afrekenen op wat ze vanuit die situatie doen. En dan zijn er weinig excuses.
Dan heb je weinig opgestoken van het Libanon conflict.quote:Op donderdag 15 september 2011 13:59 schreef De_Nuance het volgende:
Israël moet gewoon ophouden met het willekeurig aanvallen van buurlanden , landjepikken en het uitvoeren van buitenproportioneel geweld.
Op die manier hebben ze een goede relatie met hun omgeving wat ze minder afhankelijk maakt van wapens en geweld en oorlog want dat houden ze niet lang meer vol denk ik zo.
China heeft inderdaad wapens geleverd aan de Palestijnen en ze hebben schilden tegen die wapens geleverd aan de Israeli's, dat is beleid van China, de hele maatschappij werkt in alle takken met een versie van Sunzi ( admistratie, de bouw etc ) China zal dus nooit alleen één vijand bewapenen.quote:Op donderdag 15 september 2011 14:01 schreef remlof het volgende:
[..]
China heeft altijd al wapens geleverd aan de Palestijnen.
Zie China and the arms trade.
[..]
De één zijn vrijheidsstrijder is de ander zijn terrorist. Dat is altijd zo geweest en zal altijd zo blijven.
Hezzbollah heeft ook niet erg meegewerkt in het conflictquote:Op donderdag 15 september 2011 14:22 schreef remlof het volgende:
[..]
quote:Op vrijdag 16 september 2011 14:37 schreef Clan het volgende:
[..]
China heeft inderdaad wapens geleverd aan de Palestijnen en ze hebben schilden tegen die wapens geleverd aan de Israeli's, dat is beleid van China, de hele maatschappij werkt in alle takken met een versie van Sunzi ( admistratie, de bouw etc ) China zal dus nooit alleen één vijand bewapenen.
Om China en de Chinezen enigzins te begrijpen is het belangrijk om SinZu gelezen te hebben
Mijn versie is geschreven door Sunzi, maar het is volgens mij dezelfde persoonquote:Op vrijdag 16 september 2011 14:46 schreef Karrs het volgende:
[..]
(Als je met Sunzi en SinZu tenminste Sun Tzu bedoelt)
Het is 'mquote:Op vrijdag 16 september 2011 14:48 schreef Clan het volgende:
[..]
Mijn versie is geschreven door Sunzi, maar het is volgens mij dezelfde persoon![]()
http://nl.wikipedia.org/wiki/Sunzi
Maurits van Oranje?quote:Op vrijdag 16 september 2011 15:08 schreef waht het volgende:
De Sunzi van de Israëliërs is koning Salomo. Van de Italianen is het Machiavelli. Van de Turken is het ongetwijfeld een Byzantijnse heerser en van de Indiërs is het Chanakya.
Nederland heeft niemand.
Kopieerde alles van Sun Tzu en (vooral) Alexanderquote:
Allicht. Ik ben echter niet bekend met een boek van hem.quote:
Jacob van Gheyn's Wapenhandelingen van Roers, Musquetten ende Spiesen. Vrij uitgebreid werk over de samenwerking tussen verschillende infanteristen en formaties. Geschreven n.a.v. de driltechnieken die Maurits introduceerde. (Boek komt uit 1609)quote:Op vrijdag 16 september 2011 15:19 schreef waht het volgende:
[..]
Allicht. Ik ben echter niet bekend met een boek van hem.
Is dat niet meer tactiek dan strategie?quote:Op vrijdag 16 september 2011 15:25 schreef Karrs het volgende:
[..]
Jacob van Gheyn's Wapenhandelingen van Roers, Musquetten ende Spiesen. Vrij uitgebreid werk over de samenwerking tussen verschillende infanteristen en formaties. Geschreven n.a.v. de driltechnieken die Maurits introduceerde. (Boek komt uit 1609)
Ik heb nog nooit gehoord dat hij iets gekopieerd had van Sun Tzu. Ik vraag mij zelfs af of Sun Tzu wel bekend was in Europa in die tijd, het is namelijk pas vertaald in 1772. Wel heeft hij Tactica van de Byzantijnse keizer Leo VI gelezen.quote:Op vrijdag 16 september 2011 15:18 schreef Karrs het volgende:
[..]
Kopieerde alles van Sun Tzu en (vooral) Alexander
Maar, het moet gezegd worden, hij deed dat goed.
Wat een griezels. Ze hebben alles al voorbereid, worden gesponsord door bronnen die niet bekend willen worden, en reizen individueel om niet op te vallen.quote:Op vrijdag 16 september 2011 15:08 schreef HAKIM_1988 het volgende:
Joodse terreurgroep onderweg naar Israël.
PARIS - The French branch of the Jewish Defense League - an organization banned in Israel and America as a terrorist group - is recruiting people for a mission here next week to help "defend the settlements" of the West Bank.
http://www.haaretz.com/pr(...)settlements-1.384723
Hm, dan sta ik gecorrigeerd v.w.b. Sun Tzu.quote:Op vrijdag 16 september 2011 15:58 schreef Doler12 het volgende:
[..]
Ik heb nog nooit gehoord dat hij iets gekopieerd had van Sun Tzu. Ik vraag mij zelfs af of Sun Tzu wel bekend was in Europa in die tijd, het is namelijk pas vertaald in 1772. Wel heeft hij Tactica van de Byzantijnse keizer Leo VI gelezen.
Ja, nu gaan ze er niet met de honderden, maar de duizenden per dag aanquote:Op vrijdag 16 september 2011 16:07 schreef Disana het volgende:
[..]
Wat een griezels. Ze hebben alles al voorbereid, worden gesponsord door bronnen die niet bekend willen worden, en reizen individueel om niet op te vallen.
The JDL was established by Meir Kahane in the late 1960s. In the United States, it is considered to be a violent, racist and extremist organization, and is on the FBI's list of terror groups.
Arme Palestijnen.
quote:Op vrijdag 16 september 2011 16:10 schreef Karrs het volgende:
[..]
Ja, nu gaan ze er niet met de honderden, maar de duizenden per dag aan
Verder geen mening over deze joodse terroristen?quote:Op vrijdag 16 september 2011 16:10 schreef Karrs het volgende:
Wat vind jij van de Palestijnse terroristen eigelijk?quote:Op vrijdag 16 september 2011 16:29 schreef Disana het volgende:
[..]
Verder geen mening over deze joodse terroristen?
Joodse terroristen zijn ook erg.quote:Op vrijdag 16 september 2011 16:29 schreef Disana het volgende:
[..]
Hoe jij praat over Palestijnen vind ik gewoon beneden alle peil.quote:Op vrijdag 16 september 2011 16:10 schreef Karrs het volgende:
[..]
Zeg je ook 'Arme Israëli' als je over Hamas leest?quote:Op vrijdag 16 september 2011 16:29 schreef Disana het volgende:
[..]
En dat kan mij wat schelen, want...quote:Op vrijdag 16 september 2011 17:01 schreef De_Nuance het volgende:
[..]
Hoe jij praat over Palestijnen vind ik gewoon beneden alle peil.
Terroristen zijn bah, klaar uit. Dus neuh. Wel over jouw selectieve verontwaardiging, maar die mening ken je al.quote:Op vrijdag 16 september 2011 16:29 schreef Disana het volgende:
[..]
Anti-Islamitische Bernard Lewis aanhangers.quote:Op donderdag 15 september 2011 23:49 schreef Karrs het volgende:
... eh... yeah, sure.
Wie probeer je nou voor de gek te houden? Ontken anders even dat de Aarde rond is.
Het verspreiden van het Ware Geloof terwijl bekering niet centraal staat. Erg interessant, alleen klopt het voor geen meter. Het zijn overigens wel de bekende standpunten van de radicale islamisten die jij hier overneemt, moet jij voor de rest geheel zelf weten. De Islam zelf heeft echter een volledig ander standpunt aangaande deze discussie. Je bewering is dan ook niet alleen strijdig met het principe van de Jihad en de Dhimmi-status, zoals ik deze uitgelegd heb, maar ook met een derde principe van de Islam, waarin nadrukkelijk gesteld wordt te leven naar de regels van het gastland.quote:Kerel, kerel... De Dhimmi-status is juist voor bezette/veroverde gebieden, voor aanhangers van de vroege manifestaties van het "ware geloof". De Christenen en Joden, dus. En bovendien staat bekering niet centraal, maar het verspreiden van het "Ware Geloof" en de Islamitische vorm van samenleving (immers, zoals God 't allemaal bedoeld heeft) over de hele wereld. Dit hoef ik jou toch niet te vertellen allemaal?
Ik weet niet waarom jij met verzonnen jaartallen aan komt zetten, aangezien ik in mijn betoog nergens heb gesproken over de jaren 60 of 30. Het Pan-Arabisme stamt al uit de Eerste Wereldoorlog in case you didn't know. Het Joodse tehuis (althans het ontstane gebied) is daar weer een directe voortvloeisel van nadat de Britten de Arabieren in hun aars hadden geneukt. Gewoon keiharde feiten met een beetje geschiedenisbesef.quote:Onzin. De jodenhaat stamt uit de jaren 30, niet pas uit de jaren 60. Ze werd geslikt voor zoete koek, juist omdat er toen problemen met rebellerende joden waren enerzijds en omdat een Joods Tehuis een stap terug zou zijn voor de Islamitische wereld anderzijds. Daarvoor verwierp de Islam het barbaarse onderscheid die volkeren onderling koesterden (zoals 'wij' kleurlingen minderwaardige mensen vonden, zoiets kende de Islam niet), maar ze hebben een inhaalslag gemaakt.
Dat is geen vereiste, zie de dhimmi status. Ten tweede is er wel degelijk behoefte aan een Groot-Israel onder conservatieve Joodse figuren. De term Groot-Israel is dan ook niet zomaar uit de lucht komen vallen. Je bent erg subjectief, dat blijkt ook maar weer hieruit.quote:Ja, maar het klopt niet. Het Jodendom heeft geen behoefte aan een "Groot-Israël". Een wezenlijk verschil tussen het Jodendom en de Islam (en Christendom) is dat Joden niet verwachten of vereisen dat anderen zich tot het Jodendom bekeren; daar waar Moslims (en Christenen) dat wél doen. Anders rot je in de hel enzovoorts.
Dat klopt. De Wildersjes en de Breivikjes gaan uit van een expansiedrift van de Islam, terwijl daar vanuit de Islamitische wereld volstrekt geen behoefte aan is. De terreurgroepen zijn dan ook niet ontstaan in het kader van het "omver willen schoppen" of "overnemen" van bepaalde landen. Neen, ze zijn ontstaan in het kader van de in hun ogen voortgaande kolonisatiedrift van het Westen.quote:Dit is onderhavig aan een enorme nuance hedentendage; ik denk niet dat er veel moslims zijn die het erg vinden dat er boeddhisten, atheïsten en andere ongelovigen bestaan, maar in de basis betekent dat dus dat er in ieder geval geen religieuze drang is naar meer land en meer overheersing.
Maar als je de tegenstanders hoort, dan is er alleen máár sprake van meer land en overheersing - geredeneerd vanuit de eigen cultuur (waar dat dus wel de norm is), maar totaal ongeloofwaardig.
Dat stel ik niet, wel stel ik dat a) Israel per definitie een veel sterker lobby heeft, ook in de machtige landen. b) de Holocaust door Israel efficient wordt gebruikt voor eigen politieke doeleinden, hoe naar dat ook klinkt.quote:Het ene sluit het andere niet uit. Dat Israël de Holocaust 'achter zich' heeft, betekent niet dat Pallywood niet bestaat/geen effect heeft.
Wat doet dat af aan de gestelde argumenten over propaganda en de wereldopinie. De Arabische Wereld heeft de meest slechte PR van alle werelddelen. Alsof hun mening uberhaupt er toe doet.quote:Overigens zeg je nou wel dat Israël de Holocaust er vaak bij haalt, maar één van de redenen dat de jodenhaat zo sterk is in die regionen, is dat de Arabische wereld de Holocaust nou juist NIET heeft meegemaakt. Opvallend, want dat is in Westerse kringen ondenkbaar - het is immers hier gebeurd.
Minder goed doen is nog altijd beter dan helemaal niets goed doen.quote:Over dat Israël de laatste jaren minder goed kan doen, kun je gewoon in de krant lezen.
Volgens het panarabisme dus wel. Of denk jij dat een politieke ideologie van een eeuw oud, in stand gehouden door de huidige dictaturen, ineens uit de gedachten van de generaties verdwijnt?quote:Als ze nou allemaal zo dachten, was er niets aan de hand geweest, aangezien Israël niet op Arabisch grondgebied ligt.
Als er een beetje moraal tussen die oren van jou zit dan zou het je wat moeten schelen ja.quote:Op vrijdag 16 september 2011 17:25 schreef Karrs het volgende:
[..]
En dat kan mij wat schelen, want...
Tja, de kolonisten krijgen daar bakken met geld voor. De kolonisten bestaan dan ook voornamelijk uit Joden afkomstig uit armere landen.quote:Op vrijdag 16 september 2011 09:10 schreef Monidique het volgende:
Het lijkt mij dat iedereen naar Israël zou mogen immigreren, maar dat het inderdaad zeer fout en verwerpelijk is om de kolonisatie van Palestina te steunen door daar grond te gaan bezetten.
Er wordt gezegd dat Maurits aan de basis staat van de Militaire opleidingen, maar daar zijn tegenwoordig ander meningen over, desalniettemin dragen de instructeurs in het leger altijd de boom van Maurits op hun arm;quote:
Ik heb hier thuis een boekje liggen over antisemitisme en het onstaan ervan, alles is al terug te voeren naar een paar duizend jaar geleden;quote:Op donderdag 15 september 2011 23:49 schreef Karrs het volgende:
[..]
Onzin. De jodenhaat stamt uit de jaren 30, niet pas uit de jaren 60. Ze werd geslikt voor zoete koek, juist omdat er toen problemen met rebellerende joden waren enerzijds en omdat een Joods Tehuis een stap terug zou zijn voor de Islamitische wereld anderzijds. Daarvoor verwierp de Islam het barbaarse onderscheid die volkeren onderling koesterden (zoals 'wij' kleurlingen minderwaardige mensen vonden, zoiets kende de Islam niet), maar ze hebben een inhaalslag gemaakt.
Maar goed, dat is geschiedenis allemaal, da's keurig na te lezen. (Tip: Bernard Lewis, "Het Midden-Oosten").
Interessant!quote:Op vrijdag 16 september 2011 18:08 schreef Clan het volgende:
[..]
Ik heb hier thuis een boekje liggen over antisemitisme en het onstaan ervan, alles is al terug te voeren naar een paar duizend jaar geleden;
Okee, dat had ik anders moeten verwoorden.quote:Op vrijdag 16 september 2011 17:47 schreef De_Nuance het volgende:
[..]
Als er een beetje moraal tussen die oren van jou zit dan zou het je wat moeten schelen ja.
Het gaat niet om mijn persoon, maar hierom:quote:Op vrijdag 16 september 2011 19:42 schreef Karrs het volgende:
[..]
Okee, dat had ik anders moeten verwoorden.
En jouw opinie kan mij wat schelen, want...
Wat een reactie was op deze reactie:quote:Op vrijdag 16 september 2011 17:47 schreef De_Nuance het volgende:
[..]
Het gaat hier niet over grofvuil maar over mensen en dan dien je er niet lacherig over te doen als ze met honderden tegelijk sterven.
quote:Op vrijdag 16 september 2011 16:10 schreef Karrs het volgende:
[..]
die zijn er niet, het zijn peace aktivisten .quote:Op vrijdag 16 september 2011 16:32 schreef Nibb-it het volgende:
[..]
Wat vind jij van de Palestijnse terroristen eigelijk?
Voor die mensen zijn het ergerlijke afleidingen voor het eigenlijke probleem.quote:Op vrijdag 16 september 2011 22:16 schreef C_N het volgende:
[..]
die zijn er niet, het zijn peace aktivisten .
quote:Op vrijdag 16 september 2011 07:14 schreef Karrs het volgende:
[..]
Ga jij me nu vertellen wat ik moet leren en wat niet? Wie denk je dat je bent?
Dat gaat dus over de Palestijnen die door joodse terroristen vermoord gaan worden.quote:Op vrijdag 16 september 2011 16:10 schreef Karrs het volgende:
[..]
Ik hoef hier niks meer te zeggen, hoop ik:quote:Op vrijdag 16 september 2011 17:26 schreef Karrs het volgende:
[..]
Terroristen zijn bah, klaar uit. Dus neuh. Wel over jouw selectieve verontwaardiging, maar die mening ken je al.
Ja inderdaad. Dat is geschiedenis. De gevolgen van de tsunami van joden die in de eerste helft van de vorige eeuw rücksichtlos Palestina overspoelde.quote:Op donderdag 15 september 2011 23:49 schreef Karrs het volgende:
Niet als je de tegenstanders hoort is er sprake van meer land en overheersing. Juist als je voorstanders hoort.quote:[..]
Ja, maar het klopt niet. Het Jodendom heeft geen behoefte aan een "Groot-Israël". Een wezenlijk verschil tussen het Jodendom en de Islam (en Christendom) is dat Joden niet verwachten of vereisen dat anderen zich tot het Jodendom bekeren; daar waar Moslims (en Christenen) dat wél doen. Anders rot je in de hel enzovoorts.
Dit is onderhavig aan een enorme nuance hedentendage; ik denk niet dat er veel moslims zijn die het erg vinden dat er boeddhisten, atheïsten en andere ongelovigen bestaan, maar in de basis betekent dat dus dat er in ieder geval geen religieuze drang is naar meer land en meer overheersing.
Je gebruik van woorden is heel inventief.quote:[..]
Het ene sluit het andere niet uit. Dat Israël de Holocaust 'achter zich' heeft, betekent niet dat Pallywood niet bestaat/geen effect heeft.
Overigens zeg je nou wel dat Israël de Holocaust er vaak bij haalt, maar één van de redenen dat de jodenhaat zo sterk is in die regionen, is dat de Arabische wereld de Holocaust nou juist NIET heeft meegemaakt. Opvallend, want dat is in Westerse kringen ondenkbaar - het is immers hier gebeurd.
Inderdaad, Israel ligt op Arabisch grondgebied.quote:Als ze nou allemaal zo dachten, was er niets aan de hand geweest, aangezien Israël niet op Arabisch grondgebied ligt.
OH, WACHT.
http://www.dailystar.com.(...)e.ashx#axzz1Y5hAzShSquote:Interview: Refugees will not be citizens of new state
BEIRUT: Palestinian refugees will not become citizens of a new Palestinian state, according to Palestine’s ambassador to Lebanon.
De Palestijnen zelf en hun Arabische broeders inderdaad.quote:Op zaterdag 17 september 2011 09:13 schreef Stephen_Dedalus het volgende:
[..]
http://www.dailystar.com.(...)e.ashx#axzz1Y5hAzShS
De grootste vijanden van de Palestijnen zijn de Palestijnen zelf.
http://www.nytimes.com/20(...)te.html?pagewanted=1quote:The Palestinian president, Mahmoud Abbas, announced Friday that he would seek membership for a state of Palestine from the United Nations Security Council next week, putting him on a collision course with Israel and the United States as both face an Arab world in turmoil.
(...)
“We need to have full membership at the U.N.,” Mr. Abbas said in the speech from his office in the West Bank city of Ramallah, which was broadcast live on Al Jazeera and other outlets. “We need a state, a seat at the United Nations.”
He added, “We are going to the Security Council,” as Palestinian dignitaries gave him rousing applause and a standing ovation. Mr. Abbas called it “our decision, which we have conveyed to everyone.”
Ik denk dat dit wel een een grote overwinning voor Fatah kan zijn.quote:Hamas has banned public demonstrations in Gaza to support Mr. Abbas’s move.
Waar moeten de Joden dan naar toe Monidique?quote:Op zaterdag 17 september 2011 15:09 schreef Monidique het volgende:
[..]
http://www.nytimes.com/20(...)te.html?pagewanted=1
Goed initiatief, natuurlijk. Arabieren, van de Atlantische kust tot de Perzische Golf, roepen om meer vrijheid, om democratie, en gelijk hebben ze, en het was een kwestie van tijd voordat de "Arabische Lente" ook Palestina zou bereiken. Ik denk dat zal blijken dat de Palestijnse regering al maanden ervoor heeft gezorgd dat demonstraties tot nu toe uitbleven, maar dat is slechts mijn ongefundeerd vermoeden. De onderdrukking van Palestina blijft natuurlijk een soortement tragisch monument, als het ware, van Arabisch verzet.
Nou, mooi dus. Laat Amerika en Israël maar draaien en slecht slapen.
Maar ondertussen kan men aan de Palestijnse kust, in Gaza, nog een andere Arabische lente gebruiken:
[..]
Ik denk dat dit wel een een grote overwinning voor Fatah kan zijn.
Grappig maar nu serieus.quote:Op zaterdag 17 september 2011 15:12 schreef Monidique het volgende:
Dat hangt er helemaal vanaf. Als het een jood is in Amsterdam zonder brood, dan moet-ie naar de supermarkt. Dat raad ik hem dan aan.
quote:Op zaterdag 17 september 2011 15:12 schreef Monidique het volgende:
Dat hangt er helemaal vanaf. Als het een jood is in Amsterdam zonder brood, dan moet-ie naar de supermarkt. Dat raad ik hem dan aan.
Mijn vraag was wel degelijk serieus bedoeld, ik zie jou als voorstander van de Palestijnse zaak, aangezien in mijn ogen een twee-staten-oplossing momenteel geen oplossing is en/of/ kan zijn kan er maar een staat overblijven. In mijn ogen zal dat Israël zijn uiteraard met gedoogde Palestijnse gebieden die hopelijk alsnog ooit tot een vreedzaam Palestijns land kunnen uitgroeien wat voorlopig helaas niet waarschijnlijk is, maar ik denk dat jij in dat geval een Palestijns land verwacht aangezien jij, denk ik, Israël niet gerechtvaardigd vind. Toen kwam mijn vraag. Op die fiets dus. Ik vind het eveneens belangrijk om het jou te vragen aangezien ik van jou wil weten hoe je in dit geval de toekomst van de Joden ziet die nu in Israël leven.quote:Op zaterdag 17 september 2011 15:22 schreef Monidique het volgende:
Ik heb niet het idee dat je een serieuze vraag stelt en ik ga er natuurlijk ook niet serieus op in. Als je daadwerkelijk een antwoord verwacht, dan moet je dat even aangeven en misschien je vraag ook verduidelijken.
Oneens wat veroveren betreft.quote:Op zaterdag 17 september 2011 15:23 schreef waht het volgende:
De joden hoeven nergens heen. Ze hebben al een land, met verve veroverd.
quote:Op zaterdag 17 september 2011 15:10 schreef Joker89 het volgende:
[..]
Waar moeten de Joden dan naar toe Monidique?
Een mix van gekregen, verdedigd en veroverd. Akkoord.quote:Op zaterdag 17 september 2011 15:26 schreef Joker89 het volgende:
[..]
Oneens wat veroveren betreft.
Verdedigd vind ik beter.
daar kan je dagen op wachten zo niet jaren ,om iets zinnigs op dit soort vragen te krijgen ik heb er nog 5 staan in de wachtbox.quote:Op zaterdag 17 september 2011 15:21 schreef Joker89 het volgende:
Ik stel een vraag.
Kennelijk is die vraag heel moeilijk te beantwoorden maar ik wacht af.
Dus jij vindt dat Joden die absoluut niets hebben met Duitsland-Polen- en andere landen die de soort van verbannen Thomas oproept maar naar Europa moeten? Waarom mogen ze niet blijven?quote:
Het ligt er aan waar je een lijn trekt uiteraard!quote:Op zaterdag 17 september 2011 15:28 schreef waht het volgende:
[..]
Een mix van gekregen, verdedigd en veroverd. Akkoord.
Toch denk ik dat het probleem minder bij de Palestijnen ligt en meer bij de omringende landen! Dictatuur verwoest veel van die landen maar toch voelen ze zogenaamd een of andere band met de Palestijnen? Dezelfde Palestijnen die verwaarloosd worden in de kampen in Libanon? Dezelfde Palestijnen die jarenlang als minderwaardige moslims werden beschouwd door de rest van de Islamitische wereld? Wat is dan de gedeelde factor? Waarom maken mensen zich als Monidique niet druk om al die dictaturen die de Palestijnen maar blijven steunen? In mijn ogen had er al lang vrede kunnen zijn als de Palestijnen wat dat betreft alleen hadden gestaan. Als de moslims niet een of andere afkeer opgebouwd zouden hebben tegen een ander volk of een andere religie. Zo simpel is het niet als Monidique het wil afschilderen. Toch zit nu op dezelfde lijn als de leiders van verderfelijke regimes in Syrie en Iran, daar weigert ze bij stil te staan, zelfkritiek is kennelijk geen optie in haar wereld.quote:Op zaterdag 17 september 2011 15:29 schreef C_N het volgende:
[..]
daar kan je dagen op wachten zo niet jaren ,om iets zinnigs op dit soort vragen te krijgen ik heb er nog 5 staan in de wachtbox.
but any way palestijnseinen zien een palestijns wonder land ,
het zelfde wat de Egyptenaren zagen een Egypties wonderland kijk nu wat er van is overgebleven . meert werkloosheid en meer zooi .en minder zicht op een normalen toekomst .
iets wat ook in de PLO gebieden gaat gebeuren ..
het is een sprookje . wat heel snel uitgeblazen kan worden door eigen dom heid.
het niet kunnen organiseren van socialen voorzieningen werk de normalen dingen van het leven .
Praaten is heel goedkoop . maar doen dat is een ander ding wat ze niet kunnen .
bouw eerst een normalen societie op en zie israel als een staat en zweer terror af ..
pas dan kan je wat doen ,doe je dit niet dan zal de UN catwalk een palestijns wonderland dream blijven.en terecht .
Omdat er geen ruimte is voor de kolonisten. De kolonisten moeten vertekken, de Palestijnse vluchtelingen nemen hun plaats in.quote:Op zaterdag 17 september 2011 15:32 schreef Joker89 het volgende:
Dus jij vindt dat Joden die absoluut niets hebben met Duitsland-Polen- en andere landen die de soort van verbannen Thomas oproept maar naar Europa moeten? Waarom mogen ze niet blijven?
Aha, dus jij vindt dat de Joden daarna maar weg moeten, maar jij vindt niet dat de Palestijnen dan dezelfde fout, en/of/ fouten maken, waar jij Israël van beschuldigt? Volgens mij is er plek genoeg?quote:Op zaterdag 17 september 2011 15:44 schreef Adam1981 het volgende:
[..]
Omdat er geen ruimte is voor de kolonisten. De kolonisten moeten vertekken, de Palestijnse vluchtelingen nemen hun plaats in.
De joden die in de Arabische landen leefden voor de zionistische kolonisatie mogen uiteraard wel blijven. Degenen die in Palestina leefden voor de stichting van de zionistische staat blijven daar.
Duizenden Pools-zionistische kolonisten hebben al een Pools paspoort aangevraagd omdat ze beseffen dat ze binnenkort moeten vertrekken:
http://www.msnbc.msn.com/(...)d-existential-angst/
Oh op die manier. Dan kun je het terugveroveren noemen.quote:Op zaterdag 17 september 2011 15:36 schreef Joker89 het volgende:
[..]
Het ligt er aan waar je een lijn trekt uiteraard!
Hoe kan iemand nou iets krijgen, of veroveren, dat al van diegene is?
Ik ben inderdaad een voorstander van de Palestijnse zaak, én van de Israëlische zaak. Met de kolonistische zaak of de zaak van bussen opblazen heb ik echter niets.quote:Op zaterdag 17 september 2011 15:25 schreef Joker89 het volgende:
Mijn vraag was wel degelijk serieus bedoeld, ik zie jou als voorstander van de Palestijnse zaak,
De enige oplossing is twee staten. Een onafhankelijk, soeverein Palestina en een onafhankelijk, soeverein Israël, met duidelijk gedefiniëerde en redelijke grenzen. Als er geen tweestatenoplossing komt, dan zal de democratische, joodse staat Israël binnen honderd jaar verdwenen zijn, omdat er dan óf een burgeroorlog komt, die Israël demografisch straks niet meer gaat winnen, of er democratie komt waardoor het joodse karakter zal verdwijnen, of er zal een nog strengere, apartheidsstaat komen.quote:aangezien in mijn ogen een twee-staten-oplossing momenteel geen oplossing is en/of/ kan zijn kan er maar een staat overblijven.
Ik weet niet eens wat je hiermee bedoelt. Israël niet gerechtvaardigd vinden? Wat houdt dat in?quote:aangezien jij, denk ik, Israël niet gerechtvaardigd vind.
Nou, ik denk dat, als je met joden bedoelt de Israëliërs in Israël en de kolonisten in Palestina, de Israëliërs in Israël simpelweg door kunnen gaan met wat ze nu doen, door kunnen wonen waar ze nu wonen. Veel kolonisten kunnen ook blijven, omdat er land geruild zal worden, en veel kolonisten zullen moeten verkassen omdat hun nederzettingen een redelijke Palestijnse grens blokkeren.quote:Toen kwam mijn vraag. Op die fiets dus. Ik vind het eveneens belangrijk om het jou te vragen aangezien ik van jou wil weten hoe je in dit geval de toekomst van de Joden ziet die nu in Israël leven.
Niet helemaal aangezien er in mijn ogen toch weinig strijd aan vooraf is gegaan, wanneer er daadwerkelijk met militair acties werd opgetreden, kan er van verdediging worden gesproken.quote:Op zaterdag 17 september 2011 16:12 schreef waht het volgende:
[..]
Oh op die manier. Dan kun je het terugveroveren noemen.
Dan heb ik je voor een deel verkeerd begrepen waardoor mijn vraag, richting jou, onterecht was dus mijn excuses wat dat betreft. In mijn ogen is de twee-staten-oplossing geen oplossing meer. Het moment lag in 2006 toen nederzettingen in Gaza en op de Jordaanoever werden gesloten en ontruimd. Aanvallen van Hamas en Hezbollah zorgden voor een nieuwe heftige oorlog. De jaren daarvoor kwamen er van Israëlische kant genoeg initiatieven om door te gaan met een twee-staten-oplossing maar dat is er niet van gekomen. Israël vaart nu een meer harde koers met een meer rechtse regering, en dan krijgt Israël in mijn ogen onterecht verwijten, Israël had tien jaar geleden al lang die Palestijnse staat waarschijnlijk erkend als er van Palestijnse kant enige actie werd ondernomen. Nu in andere landen, die eerst weinig problemen hadden met Israël, nu toch radicaliseren of een andere kant kiezen waardoor de Palestijnen nog meer opgefokt zullen worden en er weer geen vrede mogelijk zal zijn. De Palestijnen en Israeliers kunnen met een dergelijke omgeving niet rustig langs elkaar leven en daarom zullen er waarschijnlijk geen twee staten komen, en zo wel, dan zal het waarschijnlijk geen permanente situatie zijn.quote:Op zaterdag 17 september 2011 16:13 schreef Monidique het volgende:
[..]
Ik ben inderdaad een voorstander van de Palestijnse zaak, én van de Israëlische zaak. Met de kolonistische zaak of de zaak van bussen opblazen heb ik echter niets.
[..]
De enige oplossing is twee staten. Een onafhankelijk, soeverein Palestina en een onafhankelijk, soeverein Israël, met duidelijk gedefiniëerde en redelijke grenzen. Als er geen tweestatenoplossing komt, dan zal de democratische, joodse staat Israël binnen honderd jaar verdwenen zijn, omdat er dan óf een burgeroorlog komt, die Israël demografisch straks niet meer gaat winnen, of er democratie komt waardoor het joodse karakter zal verdwijnen, of er zal een nog strengere, apartheidsstaat komen.
Daarom is de enige oplossing twee staten.
[..]
Ik weet niet eens wat je hiermee bedoelt. Israël niet gerechtvaardigd vinden? Wat houdt dat in?
[..]
Nou, ik denk dat, als je met joden bedoelt de Israëliërs in Israël en de kolonisten in Palestina, de Israëliërs in Israël simpelweg door kunnen gaan met wat ze nu doen, door kunnen wonen waar ze nu wonen. Veel kolonisten kunnen ook blijven, omdat er land geruild zal worden, en veel kolonisten zullen moeten verkassen omdat hun nederzettingen een redelijke Palestijnse grens blokkeren.
Zo zie ik het.
een serieuze vraag ,welke Israelishe zaak ben jij dan voorstander van M,Dquote:Op zaterdag 17 september 2011 16:13 schreef Monidique het volgende:
[..]
Ik ben inderdaad een voorstander van de Palestijnse zaak, én van de Israëlische zaak. Met de kolonistische zaak of de zaak van bussen opblazen heb ik echter niets.
quote:[
ik weet niet of je het nieuws volgd maar dit ballonetje gaat helaas niet op .quote:Op zaterdag 17 september 2011 15:44 schreef Adam1981 het volgende:
[..]
Omdat er geen ruimte is voor de kolonisten. De kolonisten moeten vertekken, de Palestijnse vluchtelingen nemen hun plaats in.
De joden die in de Arabische landen leefden voor de zionistische kolonisatie mogen uiteraard wel blijven. Degenen die in Palestina leefden voor de stichting van de zionistische staat blijven daar.
quote:
Ik ben er voorstander van dat mensen vrij in hun eigen land kunnen leven, in een levensvatbare staat en in vrede. Dat is de Palestijnse zaak. En dat is ook de Israëlische zaak. Ik ben, zoals ik al zeg, geen voorstander van de kolonistische zaak, de zaak van de radicale zionisten.quote:Op zaterdag 17 september 2011 16:47 schreef C_N het volgende:
[..]
een serieuze vraag ,welke Israelishe zaak ben jij dan voorstander van M,D
[..]
Dat gaat nooit gebeuren. Ik snap ook niet wat voor oplossing dit is? Behalve in de mentaliteit van een hil billie arabier.quote:Op zaterdag 17 september 2011 15:44 schreef Adam1981 het volgende:
[..]
Dat is wat ik ook roep.quote:Op zaterdag 17 september 2011 15:29 schreef C_N het volgende:
[..]
daar kan je dagen op wachten zo niet jaren ,om iets zinnigs op dit soort vragen te krijgen ik heb er nog 5 staan in de wachtbox.
het zelfde wat de Egyptenaren zagen een Egypties wonderland kijk nu wat er van is overgebleven . meert werkloosheid en meer zooi .en minder zicht op een normalen toekomst .
het niet kunnen organiseren van socialen voorzieningen werk de normalen dingen van het leven .
bouw eerst een normalen societie op en zie israel als een staat en zweer terror af ..
pas dan kan je wat doen ,doe je dit niet dan zal de UN catwalk een palestijns wonderland dream blijven.en terecht .starring, M,Abbas als peter pan .hamas als de princes en de 7 dwergejes .
Ik heb er moeite mee dat ze gehaald worden, dat het criterium voor toelating racistisch is en dat het ten koste gaat van de mensen die het meeste recht hebben op dat land.quote:Op vrijdag 16 september 2011 09:06 schreef PhysicsRules het volgende:
[..]
Heb jij er problemen mee dat er nu nog Joden naar Israël emigreren, of dat een deel van deze immigranten vervolgens op de Westbank gaan wonen?
Wie zijn dat dan?quote:Op zaterdag 17 september 2011 17:46 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Ik heb er moeite mee dat ze gehaald worden, dat het criterium voor toelating racistisch is en dat het ten koste gaat van de mensen die het meeste recht hebben op dat land.
http://www.jpost.com/MiddleEast/Article.aspx?id=23837quote:'Egyptians paid to storm Israeli embassy in Cairo'
By JPOST.COM STAFF AND REUTERS
09/18/2011 08:42
Participants may have been paid 5,000-11,000 pounds to "go to the embassy and create chaos," Egyptian newspaper reports.
Investigations into the storming of the Israeli embassy in Cairo revealed that young people may have been bribed into taking violent action that day, Egyptian newspaper Al Ahram reported Sunday.
A source explained to Al Ahram that participants were assembled the day before the attack and taken by "luxury tourist buses" to eat a "lavish dinner." They were told they need to take revenge against Israel "for our children who were killed on the border."
RELATED:
‘Israel will do everything to bring you home’
Egypt says it will try those behind Israel mission violence
Timeline of Israel embassy attack in Cairo
According to the report, envelopes were handed out to each participant with money ranging from 5,000-11,000 pounds pounds, and all agreed to gather the next day at 5 p.m. "in various locations such as the zoo and the field of Cairo University, [and] to go to the embassy and create chaos."
Hundreds of Egyptians stormed the building housing Israel's mission in Cairo on September 9, throwing embassy documents and its national flag from windows.
After telephoned appeals by Netanyahu to Cairo's interim military rulers and the Obama administration, Egyptian security forces extracted the six Israeli guards trapped inside the embassy before dawn. Another Netanyahu aide said the Israelis' heads were covered to throw off the crowds.
Israel had earlier sent a military plane to evacuate its ambassador, Yitzhak Levanon, and about 80 staff and families. A second aircraft brought the six guards "safe and sound" to Israel, Netanyahu's office said in a statement.
Dat lijkt me niet zo heel ingewikkeld he, kijk waar mensen overal ter werel recht op land aan ontlenen, en dan volgt het antwoord vanzelf.quote:
Niemand heeft recht op land.quote:Op zondag 18 september 2011 10:57 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Dat lijkt me niet zo heel ingewikkeld he, kijk waar mensen overal ter werel recht op land aan ontlenen, en dan volgt het antwoord vanzelf.
Dat is eigenlijk best een geruststelling.quote:Op zondag 18 september 2011 10:22 schreef C_N het volgende:
[..]
http://www.jpost.com/MiddleEast/Article.aspx?id=23837
zo we kwamen niet zo uit zich zelf,, zoals werd beweerd .
Onzin. Er is volkenrecht, dat sommigen menen dat dat allemaal ineens heel anders zit en met voeten getreden mag worden als Israel in het geding is doet daar niet aan af.quote:Op zondag 18 september 2011 11:01 schreef waht het volgende:
[..]
Niemand heeft recht op land.
Tenzij een bepaalde partij dat goed uitkomt wordt gesproken over recht, anders niet.
De man met het strijdtuig bepaalt wel of het onzin is.quote:Op zondag 18 september 2011 11:35 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Onzin. Er is volkenrecht, dat sommigen menen dat dat allemaal ineens heel anders zit en met voeten getreden mag worden als Israel in het geding is doet daar niet aan af.
Dus je staat ook volledig achter het Marokkaanse beleid ten aanzien van de WS. Wat feitelijk een één op één kopie is van deze situatie.quote:Op zondag 18 september 2011 11:37 schreef waht het volgende:
[..]
De man met het strijdtuig bepaalt wel of het onzin is.
Ik keur het niet goed, maar zo werkt het wel.quote:Op zondag 18 september 2011 12:06 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Dus je staat ook volledig achter het Marokkaanse beleid ten aanzien van de WS. Wat feitelijk een één op één kopie is van deze situatie.
lolwutquote:Op vrijdag 16 september 2011 17:47 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Anti-Islamitische Bernard Lewis aanhangers.
Als je 't niet geloven wil, ga je gang. Sterker nog, als je je er niet in herkent, des te beter. Maar wat ik beschreef was 'gewoon' geschiedenis.quote:Het verspreiden van het Ware Geloof terwijl bekering niet centraal staat. Erg interessant, alleen klopt het voor geen meter.
Radicaal of fundamentalistisch? En je weet waarom fundamentalisten zo heten?quote:Het zijn overigens wel de bekende standpunten van de radicale islamisten die jij hier overneemt, moet jij voor de rest geheel zelf weten. De Islam zelf heeft echter een volledig ander standpunt aangaande deze discussie. Je bewering is dan ook niet alleen strijdig met het principe van de Jihad en de Dhimmi-status, zoals ik deze uitgelegd heb, maar ook met een derde principe van de Islam, waarin nadrukkelijk gesteld wordt te leven naar de regels van het gastland.
Okee, ik dacht dat je het pan-arabisme van de jaren 60 bedoelde. Vond 't al zo raar.quote:Ik weet niet waarom jij met verzonnen jaartallen aan komt zetten, aangezien ik in mijn betoog nergens heb gesproken over de jaren 60 of 30. Het Pan-Arabisme stamt al uit de Eerste Wereldoorlog in case you didn't know.
Nee, okee, dan hadden we het wel over hetzelfde.quote:Het Joodse tehuis (althans het ontstane gebied) is daar weer een directe voortvloeisel van nadat de Britten de Arabieren in hun aars hadden geneukt. Gewoon keiharde feiten met een beetje geschiedenisbesef.
Toe nouou. Dhimmi's zijn volgers van het ware geloof (maar dan een vroege versie). Natuurlijk komen die ook in het Paradijs, onder Islamitische leiding natuurlijk. De ongelovigen zijn echt niet van de partij in het paradijs, hoor. Overigens een groot deel van de gelovigen ook niet, als je die aanslagen van tegenwoordig ziet in Irak, Afghanistan etcetera.quote:Dat is geen vereiste, zie de dhimmi status. Ten tweede is er wel degelijk behoefte aan een Groot-Israel onder conservatieve Joodse figuren.
Als zij daarmee bedoelen alle gebiede die ooit aan Israël (de oude versie) hebben toebehoord, tja.quote:De term Groot-Israel is dan ook niet zomaar uit de lucht komen vallen.
Niet doen. Doe ik ook niet bij jou (in deze discussie).quote:Je bent <knip>
Ik hoop dat die opvatting voor alle moslims gaat gelden.quote:Dat klopt. De Wildersjes en de Breivikjes gaan uit van een expansiedrift van de Islam, terwijl daar vanuit de Islamitische wereld volstrekt geen behoefte aan is.
Belangrijkste vetgedrukt. Vóór de aanslagen van 11 september was de kolonisatiedrift van het Westen verwaarloosbaar. 'Zijzelf' halen het Westen naar binnen, niet andersom. Zoals ik ook al vaker heb gezegd hier.quote:De terreurgroepen zijn dan ook niet ontstaan in het kader van het "omver willen schoppen" of "overnemen" van bepaalde landen. Neen, ze zijn ontstaan in het kader van de in hun ogen voortgaande kolonisatiedrift van het Westen.
En dat ontken ik ook niet.quote:Dat stel ik niet, wel stel ik dat a) Israel per definitie een veel sterker lobby heeft, ook in de machtige landen. b) de Holocaust door Israel efficient wordt gebruikt voor eigen politieke doeleinden, hoe naar dat ook klinkt.
Beetje meer aan geschiedenis doen.quote:Op zaterdag 17 september 2011 15:26 schreef Joker89 het volgende:
[..]
Oneens wat veroveren betreft.
Verdedigd vind ik beter.
Ach, wat openstaande vragen betreftquote:Op zaterdag 17 september 2011 15:29 schreef C_N het volgende:
[..]
pas dan kan je wat doen ,doe je dit niet dan zal de UN catwalk een palestijns wonderland dream blijven.en terecht .starring, M,Abbas als peter pan .hamas als de princes en de 7 dwergejes .
Zo, dit is een compacte post. Massief. Verknoopt.quote:Op zaterdag 17 september 2011 15:48 schreef Joker89 het volgende:
[..]
Aha, dus jij vindt dat de Joden daarna maar weg moeten, maar jij vindt niet dat de Palestijnen dan dezelfde fout, en/of/ fouten maken, waar jij Israël van beschuldigt? Volgens mij is er plek genoeg?
Steden als Tel Aviv moeten dus in jouw ogen ook afgebroken worden tot datgene wat er stond voordat Israël werd gesticht? Hoe ga jij bepalen wiens familie er wel of niet was voor de stichting?
Sommige personen hebben via de ene lijn iemand die er wel was, en via de andere lijn weer niet, andere personen konden niet weg door geldgebrek of wat dan ook! Is dat dan eerlijk? Waren de Palestijnen/Arabieren/ zo vriendelijk tegen de Joden toen er nog geen Arabische staat was? zie jij dan geen enkel probleem?
In dat geval moeten de Turken dus weer weg uit Byzantium? En de Polen uit Pommeren en Silezie? De Yanks uit Amerika en de Aussies uit Australie? De Russen uit Oost-Pruisen en ga zo maar door?quote:Op zaterdag 17 september 2011 15:44 schreef Adam1981 het volgende:
[..]
Duizenden Pools-zionistische kolonisten hebben al een Pools paspoort aangevraagd omdat ze beseffen dat ze binnenkort moeten vertrekken:
http://www.msnbc.msn.com/(...)d-existential-angst/
Ah. Het recht van de sterkste.quote:Op zondag 18 september 2011 11:37 schreef waht het volgende:
[..]
De man met het strijdtuig bepaalt wel of het onzin is.
En de joden uit Israel.quote:Op maandag 19 september 2011 01:20 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
In dat geval moeten de Turken dus weer weg uit Byzantium? En de Polen uit Pommeren en Silezie? De Yanks uit Amerika en de Aussies uit Australie? De Russen uit Oost-Pruisen en ga zo maar door?
wow mooie taal zeg .quote:Op maandag 19 september 2011 07:56 schreef Sicstus het volgende:
Het doen stichten van de staat Israel is natuurlijk een van de grofste fouten die er gemaakt zijn in de geschiedenis. Maar nu zitten we ermee en het kan niet teruggedraaid worden. Daarom moet er voor gezorgd worden dat zowel de joden als de Palestijnen hun eigen onafhankelijke stukje grond daar hebben. Bijvoorbeeld door het erkennen van een onafhankelijke Palestijnse staat op die miezerige Gaza-strook en het stuk West-oever. Maar zelfs dat wordt gedwarsboomd door de perfide Amerikanen en hun reetlikkers uit West-Europa.
Ja het is me wat die bezetting van moslimland!quote:Op maandag 19 september 2011 07:56 schreef Sicstus het volgende:
Het doen stichten van de staat Israel is natuurlijk een van de grofste fouten die er gemaakt zijn in de geschiedenis. Maar nu zitten we ermee en het kan niet teruggedraaid worden. Daarom moet er voor gezorgd worden dat zowel de joden als de Palestijnen hun eigen onafhankelijke stukje grond daar hebben. Bijvoorbeeld door het erkennen van een onafhankelijke Palestijnse staat op die miezerige Gaza-strook en het stuk West-oever. Maar zelfs dat wordt gedwarsboomd door de perfide Amerikanen en hun reetlikkers uit West-Europa.
quote:Abbas also called on Israel to "recognize a Palestinian state" and not "pass up the opportunity for peace."
(AFP)http://www.ynetnews.com/articles/0,7340,L-4124080,00.html
Ze willen dus gewoon rellen en terroriseren.quote:Hamas, dat al eerder zijn ongenoegen liet blijken, is het er niet mee eens dat de Palestijnse staat alleen de Westelijke Jordaanoever, de Gazastrook en Oost-Jeruzalem omvat. De beweging volhardt in haar standpunt van één Palestina inclusief het tegenwoordige Israël.
Hey! Ik had het niet tegen jou.quote:Op maandag 19 september 2011 01:38 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Ah. Het recht van de sterkste.
Dat is duidelijk.
idd goed gezegt.quote:Op maandag 19 september 2011 11:01 schreef ReplaR het volgende:
http://www.nu.nl/buitenla(...)lidmaatschap-vn.html
[..]
Ze willen dus gewoon rellen en terroriseren.
Ze hebben dat altijd al gezegd, maar dat wordt nogal vaak 'vergeten'.quote:Op maandag 19 september 2011 11:05 schreef C_N het volgende:
[..]
idd goed gezegt.
wel leuk dat dat nu pas gezien word . duurde 60 jaar , maar ja beter laat dan nooit
quote:Abbas voor lidmaatschap: Wat zijn de gevaren?
Het is lang geleden dat de Algemene Vergadering van de Verenigde Naties in een crisissfeer begon. De Palestijnse president Mahmoud Abbas heeft aangekondigd dat hij de Veiligheidsraad gaat vragen om een volwaardig lidmaatschap van een Palestijnse staat.
Daarmee heeft hij het Israëlisch-Palestijnse conflict zo op scherp gezet, dat er dit weekeinde in New York en het Midden-Oosten koortsachtig overleg werd gevoerd om escalatie te voorkomen. Gevreesd wordt dat Abbas met vuur speelt in een licht ontvlambaar Midden-Oosten.
Vaticaan
Abbas, president van de Palestijnse Autoriteit, maakte zijn plan vrijdagavond in een televisierede bekend. Kort daarvoor was de verwachting van VN-diplomaten nog dat hij zou besluiten tot een politiek minder omstreden stap: een verzoek aan de Algemene Vergadering de Palestijnen de status te geven van een 'waarnemerstaat', gelijk het Vaticaan. Maar hij besloot tot de maximale optie: een aanvraag bij het hoogste VN-orgaan voor een volledig lidmaatschap.
Abbas zei dat het geduld van zijn volk op is. 'Onze oprechte en aanhoudende pogingen om via onderhandelingen een eind te maken aan de bezetting en te komen tot een onafhankelijke Palestijnse staat, zijn uitgelopen op een impasse, een doodlopende straat.'
Het verzoek aan de Veiligheidsraad is volgens de Palestijnen bedoeld om het vredesproces weer op gang te krijgen, maar dan tussen gelijken. Voor hen is het belangrijk dat nu wordt toe gewerkt naar internationale erkenning van de grenzen van een Palestijnse staat. Wat hen betreft zijn dat de grenzen van 1967, inclusief de Westelijke Jordaanoever, Oost-Jeruzalem en de Gazastrook.
Daarna zou het overleg tussen Israëliërs en Palestijnen zich kunnen concentreren op details. Zoals de vraag wat er moet gebeuren met de Joodse nederzettingen in Palestijns gebied, waar een half miljoen Israëliërs wonen.
Bestaansrecht
Abbas bezwoer dat hij Israël niet het bestaansrecht wil ontzeggen. 'Niemand kan dat doen. Het is een volwaardig lid van de Verenigde Naties. Wij willen alleen de Israëlische bezetting en alles wat daaruit voortvloeit voor onze gebieden delegitimiseren.'
Toch waagt de 76-jarige Abbas een enorme gok. De Israëlische regering meent dat hij slechts erop uit is de Joodse staat te isoleren. Ook Amerika is tegen en dreigt met een veto.
De Amerikanen en de Europese Unie, waaronder Nederland, vinden dat Abbas de omgekeerde weg volgt. Erkenning van een Palestijnse staat als volledig VN-lid moet het gevolg zijn van vredesonderhandelingen, niet het begin. Daarom is het zogeheten Kwartet, bestaande uit de VS, EU, VN en Rusland, deze zomer druk bezig geweest Abbas over te halen de Veiligheidsraad niet om een VN-lidmaatschap te vragen. Als alternatief werd hem een tekst voorgesteld, waarin de uitgangspunten werden vastgelegd voor een doorstart van het vredesproces.
Confrontatie
Het mocht niet baten. Abbas koos voor de hoogste inzet. Er zijn nu twee mogelijkheden. Of de diplomatie slaagt er alsnog in de angel uit zijn lidmaatschapsaanvraag te halen en deze om te buigen tot een verklaring over een hervatting van de onderhandelingen. Of iedereen graaft zich in en er volgt een confrontatie.
Dit kan een Clausewitz-moment zijn: politiek zit de situatie al jaren muurvast. Als linksom of rechtsom de patstelling niet doorbroken wordt, bestaat er het risico op escalatie, inclusief geweld.
In Israël word al gedacht aan strafmaatregelen. In Amerika dreigen leden van het Congres te stoppen met het overmaken van geld naar de Palestijnse gebieden, met alle mogelijke chaos van dien. Als de regering-Obama gedwongen wordt haar veto uit te spreken over de Palestijnse lidmaatschapsaanvraag, kunnen Amerikanen doelwit worden van de woede van de Arabische straat.
Afreageren
Ook bestaat het risico dat Abbas zoveel verwachtingen heeft gewekt, dat de Palestijnen weer teleurgesteld worden en dat afreageren met gewelddadige demonstraties. Abbas probeerde daarom vrijdag al de verwachtingen te temperen door de Palestijnen erop te wijzen dat zijn initiatief geen eind zal maken aan de Israëlische bezetting.
De islamistische beweging Hamas, de rivaal van Abbas, is tegen de lidmaatschapsaanvraag. Ismail Haniya, een van de leiders van Hamas, heeft dat zondag gezegd. Hamas is het er niet mee eens dat de Palestijnse staat alleen de Westelijke Jordaanoever, de Gazastrook en Oost-Jeruzalem omvat. De beweging volhardt in haar standpunt van één Palestina, inclusief het tegenwoordige Israël.
Volgens een VN-diplomaat heeft Abbas nu zijn belangrijkste troefkaart op tafel gelegd. 'Dat kan hij maar één keer doen. Of hij weet hiermee het schip op een andere koers te krijgen. Of de doos van Pandora gaat open.'
Wat mij betreft is het ook wel de omgekeerde wereld: wij willen dat ze eerst opnieuw vredesonderhandelingen aangaan voordat ze een staat worden, zij willen een staat worden met inachtneming van het bestaansrecht van Israël met opheffing van de Israëlische bezetting. Maar met Israël valt niet fatsoenlijk te onderhandelen over die bezetting. Waarom zouden de Palestijnen er genoegen mee nemen aan het kortste eind te trekken.quote:Op maandag 19 september 2011 14:34 schreef Frutsel het volgende:
[..]
http://www.volkskrant.nl/(...)ijn-de-gevaren.dhtml
Let wel: Hamas is daar aan het bewind en zij willen:quote:Op maandag 19 september 2011 14:49 schreef Disana het volgende:
[..]
Wat mij betreft is het ook wel de omgekeerde wereld: wij willen dat ze eerst opnieuw vredesonderhandelingen aangaan voordat ze een staat worden, zij willen een staat worden met inachtneming van het bestaansrecht van Israël met opheffing van de Israëlische bezetting. Maar met Israël valt niet fatsoenlijk te onderhandelen over die bezetting. Waarom zouden de Palestijnen er genoegen mee nemen aan het kortste eind te trekken.
Met hun valt ook niet te onderhandelen.quote:De beweging volhardt in haar standpunt van één Palestina, inclusief het tegenwoordige Israël.
Voor beide volkeren mogen we blij zijn dat Israël hier de sterkere partij is. Die zou met gemak Hamas kunnen uitroeien maar doet het niet. Andersom zou Hamas geen moment twijfelen als ze de middelen hadden.quote:Op maandag 19 september 2011 14:54 schreef Frutsel het volgende:
Met hun valt ook niet te onderhandelen.
De doos van Pandora gaat dan ook open...
Abbas heeft zijn ware gezicht laten zien toen Israël twee jaar geleden een aantal maanden een bouwstop heeft gehad, met als doel de onderhandelingen weer te laten beginnen. Abbas heeft toen 9 maanden lang getreuzeld en was pas op het allerlaatste moment bereid aan te schuiven. Gek genoeg wilde israël de bouwstop niet verlengen.quote:Op maandag 19 september 2011 14:56 schreef Aloulou het volgende:
In principe is het een hele rare situatie nu. Abbas is met zijn expliciet erkenning van Israel en haar bestaansrecht nou juist de tegenstander waar de huidige zeer rechtse Israelische regering niet op zit te wachten. Abbas onderschrijft Israel als staat en dat dat feit niet te wissen valt en wil slechts terug naar de grenzen van '67. Waarna de kleinere details zoals kolonisten in de West-Bank wel over onderhandeld gaat worden.
De huidige Israelische regering heeft met het doorbouwen van nieuwe huizen voor kolonisten in Oost-Jeruzalem (wat volgens internationale consensus Palestina toebehoort) bewezen niet open te staan voor vredesonderhandelingen. Anders blijf je niet doorbouwen en land stelen terwijl je met je tegenstander onderhandelt over "vrede". Ook internationaal en vooral grote broeder Amerika heeft dit veroordeeld en geprobeerd Netanyahu van gedachten te veranderen, wat niet is gelukt.
Wat Netanyahu en de zijnen beter uitkomt is Hamas. Het bovenstaande artikel geeft ook duidelijk weer dat Hamas zo "slim als ze zijn" totaal geen concessies doet. Ze willen een Palestijnse staat op heel Israelisch grondgebied. Huidige Israel that is. Zo'n tegenstander is heerlijk voor de huidige Israelische regering omdat je dan helemaal geen show hoeft op te zetten om te doen alsof je onderhandelt voor vrede en tegelijkertijd je project zelf afmaakt om bepaalde gebieden nog verder te koloniseren (vooral Oost-Jeruzalem en in mindere mate plekken op de West Bank).
Abbas ziet in dat de "vredespartner" waar hij op dit moment mee te maken heeft uit is op het inwinnen van terrein, zie het doorbouwen van wijken voor joodse kolonisten. En ziet daarom nog maar een optie en dat is een volledige status aanvragen bij de VN. Aangezien hij met lede ogen toekijkt hoe de bevolking in vooral Oost-Jeruzalem (wat Palestina toebehoort) demografisch wordt verjoodst door Israel om het in de toekomst definitief eigen te hebben gemaakt: Israelisch that is.
Aangezien de internationale gemeenschap er geen stokje voor steekt, consequenties aan Israel aan verbindt, is hij gedwongen de laatste stap te nemen en dat is gebruik te maken van de Arabische revolutie en de zaak op scherp te zetten.
Het feit dat Nederland o.a. aandwingt op verdere onderhandelingen is wat mij betreft een lachertje. Het is vrij duidelijk dat de huidige rechtse Israelische regering een doel heeft: en dat is Oost-Jeruzalem inlijven en daarvoor moet het gekoloniseerd worden met Israelische joden. Van onderhandelingen is dus geen sprake, slechts tijd rekken om de boel verder over te nemen.
Had Israel een wat linksere regering gehad dan was er nu denk ik wel een redelijke kans op een doorbraak aangezien ook de Palestijnen na aardig wat jaren Hamas Hamas-moe zijn en die oerdomme retoriek van hen inmiddels wel kennen. Klinkt leuk maar je verliest er alleen maar, en dat hebben ze al zoveel jaren gedaan.
Ben benieuwd. Aangezien ik ook demonstraties verwacht in landen als Libie, Tunesie en Egypte als Amerika een veto uitspreekt. Iets wat in deze drie landen tot voorheen altijd door de Westersgezinde dictators direct als "gevaar voor nationale veiligheid" de kop in werd gedrukt.
Ook denk ik dat Abbas op de achtergrond in Palestina nu alles rustig houdt om op het hoogtepunt proberen vreedzame demonstraties te laten ontstaan. Als iets wel is bewezen is het dat vreedzame demonstraties effectiever zijn dan met wapens aanslagen plegen. Zoals het vertrek van Mubarak liet zien en/of de vlucht die Ben Ali nam.
Maar Abbas erkent Israël wel en van hem komt deze noodsprong. En iedereen roept nu wel dat het een verschrikkelijke toestand gaat worden als hij doorzet, maar dat ligt toch aan de partijen zelf.quote:Op maandag 19 september 2011 14:54 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Let wel: Hamas is daar aan het bewind en zij willen:
[..]
Met hun valt ook niet te onderhandelen.
De doos van Pandora gaat dan ook open...
Ik wil niet lullig doen, maar ooit waren 'de moslims' de kolonisten toen Palestina werd veroverd.quote:Op zaterdag 17 september 2011 15:44 schreef Adam1981 het volgende:
[..]
Reageer nou eens op het stuk van hamas, die dus één staat willen inclusief het huidige Israel..quote:Op maandag 19 september 2011 15:06 schreef Disana het volgende:
[..]
Maar Abbas erkent Israël wel en van hem komt deze noodsprong. En iedereen roept nu wel dat het een verschrikkelijke toestand gaat worden als hij doorzet, maar dat ligt toch aan de partijen zelf.
En toch is de gehele Arabische revolutie niet gunstig voor Israel en dus ook voor het Westen. Hoelang blijft de onvoorwaardelijke steun nog? De EU keurt het af, de Amerikanen gaan VETO'en... Rusland en China houden zich afzijdig dus zijn we terug bij af waarbij Abbas vermoedelijk ook de weg naar de Algemene vergadering van de VN zal bewandelen om een hogere status af te dwingen die er vermoedelijk met een meerderheid wel gaat komen en dus wordt Palestina ook gezien als staat.quote:Op maandag 19 september 2011 14:58 schreef waht het volgende:
[..]
Voor beide volkeren mogen we blij zijn dat Israël hier de sterkere partij is. Die zou met gemak Hamas kunnen uitroeien maar doet het niet. Andersom zou Hamas geen moment twijfelen als ze de middelen hadden.
dat laatste is wat ze willen en daat stuuren ze al jaren op af .quote:Op maandag 19 september 2011 16:08 schreef Frutsel het volgende:
[..]
En toch is de gehele Arabische revolutie niet gunstig voor Israel en dus ook voor het Westen. Hoelang blijft de onvoorwaardelijke steun nog? De EU keurt het af, de Amerikanen gaan VETO'en... Rusland en China houden zich afzijdig dus zijn we terug bij af waarbij Abbas vermoedelijk ook de weg naar de Algemene vergadering van de VN zal bewandelen om een hogere status af te dwingen die er vermoedelijk met een meerderheid wel gaat komen en dus wordt Palestina ook gezien als staat.
De haat richting Israel en het Westen zal vanwege dat VETO blijven groeien, zeker als er ook meer incidenten komen zoals aan de Egyptische grens of met hulpflotilla's.
Ergens heb ik een heel naar gevoel bij al deze veranderingen en lijkt de lont naar het kruidvat van het middenoosten bijna opgebrand.
Het is Abbas die met dit verzoek komt. En daarbij zegt hijquote:Op maandag 19 september 2011 15:25 schreef ReplaR het volgende:
Reageer nou eens op het stuk van hamas, die dus één staat willen inclusief het huidige Israel..
bronquote:Op maandag 19 september 2011 16:27 schreef Disana het volgende:
[..]
Het is Abbas die met dit verzoek komt. En daarbij zegt hij
Het verzoek aan de Veiligheidsraad is volgens de Palestijnen bedoeld om het vredesproces weer op gang te krijgen, maar dan tussen gelijken. Voor hen is het belangrijk dat nu wordt toe gewerkt naar internationale erkenning van de grenzen van een Palestijnse staat. Wat hen betreft zijn dat de grenzen van 1967, inclusief de Westelijke Jordaanoever, Oost-Jeruzalem en de Gazastrook.
Daarna zou het overleg tussen Israëliërs en Palestijnen zich kunnen concentreren op details. Zoals de vraag wat er moet gebeuren met de Joodse nederzettingen in Palestijns gebied, waar een half miljoen Israëliërs wonen.
Abbas bezwoer dat hij Israël niet het bestaansrecht wil ontzeggen. 'Niemand kan dat doen. Het is een volwaardig lid van de Verenigde Naties. Wij willen alleen de Israëlische bezetting en alles wat daaruit voortvloeit voor onze gebieden delegitimiseren.'
De bron komt van Frutsel. Ik heb er nu al twee keer uit geciteerd, misschien is het een idee dat je zelf het stuk eens leest.quote:Op maandag 19 september 2011 16:32 schreef C_N het volgende:
[..]
bron
zo kan je na gaan als hij dit zeg en het zelf zweer ,wat je aan die man heeft, niets en nog eens niets , lieg en bedriegd,en zweer zelfs op iets wat hij nooit klaar kan maken en vinger wijzend naar anderen goh waar kom ik dit meer tegen .
maar de bron zou ik graag willen lezen
Wie Israel?quote:Op maandag 19 september 2011 16:13 schreef C_N het volgende:
[..]
dat laatste is wat ze willen en daat stuuren ze al jaren op af .
is dan een niet goed geinformeerde bron kan ik je zeggen .quote:Op maandag 19 september 2011 16:34 schreef Disana het volgende:
[..]
De bron komt van Frutsel. Ik heb er nu al twee keer uit geciteerd, misschien is het een idee dat je zelf het stuk eens leest.
Die mening had je dus ook al voordat je om een bron vroeg.quote:Op maandag 19 september 2011 16:39 schreef C_N het volgende:
is dan een niet goed geinformeerde bron kan ik je zeggen .
de PLOquote:
a je weet nu al wat ik denk . wowquote:Op maandag 19 september 2011 16:41 schreef Disana het volgende:
[..]
Die mening had je dus ook al voordat je om een bron vroeg.
mijn mening kan nog eens veranderd worden de jouwen staat als een stuk beton vast ganageld in de grond disane met al je respektquote:Op maandag 19 september 2011 16:41 schreef Disana het volgende:
[..]
Die mening had je dus ook al voordat je om een bron vroeg.
Als jij het nieuws van de Volkskrant, door Frutsel letterlijk geciteerd, af wilt doet als 'iets wat iemand schrijft en wat maar bedacht is door een website', dan moet je dat maar doen.quote:Op maandag 19 september 2011 16:46 schreef C_N het volgende:
kom je met een bron waar het 100% duidelijk staat dan kan het een goede bron zijn maar iets wat frutsel schrijf uit een bron wat een gedachten gang is van een web site ?/
3 Maandjes geleden "had" Abbas duidelijk iets anders gezegd.quote:Op maandag 19 september 2011 16:51 schreef Disana het volgende:
[..]
Als jij het nieuws van de Volkskrant, door Frutsel letterlijk geciteerd, af wilt doet als 'iets wat iemand schrijft en wat maar bedacht is door een website', dan moet je dat maar doen. Ga dan alleen geen tijd van anderen zitten verspillen omdat je er geen woord van hebt gelezen.
als er gezegt woord dat de PLO israel als staat,erkend dan is dat niet een goede bron .quote:Op maandag 19 september 2011 16:51 schreef Disana het volgende:
[..]
Als jij het nieuws van de Volkskrant, door Frutsel letterlijk geciteerd, af wilt doet als 'iets wat iemand schrijft en wat maar bedacht is door een website', dan moet je dat maar doen.
@Disana @C_Nquote:
Ik heb altijd begrepen dat de PA Israël exclusief de bezette gebieden en gekoloniseerde gebieden erkent.quote:Op maandag 19 september 2011 17:01 schreef Frutsel het volgende:
[..]
@Disana @C_N
De Palestijnse autoriteit heeft in 1993 het bestaansrecht van Israel erkent volgens Haaretz. http://www.haaretz.com/ne(...)ewish-state-1.319329.
Maar het staat er een beetje vaag want Abbas zegt hier ook nooit een deal met Israel te willen indien Israel zijn bestaansrecht eist. Beetje vreemd, snap de context niet goed denk ik, maar het lijkt inderdaad nergens zwart op wit te staan.
Nu moet ik weg, boodschappen, eten enzo. Lief zijn
dat heb je dan verkeerd begrepen de PLO erkend de judea en samaria gebieden van israel, maar de staat zonder judea en samaria niet ..omdat van judea en samaria ze daar een staat van willen stichten die palestina gaat heten .quote:Op maandag 19 september 2011 17:05 schreef Disana het volgende:
[..]
Ik heb altijd begrepen dat de PA Israël exclusief de bezette gebieden en gekoloniseerde gebieden erkent.
Shop ze
Ik vraag je (nogmaals) op een reactie op wat Hamas wil, dus niet wat Abbas zegt.quote:Op maandag 19 september 2011 16:27 schreef Disana het volgende:
[..]
Het is Abbas die met dit verzoek komt. En daarbij zegt hij
Je mag proberen wat je wilt, maar ik reageerde op het stuk van Frutselquote:Op maandag 19 september 2011 17:17 schreef ReplaR het volgende:
Ik vraag je (nogmaals) op een reactie op wat Hamas wil, dus niet wat Abbas zegt.
Ik probeer het (eigenwijs) nog eens bij deze.
Spijker op de kop. Israël geeft de Palestijnen weinig keus.quote:Op maandag 19 september 2011 14:56 schreef Aloulou het volgende:
(Etcetera.)
Ben benieuwd. Aangezien ik ook demonstraties verwacht in landen als Libie, Tunesie en Egypte als Amerika een veto uitspreekt. Iets wat in deze drie landen tot voorheen altijd door de Westersgezinde dictators direct als "gevaar voor nationale veiligheid" de kop in werd gedrukt.
Ook denk ik dat Abbas op de achtergrond in Palestina nu alles rustig houdt om op het hoogtepunt proberen vreedzame demonstraties te laten ontstaan. Als iets wel is bewezen is het dat vreedzame demonstraties effectiever zijn dan met wapens aanslagen plegen. Zoals het vertrek van Mubarak liet zien en/of de vlucht die Ben Ali nam.
Je kan er dus geen zinnig weerwoord over geven. K zegt mij genoeg.quote:Op maandag 19 september 2011 17:45 schreef Disana het volgende:
[..]
Je mag proberen wat je wilt, maar ik reageerde op het stuk van Frutsel
ik zou het omdraaien de PLO geef israel weinig keus .quote:Op maandag 19 september 2011 17:57 schreef Monidique het volgende:
[..]
Spijker op de kop. Israël geeft de Palestijnen weinig keus.
Moet het mij iets kunnen schelen wat het jou zegt?quote:Op maandag 19 september 2011 18:18 schreef ReplaR het volgende:
Je kan er dus geen zinnig weerwoord over geven. K zegt mij genoeg.
maar iemand vraag je netjes watquote:Op maandag 19 september 2011 18:34 schreef Disana het volgende:
[..]
Moet het mij iets kunnen schelen wat het jou zegt?![]()
![]()
In dit topic gebeurt het té vaak dat posters maar even moeten komen opdraven over iets dat ze helemaal niet bespraken. Als iemand een link naar A post, komen er altijd wel anderen opdraven die eisen dat poster het ook even over B, C en D heeft. Men kan het proberen, maar niemand is iets verplicht
wss idd gaaf ben er geweest voor fotos voor het nieuws kantoor waar ik voor werk, het was weer eens wat andersquote:Op maandag 19 september 2011 18:41 schreef Disana het volgende:
Even iets luchtigs: naakte Israëli's poseren in de Dode Zee
http://www.huffingtonpost(...)ograph_n_969802.html
Het is wel om jaloers op te worden terwijl wij hier de herfst tegemoet gaanquote:Op maandag 19 september 2011 18:43 schreef C_N het volgende:
wss idd gaaf ben er geweest voor fotos voor het nieuws kantoor waar ik voor werk, het was weer eens wat anders![]()
doe maar niet l het is te warm .geloof mij ,ik wil een regen buitje..... en wel nu .quote:Op maandag 19 september 2011 18:44 schreef Disana het volgende:
[..]
Het is wel om jaloers op te worden terwijl wij hier de herfst tegemoet gaan
Zo zie je maar dat alles relatief is - die regen kan mij gestolen wordenquote:Op maandag 19 september 2011 18:47 schreef C_N het volgende:
doe maar niet l het is te warm .geloof mij ,ik wil een regen buitje..... en wel nu .
quote:Op maandag 19 september 2011 18:47 schreef C_N het volgende:
[..]
doe maar niet l het is te warm .geloof mij ,ik wil een regen buitje en wel nu .
idd hier wachten we op een goede hoos buiquote:Op maandag 19 september 2011 18:49 schreef Disana het volgende:
[..]
Zo zie je maar dat alles relatief is - die regen kan mij gestolen worden
Het principe is dat als je echt voor vrede wil onderhandelen (met een oprechte intentie) je niet tijdens die onderhandelingen van je "partner for peace" (zoals zij Abbas zelf tituleren) tegelijkertijd zijn land inpikt en met je eigen soort mensen volstampt. Of je dan een vooraf gesproken 10 maanden stopt met bouwen doet daar niets aan af. Jij als redelijk ogende man kan dit ook wel inzien neem ik aan.quote:Op maandag 19 september 2011 15:06 schreef PhysicsRules het volgende:
Abbas heeft zijn ware gezicht laten zien toen Israël twee jaar geleden een aantal maanden een bouwstop heeft gehad, met als doel de onderhandelingen weer te laten beginnen. Abbas heeft toen 9 maanden lang getreuzeld en was pas op het allerlaatste moment bereid aan te schuiven.
Dit zal je waarschijnlijk sarcastisch bedoelen. "Gek genoeg"quote:Op maandag 19 september 2011 15:06 schreef PhysicsRules het volgende:
Gek genoeg wilde israël de bouwstop niet verlengen.
Nee, nee, nee. Abbas doet totaal niet hetzelfde spelletje, hoewel ik hier geen spokesman ben voor hem noch tot zijn fanclub behoort. Maar dat relativerende "ze doen beiden fout" gaat echt niet op. Netanyahu is er - met zijn regering - overduidelijk op uit Oost-Jeruzalem verder te bevolken met joodse kolonisten. Hij zegt het letterlijk en maakt er beleid naar en keurt dat goed. Dat doet de deur dicht. Zelfs grote vriend Amerika is erdoor teleurgesteld. Nu snap ik dat Netanyahu stiekem denkt en hoopt dat dat wel weer verandert als de democraten verliezen en een Republikeinse vriend er komt te zitten. Neemt niet weg dat zijn laatste speech de kans op een Palestijnse staat dichtgooide waarin hij nogmaals duidelijk maakte dat Jeruzalem helemaal en alleen van Israel is, nu en in de toekomst. Wat anderen willen, vijand maar ook vriend Amerika, veegde hij keihard zijn reet mee af.quote:Op maandag 19 september 2011 15:06 schreef PhysicsRules het volgende:
Nee hoor, Abbas doet hetzelfde spelletje als Israël: bereidwillig zijn zolang de ander tegenstribbelt en tegenstribbelen als de ander bereidwillig is. En allebei maar denken dat de tijd in hun voordeel tikt.
Ehhmmmm.... het is je bekend dat er een verschil is tussen Israel als staat erkennen. Of expliciet "het joodse karakter" ervan erkennen? Want daar gaat dit filmpje over. Dat een staat zichzelf een definitie/karakter aanmeet is hun vrijheid. Dat je anderen (die niet tot die staat behoren) dwingt dat karakter te onderschrijven roept vragen op. Misschien eens nadenken waarom men sinds een paar dit als fundamentele voorwaarde oproept tegenover Abbas bijv.quote:Op maandag 19 september 2011 16:59 schreef johnnylove het volgende:
[..]
3 Maandjes geleden "had" Abbas duidelijk iets anders gezegd.
Ik citeer: "We refuse to recognize a Jewish state"
http://www.ynetnews.com/articles/0,7340,L-4124470,00.htmlquote:Qassam rocket hits Eshkol Regional Council; no injuries
Published: 09.19.11, 20:47 / Israel News
share
A Qassam rocket landed in an open area in the Eshkol Regional Council on Monday evening. No injuries or damages were reported. (Ilana Curiel)
Eerst moet de bezetter een stapje terug doen.quote:Op maandag 19 september 2011 08:37 schreef C_N het volgende:
[..]
wow mooie taal zeg .
eh je denk niet ,dat de palestijnen israel moet erkennen ?? en terreur moet afzweren .
nee ik denk niet dat jij dat denk laat maar..
dat vind ik nou ook , zeker de palestijnen die judea en samaria bezettenquote:Op maandag 19 september 2011 21:48 schreef Sicstus het volgende:
[..]
Eerst moet de bezetter een stapje terug doen.
opinion over how .quote:
Ieder heeft een mening over hoe hun land erover zou moeten stemmen. Sommigen zijn er mee eens en anderen, zoals jou, zijn het er mee oneens. Ieder zijn mening.quote:Op dinsdag 20 september 2011 06:39 schreef C_N het volgende:
[..]
opinion over how .
tov my opinion is anders .over howe the country's should vote.
wat en air post zeg .
Zal dat iets te maken hebben met het feit dat Palestina dwingt om Judenfrei en niet te vergeten homo vrij moet zijn.... Denk niet dat mensen met zo'n karakter in Palestina de kans nog krijgen om fatsoenlijk te leven dit in tegenstelling met de Palestijnse Israeliers.quote:Op maandag 19 september 2011 19:09 schreef Aloulou het volgende:
[..]
Ehhmmmm.... het is je bekend dat er een verschil is tussen Israel als staat erkennen. Of expliciet "het joodse karakter" ervan erkennen? Want daar gaat dit filmpje over. Dat een staat zichzelf een definitie/karakter aanmeet is hun vrijheid. Dat je anderen (die niet tot die staat behoren) dwingt dat karakter te onderschrijven roept vragen op. Misschien eens nadenken waarom men sinds een paar dit als fundamentele voorwaarde oproept tegenover Abbas bijv.
In vergelijking met andere landen vind ik het percentage voorstanders in Pakistan en Indonesië vrij laag??quote:
Waar moeten ze heen volgens jou ?quote:dat vind ik nou ook , zeker de palestijnen die judea en samaria bezetten
wie de palestijnen .?quote:Op dinsdag 20 september 2011 15:16 schreef HAKIM_1988 het volgende:
@ C_N
[..]
Waar moeten ze heen volgens jou ?
Dat is het inderdaad wel, geen idee waarom dat zo is.quote:Op dinsdag 20 september 2011 15:03 schreef zuiderbuur het volgende:
[..]
In vergelijking met andere landen vind ik het percentage voorstanders in Pakistan en Indonesië vrij laag??
omdat het een opinion over how to vote is .quote:Op dinsdag 20 september 2011 16:17 schreef rakotto het volgende:
[..]
Dat is het inderdaad wel, geen idee waarom dat zo is.
quote:Gevechten tussen kolonisten en Palestijnen op de Westelijke Jordaanoever
Zo’n honderd kolonisten uit Yitzhar gingen vanmiddag op de vuist met Palestijnen in het dorp Asira al-Qibliya in het noorden van de Westelijke Jordaanoever. De confrontatie wordt toegeschreven aan oplopende spanningen door de Palestijnse gang naar de Verenigde Naties om een Palestijnse staat officieel te laten erkennen.
Kolonisten, sommigen met vuurwapens en ijzeren staven bewapend, vochten met Palestijnen, meldt persbureau AFP. Verschillende Palestijnen raakten hierbij gewond, waaronder een journalist van het Palestijnse persbureau Wafa. Grenswachten en Israëlische soldaten dreven de vechtende partijen uit elkaar met rubberen kogels en traangas. Een 14-jarige jongen werd opgenomen in het ziekenhuis nadat hij geraakt werd door een bus traangas.
Oplopende spanningen door Palestijnse aanvraag onafhankelijke staat bij VN
Volgens AFP heeft Yitzhar een reputatie als bastion van nationalisme en religie. Gisteravond zouden Israëlische kolonisten volgens Palestijnse veiligheidsdiensten een olijfgaard in brand gestoken hebben bij het Palestijnse dorp waardoor vijfhonderd bomen werden verwoest.
Incidenten tussen kolonisten en Palestijnse militanten nemen toe in de aanloop naar de Algemene Vergadering van Verenigde Naties. Vrijdag wil de Palestijnse president Mahmoud Abbas bij de VN-Veiligheidsraad een verzoek indienen voor de erkenning van Palestina als onafhankelijke staat. Israël is tegen deze “eenzijdige” stap en is van mening dat alleen directe vredesbesprekingen tot een tweestatenoplossing kunnen leiden.
De Israëlische premier Benjamin Netanyahu wil deze week in New York Abbas ontmoeten om te proberen de directe vredesbesprekingen tussen Israël en de Palestijnse Autoriteit weer op gang te krijgen.
Een beetje zoals de joodse kolonisten die het hebben over eretz israel, bedoel je?quote:Op maandag 19 september 2011 11:01 schreef ReplaR het volgende:
http://www.nu.nl/buitenla(...)lidmaatschap-vn.html
[..]
Ze willen dus gewoon rellen en terroriseren.
Hamas bestaat helemaal nog geen 60 jaar en is in het leven geroepen door Israel.quote:Op maandag 19 september 2011 11:05 schreef C_N het volgende:
[..]
idd goed gezegt.
wel leuk dat dat nu pas gezien word . duurde 60 jaar , maar ja beter laat dan nooit
Je draait de zaak om: het zijn de joden die zich beroepen op een situatie van 2000 jaar geleden en vinden dat alles weer hersteld moet worden in de toestand van die tijd.quote:Op maandag 19 september 2011 01:20 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
In dat geval moeten de Turken dus weer weg uit Byzantium? En de Polen uit Pommeren en Silezie? De Yanks uit Amerika en de Aussies uit Australie? De Russen uit Oost-Pruisen en ga zo maar door?
Dat is waar. En je constatering dat de man met het grootste wapen en niet de man met de wet aan zijn zijde de dienst uitmaakt, klopt ook wel.quote:
moslims =/= Arabieren.quote:Op maandag 19 september 2011 15:20 schreef HAKIM_1988 het volgende:
[..]
Ik wil niet lullig doen, maar ooit waren 'de moslims' de kolonisten toen Palestina werd veroverd.
Ligt er maar net aan hoever je teruggaat.
Arabieren komen oorspronkelijk uit Arabie.
Palestijnen die de bezette Westoever bezetten?quote:Op maandag 19 september 2011 22:39 schreef C_N het volgende:
[..]
dat vind ik nou ook , zeker de palestijnen die judea en samaria bezetten
Correct.quote:Op woensdag 21 september 2011 00:03 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Dat is waar. En je constatering dat de man met het grootste wapen en niet de man met de wet aan zijn zijde de dienst uitmaakt, klopt ook wel.
Maar ik vind dat ongewenst en jij ook, als ik het goed inschat.
En terecht. We gaan geen tweede Berlijn van Jeruzalem maken. Zoals je inmiddels weet ben ik redelijk toegeeflijk richting de Palestijnen, maar dit gaat mij ook te ver. Je gaat geen stad in tweeën delen. De oostelijke wijken mogen ze hebben, die liggen toch buiten de stad, maar de Oude Stad, en daar gaat het uiteindelijk om, blijft in Israëlische handen. Internationaal toezicht ongetwijfeld (dat is er nu al), maar opgeven? Nooit.quote:Op maandag 19 september 2011 19:02 schreef Aloulou het volgende:
[..]
Het principe is dat als je echt voor vrede wil onderhandelen (met een oprechte intentie) je niet tijdens die onderhandelingen van je "partner for peace" (zoals zij Abbas zelf tituleren) tegelijkertijd zijn land inpikt en met je eigen soort mensen volstampt. Of je dan een vooraf gesproken 10 maanden stopt met bouwen doet daar niets aan af. Jij als redelijk ogende man kan dit ook wel inzien neem ik aan.
Het punt is, en dat weet jij veel beter dan ik dus is onnodig om je op te wijzen, dat er gewoon gebieden nog ingelijfd moeten worden. En dat steekt Netanyahu, en met hem veel Israeliers, ook helemaal niet onder stoelen of banken. Jeruzalem is sowieso "undivided capital of the Jewish state".
Laatst nog gezegd toen hij zijn toespraak in o.a. Amerika hield. Tot afgrijzen van de Obama administration overigens want daarmee is de deur duidelijk dichtgegooid.
En dus kan Abbas en de hele internationale gemeenschap naar Oost-Jeruzalem als hoofdstad van Palestijnse staat in de toekomst fluiten.
(in reactie op de gehele post) Toen Netanyahu eindelijk, eindelijk bereid was tot een tijdelijke bouwstop heeft Abbas hem tot de laatste week in de kou laten staan om vervolgens een verlenging te eisen om te willen onderhandelen. Dan ben je (evenmin(!!)) geen betrouwbare partner.quote:Terwijl dit wel de roadmap map en internationaal is aangehouden. Zodoende dat hij - begrijpelijk - tot de beslissing komt het via een omweg proberen te bewerkstelligen omdat de tijd dringt. Over 20 jaar is ook het laatste beetje Oost-Jeruzalem ingelijfd door de Israeliers want de internationale gemeenschap verbindt geen consequenties aan het koloniseren van dit land door Israel. Allemaal vrij helder te begrijpen dit.
[..]
Dit zal je waarschijnlijk sarcastisch bedoelen. "Gek genoeg"
[..]
Nee, nee, nee. Abbas doet totaal niet hetzelfde spelletje, hoewel ik hier geen spokesman ben voor hem noch tot zijn fanclub behoort. Maar dat relativerende "ze doen beiden fout" gaat echt niet op. Netanyahu is er - met zijn regering - overduidelijk op uit Oost-Jeruzalem verder te bevolken met joodse kolonisten. Hij zegt het letterlijk en maakt er beleid naar en keurt dat goed. Dat doet de deur dicht. Zelfs grote vriend Amerika is erdoor teleurgesteld. Nu snap ik dat Netanyahu stiekem denkt en hoopt dat dat wel weer verandert als de democraten verliezen en een Republikeinse vriend er komt te zitten. Neemt niet weg dat zijn laatste speech de kans op een Palestijnse staat dichtgooide waarin hij nogmaals duidelijk maakte dat Jeruzalem helemaal en alleen van Israel is, nu en in de toekomst. Wat anderen willen, vijand maar ook vriend Amerika, veegde hij keihard zijn reet mee af.
Abbas kiest niet voor niets nu voor de weg via de VN. Dat komt omdat hij (als underdog) beseft dat hij TOTAAL geen tijd meer heeft. Die tijd dringt. Over 20 jaar is het laatste beetje Palestina (Oost-Jeruzalem) zo handmatig demografisch aangepast door Israel met joodse kolonisten dat ook daar "de feiten op de grond erkent moeten worden" en het Israel toekomt. Deze zet via de VN is dan ook de laatste kans. Gelukkig is de revolutie in omringende landen geweest en deels nog aan de gang dat ze daarop mee kunnen liften. En hopen dat ze leren en begrijpen dat geweld totaal niets oplevert en vooral geweldloosheid (zoals ook in Tunesie en Egypte het systeem omver deed werpen) Israel angstig maakt. Het is echt de laatste kans dit.
(bemoei me er ook even tegenaan)quote:Op woensdag 21 september 2011 00:03 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Dat is waar. En je constatering dat de man met het grootste wapen en niet de man met de wet aan zijn zijde de dienst uitmaakt, klopt ook wel.
Maar ik vind dat ongewenst en jij ook, als ik het goed inschat.
Het onderscheid zit hem m.i. tussen nationaal en internationaal niveau. Op nationaal niveau werkt de 'rule of law' op veel plekken gewoon goed. Op internationaal niveau is dat een ander verhaal. Binnen de pre-1967 grenzen heeft Israël een prima functionerende democratie en rechtstaat. Daarbuiten is een ander verhaal waar ze wel het initiatief kunnen nemen maar zich dan tegelijkertijd kwetsbaar opstellen richting partijen met een minder dan rooskleurig strafblad.quote:Op woensdag 21 september 2011 00:37 schreef PhysicsRules het volgende:
[..]
(bemoei me er ook even tegenaan)
Niet gewenst, maar wel realiteit. En dus onredelijk om van Israël te verwachten daar niet aan mee te doen en zich maximaal te verdedigen.
Mag. Ik neem jou ook serieus.quote:Op woensdag 21 september 2011 00:37 schreef PhysicsRules het volgende:
[..]
(bemoei me er ook even tegenaan)
Niet gewenst, maar wel realiteit. En dus onredelijk om van Israël te verwachten daar niet aan mee te doen en zich maximaal te verdedigen.
Men zegt niet voor niets dat de aanval de beste verdediging is. Het bezetten van gebieden van anderen kan juist wel verdedigend zijn en dat was het in 1967 ook. Dat de situatie inmiddels niet meer te vergelijken is geef ik wel onmiddellijk toe, maar dat is een ander aspect van de discussie.quote:Op woensdag 21 september 2011 00:51 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Mag. Ik neem jou ook serieus.
Verdedigen is niet hetzelfde als bezetten van gebieden van anderen.
wat is nieuwquote:Op woensdag 21 september 2011 00:22 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Palestijnen die de bezette Westoever bezetten?
Tja, wat moet we daar nou op zeggen?
Als tegenactie gelijk maar het bestaansrecht van Israel ontkennen?
http://www.thedailybeast.(...)inian-statehood.htmlquote:Benjamin Netanyahu’s prime ministership has been self-fulfilling as well. The Turks have expelled Israel’s ambassador. Israel’s embassy in Egypt has been sacked. Netanyahu is loathed inside the White House, and many other Western governments. And a movement to boycott, divest from and sanction Israel is gaining force around the world. Netanyahu does not bear the sole blame for this growing isolation, but through his refusal to seriously contemplate ending the occupation, he has aided and abetted it. And in the process, he has weakened two of the men Israel most needs to avoid becoming a global pariah: Mahmoud Abbas, a Palestinian leader genuinely committed to nonviolence and two states, and Barack Obama, an American president who has stood by Netanyahu even though it has destroyed much of his own prestige in the Arab world.
One day, when America has less power to protect Israel than it does today, and when Abbas has given way to Palestinian leaders less interested in being Israel’s subcontractor against Palestinian terror, I suspect American Zionists will look back nostalgically upon this month’s bid for a Palestinian state, a bid that legitimizes Israel inside the green line in return for a Palestinian state beyond it. By then, if the occupation becomes permanent, the Jewish state may indeed dwell alone. In his 2003 book, Sleeping on a Wire, David Grossman wondered how long Israel could treat its Arab population like “an enemy without in the end actually turning it into one.” Grossman was thinking too small. If Israel continues on its current course, it will conduct that experiment with the entire world.
Wees eens concreet aub. "Oostelijke wijken", bedoel je daarmee Oost-Jeruzalem zoals dat ook internationaal geaccepteerd is dat dat de hoofdstad van een toekomstige Palestijnse staat toebehoort? Of snijd je naar eigen zin hierin:quote:Op woensdag 21 september 2011 00:34 schreef PhysicsRules het volgende:
En terecht. We gaan geen tweede Berlijn van Jeruzalem maken. Zoals je inmiddels weet ben ik redelijk toegeeflijk richting de Palestijnen, maar dit gaat mij ook te ver. Je gaat geen stad in tweeën delen. De oostelijke wijken mogen ze hebben, die liggen toch buiten de stad
En belangrijker. Is dit alleen uit praktische redenen zoals je Berlijn argument ("we gaan het niet snijden") lijkt weer te geven? Of zit er vooral ook een religieuze-ideologische motivatie voor je achter? I.e. de waarde die je eraan hecht en dat het gewoon de joodse staat toebehoort, wat anderen er ook van mogen vinden.quote:Op woensdag 21 september 2011 00:34 schreef PhysicsRules het volgende:
, maar de Oude Stad, en daar gaat het uiteindelijk om, blijft in Israëlische handen. Internationaal toezicht ongetwijfeld (dat is er nu al), maar opgeven? Nooit.
Nee. Je vergeet een belangrijke zet van Bibi, die met gespleten tong praat. De bouwstop (het bouwen zelf) was van tijdelijke aard en opgeschort. De goedkeuringen voor nieuwe nederzettingen voor kolonisten gingen in die 10 maanden gewoon door, met uiteindelijke goedkeuring van Netanyahu. Het beleid om verder land in te nemen dus van de meneer die tegenover je zit (Abbas) tijdens onderhandelingen om tot vrede met hem te komen. Zoiets is totaal niet serieus te nemen.quote:Op woensdag 21 september 2011 00:34 schreef PhysicsRules het volgende:
(in reactie op de gehele post) Toen Netanyahu eindelijk, eindelijk bereid was tot een tijdelijke bouwstop heeft Abbas hem tot de laatste week in de kou laten staan om vervolgens een verlenging te eisen om te willen onderhandelen. Dan ben je (evenmin(!!)) geen betrouwbare partner.
Dat zeg ik ook niet. Neemt niet weg dat als naar mijn mening de vinger op de zere plek gelegd wordt wat de huidige Israelische regering betreft en haar beleid we niet constant dat hoeven te relativeren om over de fouten van Abbas te beginnen. Want de zere plek is dat Netanyahu en zijn regering gewoon nog land moeten roven. Maar tegelijkertijd ook moeten blijven onderhandelen (alleen al door internationale druk) voor vrede. Dat de "partner for peace" zich niet laat misbruiken voor deze show is dan ook meer dan terecht. Kappen met land inpikken en eerlijk om de tafel gaan zitten. Geen gemaar, komma's of met dubbele tongen spreken naar Abbas toe aan de ene kant en je religieuze extremisten en hun representatieven in je regering aan de andere kant hun nieuwe plannetjes gunnen om verder te koloniseren. Want dat laatste was het geval met de tijdelijke bouwstop naar Abbas toe. Maar wel tegelijkertijd in het eigen kabinet nieuw beleid voor nieuwe nederzettingen goedkeuringen die na de bouwstop hervat worden, en wat dus vooraf al is besloten. Elke vent die aan de tafel van zo'n onderhandeling blijft zitten is een knip voor de neus waard. Vandaar dat Abbas (vermoedelijk) tot de conclusie komt dat nu via de VN (gezien de bredere geest van revolutie in de omgeving) een laatste serieuze kans is om de impasse te doorbreken. In ieder geval te proberen.quote:Op woensdag 21 september 2011 00:34 schreef PhysicsRules het volgende:
Nee, Netanyahu is een ramp,maar dat maakt Abbas geen engel.
Mijn volgende zin is heel duidelijk lijkt me. Nee, ik accepteer de 'internationale grens', die ook alleen het gevolg van een veroveringsoorlog in 1948/9 door Jordanië is geweest, niet als een reële oplossing.quote:Op woensdag 21 september 2011 08:47 schreef Aloulou het volgende:
[..]
Wees eens concreet aub. "Oostelijke wijken", bedoel je daarmee Oost-Jeruzalem zoals dat ook internationaal geaccepteerd is dat dat de hoofdstad van een toekomstige Palestijnse staat toebehoort? Of snijd je naar eigen zin hierin:
Allebei. Ik weet niet of je ooit in Jeruzalem bent geweest, maar je kan nog steeds, als je goed kijkt, de sporen zien van de scheiding zoals deze tot 1967 is geweest. Dat de Oude Stad aan de oostelijke kant van de groene lijn ligt is ook alleen het gevolg van de oorlog van 1948. De oude Joodse wijk in dat deel van de stad is vervolgens grondig gesloopt door de Jordaniërs. Het is wat mij betreft totaal onwenselijk om terug te gaan naar die situatie. Zowel religieus, politiek als cultureel.quote:[..]
En belangrijker. Is dit alleen uit praktische redenen zoals je Berlijn argument ("we gaan het niet snijden") lijkt weer te geven? Of zit er vooral ook een religieuze-ideologische motivatie voor je achter? I.e. de waarde die je eraan hecht en dat het gewoon de joodse staat toebehoort, wat anderen er ook van mogen vinden.
Ik weet heel goed dat Netanyahu dat wil, maar Abbas heeft het hem wel weer makkelijk gemaakt. Het stoort mij vooral dat Israël continu de schuld krijgt van het stilstaan van de vredesproces terwijl op die momenten dat er wel een lichtpuntje was de Palestijnen simpelweg niet thuis geven. Hij geeft Netanyahu zo ook de ruimte om zijn agenda uit te voeren.quote:[..]
Nee. Je vergeet een belangrijke zet van Bibi, die met gespleten tong praat. De bouwstop (het bouwen zelf) was van tijdelijke aard en opgeschort. De goedkeuringen voor nieuwe nederzettingen voor kolonisten gingen in die 10 maanden gewoon door, met uiteindelijke goedkeuring van Netanyahu. Het beleid om verder land in te nemen dus van de meneer die tegenover je zit (Abbas) tijdens onderhandelingen om tot vrede met hem te komen. Zoiets is totaal niet serieus te nemen.
Wat ik eerder zei en je niet op in ging. Het is heel simpel te begrijpen: onderhandelen voor vrede terwijl je je "partner for peace" zijn stoelpoten wegzaagt tegelijkertijd (als analogie voor land koloniseren) of tijdens een stop doorgaat met het maken van beleid om zijn stoelpoten weg te zagen zodra die tijdelijke stop over is is totaal niet serieus te nemen. Jij weet neem ik aan ook heel goed dat Bibi en zijn regering gewoon noch vanwege ideologische redenen land moeten verjoodsen om het in te lijven voor de joodse staat.
[..]
Dat zeg ik ook niet. Neemt niet weg dat als naar mijn mening de vinger op de zere plek gelegd wordt wat de huidige Israelische regering betreft en haar beleid we niet constant dat hoeven te relativeren om over de fouten van Abbas te beginnen. Want de zere plek is dat Netanyahu en zijn regering gewoon nog land moeten roven. Maar tegelijkertijd ook moeten blijven onderhandelen (alleen al door internationale druk) voor vrede. Dat de "partner for peace" zich niet laat misbruiken voor deze show is dan ook meer dan terecht. Kappen met land inpikken en eerlijk om de tafel gaan zitten. Geen gemaar, komma's of met dubbele tongen spreken naar Abbas toe aan de ene kant en je religieuze extremisten en hun representatieven in je regering aan de andere kant hun nieuwe plannetjes gunnen om verder te koloniseren. Want dat laatste was het geval met de tijdelijke bouwstop naar Abbas toe. Maar wel tegelijkertijd in het eigen kabinet nieuw beleid voor nieuwe nederzettingen goedkeuringen die na de bouwstop hervat worden, en wat dus vooraf al is besloten. Elke vent die aan de tafel van zo'n onderhandeling blijft zitten is een knip voor de neus waard. Vandaar dat Abbas (vermoedelijk) tot de conclusie komt dat nu via de VN (gezien de bredere geest van revolutie in de omgeving) een laatste serieuze kans is om de impasse te doorbreken. In ieder geval te proberen.
Hier ligt dus het probleem overduidelijk. Wat ik al vermoedde. Naast het praktische component wat je eerder noemde speelt ook duidelijk het religieus-culturele mee voor je. Nadat ik ernaar vroeg. En daarmee bevestig je helaas voor mij dat de kern van dit probleem bij veel Israelische joden en joden wereldwijd begaan met Israel veel dieper zit. Het gaat om land vanuit historisch-culturele affiniteit ermee en daarvoor moet tot op bepaalde hoogte (zoals met Oost-Jeruzalem en wat ik hier aan je vroeg) alles wijken.quote:Op woensdag 21 september 2011 09:48 schreef PhysicsRules het volgende:
Mijn volgende zin is heel duidelijk lijkt me. Nee, ik accepteer de 'internationale grens', die ook alleen het gevolg van een veroveringsoorlog in 1948/9 door Jordanië is geweest, niet als een reële oplossing.
[quote]Op woensdag 21 september 2011 09:48 schreef PhysicsRules het volgende:
Allebei....[knip] Het is wat mij betreft totaal onwenselijk om terug te gaan naar die situatie. Zowel religieus, politiek als cultureel.
Je legt de grens bij "Judea en Samaria", dat is "niet realistisch meer". Terwijl ook Oost-Jeruzalem na 48/49 niet tot Israel behoort. Sterker nog, Oost-Jeruzalem is ook niet realistisch op dit moment. Het bewijs daarvan is dat de Israelische overheid niet voor niets gebieden daar bebouwd voor kolonisten. Er moet dus ook daar nog naar "facts on the ground" worden toegewerkt. Maar dat wil je dan weer wel perse erbij hebben zoals je aangeeft hierboven. En dat afstaan gaat totaal niet voor je op. Waarbij je aangeeft dat ook religieus-culturele factoren voor je hierin meespelen. Waarbij ik je dus (hoe aardig je ook overkomt) gewoon net zo'n probleemfactor in dit conflict vind als hamas die hun eigen starre visie (gebaseerd op religieus-culture factoren) doordrukken en heel Israel "terugwillen". En helaas constateer ik vaak dat heel veel Israelische joden net als jou in dit conflict staan of nog rechtser. Zelfs die in eerste instantie mooie woorden gebruiken en aardige kerels zijn.quote:Op woensdag 21 september 2011 09:48 schreef PhysicsRules het volgende:
En wat ik religieus vind is voor deze discussie wat minder ter zake doende, want daar valt toch niet over te discussiëren. Religieus gezien is de kern van de joodse staat Judea en Samaria. De realiteit is dat juist die gebieden na 1948 niet bij Israël horen en het dus politiek irreëel is om daar een claim op te houden. Wat mij betreft dus ontruimen en daar een Palestijnse staat stichten.
Het probleem is dat 'men' zich blind staart op de grenzen van 1948 die door een veroveringsoorlog door de Arabische landen zijn ontstaan. Terugkeren naar de grenzen van 1967 is nietszeggend. Het is veel zinniger om grenzen te bepalen die voor BEIDE partijen acceptabel zijn en niet allen de Palestijnse belangen en claims te laten prevaleren.quote:Op woensdag 21 september 2011 11:05 schreef Aloulou het volgende:
[..]
Hier ligt dus het probleem overduidelijk. Wat ik al vermoedde. Naast het praktische component wat je eerder noemde speelt ook duidelijk het religieus-culturele mee voor je. Nadat ik ernaar vroeg. En daarmee bevestig je helaas voor mij dat de kern van dit probleem bij veel Israelische joden en joden wereldwijd begaan met Israel veel dieper zit. Het gaat om land vanuit historisch-culturele affiniteit ermee en daarvoor moet tot op bepaalde hoogte (zoals met Oost-Jeruzalem en wat ik hier aan je vroeg) alles wijken.
Even voor de duidelijkheid. Ik heb het specifiek over de oude stad van Jeruzalem. De rest van Oost-Jeruzalem kan me werkelijk gestolen worden.quote:[..]
Je legt de grens bij "Judea en Samaria", dat is "niet realistisch meer". Terwijl ook Oost-Jeruzalem na 48/49 niet tot Israel behoort. Sterker nog, Oost-Jeruzalem is ook niet realistisch op dit moment. Het bewijs daarvan is dat de Israelische overheid niet voor niets gebieden daar bebouwd voor kolonisten. Er moet dus ook daar nog naar "facts on the ground" worden toegewerkt. Maar dat wil je dan weer wel perse erbij hebben zoals je aangeeft hierboven. En dat afstaan gaat totaal niet voor je op. Waarbij je aangeeft dat ook religieus-culturele factoren voor je hierin meespelen. Waarbij ik je dus (hoe aardig je ook overkomt) gewoon net zo'n probleemfactor in dit conflict vind als hamas die hun eigen starre visie (gebaseerd op religieus-culture factoren) doordrukken en heel Israel "terugwillen". En helaas constateer ik vaak dat heel veel Israelische joden net als jou in dit conflict staan of nog rechtser. Zelfs die in eerste instantie mooie woorden gebruiken en aardige kerels zijn.
Op laatste deel van je antwoord kom ik later terug.
De grenzen van 67 worden al jaren aangehouden internationaal gezien om Israel eigenlijk een halt toe te roepen en enige rechtvaardigheid in de zaak daar te brengen. Ondanks dat ze doorbouwen Waarom? Omdat Israel al jaren en tot op de dag van vandaag verder "facts on the ground" omzet naar hun voordeel. Kolonisten neerzet. Concreet gezien betekent je voorstel om "niet aan '67 vast te houden" en "grenzen te bepalen die voor BEIDEN zinnig zijn" dat de Palestijnen nog verder in hun achterstandspositie worden gedrukt.quote:Op woensdag 21 september 2011 11:12 schreef PhysicsRules het volgende:
Het probleem is dat 'men' zich blind staart op de grenzen van 1948 die door een veroveringsoorlog door de Arabische landen zijn ontstaan. Terugkeren naar de grenzen van 1967 is nietszeggend. Het is veel zinniger om grenzen te bepalen die voor BEIDE partijen acceptabel zijn en niet allen de Palestijnse belangen en claims te laten prevaleren.
Nee, de denkfout die je maakt is dat die onderhandelingen alleen over de westbank zouden gaan. Laat het landoppervlak (en voor mijn part de 'kwaliteit' (vruchtbaarheid, water enz.) van het land) leidend. De groene lijn kan beide kanten opschuiven. De groene lijn is een richtlijn, maar geen wet van Meden en Perzen.quote:Op woensdag 21 september 2011 14:24 schreef Aloulou het volgende:
[..]
De grenzen van 67 worden al jaren aangehouden internationaal gezien om Israel eigenlijk een halt toe te roepen en enige rechtvaardigheid in de zaak daar te brengen. Ondanks dat ze doorbouwen Waarom? Omdat Israel al jaren en tot op de dag van vandaag verder "facts on the ground" omzet naar hun voordeel. Kolonisten neerzet. Concreet gezien betekent je voorstel om "niet aan '67 vast te houden" en "grenzen te bepalen die voor BEIDEN zinnig zijn" dat de Palestijnen nog verder in hun achterstandspositie worden gedrukt.
Hoe dan? Doordat de afgelopen jaren flink verder is gebouwd en Israel dus dan zegt: "Zo Abbas, laten we eens kijken waar we beiden landje kunnen ruilen", met een blik op de demografische situatie zoals hij nu is en hij zelf handmatig tot zijn voordeel heeft gezet door kolonisten hier en daar te plaatsen met militaire overmacht. Dan zegt Abbas: "Ja maar da's niet eerlijk Bibi, vijf jaar geleden waren deze plaatsen nog niet (zo) bevolkt met joden". En dan zegt Netanyahu: "okee, laten we erover praten. Ik haal deze vijf jaar oude joodse nederzetting weg maar wil dan wel buurt A uit Oost-Jeruzalem ervoor terughebben". En daar zit Abbas dan met zijn overboord gegooide grenzen van '67. En als hij nee zegt? Dan gaat de situatie verder en bouwt Netanyahu elke maand nieuwe huizen om op de grond noch verder land te verjoodsen.
Je denkt toch niet dat Palestijnen (weer) zo dom zijn hieraan mee te doen? En dan Netanyahu vooral op zijn ogen geloven dat er "voor BEIDE" een "redelijke deal" uitkomt. Ja, dat laat de bouw van nederzettingen ook echt zien.
Maar in principe zegt Netanyahu op dit punt wel hetzelfde als jou, hetzij met een ander doel.
Ook hij zei in Amerika ondubbelzinnig dat de '67 grenzen het dak op kunnen. Alleen is hij er wel van geheel Oost-Jeruzalem in te lijven en nooit meer terug te geven. Jij wil slechts de oude stadsmuur. En dat laat precies zien waarom, als '67 grenzen overboord worden gegooid, de Palestijnen met een bak vol stront thuiskomen van die "open" onderhandelingen die voor "beiden" goed is. Gelukkig wordt internationaal ook de grens van '67 (nog) aangehouden en zit daarmee Israel in de verdomhoek wat dit betreft. Hoewel het bijna was gelukt hierin hun zin te krijgen toen Bush aangaf dat "er opnieuw naar de feiten op de grond moet worden gekeken". Vandaar dat ik ook denk dat men vooral het Obama tijdperk gewoon uit wil zitten en hoopt dat er daarna een Republikeinse vriend de verkiezingen wint.
.quote:Obama: UN resolutions won't bring Israel-Palestinian peace
U.S. President Barack Obama said Wednesday that peace between the Israelis and the Palestinians will not come about through resolutions at the United Nations, issuing a warning to Palestinian President Mahmoud Abbas ahead of his UN Security Council bid on Friday
"Peace will not come through statements and resolutions at the UN – if it were that easy, it would have been accomplished by now," Obama said. "Ultimately, it is Israelis and Palestinians who must live side by side. Ultimately, it is Israelis and Palestinians – not us – who must reach agreement on the issues that divide them: on borders and security; on refugees and Jerusalem."
bama stressed that he believed in an independent Palestine, but one that will be achieved through negotiations with the Israelis.
"One year ago, I stood at this podium and called for an independent Palestine. I believed then – and I believe now – that the Palestinian people deserve a state of their own. But what I also said is that genuine peace can only be realized between Israelis and Palestinians themselves."
Obama will follow up his speech with separate meetings with Israeli and Palestinian leaders as he seeks to coax both parties back to direct peace talks.
At the same time, U.S. officials are conceding that they probably cannot prevent Palestinian leader Mahmoud Abbas from moving forward with a request to the UN Security Council for full Palestinian membership.
Het is nadelig voor Israël, dus dan weet je wel zeker dat de VS met een veto komen. Israël en de VS blijven natuurlijk twee handen op een buik.quote:Op woensdag 21 september 2011 16:59 schreef Frutsel het volgende:
[..]
.
Tijdens de speech van Obama stonden leden van de Palestijnse delegatie al hun hoofd te schudden. Slecht teken dus. En er komt dus een VETO, dat lijkt me zeker.
was je daar nog niet van overtuigd dan ??quote:Op woensdag 21 september 2011 16:59 schreef Frutsel het volgende:
[..]
.
Tijdens de speech van Obama stonden leden van de Palestijnse delegatie al hun hoofd te schudden. Slecht teken dus. En er komt dus een VETO, dat lijkt me zeker.
Oh daar was ik zeker van overtuigd hoor.quote:Op woensdag 21 september 2011 17:54 schreef C_N het volgende:
[..]
was je daar nog niet van overtuigd dan ??
het is een doemd operation van de PLO en dat weten ze zelf maar al te goed.
er kom geen vrede zonder veiligheid in Israel zijn grenzen .
daar lig het hem in ,de PLO wil zonder consesies te doen ,rond de tafel zitten.quote:Op donderdag 22 september 2011 09:22 schreef Frutsel het volgende:
Dat "proberen" ze toch al jaren... maar d'r ligt altijd wel iemand dwars. Schiet niets op en de kolonisten bouwen lekker verder terwijl Hamas de raketjes blijft afschieten
Uiteraard. En dan komt het volgend jaar weer terug, en het jaar erop. Het gaat erom dat zelfs Israels man van de Palestijnen, Israel maakt immers een voorselectie van wie van de tegenstanders pro Israelisch genoeg is om met hen te praten, ophoudt iets aan Israel te vragen, maar het aan de internationale gemeenschap gaat vragen. Daarmee geeft hij de hoop op redelijkheid van Israel op.quote:Op woensdag 21 september 2011 16:59 schreef Frutsel het volgende:
[..]
.
Dan nog, er zijn periodes geweest van wapenstilstanden, maar dan was er wel weer een palestijnse splintergroep die een raket afschoot of een kolonist die een palestijn neerschiet of een illegale bouw.. er is altijd wel wat. Er is teveel haat en problematiek daar.quote:Op donderdag 22 september 2011 09:37 schreef C_N het volgende:
[..]
daar lig het hem in ,de PLO wil zonder consesies te doen ,rond de tafel zitten.
maar de PLO zeg israel wat het moet doen ,voor het rond de tafel wil zitten .stop met bouwen stop dit en we erkennen lekker israel niet ??
ik bedoel wat heb het uberhaubt voor zin dan .
De PLO zou eens moeten starten met praten ,en hun gun van de tafel halen met dreigementen over een derde intifada .aanslagen haat zaaien enz enz enz enz, zolang zij willen dat Israel stop met bouwen .
.
Bronquote:Security forces are currently investigating the possible involvement of two well-known politicians in instigating the recent attack on the Israeli Embassy and the events that accompanied it, said a security source on Thursday.
The source pointed out that surveillance cameras located in the embassy building and photographic evidence collected by security forces from regular citizens had prompted their suspicions.
The source told A-Masry A-Youm: “One hundred and thirty people were arrested during the attacks on the Israeli Embassy, the Security Directorate and Saudi Embassy, including 38 people who were arrested on the first day and 92 arrested by the armed forces, including 11 minors”.
The source added that “investigations into 40 others suspected of having participated in the events are ongoing”.
The source explained that investigations indicated the involvement of the two politicians, one of whom was involved in inciting and angering the protesters, while the other gave money to some of the defendants. He added that the evidence included “15-minutes of video footage, which includes a full account of the Israeli Embassy events”.
The source went on to say that the 40 suspects are expected to be arrested for their involvement in the attack on the Israeli Embassy and for burning the vehicles belonging to the Central Security Forces.
“The defendants' are close in age but live in different districts,” said the source. “The defendants confessed that two politicians were are among the masterminds behind the events, which included the Giza Security Directorate, two police stations at Cairo University, and a Nahda Square Traffic Department, in addition to the embassy."
The traffic authorities are looking for three cars that were in the vicinity of the Israeli Embassy whose drivers the defendants claimed “were handing out money to them”.
Jij hebt sowieso ongelijk, dat je 't weet.quote:Op donderdag 22 september 2011 20:55 schreef rakotto het volgende:
Well-known politicians involved in Israeli Embassy attack, says security source
[..]
Bron
Het militair bezet houden was indertijd misschien te verdedigen. Maar koloniseren was indertijd al nadrukkelijk verboden door de VN. Op grond van ervaringen in het verleden.quote:Op woensdag 21 september 2011 07:15 schreef PhysicsRules het volgende:
[..]
Men zegt niet voor niets dat de aanval de beste verdediging is. Het bezetten van gebieden van anderen kan juist wel verdedigend zijn en dat was het in 1967 ook. Dat de situatie inmiddels niet meer te vergelijken is geef ik wel onmiddellijk toe, maar dat is een ander aspect van de discussie.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |