Over onzinnig wishful thinking gesproken zeg.quote:Op donderdag 15 september 2011 13:55 schreef remlof het volgende:
Vroeg of laat zal China wel wapens gaan leveren aan de Palestijnse vrijheidsstrijders.
China heeft altijd al wapens geleverd aan de Palestijnen.quote:Op donderdag 15 september 2011 13:56 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Over onzinnig wishful thinking gesproken zeg.
De één zijn vrijheidsstrijder is de ander zijn terrorist. Dat is altijd zo geweest en zal altijd zo blijven.quote:An sich al een belediging voor miljoenen dat je ze ook maar "vrijheidsstrijders" durft te noemen.
vrijheid strijdersquote:Op donderdag 15 september 2011 13:56 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Over onzinnig wishful thinking gesproken zeg.
An sich al een belediging voor miljoenen dat je ze ook maar "vrijheidsstrijders" durft te noemen.
Simpel, hoe kan je anders kinderen in koelen bloede vermoorden?quote:Op donderdag 15 september 2011 14:01 schreef C_N het volgende:
[..]
vrijheid strijders. maar ok .
Remlof waar haalde jij vandaan met de reaktie dat het met israel om haat gaat ?
Ja, dat doen ze al jaren en wat heeft de Palestijnse terroristen dat gebracht?quote:Op donderdag 15 september 2011 14:01 schreef remlof het volgende:
[..]
China heeft altijd al wapens geleverd aan de Palestijnen.
Zie China and the arms trade.
[..]
De één zijn vrijheidsstrijder is de ander zijn terrorist. Dat is altijd zo geweest en zal altijd zo blijven.
eh waneer was dat gebeurd ??quote:Op donderdag 15 september 2011 13:59 schreef De_Nuance het volgende:
Israël moet gewoon ophouden met het willekeurig aanvallen van buurlanden
en dat was een result van ??quote:, landjepikken en het uitvoeren van buitenproportioneel geweld.
en dat is wat diegenen zeggen die in europa wonenquote:Op die manier hebben ze een goede relatie met hun omgeving wat ze minder afhankelijk maakt van wapens en geweld en oorlog
quote:want dat houden ze niet lang meer vol denk ik zo.Israel geef niet op .![]()
ik hoef je linkjes niet ik vroeg om JOU antwoord dat je dat met een linkje moet versterken is jammer ,quote:Op donderdag 15 september 2011 14:02 schreef remlof het volgende:
[..]
Simpel, hoe kan je anders kinderen in koelen bloede vermoorden?
Oh sorry dat ik mijn mening niet mag onderbouwen met artikelen uit de gerenommeerde pers die dat standpunt onderschrijven.quote:Op donderdag 15 september 2011 14:07 schreef C_N het volgende:
[..]
ik hoef je linkjes niet ik vroeg om JOU antwoord dat je dat met een linkje moet versterken is jammer ,
maar oke
zo zeg mij eens als een palestijn die dagelijks het land Israel in komen voor te werken ,vakantie te vieren ,naar het strand gaan in Tel-Aviv.en in israelishe ziekenhuizen worden opgenomen
zij heerlijk kunnen genieten en werken en vakantie vieren en gezond kunnen worden . haaten we ze zo denk je .
en dar er een israeli niet een voet in ramallah kan zetten voor vermoord te worden kom door dat wij zo naar zijn natuurlijk .
Je snapt het nog steeds niet hequote:Op donderdag 15 september 2011 13:59 schreef De_Nuance het volgende:
Israël moet gewoon ophouden met het willekeurig aanvallen van buurlanden , landjepikken en het uitvoeren van buitenproportioneel geweld.
Op die manier hebben ze een goede relatie met hun omgeving wat ze minder afhankelijk maakt van wapens en geweld en oorlog want dat houden ze niet lang meer vol denk ik zo.
de palestijnse hond die een familie heeft afgeslacht vind her heerlijk om hier voor veroordeeld te worden en is er ook trots op .zij hij gisteren in front of de recht bank ..quote:Op donderdag 15 september 2011 14:02 schreef remlof het volgende:
[..]
An Israeli army officer who fired the entire magazine of his automatic rifle into a 13-year-old Palestinian girl and then said he would have done the same even if she had been three years old was acquitted on all charges by a military court yesterday
Maak er dan maar weer een 6-landen oorlog van als dat nodig is, als dat de wil is van het Arabische volk dan kunnen ze het krijgen ook. Willen ze oorlog? Dan geven we ze dat toch, we winnen het met twee vingers in de neus en reet met weinig slachtoffers tegenover enorme destructie en slachtoffers aan de andere kant.quote:Op donderdag 15 september 2011 14:14 schreef Disana het volgende:
Nearly all the staff have been cleared out of the Israeli embassy in the Jordanian capital ahead of an anti-Israel protest in Amman on Thursday, for fear the mission could be attacked like the Israeli embassy in Cairo was last week, Israeli newspapers and radio stations reported.
[..]
Activists in Jordan have called for a "million-man march" against the Israeli mission, part of a rising tide of anti-Israel protests there and in Egypt, the two Arab countries that have made peace with the Jewish state.
http://www.huffingtonpost(...)edlinkusaolp00000009
Ook mét steun van de VS is het voor Israël steeds minder comfortabel in die streken.
a oke ik snap het ,,, dat geld dan voor heel Israel ,,oke goed punt .quote:Op donderdag 15 september 2011 14:10 schreef remlof het volgende:
[..]
Oh sorry dat ik mijn mening niet mag onderbouwen met artikelen uit de gerenommeerde pers die dat standpunt onderschrijven.
Maar mijn mening is dus dat als je je hele magazijn leeg schiet op een kind je enige beweegreden haat kan zijn.
Je bent een Israelier? Ten tweede zien de kaarten er (in het midden-oosten) volstrekt anders uit dan destijds natuurlijk.quote:Op donderdag 15 september 2011 14:15 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Maak er dan maar weer een 6-landen oorlog van als dat nodig is, als dat de wil is van het Arabische volk dan kunnen ze het krijgen ook. Willen ze oorlog? Dan geven we ze dat toch, we winnen het met twee vingers in de neus en reet met weinig slachtoffers tegenover enorme destructie en slachtoffers aan de andere kant.
Willen ze dat? Be my guest.
Het is toch volstrekt duidelijk wat het Arabische volk wil, de eigen regering moet ze nota bene zelf doodschieten bij de Israëlische ambassade om erger te voorkomen. Nou ik zou zeggen laat ze het maar proberen dan, als ze al die ellende over zichzelf willen afroepen in plaats van vrede dan laat ze toch lekker hun gang gaan?quote:Op donderdag 15 september 2011 14:16 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Je bent een Israelier? Ten tweede zien de kaarten er (in het midden-oosten) volstrekt anders uit dan destijds natuurlijk.
We? Denk je echt dat Europa daarvoor te porren is?quote:Op donderdag 15 september 2011 14:15 schreef Voorschrift het volgende:
Maak er dan maar weer een 6-landen oorlog van als dat nodig is, als dat de wil is van het Arabische volk dan kunnen ze het krijgen ook. Willen ze oorlog? Dan geven we ze dat toch, we winnen het met twee vingers in de neus en reet met weinig slachtoffers tegenover enorme destructie en slachtoffers aan de andere kant.
Waarom zou Europa er voor te porren moeten zijn? Alsof Israel al niet keer op keer bewezen heeft haar eigen boontjes wel te kunnen doppen op dit gebied.quote:Op donderdag 15 september 2011 14:18 schreef Disana het volgende:
[..]
We? Denk je echt dat Europa daarvoor te porren is?
Wie zijn die 'we' dan?quote:Op donderdag 15 september 2011 14:18 schreef Voorschrift het volgende:
Waarom zou Europa er voor te porren moeten zijn? Alsof Israel al niet keer op keer bewezen heeft haar eigen boontjes wel te kunnen doppen op dit gebied.
Och ik vereenzelvig mezelf gewoon even met "The Israeli cause".quote:
Dat geld voor die ene IDF-soldaat, net zo goed als het voor individuele Palestijnse strijders geldt.quote:Op donderdag 15 september 2011 14:15 schreef C_N het volgende:
[..]
a oke ik snap het ,,, dat geld dan voor heel Israel ,,oke goed punt .
Eigenlijk zouden er al jaren economische sancties tegen Israël moeten zijn wegens het niet naleven van diverse VN-resoluties.quote:Op donderdag 15 september 2011 14:18 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Waarom zou Europa er voor te porren moeten zijn? Alsof Israel al niet keer op keer bewezen heeft haar eigen boontjes wel te kunnen doppen op dit gebied.
Haha laat me niet lachen, en de Palestijnen zouden wel mogen kunnen toetreden tot de VN in dit geval?quote:Op donderdag 15 september 2011 14:22 schreef remlof het volgende:
[..]
Eigenlijk zouden er al jaren economische sancties tegen Israël moeten zijn wegens het niet naleven van diverse VN-resoluties.
Het "Arabische volk" (wat etnisch trouwens helemaal niet Arabisch is, maar dat terzijde) beslaat 22 landen waarvan er een zeer beperkt aantal direct om Israel heen liggen. Ten tweede is de bevolking het zat de speelbal te zijn van de "internationale gemeenschap" - lees: Amerika en Israel, hun woede is geheel terecht en komt ook niet uit de lucht vallen. Ellende hebben ze al genoeg over hun heen gehad en het prachtige van dat volk is dat ze loze dreigementen als "Israel walst er binnen een paar dagen weer overheen" (van het kaliber Ahmedinejad) hen dus geen reet kan schelen. En terecht, ze hebben alle tijd en geduld van de wereld.quote:Op donderdag 15 september 2011 14:17 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Het is toch volstrekt duidelijk wat het Arabische volk wil, de eigen regering moet ze nota bene zelf doodschieten bij de Israëlische ambassade om erger te voorkomen. Nou ik zou zeggen laat ze het maar proberen dan, als ze al die ellende over zichzelf willen afroepen in plaats van vrede dan laat ze toch lekker hun gang gaan?
Israel walst er binnen een paar dagen weer overheen en klaar.
Disane deze mensen zijn heel erg gefrustreerd door hun regering . en hebben geen overwinning ,quote:Op donderdag 15 september 2011 14:14 schreef Disana het volgende:
Nearly all the staff have been cleared out of the Israeli embassy in the Jordanian capital ahead of an anti-Israel protest in Amman on Thursday, for fear the mission could be attacked like the Israeli embassy in Cairo was last week, Israeli newspapers and radio stations reported.
[..]
Activists in Jordan have called for a "million-man march" against the Israeli mission, part of a rising tide of anti-Israel protests there and in Egypt, the two Arab countries that have made peace with the Jewish state.
http://www.huffingtonpost(...)edlinkusaolp00000009
Ook mét steun van de VS is het voor Israël steeds minder comfortabel in die streken.
Daarom zeg ik; laat ze het toch lekker proberen.quote:Op donderdag 15 september 2011 14:27 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Het "Arabische volk" (wat etnisch trouwens helemaal niet Arabisch is, maar dat terzijde) beslaat 22 landen waarvan er een zeer beperkt aantal direct om Israel heen liggen. Ten tweede is de bevolking het zat de speelbal te zijn van de "internationale gemeenschap" - lees: Amerika en Israel, hun woede is geheel terecht en komt ook niet uit de lucht vallen. Ellende hebben ze al genoeg over hun heen gehad en het prachtige van dat volk is dat ze loze dreigementen als "Israel walst er binnen een paar dagen weer overheen" (van het kaliber Ahmedinejad) hen dus geen reet kan schelen. En terecht, ze hebben alle tijd en geduld van de wereld.
a oke ja daar zit wat in ??ehquote:Op donderdag 15 september 2011 14:21 schreef remlof het volgende:
[..]
Dat geld voor die ene IDF-soldaat, net zo goed als het voor individuele Palestijnse strijders geldt.
Ik kan jou niet volgen, maar het is me wel duidelijk dat je oogkleppen op hebt en volledig pro-Israel bent. Dan is een discussie voeren zinloos.quote:Op donderdag 15 september 2011 14:29 schreef C_N het volgende:
[..]
a oke ja daar zit wat in ??eh![]()
niet goed genoeg .dat laatste klop niet helemaal maar dat wist je al toen je het schreef .
Ik denk dat die herhalin van zetten niet zal gebeuren. Ook militair gezien zit het een en ander weer volstrekt anders in elkaar.quote:Op donderdag 15 september 2011 14:29 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Daarom zeg ik; laat ze het toch lekker proberen.
Ik zal er niet om malen om een half dozijn idiote landen het te zien proberen nogmaals en dan na een week of twee weer jankend bij de VN aan tafel zitten smekend om wat teugels om Israel heen omdat ze o zo ingemaakt zijn.
yeh right noem er een die de PLO naleef . een maar okequote:Op donderdag 15 september 2011 14:22 schreef remlof het volgende:
[..]
Eigenlijk zouden er al jaren economische sancties tegen Israël moeten zijn wegens het niet naleven van diverse VN-resoluties.
oke wat doe israel goed in jou oogen voor de palestijnenquote:Op donderdag 15 september 2011 14:31 schreef remlof het volgende:
[..]
Ik kan jou niet volgen, maar het is me wel duidelijk dat je oogkleppen op hebt en volledig pro-Israel bent. Dan is een discussie voeren zinloos.
Toegegeven, het zal wellicht een paar dagen langer gaan duren, maar dat veranderd niet veel aan de zaak.quote:Op donderdag 15 september 2011 14:33 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Ik denk dat die herhalin van zetten niet zal gebeuren. Ook militair gezien zit het een en ander weer volstrekt anders in elkaar.
Oke, als jij dat denkt jongen.quote:Op donderdag 15 september 2011 14:34 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Toegegeven, het zal wellicht een paar dagen langer gaan duren, maar dat veranderd niet veel aan de zaak.
Als dat die landen weer een paar decennia op hun plek zet dan laat ze het maar proberen.
Tsja, het zijn niet de Israëliërs die staan te rellen voor de Jordaanse/Egyptische ambassades om te schreeuwen voor bloed terwijl het IDF hun eigen bevolking daar met geweld wegschiet.quote:Op donderdag 15 september 2011 14:37 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Oke, als jij dat denkt jongen.
Nee klopt. Israeliers worden ook democratisch vertegenwoordigd door een regering die beslissingen neemt in lijn met hun wensen. De Arabieren willen dit ook - en dat zal nadelig uitpakken voor Israel waarschijnlijk. Consequentie van het wanbeleid in die regio.quote:Op donderdag 15 september 2011 14:38 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Tsja, het zijn niet de Israëliërs die staan te rellen voor de Jordaanse/Egyptische ambassades om te schreeuwen voor bloed terwijl het IDF hun eigen bevolking daar met geweld wegschiet.
Consequentie van hun gedrag is een herinvoering van de noodtoestand en zelfs een vergroting daarvan.quote:Op donderdag 15 september 2011 14:39 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Nee klopt. Israeliers worden ook democratisch vertegenwoordigd door een regering die beslissingen neemt in lijn met hun wensen. De Arabieren willen dit ook - en dat zal nadelig uitpakken voor Israel waarschijnlijk. Consequentie van het wanbeleid in die regio.
Van tijdelijke aard. Als dat niet van tijdelijke aard is dan zal de regering de consequenties daarvan moeten dragen. De geest is namelijk uit de fles.quote:Op donderdag 15 september 2011 14:48 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Consequentie van hun gedrag is een herinvoering van de noodtoestand en zelfs een vergroting daarvan.
In Egypte tenminste hm.
En het doet je geenszins denken aan een vicieuze cirkel?quote:Op donderdag 15 september 2011 14:54 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Van tijdelijke aard. Als dat niet van tijdelijke aard is dan zal de regering de consequenties daarvan moeten dragen. De geest is namelijk uit de fles.
Nee, zeker niet met deze generatie. Die toch volstrekt andere informatiebronnen bezit dan pakweg 40 jaar geleden toen Khadaffi de man van het volk werd.quote:Op donderdag 15 september 2011 14:55 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
En het doet je geenszins denken aan een vicieuze cirkel?
Vrijheid voor 3 dagen, nieuwe dictatuur, strengere regels, rellen en doden, vrijheid voor 3 dagen etc. Khadaffi was ooit ook een "man van het volk".
En toch zitten ze weer in een exact dezelfde positie, wijken van Tripoli worden nu al door de verschillende stammen en bevolkingsgroepen geclaimed en met graffiti als territorium aangemerkt.quote:Op donderdag 15 september 2011 14:56 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Nee, zeker niet met deze generatie. Die toch volstrekt andere informatiebronnen bezit dan pakweg 40 jaar geleden toen Khadaffi de man van het volk werd.
Ze zitten helemaal niet in dezelfde positie - en hetgeen je hier beschrijft is een van de consequenties van het tijdelijk ontbreken van centraal gezag. Vrijheid is niet gratis en kostenloos. De generatie "Arabieren" van nu (de 18 tot 30-jarigen) zijn veel mondiger, intelligenter, actiever en bewuster van hun identiteit dan hun ouders. De verstedelijking heeft daar natuurijk ook veel aan bijgedragen, maar ook internet en social media.quote:Op donderdag 15 september 2011 14:57 schreef Voorschrift het volgende:
En toch zitten ze weer in een exact dezelfde positie, wijken van Tripoli worden nu al door de verschillende stammen en bevolkingsgroepen geclaimed en met graffiti als territorium aangemerkt.
Ze moeten beter kijken naar de (in deze hypocriete) Belgen met "Eendracht maakt Macht".
Hm, voor een verstandig, mondig, intelligent en identiteit bewuster volk had ik meer verwacht dan gangs te vormen en een "hood" te creëren in een machtsvacuum.quote:Op donderdag 15 september 2011 15:01 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Ze zitten helemaal niet in dezelfde positie - en hetgeen je hier beschrijft is een van de consequenties van het tijdelijk ontbreken van centraal gezag. Vrijheid is niet gratis en kostenloos. De generatie "Arabieren" van nu (de 18 tot 30-jarigen) zijn veel mondiger, intelligenter, actiever en bewuster van hun identiteit dan hun ouders. De verstedelijking heeft daar natuurijk ook veel aan bijgedragen, maar ook internet en social media.
Niet echt. Er is geen sprake van veiligheid, dus dien je veiligheid zelf te creeren. Dat zal gepaard gaan met groepsgedrag. Een volstrekt normale menselijke reactie. Overigens zijn soortgelijke demonstraties ook in Marokko, Tunesie en Jordanie aan de orde geweest - jammer dat daar geen aandacht naar uit is gegaan (en de positieve gevolgen).quote:Op donderdag 15 september 2011 15:02 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Hm, voor een verstandig, mondig, intelligent en identiteit bewuster volk had ik meer verwacht dan gangs te vormen en een "hood" te creëren in een machtsvacuum.
Hm, dat is makkelijk te verklaren door de absentie van bloedvergieten, dat is niet interessant voor de lens als er pakweg 500 kilometer verderop een oorlog aan de gang is tussen David en Goliath.quote:Op donderdag 15 september 2011 15:04 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Niet echt. Er is geen sprake van veiligheid, dus dien je veiligheid zelf te creeren. Dat zal gepaard gaan met groepsgedrag. Een volstrekt normale menselijke reactie. Overigens zijn soortgelijke demonstraties ook in Marokko, Tunesie en Jordanie aan de orde geweest - jammer dat daar geen aandacht naar uit is gegaan (en de positieve gevolgen).
Dat klopt, maar dat overheerst dan wel ineens "de Arabische lente". Toch wel zonde, omdat je toch ook hier weer ziet dat Libie als voorbeeld blijft hangen.quote:Op donderdag 15 september 2011 15:07 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Hm, dat is makkelijk te verklaren door de absentie van bloedvergieten, dat is niet interessant voor de lens als er pakweg 500 kilometer verderop een oorlog aan de gang is tussen David en Goliath.
De mens is dan helaas ook wat meer sensatiegericht dan op enige realisme gericht, je hoorde ook niks over het Arabisch schiereiland totdat er de kogels rondvliegen en Hare Majesteit 'Trix daar een bezoekje moest brengen, Marokko was geloof ik een of twee dagen interessant toen daar massale protesten uitbraken en er politie 'klaar' stond maar dat was het dan ook wel.quote:Op donderdag 15 september 2011 15:08 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Dat klopt, maar dat overheerst dan wel ineens "de Arabische lente". Toch wel zonde, omdat je toch ook hier weer ziet dat Libie als voorbeeld blijft hangen.
Wie een magazijn leegschiet op een kind is gek. Stapelwaanzinnig. Deze idioot is dat ook. En helaas maar waar, het gebeurt vaker als sommigen wapens (toch een machtsmiddel) in handen krijgen - en vervolgens doordraaien.quote:Op donderdag 15 september 2011 14:10 schreef remlof het volgende:
[..]
Oh sorry dat ik mijn mening niet mag onderbouwen met artikelen uit de gerenommeerde pers die dat standpunt onderschrijven.
Maar mijn mening is dus dat als je je hele magazijn leeg schiet op een kind je enige beweegreden haat kan zijn.
Palestijnen worden getreiterd door Israëlische soldaten bij de grensposten, Palestijnen worden getreiterd door kolonisten en verjaagd door de regering in Oost-Jeruzalem, Palestijnen worden aangevallen en getreiterd door kolonisten op de West Bank.quote:Op donderdag 15 september 2011 15:12 schreef Karrs het volgende:
[..]
Wie een magazijn leegschiet op een kind is gek. Stapelwaanzinnig. Deze idioot is dat ook. En helaas maar waar, het gebeurt vaker als sommigen wapens (toch een machtsmiddel) in handen krijgen - en vervolgens doordraaien.
Dat is heel wat anders dan wat de andere kant doet. Die beschouwen alle Israëli als legitieme doelen, ook de vrouwen en kinderen. Dat komt door jodenhaat. Je zou kunnen beredeneren dat die haat ze gek maakt.
quote:Op donderdag 15 september 2011 15:17 schreef Disana het volgende:
[..]
Palestijnen worden getreiterd door Israëlische soldaten bij de grensposten, Palestijnen worden getreiterd door kolonisten en verjaagd door de regering in Oost-Jeruzalem, Palestijnen worden aangevallen en getreiterd door kolonisten op de West Bank.
Hoezo geen Palestijnenhaat?
Yep, vooral als Likud aan de macht is.quote:Op donderdag 15 september 2011 15:19 schreef Mutant01 het volgende:
De kolonisten zelf zijn dan ook voor geen reden vatbaar. Gelukkig moet de gemiddelde Israelier niets van die mensen hebben. Alleen is het erg jammer dat de kolonisten erg veel invloed hebben op het Israelische beleid.
Dat is inderdaad een probleem en een fiks probleem ook.quote:Op donderdag 15 september 2011 15:19 schreef Mutant01 het volgende:
De kolonisten zelf zijn dan ook voor geen reden vatbaar. Gelukkig moet de gemiddelde Israelier niets van die mensen hebben. Alleen is het erg jammer dat de kolonisten erg veel invloed hebben op het Israelische beleid.
Lieve Disana... dat is inderdaad 'ineens weer' anders.quote:
Zoals ik al zei, doel no. 1: De vernietiging van de staat Israel en het Joodse volk.quote:Op donderdag 15 september 2011 15:12 schreef Karrs het volgende:
[..]
Wie een magazijn leegschiet op een kind is gek. Stapelwaanzinnig. Deze idioot is dat ook. En helaas maar waar, het gebeurt vaker als sommigen wapens (toch een machtsmiddel) in handen krijgen - en vervolgens doordraaien.
Dat is heel wat anders dan wat de andere kant doet. Die beschouwen alle Israëli als legitieme doelen, ook de vrouwen en kinderen. Dat komt door jodenhaat. Je zou kunnen beredeneren dat die haat ze gek maakt.
quote:Op donderdag 15 september 2011 15:29 schreef Karrs het volgende:
[..]
Lieve Disana... dat is inderdaad 'ineens weer' anders.
Als de Israëli de Palestijnen net zo gehaat hadden als andersom, dan was er geen Palestijn nog in leven geweest. Als de joden dezelfde haat voor hun tegenstander voelden als de moslims, hadden we het niet over het Midden-Oosten maar over Groot-Israël gehad. Vanaf 1956 of zo.
Zelfs als die haat pas later kwam, dan zouden er dagelijks tientallen artilleriebeschietingen, bombardementen, sluipschuttervuur etcetera zijn geweest - oh wacht. Als dat zo zou zijn geweest, zie hierboven.
Het Jodendom, de bovenliggende religie in Israël, schrijft echter geen plicht tot wereldheerschappij voor (écht niet!), wat de Islam expliciet wél heeft en wat het Christendom zichzelf ook heeft opgelegd. Het grote probleem is nog altijd een Israëlische staat op Dar-al Islam.
Dat wil niet zeggen dat er geen haat tegen Palestijnen is, want die zal er ongetwijfeld zijn. Ook haat tegen moslims. En het zullen er best veel zijn die het voelen. Maar dat is een lucifervlammetje in vergelijking met de Islamitische jodenhaat. Zie de uitspraken van Ahmedinejad van gisteren ook weer.
Hamas en de mannetjes met AK's hebben iedereen bij de ballen.quote:Op donderdag 15 september 2011 15:34 schreef samthegreat5 het volgende:
[..]
Zoals ik al zei, doel no. 1: De vernietiging van de staat Israel en het Joodse volk.
Natuurlijk niet representatief voor alle palestijnen (lang niet alle waarschijnlijk, aangezien er zovelen gedupeerd zijn door Hamas), maarja. ''Alle'' palestijnen hebben niks te vertellen.
Ik vind dat altijd zo'n zwaktebod, Ahmedinejad erbij halen. Die man haat zelfs zijn eigen volk.quote:Op donderdag 15 september 2011 15:29 schreef Karrs het volgende:
[..]
Als de Israëli de Palestijnen net zo gehaat hadden als andersom, dan was er geen Palestijn nog in leven geweest. Als de joden dezelfde haat voor hun tegenstander voelden als de moslims, hadden we het niet over het Midden-Oosten maar over Groot-Israël gehad. Vanaf 1956 of zo.
Zelfs als die haat pas later kwam, dan zouden er dagelijks tientallen artilleriebeschietingen, bombardementen, sluipschuttervuur etcetera zijn geweest - oh wacht. Als dat zo zou zijn geweest, zie hierboven.
Het Jodendom, de bovenliggende religie in Israël, schrijft echter geen plicht tot wereldheerschappij voor (écht niet!), wat de Islam expliciet wél heeft en wat het Christendom zichzelf ook heeft opgelegd. Het grote probleem is nog altijd een Israëlische staat op Dar-al Islam.
Dat wil niet zeggen dat er geen haat tegen Palestijnen is, want die zal er ongetwijfeld zijn. Ook haat tegen moslims. En het zullen er best veel zijn die het voelen. Maar dat is een lucifervlammetje in vergelijking met de Islamitische jodenhaat. Zie de uitspraken van Ahmedinejad van gisteren ook weer.
Dat is volstrekte larie. De Islam streeft niet naar wereldheerschappij (protocollen van de moslim.. right..) en kent daarom ook niet het uitdrukkelijke principe van "de zendeling" of de "missie". De grondslag en kern van de Islam is dan ook volstrekt identiek aan het Jodendom - in die zin zelfs dat de gelijkenissen tussen het Jodendom en de Islam vele malen groter zijn dan tussen het Christendom en het Jodendom/Islam.quote:Op donderdag 15 september 2011 15:29 schreef Karrs het volgende:
[..]
Correct.quote:Op donderdag 15 september 2011 15:29 schreef Karrs het volgende:
[..]
Ellendig en laat zien hoeveel angst er naar elkaar is.quote:Op donderdag 15 september 2011 14:02 schreef remlof het volgende:
[..]
An Israeli army officer who fired the entire magazine of his automatic rifle into a 13-year-old Palestinian girl and then said he would have done the same even if she had been three years old was acquitted on all charges by a military court yesterday
Over oogkleppen gesproken.quote:Een Israëlische militaire rechtbank heeft een zekere Taysar al-Heib schuldig bevonden aan doodslag, belemmeren van de rechtsgang, meineed en gedrag een soldaat onwaardig in verband met de dood van een Britse activist voor de Palestijnen in 2003. Deze Tom Hurndall werd doodgeschoten toen hij poogde Palestijnse kinderen weg te leiden van een Israëlisch commando-team. Een andere soldaat werd ook schuldig bevonden aan meineed wegens het pogen al-Heib te dekken. Al-Heib verklaarde dat hij Hurndall alleen "wilde laten schrikken". Het leger verklaart in reactie op kritiek dat er 130 onderzoeken zijn gehouden waar men vermoedt dat soldaten onrechtmatig het vuur hebben geopend, en dat er 28 mensen in staat van beschuldiging zijn gesteld. Zeven zijn al veroordeeld en één werd vrijgesproken.
De Islam (de moslim) kent de heilige plicht om Gods woord over de wereld te verspreiden. Dat hoeft niet per sé door verovering van land, maar wel door het onder Islamitisch heerschappij brengen van volkeren. Jihad.quote:Op donderdag 15 september 2011 15:38 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Dat is volstrekte larie. De Islam streeft niet naar wereldheerschappij (protocollen van de moslim.. right..) en kent daarom ook niet het uitdrukkelijke principe van "de zendeling" of de "missie". De grondslag en kern van de Islam is dan ook volstrekt identiek aan het Jodendom - in die zin zelfs dat de gelijkenissen tussen het Jodendom en de Islam vele malen groter zijn dan tussen het Christendom en het Jodendom/Islam.
Daar zit flink wat waarheid in. Het is symptomatisch.quote:Ten tweede zijn beide partijen (ongeacht hun hoeveelheid haat) gebonden aan de wereldopinie - en dat weten ze zelf ook dondersgoed. Hun haat hoeft dus niet op dezelfde wijze (of uberhaupt) naar buiten te worden gebracht. In landen met een zwakke staatsstructuur zal het volk meer (ze worden immers niet correct door het parlement vertegenwoordigd) neigen naar eigenrichting.
Dat klopt; de Islam ként überhaupt geen oordeel op basis van afkomst. Alleen op basis van geloof (of het ontbreken ervan).quote:Verder is er geen sprake van Islamitische Jodenhaat, au contraire, dat is een contradictie in de zin dat een moslim dan een volk van het heilige boek zou moeten haten.
Ja. En natuurlijk met het feit dat Israël de verpersoonlijking is van het mislukken van de jihad. Dat is en blijft het grootste probleem en de Islam zal toch sommige van z'n basisprincipes los moeten gaan laten.quote:Een volk dat in de traditie van mozes leeft, de meest genoemde profeet in de Koran. Je hebt Israelische moslimhaat en Arabische jodenhaat, dat zeker. Als er al een "relgieuze" grondslag aan de wederzijdse haat ligt, dan heeft dat te maken met de ligging van bepaalde heilige steden/bouwwerken.
99% van dat "Arabische volk" heeft nog nooit een Israëlier ontmoet. Mijn woede richt ik beter op onze leiders. Zoals de verkapte dictatuur in Marokko waarvan jij hun vlag in je avatar hebt staan.quote:Het "Arabische volk" (wat etnisch trouwens helemaal niet Arabisch is, maar dat terzijde) beslaat 22 landen waarvan er een zeer beperkt aantal direct om Israel heen liggen. Ten tweede is de bevolking het zat de speelbal te zijn van de "internationale gemeenschap" - lees: Amerika en Israel, hun woede is geheel terecht en komt ook niet uit de lucht vallen. Ellende hebben ze al genoeg over hun heen gehad en het prachtige van dat volk is dat ze loze dreigementen als "Israel walst er binnen een paar dagen weer overheen" (van het kaliber Ahmedinejad) hen dus geen reet kan schelen. En terecht, ze hebben alle tijd en geduld van de wereld.
Israël is de bliksemafleider voor MENA-regimes.quote:Op donderdag 15 september 2011 16:03 schreef HAKIM_1988 het volgende:
@ Mutant01
[..]
99% van dat "Arabische volk" heeft nog nooit een Israëlier ontmoet. Mijn woede richt ik beter op onze leiders. Zoals de verkapte dictatuur in Marokko waarvan jij hun vlag in je avatar hebt staan.
Enig idee hoeveel politieke gevangenen, martelingen, censuur en andere maffiapraktijken er plaats hebben gevonden?
In Arabische landen wordt je opgepakt als je het hebt over vrijheid en democratie voor je medeburgers, maar je mag van de leiders wel lekker schelden op Israël. Hoe meer hoe beter!
Ik draag niet de vlag van een dictatuur, ik draag de vlag van een land. Dat al ten eerste, je poogt dus weer mensen in een bepaalde hoek te duwen middels je eigen interpretatie. Ten tweede hoef jij mij niet te vertellen over het beleid van en in de Arabische landen, poog tegenstanders als Karrs en Waht maar eens te overtuigen wat ten grondslag ligt aan de Jodenhaat. Het enige wat ze willen zien en horen is dat het aan de Islam ligt.quote:Op donderdag 15 september 2011 16:03 schreef HAKIM_1988 het volgende:
@ Mutant01
[..]
99% van dat "Arabische volk" heeft nog nooit een Israëlier ontmoet. Mijn woede richt ik beter op onze leiders. Zoals de verkapte dictatuur in Marokko waarvan jij hun vlag in je avatar hebt staan.
Enig idee hoeveel politieke gevangenen, martelingen, censuur en andere maffiapraktijken er plaats hebben gevonden?
In Arabische landen wordt je opgepakt als je het hebt over vrijheid en democratie voor je medeburgers, maar je mag van de leiders wel lekker schelden op Israël. Hoe meer hoe beter!
Daar kan je mij niet mee bedoelen. Jodenhaat ligt grotendeels aan de armoede en het onrecht in de dictatoriale Arabische regimes. Ook aan simpele vooroordelen en ongeletterdheid.quote:Op donderdag 15 september 2011 17:24 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Ik draag niet de vlag van een dictatuur, ik draag de vlag van een land. Dat al ten eerste, je poogt dus weer mensen in een bepaalde hoek te duwen middels je eigen interpretatie. Ten tweede hoef jij mij niet te vertellen over het beleid van en in de Arabische landen, poog tegenstanders als Karrs en Waht maar eens te overtuigen wat ten grondslag ligt aan de Jodenhaat. Het enige wat ze willen zien en horen is dat het aan de Islam ligt.
Wederom volstrekte larie, gezien het principe van de Jihad gebouwd is op zelfverdediging en niet op expansie van de Islam zelf. Dat blijkt sowieso al uit de introductie van de dhimmi status. Indien bekering centraal stond, zou een dergelijke status niet eens bestaan binnen de Islam.quote:Op donderdag 15 september 2011 15:56 schreef Karrs het volgende:
De Islam (de moslim) kent de heilige plicht om Gods woord over de wereld te verspreiden. Dat hoeft niet per sé door verovering van land, maar wel door het onder Islamitisch heerschappij brengen van volkeren. Jihad.
Ik weet niet op welke wijze je dat wil beargumenteren, aangezien het pan-arabisme de grondslag is van Jodenhaat en wederom heeft de Islam (of het Jodendom) daar zelf geen kont mee te maken. We kunnen natuurlijk ook stellen dat het zionisme een religieuze grondslag heeft en in die zin dus een categorie van het Jodendom uit is op een Groot-Israel. Zelfde wijze van eenzijdige interpretatie.quote:Maar het maakt an-sich niet uit; het punt was niet of de Islam de wereld wil veroveren, maar of het Jodendom dat wil - en daarop is het antwoord een nog veel onomstotelijker "nee". Het verklaart wél waaom de Islamitische wereld zulke vreselijk grote problemen hebben met Israël.
Volstrekte onzin, Israel heeft nog steeds de kracht van de Holocaust en de zwarte gebeurtenissen binnen Europa achter zich. Hoe triest dat ook klinkt.quote:Daar zit flink wat waarheid in. Het is symptomatisch.
Over wereldopinie gesproken, de Palestijnen zijn inmiddels aardig bedreven in het manipuleren ervan, middels Pallywood. De Israëli op hun beurt, kunnen veel minder klaarmaken bij de westerse media de laatste jaren.
Er bestaat geen Islamitische zaak - en daarom is het bestaan van Israel ook geen belediging voor de Islamitische zaak. Het is een belediging voor het Arabisch nationalisme.quote:Dat klopt; de Islam ként überhaupt geen oordeel op basis van afkomst. Alleen op basis van geloof (of het ontbreken ervan).
De jodenhaat die de moslims bezigen, komt niet vanuit de Islam. Het komt wel DOOR de Islam, of beter gezegd, door het bestaan van Israël en de belediging die dat vormt voor de Islamitische zaak, dat die haat zo'n voedingsbodem heeft. De jodenhaat zélf is ook niet op het Christelijke antisemitisme gebaseerd (Joden hebben Jezus vermoord), maar op die van nazi-Duitsland, die, idioot genoeg, gebaseerd is op rassenleer, iets waar Islam niets van moet hebben.
Je onderschrijft zelf de post van Karrs en neemt geen afstand van de overige inhoud, dus dan mag ik er van uitgaan dat jij zijn mening deelt.quote:Op donderdag 15 september 2011 17:30 schreef waht het volgende:
[..]
Daar kan je mij niet mee bedoelen. Jodenhaat ligt grotendeels aan de armoede en het onrecht in de dictatoriale Arabische regimes. Ook aan simpele vooroordelen en ongeletterdheid.
Dat dikgedrukte deel hè. Israël heeft zich nogal ingehouden en concessies gemaakt wat dat betreft.quote:Op donderdag 15 september 2011 17:33 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Je onderschrijft zelf de post van Karrs en neemt geen afstand van de overige inhoud, dus dan mag ik er van uitgaan dat jij zijn mening deelt.
Dan komt het dus door Israel. Het is natuurlijk niet goed te keuren dat veel van die mensen Joden en Israel zo vereenzelvigen dat haat tegen Israel wordt geprojecteerd op alle Joden, maar Israel afficheert zich ook als Joodse staat, sterker nog, het aangeboren onderscheid tussen Joden en gojm is het fundament van die staat. Dan maak je het zeker de eenvoudige Arabier wel erg lastig die nuance aan te brengen.quote:Op donderdag 15 september 2011 15:56 schreef Karrs het volgende:
De jodenhaat die de moslims bezigen, komt niet vanuit de Islam. Het komt wel DOOR de Islam, of beter gezegd, door het bestaan van Israël en de belediging die dat vormt voor de Islamitische zaak, dat die haat zo'n voedingsbodem heeft.
Daar is Israel ook op gebaseerd.quote:De jodenhaat zélf is ook niet op het Christelijke antisemitisme gebaseerd (Joden hebben Jezus vermoord), maar op die van nazi-Duitsland, die, idioot genoeg, gebaseerd is op rassenleer, iets waar Islam niets van moet hebben.
Nee, ze zijn uitgemoord door de nazi's, en daarna vrijwillig vertrokken. Helaas alleen niet naar een land dat hen vrijwillig wilde opnemen, maar eentje dat met terreur, etnische zuivering en massamoord gesticht moest worden. Wrang is dat ze de bevolking daar confronteren met hetzelfde racisme waar ze zelf slachtoffer van werden en nazi-methoden en logica. Alleen het systematisch vernietigen hebben ze niet overgenomen.quote:Daarom is het ook zo wrang; de joden zijn uit Europa verdreven door de nazi's - om vervolgens geconfronteerd te worden met hetzelfde antisemitisme! En het is een kwaaie combi.
quote:Op donderdag 15 september 2011 18:06 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Dan komt het dus door Israel. Het is natuurlijk niet goed te keuren dat veel van die mensen Joden en Israel zo vereenzelvigen dat haat tegen Israel wordt geprojecteerd op alle Joden, maar Israel afficheert zich ook als Joodse staat, sterker nog, het aangeboren onderscheid tussen Joden en gojm is het fundament van die staat. Dan maak je het zeker de eenvoudige Arabier wel erg lastig die nuance aan te brengen.
[..]
Daar is Israel ook op gebaseerd.
[..]
Nee, ze zijn uitgemoord door de nazi's, en daarna vrijwillig vertrokken. Helaas alleen niet naar een land dat hen vrijwillig wilde opnemen, maar eentje dat met terreur, etnische zuivering en massamoord gesticht moest worden. Wrang is dat ze de bevolking daar confronteren met hetzelfde racisme waar ze zelf slachtoffer van werden en nazi-methoden en logica. Alleen het systematisch vernietigen hebben ze niet overgenomen.
De moslimhaat wereldwijd komt op zijn beurt daar weer voor een groot gedeelte vandaan. Die helpt Israel immers in het rechtvaardigen van zijn strijd en die wordt dan ook het fanatiekst opgestookt door mensen die een groter, sterker en Joodser Israel nastreven.
Je vergeet voor het gemak maar even dat er hondderduizenden Palestijnen in ballingschap of vluchtelingenkampen leven, gevangen zitten achter een muur in Gaza, verdreven worden uit Oost-Jeruzalem en de West Bank?quote:Op donderdag 15 september 2011 18:15 schreef timmmmm het volgende:
Vrijwillig vertrokken, maar niet naar een land wat vrijwillig is afgestaan. Daar blijft de schoen knellen.
Maar nog blijf ik het probleem niet snappen. Het enige probleem dat ik zou hebben met het feit dat hier ineens 5 miljoen joden zouden komen wonen, is dat we al veel te vol zitten. Toegegeven, de manier waarop dat gegaan is, wat niet bepaald netjes, maar kom op, het is net iets te lang geleden om daar nog bommen om te laten ontploffen.
Waarom is het voor de mensheid zo moeilijk gewoon samen te leven?
Zijn dat niet juist feiten die mijn standpunt bevestigen. Wat er al die jaren geleden gebeurd is met het ontstaan van de staat Israel is te lang om nu nog over te vechten, en tenzij jij vindt dat wat je in bovenstaande quote beschrijft gewoon samenleven is, is mijn post juist een pleidooi TEGEN die behandeling.quote:Op donderdag 15 september 2011 18:19 schreef Disana het volgende:
[..]
Je vergeet voor het gemak maar even dat er hondderduizenden Palestijnen in ballingschap of vluchtelingenkampen leven, gevangen zitten achter een muur in Gaza, verdreven worden uit Oost-Jeruzalem en de West Bank?
Ah oké, nee dat kon ik niet uit je post opmakenquote:Op donderdag 15 september 2011 18:23 schreef timmmmm het volgende:
Zijn dat niet juist feiten die mijn standpunt bevestigen. Wat er al die jaren geleden gebeurd is met het ontstaan van de staat Israel is te lang om nu nog over te vechten, en tenzij jij vindt dat wat je in bovenstaande quote beschrijft gewoon samenleven is, is mijn post juist een pleidooi TEGEN die behandeling.
De Palestijnen in vluchtelingenkampen zijn hopeloos verloren. Ze kunnen niet meer terug en zijn tevens amper uitgerust voor de landen waarin de vluchtelingenkampen staan.quote:Op donderdag 15 september 2011 18:19 schreef Disana het volgende:
[..]
Je vergeet voor het gemak maar even dat er hondderduizenden Palestijnen in ballingschap of vluchtelingenkampen leven, gevangen zitten achter een muur in Gaza, verdreven worden uit Oost-Jeruzalem en de West Bank?
Zo goed is mijn geschiedenis niet, moet ik bekennen, maar zijn alle Palestijnen meteen uit Israel gegooid? Hoe is dat gegaan? Konden ze er blijven wonen, of gooiden de nieuwe bewoners ze het land uit?quote:Op donderdag 15 september 2011 18:25 schreef Disana het volgende:
[..]
Ah oké, nee dat kon ik niet uit je post opmakenWant de Palestijnen kunnen in deze omstandigheden natuurlijk niet zo leven als jij iedereen graag toewenst. En die behandeling is een gevolg van het stichten van de staat Israël op die plek, dus oorzaak en gevolg zijn nog steeds gekoppeld.
Ik heb nu niet veel tijd, maar deze wikipagina helpt je aardig op weg onder 'Modern period':quote:Op donderdag 15 september 2011 18:27 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Zo goed is mijn geschiedenis niet, moet ik bekennen, maar zijn alle Palestijnen meteen uit Israel gegooid? Hoe is dat gegaan? Konden ze er blijven wonen, of gooiden de nieuwe bewoners ze het land uit?
quote:The end of the 19th century saw the beginning of Zionist immigration and the Revival of the Hebrew language. The movement was publicly supported by Great Britain during World War I with the Balfour Declaration of 1917. The British captured Jerusalem a month later, and were formally awarded a mandate in 1922. The non-Jewish Palestinians revolted in 1920, 1929 and 1936. In 1947, following World War II and the Holocaust, the British Government announced their desire to terminate the Mandate, and the United Nations General Assembly voted to partition the territory into a Jewish state and an Arab state. The Jewish leadership accepted the proposal but the Arab Higher Committee rejected it; a civil war began immediately, and Israel was declared in 1948. The 700,000 Palestinians who fled or were driven from their homes were unable to return following the Lausanne Conference, 1949. In the 1948 Arab-Israeli War, Israel captured and incorporated a further 26% of the Mandate territory, Jordan captured the region today known as the West Bank and the Gaza Strip was captured by Egypt. In the course of the Six Day War in June 1967, Israel captured the rest of Mandate Palestine from Jordan and Egypt, and began a policy of Israeli settlements. From 1987 to 1993, the First Palestinian Intifada against Israel took place, ending with the 1993 Oslo Peace Accords. In 2000, the Second or Al-Aqsa Intifada began, and Israel built a security barrier. Following Israel's unilateral disengagement plan of 2004, it withdrew all settlers and most of the military presence from the Gaza strip, but maintained control of the air space and coast.
Hoewel het ook toen netter had gemoeten heb ik voor de stichting wel begrip. Juist dat Israel ermee doorgaat en harder doorgaat vanuit een positie van macht en militaire superioriteit terwijl aan de andere kant al jaren duidelijk is dat Joden ook veilig in de VS en Europa kunnen wonen is zo misselijk. Er is geen enkele rechtvaardiging voor het invliegen van Joden over de hele wereld waar dan weer ruimte voor moet worden gemaakt met geweld en ten koste van de oorspronkelijke bewoners.quote:Op donderdag 15 september 2011 18:15 schreef timmmmm het volgende:
Vrijwillig vertrokken, maar niet naar een land wat vrijwillig is afgestaan. Daar blijft de schoen knellen.
Maar nog blijf ik het probleem niet snappen. Het enige probleem dat ik zou hebben met het feit dat hier ineens 5 miljoen joden zouden komen wonen, is dat we al veel te vol zitten. Toegegeven, de manier waarop dat gegaan is, wat niet bepaald netjes, maar kom op, het is net iets te lang geleden om daar nog bommen om te laten ontploffen.
That until the philosophy which holds one race superior and another inferior is finally and permanently discredited and abandoned; That until there are no longer first-class and second-class citizens of any nation; That until the color of a man's skin is of no more significance than the color of his eyes; That until the basic human rights are equally guaranteed to all without regard to race; That until that day, the dream of lasting peace and world citizenship and the rule of international morality will remain but a fleeting illusion, to be pursued but never attainedquote:Waarom is het voor de mensheid zo moeilijk gewoon samen te leven?
een beetje overtrokken .honderdduizenden waaren al in die landen alles word deze dagen on terecht een vlugtelingen kamp genoemd ,omdat daar palesijnen woonden ??quote:Op donderdag 15 september 2011 18:19 schreef Disana het volgende:
[..]
hoe leven ze disane ?quote:Op donderdag 15 september 2011 18:25 schreef Disana het volgende:
[..]
Ah oké, nee dat kon ik niet uit je post opmakenWant de Palestijnen kunnen in deze omstandigheden natuurlijk niet zo leven als jij iedereen graag toewenst. En die behandeling is een gevolg van het stichten van de staat Israël op die plek, dus oorzaak en gevolg zijn nog steeds gekoppeld.
Nou niet net doen of de pallies dat voor niets doen. Als men mij uit mijn huis zo schoppen en ergens in een hok zouden dumpen, zou ik ook tot alles in staat zijn.quote:Op donderdag 15 september 2011 18:46 schreef C_N het volgende:
[..]
een beetje overtrokken .honderdduizenden waaren al in die landen alles word deze dagen on terecht een vlugtelingen kamp genoemd ,omdat daar palesijnen woonden ??
Muur in gazza er is een muur bij Egypte en rond de posten waar als de lekkeren goederen overgeslagen worden om de israelish die dit werk doen in leven te houden .
voor de rest is het een hek om het tuig van de hamas en vrienden in de strook te houden
anders doen ze van die lieve dingen zoals mensen op blaazen en kapot schieten .
voor alles is een reden disane
en waaneer werden mensen verdreven uit gazza ?? ik denk je ben abuis met Israelish die verdreven zijn uit gazza
Die vlag is van de Alaouiten.quote:Ik draag niet de vlag van een dictatuur, ik draag de vlag van een land. Dat al ten eerste, je poogt dus weer mensen in een bepaalde hoek te duwen middels je eigen interpretatie.
De pan-arabische ideologie is gebouwd op invloeden uit de Hitlertijd. Jodenhaat vanuit moslims is een relatief jong verschijnsel. De islam wordt daarvoor misbruikt.quote:Ten tweede hoef jij mij niet te vertellen over het beleid van en in de Arabische landen, poog tegenstanders als Karrs en Waht maar eens te overtuigen wat ten grondslag ligt aan de Jodenhaat. Het enige wat ze willen zien en horen is dat het aan de Islam ligt.
De koning kan het niets interesseren dat klopt. Maar de lokale bevolking? Die hebben ook tv thuis hoorquote:Overigens is je verwijzing naar Marokko per definitie nogal vreemd, gezien de lokale bevolking van dat land geen reet kan schelen wat Israel al dan niet doet en vrij goede banden heeft met de Joodse medemens an sich.
de palies doen het voor een ding de vernietiging van israel zo idd ze doen het niet voor nietsquote:Op donderdag 15 september 2011 18:48 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Nou niet net doen of de pallies dat voor niets doen. Als men mij uit mijn huis zo schoppen en ergens in een hok zouden dumpen, zou ik ook tot alles in staat zijn.
Of zoals hans teeuwen zou zeggen, ja maar die joden, dat waren ook geen lievertjes!
Omdat de joden zoveel jaren terug opeens de staat Israel kregen. Dat was hun land, en daar werden ze ineens een indringer gemaakt.quote:Op donderdag 15 september 2011 19:20 schreef C_N het volgende:
[..]
die vergelijking ?
waarom worden ze allemaal uit hun huis geschopt?
en die werden uit hun huis geschopt .quote:Op donderdag 15 september 2011 19:21 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Omdat de joden zoveel jaren terug opeens de staat Israel kregen. Dat was hun land, en daar werden ze ineens een indringer gemaakt.
Ik kan me hun verbittering daarover wel voorstellen.
Wikileaks: een miljoen Israëli?s van Marokkaanse afkomstquote:Ik snap niet helemaal wat marokko en dit conflict met elkaar te maken hebben, zou iemand me dat uit kunnen leggen?
Ben jij een Israëliër?quote:Op donderdag 15 september 2011 14:15 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Er zijn ongeveer 600.000 Arabieren gevlucht voor de oorlog. Deels uit zichzelf, deels verjaagd. Maar er wonen nu nog steeds 2.000.000 arabieren in Israël, dus het merendeel is gebleven.quote:Op donderdag 15 september 2011 18:27 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Zo goed is mijn geschiedenis niet, moet ik bekennen, maar zijn alle Palestijnen meteen uit Israel gegooid? Hoe is dat gegaan? Konden ze er blijven wonen, of gooiden de nieuwe bewoners ze het land uit?
Vrijwillig is een relatief begrip. Hoe vrijwillig vertrek je als zojuist je hele familie is vermoord en bovendien je 'landgenoten' je met de nek aankijken, omdat ze het zelf ook zo zwaar hebben gehad, de spullen van je familie die ze bewaarden weigeren terug te geven of, zoals in Polen, gewoon de pogroms nog even dunnetjes overdoen.quote:Op donderdag 15 september 2011 18:06 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Dan komt het dus door Israel. Het is natuurlijk niet goed te keuren dat veel van die mensen Joden en Israel zo vereenzelvigen dat haat tegen Israel wordt geprojecteerd op alle Joden, maar Israel afficheert zich ook als Joodse staat, sterker nog, het aangeboren onderscheid tussen Joden en gojm is het fundament van die staat. Dan maak je het zeker de eenvoudige Arabier wel erg lastig die nuance aan te brengen.
[..]
Daar is Israel ook op gebaseerd.
[..]
Nee, ze zijn uitgemoord door de nazi's, en daarna vrijwillig vertrokken. Helaas alleen niet naar een land dat hen vrijwillig wilde opnemen, maar eentje dat met terreur, etnische zuivering en massamoord gesticht moest worden. Wrang is dat ze de bevolking daar confronteren met hetzelfde racisme waar ze zelf slachtoffer van werden en nazi-methoden en logica. Alleen het systematisch vernietigen hebben ze niet overgenomen.
De moslimhaat wereldwijd komt op zijn beurt daar weer voor een groot gedeelte vandaan. Die helpt Israel immers in het rechtvaardigen van zijn strijd en die wordt dan ook het fanatiekst opgestookt door mensen die een groter, sterker en Joodser Israel nastreven.
Het was ooit een vlag van de dynastie, nu is het 't symbool van een onafhankelijk Marokko. Overigens zijn alle voorgaande vlaggen een soortgelijke variant op deze geweest. Net als dat wij de prinsenvlag kennen in NL bijv. En inderdaad, ik ben fan van het moderne koningshuis - als niet-arabier - dat maakt niet dat ik blind ben voor hun manco's.quote:Op donderdag 15 september 2011 19:12 schreef HAKIM_1988 het volgende:
@ Mutant01
Die vlag is van de Alaouiten.
Je bent een kennelijk fan van een koningshuis die de pan-arabische ideologie heeft grootgebracht in Marokko, maar we gaan offtopic.
Het Pan-Arabisme is ontstaan in de Eerste Wereldoorlog, ver voor de periode van Hitler en had initeel geen enkele anti-Joodse grondslag. Nu nog is dat in beginsel niet de kern van het Pan-Arabisme - echter de vorm (en de huidige situatie omtrent Israel) maakt dat wel vatbaar is voor extremistisch nationalistische sentimenten. Verder heeft het pan-arabisme weinig met de Islam te maken, het is een seculier politieke stroming met een socialistische inslag.quote:De pan-arabische ideologie is gebouwd op invloeden uit de Hitlertijd. Jodenhaat vanuit moslims is een relatief jong verschijnsel. De islam wordt daarvoor misbruikt.
Die hebben inderdaad een TV thuis. Ze kijken naar Al Jazeera, zeggen oe en aah tijdens het avondeten als er wat ergs is gebeurd en get along with life. En zo moet het ook zijn. Ga mij vertellen hoe "de Marokkaan" in elkaar steekt.quote:De koning kan het niets interesseren dat klopt. Maar de lokale bevolking? Die hebben ook tv thuis hoor
http://www.ynetnews.com/articles/0,7340,L-4123033,00.htmlquote:Lebanese army: Syrian troops crossed border into Lebanon
Published: 09.15.11, 21:33 / Israel News
A Syrian security force crossed the border into northern Lebanon and fired at Syrians who escaped there, Lebanon's army said in a statement.
According to the statement, the patrol unit returned to Syrian territory but continued to shoot, damaging a Lebanese army vehicle. No Lebanese soldiers were hit in the incident. (Roee Nahmias)
... eh... yeah, sure.quote:Op donderdag 15 september 2011 17:32 schreef Mutant01 het volgende:
Wederom volstrekte larie, gezien het principe van de Jihad gebouwd is op zelfverdediging en niet op expansie van de Islam zelf.
Kerel, kerel... De Dhimmi-status is juist voor bezette/veroverde gebieden, voor aanhangers van de vroege manifestaties van het "ware geloof". De Christenen en Joden, dus. En bovendien staat bekering niet centraal, maar het verspreiden van het "Ware Geloof" en de Islamitische vorm van samenleving (immers, zoals God 't allemaal bedoeld heeft) over de hele wereld. Dit hoef ik jou toch niet te vertellen allemaal?quote:Dat blijkt sowieso al uit de introductie van de dhimmi status. Indien bekering centraal stond, zou een dergelijke status niet eens bestaan binnen de Islam.
Onzin. De jodenhaat stamt uit de jaren 30, niet pas uit de jaren 60. Ze werd geslikt voor zoete koek, juist omdat er toen problemen met rebellerende joden waren enerzijds en omdat een Joods Tehuis een stap terug zou zijn voor de Islamitische wereld anderzijds. Daarvoor verwierp de Islam het barbaarse onderscheid die volkeren onderling koesterden (zoals 'wij' kleurlingen minderwaardige mensen vonden, zoiets kende de Islam niet), maar ze hebben een inhaalslag gemaakt.quote:Ik weet niet op welke wijze je dat wil beargumenteren, aangezien het pan-arabisme de grondslag is van Jodenhaat en wederom heeft de Islam (of het Jodendom) daar zelf geen kont mee te maken.
Ja, maar het klopt niet. Het Jodendom heeft geen behoefte aan een "Groot-Israël". Een wezenlijk verschil tussen het Jodendom en de Islam (en Christendom) is dat Joden niet verwachten of vereisen dat anderen zich tot het Jodendom bekeren; daar waar Moslims (en Christenen) dat wél doen. Anders rot je in de hel enzovoorts.quote:We kunnen natuurlijk ook stellen dat het zionisme een religieuze grondslag heeft en in die zin dus een categorie van het Jodendom uit is op een Groot-Israel. Zelfde wijze van eenzijdige interpretatie.
Het ene sluit het andere niet uit. Dat Israël de Holocaust 'achter zich' heeft, betekent niet dat Pallywood niet bestaat/geen effect heeft.quote:Volstrekte onzin, Israel heeft nog steeds de kracht van de Holocaust en de zwarte gebeurtenissen binnen Europa achter zich. Hoe triest dat ook klinkt.
Als ze nou allemaal zo dachten, was er niets aan de hand geweest, aangezien Israël niet op Arabisch grondgebied ligt.quote:Er bestaat geen Islamitische zaak - en daarom is het bestaan van Israel ook geen belediging voor de Islamitische zaak. Het is een belediging voor het Arabisch nationalisme.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |