Spitskool heeeel fijn snijden, met een japanse mandoline bijvoorbeeld, gerookt spek heel fijn snijden, aanbraden, kool erbij en smoren, afmonteren met wat room, zout en peper afsmaken.quote:Op zaterdag 15 oktober 2011 18:36 schreef cinnamon_M het volgende:
Piet, een vraagje: ik wil coq au vin maken, en daarbij als groente iets met spitskool serveren. Heb je een leuk idee voor de spitskool? Ik denk zelf aan even smoren met een beetje room en mosterd, maar dat vind ik ook wat saai. Weet jij iets beters? Als je een ander groentegerecht ubergeschikt acht voor bij de coq au vin houd ik me ook aanbevolen.
Dank je piet! We hebben ditmaal de spitskool in grote repen gesneden (ik vind fijn gesneden prettiger, maar nr 2 in het kookverhaal niet) en gesmoord met roomboter, halverwege wat room, mosterd, een half kopje kippenbouillon en karwij erbij. Was heerlijk!quote:Op zondag 16 oktober 2011 00:03 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Spitskool heeeel fijn snijden, met een japanse mandoline bijvoorbeeld, gerookt spek heel fijn snijden, aanbraden, kool erbij en smoren, afmonteren met wat room, zout en peper afsmaken.
Verder bij cock au vin...
Spruitjes, rode kool met appeltjes, maar ook worteltjes met erwtjes, maar dan wel verse peentjes met diepvries erwten.
Beter mondgevoel vind ikquote:Op zondag 16 oktober 2011 10:16 schreef cinnamon_M het volgende:
Waarom geef jij trouwens als tip de spitskool heel fijn te snijden? Kwestie van smaak, of smoort het in jouw beleving beter?
Jaja, das op zijn Frans...quote:Op zondag 16 oktober 2011 10:34 schreef Isegrim het volgende:
'Cock' au vin, Piet? De wens is de vader van de gedachte.
Ah, ok. Kwestie van smaak dus, idd.quote:
Goed afgedekt, wekenlang.quote:Op zondag 16 oktober 2011 11:51 schreef Erasmo het volgende:
Even de coq au vin en Frans mondgevoel perikelen achter ons latend, hoe lang is uitgebakken spekvet houdbaar in de koelkast?
Ok dat is op tijd op als je er regelmatig in bakt. Mits het allemaal goed gaat vanmiddag een fotobeschrijving spek smelten voor beginners!quote:Op zondag 16 oktober 2011 12:02 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Goed afgedekt, wekenlang.
Is niet dat het zo snel bederft, maar neemt smaakjes aan.
Wat ga je bakken in dat spekvet?quote:Op zondag 16 oktober 2011 12:07 schreef Erasmo het volgende:
[..]
Ok dat is op tijd op als je er regelmatig in bakt. Mits het allemaal goed gaat vanmiddag een fotobeschrijving spek smelten voor beginners!
Pah!quote:Op dinsdag 18 oktober 2011 08:55 schreef Isegrim het volgende:
Robin, ik denk dat negen van de tien niet-Aziatische Nederlanders die tofu eten, vegetariër zijn.De overige mensen houden er veelal een mening zoals die van Piet op na (ook als ze nog nooit tofu geproefd hebben of alleen de supermarktmeuk).
Zelfs geen pompoen?quote:Op dinsdag 18 oktober 2011 14:28 schreef Pietverdriet het volgende:
En? Ik zou geen ander levensmiddel weten met minder smaak.
Ik heb geen waarde-oordeel over je mening verder.quote:Op dinsdag 18 oktober 2011 14:28 schreef Pietverdriet het volgende:
En? Ik zou geen ander levensmiddel weten met minder smaak.
Je wekt de suggestie dat ik het nooit anders dan supermarktmeuk heb geprobeerd.quote:Op dinsdag 18 oktober 2011 14:34 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Ik heb geen waarde-oordeel over je mening verder.
Nee, dat ging over Andere Mensen, schat.quote:Op dinsdag 18 oktober 2011 14:37 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Je wekt de suggestie dat ik het nooit anders dan supermarktmeuk heb geprobeerd.
Zie nog mijn punkvriendinnetje (vegetaries) boullion trekken van Tofu.
![]()
![]()
Ja, hiero, ikke..quote:Op dinsdag 18 oktober 2011 15:29 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Nee, dat ging over Andere Mensen, schat.
Niet nodig, dat doet ie zelf wel.quote:Op dinsdag 18 oktober 2011 14:34 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Ik heb geen waarde-oordeel over je mening verder.
quote:Op dinsdag 18 oktober 2011 14:39 schreef Pietverdriet het volgende:
Tempeh heeft trouwens wel smaak en kan je echt wat lekkers mee maken zonder dat het alleen maar naar je smaakmakers smaakt, het mondgevoel is beter ook nog
???quote:Op dinsdag 18 oktober 2011 16:09 schreef RobinOok het volgende:
[..]
Niet nodig, dat doet ie zelf wel.
[..]
Wat heeft dat met Tempeh te maken?quote:Op dinsdag 18 oktober 2011 16:42 schreef RobinOok het volgende:
Dat je niet zo erg positief tegenover tofu staat!
En?quote:
Neuh, ik ben een man, die doen niet aan hint.quote:Op dinsdag 18 oktober 2011 20:27 schreef RobinOok het volgende:
Ik heb het gevoel dat je ons alsmaar tevergeefs uitspraken probeert te ontlokken. Daar word ik giebelig van ja.
quote:Op dinsdag 18 oktober 2011 21:02 schreef Isegrim het volgende:
Robin, wij hebben van de week gekonfijte kumquats gemaakt. Erg lekker!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |