Dit probleem heb ik ook gehad, en heb de wijkverpleegkundige om raad gevraagd.quote:Op vrijdag 16 september 2011 18:32 schreef Brighteyes het volgende:
Pffffffffffffffffff....
Ok, het zal vast wel een kwestie zijn van weer in het ritme komen na de vakantie enzo, maar mijn hemel...![]()
![]()
Sasha is zo ongelofelijk brutaal en 'onhandelbaar'!![]()
Luistert voor geen meter en geeft een flink grote mond als je hem vervolgens daarop wijst.
Continue Oscar uitlokken en plagen etc. etc.
En ik heb werkelijk geen flauw idee hoe ik er mee om moet gaan of hoe ik het aan moet pakken. Ik heb heel sterk het gevoel dat hij zo brutaal is om een reactie bij ons uit te lokken, maar er niet op reageren/het gedrag negeren voelt voor mij ook weer tegennatuurlijk want zulk brutaal gedrag bij zo'n kleintje vind ik absoluut niet kunnen.
Iemand tips?
Hem bezig houden met een spelletje of puzzel of zo'n doe-boek werkt wel, maar dat gaat ook niet 8 uur per dag.
hier ook, gecombineerd met de uitleg dat we na het aankleden ontbijten/ een koekje gaan eten, en dat als ze niet meewerkt allemaal veeeeeeeeeeeel langer duurt. plus dat ik gewoon wegloop als het echt te bont is. "ik kom wel terug als je wel meewerkt. roep maar als je er klaar voor bent"quote:Op zondag 18 september 2011 10:29 schreef Raissa het volgende:
Heel herkenbaar Miss.. Ik laat Mila in zulke buien tegenwoordig maar haar kleren zelf uitkiezen (geef haar twee opties en ze mag dan kiezen tussen die twee, niet meer). Dan voelt ze zich denk ik meer betrokken en meestal gaat het dan beter.. Niet altijd trouwens
Ik ben dus helemaal niet voor negeren. Juist als je kind lastig en dwars is moeten ze je onvoorwaardelijke liefde voelen. Jij weet natuurlijk dat je van hem houdt, ook al negeer je hem, maar een kind ervaart dat niet zo. Ik ben ervan overtuigd dat aan elk dwars en "stout" gedrag een dieper liggende behoefte ten grondslag ligt. Een kind wil niet "stout" zijn. Misschien wat extra één op één aandacht BE? Als Dean een bui heeft dan neem ik hem altijd juist lekker op schoot, meestal "breekt" ie dan en is de lucht geklaard daarna..Ik vind deze zelf altijd erg nuttig http://www.awareparenting.com/twintig.htmquote:Op zaterdag 17 september 2011 20:56 schreef Troel het volgende:
BE: negeren. Als Sasha Oscar aan het uitdagen is of plagen of wat dan ook, Oscar weghalen en elders neerzetten.
Dat maakte tenminste hier bij Ruben de meeste indruk en werd ook aangeraden vanuit het CB. Ok, hier speelt er ook wat meer mee natuurlijk, maar na een paar keer Jochem weghalen, was het Ruben ook snel duidelijk. Daarna ben ik best hard begonnen met de trap en tot drie tellen (ja, ik heb even al mijn idealen onder tafel geschoven) en nu is het zo dat hij doorheeft dat het menens is als ik tel. Maar, als je ook maar even weer een vinger geeft, neemt hij de hele hand, dus wel consequent blijven.
Ik ben ook niet voor negeren van het kind, maar soms werkt het hier wel om het ongewenste gedrag te benoemen en te zeggen dat ik daar nu even niet naar kijk of luister. Zogauw ze echter om een knuffel of kusje of aandacht bij me komt, krijgt ze dat direct. Dat is geen beloning om te krijgen en ga ik ook niet als straf niet geven. Soms juist meer knuffels en op schoot zitten op zo'n dag, want kennelijk heeft ze dan juist behoefte aan wat aandacht inderdaad.quote:Op maandag 19 september 2011 14:21 schreef Vivi het volgende:
[..]
Ik ben dus helemaal niet voor negeren. Juist als je kind lastig en dwars is moeten ze je onvoorwaardelijke liefde voelen. Jij weet natuurlijk dat je van hem houdt, ook al negeer je hem, maar een kind ervaart dat niet zo. Ik ben ervan overtuigd dat aan elk dwars en "stout" gedrag een dieper liggende behoefte ten grondslag ligt. Een kind wil niet "stout" zijn. Misschien wat extra één op één aandacht BE? Als Dean een bui heeft dan neem ik hem altijd juist lekker op schoot, meestal "breekt" ie dan en is de lucht geklaard daarna..Ik vind deze zelf altijd erg nuttig http://www.awareparenting.com/twintig.htm
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |