abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_101949920
De Peuters:

10 oktober 2007: Mirte, dochter van Nijna
22 oktober 2007: Damian, zoon van TeenageDirtbag
24 november 2007: Rachel, dochter van maffemuts
29 november 2007: Jasmin, dochter van Lewis.de.boxer
02 december 2007: Shenaya, dochter van Annelies en Henk Draaijer
17 december 2007: Nathan Tristan, zoon van Faja Lobi
*** 31 december 2007: Sasha Alexander, zoon van Brighteyes en Stinkie ***
14 januari 2008: Ayden, zoon van vamperotica
18 januari 2008: Gwen, dochter van Randa_V en Magneet
***30 januari 2008: Noah Arthur Dent, zoon van Mirage en Oversight***
09 februari 2008: Colin, zoon van Icicle
09 februari 2008: Jennifer Esmee, dochter van Ticootje
25 februari 2008: 'Saartje', dochter van Maneki.Neko
5 maart 2008: Mika, zoon van vrouwtje-theelepel
20 maart 2008: Lilah Marie, dochter van k_i_m
*** 26 maart 2008: Nienke Maria Simone, dochter van ET en Swets ***
27 maart 2008: Maja, dochter van Macka66
30 maart 2008: Annika, dochter van Popples en Prowl
***16 april 2008: Piet Stijn, zoon van Sjak en Schanulleke***
03 mei 2008: Rebecca, dochter van flowerbox
05 mei 2008: Angelo, zoon van Dolphinqueen
14 mei 2008: Bink, zoon van Mammietje
*** 18 mei 2008: Yade April, dochter van Silmarwen en Knut***
27 mei 2008: Marlien, dochter van Grijs
24 juni 2008: Dana Jamie, dochter van Bla_Bla_Bla
28 juni 2008: Nika, dochter van KD-fotografie
28 juni 2008: Lotte, dochter van Mrien
*** 01 juli 2008: Koen, zoon van LovelyLady en Cryothic ***
14 juli 2008: Jade, dochter van Luxaja
06 augustus 2008: Selene, dochter van simmu en sangdrax
07 augustus 2008: Jasja Katarina Madelieve, dochter van Madelieve
22 augustus 2008: Sten, zoon van Kaarr
15 september 2008: Isis, dochter van Jojogirl
21 oktober 2008: Mavie Cecilia Louise, dochter van geppie en poepoog
18 november 2008: Maarten Alexander, zoon van marie79
08 december 2008: Tyler Jeroen, zoon van _Ingrid_ en djeez
10 december 2008: Merel Joanna Elisabeth, dochter van Fuente en Buurvrouw_Rietman
28 december 2008: Jan, zoon van DJMO
03 januari 2009: Elin, dochter van Kleurdoos
05 januari 2009: Annicka Maria, dochter van GreatWhiteSilence
06 januari 2009: Sebastian Julius (Seb), zoon van Estrys en Tubby
06 januari 2009: Lola, dochter van Floria
11 januari 2009: Mila, dochter van Raissa en Milanese
11 januari 2009: Elodie, dochter van Bass-Miss
23 januari 2009: Lennon Thom Jeb, zoon van Diaan en peaceman
23 januari 2009: Ruben Sebastiaan, zoon van Jelief
23 januari 2009: Levi Dinand zoon van admiraal-anaal
28 januari 2009: Danique Nova, dochter van Fruppel
02 februari 2009: Jair Amitai, zoon van Tinuviel & Iamredleader
*** 30 maart 2009: Hannah Niesje, dochter van Texelonia en Micha ***
31 maart 2009: Bram Teunis George, zoon van Sugarsnap
05 juni 2009: Morris, zoon van Memmel
07 juni 2009: Ko, zoon van Oeke
08 juni 2009: Tess, dochter van Vicky
14 juni 2009: "tweeling", zonen van mikoxx
27 juni 2009: Jorja, dochter van Jeetjejom
12 juli 2009: Thijs, zoon van McLaura
17 juli 2009: Jaël, dochter van MamaPurk
*** 20 juli 2009: Senna, dochter van miss_sly en het_fokschaap ***
01 augustus 2009: Timo Ruben, zoon van Chan
03 augustus 2009: Iris, dochter van Nijna
07 augustus 2009: Roy, zoon van Bar
08 augustus 2009: Willow, dochter van innepin
23 augustus 2009: Thomas, zoon van Ca.ra
*** 23 augustus 2009: Evi Mare, dochter van DuchessX en Juup©***
*** 24 augustus 2009: Oscar Morrison, zoon van Brighteyes en Stinkie ***
27 augustus 2009: Toby Benjamin, zoon van Kersjes
31 augustus 2009: Lena, dochter van Poppedein
11 september 2009: Lars, zoon van XXXKarinXXX
17 september 2009: Esmee, dochter van Stiemie
23 september 2009: Lente, dochter van Ssserpente

Graag de lijstjes NIET zelf aanpassen, er verdwijnen nog wel eens kindjes van lijsten op die manier. De modjes lopen de lijstjes af en toe na.

[ Bericht 0% gewijzigd door RockabeIIa op 23-09-2011 22:26:46 ]
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_101950770
En ik eindigde met:

Nijna, dikke :* ik hoop dat je je snel een stuk beter voelt. Ik voel me een beetje machteloos met die loze woorden, maar ik kan niet echt iets doen :*

Senna was net allerliefst in bad aan het spelen. In beide armen liefdevol een pop geklemd, zegt ze: ze zijn op het kinderdagverblijf.
Ze steekt de ene pop naar mij uit: kijk daar is jouw mama!
En tegen mij: ze heeft een leuke dag gehad, en goed gegeten en goed geslapen.

O+
pi_101950876
Die brief die hadden wij dus ook, ik wil er nog niet over nadenken maar wij weten al wel naar welke basisschool ze gaat, er zijn er namelijk maar 2 hier op het dorp :)

Verder heb ik hier een ondeugend meisje... Ze heeft vanmiddag in een onbewaakt ogenblik Sarah op haar duim gebeten, heel hard, tanden stonden erin en ik denk dat het niet veel scheelde of er was bloed geweest. Nu ben ik boos op haar geweest en heb haar gezegd dat bijten niet mag. Haar reactie, "nee kusje wel, aaien ook." Ja kusje wel aaien ook, maar bijten?! "Ja bijten ook"" was haar reactie.
Later nog een keer gevraagd of ze mocht bijten, haar reactie "ja bijten".
Hoe krijg ik nu duidelijk of dat ze niet mag bijten, of dat ze in ieder geval toch wel begrepen heeft dat ze niet mag bijten... Ik vind het echt zo lastig.

Verder is ze trowuens wel heel lief en gaat het gewoon heel lekker met haar momenteel. Volgende week moet haar papa weer een weekje naar het buitenland, ben benieuwd hoe dat gaat.. Ze hecht op het moment best veel waarde aan het feit dat papa haar altijd in bed legt. Dit doet hij omdat dit ongeveer het enige moment op de dag is dat hij haar ziet het is echt hun momentje O+
Mama van Jaël (17-07-2009)
Mama van Sarah (05-03-2011)
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL woensdag 14 september 2011 @ 20:34:03 #4
147316 crew  DJMO
#trut
pi_101951358
en als je haar vraagt zichzelf te bijten en dan vraagt hoe dat voelt? Als ze dan zegt dat doet pijn, ja, dat doet pijn, en dat voelt Sara dus ook!

en verder, mogelijkheid om even te bellen (skypen met video) rond bedtijd? zodat ze toch nog een papa-momentje heeft rond die tijd?
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
pi_101951365
Nijna dikke :*

Senna O+
Jaël beetje ondeugend
Herinnering is een vorm van ontmoeting.
pi_101951597
geen brief gezien hier

wel zonet selene op de gang onderschept die met al der knuffels en zooi onderweg was naar ravi. enfin. selene terug in bed gedirigeerd, ok, prima, tof! ik naar beneden, heeft ravi in de smiezen dat selene niet komt en begint die boos te gillen. nog ff en ik skip het stuk "kamertje opleuken eerst" en plant selene's bed maar gewoon bij ravi op zn kamer.

mp; selene had zoiets met slaan. het is op zich een normale peuterontwikkeling, maar uiteraard is het ook de bedoeling dat ze leren dat zulks geen wenselijk gedrag is. in dure taal: het kind ontwikkeld empathie. in mijn taal: op deze leeftijd zijn kindjes kleine sociopaatjes. ze meppen en bijten en duwen gewoon om te kijken wat er dan gebeurt. uit nieuwsgierigheid.
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_101951598
quote:
12s.gif Op woensdag 14 september 2011 20:34 schreef DJMO het volgende:
en als je haar vraagt zichzelf te bijten en dan vraagt hoe dat voelt? Als ze dan zegt dat doet pijn, ja, dat doet pijn, en dat voelt Sara dus ook!

en verder, mogelijkheid om even te bellen (skypen met video) rond bedtijd? zodat ze toch nog een papa-momentje heeft rond die tijd?
Dat deed ze meteen zichzelf bijten. Doet niet auw isse leuk. Dus toen vroeg ik of ik dan even zou bijten? Dat was goed, moest ze ook lachen, ik durfde ook niet zo hard te bijten...

En dat skypen is idd misschien wel een optie als papa tenminste op tijd terug is in zijn hotel ;) hij is daar om te werken en dan is het meestal veel werken...
pi_101951791
Simmu dat is herkenbaar, Jaël heeft het ook heel vaak over duwen en ze probeertmij regelmatig te slaan. Op mijn vraag of dat mag zegt ze altijd ja. En heel vaak zegt ze isse leuk... Als wij dan reageren dat het niet leuk is moet ze lachen. Het gekke is dat als we zeggen dat ze iets niet mag of als we bozig zijn dat ze er helemaal niet van onder de indruk lijkt, met nadruk op lijkt, volgens mij maakt het namelijk wel indruk maar weet ze zelf gewoon niet zo goed hoe ze moet reageren...
pi_101951969
Precies, MP, en daarom lacht ze. Ze weet niet hoe ze dan moet reageren! En op jouw vraag of ze mag bijten, zegt ze natuurlijk ja. Niet omdat ze dat werkelijk denkt, want het is echt wel doorgedrongen dat het niet mag. Of ze het niet nog eens zal doen, weet ik niet, maar ik zou niet door haar antwoord denken dat ze het niet snapt.
pi_101952292
quote:
0s.gif Op woensdag 14 september 2011 20:39 schreef simmu het volgende:
. in dure taal: het kind ontwikkeld empathie. in mijn taal: op deze leeftijd zijn kindjes kleine sociopaatjes.
_O- Zo ontzettend waar.

Ryan bijt niet meer, toen hij weer zo'n periode had heb ik hem eerst zichzelf laten bijten, "Haha, geen pijn" en vervolgens laten zien dat mijn tanden veel groter zijn en gezegd dat ik veel harder kan bijten, hij hoefde toen niet zo nodig te voelen of dat echt zo was. :')
pi_101952449
MP, Tess is momenteel ook erg van het bijten. ze krijgt dan.straf en.moet op de gang zitten.

Hier.vandaag ook een brief. Heb m weggegooid. Tess staat al ingeschreven.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_101952768
quote:
1s.gif Op woensdag 14 september 2011 20:55 schreef Vicky het volgende:
MP, Tess is momenteel ook erg van het bijten. ze krijgt dan.straf en.moet op de gang zitten.

Hier.vandaag ook een brief. Heb m weggegooid. Tess staat al ingeschreven.
Nou dat is dus het stomme, ik was eigenlijk zo met stomheid geslagen dat ik niet echt straf heb gegeven. Ik denk dat mijn bozige reactie dit moment al genoeg was trouwens, maar mocht het nog eens gebeuren dan wil ik nu vast bedacht hebben hoe ik ga reageren, want ik wil niet uit boze emotie reageren of omdat ik het zielig vind voor S. Maar het was wel heel zielig hoor!
pi_101953371
Hier lag vandaag een brief van MEE in de bus, dat het nog wel 4 weken kan duren voordat ze contact met ons opnemen, er zat ook een folder bij, maar nadat we die doorgelezen hadden, hadden we beiden zoiets van euhmmmm moet Roy hier echt naar toe....
In heel de folder ging het over gehandicapte kinderen, mensen die niet zelfstandig kunnen wonen, mensen voor een wajohng uitkering ed.
Nergens vonden wij iets over achterstand bij jonge kinderen....
Toch nog maar eens bellen denk ik.
pi_101953467
ik was het op een gegeven moment zo beu (het liep een tijdje) dat ik gezegd heb dat als zij mij slaat, ik haar sla. want dat gebeurt er als je slaat, je komt vanzelf iemand tegen die terug slaat. dus dat deed ik. heel gecontroleerd sloeg ik haar op der arm net zo hard als zij mij. ik vond het vreselijk, maar het heeft wel heel goed geholpen. dit was overigens in combinatie met een offensief op de peuterspeelzaal, want ze dreigde imo echt te ontsporen qua duwen en slaan, dus ik had het er over gehad met de juf. en toen ik haar terugsloeg zat mijn schoonmoeder ernaast (met wie ik het ook al besproken had) die toen het gebeurde zei "tsja. dat gebeurt er als je slaat". ze was zo flabbergasted dat ze het niet meer gedaan heeft
pi_101953971
quote:
0s.gif Op woensdag 14 september 2011 21:10 schreef _Bar_ het volgende:
Hier lag vandaag een brief van MEE in de bus, dat het nog wel 4 weken kan duren voordat ze contact met ons opnemen, er zat ook een folder bij, maar nadat we die doorgelezen hadden, hadden we beiden zoiets van euhmmmm moet Roy hier echt naar toe....
In heel de folder ging het over gehandicapte kinderen, mensen die niet zelfstandig kunnen wonen, mensen voor een wajohng uitkering ed.
Nergens vonden wij iets over achterstand bij jonge kinderen....
Toch nog maar eens bellen denk ik.
Bar anders moet je even op de site van MEE kijken. Links boven op HIER klikken, dan op de subtitel opvoeding en ontwikkeling, ik denk dat dat meer hetgeen is waar jullie onder zouden vallen als jullie al onder MEE zouden vallen.
Kan me voorstellen dat zo een brief confronterend is, maar MEE is veel een brede organisatie.

Simmu dat is echt wel goed dat dat geholpen heeft, maar ja straks helpt het niet en dan blijf ik terug slaan ;) Dat zou wel echt een beetje het laatste redmiddel zijn geloof ik. En Jaël is volgens mij ook nog wel een stukje jonger dan Selene.
pi_101954368
ja, dat moet je zeker meenemen hoor mp! we zaten ook al een tijdje in het traject van uitleggen. het is geen maatregel die je als eerste zo ff toepast nee :N wat ook wel meespeelt denk ik, is dat we hier verder helemaal sla-loos door het leven gaan. er wordt hier ook niet op vingers getikt, er wordt niet in de hoek of op de gang geplaatst en het concept 'straf' is hier vrij vagig. ik ben meer van de directe maatregelen zeg maar. als ze bv op schoot zit achter de computer en gaat klieren, dan zet ik haar weg. om dat uit te leggen vind ik lastig ;( het komt snel zo abrupt en bruut over terwijl het dat niet is.
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL woensdag 14 september 2011 @ 21:29:51 #17
147316 crew  DJMO
#trut
pi_101954504
quote:
0s.gif Op woensdag 14 september 2011 21:27 schreef simmu het volgende:
ja, dat moet je zeker meenemen hoor mp! we zaten ook al een tijdje in het traject van uitleggen. het is geen maatregel die je als eerste zo ff toepast nee :N wat ook wel meespeelt denk ik, is dat we hier verder helemaal sla-loos door het leven gaan. er wordt hier ook niet op vingers getikt, er wordt niet in de hoek of op de gang geplaatst en het concept 'straf' is hier vrij vagig. ik ben meer van de directe maatregelen zeg maar. als ze bv op schoot zit achter de computer en gaat klieren, dan zet ik haar weg. om dat uit te leggen vind ik lastig ;( het komt snel zo abrupt en bruut over terwijl het dat niet is.
dat doe ik hier dus ook. Het van schoot af zetten is dan al "straf" genoeg en uiteindelijk zou het er toe moeten leiden dat ze niet meer op je toetsenbord slaan omdat ze de chu chu ua willen horen terwijl je zit te typen :')
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

pi_101954555
quote:
0s.gif Op woensdag 14 september 2011 21:20 schreef MamaPurk het volgende:

[..]

Bar anders moet je even op de site van MEE kijken. Links boven op HIER klikken, dan op de subtitel opvoeding en ontwikkeling, ik denk dat dat meer hetgeen is waar jullie onder zouden vallen als jullie al onder MEE zouden vallen.
Kan me voorstellen dat zo een brief confronterend is, maar MEE is veel een brede organisatie.

.
Nou ja ik vind meer ze hadden wel even een andere folder bij mogen steken.
ik heb de site al een tijd terug bekeken, weet ook dat ze heel breed zijn, maar vind het beetje slordig van ze ;)
pi_101954914
Is ook slordig maarja wat zal ik zeggen... Het is MEE... Maar dan moet ik er bij zeggen dat de ene MEE de andere niet is... Ben ik nog te volgen? ( ik heb alleen ervaring met een MEE hier in de omgeving en een in omgeving Den Haag hoor ;))
pi_101954981
als iemand trouwens de gouden tip heeft om van het hele "ik wil <insert random iets>" af te komen, hou ik me aanbevolen. het gaat zover dat ze eerst zegt "ik wil!" en dan gaat bedenken wat ze dan wil. ik zit te overwegen om gewoon maar niet meer te reageren op "ik wil!". uiteraard heb ik al 5000x uitgelegd dat er manieren zijn om dingen te vragen. "mama, mag ik <insert iets>" maakt al heel wat meer kans op succes. helaas faalt mijn uitleg weer :{
pi_101955232
En als je nou gewoon reageert met "hoe vraag je dat?"
Dana weet dan al dat het moet zijn, "mag ik alsjeblieft" dat is wat mij betreft voor nu genoeg..dat ze vaak begint met ik wil vindt ik niet erg, als ze maar weet dat heto ok anders kan
pi_101955548
Vervelend, dat bijten, MP!

Hier zijn we in de 'nee' fase beland. En Nee is blijkbaar multi-toepasbaar. Thijs vraagt om een kus met 'toetoes???'. Als ik dan zeg 'oh, moet jij een toetoes?' zegt ie 'neeeeeej' en geeft een dikke kus.
Bij verschonen, naar bed, etc, zegt hij ook 'nee' en zijn lichaamstaal is er dan ook naar, maar dus niet altijd.

Nouja, hij zegt in elk geval iets, dat is al een vooruitgang!
And if I could choose the world around me, the world I'd choose would all revolve 'round you
12/07/2009 om 12:07 kwam de zon op, om nooit meer onder te gaan....
En sinds 23/06/2015 staan er 2 zonnen aan onze hemel!
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL woensdag 14 september 2011 @ 21:52:28 #23
147316 crew  DJMO
#trut
pi_101955697
Simmu: Jan had heel lang de neiging om ons (met geweld desnoods) mee te trekken naar het geen hij wilde. Ik was dat ook zat, en toen ben ik gaan zeggen: als je wil dat mama / papa meegaat met je, zeg je kom mee. En steeds als hij weer eens aan ons/onze kleding trok mezelf weer losgetrokken en herhaald wat hij moest zeggen. heeft echt een paar maanden geduurd bij hem, omdat hij zo slecht praat(te) maar uiteindelijk heeft het gewerkt. Hij legt nu netjes z'n hand op je arm/been al gelang waar hij op dat moment bij kan, en vraagt kom mee? Al dan niet op dwingende toon als je niet snel genoeg reageert :P

pi_101955767
die probeer ik ook al een flinke week :'(

stug volhouden dan maar :Y
trusten!
pi_101957296
Nijna, voor jou een dikke zoen! :*

Dank allen voor de waarschuwing, die brief kwam hier vandaag ook binnen. :P
In elk geval een goede reminder om er eens daadwerkelijk mee aan de slag te gaan. :Y

Lastig al die peuterpubers.
Ko is gelukkig juist weer in een iets gezelliger fase aangekomen.
We liepen vanavond in de stad en besloten spontaan ergens wat te gaan eten.
We hielden ons hart vast voor Ko. Maar hij heeft zich zo goed gedragen, mangolassie gedronken en papadums gegeten. En wat rijst geproefd. Heerlijk! O+
Ik ben meteen een stuk geruster voor onze vakantie straks in Turkije, dan gaan we wrs elke avond uit eten en dat 21 dagen lang. :')
Meer dan een paar ochtendzoenen
heb ik nood aan stoute schoenen.
https://www.etsy.com/nl/shop/byLisdottir
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')